Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@sky, bedankt voor de link!

@Kaykay heb hetzelfde als jij, voelt zo raar om babycadeautjes te krijgen! Heeft altijd gevoeld dat het voor een ander is niet voor ons, maar nu is het echt voor ons!

Fijn dat de uitslag van de combinatietest goed was en dat je vandaag het ziekenhuis hebt uit kunnen wuiven! Hoe was het in het ziekenhuis?

@fiona, wat fijn dat bij jou ook de combinatietest goed was!

Ik heb niet veel nieuws, heb een druk weekend voor de boeg.

Ga dan ook 2 vriendinnen vertellen dat ik zwanger ben, erg leuk!

Liefs Roossie

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fiona, wat fijn dat de uitslag goed was!!!

Kaykay, je had me dat verhaal van je vriendin verteld ja, erg heftig, fijn dat het met haar dochtertje allemaal goed gegaan is! ik ben ook erg blij dat ze mij extra in de gaten gaan houden, de langste tijd die ik moet overbruggen is van 12 naar 15w2d. Wat spannend dat jullie je wat het geslacht betreft gaan laten verrassen!!ben erg beieuwd of jouw gevoel ook klopt.

Roossie wat leuk dat je je vriendinnen gaat inlichten!!! veel plezier

wij hebben een rustig weekend, boodschappen en ik denk even tegels uitzoeken voor de garage.

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Ursela (37) 01-08-2011 - 2de kindje (na 11 jaar) spontaan!

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp-ing

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP

Meiske74 (35) 16-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

Witje (33) 19-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Emm: 28 januari controle verloskundige

Roossie: 31 januari 3e echo

Meiske74: 1 februari combinatietest (12w)

Loes1975: 3 februari combinatietest en eerste afspraak gyneacoloog

Meiske74: 3 februari tel. consult gyn.

Norwegian-sky: 3 februari controle verloskundige

Witje: 7 feb combinatietest + controle gyneacoloog

Miekske: 11 februari combinatietest (12.6 wk)

Balu01: 15 februari controle VK (14w5)

Miekske: 16 februari controle verloskundige + echo (13.4 wk)

Meiske74: 24 februari controle gyn + echo (15w2dgn)

Ursela: 28 februari 20-weken echo (18 weken)

Meiske74: 10 maart controle gyn + echo (17w2dgn)

Meiske74: 14 maart 20 weken echo (17w6dgn)

Norwegian-sky: 24 maart 20 weken echo

Ik denk dat het ........:

Emm

Ursela

Babeth

norwegian-sky --- maar NUB zegt meisje

Miekske

Loes75

Roossie

Balu01

Dough

Hoi allemaal!

Fijn dat het met iedereen goed gaat!

Even geleden dat ik op het forum was, ben namelijk zooo verschrikkelijk moe......echt niet leuk meer.

Ik sleep me naar m'n werk, doe daar wat moet, en als ik thuis ben kook ik het eten maar dan doe ik verder ook echt niks meer!

Totaal geen energie, en ook nergens zin in! Voel me net een bejaarde haha hopelijk gaat dit binnenkort over want het huishouden

is er een van jan steen tegenwoordig.

Toch maar besloten om voor de combinatietest te gaan, dus vandaag bloed geprikt en over 2 weekjes de nekplooimeting.

Wel interessant die nub! Maar ook wij willen het geslacht niet weten! We laten ons verrassen!

Liefs Miekske

Geplaatst

Meiden, Fijn weekend!

Roossie veel plezier met het vertellen!!

Hier bij het ziekenhuis geweest, was best raar om daar voor de laatste x naar toe te gaan en nu met een ander doel...

Die kleine lag lekker te slapen! Was bijna niet wakker te krijgen!

Ps hebben jullie allemaal al namen?

Geplaatst

@ Kaykay; dat hadden wij ook hoor vonden het beiden zo raar om niet meer die rit te maken naar het ziekenhuis maar aan de andere kant nu toch wel opgelucht hoor. Wij hebben onze namen al voor zowel een meisje als een jongen waren we het beide vrijwel al over eens dus waarom nog veranderen hahaha.

@ Roossie; heel veel plezier met vertellen is toch altijd wel weer heel erg leuk.

Meiden fijn weekend!

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Hallo meiden! Ik zie dat er steeds meer meiden het ziekenhuis gedag hebben gezegd en lekker naar de verloskundige mogen, dat is goed nieuws! Helaas moet ik nog wel naar het ziekenhuis, maar ik troost me met de gedachten dat het voor een heel ander doel is dan voorheen! Ook is het niet hetzelfde zieknhuis en dat scheelt, in dit ziekenhuis werk ik zelf ook, de lijntjes naar de gyneacoloog voor vraagjes zijn wat korter,ook wl prettig. Ik moet zeggen dat ik deze periode het moeilijkst vind tot nu toe, ik moet wachten vanaf 13 januari tot 3 februari voordat ik de kleintjes weer kan zien. Ook zou ik zo graag even de hartjes willen horen, gewoon voor de zekerheid.

Ik groei goed en ik ga het ook voelen dat ik dikker wordt, maar toch....

Mijn collegaatje loopt anderhalve wek voor op mij met haar tweede zwangerschap van een kindje, deze vertelde vd week dat ze 's nachts al leven voelde is dat niet wat snel? Ik slaap nog zo slecht 's nachts dus dan doe ik mijn handen bij mijn schaambeen en concentreer ik me en hoop dan dat ik wat voel....maar niets hoor!

Mijn man en ik weten al wel wat voor kinderwagen we willen, het wordt de easywalker duo, mooi karretje! Maar wat een prijzen allemaal tegenwoordig! Ik wil best veel op marktplaats halen, maar een kinderwagen niet, want zeker met een tweeling heeft het frame best wel wat te verduren, vooral de buggy's wanneer de kids een jaar of twee zijn, dat weet ik nog toen mijn kinderen zo jong waren.! Mijn bugaboo van die tijd was kuisversleten na twee kinderen!

Wij willen ook graag weten wat ze worden, donderdag a.s de nekplooimeteing, het bloed heb ik al 13 januari laten prikken. Jammer genoeg stond het nog niet in de computer op ons werk dus zal ik af moeten wachten. Er stond alleen 'verstuurd" daar heb ik niets aan. Ben erg benieuwd! Lekker een uur naar de kleintjes kijken, per kind zijn ze een half uur bezig zeiden ze. Daarna naar de gyneacoloog. Ik heb er zin in!

We hebben al een naam voor een jongen en voor een meisje. Blijken er twee van hetzelfde geslacht te zijn moeten we weer even nog een naam verzinnen, komt vast goed!

Een fijn weekend allemaal!

liefs Marloes

Geplaatst

hai Marloes

je collegaatje is dan ongeveer 14weken, kijkt me inderdaad wel erg vroeg om dan al leven te voelen, voor zover ik weet heeft het kindje dan nog helemaal niet zoveel kracht.

Ik voelde de jongens voor het eerst (tenminste dat ik het herkende) met 18 weken. De Easy walker hadden wij toen ook gekozen, rijdt super en is ook nog in verhoudeing licht met tillen. Grote kans dat het ´m nu weer gaat worden.

Fijn dat je ook al bijna de nekplooimeting hebt! veel plezier alvast!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Meiske74 (35) 16-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x ICSI-PGD

Afspraken:

Emm: 28 januari controle verloskundige

Roossie: 31 januari 3e echo

Meiske74: 1 februari combinatietest (12w)

Dough: 12 februari echo informeel, tussen beentjes kijken! (15+5w)

Meiske74: 24 februari controle gyn + echo (15w2dgn)

Meiske74: 14 maart 20 weken echo (17w6dgn)

Dough: 17 maart 20 weken echo (20+3w)

Emm

Ursela

Babeth

norwegian-sky --- maar NUB zegt meisje

Miekske

Loes75

Roossie

Balu01

Dough --- NUB zegt jongen!

Geplaatst

Witje, ik kan me heel goed voorstellen dat je een overgangsperiode nodig hebt van niet zwanger kunnen worden naar ineens zwanger zijn. Ik ben van het type 'jantje huilt, Jantje lacht' en switch heel snel in emotie. Dus ook van het ongelukkige niet zwangere naar het gelukkige wel-zwangere gevoel.

Net als de meiden voor me denk ik dat het heel normaal is dat je de tijd nodig hebt om in het nieuwe toekomstidee te groeien. Neem de tijd en ik hoop voor je dat geleidelijk het gelukkige gevoel de overhand gaat nemen! Knuffel!

Super meiden, bij wie de combinatietest goed is! Komende week nog een aantal te gaan, zie ik in het lijstje. Spannend, succes!

Roossie maandag weer voor 'n echo! Leuk, geniet er van!

Wij gaan over 2 weekjes al proberen het geslacht te bekijken bij een vriendin (arts) van me in het ziekenhuis. Weet niet of het lukt, natuurlijk. We zullen zien.

Wij weten al jaren een naam voor een meisje, daar zijn zelfs twee opties voor. Voor een jongen zijn we er nog niet uit.

Een kinderwagen weten we ook nog niet. Ik vond (en vind) de Bugaboo erg mooi, maar die bak is zo laag, dat wordt lastig pakken luiers proppen onderin de wagen. We wonen erg dichtbij een winkelcentrum, dus we zullen veel lopend doen. Sowieso houd ik erg van wandelen, dus een wagen die lekker loopt heeft de voorkeur. Maar ja, welke wagen loopt er tegenwoordig niet prettig? Moet je goed zoeken, volgens mij. Is zulke goede kwaliteit allemaal!

Roossie, ons verwenreisje gaat naar een heerlijk rustig niet-toeristisch dorpje op Kreta. Zwembadje, huurautootje, reisje naar strand, restaurantjes, winkeltjes (terugkomen met Griekse babykleertjes, zwijmel zwijmel). Onze allereerste vakantie samen 7 jaar geleden was ook op Kreta, nu dus de laatste met zijn tweetjes ook weer daar. Zijn er tussendoor niet weer geweest. Kijk er erg naar uit.

Loes, 14 weken lijkt me ook vroeg. Ik leg ook mijn handen soms op de plek van de baarmoeder. Niet dat ik denk dat ik al wat zal voelen, maar dat het kindje went aan mijn aanraking en ik het later misschien sneller voel, of dat hij/ zij sneller reageert. Nou ja, da's mijn idee.

Wat speciaal dat sommigen van jullie het geslacht niet willen weten! Dat hoor je echt steeds minder. Zetten jullie het ook in het lijstje bij 'ik denk dat het ....' dat het een verrassing blijft, dan weten we dat we niet zitten te wachten op geslachtsbepaling bij echo's.

Deze week mijn ontbijt weer 2 keer in de wc zien verdwijnen vlak na het opeten ervan. Zelfs een enkel bakje vla bleef niet binnen. De oplossing om je ontbijt er niet uit te hoeven kotsen: niet ontbijten! Hahaha. Gisteren om 7 uur opgestaan, niks genomen. Op het werk om half 9 een glas limonade (iets dat er altijd, de hele dag goed ingaat) genomen en om half 10 de eerste kale boterham. Ging super! Hele dag niet misselijk geweest! Zo zie je maar, bij iedereen werkt weer iets anders.

A.s. maandag voor het eerst naar zwangerschapszwemmen. Ben benieuwd!

Geplaatst

Leuk dough, zwangerschapszwemmen. Veel plezier. Lijkt me heerlijk. En minder misselijk klinkt ook goed.

Babeth, nog 1 dag en dan hebben jullie ook de magische 12wekengrens bereikt. Alhoewel ik denk dat bij jullie deze grens misschien minder bevestigend is dan bij anderen? En overmorgen een combitest. Succes! En hopelijk weer veel genieten van het wondertje.

Hmmm kreta, klinkt goed. Ik ga alleen nog naar nederland op vakantie. Maar ik reken op vele lekkere lange voorjaarsweekeinden samen eropuit. Het voorjaar begint hier pas in mei overigens. Vandaag hebben we voor het eerst iemand anders op merel laten passen en zijn we met zijn tweetjes gaan langlaufen. Het ging prima.

Loes, ik denk dat het inderdaad erg vroeg is om al beweging te voelen maja het zou zomaar kunnen als het kindje er perfect voor ligt? Ik voel regelmatig mijn baarmoeder zitten. Vooral na trainen. En ik heb soms enorme pijn in banden en vooral ook in mijn darmen. Dan klap ik bijna dubbel, kan haast niet meer lopen/staan en bijt op mijn tanden. In mijn eerste zwangerschap had ik dit ook maar iets minder dan nu. Maja, daar ging het na een aantal maanden langzaam weg dus daar hoop ik nu weer op.

Geplaatst

hoi meiden,

vandaag de nekplooimeting gehad, helemaal super! kindje zwaaide heel vriendelijk heel de tijd.

de meting was goed. tevens bloed afgenomen en de berekening is over 1,5 a 2 weken bekend.

Ons ukkie is nogmaals opgemeten (5,7cm) en de uitgerekende datum is voor de laatste keer bijgesteld, nu 15-8-2011.

Nu moet ik echt gaan afkicken, volgende controle afspraak is 23-2 pas .......

liefs

Babeth

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Meiske74 (35) 15-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x Tese-ICSI-PGD

Afspraken:

Meiske74: 24 februari controle gyn + echo (15w3dgn)

Meiske74: 14 maart 20 weken echo (18weken)

Emm

Ursela

Babeth

norwegian-sky
---
maar NUB zegt meisje

Miekske

Loes
75

Roos
sie

Balu01

Do
ugh
---
NUB zegt jongen!

Geplaatst

Babeth wat fijn dat de nekplooimeting goed was, ik ben maandag aan de beurt. Maak me ook niet echt druk daarom, maar het blijft spannend om te wachten op een uitslag.

Hier vandaag weer bal geweest. Vanmorgen na mijn tukje wakker geworden met een flinke plas bloed in mijn onderbroek. Ja hoor bij het afvegen nog stolsels ook. Geen paniek dacht ik gewoon even douchen en dan is het wel weer weg. Onder de douche nog eens 2 stolseltjes verloren. Toen toch wel stress. Toch het noodnummer maar gebeld en ik werd binnen een kwartier teruggebeld dat ik gelijk langs moest komen.

Spruitje doet het goed gelukkig, was mooi gegroeid en ik heb het hartje horen kloppen, toen gingen de traantjes toch even lopen hoor. 95% van de placenta zit mooi ingenesteld en er zit onder de rest een kleine bloeding/stolsel, gelukkig heeft ons kleine spruitjes er geen last van. Mama en papa daarintegen wel. Ben blij dat ik gezien en gehoord heb dat het goed is maar het ongeruste gevoel is nog niet weg. Ik wil zo graag rustig genieten en me voorbereiden op de komst van de kleine, er lijkt elke keer weer wat tussen te komen zucht. Heb wel weer een mooi fotootje meegekregen en van de zorgverzekering kreeg ik vandaag een felicitatie brief met fotolijstje dus dat was wel heel welkom zoiets kleins.

Straks naar een theatervoorstelling van Bert Visser dus weer een avondje afleiding. Jammer dat ik zo'n hoofdpijn heb dus eerst nog een paracetamol sup naar binnen en dan even 2 uurtjes lachen.......

Geplaatst

Sandra,

nogmaals maar dan hier, wat ben ik blij dat de echo goed was, je schrikt je helemaal dood natuurlijk! fijn dat ze je gerust konden stellen!! Veel plezier bij Bert Visser, lachen is goed he tijdens de zwangerschap!!!!

wat de nekplooimetng beterft, was fijn om te zien dat alles er goed uitzag en de "officiele" uitslag geloof ik wel hoor.

Ik vond het erg fijn dat de dame die de echo bij ons deed echt uitgebreid de tijd nam en veel liet zien. Wat dat betreft ook wel fijn dat ze onze historie kennen, ik heb dan wel geen enkele behandling bij hun gedaan maar "ken" ze wel van de tussentijdse metingen.

toen we naar huis gingen bedacht ik me ineens wat hebben die dames toch een mooi beroep...in een volgend leven weet ik het wel haha

Geplaatst

Hallo!

Ligt t nu aan mij of zijn we weer een pagina kwijt?

Hoe kan dat nou toch?

Ben vandaag voor de eertse keer sinds ik zwanger ben thuis gebleven van mijn werk. Ik trok t vanmorgen even niet meer. Ik slaap zo slecht en dat breekt op! De Gyn vertelde me dat ik best om de paar nachten eens een inslaper mag nemen maar ik wil van alle troep zo veel mogelijk afblijven, zelf paracetamol neem ik alleen als uiterste noodzak in.

Ik volede me wel even schuldig maar op t werk begrepen ze het wel. Ik heb dan nog wel even op bed gelegen van 10 tot 11:30 maar meer niet anders ben ik bang vannnacht niet te slapen. Eigelijk verveel ik me dood overdag. Doe mijn hushoud dingen maar verder dan dat kom ik niet. Geestelijk is het niet goed om thuis te zijn, ik ga alleeen maar meer piekeren. Ik ben erg bezorgd over onze babies. Er is geen reden nu om ongerust te zijn maar toch...die 3 weken wachten waren echt te lang!

Nog twee dagen dan mag ik weer kijken. Ook heeft mijn man een doppler besteld, een om de hartslag vd baby te horen en een apart apparaatje erbij waarmee hijzelf bloedvaten kan comtroleren of er vernauwingen zijn. ( is verpleeghuisarts). Twee vliegen in een klap dus! Helaas vandaag nog niet binnengehad, misschien morgen? Geeft wrs voor mij wat meer rust...Ga zo nog stukkie film kijken die ik gisteren niet meer kon afkijken omdat allebei onze ogen dichtvielen. Eat, pray, love. Leuke film!

Welterusten!

Liefs Marloes

Geplaatst

Marloes hoe moeilijk het ook is jij en je kindjes gaan nu voor. Ik merk zelf dat ik me ook snel schuldig voel ten opzichte van anderen, maar die zijn allemaal zo bezorgt om mij en willen dat ik aan mezelf en ons kindje denk. Zeker als dit in je karakter zit is het moeilijk. Ben ook geen thuiszitter. Misschien toch een idee om een nieuwe hobby te zoeken voor het geval je vaker thuis komt te zitten, om je van het piekeren af te leiden. Schuldgevoel en stress zijn ook niet goed voor je.

Jeetje wat een zware praat zeg, zo vroeg op de ochtend. Ik hoop dat je lekker hebt kunnen slapen.

Hier is het bloeden gelukkig afgenomen, Bert Visser was geweldig. Veel gelachen en enorme koppijn en moe toen ik thuiskwam. Redelijk geslapen, wel heel raar gedroomd over een miskraam grrrrr...... Hopelijk een betere dag dan gister....

Geplaatst

Hoi meiden, zo herkenbaar, dat onzekere gevoel....... Hoort er echt bij hoor. Het is soms ook nog zo moeilijk te bevatten, want je ziet nog niet echt iets, dus is het er wel echt? En dan heb jij ook nog eens dat stomme bloedverlies Sandra! Het is wel fijn als je hoort en ziet dat alles ok is, maar toch...... de zorgen blijven. Ik zelf was gisteren ontzettend misselijk wat ik heel vreemd vond, want dat ben ik nog niet geweest en nou loop ik tegen de 12 weken en krijg ik dat, maar ik denk dat ik gewoon m'n dag niet had, want vandaag voel ik me al een stuk beter.

Wat fijn voor iedereen dat de nekplooi meting goed was... zelf gaan wij deze test niet doen, wat er ook is het kindje is zowiezo welkom. Ik krijg dus alleen nog mijn 20 weken echo in april ergens denk ik. Wel over 2 weken weer naar de VK en dan geen we hartje luisteren!

Wij hebben besloten dat vanaf nu iedereen mag weten dat we zwanger zijn, en news travels fast.... (we wonen in een dorp).

verder heb ik het erg druk met de zaak, we gaan over 3 weken starten met een verbouwing en er moet nog een hoop geregeld worden, ook willen we dan nog even lekker op een korte vakantie:happy10:, heerlijk!

Nou meiden, genieten van de zwangerschap hoor, dat is het aller aller belangrijkste!

Geplaatst

Sandra, logisch dat je daarover droomt, al die spanning en onzekerheid moeten er weer uit. Ik hoop voor jou dat je wat meer kan genieten wanneer je de kleine gaat voelen bewegen.

Babeth, nogmaals gefeliciteerd met de mooie resultaten.

Kim, gaat snel he, die dorpstamtam, ik ging het gisteren op mijn werk vertellen maar ze hadden het net de dag ervoor al gehoord. Maar ook leuk, tenminste ik krijg alleen maar leuke reacties. Wel heel vaak te horen gehad dat je dit wel vaker hoort, als je er niet meer aan denkt lukt het wel om zwanger te worden. Ik reageer daarop met dat we 11 jaar geen voorbehoedsnmiddelen hebben gebruikt en dat we heus niet al die jaren de hele tijd aan kinderen dachten.

Loes, ik hoop dat de doppler snel binnen is. En dat je wat beter gaat slapen wat dat is zo slopend om niet aan je nachtrust toe te komen. Misschien kan je de uurtjes dat je wakker ligt op een positieve manier proberen in te vullen? Bv een fijn boek? Of een cd met rustige muziek naast je bed? Bij mij helpt het om naar een luisterboek te luisteren. Ben ik afgeleid maar toch rustig.

Ik ga vandaag de verloskundige bellen. Want ik moet mezelf aanmelden voor controle vanaf 12 weken. Ik kan kiezen tussen huisarts of vk. Uit ervaring weet ik dat de vk gewoon veel meer tijd heeft en ik vond haar vorige keer fijn om mee om te gaan. Voel mijn baarmoeder enorm goed zitten.

Geplaatst

@loes, succes met de nekplooimeting morgen! Ik ben nu ruim 14 weken, ik voel de kleine ook nog niet hoor. Wat naar dat je zo onzeker bent, ik hoop dat je snel meer rust hebt en lekker kan gaan genieten!

Wat naar dat je zo slecht slaapt! Dat hou je ook niet vol zo, het is goed dat je vrij genomen hebt om bij te tanken! Hopelijk is die doppler snel binnen!

Eat pray love heb ik in het vliegtuig gezien, vond het iets tegenvallen, het boek vond ik veel mooier.

@Kaykay, wij hebben al een naam voor een jongen en een meisje. We laten de namen nu even bezinken en soms roepen we de naam om te luisteren hoe het klinkt en hoe het voelt. Niet waar anderen bij zijn uiteraard hahaha.....

@Dough wat heerlijk zeg een vakantie naar Kreta! Wij gaan in ieder geval in april een weekje naar Manchester naar mijn broertje die daar woont en een vriendin. Een kinderwagen vind ik ook nog moeilijk. Ik wil een goede stevige hebben, stevige wielen niet van die kleintjes voor en makkelijk in en uit te klappen. We gaan hiervoor nog rondkijken.

Wat leuk dat je gaat zwangerschapszwemmen, ben benieuwd hoe je het gaat vinden! Veel plezier!

@Babeth, gefeliciteerd dat je over de 12 weken heen bent! Al hebben jullie een andere grens wat voor jullie gevoel belangrijker is. Maar het blijft vast allemaal goed gaan! Wat goed zeg dat de nekplooimeting goed was!

@Sandra wat akelig die plas bloed! Gelukkig ben je gerustgesteld met een mooie echo, maar het blijft erg naar! Ik hoop zo dat het bloeden bij jou eens ophoudt! Succes maandag met de nekplooimeting!

@Kim, de tam tam gaat snel hé! Leuk hé om het iedereen te kunnen vertellen. Hopelijk blijf je niet al te lang misselijk! Spannend jullie verbouwing van de zaak en dan genieten van een wel verdiende vakantie! Wij doen ook geen nekplooimeting.

@Ursela, wat fijn dat je een afspraak kunt gaan maken met de verloskundige!

Met mij gaat het goed. Heb maandag 14 weken echo gehad. Alles zag er goed uit. De beentjes zaten iets gevouwen, wat betekent dat het neurologisch het ook ok is. Ik heb zelfs teentjes gezien en we hebben het hartje weer horen kloppen. De verloskundige zei dat we het niet beter kunnen hebben hoe het met de kleine gaat. Mijn bloeduitslagen waren ook allemaal goed.

Nu hebben we pas met 20 weken weer een echo.

Over 4 weken weer een controle afspraak.

Verder moet ik er erg aan wennen om er rekening mee te houden dat ik minder energie heb. Heb een te druk weekend gehad en drukke begin van de week. Heb zelfs maandagmiddag een uurtje geslapen, was helemaal kapot.

Maar verder gaat alles goed, heb af en toe beetje bandenpijn, maarja hoort er allemaal bij!

Liefs Roossie

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Afspraken:

Roossie: 28 februari controle

Emm

Ursela

Babeth

norwegian-sky
---
maar NUB zegt meisje

Miekske

Loes
75

Roos
sie

Balu01

Do
ugh
---
NUB zegt jongen!

Geplaatst

icon1.png

1291011311-580.jpg

Afspraken:

Roossie: 28 februari controle

Roossie: 15 maart 20 weken echo

Emm

Ursela

Babeth

norwegian-sky
---
maar NUB zegt meisje

Miekske

Loes
75

Roos
sie

Balu01

Do
ugh
---
NUB zegt jongen!

Net een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo! :-)

15 maart zijn wij aan de beurt!

Geplaatst

hey meiden,

Ik vraag me iets af. Voor de 20 weken ik weet dat die afspraak in het ziekenhuis plaatsvind maar moet je daar zelf een afspraak voor maken zo ja kan je dat nu al doen? Of moet je wachten dat je VK zegt dat je die afspraak kunt maken? Ik ben hier echt zo'n leek in hahhaa.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Balu je bent niet de enige leek hoor!! Ik zou het ook echt niet weten.

roosie ik kan er ook nog niet echt aan wennen dat mijn energielevel zo laag is. Ik zou zo graag meer willen doen, maar het gaat gewoon niet.

gelukkig wel een redelijke dag gehad vandaag. Vanmorgen vroeg boodschappen gedaan en was gelijk kapot toen ik thuiskwam. Verder wat in huis gerommeld en opgeruimd. Vanavond gaan we kijken naar een ledikantje en comode in white wash, voor 150 euro dus da's niet veel toch??

Hier voor de liefhebbers nog een echootje van gister

[ATTACH=CONFIG]723[/ATTACH] Ik ben helemaal verliefd op ons Spruitje

Geplaatst

@Nathalie bij mij gebeurt de 20 weken echo gewoon bij de vk. Ik moest wel via de organisatie van wie de apparatuur is en ook de bloeduitslagen e.d. geeft de afspraak maken.

Onze vk heeft dat verteld tijdens onze eerste afspraak.

@Sandra wat een mooie echo foto! Leuk hé ik ben ook helemaal flieft op onze kleine.

Liefs Roossie

Geplaatst

hoi dames

Loes en Sky, heel veel plezier morgen.Wat de doppler beterft, ik durf het niet, veel te bang dat als ik het hartje een keer niet hoor ik in panier raak, maar jij hebt je eigen prive-arts, super!

Kan me voorstellen dat je de 3 weken lang vond duren

Bij mij zit er dadelijk ook 3 weken tussen en ik probeer ook echt niet tussentijds een echo te laten maken.....Loes je voelde je wat schuldig wat het wegblijven betreft, ik begrijp het wel maar de kans is best groot dat je al relatief snel een stapje terug moet doen hoor.

wat de meting betreft, ik vind het fijn dat we die gedaan hebben maar ongeacht de uitslag zou het voor ons ook geen consequensties hebben. Ik vond het vooral prettig dat ze ons hummeltje uitgebreid bekeken hebben en de echoscopiste nam erg veel tijd voor ons. Ik dacht eerlijk gezegd dat ze ook al hier konden zien of het geen open ruggetje heeft, en dat bleef een beetje in mijn achterhoofd vanwege de koorts in hetallereerste begin.

Kim, ik geloof het direct dat de tam tam hard gaat hahaha, wel leul hoor!!

Sandra, ben benieuwd of het ledikantje naar jullie zin is, het lijkt me inderdaad niet veel geld, super. Wat grappig dat jouw kleintje op deze wijze ligt, naar beneden kijkend zeg maar.

Die van ons ligt steeds in de vorm van de ronding zeg maar, gisteren strekte het even de beentjes, was zo lang ineens!

Nathalie, wat de 20-weken echo betreft, deze wrdt bij ons in een diagnostisch centrum gemaakt, en voor kindjes verwerk via icsi weer met andere aparatuur.

Ik zou gewoon even met de vlos bellen, niet iedereen is nl. opgeleid voor een dergelijke echo.

Roossie, ik moet lachen om dat uurtje wat je schrijft, ik denk dat ik van de 24uur er 11 slaap......´s nachts 8 a 9 uur en iedere middag van ongeveer 15,00 tot 17,00 uur...en dat al vanaf het begin!

lekker aan toegeven, uiteindelijik raak je vast wel gewend hoor haha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden