Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@lianza: ik kan je (uit ervaring) vertellen dat het echt wel even een gemis is in je buik, na je bevalling... (zo stil)

Maar daarna toch ook wel weer lekker wanneer die lege flubberbuik er weer een beetje strakjes bij ligt! Hihi

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vanmijn vriend hoefde z'n oievaar of ander bord ookniet zo nodig. Maar van mij mag de buurt wel weten dat er een kleintje bij ons geboren is.

Het is zo'n ooievaar geworden die naar binnen vliegt.. Je kunt die dingen en ook andere borden overal huren. En ik vond het niet eens heel duur.

Geplaatst

Vind ze ook wel grappig, straks maar eens op internet kijken. Gaat jullie partner eigenlijk vrij nemen als de kleine geboren is?Groetjes Sheenara

Geplaatst

ja, dan is hij meteen twee weken vrij..

Voor de partners..... er is bij wet geregeld dat de bevallingsdag een calamiteiten dag is, en daarna (!!) heb je twee vrije dagen.

Kraamverlof

Als de echtgenote of partner van een werknemer is bevallen, heeft de werknemer recht op kraamverlof. Het kraamverlof duurt twee dagen en kan na de bevalling van de echtgenote of partner worden opgenomen. Tijdens het kraamverlof moet het loon worden doorbetaald en het mag niet in mindering worden gebracht op de vakantiedagen.

Als het kind thuis wordt geboren, moet de werknemer het kraamverlof in de eerste vier weken na de geboorte opnemen. Als het kind in het ziekenhuis wordt geboren, neemt de werknemer het verlof op in de vier weken na de thuiskomst van de baby uit het ziekenhuis.

Voor de bevalling zelf en het doen van aangifte van de geboorte hoeft de werknemer geen kraamverlof op te nemen. De werknemer kan hiervoor het zogenoemde 'ander kort verzuimverlof' opnemen. Dit kort verzuimverlof valt onder dezelfde regeling als het calamiteitenverlof. De twee dagen kraamverlof kunnen hierop aansluiten.

Let op: in een cao of in een regeling met de ondernemingsraad of personeelsvertegenwoordiging kunnen andere afspraken staan

Calamiteitenverlof en ander kort verzuimverlof

Als een werknemer onmiddellijk vrij moet nemen vanwege een onvoorziene persoonlijke omstandigheid kan hij of zij gebruik maken van calamiteitenverlof en ander kort verzuimverlof. Een redelijk verzoek om calamiteitenverlof mag een werkgever niet weigeren. Wel kan de werkgever achteraf de werknemer vragen om aan te tonen dat het opnemen van calamiteitenverlof noodzakelijk was.

Voorbeelden van calamiteiten- en ander kort verzuimverlof:

• zaken regelen rond een sterfgeval in de familie;
  • snel een oppas vinden of verzorging regelen voor een ziek familielid;
  • regelen van een loodgieter bij een breuk in de waterleiding in de woning;
  • bevalling van de partner (ander kort verzuimverlof);
  • aangifte doen van de geboorte van een kind (ander kort verzuimverlof).

Geplaatst

dat denken heel veel mensen, maar dat is dus niet zo..

Het nadeel alleen is dat heel veel werkgevers het ook niet echt weten. Al zullen ze het bij een P&O wel moeten weten.

Geplaatst

he Simba wat goed..

Ik dacht dat de man gewoon twee dagen kreeg. Maar dan een voor de bevalling en een voor het aangeven van de baby. Maar het is dus eigenlijk vier dagen.

Dit is wel fijn om te weten.

Vandaag is dan eindelijk alles geregeld bij het UWV... omdat ik een tijdelijk contract van het uitzendbureau heb was het allemaal een beetje ingewikkeld.. Telkens heen en weer gebel en de een verwijst naar de ander en andersom.. nou pff werd er helemaal gefrustreerd van!!! Maar goed met 37 weken is het dan eindelijk geregeld!! Al ben ik al drie weken met verlof! Nu wachten op de eerste betaling en die mag wel spoedig komen want ik shop me nog helemaal gek voor de baby. Kan niet ophouden. Ben zo bang dat ik te weinig lakentjes of hydroluiers heb enzo hahah.

Nou spannend allemaal wie de volgende gaat zijn.

Oh zou iemand voor mij mijn afspraak bij de gyn erbij kunnen zetten in het lijstje?? Dit zal zijn op 7 juli.

Hopelijk wordt dan bekend of ik ingeleid ga worden of niet.. Spannend!

Iedereen succes!!!

Liefs

Geplaatst

Ik wil vandaag het wiegje helemaal klaar gaan maken,maar ik heb geloof ik nog geen moltonzeilje. oeps...

Mag dus nog even langs de hema vandaag of morgen...

Begina, wat ik eruit begrijp is dat het in principe 3 dagen is, bevalling meegerekend (als dit 1 dag is)

Hoe het is als je volledig in de nacht bevalt, weet ik eigenlijk niet.

Geplaatst

Heb net even de fotos op de computer gezet.. Hierbij onze muurschildering en wiegje enzo..

Ben best trots en tevreden.. hahah kan de kleine maar komen!!!

[ATTACH=CONFIG]1659[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1660[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1656[/ATTACH]

Geplaatst

wow Begina!! wat een schattig wiegje en wat een mooie schildering zeg!!

Ellentrik bedankt, is nu (ongeduldig) afwachten.....;-)

Simba heb het bedje en de kinderwagen zonder zeiltje opgemaakt, de kraamzorg zei dat ze het niet meer doen. De meningen zijn er volgens mij over verdeeld...

Geplaatst

Wat goed Simba! Wist ik dus ook niet. Wel is het heel fijn dat mijn mannetje 4 weken vrij heeft. En daarna gaat ook gelijk zijn pappa-dag in. Dan is hij elke woensdag bij de kleine. Leuk!!

Begina, wauw wat is je muurschildering geweldig geworden. Echt helemaal te gek.

Naomi, hihi straks hebben we een flubberbuik. Maar wel een heel mooi mensje ervoor terug gelukkig.

Als ik terug kijk op dit jaar dan kan m'n geluk toch bijna niet meer op. Het is in een sneltreinvaart gegaan en kan niet meer wachten op die kleine. Ben er helemaal klaar voor. De zooooooon schijnt :-)

Geplaatst

@begina: mooie muurschildering zeg!!

Mijn mannetje was er de vorige x alleen de dag v bevallen... Dat is helaas het nadeel vh hebben van een eigen zaak...

Het is erg druk en personeel met vakantie, dus ook deze keer verwacht ik hem niet veel thuis....

We willen, als alles goed gaat, in sep ergens op vakantie gaan. Dan echt even genieten van ons gezinnetje!!

Voelt iedereen zich nog een beetje top?

Ik heb vandaag weer de hele dag zo veel mogelijk proberen weg te werken op de zaak.

Nu even 2 dagen vrij en dan donderdag weer werken.

@ Adriana: hoe gaat het met je? En Owen? hopelijk ben je lekker aan t genieten!

Morgen weer naar de vk. Ben benieuwd of de kleine volgens deze vk ook keurig ligt ingedaald...

Geplaatst

Jammer Naomi, Maar ja.... als je weet waarom het is, is het beter te handelen.

Nou Frummel heeft hier vanacht de tent verbouwd van binnen. Of deed mee aan de Tour de France.

Was hoe dan ook een nachtje van 4 uur....

Jullie nog een beetje geslapen? Of is er stiekem vanacht een wereldburger bij gekomen?

Geplaatst

Hoi meiden,

net terug van vk en ik moet donderdag weer even terug komen. Is echt voor het eerst dat ik eerder moet komen. Ze wilt toch even urine nakijken op teveel eiwitten. Voor bloeddruk of iets dergelijks. Ben vandaag ook weer veel duizelig en kortademig. Ook wel logisch denk ik dan zo, met de laatste lootjes. Niet dan? Beeb was verder ingedaald, ligt er nog niet helemaal in maar gaat de goede kant op. Verder heb ik echt niets te zeuren want zwangerschap gaat eigenlijk juist heel erg goed. Nog 2 weken! Wauw.

Succes meiden!

Liefs Lianza

Geplaatst

Hier ook weer slecht geslapen en t vandaag eens flink zat zijn!!

De vk voelde aan m'n buik/baby en vroeg me waar ik t allemaal voelde trappen....

Ik dacht oh nee, toch niet omgedraaid hè?! Ik zei boven, maar aan alle kanten. En heb ook t idee dat de kleine soms rare houdingen aanneemt...

Ze zei, dat kan wel kloppen!! Het ene been steekt die kant op en het ander de andere kant!!

Maar hoofd ligt keurig nr beneden, dus moet geen probleem zijn!

Ook stelde deze vk voor om haar eerst privé te bellen wanneer de bevalling gaat beginnen... Zij wil zo graag de bevalling doen!

Zij heeft bij ons in t begin ook steeds extra echo's gemaakt ivm onzekerheid vd miskraam v 1 vruchtje... Het is zo'n schat!!

Maar goed, ze moet dan net niet bezig zijn met andere bevalling of met haar eigen kids omhoog zitten ivm oppas...

Maar het is het proberen waard!! Ben benieuwd!!

Geplaatst

Hoi dames

Sorry voor mijn late reactie. Ik ben op 17 juni 2011 bevallen van een zoon Ilias en dochter Yasmin, we zijn afgelopen maandag pas thuis gekomen. Het was een pittige bevalling, heb even tijd nodig gehad om het allemaal te verwerken. De kleintjes moesten nog wel blijven omdat Yasmin nog te klein was.

Het was de afgelopen tijd een hele drukke periode en in het ziekenhuis hebben ze geen internet. Hopelijk heb ik de komende dagen / weken wat tijd om een in haal slag te maken.

maar meiden hoe gaat het verder met jullie?

De kleintjes beginnen weer te huilen, ben weer voedingen geven.

Gr. remci

Geplaatst

Gefeliciteerd Remci!!! Wat fijn om even iets van je te lezen. Prachtige namen voor je kindjes en ik snap idd dat je die tijd nodig hebt gehad om bij te komen.

Het is niet niks. Geniet lekker van je zoontje en dochtertje.

Liefs Lianza

Geplaatst

He fijn remci, eindelijk iets van je gehoord.

Het hele vehaal horen we nog wel eens...

Hier door de oseo en de acu een wat druk dagje... en dat wraakt zich behoorlijk..

Geplaatst

Remci gefeliciteerd!!!! Wat fijn om wat te horen en dat het nu wel goed gaat!!! Hopelijk kan je nu een beetje gaan genieten van je kindjes!!!

Liefs

Geplaatst

yeahhhhh Remci wat leuk wat van je te horen! En wat een mooie namen voor je zoon en dochtertje. Gefeliciteerd en geniet met jullie hele gezin van de kraamtijd.

uitgerekende datum/naam+leeftijd/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt (IUI/IVF/icsi/spontaan)

juni baby's die juli-baby's worden:

28 juni 2011: Ralletje

30 juni 2011: Moki

5 juli 2011 - Adriana 40jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

8 juli 2011 - Saskia 30jr. - 1e kindje na 6xIUI en 3x ICSI

10 juli 2011 - Remci (tweeling) - 2e en 3e kindje

10 juli 2011 - Sheenara 36jr. - 2e kindje na 1e IVF-poging 4e TP

... juli 2011 - Renuka

15 juli 2011 - Lotttie 26jr. - 1e kindje na 7e pogingen tot IVF(/ICSI)

19 juli 2011 - Simba 35jr. - 1e kindje na 2e IVF-poging

20 juli 2011 - Naomi 32jr. - 2e kindje na 2e IVF-poging spontaan zwanger

21 juli 2011 - Lianza 37jr. - 1e kindje na 1e ICSI-poging

25 juli 2011 - Jolanda 30jr. - 1e kindje na 1e IVF-poging

26 juli 2011 - Begina 30jr. - 1e kindje

30 juli 2011 - Ursela

7 augustus 2011 - Meiske tweeling zal wrsch in juli komen

AFSPRAKEN:

datum/naam/vk-gyn controle/echo aantal weken

5 juli : Lianza : controle vk

5 juli : Naomi : controle vk

6 juli : Simba : controle vk

7 juli : Begina : GYN

7 juli : Sheenara : controle vk

12 juli : Lianza : controle vk

14 juli : Simba : controle vk

19 juli : Lianza : controle vk

uitslagen combitest/geslacht etc.

Adriana: :boy:

Saskia: :girl:

Remci: :girl: & :boy:

Sheenara: :girl:

Renuka:

Lotttie: Wij weten het maar ik zeg niets :P

Simba: blijft een verrassing

Naomi: blijft een verrassing

Lianza uitslag combitest: 1:920 :boy:

Jolanda uitslag combitest: 1:2842 :boy:

Begina: blijft een verrassing

(geplande) bevalling:

Remci : 17 juni geboorte van de twins! (37 weken): ILIAS en YASMIN

Adriana : 28 juni geplande keizersnee (39 weken): OWEN geboren!!

Geplaatst

@ remci: joehoe, gefeliciteerd met je 2 wondertjes! Fijn wat van je te horen en dat het goed gaat.

Lekker genieten van je gezin!

@ Adriana: hoe gaat t met jou en owen?

Geplaatst

Zou iemand mijn afspraak van 12 juli bij de vk weer aan t lijstje willen toevoegen??

Alvast bedankt!

Rommelt t al bij iemand?

Vanmorgen bij de pedicure geweest. Heerlijk even niks doen en met de beentjes omhoog!! Hi hi

Geplaatst

uitgerekende datum/naam+leeftijd/hoeveelste kindje/hoe zwanger geraakt (IUI/IVF/icsi/spontaan)

juni baby's die juli-baby's worden:

28 juni 2011: Ralletje

30 juni 2011: Moki

5 juli 2011 - Adriana 40jr.- 2e kindje na 3e IVF-poging spontaan zwanger

8 juli 2011 - Saskia 30jr. - 1e kindje na 6xIUI en 3x ICSI

10 juli 2011 - Remci (tweeling) - 2e en 3e kindje

10 juli 2011 - Sheenara 36jr. - 2e kindje na 1e IVF-poging 4e TP

... juli 2011 - Renuka

15 juli 2011 - Lotttie 26jr. - 1e kindje na 7e pogingen tot IVF(/ICSI)

19 juli 2011 - Simba 35jr. - 1e kindje na 2e IVF-poging

20 juli 2011 - Naomi 32jr. - 2e kindje na 2e IVF-poging spontaan zwanger

21 juli 2011 - Lianza 37jr. - 1e kindje na 1e ICSI-poging

25 juli 2011 - Jolanda 30jr. - 1e kindje na 1e IVF-poging

26 juli 2011 - Begina 30jr. - 1e kindje

30 juli 2011 - Ursela

7 augustus 2011 - Meiske tweeling zal wrsch in juli komen

AFSPRAKEN:

datum/naam/vk-gyn controle/echo aantal weken

5 juli : Lianza : controle vk

5 juli : Naomi : controle vk

6 juli : Simba : controle vk

7 juli : Begina : GYN

7 juli : Sheenara : controle vk

12 juli : Lianza : controle vk

14 juli : Simba : controle vk

19 juli : Lianza : controle vk

uitslagen combitest/geslacht etc.

Adriana: :boy:

Saskia: :girl:

Remci: :girl: & :boy:

Sheenara: :girl:

Renuka:

Lotttie: Wij weten het maar ik zeg niets :P

Simba: blijft een verrassing

Naomi: blijft een verrassing

Lianza uitslag combitest: 1:920 :boy:

Jolanda uitslag combitest: 1:2842 :boy:

Begina: blijft een verrassing

(geplande) bevalling:

Remci : 17 juni geboorte van de twins! (37 weken): ILIAS en YASMIN

Adriana : 28 juni geplande keizersnee (39 weken): OWEN geboren!!

Lottie : 2 juli geplande geboorte (38 weken en 1 dag): een dochter!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden