Jump to content

slechte beoordeling o.a. door ivf

Recommended Posts

Posted

We zijn nu een jaar bezig met ivf en na 6 terugplaatsingen en 2 miskramen ben ik nu zwanger.

Ik ben wel bang dat ik over een paar weken een slechte beoordeling krijg vanwege de impact

van het hele ivf gebeuren.

Het hele jaar ben ik niet ziek geweest maar heb vanwege alle emoties me niet goed kunnen concentreren.

Herkent iemand dit?

Posted

Je bent tenminste wel zwanger, van harte!

Wellicht helpt openheid je in het gesprek? Ik denk dat de molen bij ons allemaal het presteren op andere vlakken beinvloed. Helaas...

Ik hoop dat je begrip krijgt, want het is nogal wat, succes!

Posted

Gefeliciteerd!

Ik heb nog nooit een slechte beoordeling gehad omdat ik op emotioneel vlak niet helemaal functioneerde door het hele ivf-gebeuren.

Bij mij zijn ze dan ook allemaal op de hoogte en leven ze met me mee.

En als je verder je werk altijd goed hebt gedaan, kunnen ze je nooit aanspreken op je emoties.

Ik zou er niet te bang voor zijn.

Posted

Lieve Rachel

maak je niet te druk, als je een goede leidinggevende hebt dan kan hij/zij je een goede beoordeling geven. Toevallig heb ik van de week ook mijn beoordeling gehad, was weer goed+, ondanks mijn lange afwezigheid en nadat ik terug was heb ik echt mijn egen werkzaamheden weer in fases op moeten pakken

Van de andere kant, je bent zwanger, dat is het allerbelangrijkste meid!

liefs

Babeth

Posted

Hallo Rachel,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Fijn dat het na zoveel terugplaatsing toch weer gelukt is!

Ik snap je angst voor een slechte beoordeling, maar ik denk dat het allemaal wel mee zou vallen. Zo'n slechte beoordeling mag namleijk niet als verrassing komen. Als ze zouden vinden dat je niet goed zo presteren had je dat allang moeten weten. Iedereen zal begrijpen dat je door al die IVF behandelingen er niet altijd helemaal bij bent met je hoofd. Als je leidinggevende hier moeite mee zou hebben, dan had je dat al lang geweten.

Succes met je zwangerschap in elk geval.

Groetjes, Dorien

Posted

Hallo Rachel,

Fantastisch, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik werd tijdens mijn iui en ivf behandelingen niet vervangen, waardoor er irritatie is ontstaan omdat we dus een mannetje te kort waren (mijn collega's wisten niet dat ik ivf deed). Mijn directrice is daarin nalatig geweest wat mij betreft, (zij had voor vervanging moeten zorgen volgens mij) het heeft niet aan mij gelegen, ik heb altijd van tevoren aangegeven wanneer ik er niet zou zijn. Maar het heeft geen invloed gehad op mijn functioneren of op mijn beoordeling. Maak je dus maar niet te druk hoor, het loopt vast wel los!

Succes en geniet van je zwangerschap!

liefs

Jeegeetje

Posted

Rachel kan me bijna niet voorstellen dat je een slechte beoordeling kan krijgen door IVF.

Ik zit al 3 jaar in een bedrijf,ze weten van ons kinder wens en ik krijg iedere jaar betere beoordeling!

Ik ben ook niet ziek geweest door de jaren heen(tenminste met griep ga ik gewoon werken) en ook door alle emoties me niet goed kunnen concentreren en toch goede gespreken gehad.

Dat je af en toe moeilijk kan concentreren snapen ze wel hoor,gaat om hoe je je bent op de werk vloer en hoe je je werk doet!

Maak jij maar geen zorgen!

Gr.,Violeta

Posted

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn beoordeling er wel degelijk een keer door beinvloed is. Maar dat was een bijzondere situatie. Ik was gestart in een nieuwe functie, ook nieuw voor het bedrijf. En door de ivf perikelen, mijn bijna burned out daarna en ook een aantal interne zaken heb ik die functie niet goed vorm kunnen geven. Ik had een vast contract, dus ze konden niet veel, maar de functie werd wel opgeheven en ik moest terug naar mijn oude werk. Het was anders misschien ook wel gebeurd, de functie paste eigenlijk niet heel goed binnen het bedrijf, maar toch heeft de ivf wel een rol gespeeld. O.a. doordat ik er dus bijna overspannen van was geraakt.

Merk ook dat ik me er nu zorgen over maak. Was net twee weken aan de slag in een nieuwe job (waar ze me dus wel zwanger hebben aangenomen, dat pleit voor ze) en nu dus eruit door een miskraam. Denk niet dat ik het komende week al aankan om te werken, dus dan is m'n proeftijd voorbij terwijl ik de helft ervan afwezig ben geweest.... beetje een knoop in m'n maag daardoor.

Maar Rachel, laat je hierdoor niet zenuwachtig maken want over het algemeen heb ik altijd enorm veel begrip en steun gekregen. Als ze al minder positief zijn dan normaal, dan kun je laten noteren waardoor dit volgens jou is gekomen. Ze mogen niet out of the blue opeens een hele slechte beoordeling geven!! Wanneer is je gesprek? Succes!

Posted

Hoe gaat het nou met je Henne?

Ik heb veel aan je moeten denken de laatste tijd.

Ik heb door mijn miskraam van vorig jaar ook al een slecht beoordeling gehad.

Op mijn werk is het zo dat je echt heel amitieus moet zijn om een goede beoordeling te krijgen.

Ik heb mijn werk prima gedaan, maar heb geen initiatieven genomen om meer aan te pakken.

Ik was al blij dat ik kon komen werken.

Vorig jaar eerst ziek door overstimulatie en daarna 2 dagen door de miskraam, dat heb ik toen al

te horen gekregen.

Dit jaar heb ik 2 keer huilend aan mijn bureau gezeten en op het moment dat ik een miskraam kreeg na een mislukte

curretage ben ik ook gewoon gaan werken, omdat ik me niet meer ziek durfte te melden.

Ik heb er een aantal malen behoorlijk doorheen gezeten waardoor ik me slecht kon concentreren.

Voor 1 december heb ik het gesprek, maar ik ga me erg verdedigen.

liefs

Rachel

Posted

Jeetje ....Ja ik herken dat wel van mijn nieuwe baan: ambitieus en commercieel. Ik zat bij een semi-overheidsorganisatie waar ik rustig een dag uit m'n neus kon eten bij wijze van spreken. Heb bewust de overstap weer gemaakt, maar toch maak ik me nu zorgen. Toch denk ik nu ook wel: als ze me hierom niet meer willen hebben, dan is dat hún gemis. Ze hebben me bewust zwanger aangenomen omdat ik goed ben in wat ik doe. Dus als dit nu een probleem is, dan maar weg hoor.

Verdedig je idd maar goed. Misschien kan een arboarts nog een rol spelen? Over het algemeen vindt ik dat *****, maar heb gemerkt dat ze in geval van zwangerschap e.d. vaak nog wel redelijk zijn.

• 2 weeks later...
Posted

Beste Rachel,

Toevallig zal ik dit topic in een ooghoek en ben het even gaan lezen.

Volgens mij moet je nu je gesprek gehad hebben. Hoe is het gegaan? Kon je het een beetje goed verwoorden en toelichten? Ik hoop dat je begrip hebt gekregen. Dan hebben zij er tenminste weer een tevreden medewerker bij en dat levert veel meer op.

Posted

Hai Karin, nee ik heb mijn beoordeling nog steeds niet gehad.

Gisteren zat ik toevallig met mijn leidinggevende in de auto en toen liet ik vallen

dat ik er erg tegenopzie.

Hij zei dat hij wel wist dat ik een zwaar jaar achter de rug had en dat de beoordeling wel meeviel.

Nu ben ik daardoor wel redelijk gerustgesteld.

lief dat je ernaar vraagt.

groeten

Rachel

Posted

Hi Rachel,

Fijn dat je leidinggevende je vast enigzins gerust kon stellen. Er zullen dan vast nog wel aandachtspunten zijn, maar dat weet je zelf dan ook wel toch? Iedereen weet dat je als je in een IVF traject zit je minder presteert en dat weet je ook van jezelf. Het is alleen fijn als je er niet compleet op afgerekend wordt maar dat er ook begrip is. KOmend jaar gaat het dan vast weer veel beter. Zeker nu met een kindje op komst.

Laat je nog even weten hoe het is afgelopen?

Groet, Dorien