Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kan wel merken dat jij ervaring hebt Hilde haha. Zover ben ik echt nog niet. Als morgen de echo goed is ga ik me aanmelden voor mvm. Kinderopvang moet hier ook wel snel (vinex).

Hoe voelen jullie je verder? Ik ben echt zo vreselijk moe. Gisteren en vandaag bijna alleen maar in bed en op de bank gelegen. Verder misselijk, vanochtend stond ik te kokhalzen van een slokje sap. Heel bizar, ik ontbijt altijd met vers sap en crackers met honing en kaas. Nou de honing word ik kotsmisselijk van en het sap moet ik dus ook niet meer. Gelukkig gaat het savonds wel redelijk met eten. Oh en grote borsten, waaahaaaa....m'n man stond er gisteren verlekkerd naar te kijken maar moet er dus eeeecht afblijven, auw. Je vraagt je af waar ik nog aan twijfel hè ;-)

Word nog wel erg onzeker door krampjes en wat afscheiding. En gewoon door alles wat er gebeurd is de afgelopen jaren. Maar ik ga redelijk rustig naar de echo morgen...

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tja, Henne, ik heb ook niet die zwaar beladen voorgeschiedenis die jij hebt. Dat maakt het denk ik ook wel anders. Kan me er wel iets bij voorstelen dat je je indekt!

En klachten: regelmatig vlagen van wat misselijkheid (dan gaat er weer wat mijn mond in), af en toe wat duizelig...Vermoeider als anders... Het idee dat ik wat anders in de wereld sta... alsof ik het allemaal wat minder bewust mee maak wat er gebeurd of zo. Weet niet goed hoe ik het omschrijven moet. En die grote borsten zijn hier ook. Hahahah, moest er we om lachen hoe je dat omschreef, Henne. Mijn man mag er alleen aankomen als ie heel voorzichtig is! Anders is het afgelopen. Duik morgen of overmorgen eens tussen mijn oude positiekleding om te kijken waar die meegroeibh's zijn gebleven. Het zit allemaal niet meer zoals het moet. Dus hopelijk voor heel veel maanden afscheid nemen van de leuke setjes....

Ow ja, en 's avonds bij het eten echt mega-trek. Probeer niet te veel extra te eten, want eten voor 2 schijnt niet de bedoeling te zijn. Tussendoor dan ook vaak wat extra fruit of sultana's. En ik heb af en toe als ik opsta dat het me enorm door de onderbuik trekt. Zal met het uitrekken van de baarmoeder te maken hebben????

Geplaatst

Klinkt wel allemaal beetje hetzelfde. Ik kreeg een tip van een vriendin, van die tell sell bh's die je bij de blokker kunt kopen :-) geeft snachts wat meer steun van een shirtje. Als ik opsta na liggen moet ik m'n voorgevel gewoon vasthouden joh haha. Had ik de vorige keer echt zo erg niet. Ik ga slapen, morgen spannende dag!

Geplaatst

Toitoitoi, Henne! Ik hoop en verwacht een mooi plaatje hoor!!! Hopelijk lukt het een beetje om te slapen!!! En eh, wacht met spanning je berichtje na die tijd af!!!

Dat borstenverhaal: houd ze hier ook altijd even vast als ik net uit bed kom. Ze hebben dan even niet volgens de 'overdag-zwaartekracht' gehangen.... En weer terug in die houding is wel even gevoelig ja.... En als de bh 's avonds uit gaat en ze aan hun eigen zwaartekracht worden overgeleverd, voel ik dat ook wel!

Geplaatst

Henne, Hoe is de echo gegaan? Ik hoop dat het allemaal goed nieuw was.

Hilde, Fijn om te zien dat jij al plannen durft te maken. (Ik ben stiekem stik jaloers :happy:)

Ik heb vandaag toch maar het ziekenhuis gebeld. Alles in mijn lichaam geeft aan dat het voorbij is. De test van gisteren was zo licht....

Ik mag vandaag voor een bloedtest, en hopelijk mag ik daarna stoppen met de utrogestan. Kunnen we even twee maanden niets doen en in augustus de laatste twee cryo's een kans geven. Dat wordt onze allerlaatste kans aangezien we voor we aan onze 4e IVF begonnen afgesproken hebben dat het de allerlaatste keer is.

Hoewel... Na deze kortstondige zwangerschap, ik ineens hoop heb gekregen dat nog een poging misschien wel de moeite waard zal zijn. Ach, nog alle tijd om daar over na te denken, nu eerst naar het ziekenhuis voor de bloedtest.

Geplaatst

Ik kan me voorstellen dat je stikjaloers bent, matroosje! Zou willen dat het niet nodig was, dat je gewoon ook hartstikke zwanger bent!

Henne, de laatste uurtjes voor een moment van zekerheid... Ik hoop dat je kan genieten!

Geplaatst

Succes en sterkte Matroosje, hoop dat je snel duidelijkheid hebt. Onzekerheid is in alle opzichten killing.

Hilde dank je, ik ben op van de zenuwen. Vond mezelf vanochtend niet misselijk genoeg enzo... Zucht... Zekerheid en vertrouwen kun je helaas niet kopen en alle onzekerheid krijg je er gratis bij.

Geplaatst

Joh, ik stond vorige week vrijdag na het beige smurrie verlies ook op met het idee dat mijn borsten niet zo gevoelig waren... Je geest is zo'n merkwaardig iets! Ik hoop dat je gauw positief nieuws komt brengen!

Geplaatst

De echo heef ons helaas geen zekerheid gebracht. Er is iets te zien in de baarmoeder, maar voor wat ze bij deze termijn (5w2d) verwachten is het te klein. Ook miste het duidelijke witte rondje dat je nu meestal moet zien. Kortom: de kans is heel groot dat ook dit geen doorgaande zwangerschap gaat worden. Omdat er ook vrij veel vocht in de buik zit is er hcg geprikt. Uitsluiten dat nummer twee zich toch nog ergens anders ophoudt. Volgende week terug, tenzij hcg bepaling aanleiding is voor eerder, tot die tijd kunnen we alleen afwachten. Het is geen ja, het is geen nee, we zwerven opnieuw nog minimaal een week door niemandsland....ik weet echt niet hoe we dit moeten gaan doen en hoe we verder moeten..... Maar als de gyn zegt "ik deel je zorg" dan weet je eigenlijk wel genoeg...

Geplaatst

Ow, Henne, dit is niet wat je horen wilde!!!! Wat en teleurstelling en verdriet weer.... Ik hoop en bid voor wondertjes!!!Tja, hoe moet je een week wéér wachten? wachtweek 4 voor je... Man dat is toch bijna niet te doen? En tja, wat zijn dingen die je nu kunnen afleiden om de tijd sneller te laten gaan? Wrs. niets? Meid, sterkte...En ik hoop dat de kleine jullie verrast!!!!!

Geplaatst

Shit Henne..... Wat balen zeg. Nog een week wachten.... IK wou dat er wat was dat ik voor je kan doen om je snel door de komende week te krijgen. Pfff..... Ik vindt het allemaal in ieder geval hardstikke oneerlijk voor jou.

Geplaatst (aangepast)

Hier net de uitslag van de bloedtest binnen. HCG

Stoppen met de utrogestan en lekker op vakantie. In Augustus gaan we maar eens kijken of de eskimo's meer zin hebben.

aangepast door Matroosje
typo
Geplaatst

O, Henne, nog een week onzekerheid. Snap heel goed dat je ook niet te hard durft te hopen met zo'n echo - daarvoor heb je al teveel meegemaakt :-(. Ik duim, hoop dat de arts en jouw gevoel hartstikke fout zitten.

Mocht het je iets helpen iets positief te durven blijven; bij 5w5d was bij mij 1 dooier/wit rondje te zien. Geen vruchtjes, twee kleine vruchtzakjes. En dat waren 1.5 week later 3 kloppende hartjes. Het jaar ervoor met een zelfde echo ((te)klein vruchtzakje, geen dooier) liep het niet goed af.... Killing, maar het enige dat uitkomst zal bieden is de echo over een week.... sterkte!

Geplaatst

Matroosje ik lees het nu pas. Wat ontzettend klote... Weet helaas hoe het is. Even heel blij en hoopvol mogen zijn en dan is het weer over...zucht.

Geplaatst

Henne; Ik kan me heel goed voorstellen dat je er overheen gelezen hebt. Helemaal met de spanning die jij op het moment hebt. Hoe gaat het met je? Ik hoop dat je het weekend een beetje goed door bent gekomen, en dat de komende 4 dagen voorbij vliegen. Niets is zo erg als het "verlengde wachten"

Geplaatst

Hier is je nog steeds tussen hoop en vrees. Had gisteren weer wat gekleurde afscheiding na twee dagen vrij veel gezeur en getrek in m'n benen, buik en rug. Verder ben ik veel minder misselijk en doen mn borsten minder pijn, dus dat baart me wel zorgen. Heb er absoluut nog geen rust op, durf haast niet te hopen maar wil die hoop ook niet loslaten. Wil zo vreselijk graag vrijdag een goed gegroeid kleintje zien, maar ben enorm bang dat het voor die tijd zelfs al over is. En zo schiet ik heen en weer tussen vertrouwen en angst. Nog vier lange dagen, oké 3,5....

Geplaatst

Brrrr, wat een vreselijke tijd Henne! Heb je nog een beetje afleidende activiteiten de komende dagen? Wat lijkt het me lastig zeg! En de dagen zullen wel net zo langzaam gaan als in die andere wachtweken! Ik hoop dat de dagen relatief snel voorbij zullen gaan zonder vervelende verrassingen, en dat je vrijdag misschien al wel een knipperlichtje ziet! Maar snap dat je daar nog niet op hoopt! Spreek je de kleine nog elke avond tor met de handen op de buik?

Ik vind af en toe ook de klachten wel wat minder worden. Borsten is nog hetzelfde. Het dragen van de meegroeibh helpt wel. De vlagen van misselijkheid heb ik minder. Heb nu al wel 2 nachten dat ik een aantal uur wakker lig.

Geplaatst

Heb weinig afleiding, hoewel ik tegelijk ook blij ben dat ik nu niet op werk hoef te zitten! Ben wel moe dus slaap vrij veel en rommel wat aan in huis, probeer wat te lezen, tv te kijken en piano te spelen... Morgen naar psychologe, had ik al afgesproken voor ik wist dat de echo niet optimaal was dus komt wel goed uit. Rationeel gezien weet ik dat alles nog kan, dat ik de vorige keer ook weinig aan m'n borsten voelde en opeens veel minder misselijk was. En ik zou het ook vreselijk vinden om nu boven de pot te hangen met de wetenschap dat het misschien "voor niets" is. Het is zo dubbel allemaal. Ben vreselijk bang voor slecht nieuws en wat er dan komen gaat. Stel me telkens voor dat we vrijdag goed nieuws krijgen maar vrees de klap. Probeer idd elke avond ons kleintje nog toe te spreken, wie weet helpt het :-)

Geplaatst

Tja....

Op het moment werk ik ook niet. Maar merk dat de dagen zo al vol genoeg zitten... Vandaag is mijn stiefdochter gekomen, na een lange tijd... Ze heeft begin maart dubbele longembolie gehad... Gezellig dat ze er eindelijk weer is. Blijft ook gezellig een nachtje slapen. Woensdag een afspraak, 's avonds eters, zaterdag mijn verstandelijk gehandicapte zusje op visite...Wrs. maandag tot en met donderdag een loge uit Amerika op visite... En tussen door plannen we gewoon hier of daar een kort bezoekje als ik het huis weer effe uit wil.

Maar kan me voorstellen dat je nu misschien ook niet zo'n behoefte hebt om de deur uit te gaan. Man, slopend voor jou!!! Pas goed op jezelf!!!

Geplaatst

Heb idd op het moment niet zo'n behoefte aan gezelschap. Kan moeilijk de schijn ophouden dat ik gezellig en ontspannen ben. Kom de dagen wel door hoor. Vandaag, tot nu toe, gelukkig geen gekleurde prut ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden