Ga naar inhoud

Wie is er nog meer bezig met adoptie?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, het duurt echt heel lang. Volgende week maandag wachten 7,5 maand. Pfff... maar goed dat we dit vantevoren niet wisten. Anderen reizen binnen twee weken na voorstel af en soms duurt het heeel erg lang. Waarschijnlijk komt hij uit een staat waar het erg moeizaam loopt. Dit is wel heel moeizaam.. We moeten doorzetten voor hem.

Wannabemom, dus druk met de papieren bezig! Spannend! Gaat het wat vlot? Wij probeerden het ook allemaal zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen. Bij ons moesten twee dingen weer overgedaan worden. Doktersverklaring stond een Nederlands woord op en dat mag dus niet. Best gedoe, maar het is voor een goed doel! Succes ermee! Voelde op zich wel goed dat je weer eens wat kunt doen dan alleen maar wachten... Heb, toen we alle documenten hadden verzameld, ze uitgespreid op de tafel en een foto van gemaakt. Leuk voor later! En ook een foto van de grote envelop.

Lifelikethis, ben ook benieuwd hoe de nieuwe procedure in z'n werk gaat. En ook nog een stuk duurder. Tjonge, jonge... Helaas, heb je geen keus...

Raba, het is idd erg fijn om ervaringen te horen van andere adoptieouders. Je moet een goed gevoel hebben bij de vergunninghouder. Onze keus voor K&T was omdat zij bemiddelden in meerdere landen waar wij voor in aanmerking kwamen.

• Reacties 874
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Yvonne, wat moeten jullie een geduld opbrengen! Niet te bevatten, ik kan me gewoon geen voorstelling maken van wat dat met je doet. En als het dan ook eigenlijk gewoon stil blijft. Heel erg veel sterkte gewenst. Zoals je al schrijft: jullie zoontje staat centraal, ik hoop van harte dat jullie hem zo snel mogelijk in jullie armen kunnen sluiten. Want dat gaat gebeuren!

Of wij definitief voor Colombia gaan hangt nog wel af van het intakegesprek. Inmiddels hebben we de inschrijfspullen binnen en als we dat hebben teruggestuurd en online ingevuld dan mogen we als het goed is op intake. Hoewel de waarschijnlijk lange tijd me nu soms al aanvliegt lijkt het me super als we over niet al te lange tijd weten welk land het wordt. Lijkt me een leuke bezigheid, het land alvast gaan leren kennen (in elk geval via internet en boeken en als we ineens geld over hebben... ;-)

Ik reageer later nog weer op de andere meiden hoor!

groetjes, Maartje

Geplaatst

Hoi allemaal. Afgelopen woensdag was de eerste info bijeenkomst waar aspirant adoptieouders zich konden laten informeren over het wel en wee van adopteren. Het idee hierachter is dat je na deze info je makkelijker kan bedenken ( het kost je minder geld ). We vonden het allebei heel boeiend maar kregen ook twijfels. Kunnen we dat wel? en in combinatie met ons biologische kindje?? Ik lees gelukkig overal dat meerder aspirant adoptie-ouders dat hebben... Opeens kreeg ik het beeld dat mijn etiopische kindje wel eens gediscrimineerd zou kunnen worden om zijn of haar huidskleur. Of een aziatisch kind.....

pfff hebben jullie dat ook? Ik bedoel, ik ben net begonnen, jullie doen dit al een tijd! Ik voel me hier best wel schuldig over omdat ik zo'n grote kinderwens heb en me door angst laat leiden....

ben benieuwd of jullie soms deze gevoelens delen ( af en toe dan )

Geplaatst

Wij gaan voor stichting Afrika. En dan voor ethiopie.

Morgen brief sturen naar de staatsecrateris om ons BT op te laten sturen naar Stichting Afrika

En dan duurt het ongeveer 8 maanden voor we een intake krijgen. En dan 3 tot 4 jaar voordat we ons kindje mogen ontvangen.

Als hun ons rapport bemiddelbaar vinden.

De dag voor stichting Afrika was heel fijn met veel adoptieouders gesproken. En ze waren erg tevreden.

Ook met mensen die uit kenya geadopteerd hebben gesproken. Wat een mooie kans als je dat zou kunnen.

Je verblijft 6 tot 9 maanden in Kenya waardoor de hechting goed begint. Zodat als je in nederland bent je kindje goed gehecht is.

Omdat je met het hele gezin op elkaar bent aangewezen. Als we de financien hadden dan hadden we voor dit land gegaan. Want de wachtijd is maar 1 tot anderhalf jaar. En je weet dan ook goed waar je kindje vandaan komt hoe de cultuur is.

Lifelikethis natuurlijk maak je daar zorgen over. Maar gelukkig leven we nu meer in een multiculturele wereld. Kinderen zijn hard onder elkaar en zullen vaak proberen te kijken wie een goed slachttoffer is voor pesten. Ben zelf ook veel gepest. Maar heb geen kleur of handicap maar ze vinden wel wat. Ik ben door mijn ouders hierin goed begeleid en waardoor ik sterk en groot ben geworden. Ik geloof dat je als ouders een hele goede steun hierin kan zijn. En je bent goed zoals je bent en laat je door niemand iets anders vertellen. Wij houden van je. Dat was iets wat mijn ouders altijd zeiden en dat heeft me gevormd tot wij ik nu ben. Volg je hart. Jij weet het beste wat je wil. Veel succes

Geplaatst

Gaaf Raba, gefeliciteerd met jullie keuze! Wordt het weer een stukje concreter van. En alles waar het woord Ethiopië in voor komt wordt nu extra interessant en leuk. Fijn in de voorbereiding (en het lange wachten...). Succes!

Geplaatst

Thanks Fren ja erg spannend en lang wachten maar dan weten we wel dat we eindelijk een kindje in ons armen mogen sluiten.

Geplaatst

Ben weer ff niet op deze site geweest.

@raba: zie net dat je ook naar de meilingavond bent geweest. vond je het leuk?? Wij zijn ook geweest, misschien heb ik je wel gezien! Ik had een roze broek aan

met een wit t shirt met een hondje er op. Mijn man een blouse en een bril......

Maar wat fijn dat jullie nu voor stichting afrika gaan. Heel goed dat je je bent gaan orienteren via zo'n dagen. Lang wachten inderdaad, maar dan heb je wel genoeg tijd om nog ff te sparen en je helemaal te verdiepen in ethiopie. Kenia zou ons ook wel mooi lijken, maar het is voor ons echt niet haalbaar om zomaar 6-9 maanden van ons werk weg te zijn. Misschien alleen als we nog eens de jackpot winnen....

Maar hier gaat alles wel zo'n beetje zijn gangetje. Vanmiddag nog even naar mijn zus om de laatste referentiebrief op te halen. Dan gaat vandaag alles naar ons contactpersoon die de documenten controleert. Als alles klopt volgende week naar de notaris en rechtbank. Daarna sturen we alles op naar een visumdienst. Dus hopelijk over een paar weekjes gaat alles naar china en hoeven we "alleen" nog maar te wachten. Echt het allerergste.....

Bij meiling kwam de mevrouw waar we de intake hadden gehad nog vragen of we nog het oproepje van het special focuskindje gezien hadden.... Hadden we wel gezien, maar omdat er hepatitis b bij stond viel hij af (klinkt toch heel erg zo he).... Want ze had meteen aan ons gedacht.... Maar tja we hebben niet voor niks onze grenzen van te voren aangegeven. Vind het wel erg moeilijk om dan nee te zeggen!!

Geplaatst

Gefeliciteerd raba met de keuze voor Ethiopie! Maarik schrok me rot toen ik las dat je pas over 3 a 4 jaar een voorstel kan verwachten. Jemig... wat een lange adem moeten jullie nog hebben... sterkte!

Geplaatst

Wannebemom helaas heb ik je dan niet gezien. Ik had een spijkerbroek aan en een rood truitje. We Zaten op de 3 rij recht voor het podium. Naast het tafeltje. Mijn man is lang en heeft kort haar met een kuif. Misschien heb je dan wel een beeld bij ons :)

Lifelikethis helaas geld deze wachttijd voor veel landen.

Gisteren de brief uit de deur gedaan naar de centrale autoriteiten. Dat ze onze gegevens door mogen sturen naar stichting Afrika. Dan ben ik benieuwd wanneer ze ons bellen weet wel dat de afspraak pas over 8 maanden zou zijn.

Stond vandaag op de weegschaal en 9 kilo lichter. Ben nu 5 weken bezig met cambridge. Was al die hormoon vet zo zat. Zo zat om te horen ben je zwanger. Dat bolle staat je goed. Vandaag zijn zelfs de aardappelboer jeetje wat ben jij slank ik dacht dat je zwanger was. grrrrrrrrr

Zegt die ook nog dat kon toch. Ik had geen zin om te reageren dus hij vraagt het nog een keer en weer zeg ik niks. Hij zei ook nog mijn nicht had veel pijn in haar buik. Blijkt ze zwanger te zijn. Wat heb ik er nou mee te maken dacht ik. :angry5:

Heb toen mijn klant in mijn stoel ons verhaal verteld. En die reageerde heel super.

En vertelde dat haar nicht net een meisje uit colombia in september heeft gehaald.

Mist 1 handje maar is zo handig met haar enige hand. Haar adoptiefouders wilde via een operatie een handje er weer aan laten maken. Maar het meisje van 5 jaar wil dat niet. Heeft een heel sterk willetje. Spreekt nu al heel goed nederlands.Ze hebben 7 jaar moeten wachten. Daar schrok ik wel van.

Geplaatst

Een hele tijd geleden dat ik hier was.

De vmk viel me nogal zwaar en ik had veel last van tegenstrijdige gevoelens. Gelukkig gaat het nu een stuk beter, met ups en downs, en richten we ons weer volledig op adoptie. En het enthousiasme is er gelukkig ook weer. Inmiddels hebben we de medische keuring achter de rug en wachten we op de raadsgesprekken. Een ander stel van de VIA heeft eind juni al de gesprekken. We kunnen dus ieder moment gebeld worden. Erg spannend!

@ Mothe, slopend lijkt me dat… je weet dat er een kindje voor je is, maar je wacht nu al 7 maanden en weet nog steeds niet wanneer je je kindje op mag gaan halen. Ik hoop dat jullie snel nieuws krijgen. Nigeria is trouwens ook het land waar wij nu voor willen gaan. We zijn toevallig afgelopen zaterdag naar de Auntiedag gegaan van stichting Auntie (een stichting voor adoptiekinderen uit Nigeria). Geweldig vonden wij het!

Maar helaas is dat wat jij zegt wel een veelgehoord verhaal. Snelle voorstellen, maar lange wachttijd tot afreizen. Dat vind ik wel even slikken hoor, maarja… we hebben het er allemaal voor over!

@ Lifelikethis, welkom hier. Gezellig dat je meeschrijft.

Wat een bedragen voortaan toch! Jeetje zeg…

Je onzekerheden zijn heel normaal. Af en toe vliegen ze mij ook nog eens aan. Niet zo zeer discriminatie, want wij wonen in een dorp wat behoorlijk Multi-cultureel is. Maar meer de hechting en problemen waar je later allemaal tegenaan kunt lopen. Als dat gezakt is, bedenk ik me weer dat een biologisch kind ook niet groot wordt zonder problemen te ervaren. We hebben zoveel liefde en stabiliteit om te geven, een prima basis lijkt me.

@ Dee78, wat een knappe beslissing om de raadsgesprekken uit te stellen. Jullie gaan dus toch nog even verder met behandelen? Hoe staat het er nu voor?

@ Wannabemom, wat gaan jullie hard! Heerlijk! Ben heel benieuwd wanneer jullie een voorstel gaan krijgen. Dat kan zomaar 2012 zijn!

@ Raba, wat fijn dat jullie een keuze hebben kunnen maken. Spannend ook!

Geplaatst

@raba; wat een vervelende opmerkingen zeg!!! Soms denk je ook; waar bemoeien die mensen zich mee???

Maar wel fijn dat je nu weer lekker op gewicht bent zeg! Is toch een stuk makkelijker om af te vallen zo zonder die extra kilootjes he.

Ben nu ook weer een paar weken op mijn gewicht aan het letten en zonder veel moeite 5 kilo afgevallen. De kilootjes waren er door de zwangerschap ineens zo bij gekomen(eerst door de hormonen en daarna door de emoties van de miskraam).

Gisteren was ik op mijn zus verjaardag. en daar kreeg ik complimenten van de schoonmoeder van mijn zus. Dat deed me wel weer een beetje goed. Hoewel ik toch ook wel graag wat dikker geweest was met een buikje op dit moment.

Morgen ga ik onze papieren naar de notaris brengen! Daarna moet er nog een stempel op van de rechtbank. En daarna gaan we alles naar een visumdienst sturen. Dan zit het werk voor ons er op en hoeven we alleen nog maar te wachten tot ze bellen.

Geplaatst

Super wannabenom zo spannend. Ja he sommige mensen. Gefeliciteerd dat je 5 kilo kwijt bent . Zal wel lekker voelen

Geplaatst

@raba;

Hoorde net van een yahoo-forumgenootje dat ze in juli de intake voor ethiopie gaan krijgen! Dacht meteen aan jullie. Ze schreef dat ze willen gaan starten met matchen van special need voorstellen. Misschien dat het dan ook nog wel sneller kan gaan dan die 3-4 jaar???? Staan jullie ook evt. open voor SN??

Kan me ook voorstellen dat de SN's die in china voorkomen weer heel anders zijn als in ethiopie.

Ik hoop heel hard voor jullie dat het allemaal mee gaat vallen met de wachttijd.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Sinds vandaag ben ik me aan het oriënteren in adoptie. Voordat ik wist dat wij problemen hadden met kinderen krijgen, heb ik altijd al geroepen dat ik graag een kindje wilde adopteren. Het lijkt me zo'n fijn gevoel als je een kindje een goede toekomst kan bieden. Om die reden wil ik me gewoon oriënteren, maar waar begin ik??? Alleen de gedachte wordt een droombeeld in mijn hoofd, maar werkelijk tot stappen zijn we nog niet gekomen. Iemand ideeën?

Geplaatst

@ dromen: Als je denkt aan adoptie: VRAAG EEN BKA( buitenlands kind adoptie) nummer aan!!!!

Gewoon via google zoeken, bka adoptie ministerie justitie. Als je dit gedaan hebt(is nog gratis!) dan heb je automatisch een jaar wachttijd waarin je je kan orienteren. Mocht je toch niet willen adopteren kan je altijd de procedure kosteloos stop zetten.

Je mag zelfs t/m de VIA cursus bezig zijn met de medische molen. Tijdens de hele adoptieprocedure heb je nog genoeg tijd om te dromen van je toekomstige kindje. Dat kan namelijk nog jaren duren. Verder is het vooral veel papierwerk en een hele molen waar je doorheen moet.

Verder via websites als adoptie.nl adoptie.pagina.nl kan je een heleboel vinden. Als je wilt weten welke eisen alle landen stellen kijk dan bij de (6) vergunninghouders op de website. En natuurlijk via hier!!! Er zijn hier dames die in verschillende fases van het adoptieproces en verschillende landen zitten. Wij zijn bezig met de procedure in China via meiling.

Geplaatst

Wij hebben vorige week ook weer een leuk mailtje van meiling gekregen!!!

Er staan momenteel nl. 24 stellen op de SN wachtlijst china.(waaronder wij dus). En ze hebben van 16 kindjes dossiers binnen gekregen die ze gaan matchen. Eerst moeten ze wel nog extra informatie opvragen. Dit kan nog enkele weken duren. Maar misschien is dus een van die 16 kindjes van ons..... Best wel een vreemd idee.

Vandaag hebben we onze documenten opgestuurd naar de visumdienst. Over 1-1,5 weken moet het dan bij meiling liggen die het weer naar china gaat sturen.

Het blijft heel erg spannend dus!! Maar de kans is dus groot dat we deze zomer een voorstel gaan krijgen.

Geplaatst

Hoi meiden,

Kan iemand mij in het kort de procedure voort adoptie vertellen?

Hoe gaat het in z'n werk? Hoe lang duurt een adoptie proces gemiddeld?

Alvast bedankt!

Geplaatst

Melis info kan je vinden bij stichtingadoptievoorzieningen op internet.

Wij schreven ons in en na een jaar kregen we een rekening voor de via cursus. Bij deze cursus leer je veel lotgenoten kennen. Iedere keer is er een ander onderwerp wat betrekking heeft op adoptie. Wij vonden het een fijne cursus. Hierna krijg je raadgesprekken de ene krijgt er 2 en de ander meer. Waarom geen idee? Bij ons ging dit snel. We hadden in januari de laatste via cursus. En 1 gesprek in zwolle en 1 bij ons thuis. 6 weken geleden mochten we ons rapport inzien. Zodra.je goedkeuring heb kies je je stichting. De wachttijd is afhankelijk welke stichting, welke leeftijd, welke sn. Wij moeten nu 8 maanden wachten voor onze intake bij stichting afrika. Hier gaan ze kijken of je te matchen bent. Het kan voor ons nog 3 tot 4 jaar duren. Kiezen we voor kenya dan kunnen we volgend jaar al naar ons kindje toe. Maar dan moeten we 6 tot 10 maanden wachten. De prijzen staan ook op de site. Willen jullie ook adopteren.

Geplaatst

Heerlijk Raba!! Lekker een weekje naar cyprus naar de zon. (ben een klein beetje jaloers....) Geniet er maar lekker van.

Morgen wordt ik 30 en vanaf dan kunnen ze bellen met een voorstel. Het blijft echt super spannend. Meestal bellen ze op doordeweekse dagen. Afgelopen week zijn er

weer 2 stellen die een voorstel gehad hebben. Dus de wachtlijst wordt steeds korter!

Ik moet er niet van uit gaan dat ze komende week al gaan bellen. Hoewel het wel mooi zou zijn als ze bijv. dinsdag 26-6 bellen. Dan zijn we 3 jaar getrouwd!!

Wat dat betreft gaan komende 2-3 maanden spannend worden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden