Ga naar inhoud

SILAS, zoon Kyra geboren op 06-11-2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

In ons Novembertopic eindelijk bericht van Kyra...

...hier eindelijk een bericht van mij!

Ik ben op 6 november bevallen van een jongen (gelukkig toch een jongen :) !!!

En ik ben zojuist pas uit het ziekenhuis gekomen..omdat het allemaal niet zo ging als gehoopt anders had ik uiteraard veeeeeeeeeel eerder geschreven.

Ik ben nog wat bibberig, dus ik zal proberen mijn verhaal kort en duidelijk te doen.

Zoals ik al schreef zijn vrijdagavond de weeen begonnen, maar ze waren goed weg te puffen en kwamen aan het eind van de ochtend om de 7 minuten. Dus veel te zwak en te lange tussenpozen..

's Morgens dus de verloskundige gebeld en aangegeven dat ik naar het zh wilde, omdatik dit niet vol ging houden en dit verdacht veel leek op de bevalling van mijn dochter 10 jaar geleden.

En idd, na controle bleek ik een HALVE CENTIMETER!!!! ontsluiting te hebben, en dat na een hele nacht!

Het was dus nog de vraag of mijn vliezen gebroken konden worden, want dat is niet mogelijk met een halve centimeter, maar ik bleek toch al wel 2 cm te hebben en mijn vliezen konden worden gebroken. Ik heb direct een ruggeprik gevraagd en gekregen.

En wat ging het voortvarend meiden!! Ik was om 11.00u gekomen en had om 14.00u al 9 1/2 cm!! Dit ging goed!

En toen ging het dus niet meer.

Die laatste halve cm kwam niet. Ik heb 2 1/2 uur in de laatste ontsluitingsweeen gelegen en die doen het meest pijn. Maar er kwam geen beweging.

De verloskundige van het zh heeft contact opgenomen met de gyn en beiden wisten zeniet de oorzaak van het feit dat dit laatste stukje niet ging.

Er is toen besloten tot een spoedkeizersnee en ik vond het prima.

Bleek dat zoonlief toch in een verkeerde ligging lag en niet mooi was ingedaald. Daarom duurde het dus zo lang met indalen (toen ik zwanger was) want het lukte gewoon niet meer.

Hij is dus ook geboren met een lang punthoofd (achterkant) en een scheef getrokken gezichtje omdat ie zo knel heeft gelegen voor zo'n lange tijd en dan ook nog volop in de weeen.

Maar op zaterdag 17.40u is onze zoon: Silas geboren!

Ik moest 5 dagen in het zh blijven liggen, maar wist er gelukkig 4 van te maken en ben vanmiddag thuis gekomen.

Het punthoofdje is weg, alsmede het gezichtje wat weer recht is getrokken.

Ik was heel verdrietig omdat ik hoopte na de bevalling snel te kunnen herstellen van mijn hernia en BI en nu duurt alles dus nog langer door de ks.

Dat heb ik nu wel zo'n beetje van me af gezet en neem het zoals het komt: het is niet anders.

Het was zwaar en onverwacht maar het was het zo ontzettend waard!!

Kyra van harte gefeliciteerd met jullie zoon. Geniet nu jullie thuis zijn!!!

Geplaatst

Kyra,

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon.

Geniet ervan!!

groetjes, Diane

Geplaatst

Kyra, van harte meid! Wat een verhaal, hopelijk ben je weer snel de oude!

Wat een mooie en leuke naam!

Geniet van je gezin!

Kissie Mia

Geplaatst

Kyra, van harte gefeliciteerd met jullie zoon en wat een aparte naam. Nou snel opknappen en lekker genieten.

Dikke knuffel xxx

Geplaatst

Hartelijk gefeliciteerd met jullie zoon Silas...leuke naam.

Moest ineens aan denken..was vroeger toch een serie op tv..ff gegoogeld...en ja dat jongetje op dat paard...

grappig..daar keken we vroeger altijd naar. Heb die naam de laatste jaren nooit meer gehoord..leuk!

Wens jullie een fijne kraamtijd toe!

Geplaatst

Kyra, Ik had je net een priveberichtje gestuurd en toen zag ik opeens dit bericht!!!!!!haha, grappig! Nou, van harte gefeliciteerd met jullie zoon Silas. Mooie naam zeg. Een goed herstel en ik hoop dat de klachten gauw onder controle zijn! Joy1

Geplaatst

Gefeliciteerd met jullie zoon!

De teleurstelling over het herstellen deel ik met je. Het is niet anders, maar daarom is de 'pijn' ervan niet minder helaas.

Geplaatst

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie lieve zoontje!! Geniet ervan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden