Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Klopt eef.

Hier ook geen erge krampen, bloedverlies oid. Bij mij zei dat echter niets, want bij de eerste zwangerschap en de 1e echo bleek het een ma te zijn.

ik heb daarom bloed laten prikken. Gaf me voor even een iets zekerder gevoel. Wel zijn mijn borsten echt ontzettend gevoelig en darmen ook pijnlijk. Vaak honger, vroeg wakker.

Het gaat gelukkig veel vaker goed dan niet goed, dus we gaan ervoor!

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi dames, hier hetzelfde hoor! Ik ben bijna 12 weken zwanger, maar nog steeds enorm onzeker (en daardoor niet te genieten). Ik had dat toen ik de eerste keer zwanger was - van mijn zoontje - helemaal niet, maar na een miskraam wordt het vertrouwen toch een stuk minder... Ik weet dus hoe jullie je voelen, voel me net zo, sterkte allemaal! Liefs, Floor

Geplaatst

Hoi meiden, ik ben eerlijk gezegd wel blij om te lezen dat jullie dat ook hebben. Ik heb in mijn omgeving alleen maar vriendinnen die dat niet hadden. Zodra ze zwanger waren hadden ze eigenlijk nauwelijks angst dat het mis zou gaan. Ik merk dat het bij wel wisselend is. Het ene moment kan ik heel blij zijn en het andere moment ga ik dan weer twijfelen. Dan "moet" ik naar het toilet om te kijken of ik toch niet ongesteld ben. Haha, slaat nergens op natuurlijk, maar ja zo werkt het nou eenmaal bij mij.

Verder heb ik eigenlijk nauwelijks zwangerschapskwaaltjes. Ik ben alleen meer moe en m'n borsten zijn veel gevoeliger.

Vandaag hebben we het trouwens verteld tegen de ouders van mijn man. Zij wisten dat we in het traject zaten dus echt veel langer konden we het niet verzwijgen. Het is zo leuk om tegen je (schoon)ouders te vertellen dat je zwanger bent. Op dat soort momenten ben ik weer helemaal blij en geniet ik er weer van.

Geplaatst

Hoi meiden,

fijn dat dit wachtbankje er is hè. Kunnen we de onzekerheden kwijt bij elkaar.

Lisa, hier net zo. Bij de eerste posi test zijn ze hier 'gewoon' zwanger. Met de eerste echo al shoppen etc...en heel erg vaak gaat het nog gewoon goed ook. Niet dat ik iemand een mk gun, maar soms niet uit te stáán.

En het vertellen is werelds inderdaad :-)) zo prachtig! Geniet extra van die momenten :-)

hier gaat t goed. Morgen zijn we 5 weken. Borsten zijn ondertussen mega. ( en mega pijnlijk. Lijken wel 1 grote blauwe plek) En ik begin nu echt moe te worden. Nog 2 weken tot de echo..pfffffff wou dat ik die klok meer dan een uur vooruit kon zetten.....

Geplaatst

Inderdaad, freggel, de vanzelfsprekendheid is iets waar ik soms ook moeite mee heb en tegelijkertijd ben ik daar ook wel een beetje jaloers op.

Ik ben vandaag 5 weken (volgens mij, want er is niet echt precies gezegd in het ziekenhuis vanaf welke datum je moet rekenen bij een iui), dus we lopen aardig gelijk. Ik heb over 2,5 week de eerste echo en zou ook willen dat dat vandaag al was.

Geplaatst

Ja, die onzekerheid is echt killing.... Gelukkig herkennen we die gevoelens allemaal. Zouden wij dan toch sneller onzeker zijn omdat wij allemaal dmv een medisch traject zwanger zijn geraakt?

Lisa, zou je de dag van inseminatie niet gelijk kunnen stellen met de dag van de eisprong? Dat dacht ik altijd bij IUI eerlijk gezegd....

Eigenlijk niet heel veel kwaaltjes, behalve barstende koppijn. Ontzettend vervelend, maar ben bang als ik morgen opeens geen hoofdpijn meer zou hebben ik daar dan weer onzeker van word. Pfff....., wat een ellende die eerste weken! Je leeft iedere keer toe naar de volgende echo.

Na de echo ben ik dan een paar dagen gerustgesteld, maar dan begint de hele onzekerheid weer van voren af aan.

Ik ben pas wat rustiger als ik het kindje kan voelen bewegen. Helaas duurt dat nog heeeel lang!

Geplaatst

Hallo meiden!

eindelijk durf ik me aan te melden op het 12-weken bankje en heb ik een banner gemaakt. Na 10 mislukte icsi terugplaatsingen zijn we bij de 11e eindelijk zwanger geraakt. We hebben met 6 en 7 weken een echo gekregen en deze waren beiden goed.

Net als jullie ben ik erg onzeker, noem het maar onzeker in het kwadraat en dan nog wat erbovenop.... Vreselijk spannend vind ik het en ben zo bang dat het misgaat... Ik heb nog nooit een miskraam gehad maar de weg naar deze zwangerschap was zo pittig dat ik bang ben "teruggeworpen" te worden naar de periode voor de zwangerschap. Ik heb weinig kwaaltjes. En er zitten dagen tussen dat ik me weer topfit voel. Doodeng zijn die dagen want ik ben er dan van overtuigd dat het mis is... Pijnlijke borsten af en aan, krampen af en aan en heel af een toe een misselijkheidsvlaag (of heb ik gewoon honger?).

Ik stress gewoon gezellig met jullie mee tot het eerste trimester voorbij is... Mijn volgende echo in het ziekenhuis is over 2wkn met 9w4d. Ik denk dat ik volgende week nog een extra echo inplan voor mijn eigen gemoedstoestand...

Liefs,

Liesje

Geplaatst

Hallo Liesje!

Van harte met je zwangerschap! En al 2 mooie echo's, wat goed! Zoals je al las, zijn we allemaal erg onzeker hier. Dus join the club. Ik durf ook echt no way op een maandfora mee te gaan schrijven.

Gisteren was ik zelfs zo onzeker dat ik me terug wilde trekken tot na de echo (als die dan goed is) Je gaat toch wat meer lezen dan misschien goed is. Google werkt ook niet echt mee hihi.

Ik geniet wel hoor. Er zijn momenten dat ik echt heel blij ben, en denk aan komende december. Zo net voor kerst een klein hummeltje. Hope so!

Jouw 'kwaaltjes' herken ik. Topfitte dagen heb ik weer niet, ik begrijp heel goed dat je die extra onzeker maken.

Hier ook zere boobs, rommelende buik en zere darmen. Ik slaap nu wel als een otter, rond 21.00 ben ik echt helemaal op. En om 07.00 uur ben ik nog moe als ik opsta. Van die zere oogkassen. Sinds paar dagen ook weer lichte hoofdpijn. Kom maar op zou ik zeggen!

Wanneer heb je je echo? Ook rond de 15e? (heb ik mijn eerste)

Spannend!!!

Inderdaad is je IUI je eisprong, dus die kan je wel zo ongeveer rekenen denk ik.

Geplaatst

Hoi Liesje, dat klinkt heel spannend. Ik duim voor je dat alles goed komt, maar je mag nu inderdaad wel blij zijn.

Thnx, freggel, ik ga ook maar uit van de dag van de IUI. We lopen idd erg gelijk op dan. Ik moet 18april terug voor mijn eerste echo. Ik hoop zo dat het goed is.

Ik heb vandaag een dag van enorme onzekerheid... Ik heb heel de tijd last gehad van gevoelige borsten en vandaag/vanavond voel ik eigenlijk niks meer. Ze zijn nog wel groter, maar niet meer zo gevoelig. Kent iemand dat die symptomen zo wisselen?

Geplaatst

Liesje, jeetje jij hebt ook al behoorlijk wat terugplaatsingen achter de rug! Kan me goed voorstellen dat je dus nu heel onzeker bent. Het MAG nu niet meer misgaan natuurlijk.... Helaas kruipt de eerste tijd voorbij. Als dat kan zou ik zeker volgende week nog een echo inplannen. Zit je toch weer een paar dagen wat rustiger.

Lisa, ik herken dat heel erg van mijn vorige zwangerschap hoor, dat wisselen van symptomen. Sowieso had ik weinig symptomen (nu weer niet heel veel, maar wel iets meer dan toen), maar dan had ik een paar dagen licht gevoelige borsten en dan was dat opeens weer een paar dagen verdwenen. Gek werd ik ervan!! Dus het kan heel goed hoor!

Geplaatst

Bedank voor jullie warme welkom!!

Lisa, mijn klachten (en zeker ook de gevoeligheid van mijn borsten) komen en gaan. Erg onzeker, ik herken het. Ik had een paar dagen geleden 3 dagen dat ik niets meer voelde, totale paniek. Gelukkig nog steeds een mooi kloppend hartje. Hoeft dus blijkbaar niets te zeggen!

Ik merk wel dat als ik goed geslapen heb ik de dag erna weinig klachten heb. Afgelopen nacht met moeite 4 uurtjes geslapen en de hele dag steken in mijn buik en vlagen van misselijkheid. Vreemd... Wellicht een link?

liefs,

liesje

Geplaatst

*zet heel voorzichtig een teen op het bankje..*

Tot het weekend zal ik vooral me eerst even inlezen in wat hier de afgelopen weken is geschreven, maar aangezien de testen de afgelopen dagen alleen maar donkerder worden durf ik mijn kleine teentje wel vast op het bankje te zetten :laugh:

..

Geplaatst

Heb hem gelijk een foto geappt :laugh: gelukkig was hij maandag nog thuis bij de eerste test, dus hij wist het al een beetje maar is nu nog blijer haha.

..

Geplaatst

Hoi Misa, welkom en dat klinkt als een heel mooi begin. Mijn testen werden ook steeds duidelijker en inmiddels ben ik 5weken zwanger. Moet je nog een bloedtest doen? Succes en in ieder geval welkom.

Geplaatst
Hoi Misa, welkom en dat klinkt als een heel mooi begin. Mijn testen werden ook steeds duidelijker en inmiddels ben ik 5weken zwanger. Moet je nog een bloedtest doen? Succes en in ieder geval welkom.

Hai Lisa, dank je wel! Nee, bij ons doen ze (helaas) geen bloedtest. Wel al heel vroeg een echo; bij 6 weken had ik al een echo bij B.rando (ook via verse ivf).

..

Geplaatst

Hallo Meiden,

Ik durf mij ook aan te melden bij deze wachtbank! Jeuh!!! gisteren op wd 12 getest en positief! de gyn gemaild en 23 april om half 10 mijn 1ste echo voor een brusje!!!

Het is nog wel heel spannend, verlies namelijk erg veel bruin/oudrood

liefs,

Mandy

Geplaatst

Wat duurt het dan lang he? Maar ik vind dat wachten minder erg dan de wachtweken na de tp :pinch:

Ik werd vandaag gebeld door een verpleegkundige van de ferti-afdeling, om te vragen hoe het gaat. Echt heel prettig van ze!

Toen ik vertelde dat het goed gaat en dat ik al positief heb getest was ze verbaasd haha. Maar ik mag alsnog maandag pas bellen om een afspraak te maken.. Jammer maar ik snap het wel. Ik denk alsnog dat ik vrijdag bel maar goed... :laugh:

..

Geplaatst

Ik vind deze weken op 1 of andere manier juist spannender dan de ww. Ik heb het gevoel dat het nu eindelijk gelukt is, maar dat het nog ieder moment van me afgenomen kan worden. Dus dan wachten op die eerste echo of het hartje klopt dat vind ik doodeng. Ik probeer wel echt te genieten, maar ik ben soms gewoon ineens even heel bang.

Geplaatst
Ik vind deze weken op 1 of andere manier juist spannender dan de ww. Ik heb het gevoel dat het nu eindelijk gelukt is, maar dat het nog ieder moment van me afgenomen kan worden. Dus dan wachten op die eerste echo of het hartje klopt dat vind ik doodeng. Ik probeer wel echt te genieten, maar ik ben soms gewoon ineens even heel bang.

Ik dacht dat ik die andere wachtweken erger vond maar vanochtend ben ik geschrokken doordat ik wel een positieve CB had (yeah!) maar de kv2x5 was niet donkerder dan die van gister... Schoot natuurlijk gelijk door me heen dat kruimel niet groeit, het gaat vast verkeerd, geen hartje straks bij de echo... Dus ik moet mijn menig bijstellen...

De eerste keer stond ik er veel zekerder in maar sinds de mk na de cryo vorig jaar ben ik niet meer zo onbevangen :pinch:

...

[ATTACH=CONFIG]5211[/ATTACH]

Geplaatst

Misa je gevoel komt me zo bekend voor maar dat moet je echt niet doen hoor!

Je moet eens even kijken op google bij hoeveel hcg testen positief geven.

Geloof de clear blue vanaf 25 hcg. En voor dag 9 is 25 een mooie waarde! Wellicht vragen of begin volgende week via t ziekenhuis of huisarts even je hcg mag laten prikken. Dit gaf mij veel rust. Of over precies een week nog een clear blue dan moet hij 2-3 weken aan geven.

Juist als je een miskraam heb gehad is het nog moeilijker. Het is voor iedereen in dit traject al moeilijk laat staan als je het al een keer hebt mee gemaakt.

Probeer vertrouwen te hebben.

Oja wat ik nog wilde zeggen de kv testen waren bij mij s middags donkerder als s ochtends! Dus ik zou zeggen test de kv test de volgende x eens smiddags!

Hier gaat t verder redelijk.

Voel me bijna iedere dag zwaar broerd! Kan niet meer als op bed of op de bank hangen. Echt verschrikkelijk. Vandaag precies 8 weken zwanger!

Morgen heb ik de tweede echo. Ben doodsbang. De vorige x is het mis gegaan tussen de 7 en de 8.5 week.

We zullen het morgen zien!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden