Ga naar inhoud

Wie is er nog meer bezig met adoptie?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi margot!

Welkom op deze lijst! Bij ons lag ongeveer een jaar geleden de bt in de bus. En nu een jaar later zijn we al weer bijna 3.5 week thuis met ons kereltje uit china.

Ik ben heel benieuwd voor welk land jullie gaan kiezen. Hopelijk mogen jullie in2013 ook ouders worden. succes met het huisbezoek.hier viel het allemaal erg mee.lekkere taart bakken en bloemen optafel??

Hadden wij in ieder geval wel gedaan. Weetniet of het geholpen heeft.

• Reacties 874
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wauw dat is dan best nog wel snel gegaan, Wannabemom.. Ik heb een jaar geleden nog wel eens met je mee gelezen, dus vond het heel leuk om te zien dat je nu ook mama bent! Aan een taart bakken ga ik niet beginnen.. Wel allemaal nieuwe plantjes in huis.. Ik moet 's morgens nog werken.. Heb de poets wel even gevraagd om langs te komen..

We hebben nog meerdere landen op het oog, de VS, Thailand, Filippijnen, China, Ethiopië, Suriname.. Nou dat wordt nog weer eens kritisch kijken..

Geplaatst

Hoi margot

Suriname is niet echt een doorlopend kanaal.onze begeleider via meiling is de contactpersoon voor suriname. ik geloof dat in 2012 een kindje (geloof van bijna 6 jaar) naar NL gekomen is. En hij verwachtte niet dat er veel meer zouden komen.

Vs was voor ons geen optie ivm de hoge kosten.thailand was destijds geen wachtlijst open(is dat .u wel?)aangezien we niet belijdend christen zijn viel filippijnen ook af. In ieder geval succes met keuzes maken. Wij vonden het voordeel van china dat de sn bij kindjes vnl lichamelijk waren,korte wachttijd,relatief goedkoop(tenminste via meiling) en korte en duidelijke procedure

Geplaatst

Margot; hoe is het huisbezoek gegaan?? Al iets laten doorschemeren over de toestemming???

Toevallig kregen we gisteren nog een kaartje van onze raadsmedewerker voor sjeng. (wij hadden haar ook een geboortekaartje gestuurd). Ik hoop als

we voor een 2e willen gaan we haar ook weer krijgen. Wij waren een van de eerste gezinnen waar ze het onderzoek voor deed. Ze begeleidde eerst vnl probleemgezinnen dus nu ze adoptie-ouders moest interviewen was het echt een wereld van verschil vond ze.

Geplaatst

Wannabemom wat attent van de raadsmedewerker. Zal zeker leuk zijn als je haar weer zou krijgen.

Wij hadden ook zo'n fijne raadsmedewerker.

Hoe is het verder met jullie als gezin?

Margot hoe is het gesprek gegaan?

Geplaatst

Welkom Margot!

Hoe is het gesprek gegaan? Het is zo cliché, maar jezelf zijn werkt toch het beste. Je hebt er geen drol aan, maar zo is het nou eenmaal. Ik was heel zenuwachtig voor het eerste gesprek, en dat heb ik ook aangegeven bij de medewerkster. Dat brak eigenlijk meteen het ijs. We hebben erg prettige gesprekken gehad. Achteraf vond ik het zelf mooi en bijzonder om te doen.

Wij zijn inderdaad druk bezig met verzamelen. We wachten nog op de VOG van mijn man, en als die binnen is dan kunnen we op gaan sturen. Kijken wat er allemaal nog verbeterd moet worden, want ik heb gehoord dat het heel vaak voorkomt dat er iets niet in orde is en opnieuw moet.

Wachtlijst voor Nigeria is eigenlijk niet te voorspellen. Ligt er heel erg aan hoe het door blijft lopen, dat is nogal wisselend in Nigeria. Omdat K&T nieuwe contacten heeft in Nigeria, loopt het nu erg soepel. Bovendien is het wachten op de juiste match. Dat kan binnen een paar maanden zijn, of over 3 jaar. Gemiddeld gezien zouden we ongeveer 2 jaar moeten wachten op voorstel, als ze kijken naar ons dossier. We wachten af...

Niks zo onvoorspelbaar als Afrika helaas... Soms is de verblijstijd 5 weken, en soms 12, en alles wat daar tussen zit is mogelijk. Soms mag je na een paar weken afreizen, en soms gaat daar een maand of 8 overheen, en alles wat daar tussen zit. Lastig soms, maar we dealen er maar gewoon mee haha!

Geplaatst

Resa wat fijn dat je documenten kan verzamelen. Hopelijk gaat de tijd snel. Waarschijnlijk worden jullie dan in 2015 ouders of nog eerder ik hoop het zo voor jullie.

Wie weet zitten wij dan ook in Afrika maar dan wel in Ethiopie.

Geplaatst

Resa, wat fijn dat het zo goed voelt! Lijkt me lekker om er zo concreet mee bezig te zijn. Het samenstellen en opsturen van je dossier is toch wel DE stap voor adoptie.

Wannabemom..... je nickname klopt niet meer ;-). Blijft leuk om te lezen hoe het bij jullie gaat! Het adoptietraject is bij jullie ook wel uitzonderlijk snel gegaan zeg. Sneller dan gemiddel iig, fijn!

Margot, ik ben ook benieuwd hoe jullie eerste gesprek gegaan is! Leuk dat je hier ook mee komt schrijven..... Balen dat het nodig is natuurlijk, heb de afgelopen tijd af en toe een berichtje van je gezien in het DD topic, jammer dat het daar ook niet gelukt is. Maar nu dus het roer om en richten op adoptie! Voelt het voor jou ook als een 'opluchting' om het medische gebeuren af te sluiten? Wij waren er zoooooo klaar mee.

Wij hebben gister eindelijk ons rapport kunnen inzien. Een mooi, positief verhaal. Hopelijk volgt de officiële BT snel.

We kiezen overigens voor de NAS! Zijn afgelopen jaar en het jaar ervoor al op hun open dag geweest. Welk land het gaat worden weten we nog niet.

Trouwens nog geen reactie van jullie gelezen over NL adoptie? Ben wel benieuwd! Bij ons zit het nog in de pijpleiding (wel/niet).

Geplaatst

Joepie dee!!toch mooi om zo'n positief rapport te lezen. Fijn dat iemand anders jullie ook goede oud er in spe vinden.

Succes bij de NAs!! Fijn dat je al voor een vgh hebben gekozen. Wij zijn destijds in 2011 ook op hun open dag geweest. Helaas vond ik het toen veel te druk. Dus ook geen goede antwoorden kunnen krijgen op onze vragen.

Hopelijk mogen jullie snel opintake. Ik zag trws op hun website dat z

e weer met haiti beginnen.z

Geplaatst

Hi meiden

Het gesprek was erg leuk. Ik vond haar realistisch en ook meedenkend. Ik kan nog niks zeggen of ze ons geschikt vindt. Eerlijk gezegd denk ik dat dat geen probleem zou moeten zijn. Maar goed we willen misschien wel 2 kinderen tegelijk adopteren en daar moet je dan weer aan andere eisen voldoen. We moeten nu ons levensverhaal schrijven. Ik denk niet dat de VS haalbaar is voor ons behalve als ik een alleenaanvraag ga doen. Filipijnen kan vanuit mij wel, ben belijdend Christen, maar mijn man niet. Ja Thailand is open.. Maar China geeft ons denk ik wel de meeste kansen.

Ik vraag me af wat VOG is.. Ken nog niet alle afkortingen in dit traject..

Ik las dat je in Nigeria zo lang daar moet blijven.. 9 maanden ofzo.. Hoe doe je dat met je werk? Dat is voor ons echt niet haalbaar.. Dan wordt het een onbetaalbaar kind.. Nou is het toch al een kostenplaatje, maar dat kan echt niet..

Geplaatst

@dee78 Nederlandse adoptie gaat het voor ons niet meer worden.. Mijn man is net 42 geworden..

Inderdaad voelt het afsluiten van het medisch traject goed aan. Ik was er ook helemaal klaar mee. Ben er de laatste keer heel moe en ziek van geweest.. Het is goed zo. We hebben alles geprobeerd.

Waarom de NAS.. ik vind hun website zo'n rommeltje.. Maar jouw indruk is toch heel anders dan..

Geplaatst

Margot, Nigeria heeft een verblijfstijd tussen de 5 en 9 weken ongeveer. Je haalt het door elkaar met Kenia denk ik. Daar moet je ongeveer 9 maanden wonen.

In die weken neemt mijn vader de zaak tijdelijk waar. We hebben een eigen zaak dus dat kunnen we wel regelen. Maar maanden is voor ons dus niet aan de orde. Dat zou hier ook niet gaan.

Fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad.

VOG is verklaring omtrent gedrag trouwens.

Dee, weer een belangrijke stap voorwaarts! Superrrr!

Raba, tegelijk in Afrika... Dat zou mooi zijn!!!

Is er al enig zicht op wanneer jullie de intake hebben?

Hoe gaat het nu met je? Weer wat beter in je vel?

Geplaatst

Resa ups en downs. Maar meer ups. Dus het gaat beter. We hopen in maart de intake te hebben maar hebben nog geen brief binnen dus maar hopen dat het zo is.

Geplaatst

Oke Resa.. dus in Nigeria valt dat dus wel mee.. Alhoewel ik 9 weken nog best pittig vind, maar wel fijn dat jullie het zo kunnen regelen.. Het verbaast mij nog als ik jullie verhalen lees dat het intakegesprek bij de vergunninghouder zo lang op zich laat wachten.. denk je alles rond te hebben..

Tja geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen..

Geplaatst

Margot, volgens mij werkt het bij iedere vergunninghouder zo dat je pas op een wachtlijst geplaatst kan worden als die lijst open is. Tot die tijd kun je jezelf op een 'algemene' wachtlijst laten plaatsen. Als de wachtlijst van het land van je keuze open gaat, ga je daarop. Als er weinig wachtenden voor je zijn ben je snel aan de beurt voor intake, zijn er velen voor je (die zich eerder aangemeld hebben bij de vergunninghouder) dan moet je dus nog wachten.

Daarom is het handig om te weten welke wachtlijsten momenteel open zijn, of op welke termijn verwacht wordt dat ze weer geopend worden (dan weet je natuurlijk nog niet hoeveel wachtenden er nog voor je zijn). Soms zijn er ook pre-wachtlijsten voor specifieke landen. Je kunt dan volgens mij op meerdere pre-wachtlijsten (misschien ook wel op meerdere wachtlijsten?).

Wij hebben voor de NAS gekozen omdat ze flink bezig zijn in Midden en Zuid Amerika, waar onze voorkeur naar uit zou gaan (de termijn waarop dit concreet gaat worden is echter nog de vraag, het duurt gewoon lang voordat er een goede samenwerking is opgebouwd en alle toestemmingen rond zijn). Ook Hongarije is voor ons een optie.

De website van de NAS is idd niet de meest overzichtelijke (zo staat er bijv. een kostenoverzicht op, maar je moet maar net weten hoe je daar bij komt: hebben jullie 'm al gevonden? ;-)). De informatie per land vind ik wel fijn uitgebreid en duidelijk ingedeeld.

Het persoonlijke contact tijdens de open dagen en de telefonische contacten die we tot nu toe hebben gehad waren erg positief, wat ik belangrijk vind.

Moet zeggen dat ik ook ooit na het sturen van een mailtje (wat ze eigenlijk liever niet hebben) netjes antwoord kreeg en telefonisch contact heb gehad met Kind en Toekomst, wat eveneens positief was. Daarentegen per email contact gezocht met Wereldkinderen met een aantal vragen, waar ik nooit antwoord op gekregen heb (is maar een momentopname, maar toch). Ook las ik hier op het forum dat iemand schreef dat Wereldkinderen wat 'commercieel' zou zijn ingesteld (wat eigenlijk raar is, want ze draaien ook projecten voor kansarme kinderen). Maar goed, uiteindelijk kijk je denk ik vooral naar de landen en je mogelijkheden daar (en je gevoel daarbij).

De keuze die we nu moeten maken voor een land vind ik best lastig en ingrijpend. De procedures verschillen af en toe enorm (kosten, verblijfsduur, wachttijd tot intake en na insturen van het dossier, soorten SN, leeftijden van kinderen, kansen op een sibling......). We zouden bijv. graag wachten op Peru omdat ik daar ooit voor langere tijd geweest ben en in een kindertehuis gewerkt heb. De NAS is bezig met contacten leggen (staat nog niet op de website omdat er weinig concreets te melden valt) maar het kan zomaar nog jaren duren voordat de eerste adoptieprocedures opgestart kunnen worden. Kan ook sneller gaan maar dat weet je dus niet van tevoren.

Aangezien we inmiddels al bijna 5 jaar bezig zijn met onze kinderwens en mijn man binnenkort 40 wordt, is lang(er) wachten ook niet echt een optie voor ons........

Nou, een beetje ego-bericht maar hopelijk ook informatief voor anderen.

Geplaatst

@raba; we gaan toch wel voor de meer ups in 2013!! In ieder geval gewoon eerst voor de intake.

@dee; tuurlijk vond ik het geen ego=post. zelfs ik vond het ook wel fijn om te lezen hoe het bij de NAS gaat. Denk inderdaad dat iedereen die wil adopteren graag zoveel mogelijk info wil voor ze die moeilijke keus moeten maken voor welke VGH.

Wij zaten dus bij meiling en die hebben dus "maar"2 landen; taiwan en china (suriname ook, maar is niet zo actief).

Alleen wat betreft aantallen adopties zijn ze dus weer wel groter als de NAS of stichting afrika. Ik heb ooit ergens op internet een pdf-je gelezen van justitie waar per jaar

per VHG het aantal adopties per land vermeld stond.

BIj Meiling heb je dus 3 intakes. De eerste is een algemeen kennismakingsgesprek. Uitleg over de stichting, hoe de procedure werkt, wachttijden, wat voor kindjes er naar NL komen etc. Daarna krijg je een uitgebreid SN gesprek. Dan overleg je samen met 2-3 vrijwilligers(vaak is er dan een medisch onderlegd iemand aanwezig waar je nog vragen aan kan stellen) welke SN je wel en welke je niet wil. Als je dan bemiddelbaar bent(dus als meiling de kans groot acht dat er een kindje op jou als ouder zit te wachten)dan hoef je ook pas te betalen voor bemiddeling. Daarna krijg je nog een documenten-intake. Dan wordt er precies uitgelegd hoe en wat met de documenten.

Het voordeel van 3 intakes vonden wij; je hoeft pas te betalen als je echt bemiddelbaar bent en je op de lijst komt, je krijgt al zoveel info, wel fijn dat het in 3x was.

Nadeel natuurlijk dat je ietsjes langer (bij ons BT januari,1e intake maart,2e intake april,3e intake mei) bezig bent als met 1 intake.

Persoonlijk zijn wij heel enthousiast over meiling. Als we een tweede kindje willen en het kan en mag dan wordt het weer china via meiling. En tsja, financien spelen toch ook wel mee. Denk dat wij voor de hele procedure(incl. kindertehuis/vlucht/hotels/begeleiding/uitstapjes,eten/documenten/paspport/notaris,alles dus) zo'n 14-15.000 kwijt waren.

9 weken lijkt mij trouwens ook wel lang en pittig hoor. Vond het zelf ook wel fijn toen we na 18 dagen weer naar huis mochten. Was die hotelkamer wel een beetje beu.

Het chinese eten trouwens niet. Zou daarvoor wel weer terug willen....

Geplaatst

Hey meiden,

Ik kom af en toe nog even spieken op dit forum en kreeg kippenvel van jouw berichtje wannebemom, gefeliciteerd en wat klinkt het allemaal mooi! Ik hoop dat jouw ervaringen de andere meiden een hart onder de riem kunnen steken, het is het wachten, het geduld oefenen meer dan waard zo te lezen: en natuurlijk weet je dat maar het is soms zo gaaf om het te lezen!

En Resa! Super dat je de intake hebt gehad, vind het zo tof je enthousiasme te lezen! Hoe vond je sri lanka?!

Hier gaat alles goed, wij moeten in augustus beslissen of we verder willen met adoptie. Als je diep in mijn hart kijk wil ik het echt nog steeds heel graag: het zijn puur praktische punten die ik heb zoals een klein huisje en de kosten die we nu maken voor Lieve w.b. het kdv en minder werken maken dat ook dat we zullen moeten overwegen wat te doen maar ja, waar een wil is, is een weg denk ik ook weer....

Meiden, succes met alle adoptieperikelen!!!

Geplaatst

Net gebeld met s.a. vanwege dat de d.elig.atie uit e.t.hiopie en kerst is de wachtlijst tot intake langer. Hierdoor hebben we pas eind mei waarschijnlijk de intake. Dus de wachten maar weer.Dee zijn jullie er al uit?Margot al een beslissing kunnen nemen. Stich.ting afr.ika is ook heel fijn.Amy moeilijk die beslissing veel sterkte.Wannebemom hoe gaat het?

Geplaatst

Jammer Raba dat jullie pas eind mei op intake mogen komen.... Misschien moet je maar denken dat de komende maanden wel de rest van de gezinnen op de wachtlijst doorgaat met wachten. En met hopelijk wat voorstellen zodat straks de wachtlijst korter is(of is dit nu krom geredeneerd??)

In ieder geval veel succes met dit hele lange wachten. En tja het is wel echt zo dat als straks die kleine er is je toch wel snel vergeten bent hoe lang dat wachten was.

Met Sjeng gaat alles verder prima. Hij is erg leergierig, dus iedere dag komen er weer woordjes bij. Ook erg leuk om jezelf weer terug te horen..... Vandaag ging onze hond Pien weer eens de trap op(wat niet mag) en zei sjeng ook; NEE, Pien onder. Was zijn eerste 3woordjeszin. En sinds deze week kan hij ook knippen.

Dinsdag moeten we voor het eerst naar het consultatiebureau. Ben ook heel benieuwd hoe dat gaat zijn. En wat hij weegt... We hebben namelijk het vermoeden dat hij best wel wat is aangekomen. Hij had ook giardia(parasiet) en de kinderarts vertelde ook dat als die behandeld werd ze vaak een groeispurt kregen.

Verder zijn we nu maar weer aan het sparen gegaan voor de 2e procedure... Gek, maar over 10 maanden mogen we al weer het 2e bka-nummer aanvragen.

Volgende week ga ik wel nog een verwijzing voor de gynaecoloog vragen... Dit omdat ik steeds meer melkgift heb en ook om te kijken hoe het nu met mijn AMH waarde zit. Of ik dus al richting overgang ga. Toch wel gek om daar weer eens heen te moeten en dan nu niet voor onze kinderwens. Met de komst van sjeng is die wat ons betreft helemaal vervuld. We hebben wel nog een broertjes/zusjeswens voor sjeng. Maar ons maakt het dus niets meer uit of die nu uit mijn buik of weer uit china komt. (misschien zelfs een hele lichte voorkeur voor china....)

Oh ja, en mijn man heeft wrs. een liesbreuk. Volgende week de echo. Dus misschien ook nog een operatie komende tijd....

• 2 weken later...
Geplaatst

wannebemom hoe is het gegaan bij het consultatiebureau?

En had je man toch een lies breuk?

Wat goed om te lezen dat het zo goed gaat en dat die zo leergierig is.

Dat is zeker gek weer sparen voor over 10 maanden. Spannend om weer te kiezen welk land.

Ja, dat is gek om naar de gynacoloog te gaan en dan niet voor de kinderwens.

op wereldkinderen stond dit:

ouders gezochtWij zijn dringend op zoek naar aanvragers die een Chinees kind willen adopteren. We kunnen op dit moment veel kinderen niet plaatsen omdat er onvoldoende ouders beschikbaar zijn. Staat u open voor een kind met bijvoorbeeld een volledige schisis? En voldoet u aan de voorwaarden die China stelt? Dan kunt u direct een procedure starten. In tegenstelling tot eerdere berichten hoeft u niet meerdere medische aandoeningen aan te geven.

kind en toekomst:

11-02-2013: We zijn dringend op zoek naar ouders die open staan voor adoptie van kinderen uit Polen.

Ook op dit moment zijn er verschillende kinderen voor wie we momenteel geen ouders hebben, waaronder een jonge tweeling.

Ook voor China zoeken we ouders voor kinderen die dringend op een "thuis" wachten.

Zo zijn er kinderen met een schisis, maar ook kinderen met een afwijking aan vingers en tenen, een jonge tweeling, een albinokindje etc. Kortom kinderen die hopen op een eigen papa en mama.

Geplaatst

Kwam net bij toeval dit bericht tegen.....

http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2013/02_februari/13/binnenland/Peuter_3_weken_na_adoptie_naar_pleeggezin.xml

Peuter 3 weken na adoptie naar pleeggezin

Een stel dat een 2-jarig meisje uit China geadopteerd had, heeft dat meisje 3 weken na haar aankomst in Nederland ondergebracht bij een pleeggezin, zonder dit te melden bij de adoptieorganisatie of andere instanties die bij de adoptie betrokken waren.

Het meisje en een van de adoptieouders konden niet met elkaar omgaan, luidt de verklaring van de ouders. "Het kindje wees deze adoptieouder voortdurend af. Deze ouder kon hiermee niet omgaan. Ze zagen geen andere uitweg dan het kindje bij een pleeggezin onder te brengen", schrijft de inspectie voor de Jeugdzorg in een rapport over deze zaak.

Het meisje werd in augustus 2011 geadopteerd. Pas in februari 2012 werd de Stichting Kind en Toekomst, de organisatie die heeft bemiddeld bij de adoptie, ingelicht over de mislukte adoptie. Dat gebeurde nadat de pleegouders om extra ondersteuning hadden gevraagd bij Bureau Jeugdzorg.

Ouders zeiden bewust niks tegen instanties

Volgens een woordvoerder van de inspectie is het voor het eerst dat er melding is gedaan van een geval als dit. Dat bij de instanties niet bekend was dat het kind niet meer bij de adoptieouders woonde, noemt de woordvoerder "heel slecht". De adoptieouders hebben bewust de verschillende instanties niet laten weten dat de adoptie mislukt was, omdat ze bang waren dat de Raad voor de Kinderbescherming zou worden ingeschakeld en het kindje van het ene tehuis of pleeggezin naar het andere zou worden verplaatst.

De adoptieouders zijn pas ruim een half jaar na de mislukte adoptie uit het ouderlijk gezag gezet. Bureau Jeugdzorg heeft momenteel de voogdij over het kindje, dat nog steeds bij de pleegouders woont.

Bemiddeling niet goed verlopen

Volgens de inspectie is de bemiddeling bij het regelen van de adoptie niet goed verlopen. De adoptieorganisatie heeft zich geen goed genoeg beeld gevormd van de situatie van het meisje en van de match met de kandidaat-adoptieouders.

Ook is de nazorg niet goed geregeld: nu is er enkel schriftelijk en telefonisch contact na de adoptie. Dat moet beter, vindt de inspectie. Ook moet bij aankomst in Nederland het kind medisch en psychosociaal onderzocht worden om problemen of traumatische ervaringen zo snel mogelijk boven water te krijgen.

Geplaatst

@ Wannabemom, ik vind het zo tof om je verhalen over Sjeng te lezen. Je vertelt het zo vol moederliefde... heerlijk!

9 weken lijkt mij ook erg pittig hoor, maar het is op de grens voor ons. En ach, samen slaan we ons er wel doorheen.

@ Amy, fijn weer eens iets van je te lezen! Moeilijke beslissingen... pfff! Volg je hart, als die keuze praktisch gezien ook kan natuurlijk...

@ Raba, tegenvaller dat het wat langer duurt voordat jullie op intake mogen... hopelijk vliegt de tijd!

Wat een vreselijk verhaal ja! Ik snap ook niet dat het kan. Ik word er echt naar van, bah!

Hier gaat het verder goed. Alle documenten zijn nu compleet bij Kind en Toekomst en ons dossier gaat richting Nigeria :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden