Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Sandra, gewoon je mobielnr. geven de volgende keer hoor! Zonde van je dag zo, balen zeg dat ze je niet even gebeld hebben.

Vanmiddag een leuke afspraak gehad met mijn zwangerschapsyoga/babymassage docente over het maken van een website. Tussendoor uiteraar ook gezellig gekletst, ze vond het erg gezellig. We komen wel tot een deal samen. Heb al een babycuddle meegekregen, een soort knuffel waar je een speentje aan vast kan maken. Dan kan Jane de knuffel vasthouden en sabbelen aan de speen. Ik heb haar ook mijn ervaring vertelt over babysensory, ze vond het wel interessant vooral toen ik zei dat ze mensen zoeken die het in Utrecht willen gaan doen, dus wie weet gaat zij het ook doen. Ik zei moet je snel zijn anders is Jane te groot hahahaha....

Morgen weer papadag en dus, dagje zonder mijn meisje en 3 keer kolven, achja de tijd gaat snel ben zoweer lekker thuis.

Ik ben net met Jane in bad geweest, samen in het grote bad moest zelf ook nog douchen. Ze vond het nu leuk. Ik zie ook dat ze de dingen nu anders ervaart, ze neemt de omgeving meer in zich op, misschien is ze daardoor wat onrustig. Nu ligt ze te slapen in haar wipstoeltje, straks eens kijken of ik haar naar haar bedje kan overhevelen.

Geplaatst

Ja eindelijk nieuws. Om iets over 8 ging de telefoon. Net nadat ik een mail had gelezen dat de longfoto's van mijn moeder er nu heel goed uit zien. Er zijn geen plekjes meer te zien!!!!! Alleen een beschadiging door de bestraling, maar tot dusver is alles weg!!!!! Hopelijk blijft de longkanker nu ook weg.

Heupjes van Ruben zijn ook in orde!!! 2x goed nieuws achter elkaar, wat wil ik nog meer op deze avond. Had eind van de middag even een inzinking. Baal dat mijn lijf niet op orde is, mijn hoofd daardoor ook weer chaotisch. Ik ben weer toe aan werken geloof ik. Ik heb iets nodig om te doen zeg maar!!! Een doel.

Ruben is duidelijk weer aan een sprongetje begonnen. (oei, ik groei - boek). Hij is hangerig, huilerig, wil niet alleen zijn, slaapt onrustig en nog wat dingetjes. Hij heeft vanavond eventjes in zijn kinderstoel gezeten, wat wordt hij groot......

[ATTACH=CONFIG]2949[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2950[/ATTACH] Hij vond het allemaal heel interesant, zo de kamer bekijken vanuit een andere hoek.

Geplaatst

Wat een big boy alweer he witje. Het gaat zo snel allemaal en heel byzonder om onze kleine man te zien zitten.

Die van ons welliswaar met ondersteuning nog maar je kijkt ineens anders tegen het minimensje aan.

Urs is foetsie las ik, wel jammer want het is en blijft leuk om zo afentoe wat te lezen en te schrijven.

Roosie ben je al druk met de feestdagen? Mijn broer komt ditkeer met de sint. De kleine krijgt een fotoshoot dus we sjouwen de hele mikmak naar de fotograaf incl. schapenvachtje. Dat beloofd wat want hij is niet zo van de camera's en schreeuwt uit het miets de hele omgeving doof.

Catootje is een leuke naam zeg!! Hier in de nieuwbouw hoor ik deze naam niet zo vaak!! Veel geluk met jullie wonder.

Met kerst gaan we naar de schoonfamilie. Gezellig met de reiswieg. Wel een gedoe maar opa en oma wonen niet om de hoek dus blijven we maar slapen. We waren daar al eerder en hadden een hotelletje geboekt, in een heuse familiekamer kwamen we terecht. Dat voelde zo supergoed, eindelijk een gezinnetje te zijn. Wouw

Fijne dag X

Geplaatst

Moto Catootje is de werknaam voor de nog ongeboren kleine in de buik van IVFSH hihi.

Wij hebben al verschillende keren met Ruben ergens overnacht. Nou ja we hebben al 2 keer bij opa en oma gelogeerd en het is een hele volksverhuizing maar o zo gezellig. We hebben nu een reisbedje waar we een verhoger in kunnen ritsen zodat we niet elke keer zo moeten bukken als hij gaat slapen, ideaal!!

Wij gaan ook het weekend van 17 december bij mijn ouders slapen 2 nachten en met de kerst ook en vandaaruit verhuizen we de rommel weer naar mijn schoonzus 2e kerstdag om daar ook nog eens te logeren. Dus wij gebruiken dat bedje goed gelukkig.

Maar je mag je ticker wel eens aanpassen. Ben je echt nu bijna 53 weken zwanger???? Arme jij hihi. Dan wil ik wel eens een buikfoto van je zien.

Geplaatst

@Sandra, wat kan hij al goed in de stoel zitten! Wij hebben hier de stoel nog niet in elkaar zitten, leuke klus voor de kerstvakantie of misschien in jan.

@Moto, de plannen voor de feestdagen zijn bij ons ook rond. Met Sint zijn we gewoon met z'n drietjes. Met mijn fam. vieren we altijd de kerst vroeg in dec. zodat mijn broertje ook uit Engeland kan komen. Dit keer vieren we het de 10e of de 17e. Op kerstavond met mijn schoonfam. bij mijn schoonzus en 2e kerstdag komt ons veriendenclubje op bezoek, dan komen ook vrienden uit Australie over.

Met Jane gaat het beter, gisterenavond lag ze om 20.00 uur al op bed en riep pas om 07.40 uur om eten, heb haar om 4.00 en om 05.30 wel gehoord, maar niet gehuild en ze sliep weer snel. Volgende week is ze alweer 4 maanden, moeten we weer naar het cb dan krijgt ze haar voorlopig laatste prikjes, zijn we voor een half jaar ervan af.

Het is alweer bijna dec. wordt straks speciaal de eerste feestdagen met de kleine. Ik heb eigenlijk zin in pakjesavond met Jane, maar manlief vindt het onzin omdat ze het totaal nog niet beseft hahaha....is ook wel zo, maar ik wil wel een leuk cadeautje voor haar kopen tijdens de feestdagen. Ik denk aan zo'n stoof waar je blokjes in allerlei figuren en kleuren in moet doen van hout.

Ik heb ook internet afgespeurd naar een goede betaalbare voetenzak. Heb wel eentje gevonden voor de Quinny wandelwagen (die ik heb) voor €39,99, maar ik vind die te mummy-achtig. Ik heb er eentje gevonden van het merk Kaiser met van voren in het midden een rits, langer dan de normale voetenzakken en de onderkant kun je ervan afritsen, zodat als ze groter is er ook nog in kan en niet met vieze schoenen in de voetenzak hoeft. Moet alleen nog beslissen welke kleur ik neem, de wandelwagen is zwart en daar past alles bij...http://www.voetenzakonline.nl/voeten...c-1000686.html

Wat is het donker vandaag hé, hopelijk vanmiddag beter want ik wil gaan wandelen en boodschapjes doen.

Alvast een fijn weekend allemaal!

Liefs Roossie

Geplaatst

Vandaag weer lekker gewandeld met Jane naar een winkelcentrumpje bij ons in de buurt.Bij de Hema heb ik een voetenzak gescoord voor €15,-! :-) kostte eerst € 39,95 heb de rosé gekocht lekker meisje meisje :-)@Sandra waar aan merkte je bij Ruben dat hij toe was aan zijn fruit en groente hapjes? Jane sabbelt nu veel op haar handjes, huilt soms na haar voeding.

Geplaatst

Heel geïntereseert kijken naar het eten wat wij aten, naar je mond kijken tijdens ons eten, handjes sabbelen, hoofdje hield hij goed recht en hij deed mondje open als je een lepeltje ervoor hield. Ik las ook over een rolletje van de tong maken, maar weet niet goed wat daar mee bedoeld werd. Ook verdubbeling van geboortegewicht staat in het lijstje.

We zijn met 2 lepeltjes fruit begonnen, maar heb ook gehoord dat je beter eerst met groenten kan beginnen i.v.m. allergie ofzo. Het is alleen de bedoeling om hem met vast voedsel kennis te laten maken om te oefenen zeg maar. Het is en mag nog geen vervanging zijn van een flesvoeding.

Geplaatst

@Sandra bedankt voor je antwoord, ja dat doet Jane ook allemaal. Heb geen lepel met eten voor haar mondje gehouden, ik denk dat ze dan sowieso haar mondje dan open doet, omdat ze haar vitamine smorgens ook van een lepeltje krijgt. Donderdag maar even afwachten wat ze op het cb zeggen, ik geef haar liever een paar weken later hapjes.

Hier gaat alles goed, Jane is vandaag al weer 4 maanden!!! Vandaag wat meer speelgoed tevoorschijn gehaald, heeft ze wat meer afwisseling volgens mij vindt ze dat ook wel leuk. Ze kijkt soms ook steeds ondeugender hahaha zo grappig. Donderdag naar het consultatiebureau krijgt ze weer 2 prikjes, dan zijn we voor een half jaar van de prikjes af. En ze krijgt al bijna haar eerste hapjes, ik denk dat ze daar al wat eerder aan toe is dan met 6 maanden.

Liefs Roossie

Geplaatst

Ja Roossie het gaat hard he? Volgens mij zijn de meeste kindjes wel eerder dan 6 maanden aan hapjes toe. In het begin is het toch alleen maar proeven en het leren om de tong anders te gebruiken.

Ik moet maandag naar het CB en dan is Ruben ook precies 4 maanden oud, gelukkig ook daarna voor een half jaar van de prikken af. Hij krijst daar echt de hele boel bij elkaar het mannetje.

Ruben heeft het omrollen naar zijn buik ontdekt. Hij is zo vrolijk en trots als het hem gelukt is na veel proberen. Hij draaid nu alleen niet meer terug. Van buik naar rug draaien heeft hij alleen vorige week een aantal keer gedaan op 1 dag, daarna niet meer. Wat gaat het hard.

Zaterdag moet ook ik er aan geloven en zal dan aan het werk moeten. 2 6-uurs diensten van 15 tot 21 dus het valt nog mee. En verder geen weekend meer in december. Vind het wel spannend om dan weer het echte leven op te pakken. Dat Ruben het naar zijn zin heeft op de opvang dat weten we zeker, maar nu is het wel meer op tijd werken, zeker als ik ook een vroege dienst heb. Maar daar wennen we ook wel weer snel aan.

Hopelijk krijgen we eerdaags te horen wanneer we de sleutel van onze nieuwe woning gaan krijgen, zodat we aan het klussen kunnen. Als alles meezit gaan we dan per half feb in ons nieuwe paleis wonen. Vind het een grappig idee dat het voor ons is gebouwd en helemaal met onze wensen. Je moet alles een keer gedaan hebben in het leven nietwaar??

Het enige waar ik een klein beetje tegen op zie is het hele huis behangen.......... Maar gelukkig hebben we vliesbehang, dat is vrij stevig en de lijm daarvoor moet je op de muur smeren dus dat gaat wel snel.

Spannend!!!!!

Geplaatst

hoi dames

ik zal ook eens hier mijn neus laten zien, jeetje, zo met het werken erbij vliegt de tijd echt hoor!!!!

Gewldig dat Ruben al draait, Imke doet dat nog niet maar zal niet lang meer duren denk ik, zij zet har benen ergens tegenaan, zet zich dan af en gaat schuin, nog even en ze draait, ben benieuwd!

Sinds 3 weken zit Imke nog maar op 4 voedingen, van het weekend kregen we zovaak te horen of ze echt niets tekort kwam? niet dat ze mager ism verre van dat maar omdat het nog maar zoe weinig is, daarom gebeld met cb en ze mag aan de groeten of fruit erbij, omdat er geen allergien zijn. Het advies was om met groenten te beginnen omdat ze dat over het algemeen minder lekker vinden dan fruit. Ze mag wat groenten en na een paar lepeltjes de fles erachteraan, Hoeft ze niet leeg te drnken maar wel voor tenminste 75%. Ben benieuwd, vandaag de kinderstoel opgehaald en in elkaar gezet en wil het zondag doen, dan is mijn moeder er ook,

Sinds gisteren maakt Imke ook echt andere geluiden, hard en zo anders, geweldig, onze hond moet wel weer wennen haha. Zodra ze begon te roepen/brabbelen dan rende hij naar de box en stond kwispelen onze aandacht te vragen, zo schattig!Hij was net zo trots als wij?

Goh Jane al weer 4 maanden, jeetje, zo snel zeg......de dagen vliegen echt vind ik en helemaal icm het werken.Toch valt het met niet tegen hoe snel ik mijn ritme gevonden had maar wellicht mede omdat Imke makkelijk is.

Roossie hadden jullie gisteren niet de afspraak in het zkh over de cryotp?

Geplaatst

Babeth leuk he om elke keer weer nieuwe dingen te ontdekken in de kleine. Ik heb ook van de week bij het cb bureau gevraagt hoeveel hij mot hebben. Hij moet minstens 5x 150cc drinken. Ruben drinkt steeds zijn flessen niet leeg vandaar dat ik het daar na ging vragen. Volgens internet is het 150cc per kg lichaamsgewicht. Hoeveel krijgt Imke nu per fles??? Zolang ze genoeg groeien is het goed toch?? Volwassenen eten ook niet allemaal dezelfde hoeveelheid.

Ruben is a.s. maandag ook al weer 4 maanden en 3 daagjes later is Imke dat toch ook echt!!! Grappig hoe Senna reageerd op de nieuwe geluidjes van haar.

Geplaatst

@Sandra ja het gaat echt hard! Wat goed van Ruben dat hij draait! Jane doet dat nog niet, ze kan het wel als ik haar armpje zo leg dat ze makkelijk kan draaien, maar nog niet uit zichzelf, maar zal wel snel komen. Ze houdt er nu van om naar mijn mond te kijken als ik zing of tegen haar praat, ze kijkt dan ook naar mijn tong echt grappig. Soms zit ze dan erg te lachen of kijkt heel serieus hahaha.......

Leuk dat jullie bijna in het nieuwe huis gaan wonen!!! Ook weer spannend en Ruben krijgt een nieuw kamertje.

@Babeth, leuk weer wat van je te lezen! Fijn dat je werkritme hebt op kunnen pakken. Hoeveel dagen werk je nu? Had je in het begin ook moeite met werken, die afstand van je kleine meisje ineens? 4 voedingen is idd best weinig, maar met de bijvoeding zal ze het vast goed doen. Jane zit op 5 voedingen, gezien het kolven op de woensdagen drinkt ze iedere keer 150 ml ongeveer.

We zijn idd naar het ziekenhuis geweest, maar dat was niet gisteren dat was 22 nov. We hebben een goed gesprek gehad met de gyn. Zij heeft ook de punctie gedaan en tp van de geslaagde ronde. Ze vroeg hoe de zwangerschap gegaan was en de bevalling. Alles besproken rond de cryo tp. Het zal in eigen cyclus gebeuren, alleen pregnyl prikken. Ik moet eerst 2 keer ongesteld worden eer ik me mag gaan aanmelden. Gezien mijn stimulatie geschiedenis, zou ik nog een icsi poging mogen wagen en misschien wel tot mijn 43ste, wat ik niet hoop natuurlijk, maar wel fijn te weten dat we mogen proberen tot die leeftijd, al zullen ze met die leeftijd er waarschijnlijk niet meer dan 3 doen. Maar eerst zou ik dan manlief moeten overhalen als er een nieuwe icsi poging nodig is, hij heeft geen zin in de spanningen. Maar ik laat die discussie nog liggen, eerst de cryo tp die moet gewoon slagen voor een lief brusje voor Jane. Zou zo mooi zijn uit dezelfde cyclus, toch een beetje tweeling hihihi..... Maar eerst wachten op de ongi, ik denk dat het april/mei wordt eer ik de tp kan gaan doen. Ik geef dus nog borstvoeding, vanaf eind januari zal dit minder worden en de ongi ook de kans krijgen.

Morgen dus naar het cb, ben weer benieuwd hoeveel ze gegroeid is. Jane heeft ook wat ruwe uitgedroogde plekjes op haar huid, dat wil ik bespreken. Ook wat rode uitslag maar dat komt door de kwijl en beetje zweet, met talkpoeder is het al een stuk minder, goede tip van mijn schoonzus. En dan nog de prikjes, ze zal dan wel weer lekker slapen daarna.

Vannacht was Jane ineens wakker om 03.15 uur, dat zijn we niet meer gewend. Manlief heeft haar een schone luier gegeven en haar tussen ons in gelegd. Ik dacht ik ga haar geen borstvoeding geven want dan zijn we ons ritme kwijt en mijn borsten van slag hihihi....en ik wil dit niet iedere nacht. Daarna weer goed geslapen, hopelijk roept ze vannacht niet.

Weer een dagje buiten de deur werken achter de rug, ben altijd weer blij mijn kleine meisje te zien heerlijk!

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie wij zitten ook nog steeds te dubben of we de cryo's gaan gebruiken, of dat we nu onze zegeningen tellen en ermee stoppen. Mede omdat Ruben heel tevreden en gezond is. Zo'n makkelijk kindje krijgen we nooit meer!!!!! Ik ben vooral bang voor wat er had kunnen gebeuren. De kans dat mijn placenta het had begeven en wij beide dus gevaar liepen was zeer reël aanwezig aan het eind van de zw en het is nu gelukkig goed afgelopen. Ik weet niet of ik het risico weer wil lopen met misschien hele andere gevolgen...... Mijn mening veranderd met mijn humeur momenteel en als het aan mijn man ligt stoppen we ermee. De weegschaal staat wel overwegend op stoppen moet ik zeggen en ook het feit dat ik van Gent nog steeds geen antwoord op mijn mail heb gehad helpt ook niet mee. Of we onze cryo's voor een jaar i.p.v. 3 jaar kunnen verlengen.

Het lukte Ruben gister niet om zelf weer te draaien, wel veel geoefen en vooral veel gehuil en frustratie. Zo mooi hoe je ziet dat hij elke keer weer wat sterker wordt in zijn spieren en dus ook steeds meer kan. Op die momentjes denk ik dat ik dat nog wel een keertje mee zou willen maken........ blijft moeilijk die keuzes he?

Dus ik heb het lieve kleine mannetje maar een beetje geholpen en hij had dan veel praatjes en plezier als hij eenmaal weer op zijn buikje lag.

Roossie veel succes op het bureautje straks en dat Jane maar niet te veel last heeft van de prikjes...

En over het eten en de hoeveelheden. Daar wordt het meeste over gevraagt bij het cb is mij verteld. Veel moeders zijn daar ongerust over, of ze wel genoeg krijgen. Als ze groeien, allert zijn, goede poep en plasluiers hebben is er niets aan de hand. De lijstjes zijn alleen maar richtlijnen en net als met groeien is het een hulpmiddel en gemiddelden. Een moeder kent haar kind het beste.

Geplaatst

@Sandra, ja begrijpelijk dat je het een moeilijke beslissing vind, omdat de zwangerschap ook voor jou niet altijd even makkelijk was en dan de risico's die je liep. Iedere zwangerschap is wel weer anders. Ik heb een fijne zwangerschap gehad met de normale kwaaltjes, daar ben ik erg dankbaar voor, maar bedenk me soms zal het de volgende keer ook zo goed gaan? Vooral ook gezien mijn leeftijd, wil daarom ook in ieder geval niet te lang wachten. En ja ik zou het ook allemaal nog een keer mee willen maken, de kraamtijd en zien hoe zo'n kleintje zich ontwikkeld, zo mooi om mee te maken! En vooral ook als je twee kleintjes hebt dat ze dan samen kunnen spelen.

Zo'n lief kindje kun je nog een keer krijgen hoor ;-) Je kunt altijd als je er klaar voor bent een afspraak maken met de gyn en alles bespreken, daarna kun je nog altijd beslissen. Vaak maakt zo'n gesprek heel veel duidelijk.

Vanmiddag naar het cb, ben benieuwd!

Vannacht heeft Jane toch doorgeslapen gelukkig. Ze lag om 21.00 uur al op bed, normaal pas om 22.00 uur. Heb haar wakker in bed gelegd, ze was tegen haar slaap aan het vechten. Na even wat gemekker was ze in slaap gevallen en werd vanochtend om 5.45 uur wakker.

Ohja hebben jullie ook zo'n last van haar uitval, leuk hé die hormonen hahaha..........achja gaat wel weer over, soms wel lastig. Hele plukken vallen eruit bij het haar wassen en Jane pakt soms ook mijn haar vast en dan heeft ze allemaal haren van mij in haar handje.

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie dat is allemaal waar wat je zegt. Maar een afspraak maken met de gyn doen we alleen als we besluiten er voor te gaan. We hebben daar ook gewoonweg de tijd niet voor en zijn met het huis bezig en dat gaat toch even voor nu. Maar komt tijd komt raad. Natuurlijk weet ik dat een volgend kindje net zo makkelijk kan zijn ;)) maar bij wijze van spreken. En tja mijn zwangerschap, die zou ik zo idd niet meer over willen doen. Maar ook dat kan elke keer anders zijn. Net als met de hele mm alles kan maar hoeft niet hihi.

Ik heb gelukkig geen last van haaruitval. Ik heb van mezelf al veel en dik haar wat ze heel erg hebben moeten uitdunnen mijn laatste kappersbezoek dat het niet eens op zou vallen als mijn haar uitvalt!!! Tja hormonen he, het blijven rare dingen.

Geplaatst

Hoi hoi,

Roossie ik werk 3 dagen, 's-avonds kom ik dan aan weinig toe en op de dagen dat ik vrij ben wat extra devhanden uit de mouwen maar wil echt Imke 100% de aandacht geven op de momenten dat ze wakker is.

Hiecwas het op het cb?

Wij hebben ook nog cryo's maar denken er nog even niet aan.....Ik weet dat als het lukt ik weer een cerclage krijg + prolutoninjecties en veel moet rusten.....

Sandra Imke drinkt 3x een fles van 180cc (6 schepjes) en de laatste is 210 (7 schepjes) en 2 eetlepels pap.

Vandaag toevallig veel wakker en wel 5 voedingen maar an de kaatste gewoon 180cc + 2eetl pap.

Geplaatst

@Sandra, ja je moet ook alleen een afspraak met de gyn gaan maken als je er klaar voor bent om een cryo tp te overwegen. Ga eerst maar lekker aan de gang met je nieuwe huis!! Ik heb ook veel dik haar, daar ligt het dus niet aan, ik heb wel lang haar. Ik hoorde van een collega dat zijn vriendin dat ook heeft. Ja hormonen zijn rare dingen idd. Heb nog steeds beetje zwangerschapsdementie.

@Babeth hoe vond je het emotioneel om weer te gaan werken, een hele dag zonder Imke?

Bij het cb is Jane weer door de keuring heen gekomen. Ze weegt nu 6240 gram en is 65 cm.

Voor de droge huid plekken heeft ze geadviseerd om bepanthen creme te smeren, heb dat gelijk gehaald. Mocht het erger worden moeten we met haar naar de huisarts.

Ze heeft haar prikjes gehad, bij de eerste gaf ze geen kick bij de tweede die meer prikkelt moest ze toch wel huilen maar na het aankleden was dat toch over en heeft ze lekker geslapen in de wandelwagen. Mijn man gaat altijd mee naar het cb hij komt dan even snel met de auto vanuit zijn werk, hij wil er graag altijd bij zijn en het mag van zijn werkgever.

Qua bijvoeding adviseerde ze om er mee te beginnen als ze meer om de borst gaat vragen. Dat ze meer op haar handjes sabbelt kan ook een teken zijn dat ze die nu ontdekt heeft. En dan beginnen met fruithapjes, omdat het anders al gelijk teveel ten kostte gaat van de borstvoeding. Nu hoeft ze pas als ze 1 jaar is prikjes en met 6 maanden moeten we terugkomen om te kijken hoe ze zich verder ontwikkeld.

Misschien moet ik zelf ook naar de huisarts heb nog last aan mijn rechter voet. Ik kan wel goed lopen maar als ik een tijdje gezeten of gelegen heb en ga weer lopen dan loop ik eerst een tijdje zowat mank, er doet een plekje pijn onder mijn voet.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hier staan de stoofpeertjes op en Jane ligt te slapen in haar wipstoel. Gisterenavond bij mijn schoonzus en nichtjes geweest. Was er met Jane op bezoek terwijl manlief met mijn zwager naar Ajax was. Het lukte dat Jane twee keer even geslapen had, maar toen we thuis waren wilde madam niet meer slapen. Ik merkte ook dat haar slaapzak te klein geworden was, haar maar de winterslaapzak eens aan gedaan die is veel ruimer en dan hoeft ze geen dekentje op. Uiteindelijk lag ze toch nog tussen ons in en zijn we met z'n 3tjes gaan slapen. Ik wilde haar nog op haar eigen bed leggen als ze eenmaal sliep, maar dat is niet gelukt. Ze is ook in haar éénkennige fase, ze begint nu iedere keer te huilen als iemand anders haar vast heeft, achja gaat ook wel weer over. Ze raakt ook steeds meer bewust van alles om haar heen.

We zijn gisteren ook wezen winkelen, manlief bleef onverwachts thuis omdat voetbal niet door ging. We hebben sinterklaascadeautjes voor ons zelf gekocht, mijn man de nieuwe Wii Zelda en ik de wii zumba. We hadden bijna een ipad gekocht, maar ik vind het zo'n hap geld en veel tijd hebben we er nu toch niet voor. Voor Jane hebben we zo'n babygym gekocht van chicco de i-gym, ze vindt hem wel leuk maar nog voor eventjes.

Van de week eens kijken of ik een afspraak kan maken met de kapper bij mijn zwangerschapsyoga-genootje. Bij haar mag ik Jane meenemen, ze heeft haar kapperszaakje gewoon thuis, dus dat is wel ideaal.

Voor mijn voeten ga ik morgen maar even de huisarts bellen. Schijnt toch veel voor te komen last van je voeten tijdens en na je zwangerschap. Ga ik gelijk de rode plekken op Jane's huid laten zien.

Fijne Sint en zondag!

Liefs Roossie

Geplaatst

Op deze 5 december ben ik een beetje emo meiden. Hadden jullie dat ook dat je terug in de tijd gaat en vorig jaar hadden we onze punctie dus. Jawel onze zoon was en is een echte suprise!!! De echofoto zojuist bekeken van de tp welke me zoveel kracht had gegeven toendertijd. Ik moest visualiseren van mijn acuarts en ik had er een heel altaar van gemaakt Haha en met succes Jippie!!

Inmiddels drie maanden en meneertje weegt 7066 en is al 63,5 klein. De prikjes trotseerend en de krampen ook maakt hem echt tot een stoertje. Deze week starten we met een nieuwe melk voor koemelkallergie en hopen dat hij nog beter gaat. Zijn voeding blijft nog 5/180 en speen drie is in gebruik. De Sint heeft hem een schommel gebracht en met kerst gaat hij van zijn wieg naar ledikant. Heerlijk al die kleine stapjes we blijven genieten hier!!!

Dank U Sinterklaasje

Geplaatst

Roossie leuk he moedertje zijn.. Ruben slaapt over het algemeen goed bij anderen en ook in zijn eigen bed. Als hij tussen ons in zou liggen doe ik geen oog dicht. Meneertje is nogal luidruchtig tijdens zijn slaap af en toe dus dat doet hij maar in zijn eigen kamertje hihi.

Tja Moto een jaar geleden stonden we er allemaal anders voor. Wij zaten toen nog in de vreselijke ww en nu is hij precies al 4 maandjes oud!!

Vandaag weer bij CB geweest. Is in een week amper gegroeid, maar 24 gram. Hij eet/drinkt zeer slecht dus moeten we hem bijvoeding gaan geven. Hij blijkt de fles niet meer interesant te vinden. Dus aan de fruit- groentehap en pap. Daarnaast zijn flessen aan blijven bieden 200cc per fles. Hopelijk is deze fase snel voorbij. Ik weet dat ik ook een hele slechte eter was als baby zijnde dus dat heeft ie dan van mij hihi.

Verder doet hij het goed. Hij is al vroeg met draaien van rug naar buik zei ze. En hij doet het vaak en is er erg fanatiek in. Je zou toch zeggen dat ie daar honger van krijgt nietwaar? Nou voorlopig zijn we weer voor een half jaar van de prikjes af. En over 2 maanden weer terug. Maar ik ga nu wel even wekelijks wegen,als ik niet moet werken om zijn groei in de gaten te houden. Verder is hij allert en vrolijk.

Roossie wij hebben ook een chicco palesto duo gym gekocht. Hij kan hier op zijn rug onder spelen en je kan hem ombouwen zodat hij op zijn buik kan spelen. Ook kan je het muziekding eraf halen en aan de box hangen. Erg grappig.

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]3026[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3027[/ATTACH] Ruben aan het spelen met zijn nieuwe speeltje. Nog niet te lang, maar hij vind het geluid en de lichtjes erg interesant.

Geplaatst

@Moto, ja bijzonder hé Sinterklaas met je kleintje al beseffen ze het nog niet. Ook apart gevoel hé dat je tp dan alweer een jaar geleden is en het resultaat ligt in goede gezondheid in je armen, echt wonderlijk!

@Sandra, wat leuk die foto's wat kan Ruben goed op zijn buik liggen. Wij hebben ook zo'n babygym. Af en toe trekst ze er wel aan als ze eronder ligt en dan hoort ze geluidjes, die vindt ze ook erg leuk. Ruben is inderdaad een vlotte boy dat hij al zo fanatiek draait. Jane is nog niet zo van het draaien maar ik denk dat het niet lang meer duurt. Vandaag pakte ze voor het eerst haar voetjes vast, gisteren trok ze al aan haar veterje van haar slofjes hihihi......

Hopelijk wil Ruben wel van de bijvoeding eten, lastig dat hij zo slecht eet hopelijk is die fase idd snel voorbij!

Zijn jullie ook zoveel aan het zingen? Jane is gek op de liedjes en youtube filmpjes van Nijntje. Nijntje op dansles en Boris beer erg grappig. Manlief had het gisterenavond nog niet gehoord, draaide hij het toch maar af terwijl Jane al in bed lag, hij kan blijkbaar geen dag meer zonder hahaha........

En met O kom maar eens kijken vind ze ook prachtig, ze wordt daar gelijk stil van. Nu maar eens gaan kijken welk kerstliedje ze mooi vind, anders zingen we met pasen nog sinterklaasliedjes hahahaha........

Ik heb Jane maar wat warmer aangekleed in toegedekt, het is snachts nu echt flink kouder. Ze heeft nu een winterslaapzak, katoenen pyjama, lakentje en dekentje op. Het is af en toe zoeken wat nu fijn voor haar is als de temp veranderd. Te warm is ook weer niet goed. Ik heb ook het luchtrooster dicht gedaan, manlief vond dat niet nodig die zei alsmaar dat erook frisse lucht naar binnen moet komen. Het kamertje is niet benauwd, vanochtend voelde de handjes niet meer als ijsklompjes aan, nog wel koud natuurlijk maar niet zo super koud.

Het is nu 16 graden op haar kamertje en soms zelfs 15.

Ik wil ook nog wat truitjes voor haar kopen, we hebben haast alleen maar shirtjes. Het liefst zou ik het zelf breien maar ik weet niet waar ik de tijd nu vandaan moet halen hahaha......achja lekker shoppen.

Ohja vandaag heeft Jane haar voetjes ontdekt, ze pakte ze ineens beet tijdens het verschonen. Gisteren trok ze al aan haar vetertjes van haar slofjes.

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie ik ga vanmiddag als Ruben wakker is ook eens naar de filmpjes op you tube zoeken.

Ik heb 2 cd's van VOF de Kunst met kinderliedjes en ik zing dan ook zachtjes mee, Ruben vind het geweldig. Hij heeft zijn voetjes nog niet ontdekt, er al wel een keer heel geïntereseert naar gekeken. Knietjes pakt hij wel heel soms beet.

ja het aankleden in bed ivnd ik ook nog steeds moeilijk. Bij Ruben is het vaak te warm in zijn kamertje zo rond de 19 graden. Ruben draagt nu buiten een jasje wat eigenlijk te groot is maar beter te groot dan te klein. Kan hij even deze winter mee door.

Ik ben nu echt bewust aan het genieten van de kleine man en laat verder de boel de boel maar een beetje.. Deze fase komt niet meer terug en maak datn ook veel foto's en heb nu het fimpjes maken met de foto camera ontdekt. Zo kunnen mijn ouders op afstand toch zijn capriolen meemaken.

Ik heb echt weer zo'n emo dagje, schuif het maar op de hormonen hihi.

Geplaatst

@Sandra, je hebt groot gelijk hoor om heerlijk van je manneke te genieten. Vooral na die lange weg die je bewandeld hebt en hij groot zo hard! Leuk hé filmpjes, wij maken ook filmpjes met de filmcamera 1 bandje van 60 min. is al bijna vol hahaha...... En emodagjes horen erbij, die heb ik ook soms.

Moet nu uitkijken met wat ik bij haar doe, ze doet nu al van alles na. Ik deed bijv. brrrrrr met mijn mond en dat doet zij nu ook steeds alleen komt er wel veel speeksel vrij hahaha......ze kijkt er dan ook zo ondeugend bij.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden