Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Welkom Emm en Aurora, en vooral ook gefeliciteerd! Dat voor jullie de weken tot en met week 12 maar om mogen vliegen....

Jeetje Yolande, wat eng... Zeker even bellen met de V.U, dit zou toch echt wel reden genoeg moeten zijn om je even na te kijken? Hoe ver ben je nou precies? Volgens mij zou er op de echo inmiddels wel iets te zien moeten zijn. Ga voor je duimen hoor, dat het niks meer is dan een gesprongen adertje! Veel sterkte iig, laat je het even weten?

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ach yolande, wat ontzettende vervelend voor je! Ik leef met je mee, weet hoe het voelt ;) Ik hoop dat het gewoon goed blijft gaan.

welkom nieuwe dames!

Ik heb maandag een echo, dan ben ik bijna 7wk, dus dan moeten ze kunnen zien welke kan het op gaat. Bloeden blijft, dag 11 nu....

Geplaatst

Yolanda sterkte, hoop dat ze een echo willen maken.

Ik breek eigenlijk even in over de an.gel sou.nd/doppler. Wij wilden het eerst ook niet, arts raadde het ook af. Heel erg goed is het niet voor je kindje (overigens ook niet heel slecht als je niet elke dag een half uur dat ding erop zet) en vaak kunnen mensen het hartje niet vinden en raken dan in paniek. Toen ik echter met 13 weken bloedverlies kreeg, heb ik direct zo'n ding besteld. Het enige wat me door de weken erna heeft gesleept was elke ochtend even tien seconden luisteren. Echt, langer was niet nodig. Heb altijd het hartje kunnen vinden en het stelde me gerust. Overigens ben ik er toen ook eerlijk over geweest naar de artsen en die zeiden allemaal hetzelfde: prima als het jouw rust geeft, maar bij bloedverlies moet je ALTIJD bellen, ook als je het hartje zelf hoort.

Ook de laatste weken pak ik heel af en toe de doppler er weer bij als ik het idee heb dat ik te weinig beweging voel, maar ook hier heb ik de waarschuwing van de vk gekregen: beweging is essentieel, dus óók als je een hartje hoort toch altijd bellen als je twijfelt over het voldoende voelen van leven (maar dat is pas relevant in het derde trimester :-))

Dus als je een doppler gebruikt, hou die dingen dan wel in je achterhoofd!

Oh en nog twee tips: luisteren met een lege blaas, een volle blaas zit voor je baarmoeder en dan is het moeilijker om het hartje te vinden zolang je ukkie nog zo laag zit en als je twijfelt of je niet je eigen hartslag hoort gewoon even grote ader zoeken in je lies ofzo, dan hoor je het zo (je kunt ook tellen, je ukkie gaat dik over de 100 per minuut en jij in rust echt niet)

En als je geen doppler wilt gebruiken, dat dan ook gewoon niet doen! Het is een vorm van geruststelling, maar kan je juist ook ongerust maken. Ik hoop dat jullie allemaal heel snel beweging voelen, dates de beste geruststelling die je kunt hebben :-)

Geplaatst

Dank voor jullie steun lieve dames, heb net gebeld en mag maandag om 15.15 uur komen voor een echo. In het weekend doen ze alleen spoedjes en dat ben ik niet... Ze gaf aan dat ik niet de hoop moet opgeven omdat het zomaar iets anders dan een miskraam kan zijn, zoals een bloeduitstorting e.d. Nou ja dat kan vast maar uit zelfvescherming ga ik ervan uit dat het niet goed zit. Ben ook minder moe en misselijk voor m'n gevoel. En dan geniet ik dit weekend maar weer even extra van ons zoontje.... Komt goed met me... Jullie succes en een fijn weekend

Geplaatst

En toch vind ik het knap!! Als ik de keus had gehad had ik me niet in kunnen houden :)

Dat de dagen maar lekker voorbij mogen vliegen!!

Groetjes Nathalie

Hoi Beanie,

Ja ben inmiddels weer vol vertrouwen doordat het vandaag weer erg goed voelde. Dat zegt nog niets maar ik heb gewoon goede hoop dat het een innestelingsbloeding was helemaal omdat het zo erg weinig was.

Kijk uit naar de eerste echo 15-2....

Nathalie leuk dat je het knap vindt dat ik niet eerder ga... Tja ik wil gewoon liever als ze gelijk alles goed kunnen beoordelen en een hartje kunnen zien kloppen. Nu maar duimen dat dat het geval is!

Geplaatst

Femke wat goed weer wat van je te horen!

Wat vervelend dat je nierbekkenontsteking had, daar kan je goed beroerd van zijn!

Gelukkig kan het geen kwaad voor de baby! Ik had ook die onzekerheid toen ik een blaasontsteking had en antibiotica kreeg maar gelukkig werd ik net als jij snel gerustgesteld.

Nog een paar dagen Femke voor de echo!!! Spannend he!

Groetjes Nathalie

Lieve meiden,

Even kort: ik laat niks horen omdat ik Nierbekkenontsteking heb. Had hele hoge koorts en veel pijn in rug, maakte me ook zorgen om baby, maar de arts heeft verzekerd dat het voor de baby geen kwaad kan! Krijg antibiotica en de koorts en de pijn is minder!

Yolande, blij te horen dat het niet heeft doorgezet! Op naar de 15e!!

Geplaatst

Nou lekker dan, ben ik weer mooi genaaid met m'n kleine rot tubetje!

Ik ga babyolie kopen!

Thanks voor de tips!

Ben niet ongerust hoor ofzo want ik hoor van meerder mensen dat het in het begin wat lastig is.

Groetjes Nathalie

Hoi Nathalie,

Dank je wel.

Nee ik heb een vrij grote fles erbij gekregen.

Ik heb gelezen dat je ook babyolie kan gebruiken, dat zou zelfs nog beter werken.

Hartje klopt heel snel, klinkt een beetje als een paard in galop, sommige omschrijven het ook als een trein.

Soms is het even zoeken hoor, ik zet hem een beetje schuin/scheef duwend tegen mijn schaambot en vind hem meestal aan de linkerkant.

Soms moet je wel een beetje duwen.

Ik hoop dat je hem snel kan vinden.

Geplaatst

He Beanie,

Ja die cola smaakt eigenlijk niet zo lekker als de gewone maar als je eenmaal gewend bent proef je het niet meer :)

Waarom is de gyn er op tegen (doppler) ? Vanwege de stress ofzo? Qua schadelijkheid kon het volgens mij geen kwaad als je het maar af en toe doet..

Moet zeggen dat ik er niet van in de stress was hoor toen ik het idee had dat het m'n eigen hartslag was. Heb het ook maar 1x geprobeerd en had zoiets van..volgende week nog maar eens proberen!

Maar ik denk dat je bij de aanschaf van dit soort dingen gewoon je eigen gevoel moet volgen, als het niet goed voelt niet doen!

Ja gek he dat die kleintjes zo bewegen en dat je zogezegd niets voelt. Ik voel wel nog geregeld steken en krampjes, niet heftig zoals in het begin gelukkig!

Puk lag bij ons ook 2 dagen voor, was met 9+6 dagen eigenlijk 10+2 dagen, nu schelen we nog maar 4 dagen Beanie!! Bijna de 12 weken!!

Ik heb al die info grondig doorgenomen, werd onpasselijk van die bevallingsinfo en pijnstilling...moet er nog even niet aan denken!

Borstvoeding wil ik wel graag geven als het kan! Voor de hechting en het immuunsysteem. Maar als het niet kan, dan kan het niet...wat je zegt..ver van de bed show!

Als je het niet wilt dan moet je het niet doen! Kan manlief nog zoveel zeggen maar het zijn jouw borsten :)

Lang leve de heupbroeken he! Scheelt weer geld :)

Manlief moest een nieuwe scooter dus het geld is weer op :)

Groetjes Nathalie

Hi Nathalie,

Ja, gisteren idd 2 flessen zero zonder gekocht... Moet er wel ff aan wennen (smaakt toch iets anders dan 'normale' cola) maar toch was het voor de verandering best wel eens lekker! Proosten op ukje hebben we eigenlijk alleen met kerst gedaan, met de J&J champagne. Maar we waren wel weer erg blij en opgelucht te zien dat het goed gaat met uk! Jij mag ook weer over vier dagen.... Ik vind het toch zo iets bijzonders, dat er zo'n druk bewegend kindje in je buik zit maar dat je het nog niet voelt! Kan ik niet op wachten.... Nou ja, nog even geduld hebben. Heb vandaag even bij de gyn geïnformeerd wat zij vond van de angelsound maar zij is absoluut geen voorstander. Manlief ook niet dus die gaan we niet aanschaffen. Gelukkig gaan we nog even door met de regelmatige echo's!

Wel raar idee hoor, dat ik gewoon 2 dagen naar voren ben gezet, nog maar 3 dagen en dan ben ik 12 weken ver! Ik kreeg vandaag de zwangerschapsverklaring mee en daarop staat als uitgerekende datum 26 augustus. Kreeg ook heel veel info over bevallen, zwangerschap, borstvoeding... Heb het even vluchtig doorgenomen maar het is allemaal zo ver van mijn bed nog.... Eerst maar eens goed verder gaan hoor! Het enige waar ik wel over nadenk is de BV, hoe denk jij daarover? Zal wel vloeken in de kerk zijn maar ik zie dat totaal nog niet gebeuren.... Manlief vindt dat ik het iig moet proberen maar ik denk dat als ik er al zo in sta dat het gedoemd is om te mislukken. Al die foldertjes ed over borstvoeding maken het absoluut niet beter wat mij betreft! Het gaat alleen maar over de voordelen van BV, nadelen worden niet genoemd en die zijn er zeker ook! En het feit dat KV vrijwel net zo goed is als BV... Nou ja, die discussie hoef ik gelukkig pas later aan te gaan...

Ga toch nog maar even wachten met andere kleding... Gaat nog wel heel even. Anders aankomende week maar eens even gaan kijken. Dit weekend iig niet! Zolang pas ik nog wel in mijn eigen heupbroeken!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Welkom hier Emmiline en onwijs gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Ik zie dat jullie al een hoop hebben meegemaakt! Superknap dat je er alle vertrouwen in hebt nu en ik hoop met je mee op een prachtige echo!!!

Groetjes Nathalie

Dag dames

Ik wil mezelf graag voorstellen. Ik kom van het wachtbankje februari af. En kan me hier melden ivm mijn pos zwangerschapstest. Het is nog allemaal erg onwerkelijk. In sept 2012 begonnen met ivf. Na terugplaatsing een vroege miskraam. 3 jaar geleden is m'n man ontdekt met een chronische ziekte die ervoor zorgt dat hij 74 % is afgekeurd. Zijn ziekte levert schade op aan z'n lichaam. Dus ook aan z'n vruchtbaarheid. We zijn allebei begin 30. Je leven staat in het begin maar je wordt geconfronteerd met zaken waar je normaal niet over hoef na te denken. Ik ben zelf dus kostwinner, werk fulltime. Na vele jaren toch de stap gezet voor ivf. Eerste keer zwanger maar ook miskraam. Nu zit na de tweede terugplaatsing er gelukkig weer een zwangerschap in maar de angst van de miskraam is nog vers aanwezig. Ik voel me wel goed,,, moe en misselijk. Ik heb er vertrouwen in dat het goed komt.

1 maart de eerste echo. Dan ben ik 7,5 week zwanger.

Gr. Emm

Geplaatst

Aurora, welkom hier!!

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Jij bent dus ook een vroegtester :) was ik ook in het begin...steeds vroeger! Wat een heerlijk gezicht moet het zijn als de testjes steeds donkerder worden :) Maak je er ook foto's van?

Groetjes Nathalie

Hallo meiden,

Ik wil ook graag hier gaan meeschrijven als dat mag. Ik kom, net als Susan van het januari-topic. Ik heb icsi gedaan en dit was de eerste poging. Om de een of andere reden mag ik pas op dag 15 (woensdag) testen terwijl om me heen iedereen al op dag 13 mag. Het is nu dag 11, dus ik moet er maar eens aan gaan wennen denk ik: ik ben zwanger! :-)

Het blijft raar. Ik heb ook de neiging om te blijven testen, maar zelfs mn dipsticks worden steeds donkerder, dus dan zal het toch echt wel he?

Wij zijn 3,5 jaar geleden begonnen. Hebben het eerst anderhalf jaar droog geoefend, zijn heel 2012 met IUI bezig geweest (niet helemaal iedere maand, er zaten wat familieomstandigheden tussen) en dit was onze eerste ICSI-poging.

Ik voel verder eigenlijk helemaal niets, fysiek gezien. Hooguit wat last van mn darmen. Maar ik moet toegeven, dat was tijdens het hormonen spuiten ook echt niet anders. Verder zit ik wel vol ongeloof dat het gewoon kan dat na een lang proces van zwanger worden er zoiets bestaat als zwanger zijn.

Ik heb voorzichtig even om het hoekje gegluurd bij dit topic. Allereerst iedereen natuurlijk van harte met het goede nieuws!!!

Ik zie allerlei echo's langskomen. Nog een beetje eng, maar zo mooi!

Veel geluk allemaal en dat we allemaal maar mooie en gezonde kindjes mogen krijgen!

Geplaatst

Yolande aangezien ik wat achter liep in lezen heb ik eerst een ander berichtje van je beantwoord. Nu leest ik dit berichtje pas... wat verschrikkelijk voor jullie!! Ik hoop echt dat je toch een goede echo hebt maandag en dat het toch innestelingsbloed is!

Heel veel sterkte deze zenuwslopende dagen!

Groetjes Nathalie

Aurora en Emmiline welkom hier! Van harte met jullie zwangerschap!!

even het laatste nieuws van mijn kant. Toch weer licht bloed/vochtverlies sinds donderdag... Heb er geen goed gevoel bij en ga zo even Vu Bellen of ik een echo mag laten maken want ik word hier erg onrustig van.

ik ben namelijk bang dat ik door die hormonen ( progynova in combi met utrogestan) een miskraam wordt uitgesteld. Kortom erg onzeker hier!

We hadden ook al iets teveel geluk;-) bij m'n zoontje was het de eerste verse ivf raak en nu gelijk de eerste cryo voor een brusje ook..... Gelukkig hebben we nog 5 cryo's mocht het nu niet goed zijn.

Zo, Beanie en Nathalie bij jullie gaat het super las ik! Bijna naar een uitgerekend in ... Topic!!

Geplaatst

Ik hoop dat je maandag een prachtige echo gaat krijgen Megan! En dat alle zorgen voor niets zijn geweest!

Groetjes Nathalie

Ach yolande, wat ontzettende vervelend voor je! Ik leef met je mee, weet hoe het voelt ;) Ik hoop dat het gewoon goed blijft gaan.

welkom nieuwe dames!

Ik heb maandag een echo, dan ben ik bijna 7wk, dus dan moeten ze kunnen zien welke kan het op gaat. Bloeden blijft, dag 11 nu....

Geplaatst

Thanks Henne voor je tips!!!

Ik ga het volgende week na de echo nogmaals proberen!

Groetjes Nathalie

Yolanda sterkte, hoop dat ze een echo willen maken.

Ik breek eigenlijk even in over de an.gel sou.nd/doppler. Wij wilden het eerst ook niet, arts raadde het ook af. Heel erg goed is het niet voor je kindje (overigens ook niet heel slecht als je niet elke dag een half uur dat ding erop zet) en vaak kunnen mensen het hartje niet vinden en raken dan in paniek. Toen ik echter met 13 weken bloedverlies kreeg, heb ik direct zo'n ding besteld. Het enige wat me door de weken erna heeft gesleept was elke ochtend even tien seconden luisteren. Echt, langer was niet nodig. Heb altijd het hartje kunnen vinden en het stelde me gerust. Overigens ben ik er toen ook eerlijk over geweest naar de artsen en die zeiden allemaal hetzelfde: prima als het jouw rust geeft, maar bij bloedverlies moet je ALTIJD bellen, ook als je het hartje zelf hoort.

Ook de laatste weken pak ik heel af en toe de doppler er weer bij als ik het idee heb dat ik te weinig beweging voel, maar ook hier heb ik de waarschuwing van de vk gekregen: beweging is essentieel, dus óók als je een hartje hoort toch altijd bellen als je twijfelt over het voldoende voelen van leven (maar dat is pas relevant in het derde trimester :-))

Dus als je een doppler gebruikt, hou die dingen dan wel in je achterhoofd!

Oh en nog twee tips: luisteren met een lege blaas, een volle blaas zit voor je baarmoeder en dan is het moeilijker om het hartje te vinden zolang je ukkie nog zo laag zit en als je twijfelt of je niet je eigen hartslag hoort gewoon even grote ader zoeken in je lies ofzo, dan hoor je het zo (je kunt ook tellen, je ukkie gaat dik over de 100 per minuut en jij in rust echt niet)

En als je geen doppler wilt gebruiken, dat dan ook gewoon niet doen! Het is een vorm van geruststelling, maar kan je juist ook ongerust maken. Ik hoop dat jullie allemaal heel snel beweging voelen, dates de beste geruststelling die je kunt hebben :-)

Geplaatst
Nou lekker dan, ben ik weer mooi genaaid met m'n kleine rot tubetje!

Ik ga babyolie kopen!

Thanks voor de tips!

Ben niet ongerust hoor ofzo want ik hoor van meerder mensen dat het in het begin wat lastig is.

Groetjes Nathalie

Ben er vanmiddag achter gekomen dat gewone glijmiddel ook perfect werkt...

Geplaatst

Dan ga ik dat zeker gebruiken!! Heb daar nog wel een hele grote fles van :)

Thanks!

Groetjes Nathalie

Ben er vanmiddag achter gekomen dat gewone glijmiddel ook perfect werkt...
Geplaatst
He Beanie,

Ja die cola smaakt eigenlijk niet zo lekker als de gewone maar als je eenmaal gewend bent proef je het niet meer :)

Waarom is de gyn er op tegen (doppler) ? Vanwege de stress ofzo? Qua schadelijkheid kon het volgens mij geen kwaad als je het maar af en toe doet..

Moet zeggen dat ik er niet van in de stress was hoor toen ik het idee had dat het m'n eigen hartslag was. Heb het ook maar 1x geprobeerd en had zoiets van..volgende week nog maar eens proberen!

Maar ik denk dat je bij de aanschaf van dit soort dingen gewoon je eigen gevoel moet volgen, als het niet goed voelt niet doen!

Ja gek he dat die kleintjes zo bewegen en dat je zogezegd niets voelt. Ik voel wel nog geregeld steken en krampjes, niet heftig zoals in het begin gelukkig!

Puk lag bij ons ook 2 dagen voor, was met 9+6 dagen eigenlijk 10+2 dagen, nu schelen we nog maar 4 dagen Beanie!! Bijna de 12 weken!!

Ik heb al die info grondig doorgenomen, werd onpasselijk van die bevallingsinfo en pijnstilling...moet er nog even niet aan denken!

Borstvoeding wil ik wel graag geven als het kan! Voor de hechting en het immuunsysteem. Maar als het niet kan, dan kan het niet...wat je zegt..ver van de bed show!

Als je het niet wilt dan moet je het niet doen! Kan manlief nog zoveel zeggen maar het zijn jouw borsten :)

Lang leve de heupbroeken he! Scheelt weer geld :)

Manlief moest een nieuwe scooter dus het geld is weer op :)

Groetjes Nathalie

Hi meiden, ik kom zomaar binnenvallen, maar even over die Zero, daar zit toch ook allerlei van die smerige, ongezonde zoetstof in? Daar zijn onlangs weer behoorlijk verontrustende onderzoeken over gepubliceerd. Dat spul komt er bij mij sinds ik zwanger was van Mini niet meer in! En Mini geef ik het zeker niet. Ik koop nu bio blikjes vlierbloesem limo en dat is zijn 'cola' bij speciale gelegenheden.

Beanie, als je niet te zwaar tilt aan de BV maffia en het gewoon zonder verwachtingen probeert, kan het heel leuk en fijn zijn. Nadelen zijn er zeker: je borsten worden er niet bepaald mooier op, ze komen vaker, omdat het lichter verteerbaar is en het is vermoeiend. Maar ook heel gezellig, goedkoper en veel makkelijker, want dat gedoe met die flessen is vreselijk. Ik zou het dus weer proberen als het me nog een keer gegeven is. Ook omdat het zo makkelijk en gezellig is. Maar wat je zegt, ver van je bed nog!

Ik had een doppler en vond het geweldig. Ik heb tussen week 12 en 16 (toen ging ik hem voelen) iedere dag even geluisterd, geen uren maar wel 10 minuten ofzo, en heb nou niet het idee dat hij er blijvend letsel aan heeft overgehouden....

Geplaatst

Hoi ladies, lekker weekend? Ik wel. Gek, ondanks dat ik elke dag ongeveer 2 druppeltjes bloed verlies heb ik toch het gevoel dat het goed zit... Misschien omdat ik erg misselijk ben... Maar ik houd er natuurlijk wel echt rekening mee dat ik morgen te horen krijg dat het niet goed is. Hoe is het met jullie? Fijne zondag nog!!

Geplaatst

Nog even terugkomen op het Zero/aspartaam verhaal:

Zoetstoffen

Er doen veel fabeltjes de ronde dat je in de zwangerschap geen zoetstoffen zou mogen gebruiken. Voor zwangere vrouwen gelden echter dezelfde aanbevelingen als voor niet-zwangere vrouwen. Aspartaam is de meest gebruikte zoetstof, deze kun je nemen mits je niet boven de aanvaardbare dagelijkse inname (ADI) komt. Omdat in producten vaak verschillende zoetstoffen gecombineerd worden, kom je niet snel boven de veilige grens van iedere afzonderlijke zoetstof. De grens van de zoetstof cyclamaat is het eerst bereikt. Je komt hier boven als je per dag meer dan 7 glazen (1,8 liter) frisdrank of yoghurtdrank met cyclamaat of maximaal 11 zoetjes met 40 mg cyclamaat per tabletje of een combinatie daarvan per dag gebruikt. Voor de volledigheid de andere zoetstoffen:

Acesulfaam-K: 2,8 liter (ongeveer 11 glazen)

Aspartaam: 4,3 liter (ongeveer 17 glazen)

Sacharine : 4,1 liter (16 glazen)

Sucralose 3,3 liter (ongeveer 13 glazen)

Blijft natuurlijk de vraag of het wel zo verstandig is om per dag enkele liters frisdrank te drinken, ook al blijf je onder de grens….

Dit is tevens ook wat het v.oedingscentrum zegt. Ik denk dat het verstandig is om dit alleen met mate te drinken, maar om het nou helemaal niet te nemen... Er doen op internet wel hele wilde verhalen rond over aspartaam. Maar ja, als je alles nalaat wat niet goed is volgens internet, dan weet ik eigenlijk niet wat ik nog wel zou mogen eten of drinken... Blijft bijzonder weinig over! Dus ik ga er maar van uit dat datgene waar ik trek in heb (en dat is nog steeds niet heel veel momenteel) goed voor me is, zolang het geen rauw vlees of rauwmelkse kaas is!

Geplaatst

@megan: succes morgen! Ik hoop dat het allemaal mooi en goed zit! Laat je het ons weten?

@jolande: fijn dat je er een goed gevoel over hebt. Dat is een goed teken. Hopelijk laat de echo dit ook zien. Ik hoop het voor je! Heb je ondanks dit nog kunnen genieten van je weekend?

@aurora: yes! Leuk dat je ook op dit topic kan zitten!

Geplaatst

Ik wil toch ook even inhaken op het verhaal over zoetstoffen. Zoetstoffen bestaan nog niet zo heel lang. De lange termijn effecten zijn dus eigenlijk ook nog niet of nauwelijks bekend. Er zijn aanwijzingen dat toch echt niet goed voor je is. Veel dietisten raden het gebruik hiervan dan ook af.

In ieder geval heeft het een misleidend effect op je hersenen; ze denken dat ze zoet krijgen, je begint alvast insuline aan te maken, maar ondertussen krijg je geen echte suiker. Het stimuleert daardoor feitelijk de trek in zoet.

Dit staat overigens los van het zwanger zijn of niet. Maar mijn idee is: is het niet goed voor mij, dan vast ook niet voor de baby in mn buik...

Het Voedingscentrum is overigens niet echt een onafhankelijk instituut, maar krijgt behoorlijk wat geld van de grote fabrikanten. (lees meer: http://www.prettyhealthy.nl/voedingscentrum-objectief-betrouwbaar/ ) Don't bite the hand that feeds you!

Hoewel suiker ook niet al te goed voor je is, kun je over het algemeen beter de echte producten nemen en dan gewoon weinig. Met mate is maar heel weinig schadelijk. En ja, dat geldt dus ook voor een enkel glaasje light frisdrank.

Geplaatst

Hoi meiden, hoe gaat het met jullie? Genieten jullie een beetje van het zonnetje? Ik heb meeste van jullie verhalen gelezen. En wat hebben sommigen al veel meegemaakt. Fijn dat we nu op dit wachtbankje kunnen zitten, we hebben er allemaal keihard voor geknokt!

ik heb vandaag achterlijk veel in het huishouden gedaan en zo fijn om te voelen dat ik weer een beetje energie heb. Afgelopen twee weken heb ik vooral veel bank-gehangen en herkende mijn vriend mij niet meer ;-)

Direct dacht ik dan weer dat er iets niet goed zou zitten van binnen. Ben nu ongeveer 4 wk en 5 dg zwanger. Is hetvdan normaal dat je dan ff niet zo veel voelt? Ben niet misselijk, alleen mn boobs doen zeer en 's nachts kan ik mij soms slecht omdraaien omdat aan de zijkanten( het lijken de schuine buikspieren of eierstokken) er dan steeds een soort kramp inschiet. ( net als je wel eens hebt als je kuit in een kramp schiet). Herkent iemand dit gevoel?

Vanacht droomde ik zooo raar. Over dat ik mn embryo van een cm in mn hand had en er naar keek en dat de wind het opeens wegblies en ik net dus kwijt was. En dat ik daarna een operatie moest ondergaan en dat ik dus wist dat het allemaal voor niets was geweest. Ik werd huilend wakker. Niet zo gek als je dan onzeker wakker wordt toch?

Ik wil graag wat kwijt over de situatie waar wij inzitten. Even mn hart luchten. Maar als het te lang is, scrollen jullie maar ff door ;-)

De ouders van mn vriend zijn over zijn eerdere kids (3 stuks) keer op keer negatief geweest toen zij hoorden dat zn ex zwanger was. Ik heb het over jaren geleden. Hij was toen zelf pas 20. Er is geopperd abortus te doen etc. Mijn vriend heeft hier echt een soort deuk van opgelopen wat ik mij ook kan voorstellen. hij vind het dus heel lastig om nu enthousiast te vertellen over zijn leven, onze kinderwens en hoe het met hem gaat. zijn ouders hebben altijd kritiek op alles. Gek word je er van.

Toen mn vriend afgelopen jaar vertelde aan zijn ouders dat hij zijn knoopje eruit wilde laten halen en dat hij en ik samen een kindje wilde, riep zijn vader hem op t matje. Dat het niet verstandig was, dat hij eerst moest overleggen met zn financiele partner ( we huren zijn ouders huis) etc.

Toen we uiteindelijk besloten icsi te doen, had zn moeder iets hierover opgevangen van zn dochter ( die het officieel niet weet,maar misschien wel eens wat gehoord heeft) terwijl wij zijn ouders hierover niets verteld hadden. We hadden net de eerste prikken gezet en toen belde zijn moeder op dat ivf nooit goed was,het relaties kapot maakt,ethisch onverantwoord etc. Dus hebben wij niet verteld van dit traject. Wat mij dus erg dwarszit omdat mijn ouders en omgeving het wel weten en daar gewoon normaal op gereageerd wordt.

Toen bleek dat ik ook verminderd vruchtbaar was en we maar 1follikel hadden hebben we zijn ouders maar verteld dat het zwanger worden heel moeilijk zou gaan worden. We dachten dat ze dat vast niet erg vonden om te horen ;-)

Mn vriend heeft er een beetje omheen geluld hoe ze dat nu hebben ontdekt. Dus moeders bleef maar vragen of ik het slechte nieuws al verwerkt had en vond dat we ook een heel gelukkig leven met zn tweeen konden hebben.

zucht. Maar goed, nu dus zwanger en ik vond niet dat we niet konden verzwijgen, zeker omdat zn moeder steeds maar vraagt hoe het met ons is. Gister hadden we een etentje en toen vertelden we dat we zwanger zijn en dat het nog heel pril is maar dat ze dus niet meer steeds hoefden te vragen of ik het kinderloos zijn al geaccepteerd heb.

Ze reageerden meer verrast omdat we zo' n twee weken ervoor verteld hadden dat het moeilijk zou worden zwanger te raken. Dus wij er een beetje omheen lullen. Ik dacht dat mn vriend wel de waarheid zou vertellen over de behandeling maar aan de andere kant wilden we het ook gezellig houden, dus niets gezegd. Hij is gewend om zo met zijn ouders om te gaan,maar ik kan er echt niet tegen. Ik heb geen zin om te móeten liegen, dus mijn vriend gaat alsnog de waarheid vertellen binnenkort.

Dus wederom niet echt het geveol gehad dat een kind welkom is. Zn vader werd stil en zn moeder had het alleen maar over artsen die van alles beweren en dat dat dus niet klopt. Het is zo' n contrast met hoe mijn ouders en omgeving reageert. Ik was er echt verdrietig over, en misschien ging daar de droom wel over.

Het blijft zo moeilijk om met deze mensen om te gaan. En we kunnen niet zomaar zeggen dat ze dan maar weg moeten blijven. Financieel zijn we voor een groot deel afhankelijk en dat maakt het dat je ze niet zomaar de deur wijst. Natuurlijk zijn wij volwassenen,maar het verschil is dat mn vriend er een stuk makkelijker mee omgaat dan ik. Hij heeft dat wel geleerd in al die jaren..

Bedankt dat jullie ff mee wilden lezen. Ik heb besloten om helemaal voor dit kind te gaan. Hoe dan ook. Maar het is jammer als niet iedereen zo enthousiast reageert...

Iemand die dit herkend? Ik hoop het niet ;-)

liefs Susan

Geplaatst
Is hetvdan normaal dat je dan ff niet zo veel voelt? Ben niet misselijk, alleen mn boobs doen zeer en 's nachts kan ik mij soms slecht omdraaien omdat aan de zijkanten( het lijken de schuine buikspieren of eierstokken) er dan steeds een soort kramp inschiet. ( net als je wel eens hebt als je kuit in een kramp schiet). Herkent iemand dit gevoel?

Volgens mij is dat bandenpijn. Ik heb het zelf nog niet gevoeld, maar wel over gelezen. Dat hoort er helemaal bij. Google er maar ns op.

Vanacht droomde ik zooo raar. Over dat ik mn embryo van een cm in mn hand had en er naar keek en dat de wind het opeens wegblies en ik net dus kwijt was. En dat ik daarna een operatie moest ondergaan en dat ik dus wist dat het allemaal voor niets was geweest. Ik werd huilend wakker. Niet zo gek als je dan onzeker wakker wordt toch?

Ach meissie toch. Echt niet fijn als je zo droomt. Ik kan het me zo geod voorstellen! Ik denk ook steeds dat er iets mis gaat en wil ook eigenlijk het liefst iedere dag even horen dat 'het' er nog zit. En de rest van de tijd geloof ik het eigenlijk nog niet zo :-)

Toen mn vriend afgelopen jaar vertelde aan zijn ouders dat hij zijn knoopje eruit wilde laten halen en dat hij en ik samen een kindje wilde, riep zijn vader hem op t matje. Dat het niet verstandig was, dat hij eerst moest overleggen met zn financiele partner ( we huren zijn ouders huis) etc.

Toen we uiteindelijk besloten icsi te doen, had zn moeder iets hierover opgevangen van zn dochter ( die het officieel niet weet,maar misschien wel eens wat gehoord heeft) terwijl wij zijn ouders hierover niets verteld hadden. We hadden net de eerste prikken gezet en toen belde zijn moeder op dat ivf nooit goed was,het relaties kapot maakt,ethisch onverantwoord etc. Dus hebben wij niet verteld van dit traject. Wat mij dus erg dwarszit omdat mijn ouders en omgeving het wel weten en daar gewoon normaal op gereageerd wordt. ...

Fijn, daar zit je op te wachten, van die fijne steun... pfff. Gelukkig weet je wie het zeggen, maar toch. Sjongejonge!!!

Dus wederom niet echt het geveol gehad dat een kind welkom is.

Wil je je alsjeblieft wel heel snel realiseren dat je geen donder te maken hebt met wat zij er van vinden en dat jullie hier hartstikke gelukkig mee zijn. Je kan altijd nog een kinderloos bestaan accepteren als het echt zo moet zijn. Gelukkig ben je hartstikke zwanger en is jullie kindje hartstikke welkom. Blijf alsjeblieft even weg van die negativiteit. Zet even een andere pet op als je langs moet gaan, en laat het alsjeblieft snel van je afglijden. Laat dit alsjeblieft geen invloed op je hebben! Zie het maar zo: ze weten kennelijk niet beter en dat is DIKKE PECH VOOR HEN!

Geplaatst
Nog even terugkomen op het Zero/aspartaam verhaal:

Zoetstoffen

Er doen veel fabeltjes de ronde dat je in de zwangerschap geen zoetstoffen zou mogen gebruiken. Voor zwangere vrouwen gelden echter dezelfde aanbevelingen als voor niet-zwangere vrouwen. Aspartaam is de meest gebruikte zoetstof, deze kun je nemen mits je niet boven de aanvaardbare dagelijkse inname (ADI) komt. Omdat in producten vaak verschillende zoetstoffen gecombineerd worden, kom je niet snel boven de veilige grens van iedere afzonderlijke zoetstof. De grens van de zoetstof cyclamaat is het eerst bereikt. Je komt hier boven als je per dag meer dan 7 glazen (1,8 liter) frisdrank of yoghurtdrank met cyclamaat of maximaal 11 zoetjes met 40 mg cyclamaat per tabletje of een combinatie daarvan per dag gebruikt. Voor de volledigheid de andere zoetstoffen:

Acesulfaam-K: 2,8 liter (ongeveer 11 glazen)

Aspartaam: 4,3 liter (ongeveer 17 glazen)

Sacharine : 4,1 liter (16 glazen)

Sucralose 3,3 liter (ongeveer 13 glazen)

Blijft natuurlijk de vraag of het wel zo verstandig is om per dag enkele liters frisdrank te drinken, ook al blijf je onder de grens….

Dit is tevens ook wat het v.oedingscentrum zegt. Ik denk dat het verstandig is om dit alleen met mate te drinken, maar om het nou helemaal niet te nemen... Er doen op internet wel hele wilde verhalen rond over aspartaam. Maar ja, als je alles nalaat wat niet goed is volgens internet, dan weet ik eigenlijk niet wat ik nog wel zou mogen eten of drinken... Blijft bijzonder weinig over! Dus ik ga er maar van uit dat datgene waar ik trek in heb (en dat is nog steeds niet heel veel momenteel) goed voor me is, zolang het geen rauw vlees of rauwmelkse kaas is!

Het was geen aanval noch een veroordeling. Het voedingscentru.m komt me net zo betrouwbaar voor als het R.ivm, maar dat standpunt is nergens op gebaseerd. De Europese voedsel en waren autoriteit is er momenteel heel druk mee, de tijd zal leren wat de uitkomsten zijn. Al deze info is mij bekend evenals de verontrustende onderzoeken uit 2006 en 2007. Het recente onderzoek waar mijn beste vriendin me op wees (omdat wij zelf jarenlang samen verslaafd waren aan kauwgom en cola l.ight, maar zijn gestopt omdat we dezelfde klachten kregen) kan ik niet vinden. Maar no worry's hoor, ik breek weer uit. Ieder moet echt lekker haar eigen ding doen (ik drink ook gewoon mijn koffie) en ik zal mijn goedbedoelde opmerkingen voor me houden. Ik uitte alleen bezorgdheid en dat was goed bedoeld, niet veroordelend.

Geplaatst

He Floor!

Ik ben zelf eigenlijk helemaal geen coladrinker omdat het troep is...probeer zelf allerlei toevoegingen etc te mijden alleen tegen de misselijkheid is het super!!!

Tja dan is het kiezen uit twee kwaden..of kotsmisselijk zijn of een glaasje zoetstoffen...dan toch maar het laatste..

Hoop dat ik het snel niet meer nodig heb! Moet zeggen dat ik al 2 dagen zonder kan dus goed nieuws!

Zelf ben ik echt voorstander van bio producten alleen in bio cola zit nog steeds caffeine en dat voelt ook niet goed vandaar.

Ik ben benieuwd of ik volgende week wat hoor :) moet zeggen dat ik er ook snel klaar mee ben hoor als het niet lukt..dan maar niet :)

Wanneer heb je je eerste echo??? Spannend he!

Groetjes Nathalie

Hi meiden, ik kom zomaar binnenvallen, maar even over die Zero, daar zit toch ook allerlei van die smerige, ongezonde zoetstof in? Daar zijn onlangs weer behoorlijk verontrustende onderzoeken over gepubliceerd. Dat spul komt er bij mij sinds ik zwanger was van Mini niet meer in! En Mini geef ik het zeker niet. Ik koop nu bio blikjes vlierbloesem limo en dat is zijn 'cola' bij speciale gelegenheden.

Beanie, als je niet te zwaar tilt aan de BV maffia en het gewoon zonder verwachtingen probeert, kan het heel leuk en fijn zijn. Nadelen zijn er zeker: je borsten worden er niet bepaald mooier op, ze komen vaker, omdat het lichter verteerbaar is en het is vermoeiend. Maar ook heel gezellig, goedkoper en veel makkelijker, want dat gedoe met die flessen is vreselijk. Ik zou het dus weer proberen als het me nog een keer gegeven is. Ook omdat het zo makkelijk en gezellig is. Maar wat je zegt, ver van je bed nog!

Ik had een doppler en vond het geweldig. Ik heb tussen week 12 en 16 (toen ging ik hem voelen) iedere dag even geluisterd, geen uren maar wel 10 minuten ofzo, en heb nou niet het idee dat hij er blijvend letsel aan heeft overgehouden....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden