Ga naar inhoud

Daar gaat ie weer


hildever

Aanbevolen Berichten

Nee, nog geen spullen in huis. Nog geen recept gehad ervoor. Het is nog even wachten op de onderzoeksecho denk ik. Dan pas bepalen ze de dosering. Hopelijk volgende week ongi, dan kan ik bellen voor de echo. De 28e staat al een telefonisch consult met de arts ingepland, dus dan krijg ik vast te horen hoe en wat. Dan kunnen we de maand erop beginnen. Gelukkig mag ik ook deze keer weer het korte protocol doen, geen pil dus voor mij, mag straks direct beginnen met spuiten. Tegen de tijd dat jij de test mag doen zet ik er de eerste spuit weer in.

 

Duim duim duim voor ons beide!!!

 

Goed zeg, dat je Thirse al van de speen hebt. Wij gaan er vrijdag voor. Mooi verhaaltje dat de speen meegaat met de speen-fee. En in plaats van de speen krijgt ze een klein cadeautje. Het doekje waar de speen aan zit mag ze nog wel houden. Heeft ze toch nog wat. Ben benieuwd hoe het zal gaan. Zal wel poosje huilen worden, ze is zo gehecht aan dat ding.

 

liefs,

Mariek

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 319
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Spannend weer Mariek!

Ook met het speenverhaal van Yinthe!

 

Hier gaan we het traject een ietsie rekken... Vandaag het ziekenhuis gebeld. De week dat ik wrs. anders regelmatig naar het ziekenhuis zou moeten voor follikelmetingen, gaan we met de 2 meiden, ook de dochter van mijn mannetje, op vakantie. We gaan een midweekje met een huifkar op pad... En dan om de dag naar het ziekenhuis wordt een beetje lastig. Dus nu ga ik 3 juli beginnen met de decapeptyl en de 14e voor de 1e echo....

 

Groetjesssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt leuk, met de huifkar erop uit! Sja, dan maar wat later beginnen met spuiten, toch. Komen we steeds dichter bij elkaar te liggen...als mijn ongi's zich aandienen op de juiste dagen dan begin ik rond 21 juli met spuiten. Paar dagen later de eerste echo, begin aug de punctie. Vind het toch wel weer allemaal spannend, niet zozeer nerveus-spannend als wel nieuwsgierig-spannend. Hoeveel eitjes zullen het zijn deze keer? Hoeveel embryo's? Hopelijk nog een paar cryo's. Kan wat dat betreft haast niet wachten. Heb jij dat ook, of ben je er nog steeds niet echt mee bezig? Komt misschien ook pas als ze gaan stimuleren...

 

Liefs,

Mariek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Mariek,

 

Kan me voorstellen dat je weer heel nieuwsgierig bent. Je had de vorige keer toch heel veel eitjes en veel cryo's??? Herken het wel hoor, van de vorige poging... Hoe was het ook al weer... Wat zal het ons deze keer brengen.

 

Ik merk dat ik er nu echt nog niet mee bezig ben. Vind dat wel een rare gewaarwording hoor! Wrs. ook wel omdat we het traject net weer gehad hebben en het in principe prima is verlopen. Alleen.... 't embryootje is niet lang genoeg ingenesteld gebleven..... We gaan ervoor dat ie dat nu wel gaat doen.... wel grappig, als jij de eerste spuit ongeveer gaat zetten, wordt bij mij de follikelgroei flink in de gaten gehouden..... Tegen de tijd dat jij voor de punctie gaat weet ik ongeveer of deze poging wel gelukt is!

 

 

Groetjessssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, had er veel vorige keer, maar er was toen ook sprake van een lichte overstimulatie. En de punctie daardoor was heel naar, dus ik hoop echt dat ik er nu minder heb.

 

Fijn toch eigenlijk, dat je er niet zo mee bezig bent. Hoe minder stress in het lijf hoe beter! Volhouden dat gevoel.

 

Ja, leuk, we gaan redelijk gelijk op! Meer dan vorige keer in ieder geval.

 

Gisteren het topje van de speen afgeknipt. Had van verschillende meiden gehoord dat dat een mooie manier was om je spruit van de speen af te krijgen. De kleine vindt het dan niet lekker meer en gooit dan zelf de speen een keer weg. Toen ik haar luiertje aan het verschonen was voor de nacht op de commode heeft H de speen afgeknipt. Daar lag ze dan. 'Speen!' Hier is die, kleine meid. En met een zo strak mogelijk gezicht gaven we haar de speen. Ze stak 'm in de mond, trok een vies gezicht en draaide de speen wat rond en trok 'm er toen weer uit om 'm eens goed te bestuderen. 'Oh nee!' Weer terug in de mond, weer een moeilijk gezicht, weer eruit, weer kijken. Protest! Zwaaien ermee. Weer terug in de mond. Dan maar niet zo lekker, maar hij gaat in de mond! We stonden erbij en konden onze lach haast niet inhouden, het was zo'n grappig moment.

 

Ze is dus gewoon met kapotte speen en al in de mond gaan slapen. Toen we een tijdje later gingen kijken lag ze heerlijk te slapen met de speen naast zich!!! Jeeeeee, succes!!!

Denk dat ze vanavond de speen al stukken minder fijn zal vinden. Gaat vast lukken op deze manier. Mag ze 'm straks zelf weggooien.

 

liefs,

Mariek

 

l

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee dames,

Wat spannend dat jullie zo gelijk op gaan straks. Mariek, ik neem aan dat ze je extra in de gaten houden ivm overstimulatie vorige keer???

Mijn meissie 'speent' al heel lang niet meer. Ik geloof meer dan een jaar geleden toen ze een keer snotverkouden was en dus geen speentje in haar mond kon houden, heb ik ze allemaal snel weggehaald. Daarna vroeg ze er niet om. Prima toch. Hoe gaat het nu met Yinthe? Ik ben trouwens bezig met enveloppen schrijven. Ook interesse in een geboortekaartje?

Hilde, klinkt leuk zo'n huifkar vakantie. Jullie doen geloof ik wel hele avontuurlijke dingen. Lijkt me ook wel wat, maar wij zitten altijd met de hond die we echt mee moeten nemen omdat ze anders weg zou kwijnen van verdriet. Volgend jaar maar eens kijken wat we kunnen gaan doen.

Van de week controle gehad. Alles goed. Kleine is zelfs al ingedaald. Dat zegt niets over een naderende bevalling ofzo maar de kleine ligt in ieder geval goed en mochten de vliezen breken hoef ik niet plat........wel een raar idee hoor dat ik straks weer ga bevallen. Oef. Auw! Maar je hoort mij niet klagen. Besef me maar al te goed wat een stelletje mazzelaars wij zijn. Echt waar.

Fijn weekend!

Liefs, Nora.

p.s. Mariek weet jij hoe het met Pien en Leeuwtje is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Nora!

 

Wat goed dat de kleine al is ingedaald. Het gaat gewoon binnenkort weer gebeuren...heel gaaf voor je!! Zou het heel leuk vinden om een kaartje te ontvangen, heb je mijn adres nog?

 

Gisteravond is Yinthe voor het eerst naar bed gegaan zonder speen. Ik dacht dat ze die kapotte speen wel snel zat zou zijn, maar ze had 'm 's middags gewoon vrolijk weer in d'r mond toen ik haar uit bed kwam halen. Toen heb ik een tijdje op d'r ingepraat dat de speen kapot was en weggegooid moest worden en dat speentjes voor babies zijn en Yinthe nu een grote meid was en geen speentje meer nodig had. Ze ging er gelukkig helemaal in mee en heeft toen uiteindelijk zelf het speentje in de prullenbak gegooid. 's avonds was het nog even moeilijk toen ze naar bed ging zonder haar speentje daar aan te treffen, maar ze wist nog goed dat ze de kapotte speen zelf had weggegooid. Na een klein uurtje een beetje mopperen en afleiding zoeken (boekje voorlezen, nog even een schone luier) is ze uiteindelijk toch lekker in slaap gevallen. Ik kan dus officieel melden dat ze van de speen af is!

Jij hebt dat wat dat betreft beter aangepakt, Nora. Slimme zet om tijdens een verkoudheid de speen die dan toch niet lekker is maar direct weg te halen en weg te laten.

 

Als het goed is ben ik over een paar dagen ongesteld en mag ik bellen voor de onderzoeksecho. Ben heel benieuwd hoe het er nu voor staat, of ik nog steeds zoveel follikels heb aan beide kanten als vorige jaar... als dat het geval is zal de arts de dosering zeker aanpassen zodat niet alle follikels mee gaan doen deze keer. Ik zal blij zijn met 8-10 goede eitjes.

 

Pien zie ik als het goed is binnenkort. Van Leeuwtje heb ik al een tijdje niks meer gehoord, zal eens een smsje sturen.

 

Hilde, ik duim voor beter weer voor jullie!!

 

liefs,

Mariek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihihi, grappig dat speenverhaal! En, hoe is ie gisteren en vandaag gegaan????

 

Hier een heeeeeeeeeeeeeeeel moe meisje. Ze heeft dit weekend bij opa en oma gelogeerd, omdat wij naar concert at sea gingen met vrienden. Helaas voor ons was het gisteren afgelast, maar we hebben het ondanks dat heel gezellig gehad.

M'n schoonouders vertelden dat ze gisteravond een keer wakker was geworden, had haar voeteneinde weer ingestopt en was toen weer lekker gaan slapen.... Hoe verzint ze het?????

 

Groetjesssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw, Nora, lekker dat alles 'klaar is' voor de bevalling! En nu op naar de laatste loodjes....

 

Mariek, sorry, had niet pagina 10 bekeken voordat ik de reaktie schreef.... Gaaf dat Yinthe van de speen is!

 

Tja, het weer... We zouden eigenlijk dinsdag ook gaan kamperen hier in Nederland... Morgen nog effe een sollicitatiegesprek.... Maar m'n mannetje is al aan het kijken naar Italie, effe nog voor een weekje ofzo... We zien wel wat het worden gaat.

 

Groetjessssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets te vroeg gejuigd....speenverhaal kreeg nog best een staartje...het valt de kleine meid toch niet mee om nu lekker in slaap te vallen zonder speen. Ze heeft het doekje nog wel wat aan haar speen heeft gezeten, maar die gooit ze regelmatig recalcitrant het bed uit, zo van 'daar heb ik niets meer aan zonder speen!' om er vervolgens toch om te gaan huilen dat ie naast het bed ligt...'Doekje!' als ik dan boven kom. En dat herhaalt zich dan een paar keer en voor je het weet zijn we zo een uur verder. Zowel 's middags als 's avonds voor het slapen gaan. Maar, ze is al weer wat minder vroeg wakker 's ochtend, dus er zit wel progressie in. Kan het me ook wel voorstellen....haar hele leventje is ze lekker gaan slapen met de speen in haar mond. Dat was echt het moment waar ze zo naar uitkeek elke keer als ze naar bed werd gebracht. Speentje erbij, doekje over haar gezichtje trekken en weg was ze. En nu is dat moment haar ineens afgenomen. Ze zal dus iets anders moeten gaan vinden wat haar net zo'n momentje en gevoel geeft van loslaten en ontspanning en troost als het speentje. Heb al verschillende knuffels geintroduceerd, maar daar moet ze niks van hebben tot nu toe.

 

Anyway! Komt vast goed. Kwestie van volhouden ;-)

 

Ben inmiddels ongesteld geworden en mag dus morgen voor de onderzoeksecho langskomen. Ben heel benieuwd. Dan hopelijk volgende maand beginnen met spuiten... Krijg ineens van alle kanten te horen dat die en die weer zwanger zijn (schoonzus, vriendinnen, buurvrouw) Het zou zo leuk zijn om samen met hen zwanger te zijn! Duim duim duim.

 

Hoe ging je sollicitatiegesprek Hilde? En waar was het? Bij dezelfde organisatie als je nu zit of heel ergens anders?

 

En Nora, hoe gaat het met jou?? Zware laatste loodjes? Zo benieuwd hoe je de bevalling dit keer gaat ervaren, of het anders is dan de eerste keer.

 

liefs,

Mariek

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Om door een ringetje te halen', aldus de dokter die bij mij de echo doet. 'Dat ziet er allemaal heel goed uit. Dit verwacht je te zien bij een vrouw van 30 jaar oud.' Aangezien ik al 39 jaar ben mag ik dat als een compliment beschouwen ;-)

 

Volgende stap: telefonisch consult op de 28e.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee,

 

Kijk, da's toch leuk om te horen:) En tevens fijn dat het er allemaal keurig uit ziet. Dat belooft vast iets moois!

Balen van het slaapdrama. Maar volhouden hoor! Echt een kwestie van wennen. Wij hebben hier om de zoveel tijd ook problemen met slapen. Ben je zo ruim een uur (of soms zelfs 2) bezig eerdat ze slaapt. Dat duurt altijd maar een weekje ofzo (toch weer die sprongetjes...) en daar houd ik me altijd maar aan vast. Nu is ze wat baldadig. Begint keihard te krijsen als ze haar zin niet krijgt en is soms overstuur van niets. Het is ook niet gemakkelijk om 2 jaar te zijn....

 

Hele zware loodjes. Het valt me wel een beetje tegen hoor. Weinig energie, buik die in de weg zit, een toekomstbeeld waar je geen idee van hebt en toch ook het verdriet om mijn vader. Maar ach, het verschilt per dag. Het hangt ook een beetje van die kleine meid af (hoe zoet ze is...). Je gegevens heb ik overigens nog. Kaartje valt over een maand (?) bij je in de bus. Da's ook weer zo spannend he, dat je geen idee hebt wanneer de kleine zich aandient. Te vroeg, op tijd, te laat? Ik heb geen idee......

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook heel benieuwd, Nora! Spannende tijd voor je.

 

Ik mag bij de volgende ongesteldheid weer beginnen met prikken. Eind juli. Korte protocol en met een lagere dosering dan vorige keer, 150 ipv 225 eenheden. Ben zo benieuwd hoe het zal gaan. We gaan het meemaken!

 

Hilde, hoe was je vakantie?

 

liefs,

Mariek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hoi,

 

En Mariek, hoe doet jullie meisje het nu? Goed te lezen dat je nog een jonge vrouw bent van binnen! Het zit er weer aan te komen... Spannend? En eh, je mag mijn eenheden spuiten die ik voor Thirse mocht spuiten... Ik zit nu op de 225.... Of eh, eigenlijk binnenkort pas weer.... Zondag gaat de eerste spuit er weer in.

 

De vakantie was lekker! 8 daagjes Italië, vlak over de grens bij Zwitserland... Lekker weer... Ons meissie genoot met het water en de speeltuin... Dus wij hebben het ook prima gehad. Maandag gaan we weer voor een midweek... Met de oudste van mijn man. De huifkar hebben we afgeblazen i.v.m. het weer en de kou 's nachts.

 

Nora, succes met de allerlaatste loodjes... Heftig hoor, met een opstandig meisje en het verdriet dat je met je meedraagt! Gelukkig is het nu niet te heet.... En we zitten natuurlijk met smart op het kaartje te wachten.

 

De sollicitatie was bij een andere organisatie, en ik ben het niet geworden. Heb donderdag weer een gesprek. We wachten het maar weer af.

 

Groetjesssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, hier effe weer wat om over na te denken... Ik steek op de een of andere manier nog steeds niet denderend in mijn velletje. Sommige punten ben ik sterker geworden, maar op andere punten is het nog niet echt fantastisch... Mijn lieve mannetje begint steeds harder te twijfelen of het wel de tijd is voor een tweede wat dat betreft. Hij zegt: ik kan niet voor 3 kinderen zorgen straks (en dat is dan inclusief me zeg maar...) Vandaag contact gehad met het ziekenhuis.... Ik ben bang dat ik nu een blaasontsteking heb. Urine wordt straks weg gebracht. Lichamelijk loop ik ook wat te kwakkelen. Gisteren naar de huisartsenpost geweest omdat ik even allemaal vlekken voor de ogen had.... Vorige week schimmelinfectie.....

Maar..... ik wil zo graag... Aan de andere kant....: ik kijk er op de een of andere manier minder naar uit. Maar de verpleegkundige zei ook dat dat kwam omdat het allemaal anders is, dat je er minder vol van kan zitten.... Ze raadde wel aan om te beslissen wat we gaan doen, voordat de volgende hormonen er bij gespoten gaan worden.... Pffffffffffffffft Ik word dit jaar 40.....

 

 

Groetjessssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Hilde,

 

Ik denk dat het nooit het juiste moment is om zwanger te worden. Er is altijd wel wat. Maar je moet er mentaal wel klaar voor zijn. Dat was ik bijvoorbeeld vorig jaar niet, toen we ons voor de eerste keer weer aanmeldden. Toen heb ik de boel ook afgeblazen, ik was er gewoon nog niet aan toe.

 

Moeilijk hoor... hoop dat je er snel uit bent, wat het ook wordt, want deze twijfels zijn lastig en krenken het zelfvertrouwen, weet ik uit ervaring. Daarnaast gaat de leeftijd ook nog eens meespelen, waardoor de druk nog eens lekker extra wordt opgevoerd...

 

Misschien het overwegen waard om toch door te gaan met spuiten maar de goede emmies die uit deze poging ontstaan in te laten vriezen? Dan heb je iets meer tijd om je koppie erbij te krijgen.

 

Keep in touch!

 

liefs,

Mariek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee,

 

Ik ben het wel met Marieke eens. Mentaal moet je toch wel sterk zijn om het hele traject weer te 'doorstaan'. Het is tenslotte niet zomaar iets. En als het in je koppie niet goed zit, heeft dat ook zo zijn weerslag op je lijf lijkt me zo. Ik hoop voor je dat het gewoon een tijdelijke dip is en dat je je snel weer lekker voelt. Mariek, voor jou komt het ook snel dichterbij. Ben je er al erg mee bezig?

Ik heb de afgelopen dagen behoorlijk last van harde buiken. Doe ook nog wel erg veel. Stilzitten is er niet bij als je al een kleine hebt. Maar wellicht is het een voorbode van een naderende bevalling?! We wachten het maar af. Duik zo mijn bedje in, die inmiddels weer op klossen staat. Begin wel een beetje zenuwachtig te worden, hoor. Ik vond bevallen toch wel erg pittig. Hoe zou het nu gaan?

 

Liefs, Nora.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend Nora! En kan me wel voorstellen dat je niet echt uitkijkt naar de bevalling. Ik vond het ook erg pittig. Maar deze keer kan heel anders verlopen, wie weet is de nieuwe spruit er met een paar uurtjes al ;-)

Even voor de zekerheid, je hebt mijn adres in Amsterdam toch, en niet die in Alkmaar?

 

Jahaaaa... over ongeveer 2 weken mag de eerste spuit er weer in. Kijk er naar uit, wil zo graag een tweede hummeltje. Ben ook erg benieuwd hoe het deze keer zal gaan, of het meteen lukt of dat we misschien meerdere pogingen nodig hebben of dat het misschien helemaal niet meer lukt... maar dat laatste kan ik me haast niet voorstellen. Bij mij ziet het er allemaal heel goed uit, dus ik heb goede hoop dat het weer gaat lukken. Ben erg benieuwd wat de lagere dosering gaat doen, hoeveel follikels mee gaan doen, of het genoeg is. Maar goed, dat gaan we allemaal zien.

 

Hilde, hoe gaat het nu met je? Al wat meer rust in je hoofd? Hoop het voor je.

 

liefs,

Mariek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden....

 

Het is hier al wel weer ietsie beter... We gaan gauw weer effe babbelen, mijn mannetje en ik. Morgen heb ik een afspraak bij de psych... ook maar even over hebben... En Marie, op zich een hele goeie suggestie om goeie embryo's in te laten vriezen.... alleen hadden de embryo's van mij tot nu toe nooit de kwaliteit om ingevroren te kunnen worden... Dus die optie durf ik niet zo te wagen.

 

Lekker he? Mariek, weer de spuiten er in. Hier zitten de eerste 8 er al weer in... Het eerste hele kleine blauwe plekje is er al weer... Maar verder gaat het best goed. Al is het niet iets waar ik heel erg naar uit kijk, die spuit elke dag... Maar elke dag is het er weer eentje minder denk ik dan maar.

 

Nora, het begint inderdaad weer spannend te worden. En ik denk ook dat het heel anders is met een kleine hummel over de vloer. Al is het alleen maar dat je die weer 'kwijt' moet als de bevalling begint. Ze zeggen dat een tweede bevalling wat tijd betreft vaak sneller gaat.... Good luck weer!

 

Groetjesssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee,

 

Even snel een berichtje. Ik ben zaterdagavond bevallen van een dochter! Net zoals haar zus twee weken te vroeg. Maar alles kant en klaar, 3230 gram en 50 cm. Kaartje volgt snel. Bevalling is voorspoedig verlopen, maar vond ik wel weer erg pittig (met name de laatste cm ontsluiting en het persen). Ga nu proberen een tukkie te doen. Al drie nachten niet of heel weinig geslapen......maar verder natuurlijk zielsgelukkig!

 

Liefs, Nora.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nora, van harte gefeliciteerd met jullie dochter!

 

Hildever en Marieke, ik hoop dat jullie volgend jaar jullie tweede in jullie armen mogen houden.

 

Eens in de zoveel tijd kijk ik weer eens hoe het met jullie allen gaat en herken me zeker in jullie peuteravonturen. Hier ook 2 echte peuters thuis; schreeuwen, slaan en zelfs bijten naar elkaar. Het is toch wel erg lastig om in een egocentrische fase een broertje/zusje te hebben die precies hetzelfde wilt ;) Het is toch ook wel heel leuk te zien hoe ze tot mensjes met eigen individuutje ontwikkelen. Saar is net zo temperamentvol als jullie meiden dus dat cliché klopt. Mees is momenteel wat snel boos en brutaal, maar over het algemeen toch wat meer afwachtend.

Voor ons geen derde, zou niet weten waar ik de energie, geld en ruimte vandaan moet halen.

 

Groetjes, Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Stéphanie, wat leuk om weer even wat van jou en je kinderen te lezen! Tja, leuke leeftijd nu he?

 

Hier is ons meissie een beetje aan het tobben. Elke keer erg vroeg wakker, wat hangerig. Kreeg nou ook een schor keeltje. Ach, het is zo'n heerlijke griet.

 

Nou, hier zag alles er van binnen goed genoeg uit om met de Gonal F te beginnen... Dus eh, weer 2 naalden per dag, zeg maar....

Vrijdag de 21e mag ik weer... Vorige keer was pas 2 weken na de start met Gonal F de punctie, dus dat durfden ze wel aan, ruim een week. En ik ook wel!

 

Mariek, hoe gaat het jou?

 

En Nora, hoe is ie bij jullie?

 

Groetjessssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden