Ga naar inhoud

Wie is er nog meer bezig met adoptie?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@raba; spannend zeg dat jullie nu gaan wachten voor de VIA

Wij hebben vrijdag met heel veel tegenzin de brief voor uitstel van het gezinsonderzoek op de bus gedaan. Dit omdat we toch nog icsi 3 eerst willen gaan doen. En tja dan moeten we uitstellen. Soms voelt alles toch wel heel dubbel. Ik zei ook nog tegen mijn man; als ze nu bellen dat we morgen een kindje in bijv. china kunnen gaan ophalen dan zou ik geen icsi meer willen doen. We willen gewoon heel graag een gezinnetje vormen en voor ons maakt het helemaal niet meer uit of het nu van onszelf is of een adoptiekindje. Alleen is die adoptie-procedure zo lang en onzeker.

In ieder geval gaan we na onze 3e icsi verder met de raadsgesprekken. Tenzij ik natuurlijk wel nog zwanger zou worden, dan moeten we weer uitstellen.

• Reacties 874
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Wanabemom, ja dat herken ik wel dat gevoel. dat je de behandeling niet zou doen als je morgen de adoptie rond zou krijgen. En voor jullie is het ook heel dubbel omdat je al voor de raadsgesprekken staat. Succes met de icsi.

Groetjes Herma

Geplaatst

hey meiden,

wij hebben deze week de eerste 900 euro betaald, voor de voorlichtingscursussen.

we mogen de cursus volgen van aug tot okt dit jaar. kan haast niet wachten.

wij hebben ondertussen besloten dat of ik nou zwanger wordt of niet (we gaan over een week beginnen met onze 5e icsi), dat we sowieso voor adoptie willen gaan.

tenzij we een tweeling krijgen,maar we gaan dus eigenlijk gewoon zeker weten adopteren!

maaaaar dat moeten we wel door alles heen komen en goed gekeurd worden...

Geplaatst

@armanda; super dat jullie in augustus de cursus mogen gaan volgen!! Weet je ook al waar je de cursus gaat doen?? Ik was de eerste keer best zenuwachtig, maar daarna vond ik het erg fijn om elke 2 weken die bijeenkomst te hebben.

Fijn he om weer ergens naar uit te kunnen kijken. Alleen nu nog enkele maandjes wachten. Maar in ieder geval heb je nog een 5e icsi. Heb je nog wat om te doen he!

succes voor volgende poging.

Geplaatst

Wannabemom, thx 4 je reactie. Lief! Wij zitten bij de regio Utrecht.

Raba, hey ja, jij ook in augustus? Misschien kunnen we even kennismaken ;-)

Zit je trouwens in dezelfde regio dan?

Herma, ben blij dat te horen. Het voelt voor mij nog zo onwijs verplicht.

Is het trouwens echt zo dat als je 1 x niet kan komen (omdat je ziek bent ofzo) dat je dan de cursus niet goed doorlopen hebt en opnieuw moet doen?

Fijn weekend meiden!

Armanda

Geplaatst

@Armanda; wij hebben de "cursus"ook als erg prettig ervaren. Heel leerzaam en je kan er alle vragen stellen die je hebt.

Ook was er bij ons best wel een klik in de groep. Veel van ons hadden toch ook al een jarenlange mmm achter de rug. En dan heb je vaak aan 1 woord

genoeg om te weten wat de ander voelt. Maar ook vooral gezellig. Soms waren we zo met elkaar aan het kletsen dat de tijd soms te kort was. Na de laatste cursus zijn we nog wel met een groot deel van de groep gaan eten. Dat was ook erg leuk en gezellig.

Het is inderdaad wel zo dat je verplicht allebei de 6 dagdelen aanwezig moet zijn. Maar ik geloof wel dat het mogelijk is om een andere keer wat in te halen.

Geplaatst

Dat klinkt idd goed Wannabemom!

Hoop dat wij ook zo'n leuke groep hebben.

Stiekem hoop ik wel dat ik ondertussen zwanger wordt van onze komende behandeling.

Maar dan nog wil ik adopteren maar er zijn regels over het uitstellen er van, maar dat komt wel goed.

Nou succes meiden!

Geplaatst

Hoi Armanda, ja dat zou mooi zijn een gemengd gezin voor jullie! De cursusdag die je mist moet je ergens anders inhalen. Maar bij ons in de groep was steeds iedereen er.Een keer was de begeliedster ziek en kregen we een vervanger. Soms kun je hebben dat mensen afhaken tijdens de cursus, dat adoptie toch niet bij hun past. Dat hadden wij ook in de groep.Wij hadden ook een leuke groep, heel divers, iedereen had een andere situatie. Ik dacht dat er veel zoals wij waren die de mmm hadden doorlopen voor een 1e kindje maar wij waren de enige.Succes met de icsi!

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik had een brief gestuurd naar de adoptievoorzieningen met de vraag of we het bedrag in 3x mochten betalen maar helaas kan dat niet.

omdat we al een keer uitstel hebben aangevraagd. En nog een keer mag niet.

We kunnen ons wel laten uitschrijven en dan opnieuw inschrijven maar dan begint het wachten weer opnieuw.

Jeetje wat een gedoe.

Mijn man vroeg gisteren als we die 900 euro nou betalen en we worden uiteindelijk zwanger of niet goed gekeurd ben je het geld dan kwijt.

Ik ga morgen bellen en dat maar vragen of weet iemand daar antwoord op.

Gelukkig zei mijn man ook nou weet je eigenlijk als we het dan kwijt zijn pech gehad. Maar hopelijk hebben we dan wel een kindje.

We gaan hopelijk snel starten met poging 3.

Geplaatst

Lieve Dames na heel veel wikken en wegen hebben wij ons ingeschreven voor de via cursus , wat een geld even 900 euro.

Dit is ook wat ons tegen heb gehouden ik vind dat adoptie vreselijk veel geld kost.

Hierover zijn de meningen natuurlijk heel erg verdeelt, wij moeten ongeveer in augustes het geld betalen en dan verwachten wij rond febbruari de curcus te mogen bij wonen.

Zou het leuk vinden om me hier aan te sluiten en zo elkaar een beetje op de hoogte te houden van onze adoptie avontuur:).

Ik houd dit hoekje in de gaten!

Liefs Roos

Geplaatst

€ 900 is inderdaad veel geld voor een cursus. Maar het bedrag stelt niets voor in vergelijking met de totale kosten van een adoptie. Dat red je meestal niet met € 10.000.

Als je de VIA al gevolgd hebt, ben je de € 900 kwijt. Als je de VIA tijdig afzegt, krijg je een gedeelte terug.

Geplaatst

Je hebt gelijk 900 euro is niks te vergelijken met wat het totaal plaatje van adoptie kost, daarom ben ik ook nieuwschierig hoe jullie dit bijelkaar krijgen.

Zelf kan ik bv niet werken heb wel een wao , mijn man heeft een goede baan , als we alles op alles zetten kunnen we 6000 per jaar wegleggen maar dit houd in dat vakantie's , leuke dingen onderhoud aan ons huis en auto totaal niet worden gedaan.

Zelf zit ik te denken als het mogelijk is om de helft proberen bij elkaar te sparen en de andere helft via onze hypotheek te doen.

Mag ik zo vrij zijn en te vragen hoe jullie het doen?

Geplaatst

Hoi Roos,

Welkom hier op dit topic!

Het is inderdaad een hoop geld. Wij sparen iedere maand een gedeelte van ons loon. Maar hebben ook nog ruimte om leuke dingen te doen en ook vakanties hoeven we niet te laten. We beseffen dat we hierin wel geluk hebben. Het duurt ook nog wel even voor ons, dat is dan het enige voordeel dat het zo lang duurt, tijd genoeg om te sparen.

Groetjes Herma

Geplaatst

Dankje Herma, hoelang zijn jullie al bezig?

Wanneer verwachten jullie aan de beurt te wezen?

En hebben jullie al een keuze gemaakt voor een sn kindje of niet?

Ik heb 2 weken geleden een boekje mogen ontvangen van een lotgenootje over sn daar in is me veel duiderlijk geworden.

Wij wachten natuurlijk de via af maar we denken er nu over om niet voor sn te kiezen , onze reden is dan ook omdat we denken dat het kindje opzich al moeilijk zal hebben met de adoptie opzich, maar dit is nu ons idee, ik weet dat als je verder is het process zit je er heel ander over kan gaan denken:)

Groetjes Roos

Geplaatst

Lieve Roos;

super dat jullie nu de beslissing hebben genomen om je voor de VIA cursus in te schrijven. Dat is toch al een eerste stap!

Wij hebben ook even getwijfeld over die 900 euro. Wij hadden ook zoiets van tja misschien is het niet nodig. Maar tot een bepaalde tijd voor de cursus kan je nog afzeggen en een deel van je geld terug krijgen. En een jaar minder lang wachten(in vergelijking tot inschrijven na de IVF-pogingen) was ons wel 900 euro waard.

Het begrip special need is wel heel breed. Daar vallen ook een heleboel dingen onder waar een kindje later misschien nooit meer last van heeft. En eigenlijk is ieder adoptie-kind al (mogelijk)special need. Je hebt altijd een onnatuurlijke situatie (niet opgroeien bij biologische ouders) en zo'n kind heeft al een heel verleden. Voor ons is het juist een reden om die kinderen een veilig, stabiel en warm gezin te kunnen bieden. Maar tijdens de cursus heb je nog genoeg tijd om daar over na te denken. Wij hadden toen een filmpje in een kindertehuis gezien. Waren meteen verliefd op zo'n leuk chinees manneke. Oh ja, hij had ook maar een armpje, maar dat viel ons niet op, hij was een heerlijk lachebekkie. Wel is het denk ik goed dat je allebei goed weet wat je wilt en dat het ook nog eens met elkaar overeen komt.

En tja...dat geld. Het is inderdaad een hele hoop geld. Zelf hebben we het geluk beiden een goede fulltime baan te hebben. Ook hebben we geen top-hypotheek en proberen we vaak aanbiedingen te kopen of kleren in de uitverkoop. Maar we genieten ook wel nog heel erg van alles; gaan elk jaar 1 of 2x op vakantie en regelmatig gaan we uit eten met vrienden of leuke dingen doen. Zo sparen we elke maand ongeveer 1000-1500 euro. Het geld voor een evt. adoptie hebben we al bij elkaar op een spaarrekening. De rest sparen we zodat we evt. straks (onbetaald)adoptieverlof op kunnen nemen. Of als het nodig is dat een van ons geheel of gedeeltelijk (tijdelijk)kan stoppen met werken.

Ik besef wel dat we financieel niet zo veel zorgen hebben als veel andere stellen. Maar ik denk wel dat als we het geld er niet direct voor zouden hebben we er wel alles aan zouden proberen om het wel bij elkaar te sparen. Of misschien via een lening bij je ouders. Helaas moet je met adoptie vaak ook nog jaren wachten. Dus genoeg tijd om te sparen.

Geplaatst

Hoi Roos,

Wij staan op de pre wachtlijst voor China bij Kind en Toekomst. We moeten nog een jaartje wachten tot we 2 jaar zijn getrouwd en dan kunnen we gematched worden. We verwachten dus over 1,5 jaar. Wij hebben een gezinsrapport waarin staat dat wij open staan voor special need. Daarin hebben wij wel aangegeven waar we voor open staan en waar we niet voor open staan. In het globaal. Zoals operabele en zintuigelijke special needs staan we wel voor open en geestelijke beperkingen niet. Bij de vergunninghouder krijg je dan een lijst waarin je heel specifiek alles moet aangeven. van missend teentje tot missend beentje. Maar voor de raadsgesprekken heb je al onderzocht samen waar je voor open staat en waarvoor niet. het is een heel proces. Je moet goed kijken waar je wensen en grenzen liggen. Tijdens de via cursus zal veel duidelijk worden.

Groetjes Herma

Geplaatst

Herma, daar sta ik echt verbaasd van, dat jullie de enige waren die uit de MMM kwamen!

Toen wij pleegzorgcursus deden, had eigenlijk niemand kinderen! Ik verwacht automatisch nu ook zo iets. Maar valt hopelijk mee.

Vind het ook zo'n naar idee als er alleen maar mensen zitten met dezelfde achtergrond.

Raba, wat een gedoe met dat geld he. Het is echt een dure grap! Wat gaan jullie nu doen, zijn jullie er al uit?

Hey Zomerzotheid. In principe heb je ongeveer 4 à 5 jaar om alles bij elkaar te sparen. Het duurt allemaal zo lang voordat het van A tot Z is!

Wij proberen bij mijn ouders misschien wat te lenen als we op verplichte momenten dat je moet betalen nog niet dat deel bij elkaar hebben.

En ik blijf zo lang mogelijk fulltime werken en mijn man ook. Maar ook wij blijven veel leuke dingen doen hoor! Het hele MMM circus is al zwaar genoeg dus we moeten wel afleiding hebben en steeds iets om naar toe te leven. Als wij het financieel echt niet bij elkaar krijgen, zou ik ook een hypotheek gesprek aanvragen. Succes iig!

Trouwens, is het misschien een idee om ook hier een lijstje te maken? Aangezien dit een topic is wat jaren mee kan gaan, haha.

Ik kan nl. niet onthouden hoe ver iedereen is enzo. Is dat een idee?

B.v.

Start VIA cursus

Armanda: augustus 2011

Regio

Armanda: Utrecht

Zoiets? HOeft niet hoor, als niemand het ziet zitten.

Oh eten!

doei doei!

Geplaatst

Start VIA cursus

Regio

Wachten op gesprekken raad voor Kinderbescherming

Wannabemom; aanmelden na laatste icsi

Leuk idee! Wel gek ja dat dit lijstje jaren kan bestaan....

Geplaatst

Start VIA cursus

Roos: Verwachte via datum Februari 2012

Regio

Noord-Holland

Ja een heel raar idee dat dit jaren kan bestaan , maar ook leuk zo kunnen we elkaar helpen met wachten en info uitdelen:)

Wannebemom hoe kan ik ook zo'n verhaaltje maken wat jij hebt , dat je niet iedere keer hoef te vertellen waar je mee bezig bent enz!

Ik kan bij jou precies zien hoeveel pogingen enz je heb gehad.

wat betreft het geld , wij vertrekken donderdag voor 3 weken naar thailand dit word onze laaste dure vakantie daarna gaat het roer om , ik ga sparen wat er te sparen valt en heb mezelf belooft dat we niet elke dubbeltje hoeven omdraaien , wat jullie zeggen het duurt 5 jaar en wachten is al lang genoeg.

Geplaatst

Heb m even samengevoegd:

Start VIA cursus

Roos: februari 2012

Regio

Roos: Noord-Holland

Wachten op gesprekken raad voor Kinderbescherming

Wannabemom: aanmelden na laatste icsi

Roos, je kan zo'n verhaaltje maken als 'handtekening'.

Als je naar je Instellingen gaat, en dan Handtekening kiest, dan kan je dit zelf typen.

Voortaan komt het onder elk bericht die je plaatst.

Ik lig trouwens net thuis op de bank na een punctie vanochtend. Vier eitjes... ik hoor nog of ik vrijdag een tp heb. Onze laatste icsi voorlopig. Misschien wel for ever! Ben er klaar mee.

Maaaaaaar, zwanger of niet, we willen sowieso adopteren (tenzij het een tweeling zou worden, haha, maar die kans is zo klein).

Nou, Groetjes!

Geplaatst

Jeetje Armanda ik had niet door dat je zo bezig was met een nieuwe poging.

Wat een spannende tijd ik hoop dat je een beetje opknapt van je punctie , is het een beetje meegevallen , bij sommige doet het zo;n zeer , ik had daar neit zo;n last van gelukkig ik hoop ook jij niet.

Zal vanavond een kaarsje voor je opsteken is altijd zo spannend als je moet wachten ofdat e reen bevruchting plaats vind.

Ik ben er ook klaar mee , wij doen in juni onze laatse poging!

Liefs Roos

Geplaatst

Roos en Herma: thanks!

Ik voel me al best wel goed. Al is het moeilijk te voelen want ik zit de hele dag alleen nog maar op de bank, haha.

Druiven, water, thee, psychologie magazine, bon bon bloc puur truffel, boekje, afstandsbedieningen, laptop en iPhone. Ik heb alles binnen handbereik! :-D

Klopt Roos, toch weer spannend! Ik hoop vrijdag een TP (hopelijk van twee!!) te hebben. Ik hoor het donderdag pas. Ik zit dan op het april wachtbankje.

Ben jij er ook klaar mee? Je hebt nog geen 'handtekening' ;-) dus weet eigenlijk niet precies hoe ver jij bent met alles.

Wel spannend dat juni jullie laatste keer wordt iig. Gaan jullie nog door met adoptie als je zwanger zou worden?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden