Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik ben echt heel blij dat ik uberhaupt nog geen bloeding heb gehad, zelfs geen innesteling....daar ben ik ook wel bang voor ja...maar goed..dat terzijde...

meezie...nee, loop niet bij het erasmus, woon er zelfs niet in de buurt (alhoewel mijn man er wel vandaan komt, hihi) dacht mss is het zo'n onderzoek weet je wel...zo'n hoe zegt je dat onderzoek...maar helaas dan :) ook niet erg hoor, maar had mij ook erg leuk geleken (wie niet trouwens, hahaha)

veel liefs

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

elke wat fijn!!!!! de spannendste weken door en nu gaan genieten en shoppen.

Marie wat raar dat je moet afwachten zeker met rood bloedverlies?? ik dacht dat je dan wel kon komen voor een eerdere echo.

benbri, jammer dat je er niet in de buurt woont. Het lijkt me wel speciaal dat je zo 6 weken lang iedere week naar je kleintje kan kijken.

Maar voor jou ook niet te lang meer voordat je de echo hebt. Spannend!!!

Even een vraagje. Hoe snel begon jullie buikje te groeien. Ik ben behoorlijk tenger van mezelf en nu met 6 weken zit er toch echt een buikje?? bekken kantelen rechto gaan staan heeft geen nut hij zit er (begrijp me niet verkeerd, vind dat ook wel heeeeeel leuk) vandaag al een collega die af en toe een (niet zo) stiekeme blik op mijn buikje wierp. Zo kan ik het niet zo lang meer geheim houden.

Geplaatst

ja meezie ik vind het ook zo raar waarom ze niet eerder hebben geroepen,

zo zit ik al die dagen in spanning en zorgen...maar ja,

volgens hun is dat normaal, alleen als ik pijn (kramp) en veel bloeding krijg

dan moet ik gelijk bellen, dan is het niet goed.

maar zoals ik nu heb hoef ik echt geen zorgen te maken,

(ik hoop dat ze gelijk hebben )

woensdag (15 juni) heb ik mijn eerste echo.

zit de dagen echt af te tellen...om gek van te worden..

liefs Marie.

Geplaatst

meezie, zelfs mijn man zegt...oh je krijgt al een echt buikje, lijkt wel alsof alles al naar boven geschoven word om vast plek te maken, hihi...nu moet ik wel zeggen dat ik met mijn 2 andere kinderen ook met 3 maanden al een aardige 5 maandenbuikje had, dus ik had eigenlijk niet echt anders verwacht dat het nu weer zo gebeuren...vind het alleen zo stom staan dat ik met 6 weken al zo'n buikje krijg...bijna schaam ik me ervoor om te zeggen dat ik nogmaar zo kort zwanger ben, terwijl ik ook best tenger ben (mtje 36, wat nu inmiddels ietsjes groter is, 38 is eigenlijk weer net te groot, hihi) maar pas mijn kleding niet meer bijna....pas het nog wel, maar zit allemaal zo strak en dat zit dan weer niet lekker, hihi...errug he...

ben bgenieuws marie....ga voor je duimen dat alles gewoon goed is...

veel liefs

Gast Kinderwens7
Geplaatst

@Elke; van harte gefeliciteerd, weer een mijlpaal en geruststelling :-) Lijkt me zo fijn om zo ver te zijn...maar dat is iedere keer weer zo...je leeft van moment naar moment.

Ga je nu wat leuks kopen? Of had je dat al gedaan? Fijn weekend!!

Ook voor de andere dames hier; fijn weekend! En Nes; probeer ook een beetje te genieten en jezelf te verwennen he...al valt dat me zoveel verdriet niet mee.

Geplaatst

benbri, nog hieperdepiep van het goede nieuws en ondanks dat je zo misselijk bent toch super actief hier!!!

nog een paar dagen meid dan hoor je of alles goed gaat met je kindje(s).

Ik mag 2 dagen eerder en ben echt zo aan het aftellen, de tijd kan me niet snel genoeg gaan. Gister even druk bezig geweest met allemaal vragenlijsten invullen voor het onderzoek!!! 2 uur bezig geweest, maar ook gelijk voor mijn vriend. Het is een onderzoek die kijkt of je leefwijzen invloed kan hebben op een eventuele vroeggeboorte, waar wij hopenlijk geen ervaring mee zullen hebben.

Geplaatst

oh, spannend meezie....ben zo jaloers dat je twee dagen eerder mag, hihi....krijg je nu wel eerst de normale echo? of meteen 3d? zit uberhaupt te twijfelen of ik ooit een 3d zou willen, dan zie je het kindje wel, maar ik zie liever de binnenkant...wetend dat alles het nog doet enzo, hahahahaha....of ben ik gewoon old skool? en baby's veranderen zo snel...denk dat ik geen pretecho laat maken, maar wie weet zie ik het over een paar weken wel heel anders...tis meer dat je vroeger natuurlijk geen 20 weken echo kreeg en nu wel....dus zit me af te vragen...maar goed...heeeeeel fijn dat het spannend is en zo te gek dat je zo vroeg al lekker een echo krijgt :) ben heel benieuwd of je er ook een of twee hebt....hoor het graag :) en ja...hier actief wezen is alles wat me een beetje te doen staat, niets doen word ik het minst misselijk van..wat wel weer stom is. manlief kon zich niet bedwingen en heeft zojuist de babykamer in elkaar gezet, hahahahaha.....nu zie ik ook meteen wat ik allemaal nog moet kopen...gelukkig hoeft dat dan weer niet in een keer...en kopen is leuuuuuuuuk :)!

hou me op de hoogte he :)

Geplaatst

Ik ben ook aan het aftellen...t' duurt zo lang, nu nog 3 dagen wachten

dan weten wij ook of het goed gaat , 15 jaar geleden (toen was ik 24)

had ik ook een echo op 7 weken en 5 dagen, wij zagen geen hartjes kloppen,

(Toen had ik er ook 2 teruggeplaats gekregen) wel zag de arts 2 lege vruchtzakjes,

Nu heb ik over 3 dagen een eerste echo en dan ben ik ook 7 weken en 5 dagen,

ben zo bang dat we weer geen hartje(s) zien kloppen,

ik weet nog niet waar ik aantoe ben vandaar.....

Liefs Marie.

Geplaatst

ik kan me voorstellen dat dat ook echt een mijlpaal is, pff lang he dat wachten, ik hoop toch zo dat er toch nog een paar van het meibankje goede berichten krijgen.

Er zijn er alweer zoveel van het bankje afgevallen nadat ze positief hadden getest. Dat maakt je wel een beetje angstig

Geplaatst

Hey meiden!

Spannend he, die echo's, beginnende buikjes, rondkijken voor spullen, etc.

Ik ben morgen 12 weken! Ik heb een tas positie zomerkleding van een vriendin gehad, zelf een jurkje en broek en meegroei bh's gekocht. Wij gaan rond 20 weken de kinderkamer doen.

Ondertussen weet bijna iedereen dat we in verwachting zijn. Maar t blijft spannend!

Ik was afgelopen wk t meest misselijk van alle wkn!

Vaak kokhalsen en veel zitten, liggen.

Hoop dat dat straks over gaat.

Nou fijne vrije dag meiden!

Trouwens, heeft iemand t lijstje nog gezien? Kan ik vanaf mijn iPhone niet vinden.

Geplaatst

Gefeliciteerd armanda 12 weken!!!! Jippie

heb evn gezocht maar hier is ie

Francis tp 25-3, 12 wk = 31-5, 2de echo 11-5, 3de echo 25 mei

Armanda tp 08-04, 12 wk= 14-06, 1ste echo 11-05, 2e echo 19-05, 3e echo 30 mei, 4e echo 15 juni (12,1 weken!)

Elke tp 05-04, 12 wk= 10-06, 1ste echo 03-05, 2de echo 17-05

Kelebek tp 10-04, 12wk= 16-06, 1ste echo 11-05

Danielle tp 17-04, 12wk= 22-06, 1ste echo 23-05

Nes73 IUI 02-05, 1ste echo 09-06

Marie10 tp 10-05, 12wk=15-07, 1ste echo 15-06,

benbri tp 15-05, 1e echo 16-06

meezie tp 16-5, 12wk= 16-7, 1ste echo 14-06

Gast Kinderwens7
Geplaatst

Hey Armanda, dat schiet op..morgen..fijn om deze grens weer voorbij te zijn :-)

Geplaatst

He bedankt Meezie!

Yep Kinderwens! Ik telde elke dag af, tot een nwe echo datum om naar uit te kijken. Maar eerlijk gezegd is t stiekem toch wel snel gegaan, gelukkig!

Nu hopen dat ik t echt ga geloven en eindelijk 100% blij durf te zijn. Wierd dat ik dat nog niet zo voel. Ben totaal niet depri ofzo hoor, maar zw zijn is nogsteeds onwerkelijk.

Geplaatst

@ meezie morgen heb je je eerste echo, heel veel succes morgen,

en hoop dat je de hartje(s) zie kloppen en dat het goed gaat...

(ik weet niet of je er 1 of 2 terug geplaats hebt )

Geplaatst

we hebben er twee teruggeplaatst gekregen, dus het is super spannend!!!! om 15.15 afspraak en 1600 3d echo. ik weet alleen niet of ze op die echo ook een hartje kunnen zien, dus het is allemaal nog even onzeker. misschien maken ze van te voren nog een inwendige echo, pfff ik zou willen dat ik het wist!!!!!

Geplaatst

ooooh...ik dacht..ga eens kijken of je hem al gehad hebt, maar vanmiddag pas...jeeeeeeh, wat een wachten dan he :) ik vind het al erg genoeg dat ik nog 2 hele lange dagen moet wachten, maar ik heb in de ochtend een afspraak, om 11.15uur, dus das wel fijn...kan niet wachten om te weten of idd het hartje klopt, of het er 1 of 2 is, of het op de goede plek zit en..en..en...volgens mij kan je op een 3d echo niet zien of het hartje klopt, want dat is toch alleen de "buitenkant" van de frummel? maar mss doen ze eerst een normale en daarna switchen ze over naar 3d of zo...ben wel heel benieuwd hoor meez...laat je het wel zien dan? dan weet ik ook hoe die van mij er ongeveer uit ziet, hahahaha...

@armanda....en je bent al over de 12 weken? zucht...ik hoop toch wel dat ik er dan een beetje vanaf ben hoor, van die stomme misselijkheid en idd..kokhalzen...

vind het idd jammer dat er zo weinig zijn blijven plakken van het meibankje, gun het iedereen zo *knuffel voor jullie*, het juni bankje doet het trouwens overigens errrrrrrug goed, bijna geheel groen momenteel, helaas dan weer niet helemaal, maar toch...

Geplaatst

nou dan maakt het juni bankje het weer een beetje goed voor het mei bankje. Ik wil niet weten hoe het er nu uitziet volgens mij is de helft van de groene later weer rood geworden, ik hoop zo dat de laatste groene dan ook gewoon groen blijven!!!!

Geplaatst

van het mei bankje wel ja...wat groen was zijn er alweer een paar er vanaf gevallen....vond ik ook wel moeilijk en beangstigend, maar dat zal voorlopig toch nog wel blijven, hou me vast aan het feit dat ik niet de enige onzekere ben...

en verder verwacht ik vanmiddag een echo he :)

Geplaatst

JA SPANNEND!!!!! en dan maar hopen dat ze ook nog even een gewone echo maakt want vind de hartjes (oeps heb het al over twee) toch ook wel belangrijk.

Geplaatst

hahahaha...ja, ik betrap mezelf er ook wel op hoor....wel superspannend...jij weet gewoon straks al of het er 2 zijn of niet....maar ben zo nieuwsgierig, want we zijn bijna ongeveer even ver, dus hoe het erbij jou uitziet...zo ziet het er bij mij ongeveer ook uit, dus vind het wel leuk :) hoop dat je een foto mee krijgt of dat je hem kan laten zien of zo....en ja, hartjes zijn wel belangrijk he :)

Geplaatst

Nou vandaag dus de eerste echo en wat zijn we super gelukkig en blij!!!!! We hebben 1 mooi super hartje zien kloppen en een heel lief wurmpie van 9 mm.

Echt te bizar dat er in zoiets kleins al een hartje klopt. de stompjes die armpjes en beentjes moeten worden zaten er al aan echt zo gaaf om te zien.

later scan ik de echo foto's in en zet ik ze hier er wel even op. kan jij gelijk zien hoe jou wurmpie er ongeveer uitziet benbri

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden