Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Super nieuws Naomi! Gefeliciteerd. Maar ook dubbel omdat je ukkie dus een broertje of zusje had...

Hier heel veel verdriet. Moest ook ontzettend lang wachten voor ik aan de beurt was. Vruchtzakje was weer goed gegroeid maar óf geen óf een klein dooierzakje te zien. Mij was vorige week woensdag verteld dat we vandaag duidelijkheid zouden hebben maar nu moet ik toch weer tot vrijdag wachten op een nieuwe echo. We hebben nu nog 20 % kans maar ik geloof er niet meer in. Het vruchtje loopt nu al twee weken achter.

Verder moest ik alvast nadenken over wat ik wou. Een natuurlijk miskraam maar dat kan wel 4 of 5 weken op zich laten wachten door mijn hoge HCG-gehalte of een curretage waar ik begin volgende week al voor terecht kan.

Jeetje, wat zijn dat nu voor keuzes? Ik weet echt niet wat ik moet doen.

Sorry, maar moest het even kwijt...

Blijf wel heel hard voor jullie duimen hoor. Had alleen gehoopt dat het nu voor ons ook eens zou mogen...

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oh bah bah bah....

Wat ongelofelijk klote... wat een beslissing ook....

Heel veel sterke meid.... en ik denk aan je...

Geplaatst

@ zwangertje, nee nog geen zekerheid!! Wat verdrietig... Blijf duimen voor je hoor!!

Hier ook weer heen en geslingerd. Zojuist bericht gepost dat we t hartje weer hebben mogen zien kloppen en een uur geleden weer enorme kramp met veel bloedverlies gekregen

En weer wat verloren..... Maar is te klein voor t goede vruchtje, denk ik, hoop ik!! Misschien nog wat " restjes" van de ander... Wat een onzekerheid zeg, bah!!

De buikpijn lijkt weer wat af te nemen en t bloeden volgens mij ook. Misschien moest dit " restje er toch nog " even " uit?! Zal morgen de gyn in t ziekenhuis maar weer bellen.

Heb zojuist ook met de ontzettende lieve vk gesmst! Wat een lieverd is dat!!

Liefs naomi

Geplaatst

allereerst zwangertje wat kut zeg dit nieuws. Weer die onzekerheid en wachten tot vrijdag. Je weet maar nooit, die 20% kan net datgene zijn wat je nodig hebt. Heel veel sterkte met wachten tot vrijdag. Hopelijk hoef je geen vreselijke keus te maken...

Naomi van harte met je echo! Dus toch een tweeling, en dat spontaan?! Ja jammer dat er 1 niet goed gegroeid is maar die is blijven zitten is wel echt een sterke zeg!

Gelukkig mag je de 17e alweer voor een echo. Zag net je tweede berichtje dat je weer bent gaan bloeden en weer wat bent verloren. Shit lijkt me ook vervelend die onzekerheid, misschien wat je zegt dan toch nog iets van het tweede vruchtzakje wat afgestoten wordt. Sterkte met wachten tot de volgende controle.

Lianza gaat zeker lekker hier, herkenbaar van je kwaaltjes soms denk ik ook ik voel me minder misselijk en eigenlijk wel goed en dan word ik er soms onzeker door. Ik heb ook woensdag de echo, dan weten we weer meer!

Saskia jij vrijdag weer een echo, leuk toch weer spannend he even naar binnen gluren, en alweer 3 weekjes verder dan. Vervelend dat je je zo beroerd voelt, maar gelukkig voor een goed doel he

Geplaatst

@ Naomi: Ow meid wat een onzekerheid allemaal. Las dat je weer wat bloed bent verloren. Ik hoop zo dat ie sterk is en lekker blijft zitten. Ik ga nog meer voor je duimen!!

@ Zwangertje: Wat erg! Inderdaad wat je zegt, wat zijn dat voor keuzes. Dat is toch vreselijk moeilijk. Verdorie zeg! En niet verontschuldigen dat je het kwijt moest hoor. Natuurlijk moet je dat kwijt en luchten hier op het forum. Altijd doen hoor! Het is absoluut niet niks wat je doormaakt. Ik heb zo met je te doen. Ik denk aan je!

@ Sheenara: Succes morgen met je echo. Ik heb em om 9 uur morgen!

@ Saskia: Succes vrijdag! Leuk!

Greetz Lianza

Geplaatst

He Lianza.. wat maf, we lopen wat datums betreft exact gelijk op, maar ik heb 19 juli als bevaldatum doorgekregen.

hihi, hoe kan het nou dat we dezelfde data hebben, maar jij wel 1 dag voorloopt?

www.freya.nl/web_bereken/zwangerschapsduur.php

Geplaatst

Simba, 19 juli klopt ook wel hoor. Heb even gekeken, 26 okt. is de punctie/eisprong. Je krijgt er 2 weken bij, dan zit je nu op 8 weken. 26 oktober was ook op een dinsdag dus ga je iedere dinsdag een weekje verder.

Lianza, heel veel succes morgen met de echo! Ben benieuwd naar de foto.

Sheenara, ook succes met de echo morgen. Mijn duimen gaan weer overuren draaien morgen.

Liefs Sas

Geplaatst

@ Simba, euh ja wel heel maf inderdaad haha. Heb gewoon de data ingevuld en dit kwam eruit. Mmm Vaag he.

Morgen de echo en dan hoor ik iig zeker wanneer hoe en wat. Vind het sowieso al vaag dat ik exact de bevruchtingsdatum weet en dan nog 14 dagen erbij moet tellen. Is voor mijn gevoel zo stom. Maar goed, zo werkt het blijkbaar.

Van de verloskundige kreeg ik in een brief door dat mijn bevallingsdatum 11 juli zou zijn dusse hoe kan dat dan weer!! Dus ik wacht morgen de echo af en dan weet ik het zeker. Hoe moeilijk moet het zijn nietwaar!! Ha ha.

@ Saskia, bedankt... vind het spannend. Ben niet zenuwachtig ofzo (euh nog niet).

Geplaatst

hihi... je hebt bij de verloskundige vast de eerste dag van je laatste menstruatie doorgegeven. Die houden er vast geen rekening mee dat onze stimulatiefase veel langer kan duren dan de normale periode tot de eisprong. Of ze kan erg slecht rekenen. Je kan echt het best je punctie datum nemen + 38 weken. Dat is het meest betrouwbaar en dan ben je net zo ver als Simba. De berekening van vandaag kan er namenlijk ook heel makkelijk een dagje naast zitten. Het is nog zo klein dat het lastig te meten is. Daarom doen ze de termijn echo ook nog wat later.

Mijn duimen doen vandaag weer hun best! Veel sterkte en plezier vandaag. Sheenara en Lianza

Geplaatst

Hallo meiden,

het bloeden van maandag, werd dinsdag bruin vloeien en lijkt vandaag nog heel ietsipietsie bruin.

Vrijdag aan t einde vd dag mogen we weer voor een echo komen. Spannend!!

Hoe gaat het verder met jullie?

Liefs Naomi

Geplaatst

Spannende dag en week weer voor veel van jullie. Als ik t zo lees, is er niemand die echt zorgeloos geniet. Iedereen maakt zich wel in meerdere of mindere mate zorgen. Maar het komt vast allemaal goed bij jullie! Ik denk aan jullie hoor.

Ik vind het lastig dat ik nog echt die zwangerschapsverschijnselen heb. Schijnt nog 4 tot 5 weken te kunnen duren. Weet ook nog steeds niet wat ik moet doen.

Hoop eigenlijk dat de natuur me voor is.

Daarnaast vind ik het moeilijk dat we steeds horen dat we perfecte of zelfs excellente emmy's hebben. AMH is voor mijn leeftijd nog heel hoog. Waarom lukt het dan niet? En tot wanneer moet je doorgaan? Dit bepaalt wel heel erg je leven; spanningen, stress, wachten, verdriet, ben je eindelijk zwanger loopt het op niets uit...

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Joepie!!!!!! IK BEN ZO BLIJ! Vanmorgen toch echt een hartje zien kloppen en beeb is 1.4 cm. Jeetje wat een wondertje zeg. 2 fotootjes meegekregen. Over 2 weken mogen we weer een echo maken in het MCK. Dan is het wat groter en beter te zien zei dr Pieterse. Gaaf he. Dan hebben we een week later intake bij verloskundige dus weet niet of die ook nog een echo maken. Vandaar dat we ja hebben gezegd op de echo over 2 weken, want dan hebben we er eentje extra.

En ja hoor, zij gaf me een uitgerekende datum van 22 juli. Euh ze telde vanaf de tpdatum. Ook vaag. Nou ja ik ga me er maar niet druk om maken en hou het voor mezelf gewoon op 18 juli en verder zien we wel haha.

@ Sheenara: Hoe was jou echo vandaag??!!

@ Naomi: Spannend ja, je echo voor vrijdag. Ik duim voor je op een goed resultaat natuurlijk.

@ Zwangertje: Het is inderdaad een beetje zuur om steeds te horen dat je excellente emmy's hebt en dan krijg je toch nog dit. Moeilijk hoor zo een beslissing. Het lijkt me zo onzeker van wat je nu moet doen. Wat is AMH? Tuurlijk bepaalt het je hele leven op het moment en ik wens je dan ook heel veel sterkte met het verwerken van dit alles want dit gaat niet in de kouwe kleren zitten.

@ Saskia: Haha ja vaag he al die berekeningen. Het is wat je zegt, bij de vk idd de eerste dag van laatste menstruatie doorgegeven. Nou ja ik hou het maar gewoon op 18 juli. Zeker weten we dat het iig in juli geboren word hihi. Zomerkindje.

Liefs Lianza

Geplaatst

Hoi meiden,

Lianza wat goed je mooie echo! Geweldig he om het hartje te zien kloppen.

Hier gaat het niet zo goed; net terug uit het ziekenhuis en bij de echo bleek dat een baby is overleden, het hartje is gestopt met kloppen.

We zijn er heel verdrietig van, het kan altijd gebeuren en komt ook vaker voor maar je houdt er totaal geen rekening mee.

Op het echoscherm zag ik het al meteen, de "overgebleven" baby was mooi gegroeid, groot en ik zag een hoofd lichaam armpjes beentjes en een kloppend hartje.

Bij de ander zag ik eigenlijk een vruchtzak die klein en leeg was met een restje van een dooierzak en vruchtje. Ik moest meteen huilen en de verloskundige legde alles uit. Het is gewoon een shock en een totale omschakeling, we waren al zo gewend aan het idee van een tweeling, en nu moeten we weer anders gaan denken.

Natuurlijk zijn we superblij met onze baby die nog goed zit, logisch maar we kregen meteen allerlei info ook want nu moeten we andere dingen gaan regelen, zoals willen we nu wel bij een verloskundigepraktijk, willen we een combinatietest etc. Daar moet ik maandag al een afspraak voor maken. Ook dacht ik meteen aan het hele IVF-gebeuren, we waren zo blij met deze laatste cryo's een tweeling dan waren we meteen 'klaar' en hoefde ik nooit meer IVF. Nu denk ik al ja als ik straks dit kindje heb zou het toch leuk zijn een broertje of zusje maar dat betekent dus dat het hele circus weer gaat beginnen. Nou ja ik moest dit even van me afschrijven want ik ben toch wel verdrietig nu.

liefs Sheenara

Geplaatst

Jeetje Sheenara... wat balen...of wat zullen jullie verdrietig zijn ja..... Gatver!!!

Zwangertje, ik zou ook echt niet weten voor welke keuze ik zou gaan.... en inderdaad ook hopen dat de natuur kiest...

Lianza... jij krijgt het druk in juli..je bevalt nu geloof ik op 4 verschillende dagen... waarom tellen zeer bij de puntie een paar dagen bij op?? Dat is toch gewoon je eisprong? Aan mij is gelukkig nog niet de dag vanmijn laatste menstruatie gevraagd.... die was in mei, dan moe ik al bijna bevalllen geloof ik ;-)

Maaruh... fotootje???? *hint**hint*

Hier nog alles hetzelfde....

Geplaatst

Naomi, wat is het spannend zeg! Wel goed dat het nu alleen nog bruin is en geen rood meer. Maar pfff... aftellen maar.

Zwangertje, ik kan me voorstellen dat je hoopt dat de natuur je voor is en dat je niet zelf zo'n onmogelijke beslissing moet maken. Het lijkt me echt zo naar als je je nog 4 tot 5 weken zwanger voelt terwijl je weet dat het mis is. Ik duim nog wel voor een wonder hoor!

Lianza, Jaaa gefeliciteerd!! wat goed een mooie echo. Wel oneerlijk dat jullie nog terug mogen komen en dat ze tegen ons zeiden dat het niet hoeft. Ik had ook nog wel een keer gewild! Maar ja, nog 2 dagen dan mag ik hier weer voor een echo. Er zijn trouwens maar heel weinig kindjes die op de uitgerekende datum geboren worden dus ach.. wat maakt het uit.

Sheenara, wat verdrietig dat er één kindje is gestopt. Kan me voorstellen dat je er even van onderste boven bent. Je hebt je net helemaal ingesteld op een tweeling. Gelukkig doet de andere het wel helemaal goed maar dat je nu even verdrietig bent is logisch hoor.

Hier, ik ben nu wel weer goed zenuwachtig voor de echo vrijdag.. Zal het nog wel allemaal goed gaan. Ben inmiddels dus weer flink onzeker. Gelukkig is hetnog maar 2 dagen wachten...

Geplaatst

@ sheenara: meid, wat verschrikkelijk!! Was dit je 2e echo? Hebben ze je gezegd wat je nu kunt verwachten? Of t gestorven vruchtje blijft zitten of dat je dit nog kunt gaan verliezen?

ik wens jou en je man heel veel liefde wijsheid en kracht toe!! Probeer toch blij te zijn met de sterke goede been!! ( probeer ik ook)

@ zwangertje, meid, wat moeilijk ook voor jou! Hoe laat moet je vrijdag naar t ziekenhuis? Ik blijf duimen voor een wondert totdat het tegendeel bewezen is hoor!!

@ Lianza: gefeliciteerd met je goede echo!! Wanneer was je punctie?? De 25e, als ik jouw 18e als uitgerekende datum nee? Of kan ik ook niet rekenen?? Ha ha

Hopelijk komt de tijd gauw dat we allemaal onbezorgd zwanger kunnen zijn.... We hebben allemaal wel genoeg te voorduren gehad!!

Liefs Naomi

Geplaatst

@ Naomi: Mijn punctiedag was 26 oktober. Dus zit ik er simpelweg gewoon een dag naast? Mmm Ik heb precies dezelfde dagen als Simba dus ik kan blijkbaar gewoon niet rekenen. Want het klopt wel dat je telkens op de dinsdag terug komt. Ik ga em nog een keer doen.

Je bevaldatum: Maandag, 18 juli 2011

Ovulatiedatum:Dinsdag, 26 oktober 2010Je zwangerschap begint bij de bevruchting. (Dinsdag, 26 oktober 2010) Je bevaldatum is 266 dagen (38 weken) later. (Maandag, 18 juli 2011) We gebruiken op deze site de meer gebruikelijke telling, waarbij je zwangerschap al 14 dagen voor de bevruchting begint. Hiervan uitgaande ben je dus al twee weken zwanger ten tijde van de bevruchting van je eitje, en duurt de zwangerschap 40 weken, of 280 dagen. Conceptiedatum:Dinsdag, 26 oktober 2010Innestelingsdatum:Woensdag, 3 november 2010Bevaldatum:Maandag, 18 juli 2011

Geplaatst

hihi.. nou ik ben benieuwd hoor. Het houd ons allemaal iniedergeval wel lekker bezig. Die uitgerekende datum. :yeswink-1:

intussen heb je je bericht aangevuld zie ik en kom je weer op dezelfde datum uit?

Met welke calculator heb je dat uitgerekend. Als ik reken met de site van babytjes dan kom ik echt op 19 juli.

Ik vul in datum laatste menstruatie 12 oktober, dan valt met een cyclus van 28 dagen de eisprong op 26 oktober en ben je 19 juli 40 weken zwanger.

Geplaatst

Hoi Sheenara

Vreselijk nieuws voor jou en je man, aan de gedachten van een tweeling ben je snel gewend waardoor het een groot verlies is.

Sterkte.

gr. remci

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden