Ga naar inhoud

Daar gaat ie weer


hildever

Aanbevolen Berichten

  • 1 maand later...
  • Reacties 319
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Vandaag hadden we weer een afspraak in Zwolle.

De eerste vraag van de arts aan mij: Hoe het met me ging? Ik kon alleen maar antwoorden: ik vind het heel spannend! En de tranen rolden al over mijn wangen.

En hij vertelde ons dat de bloeduitslagen goed waren: IK BEN NOG NIET IN DE OVERGANG!!!!! De arts weet niet wat er de vorige keer aan de hand was. Maar alles lijkt nu goed. We mochten ons weer aanmelden voor ICSI! Meteen naar de balie gelopen om een afspraak te maken. De dame daar zei: hebben jullie wel gezeten? Jullie zijn zo snel terug! Nou ja, we hebben ons weer aangemeld. Vandaag is cyclusdag 1: dus ik had zoiets van: nu? Maar dat kon natuurlijk niet. Juni is de eerste mogelijkheid. De verpleegkundige vroeg hoe ik uit kwam met mijn cyclus. Ik zei: tel er maar 50 dagen bij op bij vandaag... dat zou dan rond 19 mei worden. Dat was wat haar betreft oké. Dus half mei gaan we weer beginnen!

De hele terugweg heb ik nodig gehad om de spanning uit mijn lijf te janken zo ongeveer. Het is nog steeds wat onwerkelijk. Om me in te dekken tegen teleurstelling, was ik in mijn hoofd de bergen te kleine kleertjes van ons meisje al aan het wegbrengen naar het Leger des Heils.... En nu... mogen we toch nog een keer proberen. Tuurlijk: nog wel met een kans dat het in juni/juli nog uitdraait op alles opruimen zonder het nog een keer te gebruiken. Maar die berg medicatie die in de groentela ligt, mogen we nog zelf gebruiken!

 

Groetjesssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Kleine update....

 

Natuurlijk werd ik afgelopen week veel te vroeg ongesteld. Gelijk weer spanning alom! Ik ben toch niet in de overgang? Anders ben ik altijd zo regelmatig? Wat is dit nu weer????? Dus toch maar weer even met Zwolle gebeld. Een lieve verpleegkundige aan de lijn gehad. Ze heeft even in mijn dossier gekeken. Ze heeft me weer gerust kunnen stellen. Joh, je bloedwaardes zijn goed. Dus je kan straks gewoon beginnen. Maar.... als dan weer alles in de war is? En ik zou pas eind mei gaan beginnen. Werd er nog even tussen gefrommeld omdat ik toch pas rond de laatste 10 dagen van mei ongesteld dacht te worden... Gewoon de volgende keer dat je ongesteld wordt, in mei, ook al is het in het begin, beginnen met spuiten. En als het dan weer even niet goed zit, ga je in juni gewoon weer beginnen, daar zijn de reserveplekken voor..... Pffft, nou, dat scheelt al weer..... En dat heeft me ook weer gerust gesteld. Al hoop ik wel dat ik niet weer de poging hoef af te breken. Het maakt me zo onzeker over mijn eigen lijf! En aan de andere kant: als het anders een twijfelachtige poging is, breken we natuurlijk wel af. Het is onze laatste kans!!!!

 

En dat betekent dus dat ik over een week of 2 weer begin met spuiten... Over een week of 6/7 weten we wrs. of ons meisje er een broertje of zusje bij krijgt. En dat is toch wel weer errug spannend. Voor het gemak ga ik er maar weer even vanuit dat er geen cryo's zullen zijn, want die mazzel hebben we nog nooit gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hilde lees nu pas het goede nieuws! Wat een opluchting zeg. En joh, is het niet ondertussen standaard dat een cyclus in de war raakt als de ivf nadert? ;-) Wij zijn nog nooit volgens planning gestart. Als alles hier nu wel normaal verloopt gaan we ongeveer samen op, ik start begin mei. Veel geluk en succes alvast!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Henne,

 

Leuk, gaan we elkaar weer moed in praten.

 

Het is voor mij best ongebruikelijk dat de cyclus niet klopt. Sinds september, de bloeding aan de eierstok, is het nu af en toe het geval.... 3 keer nu. Hiervoor had ik daar eigenlijk geen last van: 25 dagen duurde mijn cyclus. En nu na die afgebroken poging waarin ze dachten dat ik in de overgang aan het raken was, maakt het me toch weer zenuwachtig.... Straks moeten we weer de poging afbreken!

 

Moet eerlijk bekennen dat ik je wel reuze dapper vindt! Dat je blijft vechten voor een kindje! Heb niet je hele verhaal gevolgd, maar volgens mij kom je hier al zolang ik hier ongeveer kom! En dan realiseer ik me weer zo hoe dankbaar we met ons vrouwtje mogen zijn! Petje af voor je vechtlust! Voor ons is dit voor een broertje of zusje wel de laatste poging. Ik ben nu 40. We hebben een (voor zover we dat nu kunnen bekijken) gezond kindje. Financieel is het ook niet iets wat we even op tafel kunnen leggen.

 

Groeten!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nou, bij de laatste toiletgang voor het slapen gaan ( lig mobiel ff te posten) kwam ik er achter dat ik weer ongesteld ben. Dus de eerste decapeptyl zit er weer in. Wel weer een korte cyclus. 3 Weken deze keer. Ben dus ook erg benieuwd of ik morgen, na de uitgangsecho de GonalF ook al mag zetten. Ik kijk na de laatste maanden nergens meer van op...

 

Morgen maar eens bellen hoe laat ik komen mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, vanmorgen hebben ze weer even gekeken. Rechts zag er mooi uit. Baarmoederslijmvlies was nog wat te dik, maar is afbrekende zeg maar... En links een restant van een follikel van de vorige cyclus, met een doorsnede van 2,03 mm (Vanaf 2,5 wordt het wel weer gestopt). Ik mag beginnen. De arts deed de echo en vroeg ook meteen of we er 1 of 2 teruggeplaatst wilden hebben, als we straks zover zijn (moeten ze nu weten). Er stond nog een vraagteken. Maar gelukkig hadden we het er al wel over gehad. En gezien mijn leeftijd, de toch niet zoveel vrijkomende eicellen raadde hij aan 2 terug te laten zetten. Dus, daar gaan we dan deze keer ook voor.

Thuis de 300 eenheden gezet. Nieuwe pen... deze gaat per 12,5 eenheid i.p.v. 75... Dus moest wel aardig doordraaien naar de 300. Maar 3 x prikken en dan is ie al leeg.... Maar goed... Dan is de groentela ook des te eerder leeg ;). Volgende week dinsdag weer voor controle.

 

Groetjessssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, vanmorgen duizelig en met hoofdpijn opgestaan. Zijn dat al bijwerkingen van de hormonen? Heb dit volgens mij nog nooit zo snel en heftig gehad. Verder voelt het lopen ook niet helemaal lekker. Pijn in mijn lies/schaamstreek. Trekt echt van voor in mijn lies tot achter bij mijn bil. Het ene moment sterker dan het andere... Vanmiddag zat ik even op mijn hurken en het deed gewoon zeer om weer omhoog te komen. Ken dat helemaal niet van mezelf. Heb niet het idee dat ik me hebt verstapt of zo. Nou ja... Gewoon door gaan met spuiten. Wie weet moet mijn lijf er weer aan wennen. Vanmorgen werd ik in ieder geval weer flink zwetend wakker. Ik wijt dat ook maar aan de hormonen.....

 

Groetjesssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag voor de eerste eierkijksessie geweest. Baarmoederslijmvlies was mooi van dikte, en er was ook wel het een en ander aan follikels te zien. De grootste was al 17mm. Ze willen me morgen graag weer zien en verwachten dan vrijdag of zaterdag de punctie. Ben al even wezen kijken wat dan de uitgerekende datum zou worden: 8 of 9 februari, en ons meissie is de 7e jarig....

We zien wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, Henne, we willen zooooooo graag! In ons geval was ons vermoeden dat het rond de verjaardag van ons meissie zou zijn omdat het 4 jaar geleden ietsje eerder was (10 mei punctie). En ons meisje kwam een week te laat.... En dan is 1 en 1 weer 2! Maar jij heel veel succes morgen! Op een superoogst en een paar mooie bevruchtingen... Een superembryo en een kei van een zwangerschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henne, je hebt helemaal gelijk! Maar ik wil weer zo graag bij die laatste stap zijn! Ik weet dat die andere stappen er ook voor nodig zijn. En vooral die punctie sla ik graag over ;)! Maar goed... die hoort er ook bij he?

 

Heel veel succes morgen!!!! Dat het maar erg mee mag vallen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, ik had een paar weken geleden een gastroscopie en daarna riep ik meteen 'doe tien keer liever een punctie'. Alleen een punctie met 37 follikels had ik toen niet echt in gedachten LOL Ik laat me lekker platspuiten en dan komt het vast goed.

 

En dan gezellig richting de wachtweken, joehoe! En een bevalling in kkkkoud februari . Hoe gek in je zijn, ik was me aan het afvragen van de week hoe ik de dan snachts moest doen mee verwarming als ik moet voeden. je kunt maar beter voorbereid zijn hè ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk he? Hoe je verbeelding dan al met je op de loop gaat! En voeden: lekker in bed, dekbed om de kleine heenslaan en een vestje ofzo over de schouders hangen ;)! Moet eerlijk bekennen dat ik zelfs al weer naar positiekleding heb zitten kijken op internet. Erg he?

Maar 35 follikels! Wow, je hebt je best gedaan!!!! Zo veel gaan het er bij mij niet worden hoor! Denk een stuk of 8! Als de goede er maar tussen zit!

En waar ik het minst naar uitkijk is week 2 van de wachtweken.... Zo halverwege die week gaat de tijd in eens veeeeeeeel langzamer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn niet allemaal groot genoeg hoor. Ik heb meestal veel, maar voornamelijk kleinere. Di keer lijken er twintig groter te zijn en dat is wel een record, alleen moet dan het zaad z'n werk nog doen hè... We zijn eens teruggevallen van toen eitjes naar 1 embryo dus ik reken me zeker nog niet rijk! En acht lijkt me toch een prima, normaal aantal??Ik vind het heerlijk om in deze periode te fantaseren. Nu heb ik een kans en kan ik al die dingen bekijken die ik normaal negeer, kamertje, kleding.... Als het mislukt ben je toch kapot, of je nu wel of niet bij wehkamp hebt lopen neuzen. En halverwege de tweede week....mwwjjjaaa,....ik ben een enorme vroegtester dus dat haal ik meestal niet eens ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons meisje is ontstaan uit de enige mooie embryo die is ontstaan: Er waren 5 eitjes gevonden, 2 waren niet rijp, 1 was de bevruchting niet gelukt, 1 was de deling niet volgens het boekje gegaan.... En die ene is uitgegroeid tot ons mooie meisje. Voor mij het bewijs dat 1 embryo genoeg is!

 

Hahaha, en ik ben dus helemaal geen vroegtester. Wacht liever af tot het eind. De 1e poging voor een 2e kindje ben ik wel zwanger geweest, en heb ik ook getest ondanks dat ik al vloeide. Het vloeien was anders als anders op de een of andere manier, ook al was het wel stevig. En tja.... ik had het net zo goed niet meer kunnen doen... Maar ben wel blij dat ik dan niet eerst wel blij was, en vervolgens weer de tegenslag van het niet lukken had. Al hoewel dit ook wel erg verwarrend was!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, laatste check gehad vandaag. Vrijdag gaat het weer gebeuren, gaan ze de eitjes er weer uit halen. 10 Uur staan we op de planning. Vanmiddag alvast de pregnylspuit in elkaar geknutseld, zodat ik die vanavond gelijk kan zetten. En nu kon ik het ziekenhuis nog bellen als het niet lukte... Vanavond is dat weer moeilijker. Wat tabletjes gehad voor vrijdag. De raadde ze aan om die donderdagavond voor het slapen gaan alvast te nemen. De andere een uurtje van tevoren.

Manlief heeft weer met Nijmegen gebeld. Hij kan daar morgen de rietjes komen halen. Heeft ie ook wat te doen op Hemelvaartsdag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe was het met jouw oogst, Henne??? Viel de punctie een beetje mee met wat je nog in je herinnering had staan? Krijg je morgen bericht over de bevruchting? Nou ja, lekker bijkomen van het hele spektakel maar weer. Dit heb je dan maar weer gehad!

 

Inderdaad: heerlijk om die laatste spuit te zetten. En hier is het gewoon echt de aller, allerlaatste. Poging 3... En in het verleden heb ik nooit cryo's gehad, dus daar ga ik deze keer ook niet van uit.

Als het mag lukken wordt de uitgerekende datum dus 8 februari hier. Mijn man zat al te geiten: en als ze dan alle 2 blijven zitten, dan wordt de een voor en de ander na 12 uur 's nachts geboren, dan hebben we in het vervolg 3 dagen achter elkaar verjaardag: 7,8 en 9 februari ;). Het idee is leuk... maar dat zal wel niet gebeuren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi, een feestweek, zou leuk zijn.

 

Bij mij hebben ze 18 eicellen gevonden, durf nog niet heel blij te zijn, eerst kijken wat er van over blijft. Morgen worden we gebeld. Punctie was oké, ogen dicht, hand man vasthouden, ontspannen en stug door blijven ademen. Daar ben ik inmiddels zeer bedreven in ;-) Wel last nu van buik en nawerking verdoving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zal er toch minimaal wel 1tje tussen zitten die mooi genoeg is? Ik hoop heel hard voor je mee!

Vanavond je buik maar lekker rust geven. Laat je man je maar lekker verwennen!!! Hopelijk voel je je morgen weer een stukje beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden