Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Dames

Vandaag onze eerste echo gehad, het was echt heel spannend.

We hebben gehoord dat we zwanger zijn van een tweeling en allebei de hartjes kloppen.

We zijn erg blij, maar als we eerlijk zijn we ook een beetje geschrokken. Voor ons wordt het kind nummer 2 en drie.

Over 1.5 week weer een echo en nu even van genieten.

Voor degene die nog wachten op de eerste echo heel veel succes.

gr. remci

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Remci, wat super meid dat alles goed was met je echo!! Kan me voorstellen dat het heel spannend is en nu dus ook nog eens van een tweeling!!

Lekker gaan genieten nu en weer uitkijken naar je volgende echo!.

Hier echt zo super misselijk, loop de hele dag met iets in mijn mond om niet te hoeven spugen. Ook nu na het eten zit het me megahoog allemaal.. Wij nog 1 weekje wachten en dan hebben we de eerste echo, heb er nu al zin in!

Geplaatst

Wow remci gefeliciteerd met de tweeling en kan me wel even de shock voorstellen.

Maar denk dat je er snel aan went en het lijkt me ook heel leuk.

Gauw dus weer een 2e echo, is dat omdat het er 2 zijn?

Jem1979 jij ook al zo misselijk, ik ook en ook dat het echt

lijkt alsof het bovenin je keel zit, heb wel gemerkt dat vloeibaar

makkelijker gaat, eet dus veel soep,pap,vla enzo.

Simba ook aan het wachten, veel wachten he als je zwanger bent ;-)

Nou ja we doen het in ieder geval voor een heel goed doel

Geplaatst

Nou de kratten staan klaar om gevuld te gaan worden.

En weer een mooie test aan de lijst toegevoegd ;-)

Jeempje.. een tweeling!!! gefeliciteerd!!

Hier nog nauwelijks kwaaltjes.... mijn thee, komt af en toe even omhoog, en ik boer wat meer.

Obstipatie momenteel helemaal neit. Die stomme spastische darm speelt op, oftewel, mijn dikke darm doet juist bijna niets...

Maar ik ben wel moe....en zwanger...hihi

Geplaatst

Nou net mijn eerste echo gehad: 2 kloppende hartjes!! Wow we zijn heel blij en alles ziet er goed uit, over 2 weken de volgende echo.

Ben een beetje in shock, niet omdat een tweeling is maar gewoon de realiteit, ik was heel zenuwachtig vanochtend en we zagen meteen 2 vruchtzakjes, 2 baby's en 2 knipperlichtjes. Maar nu is het gewoon echt!!! Had wel al een voorgevoel ook ivm.hoog HCG bij 1e bloedtest.

Geplaatst

WOOOOOOOOOOOOOOOOOOWWWWWWWWWWW, nog een tweelingzwangerschap bij de juli mama's!!! Van harte gefeliciteerd meid en laat het maar even bezinken, ook al had je je erop ingesteld het zal toch even wennen zijn of niet? Wel erg leuk hoor meiden.

Remci al een beetje aan het idee gewend!!

Simba jij ook een mooie test van MvM, leuk he om toch weer even de bevestiging te krijgen!

Gisteren schreef ik al dat ik zo misselijk was en ben om half 9 echt beroerd naar boven gegaan, boven hield ik het echt niet meer en voor het eerst deze zwangerschap gespuugd en ook vanmorgen voelde ik me nog flink beroerd. Vanmiddag maar een pan soep gemaakt en dat ging er gelukkig wel in. Vanavond eten we bij mijn schoonmoeder en die heeft krieltjes, kiprollade en spruitjes. De spruitjes laat ik maar staan want daar heb ik echt geen zin in haha..

Groetjes,

Geplaatst

Ja, zo'n extra test is toch wel fijn, toch weer even de bevestiging.

Al had ik vanochtend wel een nieuwe bevestiging. Was maandag ook al een beetje, maar nu echt forser.... kokhalzen van het tandenpoetsen.. heel maf. Onderkaak ging goed, maar boven, ging ik bijna van over mijn nek... Dat wordt nog wat..

Spruiten... yech..... maar dat vind ik ook zonder zwangerschap...

Geplaatst

Uitgerekende datum

Saskia81 - 8 Juli

Denise1977 - 8 Juli

Sheenara - 10 Juli

Jem1979 - 12 Juli

Lotttie - 15 juli

Remci -

Simba - 19 Juli (?)

Echo's

Denise1977 - 10 November

Saskia81 - 19 November

Remci - 22 november

Lotttie - 22 november

Sheenara - 23 november

Jem1979 - 30 november

Simba - 1 december

Jem1979 - 7 december

weer even het lijstje omhoog gehaald

Geplaatst

Ja meiden bedankt. Wel even wennen ja aan het idee dat het echt is.

Dat van het tandenpoetsen heb ik dus ook!!! Ik kan amper die tandenborstel in mijn mond doen of ik begin al te kokhalzen.

Misselijkheid komt met vlagen, merk wel dat ik beter vloeibaar voedsel kan verdragen (soep/vla/brinta etc).

Spruitjes heb ik eergisteren nog gegeten heeeeeeerlijk hahahahaha.

Remci, zeiden ze bij jouw tweeling iets over afmetingen enzo?

Geplaatst

Met tandenpoetsen heb ik niet heel veel last gelukkig.

Denise heb ik trouwens niet meer gezien of heb ik haar gemist??

Hoe was Lottie haar echo gisteren??

Het lijstje van de echo's mag weer aangepast worden met nieuwe echo datums of niet?

Geplaatst

Hallo allemaal!

Mag ik me hier ook aansluiten? Ik ben al enkele dagen aan het meelezen en vind het super om te zien hoe jullie elkaar steunen! Dacht zelf dat de wachtweken erg waren maar dit is ook pittig.

2 november hadden wij de terugplaatsing van 2 emmy's. 15 november positieve bloedtest HCG was boven de 300. Dringt nog steeds niet echt door. Laatste wachtweek en vorige week heel veel buikpijn, ontzettend zere (.) (.), af en toe klein vlaagje van misselijkheid. Deze week alleen ontzettend rommelende buik, winderigheid (sorry...) soms steken en het idee dat ik sterker ruik dan normaal. Begin me zorgen te maken dat ik nu minder verschijnselen heb dan eerst. 1 december pas eerste echo.

Waren jullie ook zo onzeker tot de eerste echo?

Geplaatst

Hoi meiden,

nee klopt niks meer van Denise gehoord? Hopelijk gaat alles lekker z'n gangetje.

Lotttie hoe was jouw echo??

Bij mij is vandaag meer het besef gekomen dat ik gewoon echt 2 kleine levende wezentjes in mijn buik heb zitten wow vind het zo geweldig! Ik mag 8 december voor de 2e echo, hoop dat ik dan al wat beter kan zien hoe ze gegroeid zijn enzo.

Zwangertje van harte welkom! Leuk weer een zwangere erbij. Al die kwaaltjes komen bekend voor, maar eerlijk gezegd moet ik zeggen dat ze ook bij mij komen en gaan. De ene keer heb ik er veel last van de andere keer niks aan het handje.

Maar heel herkenbaar hoor, we leven echt naar de echo's toe. En na de 1e echo ben je eigenlijk nog steeds een beetje onzeker hoor maar het is wel lekker om een bevestiging te zien.

Uitgerekende datum

Saskia81 - 8 Juli

Denise1977 - 8 Juli

Sheenara - 10 Juli

Jem1979 - 12 Juli

Remci - 12 juli

Lotttie - 15 juli

Simba - 19 Juli

Echo's

Denise1977 - 10 November

Saskia81 - 19 November

Remci - 22 november

Lotttie - 22 november

Sheenara - 23 november (1e)

Jem1979 - 30 november

Simba - 1 december

Zwangertje - 1 december

Jem1979 - 7 december

Sheenara - 8 december (2e)

weer even het lijstje omhoog gehaald

Geplaatst

Bedankt voor het welkom en leuk dat ik gelijk in jullie lijstje sta.

Mag ik vragen wanneer jullie voor het eerst echt misselijk waren?

Overigens heb ik vandaag het ziekenhuis gebeld omdat ik het echt niet meer hield. Ik mag morgen langs komen voor bloed prikken (HCG, dit doen ze in ons ziekenhuis normaal maar één keer) en de assistente zou ook aan de arts vragen of ik eventueel al een echo kan krijgen. Spannende dag dus morgen.

Wanneer waren jullie enigzins gerustgesteld?

Geplaatst

uhm..... nog niet helemaal gerust...

Wij hebben pas volgende week de eerste echo.

Maar de test van MvM was maandag weer mooi postitief...

Geplaatst

Hoi Allemaal

Welkom zwangertje, gezellig.

Wat leuk Sheenara, ook een tweeling, we hadden bijna dezelfde HCG waarde gehad jij 635, ik 600 ha ha.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik en mijn vriend nog niet aan het idee zijn gewend ( we zijn er wel erg blij mee ), ik krijg 02-12-2010 weer een echo en wordt daarna gelijk doorverwezen naar de gl. jammer eigenlijk want ik ga liever naar de verloskundige.

Tijdens de echo hebben ze wel wat geroepen over de afmeting en het blijkt dat ik nu 7 weken en 5 dagen ben, de uitgerekende datum ligt bij mij dus een week eerder.

We hebben wel fotootjes meegekregen.

Voor de meiden die nog geen ego hebben gehad, ik wens jullie nogmaals sterkte.

Gr. remci

Geplaatst

ja leuk he 2 tweelingen achter elkaar. Ik krijg over 2 weken pas weer een echo en volgens mij word ik na de 12 weken echo overgedragen aan de gyn. Mijn echo lag precies op schema m.b.t. de TP en ben vandaag dus 7w4d maar mijn uitgerekende datum blijft dus gewoon 10 juli, gek dat het van jou dan opeens een week eerder is?

Leuk he die fotootjes heb er ook 4 gekregen.

Dames, volgende week weer een paar echo's succes met wachten :yeswink-1:

Geplaatst

Meiden, wanneer hebben jullie de eerste echo (gehad)? Met hoeveel weken?

Wij krijgen de eerste echo 6 dec, zou dan zo ' n 7 wk en 5 dagen zijn.

Gister iemand van MvM langs gehad. wel fijn weer zo'n duidelijke test als bevestiging!

Maar blijf nog erg onzeker!

Liefs Naomi

Geplaatst

Hoi Naomi gefeliciteerd en welkom! ik kreeg mijn echo met 7wk2dg en de volgende 8 december (9w3d).

Onzekerheid voor ons allen herkenbaar, zo'n echo leef je echt naar toe.

Succes met wachten!

Groetjes Sheenara

Geplaatst

Hoi Sheenara, bedankt voor je warme welkom en gefeliciteerd met je 2-ling zwangerschap!!

Hoe voel je je? Ik heb eigenlijk geen zwangerschapsverschijnselen... Juist dit maakt me ook zo onzeker.

Op naar onze echo's!!

Liefs Naomi

Geplaatst

Ik krijg mijn eerste echo bij 7w1 dag..

Bij mij beginnen de verschijnselen een beetje... Hang 's ochtends boven de pot te kokhalzen, maar ja uit een nuchtere maag komt niets.. Daarna gaat het dan rustig aan wel beter. Gewoon rustig aan doen, en niet teveel haasten.

Geplaatst

Welkom Naomi!

Herken je gevoelens hoor. Ik zou ook graag willen dat ik verschijnselen had maar heb ze dus ook (niet) meer. Volgens de arts waar ik gisteren geweest ben, hoeft dit helemaal niks te betekenen. HCG was mooi hoog en heb ook een echo gehad maar met 5 weken, 5 dagen is er behalve een vruchtzakje met een stip weinig te zien.

Maandag komt MvM voor de eerste keer hier. Hoe gaat zo'n intake in zijn werk?

Nou meiden, nu proberen een btje weekend te houden en te genieten van het mooie weer!

Geplaatst

@ zwangertje; bedankt voor je berichtje, dus heel herkenbaar?! Dus je hcg was in elk geval mooi hoog!

ik had t ziekenhuis ook gevraagd of ze geen bloed bij me wilden prikken voor de hcg-waarde, maar dit deden ze niet zomaar...

De eerste echo staat gepland op 6 dec, dus nog ff wachten ( in zenuwen)

jij hebt de echo al gehad met 5wk en 5 dagen? Waarom deden ze dit zo vroeg? Het lijkt me dan nog zo onzeker omdat je dan geen hartje kunt zien kloppen.

Wanneer krijg. Je de volgende echo?

Ik heb afgelopen woensdag iemand van MvM op visite gehad. Moest een potje urine klaar hebben staan, testen maar en ze was eigenlijk ook zo weer klaar!

De kratten met een chemisch goedje stinken trouwens wel!!

goed weekend!

Liefs Naomi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden