Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Roxanne succes, hoe laat mag je? Ik ben voor deze echo's tien keer zenuwachtiger dan ik voor welke punctie of wat dan ook ooit geweest ben.

Champietal dit is echt een rotperiode, hoop voor jullie dat de tijd snel gaat....voor ons allemaal trouwens.

Ik ga zo het ziekenhuis even bellen, gisteren een hele slechte dag. Wil vragen of ik iets tegen de misselijkheid mag, ook al geef ik dan niet over. Nog een maandje hier tot de twaalf weken. Op het moment kijk ik daar meer naar uit vanwege het, hopelijk, afnemen van het kwaaltjes dan vanwege de afnemende kansen op een mk. Kun je nagaan hoe lekker ik me voel, not :-S

Geplaatst

Roxanne, heeeeeeeel veel succes!!

Henne, wat vervelend. Er schijnen idd wel middeltjes te zijn die je mag gebruiken. Moet je zeker doen want zo gaan de dagen erg langzaam voor je...

Geplaatst

Tjee henne dan heb je wel extreem last er van. Kan het ook een combi van de medicijnen zijn?hoe dan ook veel sterkt, en ben benieuwd wat het ziekenhuis zegt. Heb je morgen weer een echo? Champietal zenuwslopend dit! Als je alleen een gewone test had gedaan dan was je voor je gevoel gewoon zwanger,met een bloedtest weet je hoog het hcg is. Maar mischien zijn er wel veel meer meiden met ee laag hcg, die het niet eens weten. kon je nog maar een keer prikken. Moet je echt nog 2 weken wachten..., dat is wel onmenselijk lang.

Geplaatst

Lieve dames,

Bedankt voor jullie succes wensen en steun! Doet me goed!

Ik had al helemaal het plan de wekker had ik gezet om 11:15 dan aan kleden en hop de auto in om twee uur te moeten rijden.

Alleen besloot mijn biologisch klokje het anders te doen; zit al drie kwartier beneden.. en manlief bij de kapper..

Ik vroeg gisteren aan mijn man op een schaal van 1 tot 10 waarbij 10 heel veel zenuwen zijn hoe zenuwachtig ben jij.. uhh 3

maar dat zal morgen wel hoger zijn.. hij zegt jij zit zeker nu al op 8.. haaaaaa ja dat klopt.. damn en nu is het al op 10 aanbeland..

Volgens mij krijg ik straks wat aan me hart als ik in die wachtkamer zit..

Nou dames als de echo goed is gaan we in Babydump rondsnuffelen, en het 9 maanden dagboek kopen van Pauline Oud..

Fijne dag meiden.. je hoort of vanavond van me of morgen.. :sweat:

Geplaatst

Heb zetpillen tegen de misselijkheid, nu duimen dat ze werken. Slapen jullie ook zo slecht trouwens?

Roxanne ik heb bij de echo's telkens een hartslag van 200 ofzo, besterf het dan echt. Je zit dalijk denk ik wel op 11 hoor ;-) qua zenuwen.

Geplaatst

Ik duim met je mee, want het is echt ellendig, ben nu minder misselijk, maar heeft wel tot week 8 geduurd, hoop dat het voor jou snel ook wat minder wordt. Ik slaap ook slecht, altijd tussen 1 en 2 naar het toilet en half zes weer wakker , en in de ochtend moe :)

Heb zetpillen tegen de misselijkheid, nu duimen dat ze werken. Slapen jullie ook zo slecht trouwens?

Roxanne ik heb bij de echo's telkens een hartslag van 200 ofzo, besterf het dan echt. Je zit dalijk denk ik wel op 11 hoor ;-) qua zenuwen.

Geplaatst

In de auto, de weg er naartoe, in de wachtruimte, komt u maar binnen, gaat u maar zitten, dan gaan we eens even kijken, ik denk schaal 1 op 10, 100!!!!!!!!!!!!!! Maar goed, adem in en uit en heel veel succes en hopelijk plezier. Ik duim voor je.

Hhihi zometeen bedoel je stap in de auto zo.. :)
Geplaatst
Roxanne, je laat ons wel in spanning... Of ben je lekker aan het shoppen;-)

Volgens mij moest ze om ongeveer half 3, en daarna te shoppen, dus dan duurt het nog wel even.

Geplaatst

En twee uur rijden... Voor dit soort momenten moeten we eigenlijk een sms- lijntje hebben :-)

Geloof dat de pillen wel wat helpen. Voel me nog steeds niet jubelend, maar tenminste niet meer zo helemaal van de wereld.

Ymkeh erg hè dat wakker worden. Ik ook om rond een uur om te plassen en dan de laatste paar nachten rond vier uur met trek... Krijg een voorproefje van gebroken nachten zo en kan iedereen aanraden: slaap zolang het nog kan ;-)

Geplaatst
Roxanne, je laat ons wel in spanning... Of ben je lekker aan het shoppen;-)

Helaas dames .. ik ga jullie verlaten.. de embryo was bij 5 weken al gestopt met groeien.. ik ga nu wachten totdat het afkomt..

De dames die zwanger zijn; heel veel plezier en geluk met jullie zwangerschap.. en wie weet zie ik jullie ooit weer..

Liefs mij

Geplaatst

Wat enorm balen, Roxanne!!! Het zit hier niet mee deze maand! Kan je in juli al weer beginnen dan? Ik vloei nog steeds wat... En het is al weer ruim een week geleden dat het mis is gegaan.... Moet het vruchtje vanzelf los komen? Heel veel sterkte!!!

Wij zijn weer thuis. Er zat een bloemenbon bij van Moeders voor moeders, omdat ik eerder heb moeten stoppen met de deelname... Vond dat toch wel heel erg attent. En gelijk liepen er dus ook weer tranen.

Groetjessss

Geplaatst

Oh Roxanne, wat erg!! Dit had ik zo niet zien aankomen... Je had zulke toenemende verschijnselen! Oh meis, heel veel sterkte de komende tijd. X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden