Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Snuffie, gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom hier!

Wat fantastisch zeg voor jullie dat het toch gelukt is bij de 2e icsi poging!

En wat fijn dat het eerste termijn voorbij is, nu kun je er meer vertrouwen in hebben en als je wil rond vertellen.

We hebben ook een lijstje met de afspraken, wanneer je uitgerekend bent, hoe je zwanger bent geworden en hoeveelste kindje. Vul je die ook aan?

Kopieren en plakken en wijzigen, als het niet lukt wil ik het wel voor je doen.

Liefs Roossie

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Ursela (37) 01-08-2011 - 2de kindje (na 11 jaar) spontaan!

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp-ing

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 15-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP

Witje (33) 19-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x Tese-ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Miekske: 11 februari combinatietest (12.6 wk)

Dough: 12 februari echo informeel, tussen beentjes kijken! (15+5w)

Ursela: 14 februari, controle VK (16w)

witje: 14 feb nieuwe kans op nekplooimeting bij de gyn ( nu hopen dat ons nu al dwarse spruitje dan wel goed ligt :))

Balu01: 15 februari controle VK (14w5)

Meiske74: 16 februari plaatsen cerclage

Miekske: 16 februari controle verloskundige + echo (13.4 wk)

Emm: 17 februari verloskundige

Loes1975: 22 februari controle gyn + cervixecho ( 16 wk)

Meiske74: 24 februari controle gyn + echo (15w3dgn)

Ursela: 28 februari 20-weken echo (18 weken)

Roossie: 28 februari controle

Norwegian-sky: 5 maart geslachtsbepalingsecho

Norwegian-sky: 10 maart controle vk

Meiske74: 10 maart controle gyn + echo (17w2dgn)

Meiske74: 14 maart 20 weken echo (18weken)

Roossie: 15 maart 20 weken echo

Dough: 17 maart 20 weken echo (20+3w)

Norwegian-sky: 24 maart 20 weken echo

Ik denk dat het ........:

Emm

Ursela

Babeth

norwegian-sky --- maar NUB zegt meisje

Miekske

Loes75

Roossie

Balu01

Dough --- NUB zegt jongen!

Geplaatst

Hoi dames

hier is het gisteren enorm spannend geweest, ik heb het verhaal uit een ander topic een hier gekopieerd.

Inmiddels gaat het beter, het is nu bruinverlies dus heb de hoop dat het op het einde loopt.....

dames hier heel even snel een berichtje van mij.

Gisteravond voelde ik iets lopen, niet echt veel m aar dacht even aan gebroken vliezen en vruchtwater, direct naar het toilet en wat bleek, helder bloed!!!

ik ben zo geschrokken, op de bank gaan zitten en gezegd dat tdat niet waar kon zijn! Weer naar het toilet en ja hoor....in paniek natuurlijk. Mijn man zat voor een borrel in Schiedam!!! 1,5 uur rijden...direct de verloskamers gebeld en ik mocht komen, een vriend heeft me gebracht, ik durfde niet te wachten totdat mijn man er was.

Op de verloskamers aangekomen had ik het erg moeilijk en toen de verpleegkundige naar me toe kwam die ons destijds ook opving toen dacht ik even het licht gaat uit. Ze zei direct we gaan niet naar kamer 3!!!! Maar goed, meteen de echo apparatuur erbij en owwww wat huilde ik toen ik de kleine zag zwaaien, het ene armpje , het andere armpje.

Ik wilde meteen mijn man bellen natuurlijk maar die was onbereikbaar: heelde telefoon leeg en geen lader bij zich grrrrrrrrrrrrrr.

[Ze hebben met de echo alles nagekeken en alles was goed, mooi vruchtwater, geen bloeduitstortingen en een mooi beweeglijk kindje. Daarop hebben ze nog een inwendig onderzoek gedaan om goed naar de baarmoedermond te kijken en die was helemaal zoals het hoort. Nogmaals een echo en de oorzaak is de ligging van de placenta, die ligt momenteel dichtbij de baarmoedermond. Door de groei zijn er wat adertjes gesprongen en aangezien die extra goed doorbloed zijn..Ze gaf al aan dat ik wat meer bloedverlies kon krijgen, omdat er nog wat zat wat eruit moest en omdat ze met een speculum bezig zijn geweest.

Mijn god zeg, ik voel me echt 10 jaar ouder en heb er denk ik weer 1000 grijze haren bij....

Maar ik wist niet waar mijn man op dat moment was dus besloot om me thuis te laten brengen, net voordat we de snelweg opdraaide toch maar bedacht om terug te gaan, ik dacht ik zal hem daar opwachten. Intussen was hij op de verloskamers gearriveerd. Toen hij hoorde dat ik weg was was hij wel opgelucht; dan zal het goed zijn.... maar vervolgens kwam diezelfde verpleegkundige verslag uitbrengen bij hem.....toen kreeg hij het ook te kwaad. Inmiddels was ik er ook weer, samen op een kamer gehuild, gepraat, de echo-foto laten zien en enorm geschrokken naar huis.

Volgens de berichten van gisteren kan de cerclage gewoon doorgaan maar voor de zekerheid vandaag met de gyn. gebeld. Onze eigen is er pas dinsdag weer maar ik wordt morgen teruggebeld door de gyn die ook de ingreep gaat uitvoeren. Ik vind het toch prettiger om even met de hem rechtstreeks te praten.

meiden ik heb nog niet bijgelezen dat doe ik later, ik ga weer even plat.

liefs

Babeth

Geplaatst

Snuffie, welkom hier, wat fijn dat je je hier komt aansluiten!!

Sandra, wat stoer, al de kinderwagen gekocht, heerlijk!!!

Ik weet nog neit wanneer wij rond gaan kijken maar eerst maar eens goed herstellen van de cerclage en dan kijken we weer verder.

liefs

Babeth

Geplaatst

Snuffie: gefeliciteerd en welkom hier!!!

Meiske; wat een schrik!!! Ik kan me voor jou helemaal voorstellen dat de hel opende toen je dat bloed zag. Ik ben echt blij dat het goed is en dat alles gewoon doorgang kan vinden. Jij blijft gewoon hier op het topic tot je ons mailt dat je een geweldig mooi kindje hebt over 5,5 maand!!

xxxx

Geplaatst

Meiske74, wat super heftig wat je hebt meegemaakt gister en dan ook die cerclage nog. Rustig aan doen hoor!

Cool dat enkelen van jullie al spullen binnen hebben. Ik begin er nu pas een beetje aan te wennen dat het echt waar is, dus nu pas mag mijn mannetje beginnen met de kamer....

Geplaatst

1291011311-580.jpg

Snuffie (30) 16-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi, 3e tp

Afspraken:

witje: 14 feb nieuwe kans op nekplooimeting bij de gyn ( nu hopen dat ons nu al dwarse spruitje dan wel goed ligt :))

Snuffie: 2 maart controle vk

Ik denk dat het ........:

Emm

Ursela

Babeth

norwegian-sky --- maar NUB zegt meisje

Miekske

Loes75

Roossie

Balu01

Dough --- NUB zegt jongen!

Snuffie --- Snuffieman

Geplaatst

Meiske, wat een hel!! O, en wat een opluchting en ontlading moet het zijn geweest toen het goed bleek met jullie uk...

O, en je man ook nog es niet te bereiken! Wat een moment daarvoor! Dikke knuffel voor jou voor de ENORME schrik!!

Snuffie, welkom hier! Wen maar rustig!

Hier alleen de dingen voor oppaskindje in huis tot nu toe, die ook voor ons kindje gebruikt zullen worden. Dus wel gelijk een mooie box, een mooi wipstoeltje (Babybjorn echt aanrader!) en een mooi hangwiegje te leen van lieve vrienden. Verder kan ik af en toe een mooi pakje niet laten hangen in de winkel, hihi!

De grote dingen als commode/ kinderwagen e.d. stellen we nog eventjes uit. Ook even afwachten of (schoon)ouders nog spontaan aanbieden iets cadeau te doen.... Zou fijn zijn, is best duur allemaal en tijdens de MMM hebben we niet gespaard, maar juist geld uitgegeven om het akelige leven nog een beetje draaglijk te maken door leuke dingen te doen.

Geplaatst

Jeetje Babeth wat een schrik maar gelukkig dat alles goed is met Ukkepuk. Hier gaat het eindelijk zijn gangetje weer een beetje. Ben zooooooooooo ontzettend moe geweest en echt totaal geen puf gehad om hier te schrijven wel af en toe mee te lezen maar jeetje wat kan moeheid je opbreken. Maar nu weer energie voor 10. Alle plinten in huis zijn al schoon hahaha. Afgelopen zaterdag hebben we laminaat enzo voor de babykamer gekocht. Zo leuk om daar mee bezig te zijn. Ook kreeg ik de bevestiging binnen voor kraamzorg dus ook weer van het lijst. Alleen komt de vraag contstant voorbij ga je borstvoeding geven. Ik dacht heel duidelijk besloten te hebben om het niet te gaan doen maar ik kreeg van de week ineens zo'n huilbui stel nou dat ik de verkeerde keuze maak. Ik word er gek van. Keuzes maken is al niet mijn sterkste punt laat staan dan om de gezondheid of zorg voor een kleintje AAAAH. Maar goed blijf maar de voor en tegen tegen elkaar afstrepen en dan kom ik toch bij flesvoeding en dan weer die rottwijfel hahahah wat kun je onzeker zijn zo zeg in een zwangerschap hahaha.

Liefs,

Natje

Geplaatst

Hoi meiden

bedankt voor de lieve reacties!

hier gaat het momenteel wel weer goed, ik heb geen rood bloedverlies meer, alleen nog licht bruin verlies....vandaag wordt ik door de gyn gebeld. Ik heb intussen wat vragen opgeschreven en vind het fijner als ik ze direct kan stellen dan via via.

Wat leuk dat er bij jullie al aan de kamertjes begonnen wordt! bij ons moet de kamer alleen geschilderd worden, verder uiteraard alles nog aanschaffen maar dit weekend eerst tegels voor de garage uitzoeken en ik denk dat we in maart voor de kamer weggaan. vanaf de 16de zal ik een tijdje rustig aan moeten doen.

Nathalie, je hoeft nu toch nog geen keuze te maken voor wat betreft de borstvoeding? zelf wil ik het in ieder geval gaan proberen maar ik houd er ook rekening mee dat het mogelijk niet lukt, dat komt ook nogal eens voor, dan komt dat misschien niet zo hard aan?

Miekske, jij hebt morgen de combinatietest, wowwwwwww wat zul jij ook versteld gaan staan van de groot geworden spruit!!!!

en komende week zijn er weer heel wat leuke echo´s en afspraken gepland, super!!!

Geplaatst

Ik spiek zo af&toe even mee,

Babeth ik schrok ervan toen ik je berichtje las. Dat kun je er echt even niet bij hebben. Gelukkig dat het weer goed gaat!

Pas goed op jezelf!

Ook voor de rest van meiden gefeliciteerd met de zwangerschap,op naar augustus voor jullie!!

Marlijnxx

Geplaatst

Meiden ik verbaas me toch over iets.

Ik krijg net de offerte binnen van de kinderopvang en ik kan het niet geloven dat we maar zo weinig hoeven te betalen. Voor 5 dagdelen flexibele opvang kost het ons netto "maar" net iets over de 70 euro per maand!!!!!

En dan maar zeggen dat de kinderopvang onbetaalbaar is. Voor dit bedrag kan ik echt niet thuisblijven.....

Hebben jullie al offertes terug???? Over hoeveel dagdelen we nu precies nodig hebben ben ik ook nog in dubio. Iemand ervaring met werken in de zorg voor 28 uur en hoeveel dagedelen er dan nodig zijn???

Nog een vraagje, hoe doet jullie man het na de bevalling wat vrij nemen betreft?????

Geplaatst

Hoi Sandra

ik heb ons bij 2 dagverblijven ingeschreven voor 3 dagen per week (voor de zekerheid)in de praktijk zal het er op neer gaan komen dat mijn schoonouders 2 dagen doen en 1 dag kdv. Tussen de 2 verblijven zit € 0,18 per ur verschil. Wij gaan wellicht naar de duurste en dat komt voor 1 dag in de week op € 317 per maand (48,58 uur /maand), voor 3 dagen dus € 951,00. Met het belastingvoordeel op zo´n € 300 a € 350 per maand (bij 3 dagen).

Bij ons komt 1 dagdeel per week komt uit op € 151,56 per maand.

5 dagdelen zou dan bruto per maand op ongeveer € 750 uitkomen.. netto € 70 is inderdaad niets!!

€ 70,- netto voor 28 uur lijkt me inderdaad weinig

Geplaatst

Babeth,

Lees net je bericht, wat zal jij geschrokken zijn, maar gelukig lag de kleine lief naar je te zwaaien.

Veel succes.

Groetjes suus

Geplaatst

Bruto is het bedrag 176.87 per maand, dat staat er specifiek bij. Het belastbaar inkomen wat we opgegeven hebben klopt ook. Totale toeslagen kinderen is 105 euro dus neto 71.87 per maand.

Wat een verschil met jullie zeg!!!!!!!

Maar ik werk onregelmatig dus heb geen 28 uur opvang nodig. Maar 5 dagdelen dus zeg maar 2 en halve dag.

Geplaatst

Wij hebben 2 dagen kdv opgegeven, maar dat is voor reserve want het eerste babyjaar gaan mijn schoonouders en onze vrienden elk een dag per week oppassen. Ik ben 2 dagen thuis (1 dag nu ook al, dan komt zoontje van diezelfde vrienden hier) en een dag betaald ouderschapsverlof. Mijn man is ook een dag thuis, hij gaat 4 x 9 uur per week werken.

Mijn man heeft eens uitgerekend hoeveel het ons zou kosten als we 2 dagen kdv zouden moeten betalen en dat viel ons ook mee, iets van 100-150 euro per maand. Het hangt erg van je inkomen af toch, hoeveel je terug krijgt? Of zou er veel verschil zijn in wat de kdv-en kosten?

Mijn man heeft veel overuren gewerkt en niet uitbetaald gekregen de afgelopen jaren. Hij heeft nu afgesproken dat hij 4 weken betaald verlof op mag nemen vanaf het moment van de geboorte. Het staat nog open of dat 4 aaneengesloten weken zijn, of twee weken en vervolgens 4 weken halve dagen werken.

Wat een luxe hè?

Geplaatst

Sandra

het verschil is erg groot inderdaad, zeker omdat er uurtarief is dat landelijk is vastgesteld, minimaal ergens rond de € 6,36.

en wat je zegt, het gaat om in totaal 2,5 dag per week, dat scheelt maar iets van 3 dagen. Ik zoiu het even goed nakijken of deze kosten niet de kosten van een maand zijn voor 1/2 dagdeel per week......puur even voor de zekerheid.

Dough, inderdaad lekker!! mijn man kan nog bespreken om 4 dagen te gaan werken daar ben ik ook erg blij mee!

nou dames, net nog een telefonisch consult gehad met de gyn. De cerclage gaat woensdag alleen door als ik vanaf morgenvroeg geen bledverlies meer heb, in welke kleurvariant dan ook.....ik heb er een hard hoofd in, net weer wat meer en rood. (zucht)

Wel moet ik echt mijn gemak gaan houden (nog meer) dus morgen maar even met het werk bellen.Mocht de ingreep de 16de niet doorgaan dan wordt het de 24ste.(mits er dan een week geen verlies is geweest.

Geplaatst

Ik ga zo maar eens bellen naar de kinderopvang, want wil niet voor verrassingen komen te staan straks. Volgens ons klopt het aantal uren niet per maand, maar is dat per week. Dan zouden we ook zo rond de 300 euro uitkomen en hoewel ik liever 70 betaal klinkt me dat tedelijker in de oren.

Gister de combikinderwagen binnen gekregen en hij is gaaf!! donker rood met aubergine kleur van buiten. Ben er helemaal happy mee. De maxi cosi wordt vandaag bezorgt. Toch nog een raar gevoel dat het voor ons is. Hij staat hier nu nog in de huiskamer en ik moet er steeds eventjes aan zitten, alsof ik mezelf er van moet overtuigen dat het echt is hihi.

Ik zal voor hij naar de zolder verhuisd (tijdelijk natuurlijk) een foto maken en hier plaatsen. Het is een model van 2010 en het scheelde ons een paar honderd euro op het model van 2011. Laat me dan maar achter lopen hihi, kunnen we voor dat geld weer andere leuke (onnuttige maar o zo leuke dingen ) van aanschaffen!!

Geplaatst

Jeetje Babeth, het zit jou toch ook niet mee, gelukkig is er met je ukkie alles goed. Het komt goed hoor! en sterkte, ik hoop dat het bloedverlies snel stopt.......

Met mij gaat alles zijn gangetje, voel me nog steeds erg moe, maar begin er wel meer aan te wennen. Ik moet er af en toe gewoon nog aan wennen dat ik zwanger ben, af en toe momenten van ontettende onzekerheid......gelukkig gaan we maandag naar de vlos, en dan wordt er naar het hartje geluisterd, eindelijk!:clap2: En over 2,5 week heb ik zelf een echo geregeld om het geslacht te bepalen.

Wat betreft opvang bij ons, wij hebben een eigen restaurant en wonen boven de zaak. Ik heb gelukkig genoeg personeel die mijn werkzaamheden op kunnen vangen en ik heb er iemand extra bij aangenomen zoat ik meer tijd voor de kleine en mijzelf heb. Mijn man zal gewoon full time blijven werken, verder woont mijn moeder om de hoek, dus die zal ook regelmatig op passen.:happy3:

Geplaatst

Dinsdag is degene die mijn aanvraag in behandeling heeft genomen weer aanwezig, dus dinsdag weet ik meer over het bedrag van de kinderopvang.

Heb gebeld met de webwinkel i.v.m. de niet bijgeleverder maxi cosi. Die wordt vandaag geleverd. Lekker efficient werken noem ik dat. 2x naar hetzelfde adres moeten. Dan is de wagen wel compleet, wil er nog wel een parasol en voetenzak en regenhoes voor de wandelwagen bij hebben, dat zijn leuke kadootjes voor de familie zeg maar.

Geplaatst

Nok Nok,

Hoi meiden ik kom voorzichtig hier binnenwandelen, vandaag ben ik 12 weken (ja mijn teller loopt achter)

Inmiddels heb ik de blauwe flessen buiten, staan we op de lijst voor kinderopvang, het badderen voor de kleine bijna in huis, de intake met de vlos achter de rug. Mijn winterslaap bijna uit, de kraamzorg besteld maar misschien ga ik alsnog in een kraamhotel en aankomende week gaan we weer babykijken in het ivf ziekenhuis (combinatietest)

Ik denk dat ik een beetje als laatste binnenkom dus moet me nog flink inlezen maar wens jullie alvast allemaal een fijn weekend.

Geplaatst

icon1.png

1291011311-580.jpg

Moto (44) 26-08-2011 - 1e kindje - 3x IVF

Afspraken:

Witje: 7 feb combinatietest + controle gyneacoloog

Moto: 17 februari 2de echo + combinatie test

Geplaatst

heeeeeeeee Moto,,

wat super om jou ook hier aan te treffen!!! ik dacht eerst dat e begin september uitkwam, welkom!!!

Sandra, ik heb hem gezien op internet, een mooie wagen...mijn man blijft tot nu toe nog bij de easy walker maar wie weet als we weer in de winkels zijn geweest.

Kim, in deze situatie lijkt het me lekker dat je boven de zaak woont en dat je het zo kunt regelen, super!!! maar met de horeca tijden is de opvang ook niet echt een optie nietwaar?

Succes maandag bij de vk, leuk dat je al zo vroeg voor het geslacht gaat!

Gisteren heb ik de gyn. nog gesproken, het was een prettig gesprek! wat ik totaal niet had verwacht maar de kans is er groot dat de cerclage niet doorgaat woensdag. Hij gaf aan dat hij wil dat er minimaal 5 dagen geen bloedverlies is geweest, ook geen oud....nu zag het er vanmorgen goed uit maar helaas, net weer wat oud.....

Hij staat eigenlijk pas 2 maart op de o.k. ingepland maar wil persé de ingreep bij mij doen en dan ben ik ruim 16 weken...maar nu regelt hij dat hij op een zogenaamde "klusjesdag" de o.k. even kan lenen zodat het de 23ste kan.

Toch vreemd dat ik dinsdag nog hoorde dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat de ingreep gewoon door kon gaan, stel je voor ik had geen contact met de gyn opgenomen dan had ik me de 16de bij de ok gemeld, echt, co-assistenten moeten er zijn maar blijf echt mijn eigen (wijze) gevoel volgen!

Toch werd ik vanochtend weer wakker met zo´n rotgevoel. Ik had gisteren al besloten om vandaag ook vrij te nemen, dus gisteravond mijn collega ingelicht een een werkoverdracht gedaan.

Vanmorgen weer met het zkh. gebeld en ik heb om 12.00 uur een echo gehad. Was spannend want de kleine lag heerlijk te slapen en dus stil en het hartje zag ik niet....jeetje, beeldinsteling veranderd en daar was het duidelijk te zien, de kleine even wakker gemaakt en mama kon ook weer ademhalen.

Ze kon tevens zien dat het bloed echt niet bij de baby zat en de placenta lag nog steeds dichtbij de baarmoedermond, ik had het ook niet anders verwacht.

Tevens was de uitslag van de combinatietest binnen, deze was erg goed 1;4100, ik was helemaal verbaasd omdat de nekplooi nu 1,1 was en bij de jongens 0,9 en ik nu een jaar ouder ben maar blijkbaar is de bloedsamenstelling nu anders.

Maar het belangrijkste is de goede echo uiteraard!

Miekske, hoe was je echo vandaag? genoten neem ik aan!

Geplaatst

Hoi allemaal!

Moto welkom hier!

Wij hebben vandaag de nekplooimeting gehad en alles was heel goed met spruitje! Nu 7,4 cm lang en lag dus iets voor op groei.

Volgens de echo 13.4 weken maar de uitgerekende datum werd niet aangepast of zo. Nekplooi van 1,5 mm dat was heel goed en

de uiteindelijke uitslag: 1: 12273. Volgens de echoscopiste een 20x zo kleine kans als normaal voor mijn leeftijd dus dat kon niet beter!

Helemaal blij mee, maar nog meer omdat spruitje het zo goed doet! Onvoorstelbaar zo'n compleet mensje en zo mooi! :love10: hihi Spartelen, rekken en zwaaien hij/zij was flink aan het gymen!

Witje 70 Euro voor de opvang zal idd niet kloppen! (was het maar waar...) Ook wij staan ingeschreven bij het kdv in het ziekenhuis

waar ik werk en voor 3 dagdelen opvang betalen we ongeveer €350,-. Das wel nog zonder de aftrek van het belastingvoordeel.

Dough fijn dat je man ook zoveel vrij kan nemen na de geboorte! Mijn vriend heeft ook nog veel dagen/ uren staan en hij neemt ook 4 weken

op na de geboorte.

Babeth spannend woensdag! Doe nu maar lekker rustig aan en hopen dat het bloeden stopt.

Liefs Miekske

[ATTACH=CONFIG]763[/ATTACH]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden