Ga naar inhoud

Uitgerekend Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo dames!

Zo te lezen is iedereen lekker aan het genieten hier, fijn hoor!

Vriezen, die harde buiken is heel goed mogelijk hoor, bij een beetje te veel inspanning kun je het ook krijgen, het geeft gewoon aan dat je ff gas terug moet nemen.

Tijdens de zwangerschap van mijn zoontje kreeg ik met 21 weken zeer regelmatige harde buiken, toen moest ik stoppen met werken, want als het te veel en te snel achter elkaar komt kan het leiden tot voortijdige weeen vertelde mijn vk toen, gelukkig met wat meer rust bleef de uk gewoon zitten tot 41,2 weken, hahahaa! Heb het nu af en toe ook hoor, vooral met stofzuigen van de trap of de vloer dweilen ofzo, dan neem ik gewoon even pauze, tijd voor een bakkie, hihi!

Morgen 16 weken alweer, gaat nu toch best snel, gisteren de laatste MVM kannen ingeleverd, dus da´s ook klaar! Het zonnetje schijnt hier heerlijk en ik krijg al helemaal de lentekriebels!

Woensdag naar de vk, ben weer benieuwd!

Meiden geniet allemaal van jullie zwangerschap!!

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He meiden,

Vriezen, ik heb af en toe ook al een harde buik, ik herken het van de vorige keer. Als ze maar niet te vaak en met regelmaat komen. Dat had ik op het laats wel en dat was toen geen goed teken. Veel vrouwen hebben er last van.

Ik moet nog een paar daagjes plassen en dan ben ik ook van die blauwe kannen af, helemaal niet erg!

Marlijn, ik weet niet of je dit nog leest, ik ben wel benieuwd hoe het met je gaat. Het gemis van je meisjes Fleur & Sofie moet enorm zijn. Een extra dikke knuffel van mij!

Ralletje, ik ga ook even heerlijk van het weer genieten, ik krijg er zowaar poets/nesteldrang van, ha ha!

Kissie Mia

Geplaatst

Hoi,

@mia: lief van je! Zag in jou handtekening dat je weet wat het is helaas! Het gaat op&af, alles gaat gewoon door en dat weten we. je doet je ding. Het is heel moeilijk en pijnlijk. Boosheid etc.

Soms zoekende naar hoe je verder moet. Onze grootste wens en dan pats boem......weg.......

Ik mis ze ontzettend.

Daarnaast proberen we positief te kijken naar 2011! Het enige wat iets kan helpen is een nieuw wondertje en hopen daarom dat 2011 ons jaar wordt. We doen rustig aan!

Meiden probeer lekker te genieten van jullie wondertjes!

Marlijnx

Geplaatst
Weten jullie of je met 16 weken ook al harde buiken kunt hebben? Ik heb zo tegen de avond een heel vol gevoel en vind ik mijn buik een stuk vaster aanvoelen. Zouden dit harde buiken zijn of hoe voelen die eigenlijk?

Morgen al weer 17 weken, de tijd gaat nu ineens best snel. En ik voel me heel goed, dat is nog het fijnst:-)

En we zijn ook al uit de namen, jullie ook?

Groetjes Vriezen

Volgens mij had ik ook de eerste harde buik met 17 weken. Omdat ik ze iets vaker kreeg en ook veel last van een zere buik rondom de navel heb (bijna elke avond), toch maar even gebeld met de gyn. Ze zeiden dat het geen kwaad kan. Kan door de groei komen (die harde buik) en het is een teken dat je rustig aan moet doen. Het hoort normaal gesproken niet pijn te doen. Een zere buik kan bandenpijn zijn, lekker kruikje ertegenaan en rustig aan doen. Ook goed uitkijken met tillen en bukken. Vond het wel eng, de eerste harde buik - had geen flauw idee hoe zoiets voelde en of het misschien een wee was?!

Wij zijn bijna uit de namen. M/M hebben we, J/M hebben we, J/J hebben we bijna. Eerst de echo maar eens afwachten volgende week, misschien hoeft J/J niet eens verder bedacht te worden ;).

Net verf gehaald voor de babykamer. Morgen maar eens starten met afplakken; de kamer is verder zo goed als leeg. Heerlijk, heb er zin in! En het leidt me een beetje af van doemscenario's nu we richting de 20 weken echo gaan...

Fijne avond meiden!

Geplaatst

Marlijn, wat klink je sterk zeg! Het is moeilijk en gaat met ups en downs. Wij hebben onze kleine meid niks kunnen leren maar we hebben zoveel van haar geleerd, ongelooflijk hoe we veranderd zijn. Als ik aan haar denk, doe ik dat met een glimlach, ik hoop dat dit over een tijdje voor jullie ook zo is. Jullie mogen je trots voelen op die 2 mooie meiden. Ik hoop dat 2011 een prachtige zwangerschap voor jullie in petto heeft!

Meertje, wat goed dat jullie al bijna uit de namen zijn. Volgende week weet je dus al wat het zijn, spannend hoor!

Kissie Mia

Geplaatst

Spannend inderdaad! Alhoewel ik niet echt met de geslachten bezig ben, meer met of alles wel goed is en of we ze mogen voldragen. Van sommige verhalen op dit forum (ook die van Marlijn en die van jou Mia, heel veel respect voor jullie allebei en voor alle andere meiden die ook in dezelfde situatie zitten en hebben gezeten!) word ik bij tijd en wijle erg bang en onzeker. Helemaal van verhalen over tweelingen, die toch een iets hoger risico met zich meebrengen... Een goede echo bij 20 weken wil tenslotte ook nog niet zeggen dat alles goed zal gaan; het is gewoon een van de vele mijlpalen waaruit de zwangerschap is opgedeeld (tenminste, zo zie ik het - ik leef van dag tot dag, week tot week, echo tot echo).

Nah ja, ga proberen positief te blijven denken en ervan te genieten! Eerst de Arbo-arts maar eens tackelen a.s. donderdag ;-).

Sterkte met de harde buiken, Mia! Zijn ze al wat minder?

Geplaatst

Hallo dames,

Nog een paar weken en we zitten alweer op de helft.

Ik had gister toch ineens iets raars wordt zomaar vanuit t niets duizelig misselijk en brak t zweet me aan alle kanten uit. Even rustig gaan zitten en na 10 min was t weg.

Hebben jullie ook "jeuk" in je buik af en toe??

Gr suus

Geplaatst

@ meertje: ik snap je bezorgdheid mijn arts zei ook:ik breng wekelijks tweelingen gezond ter wereld.het zij wat vroeger dan normaal. Inderdaad lekker genieten, hoe speciaal eindelijk 2 kleine ukkies!!

Als er bij ons verder niks uit komt is het gewoon echt domme pech om het maar zo te zeggen. Meisjes kerngezond. (uitslagen eind jan verder)

Luister goed naar je lichaam en lekker genieten allemaal

Veel succes!

Marlijn

Geplaatst

Dankjewel, Marlijn! Ik hoop nooit mee te hoeven maken waar jullie doorheen zijn gegaan en bewonder de manier waarop je erover schrijft en hoe je erin staat - voor zover dat af te leiden is uit je posts dan, want ik ken je natuurlijk verder niet :). Als ik denk aan de ukkies aan wie je je zo hecht in de weken dat je ze bij je mag dragen, schiet ik echt in tranen als ik aan jouw verhaal denk. Twee kerngezonde dames, 't is zo oneerlijk. Heel veel respect voor je en hoop dat je het een plaats kunt geven...!

We proberen ervan te genieten, hoewel e.e.a. nog steeds erg onwerkelijk is!

@Suus: schrikken zeg! Had je wel (genoeg) gegeten? Misschien ijzer- of suikertekort? Fijn dat het nu weer goed gaat!

Van jeuk hier geen last, maar slik ook nog steeds antihistamine vanwege allergie dus dat zal alles wel tegengaan ;). Wel sinds vorige week gekriebel/gerommel, wat ik maar interpreteer als bewegingen van het duo - yay!!! :)

Geplaatst

Suus dat is zeker schrikken zeg, zou het wel melden bij de verloskundige.

Zelf heb ik maandag een auto ongeluk gehad.

Dezelfde dag heb ik het hartje nog mogen horen, maar nu heb ik bloedverlies.

Het stelt niet veel voor, maar ik ga zo wel weer even bellen, maak me toch wel zorgen.

Geplaatst

Een autoongeluk? Gatver Rachel, da's schrikken!! Wel fijn dat je snel terecht kon voor een echo. Bloedverlies kan gesprongen vaatje zijn, je lichaam heeft wel een opdonder gehad denk ik? Heel veel sterkte met het bloedverlies, doe rustig aan. Hou je ons op de hoogte?

Geplaatst

Rachel, jeetje, hopelijk is alles in orde!! Laat jezelf wel even checken hè!

Suus, duizelig is heel normaal hoor, ik heb regelmatig van die "opvliegers", dan breekt het zweet me uit en word ik duizelig, tijdens de zwangerschap van mijn zoontje ben ik zelfs een paar keer flauw gevallen op mijn werk, bij mij was het gewoon een lage bloeddruk, dus ik mocht ongelimiteerd zoute drop en salmiak eten, haha en dat doe ik nu weer!

Vandaag weer bij de vk geweest, de uk groeit perfect en heb het hartje met de doptone gehoord, ze zag ook het geslacht, maar wij willen het niet weten, hoewel ik nu wel erg nieuwsgierig ben geworden, hihi!

Geplaatst

ik kon de verloskundige niet bellen vandaag alleen op het noodnummer.

Het was ook erg druk op mijn werk.

Zo te zien is het oud bloed en het was maar heel weinig.

Ik maak me niet zoveel zorgen omdat ik de kleine duidelijk voel.

Geplaatst

He meiden,

Rachel, jeetje meid dat is schrikken, ben je verder ok? Ik hoop dat het bloedverlies beperkt blijft. Heb je al gebeld?

Suus, ik heb ook een beetje een lage bloeddruk 100/50, ik voel me dan ook af en toe heel duizelig. Lekker zoute drop eten en even je bloeddruk op laten meten! Het is wel een rotgevoel maar een lage bloeddruk is niet gevaarlijk.

Rachel, konden ze het zien en wilde je het niet weten?!!!!! Jeetje wat knap, ik ben zo nieuwsgierig! Het gaat hard he, met het groeien van die ukkies! Mooi om weer te zien.

Ik heb vandaag ook weer een echo gehad. Mijn baarmoederhals was mooi dicht en lang. Onze mini was enorm gegroeid en lag heerlijk met zijn/haar koppie op de placenta te chillen, zo schattig! Ik heb vandaag ook de eerste proluton injectie gehad in mijn bil, auw! Deze krijg ik elke week. Proluton houdt de baarmoeder rustig en stevig.

Fijne avond meiden!

Geplaatst

Rachel dat is zeker schrikken een auto ongeluk, gelukkig voel je de kleine. Hoe voelt dat eigenlijk voel wel van alles m$aar geen idee of dat die kleine is. Ben met die sneeuw ook 2x gevallen m$aar alles was gelukkig goed.

Denk ook dat t een lage bloeddruk is, zal m eens laten opmeten door de gyn 3 feb.

Ralletje knap hoor dat je t nog niet wil weten, wij weten t voor 80 procent zeker met de volgende echo 100 procent. Hoe groot was de kleine bij jou al?

Groetjes suus

Geplaatst

Ook ik had een lage bloeddruk.

Voor jezelf is dat vervelend maar de kleine heeft er gelukkig geen last van.

Ik probeer nu op mijn eten te letten en nu gaat het iets beter.

Suus ik denk dat je de kleine ook wel voelt.

Het voelt een beetje alsof er een zeepbel in je buik zit en deze plopt.

Ik heb alleen nog last van mijn spieren van het ongeluk, erge geluk gehad dus.

Mia wat goed dat je extra injecties krijgt en zo, geeft je toch meer vertrouwen.

Geplaatst

Ralletje, wat knap dat je het niet wilt weten! Zou echt zo stiknieuwsgierig zijn!!! Verbaas me nog steeds over het feit dat de gyn bij ons meteen zei: nee hoor, het geslacht zien we pas bij 20 weken! Ik dacht: wil je het gewoon niet zien of kun je het echt niet zien? Ze had het voor 80% wel kunnen gokken, denk ik zo... Nah ja, 't is al bijna zover :).

Fijn dat het nu alleen nog wat oud bloed is, Rachel! En dat je de baby voelt schoppen, weet je in ieder geval dat er nog leven in de brouwerij zit :).

Mia, je wordt goed in de gaten gehouden! Lekker gevoel, of niet?

Hier overigens duidelijk geschop op rechts (schuin onder mijn navel), voelt als luchtbel die plopt. Ook 1 keer met mijn hand ertegenaan kunnen voelen, heel schattig! Denk wel dat het steeds dezelfde baby is die schopt, de ander ligt wat meer naar onder richting mijn bekken.

Fijne avond, meiden!

Geplaatst

Hai meiden,

Rachel, fijn dat je duidelijk beweging voelt, zeker na een ongeluk, jeetje op zo'n moment zit je hart ook in je keel..

Hier, nog een beweging of "geplop" te voelen, ik merk wel dat ik groei. Heb alleen nog maar positiebroeken aan nu. Volgende week gaan we er even lekker een weekje uit. Even relaxen en lekker eten ed. Ik ga dit jaar niet op de lange latten, komt volgend jaar wel weer. Ik heb dus alle tijd om na te denken over het kamertje! De kinderwagen en de meubels hebben we inmiddels besteld, zo leuk!

Liefs

Geplaatst

Wat heerlijk dat we allemaal onze ukjes beginnen te voelen, gisteren gaf mijn zoontje een kusje op mijn buik en meteen begon er van alles te kriebelen, net of de kleine reageerde op zijn of haar grote broer, zo lief.

Suus, onze uk word niet meer opgemeten, dat doen ze pas met de 20/weken weer, ze meet nu hoe hoog de baarmoeder staat, nu was dat precies tussen het schaambeen en de navel, dus groeit goed zei ze, we willen inderdaad nu niet weten wat het geslacht is, we laten ons verrassen!

Geplaatst

Hallo Meiden,

Ben ook weer ns online.... de controle afgelopen maandag bij de GYN was helemaal goed. De kleine dame ligt keurig op schema. Bloeddruk helemaal prima (75/115) en ook mijn Hb prima, 8,4. Voel me ook helemaal lekker, het slapen blijft een probleem, maar ach, het went zullen we maar zeggen.

Had gisteren alleen wel een soort van paniekaanval, bang dat ik straks die enorme verantwoordelijkheid niet aan kan en meer van dat soort gedachtes. Vandaag gaat het weer een stuk beter. Gelukkig maar dat ik zo'n nuchter vriendje heb, die het allemaal al heeft meegemaakt met zijn zoon van inmiddels bijna 18. Voorlopig maar weer eens met volle teugen verder genieten!

Lieve groeten,

Lot

Geplaatst

:clap2:Allemaal op weg naar onze 20 weken echo :clap2:

ECHO

Meertje 18 jan, 20 wk echo

Lot 27 jan, 20 wk echo

Jetje 31 jan, 20 wk echo

Vriezen 1 feb '11, 20 wk echo

Mia 3 feb, 20 wk echo.

Ralletje 9 feb '11, 20 wk echo

VWP/VT:

Rachel vwp 20 december

GYN/VK:

Meertje 18 jan

Jetje 26 jan vk

Lot 7 feb (GYN)

Uitgerekend:

Meertje 3 juni 2011 (tweeling)

Jetje 17 juni 2011

Rachel 17 juni 2011

Lot 18 juni 2011 (uitslag Combinatietest 1:1040)

Vriezen 20 juni 2011

Ralletje 28 juni 2011

Suus 28 jun 2011

Mia 30 juni 2011

Geplaatst

Misschien leuk om te vermelden wat het geslacht van onze kindjes gaat worden voor degenen die het weten en het kwijt willen? Ben soms nu al het overzicht kwijt namelijk :). Ik ben zo vrij om het achter onze namen te vermelden ipv met kleurtjes te werken, omdat ik zelf mogelijkerwijs twee geslachten in me draag ;). Als ik je vergeten ben, sorry alvast! (en graag zelf aanvullen)

:clap2:Allemaal op weg naar onze 20 weken echo
:clap2:

ECHO

Lot 27 jan, 20 wk echo

Jetje 31 jan, 20 wk echo

Mia 3 feb, 20 wk echo.

GYN/VK
:

Meertje 18 jan (GYN)

Jetje 26 jan vk

Lot 7 feb (GYN)

U
itgerekend
:

Jetje 17 juni
2011

Rachel 17 juni
2011, zoon

Lot 18 juni
2011 (uitslag Combinatietest 1:1040), dochter

Vriezen 20 juni
2011

Ralletje 28 juni
2011, geslacht blijft verrassing

Suus 28 jun
2011

Mia 30 juni 2011

Geplaatst

jeetje Rachel, wat zal je geschrokken zijn. Dit zijn toch dingen waar ik wel bang voor ben dus doe ik al een stuk voorzichtiger maar ja je hebt ook nog te maken met andere weggebruikers he. Gelukkig voel je de kleine bewegen dus geeft dat wel een geruststelling.

bij ons ook slecht nieuws mijn schoonvader is vorige week overleden, aangezien de familie van mijn man niet in nederland woont moest hij zo snel mogelijk weg, hij komt morgen terug. We zijn erg verdrietig hij zal nooit ons kindje leren kennen.

ik kan niet wachten tot ik die kleine ga voelen een collega van mij is een week verder dan mij en die zei 2 weken geleden al dat ze het kon voelen, kan dat zo vroeg? maar ja zij heeft al 2 kinderen dus waarschijnlijk weet zij wel hoe dat voelt.

nou fijn dat het met iedereen goed gaat

qua zwangerschap gaat het hier goed, als we de 20 weken echo krijgen willen we niet weten wat het word.

Geplaatst

ECHO

Lot 27 jan, 20 wk echo

Jetje 31 jan, 20 wk echo

Suus77 3 feb '11 20 wk echo (18w6d)

Mia 3 feb, 20 wk echo.

GYN/VK:

Meertje 18 jan (GYN)

Jetje 26 jan vk

Lot 7 feb (GYN)

Uitgerekend:

Jetje 17 juni 2011

Rachel 17 juni 2011, zoon

Lot 18 juni 2011 (uitslag Combinatietest 1:1040), dochter

Vriezen 20 juni 2011

Ralletje 28 juni 2011, geslacht blijft verrassing

Suus 28 jun 2011 ( uitslag Combinatietest 1:2500)

Mia 30 juni 2011

Heb even het lijstje aangepast mijn gegevens waren er niet meer bij, en dacht geef de zoon en dochter een kleurtje vallen ze lekker op.

Groetjes suus

Geplaatst

Moki, da's naar nieuws! Sterkte!

Vandaag 20 weken! :clap2:Wat een mijlpaal, oef...! Vannacht gedroomd dat ik aan het bloeden was, en op de een of andere manier zit ik dan na zo'n nare droom niet lekker in mijn vel :lac:. Hopen dat het morgen beter voelt! Net 1 muur van de babykamer geverfd, heb vandaag weinig energie maar moest het doen van mezelf. Nu toch wel blij (ook met de kleur!).

Meiden, goed weekend - hopelijk met wat zon!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden