Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Misa je gevoel komt me zo bekend voor maar dat moet je echt niet doen hoor!

Je moet eens even kijken op google bij hoeveel hcg testen positief geven.

Geloof de clear blue vanaf 25 hcg. En voor dag 9 is 25 een mooie waarde! Wellicht vragen of begin volgende week via t ziekenhuis of huisarts even je hcg mag laten prikken. Dit gaf mij veel rust. Of over precies een week nog een clear blue dan moet hij 2-3 weken aan geven.

Juist als je een miskraam heb gehad is het nog moeilijker. Het is voor iedereen in dit traject al moeilijk laat staan als je het al een keer hebt mee gemaakt.

Probeer vertrouwen te hebben.

Oja wat ik nog wilde zeggen de kv testen waren bij mij s middags donkerder als s ochtends! Dus ik zou zeggen test de kv test de volgende x eens smiddags!

Hier gaat t verder redelijk.

Voel me bijna iedere dag zwaar broerd! Kan niet meer als op bed of op de bank hangen. Echt verschrikkelijk. Vandaag precies 8 weken zwanger!

Morgen heb ik de tweede echo. Ben doodsbang. De vorige x is het mis gegaan tussen de 7 en de 8.5 week.

We zullen het morgen zien!

Ooo, wat spannend!! Doe maar heel rustig aan dan!! Ik snap dat je bang bent, zeker omdat het de vorige keer verkeerd is gegaan. Voel je je nu anders dan toen??

..

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ow nee mandy dat meen je niet! Verdikkeme! Jij had toch met t inbrengen van de bolletjes bloed verlies??? Is dat nu continu?? Jemig wat zul je nu angstig zijn zeg. Heel veel sterkte hopelijk is t een innestelings bloeding.

Geplaatst

Misa,ja voel me heel anders, mn reuk is veranderd,smaak,hele erge borsten en al een hele cup gegroeit. Hele dag blok in mn maag,duizelig,moe en ga maar door.

Vorige keer had ik alleen gevoelige borsten en was ik heel moe. Dus mn kwaaltjes zijn wel erger en meer aanwezig als toen. Je zou denken dat dat een goed teken zou zijn!

Geplaatst
Dames, Ik ben aan het bloeden... denk dat ik van dit wachtbankje af getrapt ga worden. *snik*

Mandy, ik zie het nu pas! Wat ontzettend balen!! Welke kleur heeft het bloed??

..

Geplaatst
Misa,ja voel me heel anders, mn reuk is veranderd,smaak,hele erge borsten en al een hele cup gegroeit. Hele dag blok in mn maag,duizelig,moe en ga maar door.

Vorige keer had ik alleen gevoelige borsten en was ik heel moe. Dus mn kwaaltjes zijn wel erger en meer aanwezig als toen. Je zou denken dat dat een goed teken zou zijn!

Haha, ja ik heb nu ook veel sterkere 'symptomen' dan bij B.rando :laugh: Vooral reuk en smaak inderdaad! Zolang je nog zo zwanger voelt moet je proberen te genieten hoor vrouw!!

...

Geplaatst

just rood.. en dan weer iets bruin.... niet veel vanaf vanmorgen nog geen inlegkruisje vol... vaak met afvegen wat meer (lekker lezen) kan niet meer als afwachten....

Geplaatst
just rood.. en dan weer iets bruin.... niet veel vanaf vanmorgen nog geen inlegkruisje vol... vaak met afvegen wat meer (lekker lezen) kan niet meer als afwachten....

Zolang het niet helderrood met 'klontjes' (sorry voor de graphics...) hoeft t niets negatiefs te betekenen.. Heb je nog weer een test gedaan? En anders morgen (als t dan niet al over is) de ferti-afdeling even bellen?

..

Geplaatst

Oh Mandy, wat onzeker zeg.... Hopelijk heeft het allemaal niks te betekenen!

Bianca, jij morgen weer een echo. Ben wel jaloers dat je alweer zo snel mag hoor! Logisch dat je onzeker bent na je vorige miskraam. "Gelukkig" heb je genoeg kwaaltjes om misschien te denken dat het allemaal wel goed zit. Ik duim voor mooie hartactiviteit morgen hoor!

Geplaatst

Oh Mandy hoe is het nu dan is het bloeden nu weer opgehouden, anders zou ik gewoon het ziekenhuis even bellen.

Gefeliciteerd aan de andere meiden die erbij zijn gekomen op dit bankje erg spannend weer voor iedereen.

Ik lees veel vrouwen die veel problemen hebben met zwangerschapskwaaltjes zijn er hier ook vrouwen die last van hun bekken hebben nu al, ik heb al vanaf week 4 last van mijn bekken en dat is echt geen pretje ik herken het ook niet van mijn vorige zwangerschap, gisteren voor het eerst bij de fysio geweest en die zei inderdaad dat ik nu al last heb van bekkeninstabiliteit dus daar ben ik mooi klaar mee.

Geplaatst

*schuift haar derrière vol goed moed op het bankje*

Mandy, hoe gaat het nu??? Is het al minder? Anders gewoon bellen hoor!

Bianca, fijn dat je vandaag weer voor een echo mag! Dat het weer een hele mooie mag zijn :laugh:

Ik heb zelf geen ervaring met bekkeninstabiliteit Jacqueline, maar een collegaatje wel. Ik weet alleen dat je het erg serieus moet nemen en als je je vanaf het begin goed aan de oefeningen en richtlijnen houdt, heb je kans dat je er veel minder last van hebt. Het is wel onwijs vervelend dat je er nu al (en uberhaupt) last van hebt!! Misschien is het prettig om er een topic over te openen bij het kopje 'zwanger'? Er zijn vast meer vrouwen die er (zelf) ervaring mee hebben waar je wat aan hebt.

Hier gaat het prima. Wat steekjes, krampjes, 'spierpijntjes' in lies en been en zere rug maar ik verwelkom het allemaal zolang die testen maar positief blijven! :laugh:

Hoe gaat het met de rest hier??

..

Geplaatst

Ik kon niet zo gauw een langer lijstje vinden... Dus vul gerust aan waar nodig :laugh:

Echo datum

Bianca : 5 april tweede echo

Eef : 12 april tweede echo

Emily : 29 april eerste echo

Wanneer uitgerekend

Bianca: 14 november

Eef : 16 november

Emily : 15 december

...

Geplaatst

Ik zet mezelf ook op het lijstje!

Echo datum

Bianca : 5 april tweede echo

Eef : 12 april tweede echo

Emily : 29 april eerste echo

Liesje: 15 april derde echo

Wanneer uitgerekend

Bianca: 14 november

Eef : 16 november

Emily : 15 december

Liesje: 14 november

Geplaatst

haloha, nou hoe het gaat... mwoah... af en toe iets bloedverlies... vanmorgen nadat ik de kleine naar school had gebracht toch ff doorgereden naar de kruidvat... ff kvt2v5 gekocht.. ff geplast in een bakkie... en de streep was dikker dan afgelopen dinsdag... volgens mij speelt mijn lichaam rare spelletjes!! dus heb er nog 1 die doe ik volgende week... als het een vmk is daalt de hcg toch? ik verlies al vanaf maandag bruin.... dinsdag bruin... woensdag rood.. donderdag rood.. en vandaag... ik verschoon 3 x pd en dan zijn het gem. 3 tot 5 druppels... zucht... gyn zegt... geen buikpijn en geen helder RUIM bloedverlies kan alle kanten op.... dus dat.. als ik volgende week posi test... dan wacht ik het allemaal wel af... 23 april 1ste echo bij 7 weken

Geplaatst
haloha, nou hoe het gaat... mwoah... af en toe iets bloedverlies... vanmorgen nadat ik de kleine naar school had gebracht toch ff doorgereden naar de kruidvat... ff kvt2v5 gekocht.. ff geplast in een bakkie... en de streep was dikker dan afgelopen dinsdag... volgens mij speelt mijn lichaam rare spelletjes!! dus heb er nog 1 die doe ik volgende week... als het een vmk is daalt de hcg toch? ik verlies al vanaf maandag bruin.... dinsdag bruin... woensdag rood.. donderdag rood.. en vandaag... ik verschoon 3 x pd en dan zijn het gem. 3 tot 5 druppels... zucht... gyn zegt... geen buikpijn en geen helder RUIM bloedverlies kan alle kanten op.... dus dat.. als ik volgende week posi test... dan wacht ik het allemaal wel af... 23 april 1ste echo bij 7 weken

Bij een mk daalt idd je hcg dus vooralsnog ben je dus gewoon hardstikke zwanger!

Houd hoop!

..

Geplaatst

Bij 'reageren' heb je een werkbalk. Het tekentje rechts van de wereldbol met een kruisje erop is het teken om een image toe te voegen.

Geplaatst

Ben een tijdje niet geweest.. had even ruimte in mn hoofd nodig. Morgen ga ik van het 12-weken wachtbankje af, gewoon omdat ik dan 12 weken zwanger ben. En dat voelt best goed eigenlijk.

Ik ben nog altijd een beetje verbaasd over het feit dat ik zwanger ben. Dat dat ukje op de echo in mijn buik zit. Dat mijn lijf die veranderingen doormaakt. En na het aanlooptraject en de verhalen van anderen waarbij het mis ging, ben ik behoorlijk onzeker geweest. Dat valt de laatste twee weken inmiddels weer aardig mee, maar de afgelopen echo was toch wel weer een fijne bevestiging.

Alle meiden hier van harte gefeliciteerd met hun positieve test!

En mandy... bloedverlies kom vaak voor hoor. Bij twijfel, altijd even je gyn bellen, maar er zijn zoveel redenen voor bloedverlies in je zwangerschap... als het mar niet helderrood is en meer dan een maandverbandje vol.

Heus, komt goed!

En die onzekerheid: die is logisch hoor.

Geplaatst

Hoi eef,

De echo was helemaal goed gister! De kleine uk was nu 17.7mm! Volgens schema. Bloed en urine in geleverd. Nu over twee weken weer een echo op vrijdag met tien weken. Aangezien de angst zo erg is en het vertrouwen nul is. Gister was gekocht bij de prenatal en t vandaag verteld aan iedereen die t nog niet wist. Puur om mezelf meer vertrouwen te geven. Wellicht helpt het!

Hoe is t met jou?

En doen jullie de nekplooi meting nog?

Kan me voorstellen dat je jaloers bent op t aantal echo s. Ik dacht dat iedereen die kreeg maar blijkbaar niet. Wanneer mocht jij weer?? En hoe voel jeje??

Liefs

Geplaatst
Hoi eef,

De echo was helemaal goed gister! De kleine uk was nu 17.7mm! Volgens schema. Bloed en urine in geleverd. Nu over twee weken weer een echo op vrijdag met tien weken. Aangezien de angst zo erg is en het vertrouwen nul is. Gister was gekocht bij de prenatal en t vandaag verteld aan iedereen die t nog niet wist. Puur om mezelf meer vertrouwen te geven. Wellicht helpt het!

Hoe is t met jou?

En doen jullie de nekplooi meting nog?

Kan me voorstellen dat je jaloers bent op t aantal echo s. Ik dacht dat iedereen die kreeg maar blijkbaar niet. Wanneer mocht jij weer?? En hoe voel jeje??

Liefs

Bianca, wat fijn zo'n goede echo! En super dat ze dat doen voor je, zo vaak een echo. Kan niet wachten tot onze eerste echo, dan is het 'echt' :laugh:

..

Geplaatst

Hoi misa

Ja is erg fijn! Jij hebt toch ook een miskraam gehad??

Wellicht krijg jij ook wel meer echo s!

wanneer krijg je je eerste echo?? Geloof je het al?? Nog een kv test gedaan?? Je lieverd alweer terug uit t buitenland?

Geplaatst
Hoi misa

Ja is erg fijn! Jij hebt toch ook een miskraam gehad??

Wellicht krijg jij ook wel meer echo s!

wanneer krijg je je eerste echo?? Geloof je het al?? Nog een kv test gedaan?? Je lieverd alweer terug uit t buitenland?

Ja, vroege mk na cryo afgelopen jaar. Ze doen bij ons al redelijk veel echo's (vind ik). Ik geloof om de 2 weken ofzo, iig dat was bij B.rando zo haha. De 29e hebben we de eerste echo :laugh: Ja, het begint te dagen dat ik zwanger ben haha. Ik doe eind volgende week nog een cb digital, dan is vriendlief ook terug (donderdag). Is wel leuk om dat samen te doen :laugh:

Nu alleen nog mooi weer en meer dames op dit bankje en de lente kan niet meer stuk!

..

Geplaatst

Dat is super fijn! Jij hebt wel laat een echo of lijkt dat maar zo?

Had je er bij b.rando ook zoveel?? Heerlijk is dat he.

Je bent de dagen aan t aftellen zeker. Heerlijk vieren met je man dat jullie zwanger zijn.

Hopelijk komen er idd nog meer meiden bij hier. Want het bankje van maart was echt een drama!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden