Ga naar inhoud

Wie is er nog meer bezig met adoptie?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Wannabemom, wat een mooie stap vooruit weer! En het gaat best snel, binnenkort al op landenintake!

@ Raba, wat goed! De BT bijna bijna binnen, maar dat ie binnen gaat komen is zeker. De vergunninghouder is voor ons een makkelijke keuze. K&T heeft voor ons de meest geschikte landen en het contact wat we met ze hebben gehad, voelt erg goed.

Hier helaas in afwachting van een vmk. Zou nu eigenlijk 4 weken en 4 dagen zijn, maar mijn HCG is veel te laag en ook al aan het dalen. Echt even een klap. Nog nooit zwanger geweest, en nu van het allerlaatste cryootje mocht ik heel even genieten. 2 streepjes op de test! Helaas werden ze niet echt donkerder en de bloedtest wees uit dat het niet goed zit. Nu wachten wanneer het bloeden begint. Ik vind het wel zwaar zeg.

• Reacties 874
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@resa; Heel even mogen hopen. zo van het zal toch niet..... En dan ook nog de klap dat het de laatste kans was.... In ieder geval

weer een hoop om te verwerken. Sterkte met het verlies... Hopelijk verloopt de miskraam verder goed en ga je er niet te veel klachten van hebben.

Voor ons was het wel weer een grote troost met de laatste miskraam (maart 2012)dat we wisten dat er toch wel een kindje zou gaan komen uit china. Weet niet of jullie dat ook zo ervaren??

@raba; super bijna de BT binnen. Die gaat dus zeker komen. Wij hebben gewoon gekeken naar voor welke landen we in aanmerking komen en welke wachtlijsten open waren.

Omdat we bijv. maar (bijna)3 jaar getrouwd zijn en niet christelijk viel er een heleboel af. Daarnaast hebben we gekeken naar wat voor soort kindje we willen. (klinkt heel gek, maar tja zo is het wel). We kiezen dus bijv. niet voor HIV en toen vielen er een hoop afrikaanse landen af. Een lichamelijke handicap vinden we geen probleem, terwijl geestelijke handicaps(bijv down, forse ontwikkelingsachterstand) we niet voor kiezen. Ook hebben we naar de geschatte wachttijd gekeken. Bijv. taiwan is momenteel geloof ik wel 4 jaar wachten en onzeker. Tja daar kiezen we ook niet voor.

UIteindelijk kwamen we dus steeds op china uit. UIteindelijk ons gevoel gevolgd en voor meiling gekozen. K&T was nog een optie, maar daar heb je meer special focus kindjes.

In ieder geval succes met kiezen!!!

Geplaatst

Dank je, wannabemom.

Vanmorgen weer bloed laten prikken. Ik verlies nog steeds niks van bloed, ook geen bruin. De waarde was maandag nog maar 6, dus de goede kant kan het niet op gaan. Ik hoop dat ook dat het gewoon snel komt, dan ben ik er vanaf. Klinkt een beetje nuchter, maar zo voelt het niet hoor.

Ergens geeft het troost dat er zeker een kindje komt. Aan de andere kant zorgt het ook weer voor wat twijfels. Wij hadden de hoop op een bio-kindje ook echt opgegeven en waren er zeker van te stoppen met de mmm. Nu we zo dichtbij waren, kriebelt het toch weer om het nog een keer te proberen. Maar waar trek je dan die grens? Een vmk is ook geen garantie ofzo, maar het voelt een beetje als "het kan". Toch gaan we echt niet verder met de mmm. Adoptie voelt voor ons als een hele fijne en goede weg, en de mmm valt ons zo zwaar. Ik ben bang dat er straks een keer iets knapt, als je maar door gaat zonder je grenzen te willen en kunnen zien.

Geplaatst

@ resa; klinkt inderdaad vreemd, maar hopelijk komt de menstruatie nu wel snel. Dan kan je verder met het verwerken van dit grote verlies.

En het is niet niks om zo tussen 2 dubbele gevoelens heen en weer geslingerd te worden. Dacht je alles af gesloten te hebben....komt dit weer er tussendoor...

Voor jullie is het nog eens extra dubbel omdat de miskraam tegelijk komt met het einde van de mmm. 2 dingen tegelijk verwerken.

Bij mijn miskraam in maart had ik ook echt heel dubbele gevoelens. Alsof ik moest kiezen tussen 2 kinderen..... of een biologisch of een adoptiekindje. En momenteel hebben

we dus echt geen voorkeur voor een van die 2. Wij gaan nu ook echt alleen voor de adoptie. Proberen het zelfs een beetje te voorkomen dat ik zwanger wordt.... heel erg dubbel. (weet al bijna niet meer hoe dat moet na 6 jaar :) ) Maar we zijn nu zo ver in de procedure dat we gewoon eerst naar china willen. Als ik daarna weer zwanger zou worden prima, maar op dit moment even niet. Geeft ook wel weer wat rust in ons hoofd.

Geplaatst

Wat is het stil hier.... Alles goed met iedereen??

Wij mochten deze week weer een nieuwtje krijgen; volgende week (24 mei) mogen we op landenintake komen!!! Daarna kunnen we aan de slag met alle documenten. We hopen in juli alles naar china te kunnen opsturen... Het blijft spannend dus.

Geplaatst

Wannabenom wat goed zeg. Dus jullie ervaring met meiling is goed? Tot welke leeftijd hebben jullie gekozen. Ik heb gisteren meiling nog geprobeerd te bellen maar het was zo druk dat ik een bericht heb achter gelaten. Heb wel met k&t gesproken en zei gaf aan dat ze alleen kindjes met vas , een een ernstige schichus hadden. Daar schrok ik van. Stichting afrika ook gesproken dat was een fijn gesprek. In juni hebben ze een opendag voor mensen die daar geadopteerd hebben. Daar gaan we heen. Was een heel fijn gesprek en positiever. Beginseltoestemming is binnen. Yes. En de vakantie was heerlijk.

Geplaatst

Nou ja verbeter wat en nu staat het onder elkaar. Ik heb ik natuurlijk de volgende verhaal. Hierna moet nog een enter

Geplaatst

@Raba; super de beginseltoestemming binnen!! Fijn dat jullie een heerlijke vakantie hebben gehad.

Onze ervaring met meilling is tot nu toe alleen maar positief. Wat ik zo zie wat voor "soort"kindjes er momenteel voorgesteld worden vind ik juist dat ze

veel kindjes met een missend handje voorstellen. Ook iemand met een schisis en een missende arm. Het verschil tussen meiling en K&T is volgens mij dat ze bij meiling vooral zelf matchen. (vaak via de SN-lijst) en bij k&T staan er geloof ik juist vaker special focus(is eigenlijk vaak ernstiger SN of combinaties) op de website. Daar moet je dan op schrijven(misschien samen met 10 andere ouders) en dan krijg je wel of niet het kindje. Maar dit was dus zo in januari, dus misschien dat het nu weer wat anders gaat.

Bij K&T heb je wel maar 1 intake, bij meiling dus 3. Voor ons geen probleem omdat ik toch nog moest wachten tot ik 30 ben. En op zich ook wel fijn dat we nu dus alle info in 3x gehad hebben.

Momenteel kan het bij meiling erg snel gaan. Een stel dat begin maart de documenten in china hadden liggen mogen wrs. in juli/augustus al naar china. Dat is wel echt razendsnel. Wij gaan er maar van uit dat het bij ons wat langer gaat duren.

Ons leek stichting afrika ook wel een fijne club. (heb ik toen mee gebeld). maar kenia valt voor ons af omdat we niet zo lang van het werk weg kunnen. En ethiopie was toen wij belden nog best onzeker hoe lang de wachttijd zou gaan zijn. En tja.... eigenlijk hadden we toch gewoon een lichte voorkeur voor china. Misschien dat we wel bevooroordeeld waren omdat we in onze kennissenkring een paar hele leuke chinese kindjes kennen.... In ieder geval veel plezier als je naar de open dag gaat!!

Geplaatst

Oh ja, wij hebben toestemming van de raad voor een kindje van 0-4 jaar. Bij meiling hebben we aangegeven ongeveer 0-36 maanden. Maar dat zou mogelijk iets kunnen afwijken als er een goede match voor ons zou zijn.

Geplaatst

Hey meiden! Ik kom even kijken hoe het met jullie gaat. Wannabemom en Raba, jullie hebben je beginseltoestemming binnen, da's mooi zeg!

Weer een stapje dichterbij..!

Hoe is het verder met jullie? En met de anderen? (ik heb natuurlijk niet alles gelezen, alleen een beetje gescanned).

Wij weten nog niet wat we gaan doen met adoptie. We moeten sowieso wachten tot ons meissie 1 jaar is voordag je weer terug op de wachtlijst voor de via cursus mag. Maar wij richten ons meer en meer op pleegzorg. Ik vermoed dat we de adoptieprocedure stop gaan zetten en een deel van onze 900,- die we al betaald hadden terug gaan vragen. Maaaaaar we weten het nog niet 100% zeker.

Big decissions...

Nou sterkte meiden, ik lees soms nog 's mee!

Liefs, Armanda

Geplaatst

Kenia valt voor ons ook af. Vind het knap dat je 6 maanden daar kan verblijven. Onze hyptheken en kosten lopen dan gewoon door. Net als vele andere. Financieel kunnen wij dit daardoor niet behappen. Jammer wel want het lijkt me wel een leuke ervaring om zo lang ergens anders te wonen.

Daardoor zal ethiopie wel kunnen. 21/2 jaar duurt het tot maching en in de loop van het 3de jaar zal je afreizen is ons verteld. Dus ik ben zo benieuwd naar de opendag

Geplaatst

Hoi meiden,

Er worden geode stappen genomen!

Maar Resa, wat verdrietig van de miskraam. Moeilijk dat je zo aan het eind van het lange traject toch weer aan het wankelen wordt gebracht. Wat heel erg begrijpelijk is. Veel sterkte en hopelijk kunnen jullie het een plekje geven en alsnog met volle overgave het adoptieproces verder doorlopen. Er wacht een kindje op jullie!

Raba, gefeliciteerd met de bt. Wij lopen zo ongeveer gelijk op. Je vragen zijn dus erg herkenbaar. Gek wereldje is het toch. Zulke belangrijke vraagstukken en eigenlijk zo lastig om antwoorden te krijgen. Tenminste, zo ervaar ik het wel. Dit soort fora bijv. zijn fijn, maar ergens is het best apart dat je het niet makkelijker kunt verzamelen. Aan de andere kant, in een yahoo-group ging het over hoe lang het proces had geduurd bij iedereen die inmiddels een kindje had. Nou, geen enkel verhaal dat ook maar op elkaar leek... Hoe gaan jullie om met de (onduidelijkheid over de) wachttijd?

Wij hebben toch gekozen voor Wereldkinderen, omdat drie landen die op ons voorkeurslijstje staan door hun worden bemiddeld: Colombia, Zuid Afrika en de Filippijnen. Hoe we uiteindelijk tot de def. keuze komen weet ik niet. Door de intake? De wachtlijst? We vertrouwen er op dat de tijd en het proces het steeds duidelijker maken.

Ik schrik wel (weer/steeds) van de lange wachttijd nog. Maar ik hoop dat dat ook went... ;-)

Maar het kan ook snel zoals bij Wannabemom blijkt... wauw! Je weet maar nooit, misschien toch al in 2012...!

Geplaatst

Ik vind de yahoo group niet echt duidelijk. Wel een hoop info krijg je binnen. Snap niet zo goed hoe je moet reageren. Want als je op reply drukt krijgt dan iedereen die mail. Volgens mij toch niet?

Maartje wat bijzonder. Wie weet hebben we in het zelfde jaar een kindje. Onzeker gaan we met de wachttijden om.

Super dat jullie al een keus hebben kunnen maken. En dat jullie ook al een landen voorkeur hebben.

Ik hou maar voor ogen we wachten al 5 jaar die zijn ook gevoorbij gevlogen dus ik hoop dat de volgende jaren ook vliegen zodat we eindelijk allemaal ons kindje mogen halen.

Geplaatst

@armanda; kan me best voorstellen dat jullie misschien niet meer voor adoptie gaan. Het is toch weer een lange weg die je moet wachten. En weer een hele procedure ingaan.

Zou mooi zijn als pleegzorg uiteindelijk bij jullie zou passen!!!

@maartje; leuk dat jullie voor wereldkinderen gekozen hebben! weten jullie al wanneer je op intake mag?? Moeilijk he die wachttijd?? Wij hadden eerst ook zoiets van nou we wachten gewoon zeker een paar jaar. Maar nu het zo onverwacht snel gaat allemaal wordt het wel erg spannend.

Had het er nog over met mijn man dat de kans groot is dat we tussen nu en 4 maanden een voorstel krijgen... Zeker nu we gisteren weer hoorden van een stel dat begin april de landenintake had en afgelopen week het voorstel gehad.

Het voordeel van china is wel weer dat er heel veel mensen adopteren en je daarom ook best wel veel informatie kan krijgen. Ook volg ik weblogs van mensen die op reis zijn en dan kan je ook een beetje in de gaten houden hoe snel het allemaal gaat. Over 2 weken heb ik zelfs afgesproken met 2 meiden die beiden al kids uit china hebben geadopteerd. Ze wonen toevallig 1 dorp verder. Gezellig thee leuten en vragen hoe het met hun kindjes allemaal gaat. Lijkt me toch wel handig straks als ik vragen zou hebben. Ik bedoel; in mijn omgeving heb ik genoeg moeders die ik om raad kan vragen. Maar het is toch anders denk ik.....

Klein voorbeeldje; volgend weekend gaan we samen met vrienden een weekend naar pinkpop. Tegen een vriendin zei ik dat ik er best veel zin had en wrs. dit jaar voor het laatst dat we samen(mijn man en ik) kunnen gaan. Ze zei dus; nou je kan best wel volgend jaar je kindje 3/4 dagen naar opa en oma brengen. Ik dus; nou ik weet nog niet of dat dan al gaat, of hij/zij dan al goed gehecht is. Haar kindje is dus 1,5 en die bracht ze met een paar maanden ook al een weekend weg, dus met die van ons moest dat ook goed gaan...... Is natuurlijk goed bedoeld, maar vaak snappen mensen toch echt niet dat het bij een adoptiekindje niet altijd zo vanzelfsprekend is.

Geplaatst

Nee, die yahoo-group vind ik ook heel onoverzichtelijk. Echt zo uit het jaar kruik. Maar goed, daar zijn wel de ervaringsdeskundigen te vinden. Verder inderdaad ook de blogs en die gaan veel over China. Alsnog wel heel leuk inderdaad, maar het is natuurlijk toch het leukste als het over hetzelfde land gaat. Ik had het blad van Meiling gekregen en door de aankomstkaartjes die daar in stonden heb ik wat actuele blogs gevonden, toch ook het leukst.

Ik snap je heel goed wannabemom, dat je graag met 'gelijkgestemden' optrekt. Het is gewoon ook heel anders. Gelukkig heb ik wel ook vriendinnen die zich juist ook echt in opvoeding verdiepen en de info over adoptie ook heel interessant vinden. Maar er zal altijd een groep mensen zijn die het beter weet. Toevallig las ik pas nog een zinnetje met de strekking dat iedereen altijd precies weet hoe het probleem van de ander opgelost zou moeten worden (was een spreuk, maar ik vergeet ze altijd :( ). Wordt vast heel belangrijk om sterk in je schoenen te staan. Maar ik 'wapen' me nu voor mezelf ook maar vast met dat wat we nu al doorlopen hebben. Zowel het proces vooraf, dan de cursus en 'keuring' en dan het wachten... Ga er maar aanstaan!

Ik sta soms ook dubbel in de tijd hoor. Vind het ook nog een soort van heerlijk om relaxt te kunnen voorbereiden en dromen. Heb daarnaast voor het eerst speelgoed gekocht afgelopen Koninginnedag. En had gister een verschrikkelijke dip nadat mijn vriendin vertelde zwanger te zijn van de tweede (cryo, dus extra bijzonder) en wetende dat een andere vriendin het hoogstwaarschijnlijk binnenkort ook weer is. Pff, wist even niet meer waar ik m'n optimisme had gelaten. En dat bestaat dan zo allemaal naast elkaar. Tsja...

liefs, Maartje

Geplaatst

@maartje; op zich vind ik ook juist wel leuk dat we een hele gemengde vriendengroep hebben. van mensen met kids, vrijgezellen, 25 tot 42 jaar en van bakker tot dokter. En veel van hen zijn altijd heel geinteresseerd in de procedure. We hadden eerst ook regelmatig contact met een stel (vrienden van vrienden) die ook gingen adopteren. Maar vorige week hoorden we dat ze wrs. gaan scheiden..... Toch wel een heftig bericht; ze stonden namelijk al op een wachtlijst.....

Ik durf zelfs nu nog niet echt veel speelgoed te gaan kopen. Gewoon omdat de leeftijd nog zo onbekend is. Wel kijk ik al af en toe op marktplaats naar leuke bedjes, keukentjes of stoeltjes. Wij zijn ook steeds nog aan het wachten op wanneer er een berichtje komt van bepaalde mensen dat ze een kindje krijgen. Dat gaat natuurlijk gewoon door ook al wachten wij al jaren!

Wat ik stiekem dan wel weer leuk vind is dat wrs. mijn schoonouders wel voor het eerst opa en oma gaan worden van ons. We hadden eigenlijk wel een beetje verwacht dat mijn schoonzus of -broer ook wel eens met nieuws zouden komen. Zou niet zo gek zijn want ze zijn ook al 29 en 31 en beiden al een relatie van ca. 10 jaar.

In ieder geval nog maar 4 nachtjes slapen en dan op intake!!! Heb er echt veel zin in.

De yahoogroep sn vind ik zelf ook niet heel erg overzichtelijk. ik lees wel regelmatig verhalen. Maar ik vind het nog best lastig om me overal 100% in te verdiepen voor we weten wat voor SN ons kindje gaat hebben. Ik bedoel; als we bijv. weten dat het kindje een frommeloortje heeft is het handig om de beste artsen te weten te vinden en weten welke operatietechnieken er mogelijk zijn.

Wel ben ik lid van de meiling yahoogroep. Die vind ik dan wel weer erg handig en actueel. Misschien dat er ook een is voor wereldkinderen???

Geplaatst

Hallo allemaal,

Een tijdje terug heb ik hier ook al eens gepost. Wel vaak nog meegelezen, maar niet veel meer gepost..

Maar wat gaan jullie als een speer!

Wannabemom, wat ga je snel!! Super hoor! Misschien dit jaar al een voorstel! Dat zou toch mooi zijn!

Maartje, wat leuk dat jullie voor Colombia gaan! Dat stond ook heel hoog op ons lijstje! Misschien ooit met een tweede adoptie...

Vorige keer heb ik gemeld dat we een voorstel kregen van een zoontje uit N.igeria. Helaas nu al bijna 7 maand geleden en we weten nog steeds niets meer dan toen ik het leuke nieuws hier schreef... Het wachten is nog steeds op een uitnodiging (a.pproval) uit Nigeria. In het begin werd ons verteld dat het er met een paar weken kon zijn, maar het kon ook wel een half jaar duren. Nou, dat half jaar is inmiddels wel om... En nog steeds geen uitzicht op afreizen. Zo nu en dan hebben we contact met K&T maar die kunnen ons ook niet veel meer vertellen. Helaas... het is erg moeilijk, maar we moeten door. We weten ook niet hoe lang we nog moeten wachten. Maar goed dat we dit van te voren niet wisten.

Ik wou jullie allemaal nog heeeel veel succes en sterkte wensen met de procedure!!

Groetjes, Yvonne

Geplaatst

Hoi allemaal, hopelijk is het goed als ik mee kom kletsen in dit topic. Wij hebben ons vorige week ingeschreven bij justitie en hebben een aantal dagen een BKA nummer gekregen. Binnen twee maanden hebben we een intake en dan op naar de VIA. Ons nummer staat voor VIA ingepland in het voorjaar van 2013. Zijn er nog meer mensen die dan ingepland staan?

Geplaatst

Hai meiden,

We hebben aan de RvdK laten weten dat we het gezinsonderzoek willen uitstellen omdat we nog niet uitbehandeld zijn.

Resa, hoe is het bij jullie? Jullie waren ongeveer tegelijk met ons klaar met de VIA. Zag dat je positief getest had na je laatste cryo tp en dat het daarna mis ging. Ppfffff wat gemeen hè.... je wordt zo heen en weer geslingerd. Is de miskraam nog vanzelf op gang gekomen of heb je een curretage moeten ondergaan? Hoop dat jullie alsnog met een goed gevoel verder kunnen met de adoptieprocedure.

Yvonne, ik vroeg me laatst al af hoe het bij jullie zou zijn. Wat ontzettend vervelend dat het wachten zo lang duurt! Dan weet je al dat het jullie kindje wordt/is maar mag je hem nog niet ophalen! Hebben jullie al wel wat meer info over hem gekregen? Wil je wat vertellen over zijn (evt) SN? Als je dat vanwege privacy niet wilt vertellen snap ik het ook natuurlijk.

Lifelikethis, je bent volgens mij de eerste die hier schrijft die binnen de nieuwe procedure valt. Ben benieuwd hoe dat gaat! Succes met alles!!

Vriend las net een artikel voor over teruggelopen aanmeldingen voor adoptie. Zal het in een apart bericht posten.

Geplaatst

http://nos.nl/artikel/377433-door-crisis-minder-adopties.html

Door crisis minder adopties

Toegevoegd: zondag 27 mei 2012, 17:24

Update: zondag 27 mei 2012, 18:09

Door verslaggever Pauline Broekema

Het aantal adoptieverzoeken van ouders in Nederland loopt terug. Waren er in 2006 nog 2.569 verzoeken om een eerste kind te adopteren vorig jaar liep het terug naar 956. Volgens directeur Peter Benders van Stichting Adoptievoorzieningen is de economische crisis de hoofdoorzaak.

Daarnaast zijn er ook andere factoren. Zo maken steeds meer vrouwen met succes gebruik van nieuwe vruchtbaarheidstechnieken. Ook loopt het aanbod van jonge adoptiekinderen sterk terug. Wel worden veel 'special needs kids' aangeboden. Dit zijn kinderen met een chronische ziekte of kinderen die extra lichamelijke of geestelijke begeleiding nodig hebben.

Dikke portemonnee

Benders ziet een historische parallel met begin jaren 80 toen er ook een economische crisis was en zich eenzelfde dalende trend voordeed. Vooral bemiddelde ouders adopteren. De kosten voor een adoptie kunnen oplopen tot 35.000 euro.

Door de recessie lijkt adoptie alleen nog maar te zijn weggelegd voor mensen met een dikke portemonnee. Het echtpaar Stokkel zou heel graag nog een tweede kindje willen adopteren. Maar moeder Yessica raakte haar baan kwijt en kan in deze economische slechte tijden niet aan ander werk komen. Dus zal Vaglary, die drie jaar geleden uit Haita kwam, zonder broertje of zusje blijven. "Dat bekekent dus," zegt moeder Yessica, "dat een kinderwens niet in vervulling kan gaan."

China en India

Het kleinere aanbod van kinderen lijkt ook een rol te spelen. Vooral in landen met een groeiende economie zoals China en India worden kinderen vaker in eigen land geplaatst. De afname van adoptie is wereldwijd, zegt Benders. In de Verenigde Staten, van oudsher het land met de meeste adopties, is eveneens sprake van een sterke afname.

Naar de terugloop van het aantal adopties is nog geen wetenschappelijk onderzoek gedaan. Wereldkinderen, één van de vergunningshouders, is daar mee bezig.

Pleegzorg

Femmie Juffer, Professor of Adoption Studies, Universiteit Leiden, denkt dat sommige ouders kiezen voor pleegzorg. Mensen die in adoptie zijn geïnteresseerd krijgen eerder dan vroeger iets over pleegzorg te horen en dat kan leiden tot de keuze voor pleegzorg in plaats van adoptie.

"Bij de Stichting Adoptievoorzieningen zijn al ontslagen gevallen. Peter Benders verwacht dat de vergunningshouders door de afname zullen besluiten verder te samen te werken.

Geplaatst

@ Dee 78 Dankjewel! We kregen gisteren al een uitnodiging voor onze intake! We mogen volgende week komen! Wow dat is snel toch? we hebben onze plannen bijna aan iedereen verteld en het voelt toch een beetje of we we vertellen dat we zwanger zijn! helaas is dat niet zo, maar ik geniet van het fijne gevoel dat het nu (nog) geeft. De wachttijden lijken me verschrikkelijk maar ik hou me vast aan het feit dat als we niets zouden doen, we helemaal geen kindje zouden krijgen.

Ik vraag mij af wat de crisis letterlijk betekend voor adoptie ouders to be. Zouden de wachttijden langer of korter worden? en de kosten? Ik ga nergens van uit, maar ben hier benieuwd naar.

@ yvonne: jeetje dat lijkt me echt erg voor jullie, zo lang wachten na jullie voorstel! Sterkte hiermee

@ iedereen: sterkte met alles. Ik ben nog zo nieuw in dit proces dat ik hoop veel van jullie te mogen leren!

liefs!!

Geplaatst

lifelikethis spannend succes.

Wat een bericht van de crisis. Vind het niet zo gek want adoptie is wel heel veel geld. Wij moeten er net als vele denk ik hard voor sparen. En vinden de wachttijd ook wel lang. Maar aan de andere kant hebben we dan wel tijd om te sparen.

Ben inderdaad benieuwd wat het met de wachttijd doet we zullen zien.

We zijn er nog steeds niet uit welke stichting. Balen er van dat je alleen over de telefoon je vragen kan stellen.

zou het liever face to face doen. En dat we dan onze keus hierin kunnen maken. Want je mag je maar bij een stichting je inschrijven en dat kost dan ook weer geld. Ben zo blij dat stichting afrika volgende week zaterdag een dag heeft waar je andere adoptieouders ontmoet of adoptieouders die nog in afwachting zijn.

Geplaatst

@yvonne; wat duurt dat lang zeg!! Ik hoop dat jullie heel snel kunnen afreizen. Hoe lang moeten jullie dan daar blijven???

Mij lijkt dat de moeilijkste periode in het wachten, wetende dat je een kindje hebt en dan nog moet wachten....

@lifelikethis; welkom hier. Spannend zeg dat jullie net gaan beginnen. Fijn dat de intake al volgende week is. Ben wel weer benieuwd hoe dat gaat met die nieuwe procedure. Wij zijn nog allemaal van de "oude" garde. Op zich vind ik het nieuwe systeem wel goed. Alleen dat je dan wel meten het dubbele voor de via moet betalen.... pfff dat vind ik een beetje geldklopperij. Wij hoefden gelukkig nog "maar" 900 euro te betalen. De wachttijden zijn heel erg afhankelijk van wat je voor een kindje wil. welke leeftijd, welk land en special need.

@raba; meiling heeft vrijdagavond 8 juni ook een avond. Geloof wel alleen voor donateurs(50 euro per jaar). Maar dat is voor ons ook de eerste keer dat we naar een meeting van meiling gaan. Tot nu toe alleen via telefoon en intakes contact gehad. Morgen ga ik wel koffie drinken met 2 vrouwen die ook via meiling geadopteerd hebben. Heb er veel zin in! Lekker wat kletsen en vragen stellen over hoe en wat.

Maar ik hoop voor jullie dat je snel een keuze kan maken. Want dan pas gaat het treintje weer verder rijden.

Wij hebben vorige week de landenintake gehad. En al druk bezig geweest met de papieren. Best al veel hebben we al klaar. Dit weekend nog even van alles uit typen en dan hopen we over een week of 2 naar de notaris en de rechtbank te kunnen gaan. Daarna nog een paar weekjes en dan hopen we alles naar china te kunnen sturen.

Wat dat betreft ben ik dan wel weer een regelmiep. Kan niet rustig aan doen voor ik alles klaar heb. Gisteren nog een uur bij het gemeentehuis gewacht(was erg druk) op uittreksel van geboorte. Kwam ik thuis bleken ze de stempel en handtekening vergeten..........die stond namelijk wel op mijn mans papiertje. Kan ik weer terug.....

Geplaatst

tsja, de prijzen zijn om te huilen. Wij hebben net 210,00 euro betaald voor de aankomende info dag. Daarna komt de rekening van 1300 en nog wat euro.

Wordt er echt niet blij van maar er valt geen prijs op een kindje te plakken, dus ik betaal met liefde en pijn in mijn portomonnee!

Heel herkenbaar, regelmiepen! ik zou bij wijze van nu alle documenten al willen regelen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden