Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 319
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou, ik lig weer lekker thuis op de bank. Heb mijn middagslaapje en de eerste keer bollen stoppen al weer achter de rug. En natuurlijk de punctie! We hadden een hele lieve arts en verpleegkundige. Ze hebben uiteindelijk 6 eicellen gevonden. Morgen horen we tussen 9 en 13 hoeveel bevruchtingen er zijn. De terugplaatsing is dan hoogst wrs. dinsdag.

Nog een beurzig buikje en suffig.

Groetjessss

Geplaatst

6 eitjes, dat is mooi, Hilde!! Hoop voor je dat er een paar mooie emmies ontstaan!

Hier alles goed. We moesten een uur wachten, we stonden niet op de lijst... maar na vele verontschuldigingen mochten we eindelijk op de echostoel en kwam een klein mormeltje in beeld van precies een centimeter lang met een gezond kloppend hartje van 130 slagen per minuut.

Geplaatst

Ze hebben beeld. 4 eicellen zijn bevrucht. De vorige keren belden ze een dag later en konden ze meer zeggen over hoe de bevruchtingen gingen. Er vielen er vaak nog af. Dus ik vind het nog wel spannend! Dinsdag mogen we ons om 2 uur melden.

Geplaatst

Nou, vandaag 2 meer dan 12-celligen teruggeplaatst gekregen, waarvan 1 met wat fragmentatie. De arts zei hierover: ach, we kunnen niet allemaal even knap zijn, hihihi.

Net als de vorige keer moest de katheter weer een flinke bocht maken om in de baarmoeder te komen. De vorige keer was het een heel gedoe, en ook pijnlijk om het voor elkaar te krijgen. Deze arts was al voorbereid dat het zo zou kunnen, had alvast een knik in de katheter gemaakt en bracht hem (gelukkig) pijnloos in 1 keer op de goede plek. Daarna zijn de 2 embryo's weer naar binnen geschoven. Dus de passagiers zijn weer aan boord. 5 Juni mag ik testen. Maar als ik voor die tijd niet vloei, ga ik er stiekem eigenlijk al vanuit dat het goed ziet, gezien de vorige 2 pogingen.

• 2 weken later...
Geplaatst

Het is hier spannend!

Gisteren had ik een heel positief gevoel. Tussen de middag ga ik naar het toilet en is die witte bollenderrie in één keer beige!!! Help!!! Nee, niet weer mis.... Dit was onze laatste keer? Geen broertje of zusje voor ons meisje? Ze vraagt tegenwoordig regelmatig of wij ook nog een baby krijgen. Nu zeggen we steeds: misschien... Moeten we nu het antwoord: nee, sorry meisje gaan verkopen????

Nou, zak en as... Uit eten geweest. Nooit zwangere dames of babies gezien in die tent... Die avond natuurlijk beide!!! Voordat we weg gingen had ik alvast maar een maandverband in gedaan. Tja, je weet niet he? Thuis een uurtje of 4 later weer naar het toilet. En toen verwachtte ik toch minimaal wel wat meer en donkerdere afscheiding: maar het was nog steeds beige!!! Nou ja... maar rustig afwachten. De hoop begon weer te gloren. Wachtbankgenootjes hadden zoiets van: dan ga je toch morgen testen? Dat is 2 weken na de punctie... Met die gedachte in mijn hoofd naar bed gegaan.

En dat ik met die gedachte ben gaan slapen was duidelijk: Ik heb vannacht in mijn dromen wel 3x zwangerschapstesten gekocht. 1 Keer was het per ongeluk een ovulatietest, die aangaf 12 dagen. Terug naar de winkel... waren daar alleen nog maar ovulatietesten. Naar een andere winkel. Daar wel kunnen kopen. Zat er bloed bij mijn urine... Testen had volgens mij geen zin meer... Nou ja... het was een lekker zootje. Wilde ik naar het ene toilet, was daar geen pot.....

Toen ik opstond waren mijn borsten niet meer zo gespannen en pijnlijk als gisteren. De misselijkheid die er sinds een dag of 2 'morgens was leek ook minder. Bovendien gaat de toiletgang de laatste tijd ook weer beter nadat het een keer 2 dagen niet lukte.

Vanmorgen stond ik als 1 van de eersten bij de Trekpleister om tests te halen. En getest. Zowaar.... 2 streepjes... Tja..... Gek, maar er was niet die uitzinnige vreugde die er was toen we voor ons meisje positief testten. Toen was er in de aanloop nog niets aan de hand geweest en begon het bruinverlies op de dag van de test. Dit was nog niet de testdag die het ziekenhuis had aangegeven. Dat is dinsdag pas! En met de herinnering aan vorig jaar april houd ik nog een enorme slag om de arm.

Daarna lekker wezen wandelen. Voelde diverse keren van alles lopen en mijn schaamstreek voelt rauw en zeer. Maar ik heb tegen mezelf gezegd: ik ga pas weer kijken als ik echt naar het toilet moet! En... er was zo ongeveer niets te zien! Een heel ietsepietsie beige... en wat ieniemienie rode plekjes, in mijn ogen veroorzaakt door mijn rauwe schaamlippen.... Zou het dan toch? De hoop begint weer te gloren.

Maar, test 2 van de 2 voor 5 euro bewaar ik tot dinsdag!

Groetjessssss

Geplaatst

Nou, vanmorgen dus weer getest. Het 2e streepje kwam sneller en feller... Gaaf! Langzaam aan begint het te vallen... We verwachten weer een kindje!!! Vlagen van misselijkheid, wat eerder moe, al bijna aan mijn meegroeibh's toe... Tja...

Gauw Zwolle weer gebeld. De 25e mogen we komen voor de eerste echo. Dan zullen we weten of het er 1 gaat worden of dat het er toch 2 zijn. Het is en blijft nog spannend. Maar het fijne is al wel dat ik weer mag afbouwen met die utrogestan... En aan de andere kant is dat ook weer wennen... Merkte vanmiddag al weer op de klok zat te kijken of het al weer 'bollentijd' was... Maar dat hoeft 's middags niet meer!!!

Geplaatst

Thanx Medusa!

Eergisteren heb ik me gelijk opgegeven voor moeders voor moeders, gisteravond belde er al een dame. Vanmiddag komt ze al. Nog een keer een test! Merk dat ik het toch wel weer spannend vind, ondanks dat ik nog signalen genoeg krijg dat het goed zit.

Ook al weer contact gehad met de verloskundigenpraktijk. Daar mag ik de 29e naar toe.

Geplaatst

Hey Henne,

Dat weet ik eerlijk gezegd nog niet helemaal. Maar had het er met de assistente over... Ze zei dat ze dan in ieder geval bij het kraambed nog langs komen. In principe is het normaal gesproken in Zwolle zo dat je na de 2e echo naar de verloskundige gaat. En bij de verloskundige staat dat ze je ook graag met een week of 8 tot 10 voor het eerst graag zien. Vorige keer heb ik dat ook zo gedaan ;), en dat is toen ook prima gegaan. In ieder geval een extra echo ;))). Ik moet zo wie zo in het ziekenhuis bevallen omdat ons meisje met een keizersnee geboren is. Maar dan doen de verloskundigen de begeleiding nog tot 36 weken. Alleen als het een tweeling zou zijn zou de begeleiding de hele zwangerschap door een gynaecoloog gebeuren. En dan nog zouden zij bij het kraambed komen... Ze hebben me de vorige keer ook begeleid bij de zwangerschap van ons meissie, en ik hoop dat ze dat nu ook weer kunnen doen. Uit ervaring weet ik dat ze je ook meteen naar het ziekenhuis verwijzen en je dezelfde dag nog terecht kan. En dat geeft me ook veel vertrouwen in hen. En ja, aan de ene kant voelt het soms ook als erg snel. Maar ik wil er ook heel graag in geloven!

Geplaatst

In Voorburg heb je de 12 weken echo nog op de fertiliteitsafdeling daarna moet je met 16 weken naar de gewone gyn en die beslist of je naar de vk mag. En idd, als het een tweeling is blijf je sowieso bij de gyn. Vorige keer had ik al wel de vk hier gebeld, maar die wist niet zo goed hoe ze ermee om moest gaan geloof ik. Ze had zoiets van bel met 16 weken dan maar terug :-/ Eerst morgen maar eens zien. Dan ook mvm aanmelden. En kinderopvang misschien eens bellen hoe lang de wachtlijsten zijn.

Geplaatst

Spannend, Henne....

Hahaha, de assistente van de verloskundige had zoiets toen ik belde van: tja, nu kun je nog niet zoveel zien op de echo. En daar belde ik helemaal nog niet voor :)). Maar ik had zoiets van: omdat zij je graag rond een week of 8/10 willen zien bel ik maar wat handig is. En ik zei ook: mocht blijken de 25e dat het er 2 zijn, dan bel ik jullie gewoon en dan zeg ik de afspraak af. Toen zei ze dat ze het wel plezierig vonden om eens een gesprek te hebben omdat ze dan nog bij me aan het kraambed zouden komen. Dus... ik wacht eerst maandag over 2 weken maar eens af.

Hier is de moeders voor moedersdame geweest. Weer een positieve test. Volgende week donderdag mag ik gaan beginnen.

Een leuke ketting gekregen... altijd leuk. En weer de bussen. Deze keer zijn ze blauw. Bij mijn dochter waren ze nog groen.

De uurtjes tot morgen al aan het aftellen????

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden