Ga naar inhoud

Wie is er nog meer bezig met adoptie?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lifelikethis wat goed! Gefeliciteerd!! Spannend :)

Dames aan jullie beiden harstikke bedankt voor jullie open verhaal over jullie ervaringen met Meiling. Het komt ook erg overeen met de ervaring die wij tot nog toe met hun hebben. Ik heb al wat vragen gesteld in de afgelopen maanden en dan zijn ze erg behulpzaam, super!

Aangezien wij een kindje uit Taiwan hopen te adopteren zal eea misschien weer net wat anders gaan dan bij jullie. Maar jullie prettige ervaringen met de vergunninghouder doen me goed!

• Reacties 874
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dag lieve dames, de verzamel woede is begonnen, gister bij de landeintake geweest ik kan niet anders zeggen wat hebben deze mensen een passie voor adoptie!:love9:

Vandaag een afspraak gemaakt bij de dokter dinsdag bloedprikken en dan de week erop uitslag , ondertussen notaris geregeld , ook dinsdag voor bewijs van goed gedrag afspraag gemaakt en dat we gelijk een akte van huwelijk kunnen meenemen.

Mensen gevraagd of ze een mooi verhaaltje willen schrijven voor ons, ik hoop dat we alles binnen drie weken geregeld hebben maar zou best wat langer kunnen duren.

Kan niet wachten dat alles achter de rug is.

Geplaatst

@bruintje; leuk dat jullie voor taiwan willen gaan. Hebben wij ook nog even over gedacht. Maar aangezien de procedure wat langer duur gaan we wrs. toch weer voor China.

@roos; SUPER het laatste stukje intake gehad. En zo te lezen ook al lekker voortvarend aan de slag. Jullie waren toch bij ineke en arie? Bij ons stond ineke ons op te wachten in beijing. Daar hebben we gezellig 2 uur lang bij de Starbucks gezeten voordat we naar nanjing vlogen. Een superlief mens. En toen we in NL op schiphol aan kwamen stonden zij daar ook om ons op te vangen bij de gate. En ervoor te zorgen dat ook het allerlaatste stukje begeleid zou worden.

Geplaatst

Hoi Wannebemom , ja bij Aie en Ineke:) .

Hun vertelde ook dat ze dit doen , ze halen ouder op en brengen ze weg , arie haalt ook kindjes op uit Taiwan dit is toch ongeloofelijk ze vliegen gewoon in 4 dagen heen en terug kindje op hun schoot en gaan.

Ik heb hier zoveel respect voor!

Inmiddels wat formulieren opgevraagd en dinsdag prikken , ik vind prikken al doodeng maar nu ook de uistlagen, je word geprikt op alles!

We gaan der ook vanuit dat we gewoon gezond zijn maar toch de uitslag is het enigste wat ons nog tegen zou kunnen houden de spanning blijft daarom nog weg even.

Geplaatst

Kan me voorstellen dat het nu toch even spannend is als je medisch gezien doorgelicht wordt. Maar als je gezond bent dan zullen daar vast niet ineens gekke dingen uit naar voren komen. Wel leuk om jullie ervaringen te horen. Weliswaar niet voor Taiwan maar wel met dezelfde vergunninghouder :)

Morgen is het zover, onze eerste bijeenkomst. Toch best een beetje spannend.

Geplaatst

Hoi Bruin vandaag is de dag super veel plezier gewenst en ik hoop snel te horen hoe jullie het vonden.

Wij hebben toevallig bij onze landenintake het over Taiwan gehad ik heb kennis mogen maken met een van de mensen die de kindjes op hebben gehaald!

Veel kan ik er niet over vertellen maar een ding is zeker deze man was zo ontroerd door wat hij heeft mogen doen , vol liefde vertelde hij dat ze in 4 dagen in groep verband kindjes hebben opgehaald op schoot hebben genomen en op schiphol het kindje aan zijn Moeder en Vader heb moegen overhandigen!

Deze herinnering draagt hij vol liefde met zich mee .

Geplaatst

Hé meiden bedankt voor jullie succes wensen! Ik vond het een hele nuttige maar ook best wel pittige bijeenkomst. Je leest wel eens de verhalen over "ontmoedigingsbeleid" nou zo hebben het gelukkig niet ervaren. Het was naar ons idee duidelijke informatie die je helpt om een beeld te vormen maar ook om anders naar dingen te kijken. Vandaag stond in het teken van de adoptiedriehoek met als beginpunt de biologische ouders. Best heftig als je dan moeders hoort praten over het afstand doen van hun kindje. Verder ook een aantal voorbeeldsituaties besproken van kindjes die gedrag vertonen wat de ouders in eerste instantie niet kunnen verklaren, we werden uitgenodigd om creatief te denken over de mogelijke oorzaak. Grappig hoe je dan de meest uiteenlopende antwoorden hoort. Over twee weken dan nummer 2. Volgens mij vliegen deze weken wel snel voorbij.

Geplaatst

Jeetje meiden

Ik lees even een tijdje niet mee en er is alweer van alles gebeurd..

Ook bij ons.. Gisteren kregen we HET telefoontje.. Ze hebben een dochter voor ons gevonden. Een meisje van 4 met een polsafwijking. Nurtureplan is geschreven en nu nog even wachten op de reactie van de adoptiearts.. De kinderarts van het ziekenhuis hier in de buurt heeft al gereageerd.

Heel spannend allemaal en het voelt echt zo onwerkelijk.. Een dochter..

Geplaatst

Hoi Margot wat leuk het was nog niet tot me doorgedrongen dat jij Margot was van Facebook China.

Wat geweldig nieuws zeg voor jullie een mooie dochter super gefeliciteerd zeg wat zullen jullie in de wolken zitten.

Nu kunnen jullie heerlijk aan het kammertje beginnen ( of afmaken )

Weten jullie al wanneer jullie foto's krijgen te zien?

Ik zie dat jullie nog maar net op de lijst stonden wat is het snel gegaan!

Nou geniet ze en op naar de afreisdatum!

Groetjes Roos

Geplaatst

PROFICIAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geniet van jullie roze wolk! Ik kan me voorstellen dat jullie nog wel even rond stuiteren. Toch nog best snel gegaan zeg.

Hebben jullie de foto's al gezien? En al een naam bedacht voor jullie meisje??

Hopelijk mogen jullie nu zsm naar china toe! Nu nog eventjes wachten. Maar dat kan je fijn opvullen met een kamertje uitzoeken, kleertjes kopen, kaartje uitzoeken.

Groetjes Noortje

• 2 weken later...
Geplaatst

Hi allen,

Ik kom hier nog maar weinig, en als ik er ben is dat voornamelijk om wat 'oude bekenden' te volgen.

Kijk ook af en toe nog in dit topic. Margot: gefeliciteerd met jullie dochtertje!!

Voor degenen die China als adoptieland gekozen hebben: ik zag vanmorgen toevallig dat er bij Bol een boek voor kleuters in de aanbieding is (kost nu maar 5 euro).

Een verhaal/sprookje dat zich afspeelt in China: De olifant van de keizer.

Wie weet leuk voor jullie kinderen?

Geplaatst

Enne margot; ondertussen HET nieuws al wat bezonken?? Of nog steeds heel onwerkelijk?

Hebben jullie ondertussen de foto's al gekregen? Ik weet niet precies hoe dat bij WK werkt. Bij Meiling mag je meestal dezelfde dag of dag erna al het dossier ophalen.

Dee; ik ben ook wel benieuwd hoe het bij jullie staat.

@hier; vrijdag de officiële BT binnen gekomen. En... zaterdag al post van Meiling. Das lekker voortvarend dus. We moesten een algemene vragenlijst invullen zodat ze kunnen bekijken of we wel mogelijk bemiddelbaar zijn(met oa huwelijksduur/inkomen/opleiding). Die is dus zaterdagavond ingevuld en vanmorgen op de post gegaan. Nu weer wachten tot we op SN intake mogen.....Wij gaan van eind april/mei uit.

Geplaatst

Geweldig nieuws Wannebemom en ineens gaat het snel he:).

Ik verwacht echt dat jullie in Aprl al op sn gesprek kunnen want ze weten precies al wie jullie zijn dus de eerst intake hoeft niet:)

Weten jullie al wie er mee gaat jullie volgende kindje op te halen?

Wat spannend allemaal Wannebemom:)

Geplaatst

Is zeker weer spannend. Voor jullie ook toch Roos! Enig idee hoeveel er nu nog voor jullie op de lijst staan?

Afgelopen maand diverse voorstellen geweest. Dus het loopt nog redelijk lekker door. Ik ben ook zo benieuwd wanneer we hier jullie

jubelberichtje gaan lezen.

Moet wel zeggen dat we nu lekker wat afleiding hebben. Nu bezig met een kleine verbouwing, nog weekendje weg en straks in juni op vakantie.

Dus we gaan gewoon afwachten.

Bij ons gaat wrs mijn schoonmoeder mee. Daar is sjeng al twee middagen per week en dus echt kind aan huis. En omdat ze niet meer werkt kan ze straks ook makkelijk mee.

Geplaatst

o ik dacht dat ik al had gereageerd maar ben hem vergeten te plaatsen.. ( ben echt blond)

Heerlijk je schoonmoeder mee, is gewoon super fijn iemand die zo close is met jou gezinnetje.

JAAA ik weet dat er 16 voor mij zijn waarvan 1tje deze week een voorstel heeft gehad.

En na ons kwam nog 1 gezin , dus zo heel erg druk is het niet.

Ze hoopte dat wij binnen een jaar een voorstel zouden krijgen, dit omdat ons lijstje niet veel voorkomend was, wij staan bv niet open voor schissis, maar wel voor hartprobleempjes enz.

Nou geloof me zodra ik iest meer weet schreeuw ik het van de daken:P.

We gan der van uit dat het eind dit jaar is begin volgend jaar.

Geplaatst

Tja, die vraag kon ik natuurlijk verwachten ;-). Maar leuk dat jullie er naar vragen hoor!

Wij hebben afgelopen jaar de intake gehad en ons dossier verzameld + opgestuurd. Het land vermeld ik liever niet hier om privéredenen.

Een vroege polsing is op niets uitgelopen, nu afwachten wanneer we opnieuw benaderd worden.

Geplaatst

Super Dee dat je afwachtend bent net zo als wij:)

Jammer van die polsing dat lijkt me toch ook wat ik hoorde dat het ook een ander stel was overkomen.

Laat je wat weten al je meer weet , en oja het boekje is besteld hoor bij bol.com:).

Geplaatst

Het nieuws dringt hier langzaam door.. We hebben de foto' van de kleine meid binnen en moeten nu vooral afwachten.. Nu eerst een fotoboekje maken, dat woensdag bij wereldkinderen moet zijn zodat de het kunnen meegeven aan de afreizende groep. Wel jammer dat het zo snel moet anders had ik er wel iets leuks van kunnen maken maar nu moeten we het doen met de dingen die we hebben.. Dan kan het meiske vast wennen aan haar nieuwe papa en mama.

Het kamertje wordt nu het volgende project.. Wat eerst de logeerkamer was wordt haar kamer en daar willen we natuurlijk wel een speciaal project van maken. Geen Chinees afhaal restaurant maar toch verwijzingen naar China.. Morgen shoppen voor een beer of pop die we mee gaan nemen op reis en die we dus ook in haar fotoboekje doen.

We hebben al even gegoogled op haar kindertehuis en het is een huis waar niet veel internationale adopties doet. Het ziet er op de foto's wel netjes uit en het is vrij klein, ik weet trouwens niet wat normaal is.. maar hier zitten 20 kinderen.

Wat ik echt heel warm vind om te ervaren is al het medeleven van iedereen. Iedereen geniet met ons mee op de roze wolk.. Zo schattig en zo warm.

@roos.. Zo zie je maar waar we elkaar allemaal tegenkomen

@wannebeemom hoop dat er snel een broertje of zusje voor jullie gevonden wordt

@lifelikethis Onze vrienden hebben in januari een klein schattig mannetje uit USA opgehaald.. Ik ga hem morgen lekker vasthouden en knuffelen.. Dat kan heel snel gaan met adoptie in Amerika..

Veel liefs

Geplaatst

Hoi Margot , ik moest een beetje lachen om je opmerking geen afhaalchinees maar verwijzingen naar China:D:laughing9:

Geweldig he dat iedereen zo blij is voor jullie lekker genieten daarvan.

Ik ben ook al druk met ideetjes opdoen ik wil graag iest met pandas denk ik een een muurschildering maar dat kan morgen weer anders zijn.

Wat een leuk idee van het fotoboekje moet iedereen dit doen?

Heb je al een idee wat voor pop je haar wilt geven?

Wat een lieve naam vonden jullie het moeilijk?

Wij denken ook aan een chinese maar maar tot u toe vind ik niet heel veel leuk.

Is er een richtlijn wanneer ze denken dat jullie haar op kunnen halen?

• 3 weken later...
Geplaatst

Hoi margot, wat een leuke naam!!

Waren jullie er snel over uit wat de naam werd? Wij hebben hem pas definitief gekozen na het voorstel.

Heerlijk he om zo concreet bezig te zijn met de voorbereidingen. Wij kregen ook heel veel leuke reacties. Veel kaartjes, mailtjes en telefoontjes.

Op mijn werk keken ze ook heel verbaasd(ik had verteld dat het voorstel nog echt wel maanden kon duren) toen ik ineens met blauwe muisjes aan kwam zetten.

En in de buurt snapten ze in het begin even niet waarom er ineens een slinger met "hoera een jongen" voor het raam hing....

Al een beetje een idee van wanneer jullie mogen gaan reizen?? En gaan jullie dan een weblog bij houden? Wij hebben dat wel destijds gedaan. Heel leuk om 's morgens even op de tablet de reacties uit nederland te lezen.

Verder... wij mogen 28 april op SN intake!! Nog 4 weekjes dus en dan weer een ritje naar Meppel. Toch fijn om weer een datum te hebben om naar uit te kijken!

Geplaatst

Oh ja. Deze week nog opgebeld door de nieuwe juf van Sjeng's school. Hij gaat na de zomervakantie naar groep 1. In mei mogen we al gaan kennis maken.

Een heel leuk gesprekje gehad. Ze vroeg ook hoe sjeng het deed enz. En ze vertelde ook dat ze zelf 2 dochters uit china heeft. Wat een toeval zeg!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden