Ga naar inhoud

Wie is er nog meer bezig met adoptie?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De contacten die we tot nu toe hebben opgedaan in de via zijn wel leuk maar omdat wij al ouders zijn ligt dit anders... Ik denk dat de stellen het ook wel confronterend vinden, wat ik goed begrijp. Er is niet echt een klik tot nu toe, wel jammer vind ik dat.

Ja, je kunt zelfs aangeven welke drugs je wel of niet acceptabel vind van de bm. In de VS kies je ook voor special need. Je moet Amerika zien als Nederland, net zo westers en alles op papier. Je krijgt een volledige achtergrond van de bm.

Het komt voor in ongeveer 20 tot 25 % dat de bm zich bedenkt. das toch best wel veel, maar we gaan het risico aan en hebben er alle vertrouwen in. Maar goed, het is nog niet zover en het wordt straks erg spannend denk ik.

Ik vind China echt belachelijk veeleisend. Ook in deze zaak. Het is hun cultuur, maar sommige eisen vind ik ronduit belachelijk. Bijv je totale inkomen en je leeftijd. Wij wilden ook graag China maar daar moet je 30 zijn voordat je papieren daar naar toe gaan. Ik word pas 30 over ruim een jaar en heb geen zin om daarop te wachten.

Maar ik begrijp zeker jullie voorkeur. Hopelijk zijn ze jullie goedgezind!

Wij gaan vandaag over drie weken naar Frankrijk met de tent! Kamperen in de Dordogne voor 2,5 week! Het is voor het eerst dat we zo lang gaan kamperen met Joep, dus we zijn benieuwd! Heb er zoveel zin, echt even eruit!

• Reacties 874
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He wat jammer dat er met niemand een klik is , wij hadden ook een stel die een dochter hadden maar welgekregen door jaren lang ivf en dat kon de moeder niet meer opbrengen.

Voor jou is er ook een duiderlijke reden dat je wilt adopteren , jamme dat het wel een beetje confronterend is dat je al een lekker mannetje hebt:).

Ik moet wel eerlijk zijn ik vond het ook moeilijk maar nu dat ik zeker weet dat wij voor adoptie gaan is er meer lucht , en ik begrijp moeder ook meer dat ze zo genieten , nu kan ik het gevoel toelaten in de hoop dat ik het ook mag delen binnenkort.

Je hebt groot gelijk hoor van china de eisen zijn ook zwaar , maar gelukkig valt er wel een mouw aan te passen omdat ze zwaar ouders nodig hebben , alleen niet wat betreft je leefdtijd:) en dat is ook wel een beetje raar waarom 30?

Wel fijn dat je ook in Amerika alle goed kan aangeven ben benieuwd hoe jullie verhaal en adoptieavondtuur gaat volgen ik blijf je volgen hoor:)

Heel veel plezier op vakantie zal wel een vakantie worden om nooit te vergeten lijkt me heerlijk om dit als gezinnetje samen te mogen doen.

Lieve groet Roos

Geplaatst

Gister weer een raadsgesprek gehad, dit keer ging het een stuk beter , heb me bezorgdheid geuit , heb uitgelegd dat de landen eisen wat soepeler zijn geworden van china , en dat als zij dingetjes wat algemener erin zet , zoals bv mijn wao vanwegen mijn endometriose , bijv dat ik hier niet dood aan ga , en dat het stabiel is , en dit ook wat betreft de opleiding van mijn man , kunnen ze gewoon voor ons bemiddelen , ze keek me aan ofdat ik haar in de maling nam , had gelukkig een mailtje uitgeprint voor bewijs (uiteraard met toestemming van Meiling ).

Nu hoop ik dat ze hier wat mee doet , onze gesprek over ons levensloop ging goed , nu hopen dat ze een derde gesprek genoeg vind dan kunnen we binnen vier weken onze bt doorlezen:D.

I keep my fingers crossed!:happy2:

Geplaatst

@ Zomerzotheid: lastig hè, al die keuzes. Doen wat het beste voelt, waar je hart het meeste ligt. En wat vervelend dat je nu zo'n rotgevoel hebt omdat je van de raadsmedewerker te horen krijgt dat bemiddeling wel eens lastig kan worden voor jullie. Dan is het ineens moeilijk om positief te blijven. Ik hoop dat jullie uiteindelijk een heel mooi rapport te lezen krijgen. Gelukkig ging dit gesprek al veel beter en liep het lekkerder. Fijn!

@ Lifelikethis: wat je vertelt over de VIA herken ik helemaal niet. Bij ons werd alles wel heel realistisch verteld, maar ook zeker de positieve kanten. Misschien scheelt het dat één van de voorlichters zelf adoptieouder was. Wij vonden het zelfs jammer dat het afgelopen is. We hebben met ruim de helft ook nog contact.

Toevallig heb ik contact met een stel die een kindje in de VS hebben geadopteerd. Ze zijn pas afgereisd. Super!

Inderdaad wel een flink percentage wat zich uiteindelijk nog bedenkt... Jeetje...

Fijne vakantie!!

Hier gaat alles goed. We zitten echt in de wachtmodus. Qua adoptie gebeurt er eigenlijk niets. Is niet erg, het vergaat ons nog prima op dit moment. Lekker genieten van de zomer, over 6 weken op vakantie en daarna staan we alweer ruim een half jaar op de lijst.

Geplaatst

Heerlijke he die innerlijke rust Resa, wat fijn dat je lekker kan genieten van je vakantie , waar gaan jullie naar toe , en weet je ongeveer hoelang jullie moeten wachten ?

Wij hebben vanmiddag als het goed is onze laatse gesprek met de raadsmedewerker.

Het gaat vanmiddag over normen en waarde , en over wat je niet leuk vind aan je partner, en hoe je denkt je kindje op te voeden.

Vind het moeilijke onderwerpen want over de opvoeding hebben we nog noit echt over gehad.

Wel bv dat we willen dat het land waar hij of zij vandaan komt belangrijk word en word verwerkt in feestjes bv.

Denk dat iedereen zijn normen en waarden wel het zelfde zijn , niet stelen , lief zijn voor naasten , eerlijk zijn niet liegen , trouw zijn aan jezelf ga zo maar door.

En dat wat vind je niet leuk aan je partner, ik vind dat wel heel persoonlijk hoor , ik heb niet echt een negatief punt niemand is nou eenmaal perfect.

Hoe zijn jullie hiermee omgegaan?

Geplaatst

Enne zomerzotheid..........hoe ging jullie laatste gesprek? Heeft de raadsmedewerker al wat laten doorschemeren??

Spannend hoor. Voor ons was de BT krijgen echt een mijlpaal. Want vanaf dat moment MAG je ook gaan adopteren.

Wat goed trouwens dat je een mailtje van meiling de vorige keer bij had. Ze zoeken echt naar ouders voor kindjes in china. En onze ervaring is ook

dat de meeste VGH echt wel moeite willen doen om aan geschikte ouders te komen. Ik ben echt heel benieuwd hoe straks jullie procedure zal gaan.

En het is echt waar hoor; dat als je kindje er eenmaal is je toch voor een deel vergeet hoe lang je op je zoon/dochter hebt moeten wachten.

Geplaatst

Hoi hoi beetje late reactie:)

We hebben positief bericht we krijgen de BT !:happy2:

Alleen der is wel een maar ze vind het toch heel belangrijk te vermelden dat mijn man zijn vervolg opleiding niet heeft afgerond.

Dus der komt in te staan Mavo , Havo meao niet afgerond, tja en waarom is dat nou nodig , ik geloof dat het niet voor problemen kan zorgen omdat Meiling 16 jaar school vraagt op middelbaar niveau en dat heeft ie gewoon.

We hebben gevraagd kan je niet het zo omschrijven van hij heeft het gevolgd, dan laat je het in het midden ?

Maar dat vond ze niet juist, ze zei jullie lezen het maar door daarna is er ruimte voor discusie.

Dus we zijn heel blij nu hopen op een mooi omschreven BT!

• 3 weken later...
Geplaatst

Het is rustig hier de laatse tijd laten we hopen dat het stilte is voor de adoptie storm:).

Wij kregen vandaag al na 10 dagen onze Bt in de brievenbus dit houd in dat onze dosier nu bij Meiling ligt , een spannende tijd staat dus voor de stoep .

Ik moet zeggen dat het aardig snel is gegaan in Februari begonnen met de via , en nu half jaartje later liggen we al bij een vergunninghouder , laten we hopen dat het zo snel blijft gaan , ben wel toe aan een gezinnetje:).

• 4 weken later...
Geplaatst

Gefeliciteerd Zomerzotheid! Wat een heerlijk gevoel hè...

Groetjes vanuit Turkije... Hopelijk onze laatste vakantie mer zn tweetjes!

Geplaatst

Wij hebben pas geleden een aanvullend gezinsonderzoek gehad.

Hadden een pittig gesprek. Hadden info op gezocht maar toen waren we weer te theoretisch.

En ontbrak het gevoel en de emotie. Gevraagd hoe ze dat dan anders wil horen.

Waarop ze antwoorde dat ze graag zou willen horen wat het voor gevolgen heeft voor ons.

En wat we doen als het kind in het zh ligt. Dan blijven we bij ons kindje. En als het wil knuffelen dan knuffelen we. Maar dat zou ik het begin moeilijk kunnen zijn. Want het kent ons niet. Daar groei je naar toe.

Ze zei ook de reden dat ik geen toestemming heb gegeven voor een tweeling komt omdat jullie geen ervaring hebben met groepen kinderen. Ze zei dat ze dat al gezegd had. Maar dat was niet waar ze zei dat we niet voor een sibling konden gaan. Omdat we niet open staan voor een kindje ouder dan 3 en een sibling is meestal ouder. Oh ja zei ze.

Om toestemming te kunnen krijgen voor een tweeling moeten we oefenen met groepen kinderen. Pas geleden mijn vriendin haar kids geleend 1 van 11 met Adhd en pdnos en 1 van 4. Was heerlijk. Wel een beetje gek natuurlijk elke gek kan kinderen krijgen zonder ervaring. Maar goed we maken er maar een feestje van.

Gelukkig hebben we uiteindelijk goed keuring gehad. Maar het was een pittig gesprek.

Nu komen we eindelijk om de definitieve wachtlijst nog 2 jaar wachten we houden rekening met 3 kan het altijd mee vallen.

Zomerzotheid wat een goed nieuws gefeliciteerd.

Wannebemom hoe is het met Sjeng en het gezin?

Geplaatst

Lekker is dat Raba, een raadsmedewerker die maar half luistert..

Gelukkig toch de goedkeuring, gefeliciteerd!!!

Wij hebben morgen onze medische keuring en hopelijk daarna snel de gezinsonderzoeken... ben heel benieuwd!

fijne vakantie resa!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier van mij weer eens een update. Ik ben niet bepaald actief geweest hier, maar thuis gelukkig wel ;-) Ik plak hieronder even mijn update die ik naar Dee stuurde. Want er is dus wel degelijk wat gebeurd en het is een heel positief verhaal en daar zitten we op te wachten, toch?!

Goede vraag, of we nog voor Colombia gaan. Het antwoord is namelijk: nee! We zijn geswitcht naar Thailand. Afgelopen vrijdag is als het goed is het totale dossier gelegaliseerd, dus ik denk dat het deze week wel op de post naar Thailand gaat. En dan start de echte wachttijd, naar schatting 3 jaar. Dat is dus flink minder dan Colombia. In april werden we benaderd door Wereldkinderen, ze hadden bij een ander stel een probleem gehad met het feit dat een van beiden ooit psychologische hulp heeft gehad. Bij ons is dat ook zo (vinden we ook heel normaal in een proces van onvervulde kinderwens ;-) en we moesten dus rekening houden met mogelijk extra onderzoeken en eventueel afkeuring (was bij het andere stel zo). Op dat moment ben je al wel weer een stuk onderweg, heb je een groot bedrag betaald, etc. Een flinke schok, want het voelde echt even als 'dit was het dan'. We hadden niet het idee dat we voor een ander land wilden gaan namelijk, we hebben alles zo zorgvuldig overwogen. Maar ze wezen ons wel op Thailand en dat land bleek de afgelopen jaren een gesloten wachtlijst te hebben. Dé reden waarom wij dat land ook nooit hebben overwogen. Maar nu we dat toch gingen doen, werden we heel enthousiast. En Wereldkinderen mocht dit jaar weer stellen inschrijven. Na kort maar krachtig afwegen hebben we die keuze gemaakt en nu in de loop van de tijd voelt het steeds meer als dat het zo moest zijn. Ook omdat het zo is natuurlijk, maar toch. De kortere wachttijd is echt een voordeel (betekent gelijk een kans op een eventueel tweede adoptie, gezien leeftijd) en ookal is drie jaar lang en zal het nog flink gaan tegenvallen, het voelt toch beter behapbaar dan 5 jaar. We zijn heel dankbaar voor deze wending en beginnen langzaam te wennen aan het feit dat we echt kunnen gaan wachten. We vinden het namelijk heel fijn dat het proces van keuzes maken en beslissen nu (even) achter de rug is. Het voelt soms zo groot, dat herken je misschien wel. Soms kunnen dingen je beter overkomen dan dat je overal zelf voor moet kiezen. Dus zodra de ontvangstbevestiging uit Thailand binnen is kunnen/mogen we (van onszelf) starten met toeleven. Dromen!

Zijn er bij anderen nog ontwikkelingen, afwegingen, uitdagingen, teleurstellingen? Veel sterkte allemaal!

groet, Maartje

Geplaatst

Hier een kort reactie. We zijn nu op vakantie in italie. zal wat langer reageren als we thuis zijn.

Gaat hier echt super met sjeng! Hij gaat als een speer. Is al zindelijk,praat al hele zinnetjes en wil nu in het zwembad niets liever als los zwemmen en onder water

Geplaatst

Super zeg maartje dat jullie voor thailand gaan.wij zijn daar op huwelijksreis gewweest. Mooi land en vriendelijke mensen. Misschien een optie om in de wachttijd op vakantie te gaan?

Wij gaan over 3 maanden weer een bkanummer aanvragen voor nr 2. Zeer wrs weer voor china via meiling.

Toch gek.idee dat we over 1 tot 2 jaar weer daar kunnen zijn.

• 3 weken later...
Geplaatst

Ik heb leuk nieuws , Maandag mogen wij naar Meiling voor ons eerste intake , vreselijk spannend !

We gaan er steeds meer ingeloven dus ik sta mezelf dan ook maar toe om steeds meer ervan te genieten dat wij ook ouders mogen gaan worden.

Het blijft nog even spannend , maandag ga ik toch nog even navragen of mijn man zijn diploma echt geen probleem zijn en daarna gaat de vlag uit , ( niet letterlijk nog maar figuurlijk).

Stapje voor stapje komen wij steeds dichterbij:happydance:

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoe was de intake bij meiling??? Oh ik vind het zo spannend voor jullie.

grote.kans dat je volgend jaar kerst met zijn drietjes viert. Durf je er al een beetje in te geloven dat het nu echt gaat gebeuren??

ben benieuwd wanneer jullie voor de sn intake mogen. Bij ons gaven ze 2 maanden wachttijd aan. Maar omdat er een stel uitviel mochten we al na een maand komen.

Geplaatst

Hoi Wannabemom , wat lief dat je aan ons denkt.:).

De intake was super, twee puntjes ik moet weer een dokter verklaring dan endometriose niet mijn leven verkort , en dat mijn man geen diploma heeft heeft een heel klein risico , maar naar hun ervaring hebben ze nog niet mee gemaakt dat china niet akkoord ging ( gaat om SN procedure) en daar in zijn ze iest makkelijker .

Ja heel langzaam ga ik het geloven , ik ben al lekker aan het rond neuzen wat voor buggies wel of geen draagzak in China en ga zo maar door.

Aankom kaartjes aan het lezen of er mooie teksten bij zitten die wij kunnen gebruiken:) Heerlijk!

Binnen 10 weken mogen we op de SN gesprek hier maak ik me niet druk om ik weet dat wij ruime sn goed vinden , daar in tegen gaan we wel voor een jong kindje 0 -24 maanden dit omdat we zeker hulp nodig hebben van het ziekenhuis en daar mee willen we zo vroeg mogelijk mee beginnen.

Wat me nog wel bezig houd is de keuring van de huisarts , ik ben nogal zwaar en ben bang voor suiker, ik voel me toppie , maar omdat je weet dat dit einde oefening kan betekennen ben ik er gewoon bang voor , mocht het wel zo zijn , zou het wel een grote verassing zijn .

Ja rare gedachten dat het volgend jaar ons jaar kan worden , dan hebben we 9 jaar gewacht op onze grootste wens:)

Nou genoeg over ons gepraat hoe gaat he bij jullie?

Lekker aan het genieten , hoe doet jullie ventje het , weet je dat er op facebook een grote china groep is die dagelijks actief is wat ik zelf heel leuk vind:)

Hoe was jullie eerste vakantie saampjes?

Liefs Roos

Geplaatst

Hoi roos!

Ja ik ben ook lid van de facebookgroep china.

Denk wel dat jullie dan goed te bemiddelen zijn hoor. Is die 0 tot 24 maanden leeftijd bij voorstel?

Wij stonden open voor een kindje tot 4 jaar. Uiteindelijk was sjeng bij voorstel 24 maanden.

Nu

Geplaatst

Nog 2 maanden en dan mogen we voor bka nr 2 gaan. Ben ook erg benieuwd hoe snel het weer zal gaan. Bij ons stelde de keuring trouwens weinig voor.

Met ons kereltje gaat het super. Is een echte jongen. Kent al het verschil tussen audi en citroen. En is gek op fietsen. We denken er zelfs aan om bijna eens zonderzijwieltjes te gaan proberen. En dat dus met cleft feet en pas net 3 jaar.

Geplaatst

Hallo!

Leuk om hier jullie ervaringen te lezen! Wij hebben de eerste info-bijeenkomst gehad en wachten nu op de VIA in mei (pas...zucht). Vooralsnog gaan onze gedachten uit naar China en een special need-kindje. Het wordt steeds echter voor mijn gevoel al zijn we nog helemaal niet zo ver in de procedure. Vind het wel jammer dat mensen soms zo matig reageren: oh jee, adoptie, nou wat een toestand, lang wachten en dan ook nog een kind met een beperking, poeh poeh...Uh tja, wij zien er naar uit, we zijn heus niet naief of dat we denken dat het allemaal 1 grote roze wolk is maar het is uiteindelijk ook gewoon mooi en leuk en een manier om ons gezin vorm te geven. Gelukkig lees ik hier enthousiastere verhalen!

Deze week was ik bij iemand uit ons dorp die 3 zoontjes uit China heeft, leuk om haar ervaringen te horen. Ik kreeg van haar een boek te leen genaamd "waarom China mij 2 dochters schonk". Dat is wel een aanrader, uitgebreide uitleg over de bevolkingspolitiek enzo (ook best wel schokkende verhalen). Goed om daar de achtergrond van te weten.

Goed, we gaan verder met wachten, bijzonder om te bedenken dat als alles goed gaat en ook gaat zoals we nu hopen en denken ons kindje en brusje nu al ergens in China is waarschijnlijk, hoop dat ze goed voor hem of haar zorgen!

Geplaatst

Hoi vianne ,leuk he verhalen te lezen van mede adoptie ouders :)

ook wij merken dat in de omgeving niet gelijk iedereen stonden te springen om ons adoptie avontuur, maar nu dat ze zien dat we door zetten en keer op keer ook vertellen dat wij zelf de sn mogen uitkiezen worden ze steeds positiever .

Ik heb gemerkt dat het voor ons echt een heel pad is geweest die we hebben bewandeld want 10 jaar geleden zou ik nooit hebben gedacht dat wij een kindje zouden krijgen uit China, ik vind het ook mooi hoe jij het omschreven hebt , geen tweede keuze maar een tweede kans zo voelen wij het nu ook.

Ook ik heb op aanraden (Waarom china mij 2 dochters schonk gelezen ) en vond het behoorlijk heftig ) maar het afstaan van een kindje is ook heftig dat kan je nu eenmaal niet verbloemen.

Leuk dat jullie voor een tweede kindje gaan , wij waren altijd blij met als we der maar eentje mochten krijgen , maar nu dat ik allemaal foto's voorbij zie komen met broertjes en zusjes weet ik ook nog niet zo zeker of we het er bij eentje laten.

Mocht je voorbij de via curcus zijn dan kan je je ook aanmelden op een facebook group voor mensen die uit China hebben geadopteerd , ik vind het echt een warm bad daar ik voel me zo welkom , en op alle vragen word je zo goed geholpen.

Succes met de Via curcus wij vonden het leuk we maakte er echt een uitje van , door lekker een hapje te gaan eten erna , en ik heb er een super fijne vriendin aan over gehouden , ik vond het zeker waardevol.

Geplaatst

Hoi Vianne,

jeetje ik lees herkenning! ook wij hebben een biologische zoon uit 2008 ( 1 jan ) en daarna was het helaas niet meer weggelegd voor ons....

Wij wachten op het eerste raadsgeprek en hopelijk worden we in 2014 uitgekozen door een amerikaanse bio moeder om voor haar kindje te mogen zorgen! Het wachten duurt lang idd. Wij zijn nu ruim 1,5 jaar op weg in adoptieland en zijn nu pas bij de raadsgesprekken beland! Maar.... wachten wordt beloond! Gelukkig heb je net als ik afleiding door je kindje!

succes ermee en leuk dat je meepraat hier!

groetjes

Mirjam

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden