Ga naar inhoud

Wie is er nog meer bezig met adoptie?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@raba; tjeeeee meid. Wat een dubbel gevoel zeg.... Met het mislukken van deze cryo is het ivf-circus dan definitief voorbij. Zal toch wel een moeilijk moment geweest zijn of niet???

Gelukkig zijn jullie dan wel al weer redelijk ver met het adoptie-traject. Hopelijk gaat dat ook snel duidelijkheid geven voor jullie.

@resa; welkom op dit topic. Tuurlijk mag je hier meeschrijven!!! Leuk dat jullie de eerste VIA fijn vonden. Wij hadden toen steeds de cursus op vrijdagmiddag en ik keek er altijd al op maandag al naar uit om weer te gaan. In ieder geval zal het veel duidelijkheid geven over of adoptie ook echt iets is voor jullie.

• Reacties 874
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden waar hebben jullie de medisch keuring laten doen ik heb er een gevonden die vraagt 91,- p.p. En ik las bij iemand op zijn forum dat die het gratis heeft laten doen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen?

Geplaatst

@ Raba; wat naar te horen van jullie laatste crio. Nu dus volledig richten op adoptie. Wat betreft de medische keuring, ik heb dit voor aankomende woensdag bij Medity geregeld. Dit kost rond de 35 euro per 10 minuten artsentijd en ze gaan uit van een half uur voor ons samen, dus zal rond de 100 euro uitkomen.

Geplaatst

ik heb er nu 3 gebeld. De ene vraagt 91 p.p en dan ander 60 p.p en de ander 53 p.p. Wat een verschil.

We hebben nu gekozen voor de laatste tenzij we nog wat goedkopers tegen komen. De eerst was voor ons een uur rijden en de laatste 2 waren in onze woonplaats. Ze hadden pas 6 maart tijd.

Geplaatst

Wij hebben de medische keuring gewoon bij onze huisartsenpraktijk laten doen. Daar werken 4 huisartsen en roel en ik zijn niet bij onze eigen vaste huisarts geweest.

Deze arts heeft gewoon een consultatie bij de verzekering geschreven. Dus niets hoeven te betalen. BIj ons deden ze er echt helemaal niet moeilijk over.

Geplaatst

Thanks voor het welkom meiden!

Ik vind het vooral erg fijn dat hier actief geschreven wordt.

We volgen de VIA inderdaad ook voor een deel om te kijken of adoptie hetgeen is wat wij graag willen. Tot nu toe voelt het erg goed, maar we zijn ook nog niet heel erg ver. We hebben allebei vooral veel twijfels over special need. Die twijfels komen denk ik vooral voort uit onwetendheid. Daarom gaan we in mei ook naar de sn-dag van de stichting adoptievoorzieningen. We willen daar echt alles over weten om de juiste keuze te maken. Een kindje moet 100% welkom zijn, en zich ook welkom kunnen voelen.

Verder hebben wij nog een cryo, maar dit voelt erg dubbel. We zijn blij dat we een cryo hebben, want voorheen hebben we er nooit één gehad. Maar ergens zijn wij ook wel echt helemaal klaar met de mmm. Maar zolang er een cryo van ons ligt, kunnen we het ziekenhuis natuurlijk nooit helemaal afsluiten. Daarom hebben we besloten om eind maart/begin april de cryo terug te laten plaatsen.

@ Raba, wat ontzettend K dat jullie cryo niet is blijven plakken. Nu dus volledig op adoptie richten. Hoe voelt het nu? Erg dubbel zeker :(

En wat een bedragen voor de medische keuring zeg! Gewoon een slaatje eruit willen slaan... zeker die 91 euro p.p. Schandalig hoog!

Geplaatst

Oei, ahum... wij hebben zonder te kijken twee keer 95 euro afgetikt voor de medische keuring... :( Werden doorverwezen omdat huisarts het niet doet en de dichtstbijzijnde gekozen. Geen idee gehad dat er prijsverschil zou kunnen zijn. Nog wel geprobeerd te declareren bij de verzekering, maar niet gelukt. Ach, is alweer verdampt, vergeten maar!

Dubbele situatie voor jou Raba, grote teleurstelling en toch ook vooruitkijken. Sterkte en ook veel positiviteit en hoop gewenst! Voor iedereen eigenlijk ;-)

Ergens terug vroeg Dee nog naar mijn verlof. Ja, zoals het er nu uitziet krijg ik net zo lang verlof als wanneer ik zwanger was geweest. Dat is dus 4 maanden. Gratizzz.

(dus ach, die 2 keer 95 euro... ;-)

Wij hadden afgelopen donderdag dan echt ons eerste gesprek bij de Raad in Arnhem (hekel aan die termen, ze schrijven in de brief: afspraak 10:00 uur op de Raad, euhm, wat bedoel je?) Ik vind het een vervelende omgeving eerlijk gezegd. Overduidelijk ambtelijk, overduidelijk voorzorgsmaatregelen tegen oververhitte ouders (ontoegankelijk, receptie achter glas) en het was heel makkelijk om over de mensen die uit gesprekken kwamen vooroordelen te hebben (die daar dan komen omdat er problemen rondom een kind zijn). Maar we zeggen steeds tegen elkaar dat we het hele proces zien als middel voor óns doel en niet omdat anderen vinden dat het moet. Het gesprek was heel erg fijn. Intensief, ruim 1,5 uur achter elkaar, maar het ging echt goed en geeft volop vertrouwen in een goede afwikkeling. Wel veel opdrachten meegekregen: hele lijst met special need beoordelen (kb hanteert 5 categorieën), def. keuze over leeftijd en 1 of 2, grofweg beschrijven hoe we zorg en werk denken te gaan organiseren en 8 maart moet ons levensverhaal op papier staan. Geen probleem, we duiken er lekker in!

Daar over gesproken, herkennen jullie het gevoel van alles om je heen willen loslaten, omdat je het gevoel hebt dat je 100% van je tijd met de adoptie bezig wil zijn? Van al die keuzes maken tot mijmeren en blogs lezen, financiële plaatje (niet dat er meer geld komt als je er steeds naar kijkt, maar goed ;) enz. enz.?

Noemde het van de week al mentale nesteldrang... hoewel ik ook wel weet dat er straks nog weer een lange periode komt van wachten en weinig doen.

Als jullie trouwens leuke tips hebben voor blogs of sites houd ik me zeer aanbevolen. Zeker recente en/of over Colombia!

Liefs, Maartje

Geplaatst

Maartje: Ik lees ook veel blogs en vind het erg fijn dat ze er zijn.

Ook een aantal klanten van mij hebben ook geadopteerd. Vind het fijn om met hun hierover te praten.

Dat malen herken ik ook dat geld. Maar dat hebben we nu besloten om het naast ons neer te leggen makkelijk is anders. Maar inderdaad je krijgt er geen meer geld door. We vertrouwen erop dat we in de tijd dat het duurt het geld bij elkaar krijgen. Ik ken geen recente van columbia wel van polen.

Resa welkom

Geplaatst

@maartje; Fijn dat het eerste gesprek goed verlopen is!!

In ieder geval een hele hoop huiswerk mee gekregen zo te lezen!! Nu op naar 8 maart.

In november heb ik trouwens een mail naar wereldkinderen gestuurd met vragen over China en Colombia. Ik kreeg toen te horen dat ik rekening moest houden met een

procedure van 5-6 jaar voor colombia. Voor ons was dit een reden om niet voor colombia te kiezen.

Het kan natuurlijk altijd nog veranderen, maar wij kiezen dus niet voor die onzekerheid.

@raba; tja dat is dan weer het voordeel van die lange procedure; heb je nog genoeg tijd om te sparen. Maar wel fijn dat je nu zeker weet dat je voor adoptie gaat!! Voor ivf-pogingen moet je ook een heleboel geld bijeen sprokkelen. En dan ook nog kans dat het allemaal voor niks is.

Wij hebben dus ook een spaarrekening speciaal voor de adoptie. En de adoptie zelf is al bij elkaar gespaard. Alleen nog wat extra voor als we straks onbetaald verlof op gaan nemen. Verder hoef ik ook straks niet per se alles nieuw te hebben. Ik heb een zus met 3 kids (2 meisjes van 2 en 5 en jongen van 4) dus ik kan straks wrs. een heleboel van haar gaan krijgen. Ook ben ik wel eens mee geweest naar zo'n kledingbeurs. Daar verkopen ze vaak kleding met nog de prijskaartjes er aan vast!! En dan echt voor een paar eurootjes.

Geplaatst

Even een kort berichtje;

Vandaag werden we gebeld of we as dinsdag al op intake wilden komen bij Meiling. JAAAAAAAA natuurlijk.

Toen we ons aanmelden werd een wachttijd van 8-10 weken aangegeven. En nu mogen we dus al na 5 weken komen. Heel aangenaam verrast dus!!

Geplaatst

Leuk Wannebemom, en spannend ook wellicht. Benieuwd naar je ervaringen!

Maartje: je baas weet ook dat hij je verlof dan moet betalen, op die 4 weken na die wettelijk zijn vastgelegd? Bij zwangerschapsverlof worden die 4 maanden natuurlijk geheel betaald door het UWV. Zou jammer zijn als er misverstanden over ontstaan (misschien hebben jullie het al lang zo besproken hoor, maar ik snapte je 'gratis' niet helemaal ;-)).

Jullie willen dus wellicht voor Colombia gaan... waarom specifiek dat land? 5 a 6 jaar wachten is wel lang zeg.....

Wat een verschillen in jullie ervaringen mbt kosten voor de medische keuring. Goede tip om het iig eerst via een huisarts te proberen.

Geplaatst

@ Maartje, fijn dat het eerste gesprek zo goed ging! Op naar de BT!

Blogs lezen doe ik ook heel veel. Het is fijn, maar ook een goede manier om je enigszins voor te bereiden.

@ Wannabemom, ik heb ook een zus met kindjes en er staat ook al veel bij haar op zolder voor ons als het straks zover is. Er zijn natuurlijk veel dingen die ik zelf graag uit wil zoeken, maar het is wel fijn om een aantal spullen over te kunnen nemen. Ook wij hebben een apart adoptiespaarpotje en denken voldoende tijd te hebben om het bij elkaar te krijgen.

De wachttijd voor Colombia is erg lang. Ik had er toevallig iets van gelezen van de week. Adoptie is lang wachten, maar dat is wel heel erg lang.

En wat super dat je eerder dan verwacht op intake kan bij Meiling!!!!!!

Vrijdag hebben we de tweede VIA. Ben erg benieuwd weer :)

Geplaatst

@ Wannabemom; Wat fijn dat jullie al voor de intake kunnen! Heel veel succes!

@ Maartje, wat super fijn dat het eerste gesprek goed is gegaan, ben benieuwd naar de volgende gesprekken!

Wij hebben gisteren onze medische keuring gehad, stelde niet veel voor. Alles was goed (zoals verwacht). De papieren meteen naar de Raad gestuurd en nu afwachten totdat we gebeld worden. Iig weer een klein stapje verder....

Sri Lanka heeft net als Colombia ook een wachttijd van 5-6 jaar. Daarnaast is er nu ook nog onderzoek naar de eventuele fraude wat de boel nog meer zal vertragen. Nog maar eens goed nadenken dus of dat is wat we willen. Bolivia was onze 2e keus, maar dat blijkt ook stil te liggen doordat Bolivia nog niet heeft besloten of ze wel of niet verder gaan met adoptie naar Nederland.

@ Resa Succes met jullie 2e VIA!

Geplaatst

@sam eliza; jippie!!! weer iets gehad wat je van je lijstje kan afstrepen. Hopelijk duurt het niet te lang voordat jullie mogen komen. Bij ons duurde het 3 maanden (leek wel een eeuwigheid) maar ik heb van andere regio's gehood dat het ook sneller kan.

Weten jullie wel al voor welk land jullie willen gaan??

Geplaatst

@ Sam Eliza, jeetje... Sri Lanka ook al zo lang! Sri Lanka is ook ons voorkeurenland, en Bolivia als tweede. Toevallig! Maar wel heel erg lang wachten...

Ik had eigenlijk wel goede op dat Sri Lanka gemiddeld 3 jaar wachten zou zijn. Zeker omdat er staat dat er af en toe mensen voor intake uitgenodigd kunnen worden. Maar dat wil dus ook niet zoveel zeggen.

Is er überhaupt nog wel een land waarbij het redelijk snel gaat?

Onze tweede VIA was erg indrukwekkend en aangrijpend. Zeker het ervaringsverhaal van de adoptie-ouder. Ik moest af en toe echt even slikken om niet te gaan huilen hoor. Het was echt een bijzondere ochtend.

Geplaatst

Resa snap ik dat vond ik ook.

Straks urinepotjes halen. Morgen 8 uur de medische keuring. En dan hopen dat het gezinsonderzoek snel volgt

Geplaatst

Hoi meiden,

De tijd vliegt zeg, inmiddels alweer het tweede gesprek achter de rug. Over ons levensverhaal en ging weer prima. Weer een klein stapje vooruit!

Maar de keuze voor het land gaat waarschijnlijk toch (moeten) veranderen. Ik heb gister pas contact gezocht met Wereldkinderen en de (overigens stomme, stugge) vrouw van het spreekuur bevestigde wat jij ook schreef Wannabemom: 5 jaar voor een gezond kindje onder de 3 (en niet onder de 2 zoals op de site staat). Echt wel een teleurstelling, want we gingen er al wennen dat dit land ons 'tweede land' zou gaan worden. En ook dom van mijzelf, dat ik niet eerder gecheckt heb. Op de een of andere manier dacht ik ook dat contact met Wereldkinderen moeilijk zou zijn, werd ook wel bevestigd door de mevrouw, grrr. Maar goed, head up en gewoon de lijst er weer bij pakken. Sam Eliza, bij jou het zelfde punt? En Resa?

Of er überhaupt een land is vraag ik mij ook af. Ik vroeg het ook nog aan de mevrouw van wk, maar die werkte dus niet echt mee. Grrr, kan er nog geïrriteerd door raken.

Amerika stond in onze top drie, daar gaan we nu ons in verdiepen. 'Toevallig' vroeg de raadsmedewerker nog of we A New Way ook kenden. Ja dus, maar ergens hadden we het idee dat adoptie uit Amerika minder noodzakelijk is, omdat de veelal zwangere vrouwen nog een 'keuze' hebben. De raadsmedewerker ontkrachtte dat al sterk. En we weten ook wel dat het echt nodig is en volgens de regels gaat. Stom, hoe je gedachten heen en weer kunnen gaan.

Wannabemom, hoe was de intake bij Meiling? Super dat het ineens al kon! Het gaat er ongetwijfeld weer meer van leven!

Resa, fijn die tweede bijeenkomst, ik vond het ook heerlijk, zo'n ervaringsverhaal.

Raba, keuring goed gegaan? Stapje verder?!

Geplaatst

Ons eerste intake-gesprek bij Meiling voelde heel goed! We hebben eerst uitleg over de stichting en de procedure gekregen. Daarna allerlei vragen kunnen stellen en ook beantwoord gekregen. Ze gaven al meteen aan dat ons rapport goed opgesteld was. Heel breed en uitgebreid zodat zij ook kans zagen om goed en snel voor ons te kunnen bemiddelen. Bijvoorbeeld het zinnetje dat we nog nooit psychologische hulp hadden gehad was iets wat heel belangrijk is voor CHina.

Ook hadden we voor ons gevoel best wel een aantal SN's die we niet wilden. Maar volgens hen stonden we juist voor best veel open. Ook vertelden ze dat het best wel eens snel kon gaan..... Redelijk grote kans dat we over een jaar al in China zitten...... Vind het toch best spannend moet ik zeggen. Over ongeveer 2 maanden hebben we ons 2e gesprek; dan moeten we gaan aangeven welke SN's we precies willen.

@Maartje; tjeeeee al weer het 2e gesprek gehad. Vanaf nu gaat het dan snel he. Toch lastig lijkt me als je nog niet zeker weet voor land je wil gaan.

Voor ons viel amerika vrij snel af vanwege de kosten. Zowel omdat het veel is (rond de 30-50.000 euro) maar ook omdat je nooit precies van te voren weet hoeveel het gaat kosten. Ook voelden we ons niet prettig bij het idee dat de moeders het kindje vaak al afstaat voordat het kindje geboren is. In NL zou zo'n kindje mogelijk nog in de pleegzorg komen en later evt. naar de ouders terug. En adoptie is dan meteen definitief.

Deze week hoorde ik ook van mijn man een verhaal over adoptie in de VS. Vrienden van zijn collega zaten nu in de VS. Net een kindje geadopteerd, waren al in hotel en bij de rechter geweest. En ineens kwam de biologische vader dat hij het kindje zelf wilde gaan opvoeden...... Weet niet hoe het afgelopen is, maar het lijkt me wel een drama. En dan vnl. voor het kindje. Want hoe leg je dat later uit???

Willen jullie trouwens voor een gezond kindje gaan of mag het ook een SN hebben??? Van de mensen van Meiling hoorden we dat ze met de "gezonde"procedure in China ook wel eens kindjes hebben die uiteindelijk meer problemen hebben dan een SN-kindje. Volgens hen was het feit dat de kindjes geadopteerd zijn hun grootste special need.

Geplaatst

Wannebemom wat fantastisch dat ze dat vonden. En wat zal het super zijn als jullie volgend jaar al jullie kindje mogen ophalen. Welke leeftijd hebben jullie opgegeven? Je kan dus opgeven welke sn je acepteerd en welke niet? Dat vroegen we ons af. Want in sommige landen schijn je je alleen in te mogen schrijven als je sn accepteerd hadden we begrepen.Medisch keuring stelde weinig voor en we waren 53 euro met zijn tweeën uit. Meiden die dit nog moeten doen ga zoeken op internet prijzen verschillen zo. Het eerste gesprek bij de raad staat nu ook vast. Jammer genoeg pas over 3 weken. Ze komen dan niet bij ons thuis. We moeten naar zwolle. Gesprek duurt 1 uur tot een uitloop van 2 uur. Vind het spannend. Wat kan je verwachten.Weet iemand vanaf wanneer de wachtlijst ingaat? Is dat vanaf het moment dat je de brief stuurt naar de ministerie. Of gaat die nadat je de cursus raadgesprekken goedkeuring heb gehad in?

Geplaatst

Hoi Raba!!

Fijn de keuring goed doorstaan!! Weer een stationnetje verder nu dus. Al over 3 weken het eerste gesprek. Dat is wel lekker snel.(wij moesten 3 maanden wachten).

Wat ik je als tips mee wil geven; bespreek samen van te voren goed wat je wil (leeftijd/sn/land/aantal kinderen) en probeer daar 1 lijn in te trekken.

Wij vonden het eerste gesprek gewoon gezellig. We hadden zoiets van we zijn gewoon eerlijk, want we hebben verder niks te verbergen. Ze vragen denk ik ook wel naar de verwerking van de MMM en hoe je er mee om gegaan bent.

In ieder geval jezelf zijn, dan moet het toch wel goed komen!!! Komende weken zou ik ook al alle vergunninghouders gaan bellen of mailen. Zo krijg je al meteen een beetje een indruk wat bij jullie past.

Wij hebben als leeftijd 0-4 jaar opgegeven. Wij komen pas op de wachtlijst voor china als we alle documenten klaar hebben. (wrs rond de zomer). Dus je moet eerst op gesprek bij de vergunninghouder, die moeten dan beoordelen of ze voor je kunnen bemiddelen. Zo ja, dan mag je je papieren gaan klaar maken en op de wachtlijst. Ik mag pas in juni op de wachtlijst komen omdat ik dan pas 30 wordt. Ken ook mensen die bijv. nog net te kort getrouwd waren en daarom ook een paar maanden moesten wachten. Voor heel veel landen zijn de wachtlijsten gesloten of je komt op een pre-wachtlijst.

Voor SN moet je juist opgeven wat wel en wat niet. Dit moet zelfs al in het rapport komen te staan. Per land verschilt het heel veel wat voor soort kindjes ze krijgen. In china zie je bijv. veel kindjes met missende ledematen en schisis. Terwijl je in veel afrikaanse landen vaak HIV/aids zal zien. Oost-europa zijn dan weer vaker kindjes met een sociaal belaste achtergrond(mishandeling/drugs/drankmisbruik). Deze verdeling is natuurlijk globaal.

Tegenwoordig zijn er maar weinig landen waar "gezonde"kindjes vandaan komen. En zijn die er al dan moet je vaak jarenlang (3-5 jaar) wachten.

In ieder geval vind ik het allemaal best spannend hoor. Ben al reuze benieuwd naar de kindjes die straks in dit topic gaan komen!!

Geplaatst

Wat leuk dat er zoveel actie is op dit topic!

@ Maartje, het tweede gesprek alweer achter de rug. Wat fijn dat jullie er zo'n goed gevoel bij hebben!

De landenkeuze is ook erg lastig. Wij zijn nog niet zover, maar voor de raadsgesprekken gaan wij zeker een aantal vergunninghouders bellen voor extra info. Bij wereldkinderen heb ik zelf niet zo'n goed gevoel. Ik vind de website zo zakelijk overkomen, beetje commercieel zelfs. En als ik dan lees wat jij schrijft, dan krijg ik alleen maar meer vooroordelen haha!

Staan jullie open voor sn?

@ Wannabemom, wat moet dat goed voelen om te horen dat je goed bemiddelbaar bent! Het kan dus erg snel gaan bij jullie. Wat een heerlijk vooruitzicht!

@ Raba, weer een stapje verder! Medische keuring achter de rug, mooi zo. En over 3 weken het eerste gesprek, spannend!

Geplaatst

@ Wannabemom; Wat fijn dat jullie intake positief was, ik ben heel erg benieuwd hoe snel het zal gaan bij jullie!

@ Raba; Het loopt bij ons wel een beetje gelijk op, wij hebben net een telefoontje gehad dat we aankomende maandag ons eerste gesprek hebben op het kantoor in Groningen. Ik ben ook erg benieuwd, wij hebben best een duidelijk beeld wat betreft leeftijd, land, special need e.d. Dus dat is fijn. Maar ze gaf ook aan dat we in het gesprek al onze vragen kunnen stellen, dus ik ben heel benieuwd.

@Maartje; Ik heb een gesprek gehad met de NAS 2 weken geleden en zij waren juist erg behulpzaam, ik heb wel een half uur aan de telefoon gezeten en al mijn vragen kunnen stellen en ik heb daardoor wel een heel duidelijk beeld kunnen krijgen van de landen. Wij hebben dan uiteindelijk ook besloten toch voor Sri Lanka te gaan, dus 5-6 jaar wachten, maar we zijn nog jong. Wereldkinderen heb ik ook naar gekeken maar inderdaad de website oogt al haast commercieel en als ik dit dan hoor wordt dat vooroordeel idd wel bevestigd.

Geplaatst

Wij moeten misschien onze adoptie gaan uitstellen....

Namelijk gisteren na een paar dagen te laat ongesteld toch getest en het was POSITIEF!! Echt heel onverwacht. Zomaar ineens spontaan zwanger.

Onze wereld staat weer een beetje op zijn kop. We kunnen nog niet helemaal blij zijn. Eerst maar eens afwachten of het wel goed blijft gaan.

Morgen ga ik even naar de huisarts om te vragen voor een HCG test te laten doen. Het is in ieder geval weer allemaal erg spannend. Bij de 2e intake van meiling zou ik

misschien dus 12 weken zijn......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden