Ga naar inhoud

Wie is er nog meer bezig met adoptie?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo wannebemom, wat fijn om naar uit te kijken! En wat leuk dat Sjeng naar groep 1 mag. Zo leuk om te zien hoe kinderen echt 'groot' worden als ze eenmaal op school zitten! Zo leuk wat ze allemaal leren. Zo kwam Joep thuis met verhalen over kunst, Picasso en de Mona Lisa. haha hij vertelde dingen die ik niet eens wist, zo leuk!

Onze papieren zijn vrijdag op t vliegtuig gegaan! dus deze week zijn we officieel waiting parents! Heel onwerkelijk nog om niet te weten wanneer je uitgekozen wordt en dat dit zo maar eens snel zou kunnen gebeuren!

Om afleiding te zoeken zijn we aan het kamertje begonnen en ben ik mijn baby uitzet aan het uitzoeken en aan het aanvullen... Heerlijk werk!

zomerzotheid: nog nieuws?

bruin: al klaar met de VIA?? hoe vond je het?

• Reacties 874
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Inmiddels is ook de LOA al binnen en hebben we te horen gekregen dat we in juni mogen afreizen.. Kan niet wachten.. De kinders van mijn groep 8 vonden het iets minder.. waren blij dat ik nog mee op kamp ga, maar dat ik misschien helemaal niet meer bij het afscheid ben valt ze zwaar.. Zo sneu.. Maar juf kiest dit keer toch echt voor haar dochter..

Wij hebben ervoor gekozen om als het enigszins uitspreekbaar is het meisje haar eigen naam te laten houden. We hebben dus wel haar voor en achternaam bij elkaar getrokken. Maar gaan haar niet ineens heel anders noemen. De schat krijgt het nog moeilijk genoeg.

Liefs Margot

Geplaatst

@lifelikethis.. Dat wordt een mooi fotoboekje maken.. Bij onze vrienden ging de match heel snel.. Hebben nu al weer een paar maanden een heerlijk ventje in huis!

Geplaatst

@lifelikethis!! Super jullie papieren ook al weg. Hopelijk gaan jullie snel gematched worden!! LIjkt me superspannend. zeer waarschijnlijk wordt 2014 voor jullie dus een bijzonder jaar!

@ margot. Geweldig, de LOA al binnen. dat is snel zeg. Wij moesten er destijds 3 maanden op wachten. Maar nu nog 2 maandjes en dan mogen jullie al gaan. Nu de dagen aan het aftellen.

Jullie dochter is natuurlijk wel wat ouder als ons kereltje als ze bij jullie komt. Namen in china zijn soms ook wel wat vreemd. Sjeng's roepnaam was you. En omdat dat in het engels "jij"betekent hebben we niet voor

die naam gekozen. Maar toen hoorden we zijn verzorgers de naam uit spreken en klonk het als "jojo."

Geplaatst

Margot van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Wat een geweldig nieuws :) En in juni afreizen, hopelijk vliegen die weken zo voorbij.

Wij hebben gisteren de via afgerond, gek hoor je kijkt lang uit naar die eerste stap maar de weken vliegen voorbij. Wel heel fijn. Vandaag even een rondje gebeld (vergunninghouder/kinderbescherming). Naar verwachting heeft de kinderbescherming in de laatste week van april onze papieren. Binnen 1-2 maanden zal het gezinsonderzoek gestart zijn (aldus de rvk). Dus dat gaat zoals het er nu naar uitziet allemaal vrij vlot. We wachten weer af..

Overigens hebben we om persoonlijke redenen toch gekozen voor adoptie uit een ander Aziatisch land en daarom ook een andere vergunninghouder.

Geplaatst

Hier even een update:)

Wij hebben gister te horen gekregen dat onze inlog datum 3-4-2014 is, dus vanaf nu hebben wij een inlog nummer die ze aan een kindje kunnen koppelen:)

Het gaat nu echt spannend worden omdat we nu ook maandelijks meedingen voor de lijst die uitkomt.

Jullie snappen dat wij hier vreselijk blij mee zijn , we hebben het gister dan ook aan iedereen verteld, tot gister was het geen geheim maar wel voorzichtig.

Liefs Roos

Geplaatst

@bruintje; super dat de VIA afgerond is. Wij keken er toen ook echt naar uit. Leuke groep en die bijeenkomsten vlogen om. Nu op weg naar de raadsgesprekken.

Hopelijk dat die ook mogen opschieten. Toch fijn als je weer een stapje hebt afgerond;

@Roos; las het al op fb. Maar super dat jullie nu een LID hebben! Nu gaat het echt wel in 2014 nog gebeuren!! Wij hadden in 2012 een LID van juli en in december zaten we in china. Dus met een LID van april gaat het dit jaar dus misschien nog wel gebeuren!! Zeer wrs. is er nu al een klein jongetje of meisje in china geboren dat later jullie zoon/dochter gaat worden. Iedere lijst zal nu extra spannend worden. Weet nog dat ik zelf toen ook super blij was als er weer een voorstel was geweest bij anderen. Weer een stapje dichterbij.

@hier; deze week mailtje van meiling dat we 22 april al op SN mogen! Weer een weekje eerder dus. In theorie kunnen we dus over een week of 3/4 ook weer gebeld worden. Moet zeggen dat dat besef er nog niet helemaal is. We hebben nog lekker veel afleiding met nieuwe keuken uitkiezen en genieten van alle dingen met Sjeng.

Geplaatst

Hé Roos wat een goed nieuws! Nu is de meest spannende tijd voor jullie echt begonnen! :)

@wannabemom jullie gesprek is al lekker vlot, goed vooruitzicht.

@hier kijken we uit naar alle vorderingen. Hopelijk gaat alles een beetje voorspoedig :)

Geplaatst

@wannabemom zit jij ook bij de adoptiechina groep op fb? Ik ben heel benieuwd hoe ze Ting-Xie noemen in China, hoop maar dat ze kan wennen aan haar naam, zoals wij die zeggen.

@rosalinde geweldig hoor.. Je weet hoe snel het kan gaan.. Ik volg je wel hoor op FB..

@bruin.. gaan jullie toevallig voor de filipijnen? of wil je daar niks over zeggen? Wij hadden naast China als voorkeur Filipijnen en Thailand.

Hier zijn we thuis zooi aan het opruimen en wegggooien.. De kamer voor Ting-Xie moet klaar.. haha en dan moet hij eerst leeg.. Tja hoeveel zut krijg je als je twee yuppen bij elkaar in een huis zet? volgende week langs de ikea om spullen in te slaan.. Morgen staat de kamer leeg!

Geplaatst

Heerlijk Margot geniet ze van alle voorbereidingen , haal je jullie kammertje bij de Ikea of haal je daar alleen spulletjes om het aan te kleden.?

Super nieuws wannebemom lekker snel op gesprek nu en dan kan je al weer gaan verzammelen jeetje wa gaat het hard ineens:).

Geplaatst

Haha zomerzotheid.. Ik ben druk in de onderhandelingen met mensen van marktplaats.. Ik vind spullen die niet meer in de collectie zitten van de ikea leuker dan de nieuwe.. Dus ik heb er een dagtaak bij maar ben inmiddels een kledingkast en een opbergbank rijker.. Nu nog even onderhandelen over een bed, maar diegene reageert niet.. heb nog een andere optie.. Maar deze past zo mooi bij de rest..

Ik ben op zoek naar leuke mooie en gezellige spullen zonder dat ik er failliet aan ga.. De reis kost straks nog genoeg en het groeit me niet op de rug.. En met al het opruimen kwamen we zelf ook nog weer spullen tegen die weg kunnen..

Dus de kamer is een beetje van ikea en een boel van de rest, maar samen waarschijnlijk heel geslaagd.. Als ie af is zet ik wel een foto op FB kun je spieken.. Haha

Geplaatst

Wat leuk Margot ook wij hebben dit:D, de kast van hemnes van de oude colletie die wil ik zo graag , het probleem is wij beide hebben twee linker handen dus om het nu uit elkaar te moeten halen en dan weer in elkaar dat zou ons niet lukken!

Heel veel zoek plezier toe gewenst ik ben heel erg benieuwd naar jullie kamertje!

Geplaatst

Super Margot!! Leuk om lekker te shoppen voor jullie kleine meid.

Groot gelijk dat je niet alles nieuw ineens koopt. Wij hebben dat ook niet gedaan. Bedje gekregen van mijn oom(Zelf gemaakt 30 jaar geleden), kast van Ikea, knuffels nog deels van mezelf en boekjes van de rommelmarkt.

Het kamertje voor onze tweede is nu nog de drum/rommel/strijkkamer. Als ik daar binnenloop kan ik me nu nog niet voorstellen dat er misschien over een jaar al een bedje gaat staan.

Ons gesprek is nu toch weer pas 28 april.... Ach ja, dat weekje wachten komen we ook wel weer door:happy:

Geplaatst

@zomerzotheid .. super nieuws!! Wat een lekker klein dropje. Wil je ook delen welke SN hij heeft?

@wannabemom.. volgens mij heb ik je gezien op FB.. met Sjeng! Haha zo ging het met onze kamer ook. Menno wilde er steeds niet aan beginnen omdat hij dacht dat dat bad luck zou zijn.. En nu moeten we als gekken aan de slag. Gelukkig heb ik nu vakantie en kan ik heel veel doen. Morgen komt de vloer erin en dan kan ik de meubels in elkaar gaan zetten.. Ik hou van Ikea.. Laat mij maar bouwpakketjes in elkaar zetten.

Ik heb ook de hemnes kast.. die met het kofferrekje bovenop.. Die wilde ik altijd al, nu toch voor elkaar gekregen. Momenteel staan al de meubels en dozen bij ons op de slaapkamer.. Mega troep dus.. Maar het gaat allemaal goed komen.. Krijgt de poes ook weer rust want die weet niet waar hij het zoeken moet.

Geplaatst

Hoi allemaal sorry voor deze nog al te late post , maar ik kon niet op deze site komen.

25 april om 22..16 kregen wij HET telefoontje dat we ouders zij geworden van een 18 maanden oud mannetje...

Jullie kunnen je voorstellen dat dit als een bom is ingeslagen ziels e ziels gelukkig zijn wij met hem.

Omdat het al erg laat was hebben wij zaterdag zijn foto's kunnen bekijken en het is waar je bent opslag verliefd.

Tuurlijk mogen jullie zijn sn weten dit is zeker geen geheim om iest voor te schamen hij heeft 2 klompvoetjes en dara moeten we ook zeker aan gaan werken in Nederland want hij kan nu werkelijk niks.

Hij is 72 centimeter en 8 kilo dus echt een klein smurfje maar hij blaakt van gezondheid.

We zijn zo dankbaar Life is GOOD!

Geplaatst
Hoi allemaal sorry voor deze nog al te late post , maar ik kon niet op deze site komen.25 april om 22..16 kregen wij HET telefoontje dat we ouders zij geworden van een 18 maanden oud mannetje...Jullie kunnen je voorstellen dat dit als een bom is ingeslagen ziels e ziels gelukkig zijn wij met hem.Omdat het al erg laat was hebben wij zaterdag zijn foto's kunnen bekijken en het is waar je bent opslag verliefd.Tuurlijk mogen jullie zijn sn weten dit is zeker geen geheim om iest voor te schamen hij heeft 2 klompvoetjes en dara moeten we ook zeker aan gaan werken in Nederland want hij kan nu werkelijk niks.Hij is 72 centimeter en 8 kilo dus echt een klein smurfje maar hij blaakt van gezondheid.We zijn zo dankbaar Life is GOOD!
Wow, kippenvel! Van harte gefeliciteerd, wat een geweldig nieuws..Genieten! X
Geplaatst

Hoihoi zomerzotheid!

Ik had je via facebook al gefeliciteerd. Maar ook nog eens vanaf hier een hele grote PROFICIAT!!!

En dus al helemaal verliefd op jullie kleine kruimel. Nu komen misschien nog wel de moeilijkste wachtweken.....

Je weet dat er een klein kereltje op jullie wacht en in je hart ben je al helemaal zijn mama. Hopelijk komt de LOA heel snel. Het voorstel kwam in ieder geval erg snel!

Hadden jullie het al zo snel verwacht??

groetjes noortje

Geplaatst

Hoi lieve allemaal zelfs de inbrekers!:D

Wat ontzettende lieve reacties het is echt zooo bijzonder.

Hoi Noortje als eerste wat leuk dat wij elkaar volgende week zullen gaan ontmoeten , wel bijzonder dat dit onderwerp zoveel mensen bij elkaar brengt dat doet mij goed.

Om eerlijk te zijn ze hadden tegen ons gezegd dat we wel op een jaar moesten wachtn , maar ik zei de hele tijd teden mijn man me gevoel zegt dat het gewoon niet meer lang duurt zeker geen jaar , wel nog een vakantie geboekt (hoe naief)!

Maar drie weken nee zo snel niet. En dan wetend dat ze al weken bezig waren met hem.

Ik voel me echt gezegend!

Liefs Roos

Geplaatst

Roos van harte gefeliciteerd! Wat een geweldig nieuws, en al zo snel! :) Volgens mij gaan de komende weken lang duren tot jullie dan eindelijk je mannetje mogen ontmoeten.

@Margot; wij hopen inderdaad dat we naar de Filipijnen kunnen gaan. Het is nu even afwachten hoe de gesprekken met de raad & de vergunninghouder zullen verlopen.

Geplaatst

Ja roos; leuk he dat er volgende week een mini meiling meeting is. Wat dat betreft trok ons dat ook wel in Meiling.

Je krijgt er als het ware een soort familie bij.

Bruin; veel succes met de raadsgesprekken! Fijn dat je een voorlopige keuze hebt kunnen maken voor de Filippijnen. Hopelijk dat jullie

droom ook snel mag uitkomen.

@hier; afgelopen maandag de SN intake gehad. Weer een fijn gesprek. Gelukkig hadden we weer ruim voldoende opties. Komende week zouden we mail moeten krijgen van meiling met de bemiddelingsovereenkomst. Ben benieuwd hoor.

Geplaatst

Wow Roos, gefeliciteerd!!!! Ik had al wel gehoord en gelezen dat de China-procedures snel gaan maar kan me voorstellen dat jullie het zo snel ook nog niet verwacht hadden!

Dus het wordt een ticket naar China ipv op de camping in Frankrijk (geen idee wat voor vakantie jullie geboekt hadden maar het zal vast iets heeeeeel anders zijn geweest dan wat jullie nu gaan doen :-)).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden