Ga naar inhoud

Wie is er nog meer bezig met adoptie?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het heeft inderdaad voordelen, dat er nog even de tijd zit tussen het voorstel en het ophalen van je kind. Ook met je werk. Ik heb al afgesproken dat ik dan 3 maanden weg ben. Ik plak nog vakantiedagen en eventueel ouderschapsverlof achter het adoptieverlof. Mijn man krijgt op zijn werk 2 maanden adoptieverlof, da's helemaal super geregeld.

• Reacties 874
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee Maartje,

Ik wilde je een pb sturen maar dat kan niet.... ligt waarschijnlijk aan jouw instellingen? Krijg de melding dat je geen privéberichten kunt ontvangen.

Geplaatst

Hoi Maartje, spannend zeg dat de gesprekken beginnen! Ik zou er inderdaad samen goed over praten wat betreft land en wel of geen special need etc. Wij praten er best veel over en dan wordt er vanzelf een hoop duidelijk. Maar het is best snel dat ze vrijdag bellen en donderdag al het gesprek. Dat is wel fijn toch? Wij wachten nu op de brief met de papieren voor de medische verklaring, dat zal met een maand of 2 wel komen.

Jullie heel veel succes morgen!

Groetjes Sam Eliza

Geplaatst

Hi all,

Dank voor jullie succeswensen!

Het gesprek is niet doorgegaan... De mevrouw heeft onderweg naar ons een aanrijding gehad. Ze kwam wel nog even langs, maar had nekklachten waarmee ze naar de huisarts moest. Ze heeft even kort uitgelegd de gang van zaken verder en we konden dus ook heel even aan haar wennen. Wel vreemd dat het nu dus niet heeft plaatsgevonden, maar we zijn alvast gerustgesteld dat ze 'wel oke' overkomt, als je begrijpt wat ik bedoel. We hebben vast de opdracht gekregen ons levensverhaal op te schrijven, dat wordt in principe in het tweede gesprek behandeld. Wij zullen nu de eerstvolgende afspraak, over twee weken, die al gepland stond, gebruiken voor introductie, kennismaking, motivatie etc. Als het lukt gaan we dan ook alvast het levensverhaal bespreken. Waarschijnlijk wordt er nog een nieuwe afspraak gepland zodat het totaal toch 3 is. Ons huis heeft ze 3 minuten gezien en dat is verder goedgekeurd. Haha, toch een soort stapje verder ;-)

Dus, verder maar genieten van de vrije dag en voor man was het vooral belangrijk wat voor type medewerker het is, dus die is er ook oké onder.

groet!

Geplaatst

Nou, dan loopt het dus toch ineens anders dan waar je je op voorbereid hebt.

De kop is er af moet je maar denken (en de druk hopelijk nu ook een beetje, door een prettige eerste indruk).

Volgende keer naar het kantoor van de Raad?

Geplaatst

Maartje gelukkig dat je ondanks dat je haar maar kort gesproken heb een goed gevoel hebt over haar. Wanneer is dan het 2e gesprek.

Wij hebben net een brief binnen gehad dat we binnenkort een belletje krijgen we vallen onder de regio Zwolle. Ben benieuwd wanneer het eerste gesprek plaats gaat vinden.

Eergisteren onze laatste cryo van poging 4 teruggeplaatst gekregen. 23 februari testen. Zo spannend.

Geplaatst

Maartje, balen dat het gesprek niet door kon gaan. Wel fijn dat jullie haar al gezien hebben en dat jullie een goed gevoel hebben bij haar. Dat is zo belangrijk; bij ons was het helaas anders destijds. Maar goed; we hebben onze beginseltoestemming en daar gaat het om!

Raba, wat gaat dat snel bij jullie als jullie al bijna het eerste raadsgesprek hebben. Jullie hebben de VIA toch nog maar net afgerond, of heb ik dat mis?

Fijn weekend iedereen!

Geplaatst

Betekent waarschijnlijk dat minder mensen nu met adoptie bezig zijn? Wij moesten (in 2009) 5 maanden wachten. Maar wel fijn, dat de vaart er zo in zit!

Geplaatst

@Maartje; goh wat een gek begin van de gesprekken! Maar wel goed dat jullie een fijn gevoel bij haar hebben. Dat is zeker heel belangrijk.

Nu maar hopen dat de volgende gesprekken vlotjes gaan verlopen.

@Raba; dat is wel heel snel al dat jullie de gesprekken gaan krijgen. Hebben jullie de medische keuring ook al gehad?? Bij ons duurde het 3 maanden na de keuring voor we het eerste gesprek hadden. Maar het kan denk ik ook per regio verschillen. Maar hoe minder wachttijd des te beter!! Zijn jullie er trouwens al uit of jullie zowiezo gaan adopteren?? Misschien dat het voorlopig wel niet mag als je op 23-2 een positieve test krijgt.....

Gisteren hoorde ik trouwens van een kennis die net op de sri lanka wachtlijst stond dat ineens het contact opgeschort zou zijn ivm mogelijk fraude bij het weeshuis.

Ik weet niet precies hoe en wat, maar dat lijkt me toch wel echt balen. En daar hebben wij ook altijd nog de meeste moeite mee gehad......er maar van uit gaan dat ons kindje legaal geadopteerd wordt en dat alles netjes verloopt. Want hoezeer we ons nu al op ons kindje verheugen, het blijft toch wel altijd een beetje dubbel gevoel. Zelf wordt je dan eindelijk moeder, maar ergens loopt er mogelijk nog een moeder en vader rond.

Geplaatst

He getver... daar moet je idd niet aan denken, dat kinderen onrechtmatig geadopteerd zouden worden...... Of dat iemand er van profiteert (financieel).

Raba, de Raad doet toch geen gezinsonderzoek zo lang je nog in een medisch traject zit? Hoe staan jullie er zelf tegenover? Is dit jullie laatste cryo? We duimen dat ie blijft plakken! Jullie waren er ook nog niet over uit of jullie zonodig nog een poging willen doen, toch?

Geplaatst

Zooo vandaag toch weer even een leuk gesprekje met mijn baas gehad:happy7:. We waren een beetje aan het praten over vakantiedagen dit jaar. Over dat ik dit jaar niet heel lang vakantie ga opnemen omdat we dit jaar even rustig aan willen doen. We zijn 2 maandjes geleden in New York geweest, net een nieuwe badkamer en wc en we moeten dus ook nog sparen voor CHina. (hebben t geld voor de adoptie zelf wel al apart, maar willen nog wat extra's voor als we een tijdje niet werken).

Ons plan is om dit jaar vooral wat weekendjes weg te doen en in de zomer af en toe een dagje vrij te nemen en dan iets leuks te gaan doen.(en liefst eind van het jaar naar china; maar dat zal wel niet....).

Dus ik al een beetje voorzichtig gevraagd hoe hij er tegenover stond met verlof opnemen. Nou hij ging er dus al vanuit dat ik gewoon dan een tijdje weg zou zijn. Hij dacht ook dat ik na het voorstel dezelfde week nog moest afreizen. Nou; ik zou wel willen, maar meestal duurt het dan nog 3-6 maanden. Ooooooh zei hij; hij dacht dat ik dan meteen weg moest. Viel hem toch nog mee dus. Hij zei ook dat ik maar moest kijken hoe lang ik er na thuis wilde blijven......... met het verlof zou volgens hem alles wel goed komen. Daar moest ik me niet druk om maken. Wat dat betreft heb ik denk ik wel echt de fijnste baas die ik maar kan wensen!!!

We zijn er nog niet helemaal uit hoe lang we precies thuis willen zijn. Ik denk ieder ongeveer 2-3 maanden. Maar of we dan met zijn 2tjes fulltime thuis zijn of juist afwisselend zijn we nog niet uit. Mijn man wil het liefst na de adoptie parttime gaan werken (20-24 uur) maar hij weet dus niet hoe ze op zijn werk er tegenover staan.

Als het op zijn werk niet kan dan neemt hij ontslag. Gelukkig heeft hij werk waar best veel vraag naar is. Dus in principe kan hij op verschillende plaatsen weer aan de slag. Ik wil dan 4 dagen blijven werken.

Hoe gaan jullie het straks allemaal doen met werk??? En hoe lang denken jullie thuis te zijn??? Ik hoor ook vaak verschillende verhalen. Van mensen die in totaal 6 maanden thuis waren en het te lang of juist te kort vonden. Hangt natuurlijk ook heel erg van je kindje af.

Geplaatst

Wij hebben het er ook regelmatig over hoe lang we straks thuis willen zijn. Op het werk van mijn man krijgt men volgens hun CAO 2 maanden adoptieverlof. Daarna gaat hij weer 36 uur of 32 uur per week aan het werk. Ik probeer 4 maanden thuis te zijn. Daarna ga ik 20 of 24 uur per week werken.

Wij gaan dit jaar ook niet op vakantie. Gewoon af en toe een dagje of een weekendje weg. Want ja, we willen immers vakantiedagen en centjes sparen!

Geplaatst

@ Maartje, Wat jammer dat je eerste gesprek zo liep, maar inderdaad fijn dat de kop eraf is en ze wel oké leek. Hopelijk gaat de rest snel.

@ Raba, Wij hebben de VIA 31 januari afgerond en hebben net een brief binnen voor de medische keuring, dus bij ons gaat het ook erg snel (regio groningen), ik had het helemaal nog niet verwacht... Hebben jullie de medische keuring al gehad?

@ Wannabemom, Bij welke vergunninghouder zit die kennis van jullie? De NAS of Kind en toekomst? Wij denken ook aan Sri Lanka, maar dit klinkt niet goed... Inderdaad wat je zegt dat is juist wat je wil voorkomen.

Geplaatst

@sam eliza; super dat jullie de brief voor de medische keuring al binnen hebben. Bij ons was dat maar een formaliteit. Binnen 15 minuten waren we beiden goed gekeurd.

Gelukkig zijn we dan ook beiden gezond dus we hadden ook wel verwacht dat het goed zou zijn.

Wij moesten na onze medische keuring nog wel 3 maanden wachten tot we bij de raad mochten komen (duurde voor ons gevoel een eeuwigheid). Hopelijk mogen jullie sneller komen!!

Onze kennissen zitten bij de NAS. Weet ook niet precies hoe en wat. Maar als je zou willen weten hoe het met sri lanka zit zou ik ze gewoon even bellen of mailen.

@Maartje; hebben jullie al een nieuwe datum?????

Geplaatst

Ik heb ook net de brief binnen voor de medische keuring. Even donderdag afwachten als we een positieve test hebben dan stellen we het uit. Dit is onze laatste cryo

Geplaatst

Dat overleg over hoe gaan we het eigenlijk allemaal regelen straks is bij ons ook aan het beginnen. Oef, veel om over na te denken dan ook! Wat kun je van tevoren inschatten aan tijd, wat wil je minimaal, wat krijg je betaald, hoe daarna... Er zijn veel verschillende periodes die aan verlof vergoed worden volgens mij. Welke tijden hebben/krijgen/kennen jullie? Zoals het er nu naar uitziet krijg ik 4 maanden verlof, mijn baas ziet het gelijk als zwangerschapsverlof, fantastisch toch?! Maar verder moeten we nog even flink puzzelen.

Aanstaande donderdag als het goed is dan toch het eerste gesprek. Vervolgens 8 maart en extra 15 maart. Drie keer naar de raad dus ipv 2 keer. Maar ja, als dat alles is...;-)

Spannende week voor jullie Raba! Succes met wachten.

En fijn Sam Eliza dat de brief voor de keuring er is. Kleine stap, maar het is een stap!

Geplaatst

@maartje; fijn dat jullie al de data voor de gesprekken hebben. Wij hebben ook 3 gesprekken gehad. Het laatste was maar 3 kwartier. Maar ik vond het wel fijn dat het er 3 waren. We hadden zelf veel te vertellen en we hadden zelf ook veel vragen. Een collega van mijn man had maar 2 gesprekken waarvan de laatste maar 3 kwartier. Dat had bij ons denk ik gewoon niet gepast.

Voor adoptie krijg je dus ieder 4 weken vergoed verlof. De rest is onbetaald verlof. Wat me het moeilijkste lijkt is van te voren inschatten hoeveel tijd je thuis moet en wil zijn als je kindje er is. Soms is je kindje gewend om met veel andere kinderen samen te zijn. En dan is het misschien fijner voor hem/haar om toch naar een peuterspeelzaal te gaan. En misschien zal ons kindje al rond de 4 jaar oud zijn en al vlot naar school gaan. Oftewel allemaal dingen die je nu nog niet kan weten.

@raba; veel succes voor donderdag. Hier is het dan ook feest aangezien mijn man dus jarig is. Ik hoop heel erg dat voor jullie dan ook een klein feestje gevierd mag worden. Hoe gaat het nog met je zenuwen???? Toch vreemd he dat de uitkomst van die dag een beetje je toekomst gaat bepalen....

Net trouwens terug van de carnaval hier. Vanmiddag met mijn zus en de kids naar het chipsbal geweest. En stiekem ben ik dan toch al aan het dromen dat er misschien volgend jaar een schattig bijtje, cowboytje of prinsesje van ons staat rond te huppelen.

Geplaatst

Hallo meiden,

Mag ik met jullie meeschrijven?

We staan nog wel aan het begin, en volgens mij zijn de meesten van jullie al veel verder. We hebben afgelopen vrijdag de eerste VIA-bijeenkomst gehad. We waren allebei erg enthousiast en vonden het heel bijzonder.

Geplaatst

Onze laatste cryo is mislukt hcg was minder dan 1. Dus meteen opgebeld om een afspraak te maken voor de medische keuring. Maar helaas was de mevrouw weg. En belt ze morgen terug. We gaan ons nu verder richten op adoptie. Heb je veel meer zekerheid dat er ooit een kindje mag komen

Geplaatst

Raba wat ontzettend jammer dat jullie laatste cryo niet is blijven plakken.....

Fijn dat je nu al wel in het adoptietraject zit zodat de toekomst met een kindje toch al wat concreter wordt.

Resa, mooi dat jullie zo enthousiast zijn geworden van de eerst VIA!

Maartje, bedoelde jouw baas dat je probleemloos 4 maanden vrij zou kunnen krijgen? Of wil hij je evt. ook nog (deels) betaald verlof geven in die maanden?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden