Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Zara: lieve meid, moet ook veel aan jou denken... Ik kan me voorstellen dat je gevoel toch heen en weer geslingerd wordt, nu je nog steeds,

en zelfs steeds meer last hebt van de verschijnselen... Moet je eerdaags wel weer naar t ziekenhuis voor controle? Ik wens je nogmaals sterkte meid!

@ Simba: wat een leuk idee, een roze-blauwe-boom!! zo zou ik t m'n schoonouders wel kunnen vertellen...

Liefs Naomi

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Dames

vandaag hebben we eindelijk na een uur wachten, een echo gehad en wat blijkt allebei de hartjes kloppen( we waren heel opgelucht ). De gyn. was alleen niet zo aardig, ze had weinig geduld en beantwoorde mijn vragen zeer kort en onvriendelijk. Volgens de Gyn. ben ik oud bloed aan het verliezen, ze weten alleen niet waar de vocht vandaan komt. Ze hebben bloed geprikt en de vocht gaan ze op de kweek zetten.

Volgende week dinsdag heb ik weer een echo, gelukkig wel met een andere gyn.

Naomi: bedankt voor je berichtje, het is voor jullie ook erg spannend, ik zal voor je duimen.

Zwangertje: sterkte, want wachten is altijd het ergste. Hopelijk gaat het snel gebeuren.

Babeth: sorry maar door mijn eigen zorgen ben ik helemaal vergeten jou te feliciteren met jullie zwangerschap.

De andere meiden die wachten op hun eerste / tweede echo enz. ik zal voor jullie duimen.

Gr. remci

Geplaatst

@ Remci: oh wat een fijn nieuws zeg!! (dat je de hartjes van beide kindjea hebt zien kloppen!!) Maar wat rot dat je en een uur

hebt moeten wachten en dat je dan ook nog eens een onvriendelijke gyn had!! maar dat ben je misschien zo weer vergeten...

liefs Naomi

Geplaatst

Ohh Remci wat een goed nieuws! Je twee kleintjes doen het goed!! Wat een opluchting he. Jammer in ziekenhuizen dat je steeds een andere gyn hebt en dat ze soms ook zo kortaf en onbegripvol doen, maar goed je hebt fantastisch nieuws gekregen, op naar de volgende echo!

Zara, vroeg me al de hele tijd af of je nog wel eens meelas en hoe het met je ging.. vervelend dat je die verschijnselen nog zo hebt en dat er ook niks op gang lijkt te komen. hoe lang moet je dit afwachten? Sterkte in ieder geval!

Simba wat een leuke boom zeg! Goed ideetje van het blauw/roze hahaha. En volgend jaar dus een nieuwe baan, spannend!

Babeth bedankt...met jou gaat ook alles goed he, nog even en dan heb je alweer je eerste echo!

Naomi, ook bijna weer een echo en ook weer spannend door al die bijzonderheden, we blijven positief

Geplaatst

Uitgerekende datum

Saskia81 - 8 Juli

Denise1977 - 8 Juli

Sheenara - 10 Juli

Remci - 10 juli

Jem1979 - 12 Juli

Lotttie - 15 juli

Simba - 19 Juli

Lianza - 19 juli

Naomi -

Echo afspraken

Sheenara - 16 december (3e 10w4d)

Naomi - 17 december (3e)

Lianza - 22 december (2e)

Lottie - 24 december (7e 11+0)

Saskia - 28 december (3e 12+4)

Simba - 29 december (3de)

Verloskundig/ Gyn afspraken

Sheenara - 16 december intake VK ziekenhuis

Saskia - 28 december controle vk

Geplaatst

Remci, wat een goed nieuws, nu nog afwachen of er iets uit de onderzoeken komt, ik hoop dat je voorzichtig kan gaan genieten!, enne maak je niet druk voor de felicitatie hoor hihi

Simba, wat een leuk idee die boom in blauw en roze!

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]441[/ATTACH]

Hoi Meiden, echo was helemaal goed. De baby ligt goed op schema en bewoog veel op de echo echt heel leuk om te zien. De andere vruchtzak is al bijna helemaal geslonken en opgenomen door mijn lichaam. Ik krijg wel nog een paar echo's om de groei en alles in de gaten te houden. Dinsdag hebben we inschrijving als nieuwe patient op de afdeling en voorgeschiedenis bespreken. En dan hebben we op 31 december de combinatietest (echo/nekplooimeting/bloedafname). Poeh ben wel blij en opgelucht nu.

Geplaatst

wat mooi Sheenara!!!

Lijkt op een duimelotje.

Het is nu dus wel zeker dat je uk geen hinder ondervind van het andere vruchtzakje?

Geplaatst

Ja grappig he dat zei ik ook al tegen mijn vriend. Ze hadden ook een foto van onderaf zeg maar dan zag je 2 handjes naast elkaar als een konijntje echt heel schattig. De dokter zei dat alles er goed uitzag en deze er geen last van leek te hebben nee, en ook dat ik niet meer in de standaard 'gevarenzone' zat (hij vertelde dat 15% van de zwangerschappen eindigen in miskraam voor de 9e week en als er daarna iets niet goed is je dat bijna altijd op de 10w echo al moet zien dan)

Uitgerekende datum

Saskia81 - 8 Juli

Denise1977 - 8 Juli

Sheenara - 10 Juli

Remci - 10 juli

Jem1979 - 12 Juli

Lotttie - 15 juli

Simba - 19 Juli

Lianza - 19 juli

Naomi -

Echo afspraken

Naomi - 17 december (3e)

Lianza - 22 december (2e)

Lottie - 24 december (7e 11+0)

Saskia - 28 december (3e 12+4)

Simba - 29 december (3de)

Sheenara - 31 december (4e 12w5d) 12 weken-echo

Verloskundig/ Gyn afspraken

Saskia - 28 december controle vk

Sheenara - 31 december combinatietest/nekplooimeting

Geplaatst

@ Sheenara: wat fijn dat je echo goed was! dat de kleine goed gegroeid en lekker druk aan t bewegen was! Doet de mens weer goed!!

Ben benieuwd hoe onze echo er morgen uitziet...

Liefs Naomi

Geplaatst

sheenara, wat een goed bericht, bij mijn vriendin verliep het net zo, iedere controle zag je het vruchtzakje meer naar de buitenkant gedrukt worden en kleiner worden....haar zoontje kletst inmiddels de oren van haar hoofd....goed bericht meid!!!

Naomi, veel succes morgen, komt ook vasr en zeker goed!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Hier weer een mooi gegroeide frummel gezien! het hartje klopte mooi en de kleine deed zelfs een klein vreugde-sprongetje!!

Helaas was er nog wel stromend bloed te zien op de echo. Ze had gehoopt dit nu niet meer te zien.. over 3 weken (pas) weer een echo!

liefs Naomi

Geplaatst

Hoi Naomi, goed nieuws zeg! Heerlijk he die kleine die het zo goed doet. Vervelend van het stromende bloed. Hebben ze hier nog wat over gezegd? Hoe ver ben je nu eigenlijk?

Liefs Sheenara

Geplaatst

@ sheenara: ze had gehoopt dat t bloeden weg zou zijn... ik heb overigens geen bloedverlies... afgelopen week nog wel bruin gevloeid, maar geen bloed.

Ze meette nu 9 weken, maar zou eigenlijk 9 wk en 2-3 dagen moeten zijn. (we hebben t die maand maar 1x gedaan, dus weten eigenlijk wanneer t "gebeurd" zou moeten zijn...hihi)

maar iets er naast meten kan alweer 1-2 dagen schelen. we worden steeds een stukje bij beetje wat blijer, maar nog steeds wel gematigd.. Maar toch erg bijzonder om de kleine zo goed

te zien groeien en een klein vreugde-sprongetje te hebben zien maken!!

Hoe gaat het met jou nu? kun jij t een beetje een plekje geven dat je 1 vruchtje bent verloren? goed weekend meis!

liefs Naomi

Geplaatst

ff klagen hoor....

heb er ruim 5 ur over gedaan om thuis te komen met de trein, ik heb 3 uur op sloterdijk staan kleumen.

Gelukkig samen met 2 andere collega's.....

Ppffttt.... nog anderhalve maand, dan kan ik bij wijze vanspreken naar huis lopen.....

Geplaatst

@ simba: wat balen zeg!! Gelukkig was je niet alleen en hopelijk waren het leuke collega's!! En wat heerlijk dat je straks dichter bij huis kan werken zeg!

Weten ze eigenlijk op je nieuwe werk dat je zwanger bent?

Groetjes Naomi

Geplaatst

@ saskia: mooi zo een lijstje! Ziet er goed uit. Fijn dat het goed met je gaat joh!!

@ Remci: echt geweldig dat je 2 hartjes hebt zien kloppen. Ben echt heel blij voor je.

@ Sheenara: Whoehoe wat super dat je echo helemaal goed was. Dat zijn eens blijde berichten en wat ziet je schatje er al lief freubelig uit :-) Spannend dat je een combinatietest hebt. Is dat vanwege je leeftijd of zeg ik nu iets stoms.

@ Naomi: Jump around in your belly. hahaha, Geweldig zeg! Hoe was je echo?

@ Simba: Leuk idee van je kerstboom, origineel. Inmiddels een beetje rust in de tent qua therapie? Gefeliciteerd met je nieuwe baan.

@ Zara: Hoe is het nu met je? Nog steeds in afwachting op je mk las ik. Hebben ze ook al een richtlijn gegeven mochten ze zelf moeten ingrijpen?

En je hebt nog steeds zwangerschapskwalen...maarre petje af hoor, hoe hou je het vol! Ja net of je dat voor het kiezen hebt.... NOT... sterkte.

@ Meiske: Ik ben je wel eens eerder tegengekomen ergens op een forum binnen ivfmoeders en kreeg kippevel van je foto van je mooie kanjers! Fijn dat je er bent.

Hier gaat het weer klein beetje beter. Kon er ook wel weer bij dat mijn kat inmiddels (waar ik echt al 12 jaar helemaal verzot op ben, zo een schatje) ernstig ziek is, hopelijk haalt hij het nieuwe jaar. Hoe raar kan het lopen. Waarom komen nare dingen altijd in meervoud? Heb dan de neiging niet goed voor mezelf te zorgen en in een dip te raken, maar het kleintje in mijn buik houd me overeind. Want ik moet wel eten en drinken... voor hem of haar!! Dus dat is super goed. Beeb gaat naar mijn idee best goed, voel af en toe wel prikjes of iets dergelijks en raak opgezwollen in buik. Haha niet van de groei want dat kan echt niet maar van vocht schijnt. Broeken gaan niet meer dicht?? Strange or not. Kan er nu wel om lachen.

Liefs Lianza

Geplaatst

ja Naomi wij weten het natuurlijk allemaal precies de bevruchting. Wel bijzonder hoor spontaan zwanger als ik zo je verhaal lees in je handtekening. Snap dat je nog een beetje gematigd blij bent, hebben we allemaal een beetje hier op het forum denk ik. Maar het is heel goed nieuws dat je kleintje het zo goed doet!

Ik ben heel blij met deze zwangerschap en met de kleine die in mijn buik zit. Kan alleen nog geen dingen van tweelingen zien ofzo vind ik moeilijk. heb het een plekje gegeven, maar op sommige momenten komt het naar boven. maar goed wil me het liefst weer helemaal hierop focussen...jij ook een heel fijn weekend!

Simba; vervelend zeg. We hadden vandaag op het werk kerstborrel, de helft kwam niet omdat openbaar vervoer niet reed en degenen die er wel waren gingen om 20-21u weg ivm.files etc. Tja het is erg mooi die sneeuw als je binnen zit en naar buiten kijkt, maar om erin te lopen of rijden is echt vreselijk. Vind het maar eng!

Lianza, ben ook blij dat de echo goed was, lief he die foto :-) Een combinatietest is eigen keus, als je wil weten wat de kans is op bijv.een kindje met down-syndroom, van mij had het eerlijk gezegd niet perse gehoeven maar mijn vriend wilt het graag. Boven je 36e wordt het vergoed, bij mij niet want daar zit ik nog onder. Kost bij ons in het ziekenhuis € 126,-- Zielig dat het zo slecht met je kat gaat, hopelijk gaat het snel beter. Ik heb soms ook wel eens dat ik niet goed eet, en dat moet natuurlijk wel voor die kleine, is dus heel goed dat we dat kleine mensje in ons buik hebben :-) broeken zitten ook niet meer lekker, heb nu af en toe een elastiekje ertussen.

Geplaatst

Hoi Dames

Even een heel kort berichtje, bedankt voor jullie steun en lieve berichtjes.

Het bloeden begint af te nemen, en ben blij als we eindelijk weer een echo krijgen.

De afgelopen dagen weinig achter de computer gezetten, ik ben erg moe maar voor de rest gaat wel goed.

Dames nog een fijne zondag.

p.s. Sheenara wat een mooie echo.

gr, remci

Geplaatst

Sheenara en Naomi: gefeliciteerd met jullie super echo's. Prachtig om die kleintjes te zien. Hopelijk kunnen jullie nu wat geruster zijn.

Lianza: wat een verdriet om je kat. Blijf goed voor jezelf en je kleintje zorgen hoor!

Remci: weer het wachten...Moeilijk! Ik duim voor je en denk aan jullie allemaal!

Hier nog steeds in afwachting van het miskraam. Paar dagen wat buikpijn gehad en nu lijkt het alsof mijn buikwand zeer doet maar er gebeurt niks, noppes, nada. Blijf ook een beetje aan huis gekluisterd want moet er niet aan denken dat het opeens op gang komt als ik ergens anders ben.

Woensdag moet ik terug naar het ziekenhuis. Ben benieuwd wat ze op de echo zien en wat we te horen krijgen.

Geplaatst

Hoi meiden, allemaal nog heelhuids het weekend doorgekomen (qua gladheid?). Wel mooi die sneeuw en leuk voor kinderen maar erg onpraktisch he.

Remci bedankt, gelukkig begint het bloeden bij je af te nemen, op naar de volgende echo. Sterkte met wachten.

Zara ook bedankt, ben wel iets geruster nu ja maar je leeft wel van onderzoek naar onderzoek al zeg ik het zelf.

Heel vervelend voor je dat er niks gebeurt, heel veel sterkte en succes woensdag in het ziekenhuis.

Geplaatst

Lieve Zara,

Wat vervelend dat de miskraam nog niet vanzelf op gang is gekomen.. Misschien dat de buikpijn al wel z'n voorwerk heeft gedaan.. En

Het alsnog voor woensdag komt. Sterkte meid!

Hier steeds een stapje verder.. Er was nog steeds stromend bloed te zien op de echo, dus nog steeds spannend!

@ sheenara, ja heelhuids t weekend doorgekomen! Inderdaad een prachtig gezicht die witte wereld!! Maar handig...

Liefs Naomi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden