Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Beanie,

Jij ook gefeliciteerd!

Jeetje ik zie dat jij belachelijk vroeg wakker wordt 4.24 uur :))

We lopen bijna gelijk op! Ik had op 4/12 een tp en jij op 8/12!

Ik kan me voorstellen dat je nu bang bent voor wat er gaat komen omdat je 2x een mk hebt gehad, jeetje wat heftig!

Ik ben nooit zwanger geweest maar ben ook superbang dat het niet goed gaat. Ik probeer positief te denken maar vind het lastig.

Ik ga donderdagmiddag bloedprikken en dan hoor ik het vrijdag, hoor jij het dezelfde dag?

Hopelijk kunnen we samen het 12 weken bankje met een gerust hart uitzitten en met mooie bloedwaardes en echo's!

O ja die beginnende misselijkheid...heb een lekkere slagroomtaart gekocht maar die staat al 2 dagen in de koelkast, heb er ineens geen trek meer in sowieso niet in veel eten (wel weer een goede bijkomstigheid).

Groetjes Nathalie

Wat herkenbaar.... Niet kunnen slapen.... Slaap prima in maar word belachelijk vroeg wakker, en kom dan ook echt niet meer in slaap. Dus nu maar even beneden met een kopje thee en een biscuitje tegen de (beginnende) misselijkheid...

Het is nog heel pril, ik heb afgelopen vrijdag positief getest en had een HCG van 220 (op WD13). Maar ja, ik ben zwanger! Of ik blij ben durf ik niet te zeggen, ben nu vooral bang voor wat komen gaat (na 2x een MA).

Nathalie, ik volg je al een tijdje, ik vind het zo super voor je dat je zwanger bent! Je loopt volgens mij een ruime week voor op mij... Je mag een kleine week voor mij voor je eerste echo. Maar eerst nog een keer bloed prikken (laat ik donderdag of vrijdag ook nog een keer doen)... Ik vind het spannend en eng!

Denise, jij al bijna 15 weken... Wat heerlijk. Maar je zult de onzekerheid herkennen denk ik....

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Dat plassen heb ik nu ook Henne, omdat ik zo'n dorst heb drink ik veel water en tja dat moet eruit.

Dat knagen in die badkamer is wel een grappig verhaal :)) Crackers in de badkamer zetten dus :))

Heb je dat nog steeds??

Een tukje 's middags doen, dat lukt me dan weer wel denk ik! En je hebt gelijk, moet gewoon op tijd naar bed!

Groetjes Nathalie

Wen maar aan dat niet slapen en/of vroeg wakker worden. Komt kennelijk door de hormonen. Nog even en je mket er ook tig keer uit om te plassen en ik kreeg er ook nog midden in de nacht trek bij: zat ik om drie uur snachts crackers te knagen op de badkamer om mn man maar niet wakker te maken :-D Probeer op tijd naar bed te gaan en evt in de middag een slaapje te pakken als dat kan :-)

Armanda sterkte!

Geplaatst
Hoi Beanie,

Jij ook gefeliciteerd!

Jeetje ik zie dat jij belachelijk vroeg wakker wordt 4.24 uur :))

We lopen bijna gelijk op! Ik had op 4/12 een tp en jij op 8/12!

Ik kan me voorstellen dat je nu bang bent voor wat er gaat komen omdat je 2x een mk hebt gehad, jeetje wat heftig!

Ik ben nooit zwanger geweest maar ben ook superbang dat het niet goed gaat. Ik probeer positief te denken maar vind het lastig.

Ik ga donderdagmiddag bloedprikken en dan hoor ik het vrijdag, hoor jij het dezelfde dag?

Hopelijk kunnen we samen het 12 weken bankje met een gerust hart uitzitten en met mooie bloedwaardes en echo's!

O ja die beginnende misselijkheid...heb een lekkere slagroomtaart gekocht maar die staat al 2 dagen in de koelkast, heb er ineens geen trek meer in sowieso niet in veel eten (wel weer een goede bijkomstigheid).

Groetjes Nathalie

Hi Nathalie,

Jij ook gefeliciteerd! Idd, ik loop net een paar dagen op je achter maar jij hebt toch een TP van dag 5 embryo's? Ik heb dag 3 embryo's terug gekregen, dus dan scheelt dat ook weer 2 dagen volgens mij! Kom je uit op ongeveer een week als ik het goed heb!

Ja, het is zo onzeker deze tijd.... En onze laatste MA was nog best recent, eind april namelijk. Daarom aan het eind van de week nogmaals bloed laten prikken, ik krijg dan dezelfde dag nog de uitslag (ongeveer 2 uur na het prikken al!). Nu sinds vandaag meer buikpijn, maakt me weer zo onzeker. Maar ook misselijk, probeer steeds maar wat kleine beetjes te eten. Er zijn idd ook al wel wat dingen waar ik geen zin meer in heb... En dat plassen, ja dat is ook al begonnen. Vannacht werd ik eigenlijk wakker omdat ik er uit moest, en daarna kwam ik niet meer in slaap. Uiteindelijk lag ik er tegen 5 uur weer in en heb toen nog geslapen tot 9 uur.

En dromen, heb je dat ook? Van die hele rare, levendige dromen? Het is bij mij nogal wisselend, soms weet ik het later nog soms ook niet. Ik herken dit wel van de zwangerschap van de eerste IVF...

Ja, wat zou dat mooi zijn.... het 12-weken bankje uitzitten met allemaal goeie uitslagen en dan verhuizen naar het uitgerekend in augustus topic... Maar zover is het nog lang niet.... Eerst de volgende bloeduitslag... en dan op naar de eerste echo....

Groetjes, Beanie

Geplaatst
Hi Nathalie,

Jij ook gefeliciteerd! Idd, ik loop net een paar dagen op je achter maar jij hebt toch een TP van dag 5 embryo's? Ik heb dag 3 embryo's terug gekregen, dus dan scheelt dat ook weer 2 dagen volgens mij! Kom je uit op ongeveer een week als ik het goed heb!

Ja, het is zo onzeker deze tijd.... En onze laatste MA was nog best recent, eind april namelijk. Daarom aan het eind van de week nogmaals bloed laten prikken, ik krijg dan dezelfde dag nog de uitslag (ongeveer 2 uur na het prikken al!). Nu sinds vandaag meer buikpijn, maakt me weer zo onzeker. Maar ook misselijk, probeer steeds maar wat kleine beetjes te eten. Er zijn idd ook al wel wat dingen waar ik geen zin meer in heb... En dat plassen, ja dat is ook al begonnen. Vannacht werd ik eigenlijk wakker omdat ik er uit moest, en daarna kwam ik niet meer in slaap. Uiteindelijk lag ik er tegen 5 uur weer in en heb toen nog geslapen tot 9 uur.

En dromen, heb je dat ook? Van die hele rare, levendige dromen? Het is bij mij nogal wisselend, soms weet ik het later nog soms ook niet. Ik herken dit wel van de zwangerschap van de eerste IVF...

Ja, wat zou dat mooi zijn.... het 12-weken bankje uitzitten met allemaal goeie uitslagen en dan verhuizen naar het uitgerekend in augustus topic... Maar zover is het nog lang niet.... Eerst de volgende bloeduitslag... en dan op naar de eerste echo....

Groetjes, Beanie

He Beanie,

Klopt, ik had een tp van dag 5 embryo's, komen we op een kleine week, 6 dagen om precies te zijn.

Jeetje wat heftig dat je mk eind april was dat is echt nog heel vers! Laat je nu elke week je bloed prikken?

Wel prettig dat je na 2 uur alweer de uitslag krijgt!

Die buikpijn dat is herkenbaar, nu gelukkig iets minder dan een week geleden, trekt het bij jou ook naar benen en rug?

Dat is irritant ja van dat plassen en niet meer in slaap kunnen komen en dan ligt je partner lekker naast je te snurken :)

Wat grappig ja van die dromen bleeh, eigenlijk helemaal niet grappig! Wist niet dat dat erbij hoorde!!

Ik had 2 nachten geleden gedroomd dan ik een infuus kreeg ingebracht van een prutser waar allemaal luchtbellen in zaten! Infuus werd verplaatst van m'n hand naar m'n been (????!!!!) rare plek maar goed. En toen ze het eruit trok omdat ik al die luchtbellen zag bloedde het als een rund, m'n hele scheenbeen open! Toen ik wakker werd lag ik m'n scheenbeen af te drukken met m'n hand, als een soort drukverband :) heel bizar!!

Jammer genoeg gaat het nog een tijdje duren ja het 12 weken wachtbankje!! Hopelijk vliegt de tijd en krijgen we alleen goed nieuws!

Groetjes Nathalie

Geplaatst
Armanda hoe gaat het nu met je????

Groetjes Nathalie

Hey Nathalie, thanks for asking.

Het is echt niet tof om eerst groen te zijn en nu niet meer..!

ik had vanochtend een echo in het zhs en mijn bm was helemaal leeg.

het was overduidelijk dat de propjes slijm die ik verloor, het bm slijmvlies was.

moest nog even bloedprikken en mijn hcg was heel erg laag.

dus ik heb idd een vmk gehad.

erg zuur, maar goed, wel fijn dat ik het weet nu net voor kerst.

hoef ik daar ook geen rekening meer mee te houden.

hoop alleen heeeeel erg dat onze eerste en enige cryo ever het overleefd als we 'm ontdooien en dat dat 'm dan wordt...

want ik weet niet of ik het hele icsi verhaal nog een x wil doen... maar dat zien we dan wel weer

Ik zal hier nog wel 's meelezen, maar voor nu iig veel succes allemaal en fijne feestdagen!

Geplaatst

Armanda wat vind ik het ontzettend klote voor jullie!!!! Zo voor de kerst jeetje wat heftig!

Wat je zegt aan de andere kant ook wel fijn dat je het weet voor de kerst en dat je nu duidelijkheid hebt maar ik had je zo een mooie hcg waarde en echo gegund!

Ik hoop voor jullie dat je cryootje goed ontdooid want dan heb je in ieder geval een extra kans zonder al die prikken etc!!

Heel veel goeds gewenst voor 2013 Armanda!

Groetjes Nathalie

Hey Nathalie, thanks for asking.

Het is echt niet tof om eerst groen te zijn en nu niet meer..!

ik had vanochtend een echo in het zhs en mijn bm was helemaal leeg.

het was overduidelijk dat de propjes slijm die ik verloor, het bm slijmvlies was.

moest nog even bloedprikken en mijn hcg was heel erg laag.

dus ik heb idd een vmk gehad.

erg zuur, maar goed, wel fijn dat ik het weet nu net voor kerst.

hoef ik daar ook geen rekening meer mee te houden.

hoop alleen heeeeel erg dat onze eerste en enige cryo ever het overleefd als we 'm ontdooien en dat dat 'm dan wordt...

want ik weet niet of ik het hele icsi verhaal nog een x wil doen... maar dat zien we dan wel weer

Ik zal hier nog wel 's meelezen, maar voor nu iig veel succes allemaal en fijne feestdagen!

Geplaatst

Mag ik erbij komen zitten?

Vandaag 8 na tp van een morula cryo overduidelijk positief getest, db digitaal gaf aan 1-2.

Was onze enige cryo van ivf1.

Als alles goed gaat uitgerekend op 07-09-2013.

Armanda sterkte.

Geplaatst

Nog even een digiknuf voor armanda,

en andere meiden sterkte met de onzekere weken, hoewel ik moet zeggen dat hoe verder je bent, hoe sneller de weken voorbij gaan.... en de onzekerheid blijft altijd wel een beejte hangen denk ik:) ook een beetje genieten :) hoe lastig dat soms is, en krampjes en zo heb ik ook gehad, knufff

Geplaatst

Tuurlijk mag je erbij komen zitten ekiaaM, welkom en gefeliciteerd!

Spannend he zo dit 12 weken wachtbankje!!

Groetjes Nathalie

Mag ik erbij komen zitten?

Vandaag 8 na tp van een morula cryo overduidelijk positief getest, db digitaal gaf aan 1-2.

Was onze enige cryo van ivf1.

Als alles goed gaat uitgerekend op 07-09-2013.

Armanda sterkte.

Geplaatst

Hoi Hoopvol!

Bedankt voor je berichtje! Hoop dat de weken snel voorbij gaan vliegen :)

Groetjes Nathalie

Nog even een digiknuf voor armanda,

en andere meiden sterkte met de onzekere weken, hoewel ik moet zeggen dat hoe verder je bent, hoe sneller de weken voorbij gaan.... en de onzekerheid blijft altijd wel een beejte hangen denk ik:) ook een beetje genieten :) hoe lastig dat soms is, en krampjes en zo heb ik ook gehad, knufff

Geplaatst

Hi Nathalie,

Zie ik goed dat jij vandaag weer een Hcg bepaling hebt laten doen en dat ie echt mega hoog is? En jij hebt dus over een week de eerste echo?

Hoe voel je je? Afgezien van het dromen nog andere verschijnselen?

Ik heb gisteren ook weer een Hcg bepaling laten doen, was 3810. Zou op wd19 (22 DPO) komen. Volgens de gynaecoloog die me belde over de uitslag was dit een hele mooie waarde voor deze dag! Nu nog ruim anderhalve week wachten op de eerste echo... Ik vind het zo spannend!

Maaike, gefeliciteerd met je positieve test!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Hoi Beanie,

Klopt ik had gister bloed laten prikken en vandaag de uitslag was WD 23 en die was 48.550, was echt superblij. Ja 4 januari de echo jeetje wat ontzettend spannend!

Jij hebt ook een prachtige hcg waarde zie ik!! Spannend jij ook alweer bijna een echo!!

Heb jij nog last van zwangerschapskwaaltjes?

Ik de misselijkheid, ben gedurende de hele dag eigenlijk misselijk!

Gebruik jij eigenlijk nog medicatie nu je zwanger bent?

Groetjes Nathalie

Hi Nathalie,

Zie ik goed dat jij vandaag weer een Hcg bepaling hebt laten doen en dat ie echt mega hoog is? En jij hebt dus over een week de eerste echo?

Hoe voel je je? Afgezien van het dromen nog andere verschijnselen?

Ik heb gisteren ook weer een Hcg bepaling laten doen, was 3810. Zou op wd19 (22 DPO) komen. Volgens de gynaecoloog die me belde over de uitslag was dit een hele mooie waarde voor deze dag! Nu nog ruim anderhalve week wachten op de eerste echo... Ik vind het zo spannend!

Maaike, gefeliciteerd met je positieve test!

Groetjes, Beanie

Geplaatst
Hoi Beanie,

Klopt ik had gister bloed laten prikken en vandaag de uitslag was WD 23 en die was 48.550, was echt superblij. Ja 4 januari de echo jeetje wat ontzettend spannend!

Jij hebt ook een prachtige hcg waarde zie ik!! Spannend jij ook alweer bijna een echo!!

Heb jij nog last van zwangerschapskwaaltjes?

Ik de misselijkheid, ben gedurende de hele dag eigenlijk misselijk!

Gebruik jij eigenlijk nog medicatie nu je zwanger bent?

Groetjes Nathalie

Hi Nathalie,

Wat vervelend, die misselijkheid! Ja, naarmate de Hcg stijgt voel ik wel meer. Maar om nou te gaan klagen.... Nee, ik ben veel te blij dat ik zwanger ben, en veel te bang dat het weer mis gaat, om me daar echt druk over te maken. Trouwens, ik denk dat mijn man er meer last van heeft... Die fijne hormonen! (kort lontje af en toe).

Gebruik jij nog medicijnen? Prednison toch? En daarnaast omega3, vitamine D en zwangerschapsvitamines?? Ik heb wel eens begrepen dat je misselijkheid zou kunnen zakken als je vitamine B6 gebruikt... Maar als het te erg wordt om normaal te kunnen functioneren is het misschien verstandig om eens contact op te nemen met je HA?

Ik gebruik eigenlijk weinig... Was voor IVF2 begonnen met vitamine D, B6, B12 en omega3, maar na een meting door de mesoloog ben ik daarmee weer gestopt (mijn nieren en lever bleken het niet zo goed te verdragen). Dus nu slik ik alleen een zwangerschapsmulti (van Orthica) en wel vitamine D maar niet zo'n hoge dosering. Die zwangerschapsmulti slik ik nu dubbel trouwens, nu ik zwanger ben (staat op de pot). Daarin zit ook omega3 en zo. Dus een dosering krijg ik wel binnen, maar niet zo hoog als dr. Pf voorschrijft. Daarnaast gebruik ik a.scal 80 mg (aspirine). Moest ik eigenlijk gaan gebruiken vanaf de positieve test maar omdat ik het toch al in huis had ben ik de dag na tp er al mee gestart. Als ik 9 januari positieve hartactie heb op de echo dan moet ik beginnen met dagelijks een fraxiparine injectie (ivm f.actor V L.eiden met verhoogd risico). De a.scal moet ik geloof ik tot het eind van het tweede trimester gebruiken, als alles goed gaat (ik merk dat ik toch terughoudend blijf...). De f.raxi tot 6 weken na de bevalling.

Prednison heb ik niet genomen, aangezien ik op 9 november een P.ipelle heb laten doen. Als ik het goed begrepen heb kan dit sowieso niet samen met prednison!

Groetjes, Beanie

Geplaatst
Hoi Beanie,Klopt ik had gister bloed laten prikken en vandaag de uitslag was WD 23 en die was 48.550, was echt superblij. Ja 4 januari de echo jeetje wat ontzettend spannend!Jij hebt ook een prachtige hcg waarde zie ik!! Spannend jij ook alweer bijna een echo!! Heb jij nog last van zwangerschapskwaaltjes?Ik de misselijkheid, ben gedurende de hele dag eigenlijk misselijk!Gebruik jij eigenlijk nog medicatie nu je zwanger bent?Groetjes Nathalie
Nathalie, ik kwam hier speciaal ff voor jou kijken. En wat zie ik; super goed nieuws weer he!! Wauw gefeliciteerd, ben zo blij voor je meis! Gaat vast goed komen volgende week met die echo van jou! Heerlijk meid, probeer er maar lekker van te genieten, het is je zo gegund!Beanie, geldt ook voor jou en de anderen hier: van harte!!
Geplaatst

Dank jullie wel meiden!

Beanie, ik zie dat je een fantastische hcg waarde had gefeliciteerd!!! Op naar een superecho!!

Volgende keer reageer ik op je berichtje hoor!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hi Nathalie,

Schrijf net een heel bericht maar heb je nog niet eens gefeliciteerd met je prachtige echo... Wat fijn meis, nu proberen een beetje te gaan genieten... Voor zover dat mogelijk is met je misselijkheid. Heb je daar trouwens wel wat voor gekregen? Die standaard zetpillen (Emesafene of zo iets)? En, helpt het een beetje? Hoop het zo voor je!

Geplaatst

He Beanie,

Vandaag een goede dag dus lekker ff op het forum neuzen..

Ik gebruik 10 mg Prednison in de ochtend en moet zeggen...dit werkt ook tegen de misselijkheid alleen komt de misselijkheid tegen 14.00 uur weer terug en 's avonds is het het ergst.

Ik start nu 's ochtends met nutridrink op bed en dit helpt ook tegen de misselijkheid, ook daar zitten veel vitamines in gelukkig want m'n suplementen houd ik bijna niet binnen...is wisselend per dag. Probeer het meeste verspreid over de ochtend en middag in te nemen want 's avonds is een drama.

Ik gebruik net als jij zwanger zijn multi, alleen van de etos, af en toe vitamine d3 druppels omdat ik die vaak ook niet binnen houd, een combi pil van b12,b11,b2 en b6 en omega 3 (zoveel als ik er binnen houd)

Volgens de gyn hoef ik me niet druk te maken omdat ik al jaren de vitamines slik en ik krijg met de nutri ook wat binnen.

Ik wist niet dat fraxiparine en ascal 80 mg samengebruikt mocht worden...weer wat geleerd!

Ik weet eigenlijk niets van de Pipelle in combi met prednison maar kan me er iets bij voorstellen aangezien prednison je immuunsysteem manipuleert en afzwakt en met Pipelle moet er toch genezing optreden na het schrapen wat zorgt voor een betere innesteling?

Groetjes Nathalie

Hi Nathalie,

Wat vervelend, die misselijkheid! Ja, naarmate de Hcg stijgt voel ik wel meer. Maar om nou te gaan klagen.... Nee, ik ben veel te blij dat ik zwanger ben, en veel te bang dat het weer mis gaat, om me daar echt druk over te maken. Trouwens, ik denk dat mijn man er meer last van heeft... Die fijne hormonen! (kort lontje af en toe).

Gebruik jij nog medicijnen? Prednison toch? En daarnaast omega3, vitamine D en zwangerschapsvitamines?? Ik heb wel eens begrepen dat je misselijkheid zou kunnen zakken als je vitamine B6 gebruikt... Maar als het te erg wordt om normaal te kunnen functioneren is het misschien verstandig om eens contact op te nemen met je HA?

Ik gebruik eigenlijk weinig... Was voor IVF2 begonnen met vitamine D, B6, B12 en omega3, maar na een meting door de mesoloog ben ik daarmee weer gestopt (mijn nieren en lever bleken het niet zo goed te verdragen). Dus nu slik ik alleen een zwangerschapsmulti (van Orthica) en wel vitamine D maar niet zo'n hoge dosering. Die zwangerschapsmulti slik ik nu dubbel trouwens, nu ik zwanger ben (staat op de pot). Daarin zit ook omega3 en zo. Dus een dosering krijg ik wel binnen, maar niet zo hoog als dr. Pf voorschrijft. Daarnaast gebruik ik a.scal 80 mg (aspirine). Moest ik eigenlijk gaan gebruiken vanaf de positieve test maar omdat ik het toch al in huis had ben ik de dag na tp er al mee gestart. Als ik 9 januari positieve hartactie heb op de echo dan moet ik beginnen met dagelijks een fraxiparine injectie (ivm f.actor V L.eiden met verhoogd risico). De a.scal moet ik geloof ik tot het eind van het tweede trimester gebruiken, als alles goed gaat (ik merk dat ik toch terughoudend blijf...). De f.raxi tot 6 weken na de bevalling.

Prednison heb ik niet genomen, aangezien ik op 9 november een P.ipelle heb laten doen. Als ik het goed begrepen heb kan dit sowieso niet samen met prednison!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Beanie, volgens mij had je me al gefeliciteerd in een andere topic :) maar onwijs bedankt!

Toch leuk he dat we zo gevolgd worden door al die lieve meiden, doet me goed, jou ook?

Ik heb niks gekregen voor de misselijkheid maar wel een tip...cola... ik zei gelijk: "maar dat is toch slecht die caffeine"?

Maar de arts vroeg gelijk of ik dan 2 liter op een dag dronk hahaaha niet dus..

Ik moet zeggen met minibeetjes eten, af en toe een slokje cola, nutri op bed 's ochtends en bij uitputting van braken ors zakjes is het eigenlijk wel vol te houden.

M'n onderdruk is gelukkig weer gestegen van de 43 naar de 52 en m'n pols van de 41 naar de 51. Voel me gelukkig niet meer zo gesloopt!

Groetjes Nathalie

Hi Nathalie,

Schrijf net een heel bericht maar heb je nog niet eens gefeliciteerd met je prachtige echo... Wat fijn meis, nu proberen een beetje te gaan genieten... Voor zover dat mogelijk is met je misselijkheid. Heb je daar trouwens wel wat voor gekregen? Die standaard zetpillen (Emesafene of zo iets)? En, helpt het een beetje? Hoop het zo voor je!

Geplaatst
He Beanie,

Vandaag een goede dag dus lekker ff op het forum neuzen..

Ik gebruik 10 mg Prednison in de ochtend en moet zeggen...dit werkt ook tegen de misselijkheid alleen komt de misselijkheid tegen 14.00 uur weer terug en 's avonds is het het ergst.

Ik start nu 's ochtends met nutridrink op bed en dit helpt ook tegen de misselijkheid, ook daar zitten veel vitamines in gelukkig want m'n suplementen houd ik bijna niet binnen...is wisselend per dag. Probeer het meeste verspreid over de ochtend en middag in te nemen want 's avonds is een drama.

Ik gebruik net als jij zwanger zijn multi, alleen van de etos, af en toe vitamine d3 druppels omdat ik die vaak ook niet binnen houd, een combi pil van b12,b11,b2 en b6 en omega 3 (zoveel als ik er binnen houd)

Volgens de gyn hoef ik me niet druk te maken omdat ik al jaren de vitamines slik en ik krijg met de nutri ook wat binnen.

Ik wist niet dat fraxiparine en ascal 80 mg samengebruikt mocht worden...weer wat geleerd!

Ik weet eigenlijk niets van de Pipelle in combi met prednison maar kan me er iets bij voorstellen aangezien prednison je immuunsysteem manipuleert en afzwakt en met Pipelle moet er toch genezing optreden na het schrapen wat zorgt voor een betere innesteling?

Groetjes Nathalie

Hi Nathalie,

Gelukkig maar dat je er ook goede dagen tussen hebt zitten! En misschien is dit wel het begin van je steeds beter voelen... Je weet het niet hè! Dat je lichaam inmiddels een beetje begint te wennen aan de hoeveelheden hCG.... Gelukkig dat je het redt met de pakjes drank e.d. Van prednisolon weet ik dat het ook tegen de misselijkheid werkt (op de operatiekamers wordt d.examethason gebruikt tegen de misselijkheid, dat is een zusje van prednisolon). Cola heeft trouwens min of meer de zelfde samenstelling als ORS (qua zouten/suiker verhouding) dus echt slecht kan het niet zijn. Cafeïne mag je toch wel wat van hebben, het advies is geloof ik niet meer dan 2 kopjes koffie per dag. Dus af en toe cola zou geen probleem mogen zijn! Daarbij komt dat als je toch al zo weinig binnen krijgt het denk ik goed is om dat te eten of te drinken waar je trek of zin in hebt. Waarschijnlijk is dat wat je lichaam op dat moment nodig heeft en goed kan verdragen! Die combinatie van zo'n lage pols en zo'n lage bloeddruk kan idd ook maken dat je misselijk bent of wordt... Wie weet is met de verhoging van je bloeddruk en pols ook je misselijkheid wat afgezakt!

Ik had eerst begrepen dat ik tot bewezen positieve hartactie ik ascal zou moeten gebruiken, en daarna over zou gaan op fraxiparine. Maar het is dus de bedoeling dat ik het een tijd samen gebruik. Zal wel op verschillende punten aangrijpen of zo, ik weet niet welke filosofie er achter zit. Als het maar werkt! Het is in mijn geval ter voorkoming van bloedstolsels in placenta of navelstreng, dus belangrijk genoeg!

De p.ipelle zorgt er voor dat er een bepaald stofje vrijkomt dat de innesteling zou bevorderen. En dat zal ongetwijfeld wat met een genezingsreactie te maken hebben.... Of er heel veel over bekend is weet ik niet, maar ja ik ga er van uit dat het heeft gewerkt bij mij en dat is het belangrijkste!

Ik hoop voor je dat de misselijkheid nu minder wordt en dat je je langzaam aan iets beter gaat voelen....

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Vandaag een kloppend hartje gezien bij de eerste echo! Overigens 2 vruchtzakjes, de ene veel kleiner dan de ander en leeg, de ander met een embryo met een kloppend hartje dus. Gyn is er even bij geweest en zei dat dit geen probleem is, het kleine vruchtzakje zal verdrukt worden door het groeiende vruchtje. Wel een raar idee, dat ik dus initieel zwanger was van een tweeling, maar dat dat eentje het niet heeft gered in vroeg stadium, de ander wel!

Groetjes, Beanie

Ps hoe is het met jou? Gaat het al wat beter met de misselijkheid?

Geplaatst

Beanie, ohh meid wat spannend allemaal en nu ook een mooi kloppend hartje.

Geniet ervan!

Nathalie jij ook lekker genieten van de 2 wondertjes!

Geplaatst

Dag meiden. Ik ben nieuw hier. Las wel vaker mee maar zit zo in spanning dat ik toch graag even mee wilde praten. We zijn bezig voor ons tweede kindje, derde ICSI alweer. Bij de tweede poging een positieve test gehad maar helaas bij de zes weken echo geen kloppend hartje. Nu zit ik op de 9e dag na de tp en word gek van alles wat ik voel. Heb een zeurderige pijn onderin mijn buik sinds vandaag, moet erg veel plassen en mijn borsten zijn pijnlijk maar dat laatste zal wel van de utrogestan zijn. Moet mezelf echt wel bedwingen om niet vrijdag al te testen ipv zaterdag. Sterkte allemaal!!

Geplaatst

Hallo, ik ben nieuw hier!

Ik ben zwanger van ons eerste kindje, nu 5w3d. De eerste icsi is gelukt, we zijn dan ook erg blij, aangezien we geen cryo's hadden. Ik heb ernstige overstimulatie gehad en ben zelfs opgenomen geweest in het ZH. Ik ben zo blij dat het is gelukt, want had voorlopig geen nieuwe poging gedurfd.

Ik heb afgelopen maandag een echo gehad ivm de overstimulatie en je zag al een mooi vruchtzakje, geen dooierzakje te zien nog. (4w6d).

Nu nog even wachten tot we de 7 weken echo hebben, dat vind ik erg spannend. Ik hoop zo dat het hartje klopt, aangezien ik een ct scan en rontgenfoto heb gehad ben ik erg bang.

Mag ik hier meeschrijven en emet jullie erover praten?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden