Ga naar inhoud

Wie start er in December 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo zo!

Het is ineens behoorlijk druk hier met daarbij helaas ook minder goed nieuws! Bah!(sterkte sarah)

Ik ben aan het terugkomen van een griep.. Wel nog steeds aan het spuiten..

Moet volgende week ongesteld worden en daarna gaan we verder..

We wachten af..

rete spannend!

En die punctie hmmm. ik zie er toch een beetje tegenop..

• Reacties 134
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dankjullie wel dames voor de lieve woorden!

Hey meiden vandaag de terugplaatsing gehad van het embryotje viel reuze mee. 20 minuten ervoor en erna accupunctuur gehad ik vond het verschrikkelijk haaha. Ook moest ik een half uurtje aan het infuus omdat ik een beginnende overstimulatie blijk te krijgen. De embryo was 2 cellig en van a kwaliteit nou maar hopen dat het lukt alhoewel ik niet teveel hoop heb eerlijk gezegd.

Succes dames.

Geplaatst

@Meezie, dank je wel. Vanmorgen punctie gehad. 11 eitjes gevonden. Het sperma was ook goed, dus nu geen ICSI maar IVF. Maandagochtend worden we gebeld of er een bevruchting heeft plaatsgevonden. En eventuele terugplaatsing.

Fijn voor je dat het prikken mee viel!

@Sarahtunis, acupunctuur, heb je dat zelf geregeld of via ziekenhuis?

Hoop blijven houden hoor!!

@Tulpie, is dit je eerste ronde?

Punctie is echt wel te doen hoor. Het is niet fijn maar ja met pijnstilling kan je het goed doorkomen.

Geplaatst

@Sarahtunis, o dat heb ik nog nooit gehoord. Nou het kan in ieder geval geen kwaad lijkt me.

Hoe is het verder?

Wij zijn net gebeld, moeten om kwart voor 2 in ziekenhuis zijn.

Pffff

Geplaatst

Ik ga zeker voor jullie duiemen (sarah en mik)

Vandaag na 4 dagen spuiten de eerste echo gehad, Het groeit allemaal aardig. Donderdag weer een echo en dan horen we wanneer de punctie plaats gaat vinden. Het vrouwtje van vandaag zij dat het eerste of tweede kerstdag zou worden.

Geplaatst

@Meezie, spannend!

Wij hadden vorig jaar op 2e kerstdag een IUI. In het ziekenhuis gaat het leven toch ook gewoon door.

Wel apart.

Succes, hoop op mooie groei donderdag.

Liefs

Geplaatst

Oei oei! Wat spannend allemaal voor jullie! Allemaal 2 duim weken!

Ik zal aan jullie denken!

Morgen echo om te kijken of er geen cystes zijn.. ben benieuwd..

Tulpie

Geplaatst

Ik moet vandaag weer voor een echo, ze waren nog te klein om het eerste kerstdag te doen. Dus hopenlijk horen we vandaag of het tweede kerstdag wordt of maandag.

Wij hopen heel erg op maandag, mijn vriend werkt nl in de horeca en ik help dan altijd (DRUK!!). Maar ja als het tweede kerstdag wordt dan hebben we wel vervanging, maar liever ga ik zelf helpen.

Gister waren er zo'n 12 eitjes tussen de 13 en 17 mm, twee waren er 17 en de meesten zaten rond de 14 a 15. Ik laat vanmiddag wel even weten of we nu eindelijk de datum hebben.

Geplaatst

Ja hoor het wordt tweede kerstdag!!!!

Ik had nu op de echo 21 eitjes tussen de 14 en 18 mm, daarom wilde ze ook niet langer wachten, omdat het er anders te veel zouden worden.

Zondag om 11.15 hebben we een afspraak voor de punctie en dan wordt het heel hard duimen!!!

Geplaatst

Hartstikke spannend zeg!

Succes zondag! tweede kerstdag zal voor jullie een bijzondere dag worden!

Ik begin zondag met stimuleren en mag vrijdag terug komen..

Ik ben benieuwd

Groetjes Tulpie

Geplaatst

@Meezie, heel veel succes met de punctie! Duim voor een mooie oogst.

@Tulpie, succes met je start, op naar een mooie follikels.

Fijne dagen.

Geplaatst

hoi meiden,

hier slecht nieuws..

ben ongi geworden dus poging 1 icsi is mislukt!

morgen bellen hoe nu verder.

de meiden in de wachtbank veel succes..

meezie hou ze vast he!!

daantje

Geplaatst

OOO daantje dat is echt rot nieuws, nou meid heel veel sterkte de komende dagen.

Ik had vandaag de punctie, heb nog wel wat napijn maar de punctie viel me erg mee. Nu kan ik niet zo lekker zitten en plassen maar doe het nog even rustig aan. De oogst was goed 18 goede eitjes!! en het zaad was beter als vewacht wordt nu dus ivf. woensdag horen we hoeveel bevrucht en eventueel de teruplaatsing.

Geplaatst

@Daantje, klote meid. Heel veel sterkte.

@Meezie, wauw wat een goede oogst zeg. Beter dat het zaad ook van goede kwaliteit was/is. Nu de spannende dagen tot woensdag.

Doe rustig aan hoor. Veel drinken is belangrijk.

Liefs

Geplaatst

Daantje: Nou zeg! Dat is echt naar! Wat vervelend.. Schrijf lekker van je af joh!

Meezie: is weer eens wat anders dan je rot werken op tweede kerstdag! hoop dat er veel eitjes bevrucht zullen worden!

Succes..

Nog een half uur en dan gaan er 2 spuiten in.....

Succes en sterkte meiden!

Geplaatst

Tja nu elke avond twee spuiten.. Je raakt er snel aan gewend hoewel de eerste keer 2 spuiten weer even heel onnatuurlijk voelde! Die decapeptyl spuiten vind ik vervelender dan de puregon..

Ben wel erg labiel; huilen, weinig geduld..

Och en dan twee meiden die helemaal op zijn van de feestdagen! Maar goed, gelukkig een goed vangnet waar ze af en toe heen kunnen.

Toch wel aan beetje aan het aftellen..

Nog twee weken ongeveer had ik bedacht... en dan het volgende hoofdstuk!

Mik en Meezie: Houden jullie het nog vol? hoe voelen jullie je?

Daantje hoe is het met jou?

Liefs Tulpie

Geplaatst

Hoi tulpie,

hier gaat het goed, moe en op van de zenuwen voor morgen, maar wel vol hoop.

Ik had op dag 12 van mijn cyclus de punctie al, dus misschien gaat het sneller als twee weken.

Wel fijn dat je een beetje hulp krijgt, succes nog even met spuiten, voor mij was dat achteraf het minst erge, dat afwachten nu vind ik het vervelendst.

Ben met veel dingen heel geduldig, maar als het om mijn eigen leventje gaat zou ik soms de tijd willen doordraaien. Hoewel wat is twee weken op twee jaar!!

Geplaatst

hee Meezie,

Ik geloof inderdaad dat wanneer je klaar bent met alles en dan maar moet afwachten dat het helemaal vervelend wordt!

Morgen naar het ZH voor bloed prikken en een echo, dat zal dan de eerste follikelmeting zijn?

Het zal mij benieuwen! Los van dat ik vreselijk moe ben en af en toe vreselijk misselijk vind ik het nog steeds dragelijk..

Sarahtunis... spannend...

succes keep my fingers crossed!!

Liefs Tulpie

Geplaatst

Voor iedereen wens ik een gezellig, gelukkig, prachtig, liefdevol, hoopvol en VRUCHTBAAR 2011 toe!!

Heb afgelopen vrijdag weer een echo gehad. Het was allemaal nog rond de 9 mm.. de arts vond het niet om over naar huis te schrijven.. Nu moet ik maandag weer heen om te kijken.

Ik heb geloof ik een puregon spuit verkeerd (niet of leeg) gespoten...

Had 900 eenheden in die buis zitten. Ik heb vanaf zondag gespoten en dan zou je zaterdag (vandaag) een nieuw buisje puregon moeten pakken maar ik had nog 150 voor vandaag?!?

Heb alle naalden geteld en dat zijn er wel 6 (6x150 is toch 900????)

Tja. om nu nog een naald in mijn buik te zetten vond ik ook zo overdreven..

Zal maandag maar even vragen hoe dit kan..

Heeft één van jullie dit wel eens gehad?

Verder ben ik de eerste dag van het jaar OFF gestart!

nul druppels alcohol op oudejaarsavond, 1.30 in bed. Uitgeslapen tot 10.00 en dan nog een kater gevoel! huilen, moe en geirriteerd..

hmm niet om heel blij van te worden..

Hoe is het bij jullie?

De wachters??

Succes allemaal!

Liefs Tulpie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden