Ga naar inhoud

Wie is er nog meer bezig met adoptie?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ raba;

Leuk om te lezen dat jullie een fijn feestje gevierd hebben met jullie 12,5 jarige huwelijk! Toch heel speciaal om dit moment te vieren met mensen die speciaal voor jullie zijn

Wel veel sterkte gewenst met je broer. Lijkt me best heftig hoor als je die extra zorg er bij krijgt. Hopelijk mag hij snel herstellen.

Vind het trouwens wel super goed idee van je moeder. Ik bedoel; sparen is natuurlijk belangrijk maar af en toe moet je ook een beetje ontspannen en vieren dat jullie al zo lang samen zijn. Want met een beetje pech moet je nog jaren wachten(hoop het niet voor jullie trouwens...)

@ resa; fijn dat jullie er uit zijn wat het land gaat worden!! Nu hopen dat je snel op intake mag komen....Heb je van nigeria niet een soort yahoolijst?? Zodat je een beetje van anderen kan horen hoe lang zij moeten wachten?? Ik ben wel lid van zo'n lijst van china en daar hoor je over het algemeen 10x zoveel op als direct via meiling.

@ monthe; proficiat met jullie zoontje!!! ik ben wel een beetje nieuwsgierig hoor naar hoe hij er uit ziet.... Is het nog niet steeds onwerkelijk dat hij nu ook echt thuis is?? Je leeft er zo lang naar toe en als dan uiteindelijk dat moment komt... Kan me er nu nog niks bij voorstellen.

Maar 8 maanden...pfff is ook erg lang. Wij zijn nu bijna 3 maanden aan het wachten op de LOA(acceptatiebrief). En voor ons gevoel duurt dat al oneindig lang. In het begin was het wel te doen... Maar nu komen toch wel af en toe wat emotionele buien opzetten.

Gelukkig moet ik nog 2,5 week erg veel werken(baas is op vakantie) en maak ik weken van 60 uur+2 nacht-oproepdiensten. Dus heel veel tijd om me druk te maken is er niet....

• Reacties 874
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Monthe, welkom thuis en gefeliciteerd! Wat super dat het zo goed gaat. Genieten dus!

Bij jullie is het voorstel onwijs snel gegaan echt geweldig! 7 weken verblijfstijd is ook goed te doen. Die 8 maanden wachten daarentegen lijken me zeer zwaar. Maar nu is hij er!

Geplaatst

Er is inderdaad een yahoolijst van Nigeria. Ik heb me een tijd geleden aangemeld maar ben nog niet geaccepteerd. Ik snap er weinig van hihihi!

Geplaatst

Hoi Resa,

Volgens mij accepteren ze alleen ouders die op intake mogen komen en documenten mogen klaarmaken. Dit om echt alleen ouders die een kindje uit Nigeria hebben of op de wachtlijst staan op de lijst te hebben en niet ouders die later weer afhaken. Er worden best persoonlijke vragen gesteld en dan is het mooi als het een vast clubje is. Wij hebben er in ieder geval veel steun van gehad en veel tips gekregen voordat we gingen afreizen.

Geplaatst

@ Monthe, dat is jammer maar wel begrijpelijk. We zijn ook op de auntiedag geweest en werden heel welkom ontvangen. Daar waren ook veel yahoomembers aanwezig. Ik zou graag met ze meekletsen, maar ik kan het me wel voorstellen vanwege de persoonlijke aard van de gesprekken.

Nou ja, er zit niks anders op dan wachten tot we meer horen. Ik vind het soms gewoon lastig omdat we helemaal niets weten. Geen idee hoe lang de pre wachtlijst is, hoeveel mensen er nog voor ons zijn... gewoon helemaal niets.

Geplaatst

Joehoe!!!!

Vandaag weer nieuws gekregen. We hebben de LOA binnen. Dit betekent in de praktijk dat je dan over 2-3 maanden naar china mag vliegen.

We zijn echt superblij met dit nieuws. Eindelijk de laatste loodjes.....

• 2 weken later...
  • 3 weken later...
Geplaatst

Adoptievergoeding moet blijven

Per 1 januari 2013 verdwijnt de tegemoetkoming in de adoptiekosten door de overheid van € 3.700,-. Hierdoor zijn steeds minder mensen in staat een kindje te adopteren. En kansarme kinderen kunnen niet meer opgroeien in een liefdevol gezin.

Het is van groot belang dat de tegemoetkoming in de adoptiekosten blijft bestaan.

Vindt u dat ook? Onderteken dan vandaag nog deze petitie en stuur de link door via e-mail of social media.

Alvast enorm bedankt!

http://petities.nl/petitie/adoptieve...g-moet-blijven

Geplaatst

Bedankt voor het delen Marli!! Hoe gaat het met je? Nog altijd aan het wachten op een voorstel? (Bulgarije was het toch, voor jullie?)

Wannabemom nog nieuwtjes? We zijn weer een maand verder, na je laatste bericht.

Monthe, hoe gaat het met jullie zoon?

Verder nog anderen met nieuws?? Wij zijn inmiddels klaar met het medische traject en wachten nu op de start van het gezinsonderzoek!

Geplaatst

Wannebemom, in november of december vliegen jullie dus al naar China. Het echte aftellen is dus begonnen!

Wij wachten inderdaad nog op een kind uit Bulgarije. Op de reunie van Kind en Toekomst hebben we met mensen van de Bulgaarse adoptiestichting gesproken. Er lijkt nu toch echt schot in de zaak te komen. Eerst zat er maar 1 iemand op de adoptie v.d. kinderen, nu zijn er dat inmiddels 6. We gaan er wel van uit dat we in 2013 een voorstel krijgen. Eindelijk...

Geplaatst

Inderdaad niet lang hier geweest....Druk met andere dingen.

Maar Dee78; nog maar 2 weken geleden de laatste behandeling mislukt.... Zal er toch wel even emotioneel er in gehakt hebben of niet?? Ik vind wel dat je heel

positief klinkt. Wel fijn dat je nu gewoon meteen verder kunt. En hopelijk ook snel de Beginseltoestemming gaat krijgen. Weten jullie al voor welk land je wil gaan??

Marli; het wordt spannend zo te lezen.... Ik hoop zelfs nog op een voorstel in 2012 hoor voor jullie. Al zo lang aan het wachten. Wel goed dat er nu schot in de wachtlijsten zit.

Hier;

1 december vliegen we naar china!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Afgelopen vrijdag kregen we het telefoontje. Eindelijk dus. Wrs. krijgen we dan op 3 december Sjeng. Op 18 december vliegen we weer terug naar Nederland.

Nu gaat het dus echt eindelijk gebeuren. Voor degenen die straks mee willen lezen; ik heb een weblog gemaakt voor straks als we in china zijn.

Het adres is www.sjeng.reismee.nl Als je het wachtwoord wil weten stuur dan even een berichtje.

Groetjes Noortje

Geplaatst

Noortje wat een super goed nieuws! Je hoopte al dat jullie voor de feestdagen weer thuis zouden zijn, en nu blijkt dat jullie inderdaad eindelijk Kerst en Oud & Nieuw mogen vieren als gezinnetje. Heerlijk vooruitzicht zal dat zijn.....

Uiteraard vind ik het leuk om mee te lezen en ontvang ik graag het wachtwoord van jullie weblog!

Marli, wat een geduld moeten jullie nog steeds opbrengen, hopelijk snel goed nieuws voor jullie!!!!

Idd was het een teleurstelling dat we het ivf traject zonder resultaat moesten afsluiten maar anderzijds ook een opluchting dat het klaar was (wellicht herkenbaar voor een aantal van jullie?). We waren het zo zat, het hakt er toch behoorlijk in en we wilden graag verder met het adoptietraject. Welk land zijn we nog niet precies over uit, binnenkort maar eens gebruik maken van de telefonische spreekuren v/d vergunninghouders om te informeren naar de meest recente ontwikkelingen en eventuele perspectieven.

Geplaatst

Fantastisch Noortje! Wat een heerlijk vooruitzicht! Nu echt, echt, echt aftellen en ik kan me zo indenken dat het een soort van overzichtelijk voelt dat je nog dit jaar, thuis gezin mag zijn. Echt super!

Ik zou heel graag meelezen op de reisblog!

Heerlijk, zo'n bekroning op al jullie wachten en geduld. Dat geeft echt moed. Hopelijk gaan wij binnen enkele weken de knoop definitief doorhakken en op inschrijving. Ik ben er helemaal klaar voor, maar manlief denkt in beren, problemen en onmogelijkheden. Niet onterecht, maar uiteindelijk ook niet handig. Maar ja, ratio en gevoel... ik kan hem moeilijk het mes op de keel zetten ;-) Ik vind het niet makkelijk, maar blijf er op vertrouwen!

liefs, Maartje

Geplaatst

Oooohh Noortje, wat fijn dat jullie nu eindelijk naar jullie mannetje mogen!! Ik werd er gewoon helemaal blij van! Krijg helemaal het gevoel weer terug toen wij het telefoontje met onze approval kregen!!

Heel veel succes met laatste voorbereidingen voor jullie grote reis naar jullie mannetje! Ik weet niet hoe groot Sjeng precies is, maar je hebt bij de I.kea een verschoningkussen die je kunt opblazen. Die hadden wij niet mee naar Nigeria en eigenlijk best wel gemist... Is wel ideaal voor op reis, dus misschien een tip...

Enne, ik vind het ook erg leuk om mee te lezen op jullie weblog!

Dee, wij waren er ook helemaal klaar met het IVF-gedoe. Het was eigenlijk gewoon een opluchting dat we echt verder gingen met adoptie.

Wij zijn nu bijna 2 maanden thuis met ons mannetje en het gaat erg goed! We hebben echt het idee dat hij helemaal tot rust gekomen is. We hebben pas sinds twee weekjes bezoek gehad en dit is erg goed geweest voor hem. Hij is heel vrolijk en slaapt en eet prima! Wij zijn dus helemaal gelukkig!!

Geplaatst

@Dee; wat herkenbaar zeg! Wij waren destijds ook echt klaar met IVF. We hebben toen ook even de raadsgesprekken even uitgesteld. Maar ik had al de brief klaar in de computer om weer de procedure te hervatten toen de laatste cryo's mislukt waren. BIj ons bij de VIA cursus waren ook mensen die pas na het hele ivf gebeuren het BKA nummer hadden aangevraagd. Dan moet je gewoon weer een jaar wachten.... Pff wat was ik bij toen we gewoon verder konden gaa.

Vrijdagavond hebben we bij ons thuis "adoptie-theekransje". Samen met 3 andere adoptiemoeders uit de buurt. Deze keer al weer voor de 3e keer. Het is iedere keer nog heel gezellig geweest. Nu blijkt ook zelfs dat we samen gaan reizen met een van die ouders. En een ander gezin uit onze reisgroep woont ook maar 15 km van ons vandaan. Dus die komen misschien vrijdag ook al!!

@monthe; al weer 2 maanden thuis!! Wat gaat dat snel zeg. Fijn dat jullie kereltje het zo goed doet. Wanneer moet jij weer gaan werken?? En kijk je daar tegenop??

Zelf heb ik 4 maanden verlof. Als ik ga werken heeft roel nog een maand verlof. Daarna gaan we allebei minder werken. Sjeng zal dan 1,5 dag naar opvang moeten. (schoonouders 300 meter verder of kinderdagverblijf 250 meter verder) Ben nu al benieuwd hoe dat straks zal gaan.....

ik ga zo eens proberen jullie allemaal het wachtwoord te sturen!

Geplaatst

Bedankt voor het ww Noortje! Ik vroeg me af of je die 4 maanden verlof krijgt of dat je vakantie op moet nemen???

monthe: is dat niet erg moeilijk om zo lang geen bezoek te ontvangen?? en ben je dan alleen maar thuis of heb je je kindje mee op stap genomen? Misschien rare vraag maar dit zijn van die dingen die me bezig houden....

Geplaatst

Wij zijn wel gewoon op visite geweest hoor! Maar verder thuis wel heel rustig aan gedaan. We hebben het gevoel dat het erg goed is geweest voor hem. In N.igeria verbleven we in 7 verschillende hotels en het was voor hem steeds weer wennen.

In het begin moest hij best wennen aan ons grote huis. Het is ook wel wat anders dan een hotelkamertje van 5 bij 5 meter.

Verder ben ik met hem gewoon om boodschappen geweest, op bezoek dus etc. We hebben thuis een boerderij dus het werk begon ook gelijk weer. We moesten dus allebei gewoon weer aan de gang bij thuiskomst. Maar het voordeel is dat eigenlijk er altijd wel iemand thuis is voor de kleine man. Ook gaat hij 's morgens altijd mee de kalfjes voeren etz. Vind hij prachtig en hij is ook nog eens mooi buiten. We hebben daardoor ook veel aanloop dus hij ziet wel veel mensen, maar we hebben ons huis echt als zijn veilige haven gemaakt. Dit voelde erg goed en we zijn blij dat we het zo gedaan hebben. Onze ouders zijn heus weleens bij ons thuis geweest, maar echte visite hebben we pas sinds een paar weken.

Ach, ik denk dat je moet doen waar je je goed bij voelt. Vantevoren wisten we ook niet precies hoe we het gingen doen. Ieder kindje reageerd ook anders, maar als je je gevoel volgt komt het altijd goed! Jij kent je kindje immers het beste!

Geplaatst

thnx Monthe, daar ben ik het ook mee eens. Maar ik hoor zoveel verhalen over dat je de eerste weken geen mensen over de vloer mag hebben omdat dat niet goed zou zijn. Nu heb ik daar mijn twijfels bij........ Maar ik zal natuurlijk doen wat het beste is voor ons kindje....

Geplaatst

Je kunt van te voren toch niet alles uitstippelen hoe je het wilt doen. Wij hebben de beslissing pas genomen toen we thuis waren. Het is per kind ook zo verschillend. Hij was in het begin heel rustig en in zichzelf gekeerd en daarom vonden we het belangrijk dat hij eerst in zijn eigen huis goed los kwam en ons echt als zijn ouders zag. Hij wordt steeds opener, ondeugender en ondernemender. Wij zijn blij dat we het zo gedaan hebben.

Komt helemaal goed hoor!

Geplaatst

thnx!!! ik heb er een hoop ideeën en fantasieën bij, maar de praktijk zal het leren. We hebben een zoontje van 4 dus het zal sowieso anders zijn. Maar het gaat voor ons nog erg lang duren dus er kan nog van alles en nog wat gebeuren........

Bedankt voor je antwoord!

Geplaatst

@lifelikethis ik ga eerst mijn 20 vakantie dagen opmaken.daarna kreeg ik nog 5 dagen van o verwerken. Dan 4 weken verlof.daarna onbetaald verlof. Dat wil ik dan als ouderschapsverlof laten gelden.missschien krijg ik dan over die 8 weken nog wat van de belasting terug.

Afgelopen donderdag hebben we onze reisbespreking gehad. De andere 3 stellen ontmoet waarmee we reizen. Lijkt me een erg gezellige groep. Op meiling.nl staat onze reis nu ook al op. Op 3 december gaan we sjeng krijgen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden