Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Suus veel succes met je echo vanavond.

Sheenara Gefeliciteerd met je zwangerschap

Lot jij ook succes met je echo morgen blijft spannend he

wij krijgen onze echo de 11e pas pfff ik voel me vandaag wel een beetje onzeker, ik voel naast gevoelige borsten eigenlijk helemaal niks ja wat van dat ongi gevoel. ik word er echt onzeker van.

Geplaatst

Moki, dat ongi gevoel heb ik in de 5e week ook gehad, echt kramperig. Maar ook dat schijnt allemaal te kunnen!

Hou je taai tot de 11e!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Sheenara, waauww, wat een hoge waarde, twins?? Ik had op wd 13 een waarde van 170, dus dit is best hoog volgens mij, ik denk 2, hahaha!!

Suus, fijn dat je vanavond mag, dan heb je tenminste zekerheid, ik hoop dat het bloeden nu gestopt is, ik vind trouwens dat je hcg wel mooi gestegen was hoor!

Nou meiden ik heb vanmorgen om 11 uur mijn echo gehad, vruchtzakje zat op de goede plaats, dooierzak was goed zichtbaar en er was een "overduidelijke hartactie"(zo zei de arts het) een prachtig knipperend lichtje, ik kreeg 3 foto's en toen drukte mijn zoontje nog eens op die knop, hahaaha, kwam er nog een, heb dus 4 fototjes, we zijn super blij!!

23 nov. volgende echo en vrijdag a.s. komt MVM.

Geplaatst

hey meiden bedankt voor de felicitaties!

Mia mag jij gauw voor een echo?

Moki, jij mag al over ongeveer een week, hopelijk vliegt de tijd, ik moet nog 3 weken wachten! Ik heb dat ook wel hoor wat je zegt dat je niet echt veel voelt ofzo af en toe gevoelige tepels, wel veel honger en ook soort krampgevoel

Suus heel veel succes vanavond!!!

Marielle wat geweldig dat alles goed zit en dat je het hartje ook zag, ook leuk die bonusfoto hahahaha. Ik denk dat je wat opgeluchter bent? Nu op naar de volgende echo!

Ja ik vond de waarde ook best hoog, de 23e als jij je 2e echo krijgt, krijg ik mn eerste! Dus ben benieuwd.

Geplaatst

Ralletje, super hoor! Het geeft weer wat rust (athans bij mij) nu lekker genieten meid!

Suus, succes vanavond!

Na mijn goede echo gisteren, kan ook bij mij MVM langskomen. Ben trouwens benieuwd hoelang ik het nog voor me kan houden. Niet dat ik het nu al wil vertellen maar ik kan mijn spijkerboreken al vanaf de testdatum al niet meer dicht. Ik had toen veel vocht in mn buik (lichte overstim.) en nu begin ik vooral eind van de middag toch wel wat op te blazen... Normaal ben ik een echt spijkerbroeken mens maar nu in jurkjes en tuniekjes, valt best op... Hebben jullie hier ook al last van?

Lot, succes morgen, ik duim voor je!!!

Geplaatst

Hoi dames,

Nog niet alles gelezen wat hiervoor staat, maar meld mij (even snel) ook op dit wachtbankje. Ben nu 5 weken en 2 dagen onderweg. 17 november de eerste echo!

Iedereen heel veel succes!

Geplaatst

Dublin, welkom en gefeliciteerd!

Lot, heel veel succes met de echo morgen!!

Jetje, super dat je ook een goede echo had, mijn broeken kunnen ook niet meer dicht, loop steeds in van die wollen jurkjes en zo, mijn buik is mega opgeblazen omdat ik helemaal verstopt zit, dat was trouwens bij de zwangerschap van mijn zoontje ook zo, smorgens gaat het nog wel, maar later op de dag echt niet meer, ook had ik een wat opgezette rechtereierstok zei de arts, maar goed, we moeten er iets voor over hebben hè!

Suus...hoe is de echo gegaan.... ik hoop zo dat alles in orde is, denk aan je hoor!

Geplaatst

ik hoop maar dat die kramperigheid erbij hoort, het blijft allemaal eng. Ik probeer na zoveel jaar eindelijk zwanger een beetje te genieten maar vind het erg moeilijk, vooral als je al die verhalen hier op het forum leest.

Marielle wat fijn dat je hebt gezien dat het hartje klopt, dat geeft toch een gerust gevoel lijkt me.

Sheenara ja ik mag over een week al en toch vind ik het lang duren......

Dublin jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap.

Suus hoe is het met jou, ik zat tv te kijken en toen dacht ik eens even kijken hoe het met haar echo is verlopen ik hoop dat alles goed is.

Geplaatst

Lees nu pas weer bij, mijn zoontje was het weekend jarig dus groot feest. Violeta wat erg voor jullie, geen woorden. We liepen bijna gelijk op, vind het echt heel erg.

Verder de nieuwe welkom!

Maandag had ik mijn 2e echo. Alles goed, weer een opluchting, maar spannend blijft het. We mogen vanaf nu door naar de "gewone' gynaecoloog. 30 november 3e echo.

Wens voor iedereen hetzelfde!

Geplaatst

Jaatje Ralletje en Jetje gefeliciteerd met jullie positieve echo.

Ik had de mijne afgelopen vrijdag en ik kon nauwelijks bevatten dat ik eindelijk een goede

echo had, begint nu een beetje door te dringen.

Suus ik ben erg benieuwd hoe het bij jou is gegaan.

Lot heel veel succes met je echo.

Rachel

Geplaatst

te gek dames die een goede echo hebben gehad, lijkt me zo geweldig om te zien.

Dublin welkom, gefeliciteerd en op naar de echo!

Moki ik snap wat je bedoelt, je leest het hier ook vaak dat de weken na de positieve test misschien nog moeilijker zijn. En dan de echo hoop je dat ook alles goed zit. Ja soms moeilijk te genieten, maar we zijn nu toch al verder gekomen gelukkig. Sterkte met wachten...

Suus, we denken met z'n allen aan je.

Lot straks heel veel succes met je echo!!!

Geplaatst

Goedemorgen Dames,

Sorry voor het lange wachten maar ik had een super echo!!!!!!

Alles was super mooie vrucht/ dooierzak, en een emmy erin en jawel een mooi kloppend hartje... kleine is echt mini 2.5 mm. Er zat nog iets aan de rechterkant maar ze kon niet met zekerheid zeggen of dat nog een was of sat het bloed was.

Over 2 weken di 16 nov de tweede echo dan kon ze met zekerheid zeggen of het er 1 of 2 waren, maar ze gaat uit van 1.

Wat was ik opgelucht zeg niet normaal.

Eierstokken waren ook flink vergroot.

Groetjes een super blije suus

Geplaatst

Had giter alleen ook nog slecht nieuws gekregen, mijn contract wordt niet verlengd, heb nog 4 weken. Heb het salaris hard nodig zeker na de echo haha. moet snel iets vinden want een uitkering is ook niet zo hoog, echt een dilema.

Geplaatst

Dames,

Allemaal van harte! Ik lees veel mee, ik schrijf op het moment niet zoveel. We hadden even een pauze ingelast. Hoop dat ik hier over een paar maandjes ook mag zitten.

Succes met alle echo's en geniet ervan!

Groetjes wendy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden