Ga naar inhoud

Wie start er in December 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Tulpie,

Ik schrijf niet in dit topic, maar kan je wel antwoord geven.

Niet iedere ampul is precies hetzelfde qua hoeveelheid, er zit soms meer in, waardoor je ook meer kunt spuiten.

Zelf spuit ik 200eh en heel soms heb ik ook 5x uit 1 ampul kunnen spuiten ( = 1000eh).

Het kán dus zo zijn, dat jij deze keer 7x hebt kunnen spuiten, maar..........

Stel dat er in jouw ampul in totaal 1000 eh hadden gezeten, dan had je gisteren gespoten en dus was jouw knop op 50 eh blijven steken ( weet niet of je erop gelet hebt). Dat betekent dat je vervolgens nog een keer moet prikken met een nieuwe ampul en deze 50 eh ( die nog moeten) ook nog prikt. Dan kom je samen op 150 eh.

Dus je moet eigenlijk altijd controleren of de achterkant van de pen weer helemaal terug is, zo niet... dan zat er niet genoeg meer in je ampul en moet je het dus aanvullen.

Succes meid!!! Hopelijk groeien ze gauw door, zodat de punctie in zicht komt :)

Groeten

• Reacties 134
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Tulpie,

Ik had het ook met mijn gonal f spuit. Er zat nog zo'n 150 in had ik het idee maar wel 6 keer gespoten en ze waren echt allemaal goed leeg gespoten. Dus geloof inderdaad dat er soms wat meer in een spuit zitten.

Vervelend dat ze nog niet zo hard zijn gegroeid en dat je zoveel last van de hormonen lijkt te hebben. Ik heb andere medicijnen gebruikt en die hadden op mij niet zoveel effect.

Ik ben de eerste dag van het jaar ook zonder drank ingegaan. Heb wel getoost met chapagne (jip en janneke), was voor mijn vriend wel fijn, zo'n verpligte bob, hihi.

Ik moet nog 8 nachtjes slapen en dan mag ik gaan testen, kijk er erg naar uit!!

Succes nog even met prikken.

Liefs Meezie

Geplaatst

Sorry, heb al een tijdje niet meer gereageerd hier!

Tulpie, dat kan heel goed hoor; ik heb en had altijd ampullen van 300 eenheden, maar daar zit standaard meer dan 400 in... Ik ga nu ook weer 125 eenheden spuiten en ik kreeg al te horen dat ik makkelijk 3x uit 1 ampul kan halen (totaal dus 375). In een ampul van 900 zal dus ook wel meer dan 1000 zitten, dus vandaar dat je vandaag gewoon nog een keer 150 kon spuiten! Wel vervelend dat je zo'n last hebt van de hormonen. Wel goed aan toegeven en je rust nemen hoor, het is niet niks! Spannend, morgen dus weer een follikelmeting, ik hoop voor je dat ze flink gegroeid zijn!

Ik ga morgen met de Puregon beginnen, kijk er al naar uit; de laatste dagen knallende hoofdpijn en ik weet van de vorige keren dat dat met de Puregon wel afzakte.. dus dat hoop ik dan maar. Verder geen last gelukkig.

Meezie, spannend, nog 8 dagen wachten! De wachtweken zijn wel het ergste hoor vind ik. Voel je je verder goed?

En Mik0705, gefeliciteerd!!! ik zie in je onderschrift dat je positief hebt getest, geweldig!!! Nog een paar weekjes wachten en dan de eerste echo, super!!

Geplaatst

Dank je wel Sowiebo, dat stelde me wel gerust en vandaag bevestiging in het zh gehad...

Alles was zo goed gegroeid dat de arts dacht dat ik donderdag de punctie al zou hebben! Dat was wel een verrassing! Morgen ochtend weer een echo om nog een keer te kijken.

Nu heb ik een vraag:

Kun je de dag na de punctie naar je werk?

Ik werk in de zorg en moet iemand inwerken.. Kan ik de hele dag op een stoel zitten iemand aansturen??

Dan nog wat.. als ik dat doe... wat voor 'ingreep' kan ik gehad hebben zodat ik niet hoef te vertellen dat ik met ICSI bezig ben en een punctie heb gehad??

Nou ja

Mik0705 inderdaad! Vandaag is de testdag.. hoe is het??

Groetjes Tulpie

Geplaatst

tulpie super zo snel als je gaat!

Wat betreft werken na de punctie, ik werk zelf ook in de zorg en werk de dag na de punctie echt niet hoor. Gaat dat wat worden de hele dag zittend iemand inwerken? Dan is het misschien een ander verhaal maar ik geloof dat ik lekker thuis bleef.

Je zou kunnen zeggen dat je een hysteroscopie hebt gehad...dat ze in je baarmoeder hebben gekeken ofzo? Ik zeg maar wat hoor?

Geplaatst

Geweldig Tulpie, spannend!! Kijk je erg tegen de punctie op, of laat je allemaal maar op je af komen? Dat laatste is natuurlijk wat beter, alvast heel veel succes gewenst!

Geplaatst

Net de pregnyl gezet.. Wat kun je toch rare gedachten hebben! Heb het gevoel dat alle eitjes er vannacht uit gaan vallen... Zul je zien dat ze met de punctie nauwelijks los komen!!

Je begrijpt het ik probeer het op me af te laten komen maar ben er flink mee bezig!

Groetjes Tulpie

Geplaatst

Nou, als de pregnyl er op tijd in zit dan zal dat wel meevallen, hihi! Tuurlijk ben je er flink mee bezig, het blijft natuurlijk erg spannend. Doe lekker rustig aan!

Geplaatst

tulpie succes vandaag!!! ik was na die laatste spuit alleen maar steeds aan het kijken of ik hem echt wel op de goede tijd had gezet!!

Geplaatst

Meezie en Karin,

Bedankt! Ik ben rete zenuwachtig!!!!

Ik ben de hele dag bezig geweest met morgen en zie geloof ik het meest op tegen de punctie.. Die pijn daarna is weer een hoofdstuk verder..

Meezie nog 5 nachtjes slapen! Ga je meteen bij het wakker worden testen?

Voel je je goed??

Karin, hoe is het met jou?

Ik zal snel van me laten horen!

Groet Tulpie

Geplaatst

Tulpie hoe is het gegaan!!!!! Ben heeeeel nieuwschierig.

Bij mij alles goed, heb als ik gewerkt heb of druk ben tegen het eind van de middag wat last van steken. Zal wel goed zitten en misschien valt het extra op omdat ik zo druk bezig ben met hoe mijn lijf voelt. VERSCHRIKKELIJK!!!

De spanning en zenuwen zijn na vadaag iets minder, we kregen heel goed nieuws van het ziekenhuis. Ze hebben van de vier overgebleven embryo's er nog drie kunnen invriezen. Mocht het dus nu niet lukken dan hoeven we niet gelijk het hele proces weer opnieuw te doen. Zat bijna te huilen dat mijn vriend belde, maar ja zat op mijn werk dus moest me wel even inhouden.

We testen denk ik zondag al. Is wel een dag te vroeg maar dan zijn we samen de hele dag en anders moet ik kort na het nieuws (goed of slecht) gelijk naar mijn werk. Nu heb ik dan eventueel nog tijd om even bij te komen.

Geplaatst
Tulpie, hoe is het bij jou gegaan vandaag!!!

Ik denk dat je de punctie bedoeld?? Die heeft ze morgen pas...;)

Meezie, wat spannend wordt het nu voor jou!! Wat een ontzettend goed nieuws dat er 3 ingevroren zijn!! Kan me voorstellen dat dat je een beetje rust geeft, mocht deze dan niet lukken (gaan we natuurlijk niet vanuit :icon_smile:) dan hoef je niet meteen weer een volledige poging doen. Ik ga ontzettend duimen voor je!!

Tulpie, lekker op tijd naar bed vandaag en dan is het morgen zover! Probeer je te ontspannen en dan is het zo voorbij, zet em op morgen!!!

Hier gaat het wel, vandaag ziek in bed, manlief sinds gisteren al met koorts in bed... Dat is dus niet goed.. Ga morgen Nijmegen wel effe bellen, maar gelukkig hebben we nog ingevroren zaad van een paar jaar geleden. Dat is destijds gedaan omdat we toen een poging af hebben moeten blazen omdat er helemaal geen zaadjes gevonden werden. Dus mocht dat nu ook het geval worden, dan hebben we gelukkig nog die optie.

Hoofdpijn is er nog steeds, helaas na 3 puregon doseringen ook nog, maar met paracetamol wel uit te houden. Nou ja, het is voor een goed doel zeggen we maar.

Geplaatst

Zo lekker slim, was helemaal in de war met de dagen. Tja druk in mijn hoofd denk ik.

Nou hoopdat het morgen dan echt super goed gaat!!

Karin vervelend dat jullie beide niet lekker zijn. Maar heeft het nu al invloed op het zaad die koorts.

Gelukkig wel wat achter de hand dat is wel zo prettig. Nou in ieder geval beterschap, rust lekker uit.

Ik duik mijn bed in, ben echt verschrikkelijk moe steeds, zal wel een nastleep nog zijn van de punctie!!

Geplaatst

Zo punctie voorbij.. maar ging niet van harte!!!

Ik had een beetje behoorlijk veel eitjes, mijn rechter eierstok was een zoek tocht dus duurde de punctie ook wat langer dan gedacht en had de arts ook medelijden met me..

Ze zijn erg bang voor overstimulatie en willen dus zondag niks terugplaatsen..

Ik moet tot en met maandag rustig aan doen en mag niet werken. Er bestaat een kans dat ik allemaal vocht ga verzamelen in mijn buikholte en achter de longen..

Er zijn 24 (!!!) eitjes gevonden, niet allemaal volgroeid en voldoende levend zaad.

Alle eitjes die bevrucht zullen worden gaan de vriezer in en ik mag in maart (ja dan pas...) voor een terugplaatsing...

Het is niet anders..

Ik voel me alsof ik een keizersnee heb gehad (heb ik helaas ook ervaring mee) en ga dus maar op rust..

Heb heerlijke gebakjes gekocht bij de echte banketbakker! Die heb ik verdiend!

Maar wat een gevroet en gefrunnik die punctie!!

Ik was wel lekker ontspannen door allerlei verdovende medicatie..

Nu hopen dat ik geen vochtophopingen krijg, wel veel drinken en hopen dat ik me volgende week weer beter voel..

Karin, bah, met griep op bed en dan die spuiten, dat is niet fijn! En dan ook je vent nog ziek op bed..

Meezie nog 4 nachtjes....

Groetjes Tulpie

Geplaatst

Wow tulpie wat een oogst!!! Maar wel heel erg balen dat je nu pas in maart een terugplaatsing krijgt. Gaat het nu wel met je buik?

Ik weet dat ik de eerste dag nog best krom liep omdat het wat pijnlijk was, moest ook steeds plassen, doordat ik zoveel moest drinken (2,5 a 3 liter) en dat was echt niet fijn want kon bijna geen kracht zetten.

Wel lekker he die medicijnen, scheeld een hoop in pijn!! Hopenlijk heeft/hebben de gebakjes gesmaakt. Laat je de komende dagen lekker verwennen en rust goed uit.

liefs Miranda

Geplaatst

Tulpie, dat is zeker een flinke oogst, maar wel ontzettend balen dat ze nu geen TP (kunnne) doen! Bij mijn eerste ICSI was het ook spannend met 36 eicellen, de bloedwaarden waren nog net op het randje en toen hebben we wel een TP gedaan onder voorwaarde dat ik de dagen erna niet zou werken en heeeeeel rustig aan zou doen..

Maar goed, je gezondheid gaat voor, nu hopen dat er heeeeeel veel mooie embryootjes ontstaan die ze dan later terug kunnen plaatsen! Wanneer krijg je te horen hoeveel het er zijn geworden? Spannend hoor! Meid, doe heel rustig aan, drink goed en succes!!

Meezie, ik ben hier gewoon dagelijks voor jou aan het aftellen, haha! Je bent ontzettend moe, dus doe ook lekker rustig aan en succes de komende daagjes...

Hier gaat alles goed, mannen nog steeds ziek, ik ben inmiddels weer aan het werk. Begin al weer m'n eierstokken te voelen dus er gebeurt weer wat! Maandag eerste FM, ben benieuwd.

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Hee meiden,

Zo.. ik voel me weer wat beter.. hoewel ik merk dat mijn lijf nog heel hard aan het werk is!

Gisteravond maar even buiten een rondje gelopen. Ik ben een buitenmens dus zooo lang binnen daar word ik ook wat depri van!

Nu baal ik vooral dat ik pas in maart een terugplaatsing krijg.. Ik had het liever nu gehad. Maar goed.. ze nemen geen risico's en dat waardeer ik ook weer. Maandag nog een afspraak en dan maar vragen of het misschien ook in februari mag.. (denk het niet..)

Meezie, Ik word helemaal zenuwachtig voor je! Het is bijna zover!

Karin, Je eerste FM.. spannend! Fijne dat je je eierstokken voelt! dan gebeurt er inderdaad wat!

We wachten het maar weer af!

Ik ga even douchen (meiden zijn zwemmen met vader) en daarna me storten op de was.. En oh ja.. ook nog rustig aan doen!

Groetjes Tulpie

Geplaatst

Nou Meezie, ik wacht met smart op je berichtje! Ik hoop zo voor je dat je zwanger bent!!

Ik begin elke dag veel te enthousiast en eindig dan aan het begin van de middag met steken in mijn buik bang zijnde voor de overstimulatie op de bank..

Ik drink me een slag in de rondte en leg me elke dag een beetje neer bij het feit dat we pas in maart van start kunnen gaan met een tp...

Ik reken elke keer toch weer zo dat ik misschien nu wel veel te laat ongie wordt (eind jan begin feb) dan is de daaropvolgende menstruatie in maart!!

We zien wel..

Wat is dan weer twee maanden op een leven denk ik dan maar weer...

Waar kan ik eigenlijk meer info vinden over wat overstimulatie is??

En waarom doen ze bij de een wel een tp en de ander niet??

Allemaal vragen vragen vragen....

Fijne dag!

Geplaatst

Hoi Tulpie,

ziet er hier niet goed uit, zaterdag en vandaag een negatieve test. Ook al een paar dagen wat bruin, eerst mini beetje maar begint nu door te zetten. Heb dus een waardeloos weekend achter de rug. Kan me er nu een beetje overheen zetten maar baal echt als een stekker.

Gister wel besloten dat we bij een volgende keer niemand inlichten, vind het nu heel zwaar om te melden dat het niet gelukt is, bijna zwaarder als het verdriet wat je al hebt omdat het nu niet zo mocht zijn. Gelukkig belt mijn moeder m'n zussen.

Jij heel veel sterkte. Hopenlijk groeit er bij jullie in maart een mooi wondertje.

Wij zullen morgen even het ziekenhuis bellen en hopen dat we nog in aanstaande cyclus een cryo terug kunnen laten plaatsen. Anders wordt het pas in mei, ivm met het sluiten van de afdeling in het erasmus.

liefs Meezie

Geplaatst

Jemig Meezie! Ik had zulke goede hoop voor je!

Ik zit met de tranen in mijn ogen en baal helemaal met je mee!

Wat KUT! (excuzez le mot..)

Sterkte en ik hoop dat je in je komende cyclus nog wat mag!

Hele dikke computerknuffel van mij!

Tulpie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden