Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

cham irritant dat je waarschijnlijk helemaal voor niks in de stress zit nu.. mensen die thuis testen weten niet eens hoeveel HGG ze zitten..

vervelend dat je nu het hele weekend moet wachten.. hoop dat ze je voor niks ongerust hebben gemaakt..

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bloempje je rekent bij de zwangerschapsduur idd de eerste twee weken, als je eigenlijk nog niet zwanger bent, mee. vandaar 12.

Dag begint hier slecht want niet misselijk. Je zou zeggen: fijn. Maar ik ben als de dood dat de kwaaltjes afnemen na de allergische aanval van donderdag en dat dit dus een slecht teken is. Niet in m'n hum.

Geplaatst

Zucht.. kon ik jullie maar bellen.. hahaha.. het is zo stil hiero.. over 4 nachtjes de echo.. het is toch wel snel gegaan hoor..

Ik voel me goed, afgezien van de moeheid, vele plassen.. (ben ik geweest kan ik weer) en de enorm pijnlijke borsten af en toe..

Men o men.. wist niet dat me borsten zo zeer konden doen.. (ohja Roxanne lees stuwing) ..

Hoe is het met jullie dames?

Liefs mij

PS Heb mijn man net om een zak LAYS naturel chips gestuurd had ik zo zin in.. en die lieverd doet het allemaal maar! :happy:

Geplaatst

***Breek ff in***

@Henne, ik ben bij beide zwangerschappen niet misselijk geweest, dacht in het begin dat het fout zou gaan. En zeker bij de 2de, want daar heb ik bij 5 en 6 weken roodbloedverlies gehad. Houd moed meid! Ik gun het je zo!! Je hebt al zoveel ellende moeten doorstaan.

Ik ga je zeker volgen tot hij/zij geboren is!! :D

En natuurlijk voor alle andere dames, heel veel succes aankomende tijd!

Liefs Elke

***Breek weer ff uit***

Geplaatst

Hoi lieve mensen, ik had mij al aangemeld op het januari bankje maar toen wist ik nog niet dat dit bankje er was. En als ik met jullie meelees voel ik mij wel thuis. Ben nu voor de derde keer zwanger na 4 jaar en twee mk. Dit was onze laatste poging en ben echt bang dat het fout gaat. Uit ervaring en omdat ik het niet kan geloven. Heb twee echo's gezien, hartje klopte goed, loop wel 2 dagen achter op lengte maar kan geen rust krijgen. Omdat we al in gesprek waren om het af te sluiten sta ik zo ver van het gevoel af. Durf niet eens hard op te zeggen dat ik zwanger ben. En durf niet te genieten terwijl

Ik dat wel graag wil. Wilde vragen of ik mag aansluiten.

Geplaatst

Hoi champietal wat spannend. Morgen weet je meer. Ik had de eerste twee keer ook te lage waardes maar de derde keer was het wel goed :). Bij mij dus drie keer getest. Vond ik wel fijn. Duim voor jou dat het ook zo is :)

Geplaatst

Hoi henne. Alles wat ik van je terug lees herken ik mij zo in. Ook bv het slecht lichamelijk toe kunnen geven omdat je het ook niet emotioneel kunt...

Geplaatst
Hoi lieve mensen, ik had mij al aangemeld op het januari bankje maar toen wist ik nog niet dat dit bankje er was. En als ik met jullie meelees voel ik mij wel thuis. Ben nu voor de derde keer zwanger na 4 jaar en twee mk. Dit was onze laatste poging en ben echt bang dat het fout gaat. Uit ervaring en omdat ik het niet kan geloven. Heb twee echo's gezien, hartje klopte goed, loop wel 2 dagen achter op lengte maar kan geen rust krijgen. Omdat we al in gesprek waren om het af te sluiten sta ik zo ver van het gevoel af. Durf niet eens hard op te zeggen dat ik zwanger ben. En durf niet te genieten terwijl

Ik dat wel graag wil. Wilde vragen of ik mag aansluiten.

Gefeliciteerd!! En met jou geschiedenis is heto ok wel moeilijk inderdaad.. en zeker ook omdat je het af aan het sluiten was.. hopelijk vind je gauw die knop .. die je om kan zetten en kan gaan genieten.. voor jou kan die 12 weken grens niet gauw genoeg voorbij zijn..

Voor niemand niet overigens..

Geplaatst
Hoi champietal wat spannend. Morgen weet je meer. Ik had de eerste twee keer ook te lage waardes maar de derde keer was het wel goed :). Bij mij dus drie keer getest. Vond ik wel fijn. Duim voor jou dat het ook zo is :)

Kijk, dat soort berichten wil ik nou horen!!

Hier gaat het opzich wel redelijk. Ben natuurlijk heel zenuwachtig voor morgen.

Uit nog niets blijkt dat het niet goed zit.

Heb nog helemaal geen bloedingen en voel mij verder goed.

Als ik rustig zit, dan voel ik mijn buik wel trekken, maar dat gevoel had ik ook bij de zwangerschap van mijn zoon.

Het is hier nu "rustig" afwachten, meer kan ik er nu niet aan doen.

Heb vrijdag nog wel even goed thuis gehuild, maar verder ben ik wel rustig.................laten we op het beste hopen!!

Geplaatst

Ymkeh welkom hier, juist die herkenning van de onzekerheid is zo fijn. Niet dat het dan minder erg wordt, maar ik voel me zelf dan wel minder 'schuldig' dat ik niet op een roze wolk zit te genieten.

Champietal, so fat so good dus... Morgen afwachten. Rotwoord toch!

Ik lig nu uitgeteld op de bank, zal straks even het begin van ons lijstje terugzoeken voor wie haar naam erop wil zetten.

Geplaatst

Hoi henne

dat helpt zeker. Ook met jouw geschiedenis is het niet makkelijk vertrouwen te hebben. Dank voor lieve woorden. Hoop dat het ons allemaal gegund is.en dat we het geluk durven toelaten.

Roxanne. Jij ook bedankt voor jouw lieve woorden en ook jij, en iedereen hier gefeliciteerd. Wat hebben we allemaal een lange weg achter de rug. Ik gun het ons allemaal zo!

Ps: ik heb al weken last van continue raar en pijnlijk gevoel in mijn maag. Kent iemand dit?

Liefs ymkeh

Geplaatst

@Henne. ... meid hoe is het met jou? Spannend deze week hé..

Ik ben nu vrij van me werk.. maar ik zit al weer me eigen op te vreten van de zenuwen.. voor donderdag.. de eerste echo.. zo hopend op een kloppend hartje.. :love9:

Als alles goed is en het ziet er goed uit, gaan we naar baby dump in Eindhoven.. beetje snuffelen.. en toch wel wat kopen hoor.. we hebben al gezien dat het prachtig weer

is .. en op onze dag van tp was het ook stralend weer.. rond de 26 graden en nu weer.. zou het zo moeten zijn en is het allemaal bij elkaar de mooiste dagen tot nu toe in

ons leventje..

Zucht nog 4 nachtjes.. die gaan echt langzaam.. gelukkig heb ik wel wat dingen te doen morgen en dinsdag en hopelijk woensdag bij mijn oproepbaan werken,

en s avonds een gesprek met bruidspaar en dan is het als zo ver..

Ik hoop dat ik donderdag tot half twaalf slaap dan douchen, aankleden en weg.. onderweg even lunchen en dan hopen dat hij ook niet uitloopt..

Ik ga douchen.. trouwens dat doe ik elke dag (mijn acupuncturist had gezegd dat warme voeten erg goed zijn, omdat daar bloedbanen in lopen die verbonden

zijn met je baarmoeder) soms wel eens twee keer op een dag.. maar het voelt goed.. dus ik doe het lekker..

Daarna lekker op bedje liggen, dan gaat mijn lieverd nog tegen me buikje praten en kunnen we weer een dag van de scheurkalender afhalen.. :)

Truste

Geplaatst

Hier vanavond in het ziekenhuis gezeten. Had buikpijn, dacht zelf misschien blaasontsteking maar dat was het niet. Wel ketonen in ruïne wat betekent dat ik te weinig voedingsstoffen binnen krijg, dus meer eten en drinken. En met zwangerschap en buikpijn wilden ze vanwege onze geschiedenis geen risico nemen dus toen opeens ook naar delft voor echo. Hartje klopte maar lengte loopt achter bij termijn, opnieuw, nog steeds, weet ik het... Gyn vond het niet verontrustend maar ik ben ondanks het kloppende hartje gewoon nog onzekerder dan voor die echo. Erg bang dat die langzame groei uitmondt in stoppen met groeien :-(

Al met al geen leuke avond. Oh en de buikpijn waren dus m'n darmen, ook fijn.

Ga nu proberen te slapen. Truste.

Geplaatst

Lieve henne

jeetje wat een nieuws. Hoop dat je wat kunt slapen. Fijn dat het hartje klopt. Ook ons kleintje loopt achter bij elke echo een dag meer maar hoor dat dat vaker is en later vaak goed komt. Het is mijn zelfde angst, dus begrijp je goed! denk aan je. Liefs

Geplaatst

Toen ik zwanger was van onze tweeling hoorden we ook vaak dat er één of twee achterliepen. Dan weer dat dat helemaal niet zo was. Of dat het alleen maar achterliep op een gemiddelde, maar dat het helemaal niet erg was, omdat niet iedereen nou éénmaal gemiddeld is. Achteraf bleken de placenta's in elkaar vergroeid te zitten (tweeëiïg), waardoor ze wat minder voeding kregen dan gewenst en vooral onze dochter achter was gebleven in groei. Maar ze hebben het tot ruim 35 weken volgehouden daarbinnen en toen ze eruit kwamen, waren ze inderdaad wat klein, maar nou en? Moet je ze nu zien, met hun 7½ jaar! De kleinste was drie pond en is nu een paar centimeter langer en twee kilo zwaarder dan haar broer, die vier pond woog!

Moraal van dit verhaal: groot en klein zijn ook maar marges van gemiddelden...

Geplaatst
Hier vanavond in het ziekenhuis gezeten. Had buikpijn, dacht zelf misschien blaasontsteking maar dat was het niet. Wel ketonen in ruïne wat betekent dat ik te weinig voedingsstoffen binnen krijg, dus meer eten en drinken. En met zwangerschap en buikpijn wilden ze vanwege onze geschiedenis geen risico nemen dus toen opeens ook naar delft voor echo. Hartje klopte maar lengte loopt achter bij termijn, opnieuw, nog steeds, weet ik het... Gyn vond het niet verontrustend maar ik ben ondanks het kloppende hartje gewoon nog onzekerder dan voor die echo. Erg bang dat die langzame groei uitmondt in stoppen met groeien :-(

Al met al geen leuke avond. Oh en de buikpijn waren dus m'n darmen, ook fijn.

Ga nu proberen te slapen. Truste.

He Henne wat balen.. daar word je weer lekker onzeker van ja.. ik heb ook zo vaak gehoord van mensen die een echo hadden en dan liep het kindje achter..

maar tot nu toe is dat allemaal goed gekomen en zijn er gezonde kinderen geboren!

Maar ik snap dat de angst er goed in zit.. ik hoop dat je vannacht wat heb kunnen slapen.. heb je vrijdag weer een echo?

Sterkte meis.. xx

Geplaatst

Hi meiden, vanochtend mn eigen ivf afdeling gebeld. Die schrokken erg van de ketonen in mn urine, dat is niet goed. Betekent dat je roofbouw pleegt op je lichaam en dan word je alleen maar steeds slapper en misselijker. Moet dus meer eten en drinken, hoe moeilijk ook. Als ik vrijdag echo heb weer urine meenemen.

Over die groei probeer ik me nu maar even niet druk te maken. Moeilijk, maar andere dingen zijn nu belangrijker.

Geplaatst
Hi meiden, vanochtend mn eigen ivf afdeling gebeld. Die schrokken erg van de ketonen in mn urine, dat is niet goed. Betekent dat je roofbouw pleegt op je lichaam en dan word je alleen maar steeds slapper en misselijker. Moet dus meer eten en drinken, hoe moeilijk ook. Als ik vrijdag echo heb weer urine meenemen.

Over die groei probeer ik me nu maar even niet druk te maken. Moeilijk, maar andere dingen zijn nu belangrijker.

Lastig hoor meid.. ik weet niet wat ik moet zeggen het enigste wat ik kan zeggen is hou je taai.. en probeer te ontspannen.. maar ja dat gaat natuurlijk voor geen meter..

Geplaatst

Hi Henne,

Begrijp dat je je druk maakt over de groei van het kleine mensje in je buik, maar zoals je zelf zegt probeer er even niet aan te denken (klinkt heel makkelijk, ik weet het).

Wel goed op jezelf letten hoor. Goed eten (als dat lukt tussen de misselijkheid door). Kunnen ze verder daar niets aan doen voor je op het ZH?

Vrijdag heb je weer een echo, prettig dat je extra onder controle blijft.

X

Geplaatst

Eten is lastig hè, ik probeer maar zoveel mogelijk calcium binnen te krijgen en vitaminepillen. Soms lukt het ook stukjes evergreen te eten. En fruit. Sterkte meis!! En succes xx

Geplaatst

Hier vanochtend bloedgeprikt in het ZH.

Nog steeds is er geen aanleiding dat het niet goed zou zitten.

Ben wel heel realistisch, maar dat is misschien ook om mezelf te beschermen, zodat als het niet goed is, de klap minder hard aankomt.

Tussen twee en zes kan ik gebeld worden, dus dat gaat nog een slopend dagje worden!!

Geplaatst
Hier vanochtend bloedgeprikt in het ZH.

Nog steeds is er geen aanleiding dat het niet goed zou zitten.

Ben wel heel realistisch, maar dat is misschien ook om mezelf te beschermen, zodat als het niet goed is, de klap minder hard aankomt.

Tussen twee en zes kan ik gebeld worden, dus dat gaat nog een slopend dagje worden!!

Ohh jeetje wat spannend.. nou meis sterkte!! Laat het ons weten.. ben benieuwd.. !

Geplaatst

Dames ik haal dit lijstje weer even naar boven, er zijn toch inmiddels wel meer dames die zich op dit lijstje kunnen voegen?

Als ik het fout heb mijn oprechte EXCUSES!

[TABLE]

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]12 Weken grens [/TD]

[TD]Eerstvolgende echo [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh

[/TD]

[TD]17 Juli

[/TD]

[TD]2 Juli (10w5d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne

[/TD]

[TD]25 Juli

[/TD]

[TD]29 Juni (8w2d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roxanne

[/TD]

[TD]29 Juli

[/TD]

[TD]28 Juni (7w4d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca

[/TD]

[TD]7 Augustus

[/TD]

[TD]25 Juni (6w5d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Star83

[/TD]

[TD]13 Augustus

[/TD]

[TD]2 Juli (6w6d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje21

[/TD]

[TD]15 Augustus

[/TD]

[TD]5 Juli (7w0d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mijnbaby

[/TD]

[TD]19 Augustus

[/TD]

[TD]3 Juli (6w1d)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bloempje

[/TD]

[TD]21 Augustus

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dion[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Champietal

[/TD]

[TD]21 Augustus[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Cham hoop zo dat het gewoon goed zit.. duim met je mee...

Meiden hoeveel weken zit ik nu??? Ik heb dinsdag 5 juni punctie gehad, vrijdag 8 een tp van een morula op dag 3.

ik weet het echt niet? LOL

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden