Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sjemig, Hilde, dat klinkt heftig! Verklaart nu misschien ook die ene keer dat je zo'n pijn had, een tijdje terug. Hoe gaat het nu met je? Geen pijn meer? Wel balen dat je nu moet wachten tot januari. Weer een paar maanden verder. Maar het is niet anders. Gezondheid voorop! Heel veel sterkte met het herstel en hoop dat je snel weer helemaal de oude bent!!

liefs,

Mariek

• Reacties 319
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Voor onszelf voelt het alsof het met een sisser is afgelopen. We waren heel bang dat ik een eierstok en eileider zou kwijt raken. En dat doe ik dan eerlijk gezegd liever na onze laatste poging.

De pijn is nu weg. Gelijk donderdag al eigenlijk. Maar ben nu snel duizelig als ik in de benen kom. Nog niet echt energiek. Komt wel weer. De wondjes jeuken al, dus dat is een goed teken. Maandag mag ik de hechtingen er uit laten halen, kan ik weer lekker krabben! Loop nu ook met pleisters over de hechtingen, omdat ik anders bang ben voor hechtingdraadjes

Gast Scorpio71
Geplaatst

Hi Hildever, ook ik word in november 40 en hoop ook zwanger te zijn voor die tijd!

Wij zijn nu bezig met IUI poging 2, dus spannend allemaal .

Ben blij voor je dat niets beschadigd is wat je kansen op het krijgen van kinderen zou ondermijnen!

Beterschap en knap gauw op zodat je snel verder kunt .

Liefs Scorpio :)

• 1 maand later...
Geplaatst

Hey Scorpio, nou eh, zwanger zijn voor mijn 40e gaat niet lukken... Het is allemaal doorgeschoven naar januari... en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat zelfs nu niet zeker meer weet.....

Vandaag wilde ik in Almelo even de papieren van de operatie ophalen. Maar de gyn wilde me toch ook nu even zien i.p.v. maandag. Er blijkt rechts (de kant waar de bloeding is geweest en waar ze me heeft geopereerd) een platte cyste van 4 bij 2 cm te zitten. Ze zegt: ik weet niet wat Zwolle ermee wil. Ze noemde ook: met een kijkoperatie verwijderen..... Hoe die cyste er komt weet ze niet.

Ik heb dinsdagmorgen weer een afspraak in Zwolle. Ze wil een brief naar Zwolle sturen met haar bevindingen.... En ik vind het reuze spannend worden! Gaat het nog wel lukken, een zusje of een broertje voor ons meisje??????

Ik kwam redelijk nuchter terug uit het ziekenhuis, maar merk dat de boel nu langzaam door begint te sijpelen.......

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

He meis,

Wat k** van die cyste! Daar zit je helemaal niet op te wachten... hoop dat ze 'm makkelijk kunnen verwijderen. Maar misschien hoeft het niet. Hoor je dinsdag meer?

Succes!!! Duim voor je dat het allemaal makkelijk op te lossen is en je gewoon in januari kunt starten met de nieuwe poging!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hey Emely,

Tja, er gebeurt veel in de mmm. En dit verhaal valt op zich best mee, er zijn hier veel heftigere verhalen te lezen... Het hele gebeuren is er een van : blijven ademhalen en kijken waar het schip strand of gaat varen! Ik merk dat ik ook vaak de verhalen schrijf vlak nadat ik in contact ben geweest met de arts, en dan is alles nog vers en heftig. Vaak zakt alles later wel wat meer op z'n plekkie. En zolang je de afloop niet weet, is het allemaal gewoon spannend.

Vandaag dus bij van Kamp geweest. Hij heeft ook nog weer even gekeken met een echo en hij zag 3 cystes. Hij wil gaan kijken of de cystes vertrekken als de cyclus een maand stil wordt gelegd met de pil. Dus ik mag toch nog effe weer gaan slikken. Want bij operatie verdwijnt er toch weer een stukje weefsel van de eierstok, en dat zou jammer zijn. Na een maand slikken op de 2e of 3e dag van de cyclus even een echo om te kijken hoe het er dan voor staat en aan de hand daarvan verder plan trekken. Volgens hem is Januari nog prima haalbaar.

Groetjessssssssssssssssssssssss

Geplaatst

hee Hilde,

Wat lees ik nu toch weer?! Wat rot zeg. Ik hoop dat het allemaal met een sisser afloopt en je snel weer aan de slag kan.

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Ach, Raba, op vind ik het op dit moment minder dan worstelen met een burn out.... Al helpt het niet mee...

Hoe gaat het hier op dit moment: Had verwacht gisteren ongesteld te worden... Loop al een week met mega tieten, ben helemaal wat opgezwollen, lijkt wel of ik vocht vast houdt, heb een vaginale schimmelinfectie, ook mijn gezicht is anders volgens mijn man.... Zou dat nou te maken hebben met het hebben van cysten??? Man, lijk wel zwanger.... Maar dat kan niet... dus dat is het niet.....

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Vanmorgen even bij de huisarts geweest voor die vaginale schimmelinfectie. Gevraagd of dat hele gedoe met die enorme borsten, late menstruatie, schimmelinfectie en vocht vasthouden met de cysten te maken kan hebben. Zij verwachtte wel dat het daardoor veroorzaakt werd. Nou, hopen dat het gauw klaar is. Het doet gewoon zeer om 's avonds de bh uit te doen.

Groetjessssssssssssss

• 4 weken later...
Geplaatst

Nou, vandaag maar met Zwolle gebeld. Heb maandag de laatste pil gehad, maar omdat ik nog steeds vloei, weet ik niet wanneer mijn menstruatie nu weer helemaal gaat beginnen. Maandagavond veegde ik bijvoorbeeld nog helderrood bloed af..... Mag nu vrijdag weer komen voor een echo. Kijken hoe het met de cysten is......

Geplaatst

Nou, alles oke vandaag... Mag bij de volgende menstruatie (als ie tenminste niet te vroeg is, ik kijk nergens meer van op tegenwoordig), op de eerste dag de decapepty weer gaan zetten. Heb dus de apotheek weer gebeld... 20 December komen ze weer om de koelkastla te vullen.

Groetjessssssssssss

• 4 weken later...
Geplaatst

Nou, daar was ik weer...

De koelkast is 2 dagen later gevuld, omdat ze de Gonal F niet hadden bezorgd bij de apotheek. Geen punt, want ik was toch nog niet ongesteld. En dat lijkt nu weer op gang te komen. Dus eh, wrs. gaat strakkies voor het slapen gaan de 1e spuit er weer in... Morgen het ziekenhuis bellen om nog een plekje voor een echo te bemachtigen.

Laatste kans.....

Merk wel dat ik een beetje dubbel erin zit deze keer... Aan de ene kant weer zin. Eindelijk gaat het weer gebeuren. Maar aan de andere kant ook wel erg definitief. Nu weten we binnenkort of er nog een tweede kindje bij komt of dat het bij ons heerlijke wijffie (waar we heel dankbaar voor zijn!) blijft. En ik weet nog niet zo goed hoe ik het moet gaan handelen als het bij ons wijffie blijft. Daarom vind ik het nu ook wel moeilijk om te beginnen. Als het deze keer ook niet lukt, dan moet ik er binnenkort een plekje aan gaan geven....

Nou ja, we ondergaan het allemaal wel weer, en we zien wel over een paar weken....

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Oooooh Hilde, ik hoop zo voor je dat alle moeite ditmaal wordt beloond met een prachtige baby! Ik ga keihard voor je duimen!

Heel veel succes!

Liefs, Nora.

Geplaatst

He meis,

Extra spannend deze keer dus... ga hard voor je duimen!!

Bij mij spookt de gedachte ook wel eens door mijn hoofd, dat het misschien wel bij onze kleine meid blijft. Ik probeer er niet teveel aan te denken, het moment komt vanzelf wel als het zover is. In de tussentijd blijf ik hoop houden dat er nog een klein broertje of zusje voor onze kleine meid bij komt. Maar ik zit in een iets luxere positie dan jij... nog 2 cryo-pogingen van de vorige ICSI, en daarna nog 2 ICSI-pogingen (met hopelijk opnieuw een aantal cryo pogingen per keer) voordat het voor ons over is. Al met al nog zo'n 7 pogingen, als we het willen. Voor jullie is dit de laatste poging, dus ik kan me goed voorstellen dat je er een beetje dubbel in zit.

Het leuke nieuws: we gaan weer ongeveer gelijk op! Ook ik wacht op mijn menstruatie. Zodra die zich aandient mag ik me ook weer melden. Ben benieuwd wanneer ik ongi word na de mk van afgelopen maand. Zit nu op dag 31, mijn normale ongesteldheid-dag. Hoop dat ik niet een maand moet overslaan in het ziekenhuis ivm drukte, het zal niet de eerste keer zijn dat ik dat te horen krijg bij het aanmelden....

Keep in touch! En heel veel succes met de spuiten!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Eh, Mariek, ik moet stoppen met spuiten... Dus we gaan niet samen op. Maar wel lekker dat jij wrs. weer vlot aan de gang kan. Hoe is het verder? Alles weer een beetje een plekje kunnen geven?

Het baarmoederslijmvlies was vandaag nog te dik en er zat weer een cyste. Moest bloed laten prikken. Vanmiddag kon ik bellen over de uitslag. Een of ander hormoonwaarde was te hoog. Er is overleg met de arts geweest en die zei dat ik moest stoppen. Ik noemde dat ik in november ook cysten heb gehad en dat ik die bloeding had gehad. Of het daar ook mee te maken kon hebben dat er nu weer een cyste zat. Tja... Dat moest ze weer overleggen. Ze belde net terug, maar de arts die me vanmorgen heeft gezien was er niet meer. Vrijdag is ze er weer. Dan wordt er weer met haar overlegd en vrijdagmiddag kan ik dan bellen. Dan hoor ik of ze de volgende keer het op dezelfde manier willen proberen of dat het toch nog even anders moet. In principe is het protocol nu bij de volgende keer de 1e dag van de menstruatie bellen en beginnen met spuiten.

Hoe ik me hierbij voel... Tja, wat zal ik er eens van zeggen... Toch verdrietig. Was eigenlijk ergens al een beetje bang dat er een cyste zou zitten. En ik had wel wat helderrood bloedverlies gisteren, maar het was nog maar weinig. Ben ik dan te vroeg begonnen met spuiten? Het maakt me allemaal wel onzeker. En ik weet dat ze vanuit het ziekenhuis ook geen pasklaar antwoord hebben. Een lekkere chaos in mijn hoofd dus.

In januari komt er voor ons nog geen antwoord op de voor ons zo brandende vraag of we nog een kindje mogen krijgen. En aan de andere kant... beter dat het zorgvuldig gebeurd en dat we wat langer moeten wachten als dat het maar effe wordt afgeraffeld en daardoor mislukt...

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Nou, vandaag gebeld met Zwolle. Ze willen de boel even goed doorspreken, omdat het toch al een poosje onrustig is. Helaas is het eerste gaatje om met de arts te spreken pas op 7 februari.

Ja, het moet goed gebeuren... Maar er zijn al wel weer wat traantjes gerold... Nog langer onduidelijkheid, nog langer spanning.... Ik weet, het is niet anders en het is het verstandigst...En toch ben ik er verdrietig over... Loop ook steeds te zeggen: Het is stom! En dan heb ik het over de situatie, want niemand kan hier wat aan doen.

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Wat balen, Hilde... zo lang moeten wachten op antwoord! Gewoon een maand later pas tijd. Kan me voorstellen dat je een traantje heb gelaten, de frustratie dat je zo afhankelijk bent van die artsen, die dan gerust je een maand laten wachten omdat ze niet eerder tijd hebben. Je geeft al zoveel uit handen, noodgedwongen, en dan deze uitslag vandaag... niet leuk. Stom inderdaad.

Ook hier slecht nieuws. Gisteren ongesteld geworden (dat is dan weer goed nieuws, op dag 32, dus mijn lichaam heeft zich super snel herstelt na de miskraam) en me dus weer aangemeld. Vandaag teruggebeld: geen plek, moet een maand overslaan. De assistent aan de lijn was wel heel lief en vond het duidelijk niet leuk om dit nieuws te moeten brengen, maar moet dus ook een maand wachten...Rond de tijd dat jij de arts spreekt mag ik me opnieuw melden. Gaan we alsnog redelijk gelijk op.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Da's inderdaad ook enorm balen! Wel fijn dat je lijf de draad weer snel oppakt natuurlijk! Maar balen dat er geen plekje tussendoor is. En dat terwijl het nog maar het begin van de maand is.

Tja, ben bang dat we dan niet gelijk op gaan... heb een cyclus van ongeveer 25 dagen. Dat betekent dat ik rond de 28e weer ongesteld ga worden. En dan pas 22 februari weer, dus ruim 2 weken na het gesprek. Wie weet willen ze dan eerst mij door de molen hebben. Dat is natuurlijk ook heel verstandig. Maar het kost allemaal weer tijd en mijn lijf wordt steeds meer 40+. Met een beetje 'pech' moet ik dan eerst weer een maand aan de pil en wordt het eind maart voor dat er weer een spuit in gaat. Als er wel weer een spuit in gaat.

Ben 40 nu, en wie weet is mijn lijf wel in de overgang aan het raken? Nou ja, er rolt nu vanalles door mijn hoofd. Allerlei rampsenario's...

En ik 'wacht' nu al zo lang op die laatste en enorm spannende poging.... Het was de bedoeling dat het november zou zijn. Kwam die bloeding ertussen door en heb ik hem zelf opgeschoven. Kon dan in januari weer... En nu wordt het nog eens verder weg.... Als het nog komt. Sorry... ben niet op mijn positiefst vandaag.

Groetjessssssssssss

• 4 weken later...
Geplaatst

Hoi Meisje, Lees het hier net allemaal, wist niet je weer actief was, ik kwam nog eens een kijkje nemen. Vervelend zeg allemaal, hoop dat het snel goedkomt en jullie verder kunnen.

Ik ben in afwachting van een cryo, niemand weet het, ik moet maandag testen. Ik vind het zo raar, ik voel gewoon niets, al 1.5 week wel wat steekjes in mijn buik, liezen en rug, maar verder niets. Het lijkt me toch dat je het moet merken als je zwanger bent. Dus weet ik niet of het gelukt is. Geen bloed geeft moed, maar goed ik durf er gewoon niet meer op te hopen. Ik kan niet zwanger worden zit in mijn hoofd, zeker na alles wat er gebeurd is.

groetjes Cindy van de meiden van in de tijd dat je zwanger raakte van Thirse (hihi)

• 2 weken later...
Geplaatst

Hey Cindy,

Natuurlijk ken ik je nog! Hoop zo voor je dat het deze keer raak is! Je hebt zat voor je kiezen gehad!

Hier lijkt het doek langzaam te vallen. De arts viel vandaag gelijk met de deur in huis. De samenstelling van het bloed is zo dat het lijkt dat ik in de overgang aan het raken ben. Ik zou net een eisprong hebben gehad, terwijl ik ook net op de 2e dag van mijn menstruatie zat. Hij wil het nog wel verder bekijken. De volgende menstruatie moet ik weer op dag 1 of 2 bloed prikken. Ze gaan dan ook prikken op AMH. Dit is vrij nieuw en zegt ook iets over hoe je ten opzichte van de overgang staat. Dit is een stabielere factor dan bv. het FSH, omdat dit per cyclus wel wat kan schommelen. 2 weken na di bloedprikken weten we dan meer.

Zelf zijn we al wel begonnen met afscheid nemen van onze wens, al blijven we natuurlijk ook een ietsepietsie hoop houden.

Groetjesssssss

Geplaatst

Oh nee, Hilde, wat een vervelend nieuws. De overgang... daar houd je nog even geen rekening mee. Zal een schok voor je zijn geweest toen je dat te horen kreeg. Hoop zo voor je dat er nog een kleine kans is!! Ga hard voor je duimen dat het meevalt en dat je nog een allerlaatste poging mag doen.

Dikke knuffel!

X Mariek

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden