Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi dames en witje hoop voor je dat het er 2 zijn! dames hoe doen jullie die stickers plaatsen?? had net een 1ste echo gehad het hartje klopte!! maar toen het klaar was kreeg ik beetje pijn in mij onderbuik is dat normaal?? ben bijna 7 weken

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sandra, wat een mooi hcg, ik zei het al in het dec. topic, ik denk dat je een tweeling krijgt hoor!!

Meiden vandaag is voor mij de 12 wekengrens behaald, alleen voel ik me totaal niet blij ofzo, ik voel al dagen niks, daar word ik zo onzeker van,...vrijdag de 12-weken echo en als die in orde is stap ik over op het uitgerekend juni topic, eerder durf ik nog niet hoor........

Geplaatst

Ralletje, het is heel normaal dat je minder gaat voelen met 12 weken. Ik had met merels zwangerschap dat ook (al na 9 weken), de klachten verdwenen helemaal, alleen een namiddagmoeheid bleef maja, je kan ook om andere dingen moe zijn. Ik snap je terughoudendheid goed. Je leeft steeds naar de volgende mijlpaal toe, voor jou vrijdag. Ik denk dat je vrijdag gewoon kan genieten van een beeld van een heel mooi wondertje in je buik.

Meiske11, gefeliciteerd met een kloppend hartje!!!! Wat mooi. Ik had na een inwendige echo altijd van die steken, hoe moet ik het omschrijven, niet echt pijn maar een soort trekkend gevoel. Lijkt me logisch, ze zijn immers toch weer binnenin geweest en alles is extra gevoelig met een zwangerschap.

Ik wil ook een echo, vandaag weer geen brief bij de post. Ik moet denk ik een plan gaan maken wanneer ik zelf erachter aan ga want met de kerst ertussen (die hier offizieel 13 dagen duurt) kan het wel eens moeilijk worden..

Geplaatst
Ralletje, het is heel normaal dat je minder gaat voelen met 12 weken. Ik had met merels zwangerschap dat ook (al na 9 weken), de klachten verdwenen helemaal, alleen een namiddagmoeheid bleef maja, je kan ook om andere dingen moe zijn. Ik snap je terughoudendheid goed. Je leeft steeds naar de volgende mijlpaal toe, voor jou vrijdag. Ik denk dat je vrijdag gewoon kan genieten van een beeld van een heel mooi wondertje in je buik.

Meiske11, gefeliciteerd met een kloppend hartje!!!! Wat mooi. Ik had na een inwendige echo altijd van die steken, hoe moet ik het omschrijven, niet echt pijn maar een soort trekkend gevoel. Lijkt me logisch, ze zijn immers toch weer binnenin geweest en alles is extra gevoelig met een zwangerschap.

Ik wil ook een echo, vandaag weer geen brief bij de post. Ik moet denk ik een plan gaan maken wanneer ik zelf erachter aan ga want met de kerst ertussen (die hier offizieel 13 dagen duurt) kan het wel eens moeilijk worden..

dank je wel ursela!! oh zo dan is het gewoon normaal gelukkig maar de pijn was al na paar uur al verdwenen. ik zat net te kijken op de ticker en op hun site ben ik 6 dagen en 1 dag zwanger en bij het ziekenhuis zeiden ze 6 dagen en 3 dagen hoe kan dat??? was dat bij jullie ook zo ?

Geplaatst

Meiden,

nog een dagje en dan mag ik doorschuiven naar het volgende bankje!

Heb net een nekplooimeting gehad, 1,3 mm, helemaal prima dus, nu nog even de bloed uitslagen afwachten. Mini was weer gegroeid, alweer 5,5 centimeter van kop tot kontje!

Hoe gaat het hier met de meiden?

Meiske11, de echo kan soms net iets anders meten, het verschilt heel vaak een dag of 2, bij mij ook, geeft niks!

Kissie Mis

Geplaatst
Meiden,

nog een dagje en dan mag ik doorschuiven naar het volgende bankje!

Heb net een nekplooimeting gehad, 1,3 mm, helemaal prima dus, nu nog even de bloed uitslagen afwachten. Mini was weer gegroeid, alweer 5,5 centimeter van kop tot kontje!

Hoe gaat het hier met de meiden?

Meiske11, de echo kan soms net iets anders meten, het verschilt heel vaak een dag of 2, bij mij ook, geeft niks!

Kissie Mis

ok dus ik weet niet hoelang ik dan zwanger ben? 6 weken en 4 dagen via het ziekenhuis of 6 dagen en 2 dagen van het ticker? ik ga dan maar voor uit naar de langste en dan is 6 weken en 4 dagen. en leuk dat je nog 1 dag gaat verhuizen naar een ander bankje wat spannend!!!

Geplaatst

hoi dames

ik ben hier niet heel erg actief, is moelijk om alles overal bij te houden haha

Mia, fijn dat de nekplooimeting goed was! weer een hobbel genomen en hop naar Juni!!

Ursela, heb je nog iets geregeld gekregen voor een echo?

Geplaatst

De dag van de punctie is ook de dag van de bevruchting. Die klopt eigenlijk dus. Ik neem nu dus aan dat het bij jullie ook via ivf/icsi is gebeurd. Ik houd die datum aan en mijn gyn ook.

Geplaatst

He Babeth,

bedankt, inderdaad nu gaan we voor juni (ergens in die maand lijkt me prachtig)! Hoe gaat het met de misselijkheid?

Geplaatst

Nog maar 1 dag mia!

Babeth, nee, vandaag weer geen uitnodiging in de brievenbus. Ik ga morgen naar mijn huisarts bellen en vragen of zij kan nakijken hoe het zit. Maar of ik haar te pakken krijg?

Ik ben de afgelopen dagen weer regelmatig misselijk dus dat vind ik een geruststellend teken. Raar he, dat je toch weer zo onzeker kan zijn?

Geplaatst

haha Ursela,

ik denk echt dat iedereen dat heeft, ik was ook blij dat ik vandaag weer meer mijn baarmoeder voel.

Mia, de misselijkheid komt en gaat, en als ik hem een dag gemist heb dan is er er de volgende dag wat meer, hoort erbij. Ik heb geluk dat ik niet hoef te spugen.

ow dames, ik ben al jaloers daar waar jullie nu zijn, het gaat zo langzaam voor mijn gevoel.

Geplaatst

Hallo iedereen!

Ik heb eeb tijdje niet gekeken op de site want ik moest veel werken en ik ben 's avonds helemaal gaar en zou in slaaap vallen achter de computer! Alles goed hier hoor, aleen dus vreselijk moe sinds een paar dagen, en soms een vlaagje van misselijkheid maar dat mag geen naam hebben! Een collegaatje van mij loopt een weekje voor op mij en die is zelfs vd week 's ochtends naar huis gegaan omdat ze niets binnen kon houden! Ben blij dat ik dat niet heb!

Er zijn een hoop meiden die ik bij het wachtbankje december groen heb zien worden maar nog niet echt hier zie! Kom op meiden, ook hier seunen we elkaar toch?

Ik heb 23 december de eerste echo! Ben zo benieuwd!

@ babeth, ik zag dat jij ook 23 december mag voor de eerste echo! Leuk, hoelaat moet je?

Ben zo be nieuwd of t er een of twee zijn!

Tot gauw! Ga nu mijn andere twee kanjers van de voetbaltraining afhalen!

groetjes Loes

Geplaatst

Hoi Loes

wij hebben om 11,15 de afspraak, lekker op tijd dus (gelukkig). De vermoeidheid klinkt bekend, net als de misselijkheid maar ik hoef gelukkig ook niet te spugen.

Dames die geen last hebben van misselijkheid: dont´t worry!!! heeft echt niet iedereen.

nog een tip: een hapje vanille vla kan helpen bij misselijkheid, bij mij wel in ieder geval.

groetjes

Babeth

Geplaatst

Babaeth, wij om 10:00. Ik vond het nog zo vroeg maar zij zei: nee, dan ben je ruim zeven weken,als er dan geen hartactie is, is het niet goed! Wel schrikken van t anywoord maar ze zullen er echt wel verstand van hebbn. Ik zou m eerst 29 december hebben de echo, maar ik heb nog steeds last van mijn re eierstok( een grote eivormig bobbels die ik kan verschuiven) heb vond ze het toch verstandig om de echo naat voren te zetten. Ik moest me niet drukmaken want die eierstokken gaan pas slinken als de placenta de toevoer van voedingsstoffen gaan overnemen...zullen we dan maar geloven toch?

Geplaatst

@ Mia: top wat een mooie NPM! Zie je morgen op het juni topic!!

@ Babeth: die eerste weken tot aan de eerste echo's vond ik ook killing lang duren, nu heb ik inmiddels het idee dat de tijd vliegt. De kerstdagen zijn er bijna en eind van het jaar ben ik 16 weken, hoe bijzonder! Hou vol!

Liefs,

Lot

Geplaatst
De dag van de punctie is ook de dag van de bevruchting. Die klopt eigenlijk dus. Ik neem nu dus aan dat het bij jullie ook via ivf/icsi is gebeurd. Ik houd die datum aan en mijn gyn ook.

ik d8 in het begin tel van je 1ste van je laaste menstuatie maar nu is het tel vanaf je punctie nu snap ik het. ja we hebben ook icsi gedaan. over een maand hebben we de 2de echo wat duurt dat ook wel lang, had liever om de 2 weken helaas.

Geplaatst

hoi meiden,

ik hoop dat ik morgen ook mag doorschuiven naar het uitgerekend in juni topic, we hebben morgen om 11:00 de 12 weken echo.

ik hoop dus dat alles goed is.... toch weer erg spannend. We hadden eigenlijk gedacht van de echo kerstkaarten te maken maar ik denk tegen de tijd dat die kerstkaarten eens binnen zijn dan zijn de feestdagen wel voorbij....

ik kan niet wachten om het eindelijk mijn familie te vertellen en collega's

mijn vaders kant van de familie weet het al ze waren erg enthousiast we hebben het mijn vader laten vertellen.

Geplaatst

Moki een hele fijne 12 weken echo en veel plezier met het vertellen tegen iedereen. Dan kan je het wel uitschreeuwen nietwaar??

Dat wij jou met z'n allen maar mogen volgen!!!!!!!

Succes en vooral veel plezier en geniet van je verdere zwangerschap.

Geplaatst

Mia dat is een mooi resultaat van de npm.

Als het goed is vandaag mijn laatste dagje hier, blijf jullie wel volgen uiteraard.

Vandaag de lang verwachte echo ben benieuwd.

Geplaatst

He meiden,

ik schuif een bankje op. Ik blijf jullie volgen en duimen voor mooie echo's natuurlijk!

Ralletje, Suus, Lot en Moki ik zie jullie op het Juni bankje.

Babeth, jij bent natuurlijk een klein beetje extra speciaal voor mij, ik ga je dan ook zeker heel goed in de gaten houden, hi hi!

Lief Mia

Geplaatst

vandaag de 12 weken echo gehad, ongelofelijk mooi om te zien hoe hij/zij zich beweegt elke keer als ik er aan denk moet ik glimlachen. zoals je ziet hoe hij/zij duimt zo leuk.

ik heb ook gelijk allemaal fam. gebeld kon niet meer wachten, nou ik schuif door naar het andere bankje maar blijf hier ook nog meelezen hoor.

meiden ik hoop dat jullie ons allemaal mogen volgen.

Geplaatst

Meiden gister de 12 weken echo gehad was super, kleine is 5 cm en de kans op down is 1:2500.

Ga nu ook een bankje opschuiven maar blijf jullie volgen hoor.

Grt suus

Geplaatst

Suus en moki gefeliciteerd met de mooie echo's.

Moki, ik snap dat je jezelf niet langer kon inhouden. Ik hoop dat je fijne reacties hebt gekregen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden