Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Daar ben ik weer....

Terug van de echo....we hebben er bij 1 het hartje zien flikkeren de andere was nog wat klein en nog geen hartactiviteit maar het is nog vroeg 6 weken en 3 dag. As maandag de gewone echo...dus nog ff spannend!!

Hier ook af en toe buikkrampen enzv. Maar heb nu hartje gezien :happy11: en wat betreft d afscheiding daar heb ik ook last van maar ik gebruik nu ook nog steeds de bolletjes en progynova.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey pucca,

Wat fijn zeg!!!!

Ik vind het super spannend de weg naar de echo, deze heb ik 3 juli a.s. Pfff dagen duren lang! Net nog even een tesje gedaan, haha (ik blijf aan de gang), het streepje was donkerder dan de controle streep....pffff...

Ik heb alleen nergens last van....???? Heeeeel af en toe een krampje, of een beetje duizelig bij t opstaan, maar eigenlijk verder niets... Dat is ook irritant kan ik jullie vertellen :-(.

Ik houd jullie in de gaten hoor :-D

Geplaatst

Nou @inflame dat had ik ook tot afgelopen maandag ik voelde ook niet veel en bleef maar testen doen klinkt bekend maar een paar dagen geleden begon het beroerd voelen moe enzv. ik wou dat het nu niet zo was haha tis ook nooit goed he....;-)

Geplaatst

Pucca wat goed! Fijn hè, om een kloppend hartje te zien :-)

En het is idd nooit goed haha, ik voel me ronduit belabberd en ben er niet blij mee, maar als ik niks zou voelen zou ik ook onrustig zijn. Overigens, behalve de moeheid had ik de eerste zwangerschap in het begin ook nergens last van dacht ik. Tot ik eens goed na ging denken... Kwaaltjes gaan verder dan misselijkheid hè! Wat dachten jullie van: puistjes, vet haar, vette huid, geen zin in eten of opeens zin in rare dingen (ik wil nu cake), of juist heel veel eten, alles ruiken, emotioneel zijn, chaotisch en vergeetachtig zijn, niet naar het toilet kunnen, afscheiding, grotere borsten, aders op je borsten, dorst, last van je lenzen, vaker moeten plassen, dromen, 's nachts wakker liggen, het koud hebben of juist warm.... Zal ik nog even doorgaan? ;-)

Geplaatst

Hey Henne,,

Zo klink ik ineens op en top zwanger, hahahaha. Maar ik dacht dat mn mega boeps en grote tepels kwamen door de utrogestanbolletjes. V.a di gebruik ik deze niet meer.

Ik lees dat jij nog aan de medicatie zit, ik begrijp het volkomen dat je dan heel snel bang bent hoor, wat naar zeg!!!

Pucca, ben je zwanger ,van een tweeling, begrijp ik dat uit je mailtje??? Spannend hoor!! En waarom heb je met 6 weken al een echo gekregen als ik vragen mag?

Geplaatst
Pucca wat goed! Fijn hè, om een kloppend hartje te zien :-)

En het is idd nooit goed haha, ik voel me ronduit belabberd en ben er niet blij mee, maar als ik niks zou voelen zou ik ook onrustig zijn. Overigens, behalve de moeheid had ik de eerste zwangerschap in het begin ook nergens last van dacht ik. Tot ik eens goed na ging denken... Kwaaltjes gaan verder dan misselijkheid hè! Wat dachten jullie van: puistjes, vet haar, vette huid, geen zin in eten of opeens zin in rare dingen (ik wil nu cake), of juist heel veel eten, alles ruiken, emotioneel zijn, chaotisch en vergeetachtig zijn, niet naar het toilet kunnen, afscheiding, grotere borsten, aders op je borsten, dorst, last van je lenzen, vaker moeten plassen, dromen, 's nachts wakker liggen, het koud hebben of juist warm.... Zal ik nog even doorgaan? ;-)

Hahahah CHECK CHECK ... en zo kan ik wel even door gaan.. :)

Lekker hé dames zwanger zijn ik heb vanavond dit gekocht samen met mijn man.. 4 rompers en 1 pyjama met i love pyjama.. had geld te veel dus het moest rollen :)

(gek hé ik durf, alleen ik wil een zwangerschapsdagboek kopen van Pauline Oud maar die durf ik nog niet te kopen, heb er 1tje van me buurvrouw gehad erg simpel ding, maar zo lief (Nicole van Leeuwen).. volgende week donderdag gaan we er zeker om als de echo goed is.. dan durven wij pas..

[ATTACH=CONFIG]4258[/ATTACH]

Oh ja dames en deze foto wou ik ook met jullie delen gemaakt op de dag van testen:

[ATTACH=CONFIG]4259[/ATTACH]

Ik ben trouwens vannacht wakker geworden van de enorme steken/pijn in mijn borsten en nu zijn me tepels ook kei gevoelig,

zeg maar gerust het doet zeer als je er aan zit.. :)

Voor nu zeg ik weltrusten.. morgen een hele dag een bruiloft fotograferen van 07:30 tot 22:00 je kan wel raden ik ben kapot dan!

Truste

Geplaatst

Haha @Henne ja dat klinkt allemaal heel bekend haha

@Inflame ik doe mee aan een predict studie in het Emc en dan krijg je van week 6 t/m 12 elke week een 3d echo maar als het er dus echt 2 zijn mag ik niet meer mee doen :-( nog ff maandag afwachten dus....

Geplaatst
Ik had enorm last van krampen tot 12,5 week. Don't worry. Ik dacht serieus dat de boel eruit zou storten! Voelt heel onnatuurlijk maar het hoort er echt bij!

Thanx voor de geruststelling. Soms zijn ze weer even weg en denk ik, lekker, maar als ik dan weer een tijdje niks gevoeld heb denk ik weer, oooohhhh, das ook niet goed!

Maarja, zoals ik bij de meeste meiden lees, we twijfelen toch overal over en je kan niets anders doen dan wachten. Vanaf dinsdag is mijn vakantie afgelopen en heb ik hopelijk weer wat meer afleiding...:-) Nog wel een vraag, want lees van veel meiden dat ze zo moe zijn. Ik heb daar dus helemaal geen last van... Vanaf wanneer begon dat bij jullie? Op zich mis ik denk ik niks, maar het is wel iets wat je eigenlijk altijd standaard hoort bij dames die net zwanger zijn....

@Roxanne, leuk wat je hebt gekocht! Je durft wel al hoor... Geef ze maar een mooi plekje dat je er lekker naar kunt kijken elke dag!

@Pucca, dat is nog eens een situatie! Als je er 2 hebt, houden de echo's op, maar ben je wel gewoon zwanger van een tweeling wat echt super is! En als het er 1 is blijf je de geweldige 3D echo's houden...

Weltrusten!

Geplaatst

Hey Dames,

Ik meld mij nog niet aan voor dit bankje, maar lees wel al stiekum mee.

Heb even een vraag. Ik heb afgelopen woensdag een zwangerschapstest (d.m.v. bloed) in het ziekenhuis gedaan en nu twee dagen later weer, om te kijken of de HCG mooi gestegen is.

Dit had ik bij mijn vorige zwangerschap ook. Is iets standaards in het LUMC.

Nu lees ik dit niet vaak op het forum dat er twee maal getest gaat worden.

Wie van jullie heeft dit ook gehad?

Als de uitslag van vanmiddag positief is, maken we een ticker aan en gaan we gezellig mee babbelen hier!!

Geplaatst

Roxanne sterkte vandaag.

Star, moeheid is net zo min 'noodzakelijk' als misselijkheid! Zelf ben ik extreem moe, maar mijn schoonzusje bijvoorbeeld had er weinig last van hoor. En bovendien, je hebt nog vakantie lees ik. Wacht eerst maar af hoe het gaat als je weer aan het werk bent ;-)

Ik voel me vandaag ieieietsje beter, gisteren was echt een drama. Nog wel bang dat de allergie terugkomt. Ik wil toch proberen vanaf nu iets meer te accepteren dat ik de komende weken waarschijnlijk uitgeschakeld ben in plaats van me ertegen verzetten of het negeren omdat ik me nog niet emotioneel aan de zwangerschap durf te binden. Ik ben zwanger, of ik er nu vertrouwen in heb of niet.

Wel heel stoer dat jij al dingen hebt durven kopen Roxanne! Zover ben ik echt nog lang niet.

Geplaatst
HHeb even een vraag. Ik heb afgelopen woensdag een zwangerschapstest (d.m.v. bloed) in het ziekenhuis gedaan en nu twee dagen later weer, om te kijken of de HCG mooi gestegen is.

Dit had ik bij mijn vorige zwangerschap ook. Is iets standaards in het LUMC.

Nu lees ik dit niet vaak op het forum dat er twee maal getest gaat worden.

Wie van jullie heeft dit ook gehad?

Als de uitslag van vanmiddag positief is, maken we een ticker aan en gaan we gezellig mee babbelen hier!!

Volgens mij is dit vrij ongebruikelijk in Ndl. Maar wel fijn, geeft toch een goede indicatie! Hoop dat je vanmiddag met een mooie ticker hier mee komt schrijven :-)

Geplaatst

He meiden,

voelt een beetje gek om mee te schrijven.. het is namelijk nog onwerkelijk voor mij..

ik heb vandaag gebeld met het ziekenhuis en mag 3 juli langs komen voor me eerste echo..

zo spannend!!!

Meiden hele gekke vraag, mijn zus trouwt volgende week dat is dus

1 en al feest.. kan ik wel lekker los gaan :) en dansen of moet ik voorzichtig aan doen?

ben dan 5 weken.

Geplaatst

Ja eng nog he.... Maar dat is juist fijn aan dit topic. Je schuift gewoon een bankje op, weer wachten ;-)

En als jij je goed voelt kun je helemaal los gaan hoor. Alleen geen alcohol natuurlijk! Mijn schoonzus trouwt over drie weken en ik weet nu al niet hoe ik dat moet gaan redden....dus ik zou zeggen geniet ervan :-)

Geplaatst

ja vind het nog heel eng en onwerkelijk, gelukkig gauw me eerste echo.. hoop dan een mooi klein stipje te zien :)

Gelukkig kan ik lekker dansen :))

Geplaatst

NOu, ik ga helaas nog niet juichen verder.

Het ziekenhuis had gebeld en mijn waardes waren niet zo heel veel gestegen.

Het was woensdag 28 en nu 41. Ze hadden liever gezien dat het 60 zou zijn.

Het kan dus nog alle kanten op, maar moest rekening houden dat het niet gelukt is, maar er kon ook geen vuiltje aan de lucht zijn.

Nou, daar zit ik dan op kantoor, te vechten tegen mijn tranen!!

Maandag opnieuw prikken om te kijken hoe hoog het dan is.

Geplaatst

@Champie, oh wat naar voor je, maar hou moed! Je leest zoveel verhalen van meiden die ook zijn begonnen met een laag Hcg maar die nu een prachtkindje hebben, dus het kan ook echt de goede kant op gaan. Gelukkig bijna weekend en dan even niks dat moet. Hou je taai meid en wij duimen met je mee voor maandag!!

Liefs

Geplaatst

Oh bah Campie daar zit je nou net weer niet op te wachten.... Weet wel dat mijn immunoloog in Duitsland zegt dat een trage start met hcg best vaak voorkomt. Soms verdubbelt het pas per 72 uur. Maar eerlijk, ik zou hier zelf ook niet blij van worden. Hou je taai, wie weet komt het allemaal goed! Als je geen hcg gemeten had, maar alleen thuis getest, had je nu niet beter geweten dan zwanger. Ik pb je nog even...

Geplaatst

Ik kom hier even aanwippen op het 12-wekenbankje, omdat ik dat genoemd zag worden in het juni-topic. Maar WAT is nou toch een 12-wekenbankje? Wat is er met die tijd?

Ik ben zeker een beetje blond...:icon_geek:

Maar wèl zwanger! :happydance:

Geplaatst

Veel mensen vinden de eerste 12 weken van een zwangerschap erg spannend, vandaar de naam 12 weken wachtbankje. Ze zijn dus zwanger maar blijven liever even op t 12 weken bankje dan in het uitgerekend in topic...

De andere wachtbankjes zijn meer voor als je nog niet weet of het gelukt is

Geplaatst

@Champietal jeetje .. dat is niet wat je horen wilt.. maar wie weet is het wel niets.. en is het gewoon goed.. hou vol

@Henne, ik heb echt een pauze moeten nemen nu, ik ben thuis maar moet straks weer terug voor het fotograferen

van de openingsdans.. en sfeer van de avond..

En ik kan het ook niet vertellen dat ik zwanger ben.. dus heb ik het maar op de hormonen gestoken.. die ik nu zogenaamd

gebruik voor een IVF poging .. :)

Maar ik kan je vertellen.. ik kan niet meer .. ik ben op..

Geplaatst

In de eerste twaalf weken van de zwangerschap is de kans dat het mis gaat groter dan na die twaalf weken (elke week wordt de kans kleiner). Daar komen die twaalf weken vandaan Bloempje. En dit bankje is er dus voor die periode. Ikzelf, en meer meiden, vinden het nog eng om in een uitgerekend topic te schrijven als het nog zo pril is. Dus dit bankje is een tussenstap tussen het wachtbankje in de wachtweken en een uitgerekend topic.

Geplaatst

Kan ik me voorstellen Roxanne! Even bijkomen en proberen wat te eten. Moet je het weekend nog werken? Sterkte nog vanavond!

Geplaatst
Kan ik me voorstellen Roxanne! Even bijkomen en proberen wat te eten. Moet je het weekend nog werken? Sterkte nog vanavond!

Dank je meis.. ik had een lekkere pannenkoek meegenomen met appel en kaneel.. maar wederom smaakt het niet het avondeten..

Nu ga ik toch echt even anderhalf uur plat hoor.. ik trek het anders niet.. ff ruste..

Morgen nog een dag van 9 uur en dan even tot hopelijk donderdag vrij!

-x-

Geplaatst

O, ik had altijd gehoord dat het om de eerste 10 weken gaat dat het risico groter is. Zijn de inzichten veranderd? Of zit het 'm in het verschil dat men soms de eerste 2 weken er niet bijrekent en soms wel? Ik dacht over dit topic dat het misschien ging over dat je wacht op de eerste echo, met 12 weken of zo. Maar dat is bij mij al op 6 weken.

maar bedankt voor jullie antwoorden!

Gisteren aan het eind van de dag was ik moe, moe, moe! Alsof er ineens een knop omgezet werd die m'n energiebak leeggooide. Vandaag valt het wel mee. Rustig aan, voor zover mogelijk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden