Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ witje als ik jullie was zou ik hem niet vervroegen want over 3 weken gaat de klok een uur achteruit dus dan kan je weer beginnen

dan zit je nu goed!

logeren ging prima ze heeft net zogoed geslapen als thuis. om 8 uur heb ik der uit bedje gehaald

heerlijk hoor als je kind zo lekker kan slapen. nu hopen dan mijn man beetje optijd thuis komt

heb nog niks van hem gehoord mis hem wel hoor!

morgen naar cb zo benieuwd wat ze nu weegt!

fijne avond allemaal!

knuffel van ons

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sky dat komt mooi uit dat de klok een uur terug gaat. We willen de laatste voeding van hem om 21 uur proberen te krijgen, dus als we nu om 22 uur geven is het dan om 21 uur!!

Fijn dat het logeren zo goed is gegaan.

Succes bij het CB krijgt ze dan haar eerste prikjes???? Zo ja succes.

Geplaatst

@Sky, wat fijn zeg dat het uitlogeren goed gegaan is! Succes bij het cb!

@Sandra, goed zeg om alvast in het ritme proberen te komen voor als hij naar de kdv moet.

Hier gaat het ook beter, gisterenavond ook beetje huilerig maar na wat boertjes laten ging het weer. En ze heeft vannacht van 24.00 tot 7.30 geslapen, toen lag ze nog wat te brabbelen en om 7.50 uur ging ze huilen om drinken. Ik heb dus heerlijk kunnen slapen en dat scheelt wel. We hebben vannacht ook weer een warme kruik in haar bed gedaan, ik denk dat dat enorm scheelt. Ze heeft ook snel last van koude voeten misschien wordt ze daar wakker van. Na haar voeding haar in bad gedaan, maar het lijkt erop dat ze het in bad gaan steeds minder leuk vind, dat wordt nog wat! Misschien vindt ze het straks leuker als ze kan zitten.

Vanavond babyshowen bij zwangerschapsyoga, heb er veel zin in!

Liefs Roossie

Geplaatst

@sky, fijn dat ze de prikjes gehad heeft. Jane woog ook 5120 gram toen ze haar prikjes kreeg, ze was alleen 3 cm langer.

Ik heb gisterenavond een erg leuke babyshowavond gehad van yoga. Zo leuk al die babes op een rijtje. Helaas ontbrak er eentje omdat hij net een liesbreukoperatie achter de rug had, de mama was er wel. Jane is de oudste, dan komen er 5 jongetjes en als afsluiter nog een meisje van ruim 4 weken. We hebben ook een rondje gedaan waarin ieder haar bevallingsverhaal deed en de yoga docente had nog het een en ander uitgelegd over krampjes, kindje dragen e.d. Blijkt bijv. dat een baby bjorn niet goed is voor de heupjes, de benen bungelen er dan ook zo bij. Een draagdoek is beter, die ondersteund het kindje beter en ook je rug. Heb ook op het punt gestaan zo'n doek te kopen, maar dacht later dat we het ook wel met de babybjorn die we al van iemand hadden overgenomen zouden redden, maar ga er nu toch maar eentje kopen. En als je de kleine optilt kun je het beste altijd het kontje ondersteunen. Heeft te maken met bewustwording en ook de heupjes. Manlief deed dat altijd al, maar ik niet vooral met borstvoeding niet van ene borst naar andere, maar ga er nu meer op letten.

Normaal doet de yogadocente de babyshow 's ochtends, maar dan moesten een paar een oppas voor hun andere kindje regelen, daarom werd het een babyborrel. Ik heb maar geen alcohol gedronken, anders ging ik denk ik stuiterend naar huis na ruim 1,5 jaar geen alcohol gedronken te hebben en ik drufde het niet aan met de borstvoeding. Ik mis het ook niet hoor, doe al zo lang zonder.

Ik had het wel druk, eerst boodschappen doen, bij C1000 nog een gratis babypakket gehaald. Thuis hartige taart gemaakt en salade, Jane tussendoor voeden en toilet schoongemaakt. Mijn man ging nog stofzuigen en toen kwam de kraamvisite. Na het eten ging ik naar de babyshow. Was een erg drukke dag, maar wel leuk.

En morgen komt mijn broertje weer logeren, hij komt weer even over uit Engeland voor de verjaardag van zijn dochtertje. Morgenavond hebben wij een verjaardag en hij past even op Jane, ben benieuwd hoe ik het ga vinden......En zondag verjaardag van een nichtje. Druk druk druk............

Fijn weekend!!!

Liefs Roossie

Geplaatst

Het is hier rustig in het topic!! Hopelijk hebben we het gewoon allemaal veel te druk met het genieten van onze kleintjes.

Wij hadden afgelopen zaterdag toch wat niet te geloven. We zijn lekker op stap gweest en de voedingstijden waren een beetje rommelig geworden. Op de verjaardag van schoonpapa was hij maar zo onrustig en huilerig en wilde niet goed slapen. Later thuis gaf ik hem zijn voeding voor hij naar bed zou moeten en toen kwam ik tot de ontdekking dat hij gewoon een fles te weinig had gehad.... Wat voelde ik me een slechte moeder zeg.... geen wonder dat hij zo aan het huilen was. Wat ongelooflijk stom. Dit gaat dus hopelijk niet meer gebeuren.

Maandag ook weer naar weegspreekuur geweest. Hij weegt nu ruim 4600 gram en is al weer 53 cm groot. Hij loopt mooi paralel net onder de onderste lijn in de groeicurve. Hij doet het goed!!! Hij krijgt nu 5 flessen van 200cc voeding die hij bijna allemaal leegdrinkt.

We zijn ook gestopt met het slapen in de dichtgenaaide slaapzak. Hij kon zijn armpjes door zijn keelopening krijgen. En hij slaapt nu ook goed zonder. Gelukkig maar, vond het zo'n aandoenlijk gezicht, net of hij geen armpjes had hihi.

Roossie hoe was je avondje weg en het oppassen van je broertje?? Wel gezellig dat hij er was zeker.

leuk he zo'n terugkom moment van een klasje. Wij hebben het ook al gehad van de zw-gym.

Ik vind het wel grappig dat de yoga lerares zegt dat de beentje bungelen in een draagzak. Als je je kindje gewoon draagt ondersteun je zijn billetjes en bungelen zijn beentjes toch ook??? Kan me niet voorstellen dat het echt kwaad kan als je zo eens een tijdje rondwandeld, hij zit er toch geen hele dagen in? En je ziet ze echt veel lopen, CB bij ons heeft er ook niks over gezegt, terwijl wij vanwege de stuit nog rekening met zijn heupen moeten houden. Zo zie je maar, zo veel mensen zo veel meningen. Maar met een draagdoek heb je wel meer je handen vrij denk ik en kan je zeker als je het in huis gebruikt ook nog wat doen terwijl de kleine lekker dicht tegen je aan is.

Geplaatst

@Sandra, ik heb ook soms zo van jeetje wat huilt ze en dan kijk ik op de klok ohhhh ze heeft groot gelijk ze heeft honger! Fijn dat Ruben het zo goed doet, 200cc is al een flinke fles zeg!

Wij hebben hier regeldagen gehad, nu is de rust weer wedergekeerd. Ik merkte ook met kolven dat ik nu meer melk produceer, eerst was het 90ml nu kan ik wel 160ml kolven.

Eerste avondje uit was wel leuk al was ik wel weer blij om bij mijn meisje weer te zijn. Ik heb af en toe op mijn mobiel gekeken, mijn broertje smste 2 keer om te zeggen hoe het ging. Het is allemaal goed gegaan, alleen had ze niet de hele fles leeggedronken zodat ze om half 5 alweer wakker was.

Het was inderdaad gezellig dat mijn broertje er weer was, hij is ook gek op zijn nichtje. Hij heeft ook weer met haar kunnen knuffelen. Gisteren was hij met zijn dochtertje bij ons om haar verjaardag te vieren. We zijn naar een speeltuin geweest, dat was dollepret!

Over die draagdoek, ja de meningen zijn erover verdeeld idd over baby bjórn en draagdoek. Het is ook maar wat je fijn vind. Met de baby björn bonkte het hoofdje van Jane tegen mijn borstbeen aan door de ruimte die ertussen zit, met een draagdoek heb je dat niet. Ook ondersteunt een draagdoek de rug beter. En idd als je de kleine draagt bungelen de beentjes er ook vaak bij, maar als je de kleine in een draagzak doet ofzo loop je wel langer met de kleine rond en bungelen die beentjes er ook langer bij dat wel. Ik had wel met die babybjórn dat ik de neiging had om de kleine nog op te tillen bij haar kontje, ik weet niet hoe dat voor me voelt met een draagdoek. Ik ga er eentje in ieder geval bestellen, vooral ook omdat ik ook thuis ga werken, dan kan ik als ze verdrietig is en bij me wil zijn haar in de draagdoek dicht tegen me aan dragen en zo toch wat dingen gaan doen.

Vandaag ben ik naar mamacafé geweest dat georganiseerd wordt door mijn yogadocente. Daar komen allemaal jonge moeders bij elkaar om elkaar te ontmoeten. We hadden met een stel van yoga afgesproken. Het was erg gezellig en het werd druk bezocht. De borstvoeding wilde alleen niet lukken, het was te rumoerig voor Jane en ik ben zelf natuurlijk ook onrustiger om in het openbaar borstvoeding te geven. We zijn daarom daarna maar naar huis gegaan, ze was wel weer even stil omdat ze wel wat al gedronken had. Nu ga ik nog een meeting bij ons thuis organiseren voor in januari.

Volgende week moet ik weer gaan werken, heb er echt geen zin in, maarja er moet weer gewerkt worden. Gelukkig hoef ik mijn meisje maar eenmaal in de week te missen.

Hoe is het met de anderen?

Soms lastig om even te computeren tussen de zorg van de kleine door. Als ik ga werken dan moet ik opstaan na de eerste voeding van de kleine, dan slaapt ze nog en dan in de middag nog even.

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie fijn dat de bv nog steeds zo goed verloopt, wat een hoeveelheid met kolven zeg!!! Als ik dat zo lees vind ik het wel heel jammer dat het bij ons niet gelukt is, maar als ik dan zie hoe goed ons manneke het op kunstvoeding doet ben ik ook trots!!

En een gezellig weekend gehad, mooi. Daar kun je dan weer lekker op teren, zulke dingen zijn belangrijk nietwaar?

Volgende week al weer werken? Pff kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Gelukkig hoef je je meisje maar 1 dag missen. Waar gaat ze heen, naar opa en oma of naar kdv?

Mijn verlof loopt 30 oktober af en dan heb ik nog 4 weken vakantie. Mijn eerste dienst staat ingeroosterd op 3 december. Volgende week gaat Ruben voor het eerst 2 ochtendjes net het kdv. Daar zie ik meer tegenop dan tegen het werken. Dan ben ik bezig en heb ik niet zo veel tijd om er aan te denken, maar met de oefenochtendjes is dat toch weer anders.

Leuk die ontmoetingsplaatsen voor bv moeders!! Als je vaker gaat zal ook het bv geven makkelijker gaan worden. Alles moet je leren hihi.

Geplaatst

@Sandra, ik kan me voorstellen dat je het jammer vindt dat de bv niet wilde lukken. Ik ben ook nog steeds verwonderlijk dat mij het lukt en was ook verbaasd om die hoeveelheid.

Maar het is zoals je zelf zegt erg fijn dat Ruben het goed doet op kunstvoeding en dat het verder goed met hem gaat.

Als Jane poept moet ik altijd aan mijn neefje denken die darmproblemen had en een tijdje clysma's moest hebben, zo zielig! Gelukkig gaat het nu goed met hem en zie je hem opbloeien.

Vandaag had ik iets grappigs met bv geven, er kwam een enorm snel straaltje uit mijn borst, ik riep heel snel mijn man en die heeft het ook gezien hahaha......net een fonteintje. Had het ook eerder maar niet zo'n lange straal als nu. Arme Jane had haar gezichtje onder de druppels.

Ja is erg leuk mamacafé, helaas altijd op woensdag en dan moet ik altijd buiten de deur werken. Gelukkig willen we ook buiten mamacafé ook met elkaar afspreken.

En de bv wilde niet lukken in mamacafé omdat het erg rumoerig was daar, dan is de omgeving te onrustig voor Jane om te drinken ze ging iedere keer huilen, ik kreeg het er helemaal warm van, warm kind, kussen en zij huilen. Thuis heeft ze relaxt kunnen drinken. Die kleintjes zijn zo gevoelig nog voor prikkels. Zondag ook waren we bij mijn schoonzus, nichtje was jarig, ineens begon ze te huilen. Ben even met haar op de gang gaan staan om haar tot rust te laten komen en dat lukte. Gelukkig ging veel visite weg, daarna had ze niet meer zo last van die prikkels en viel ze in slaap.

Ja werken heb er geen zin in hahaha.......maar misschien wel als ik eenmaal weer bezig ben. Ik bouw het rustig op, als dat lukt tenminste. En de woensdagen dat ik er niet ben, dan is mijn man thuis, dan is het papadag. Ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan, is even wennen voor hem voor het eerst een dag alleen met Jane.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hoe is het met iedereen? Druk met de kindjes en genieten van de zon?

Ik ben weer bij geloof ik. Vandaag mijn allerlaatste officiele verlofdag, morgen moet ik echt aan de slag. Gelukkig begin ik lekker thuis te werken. De ochtend ga ik denk ik beginnen met babymassage cursus hahaha.......en daarna begin ik maar even aan mijn administratie en een klant op te bellen of ik nog voor ze kan werken. Als dat niet zo is, niet erg, was altijd veel werk maar betaalde niet veel. Zo heb ik dan meer tijd voor Jane. Ik kan natuurlijk ook zelf afzeggen, maar als zij dat doen is het makkelijker hahaha........achja ik kijk hoe het gaat, lukt het niet dan bel ik ze af.

Verder geniet ik enorm van het mooie weer en heb dan ook flinke wandelingen gemaakt. Afgelopen vrijdag wilde ik naar de Hema en naar de markt, die liggen ver uit elkaar, ik denk dat ik zo'n 10 km gelopen heb? Ik had bij de Hema een winterslaapzak gekocht voor Jane, een erg leuke met rozen. Ik had nog 15% stickers en die lekker gespendeerd. Nu hebben ze weer een winterslaapzak in de aanbieding voor 14 euro, zo leuk. Ik was vrijdag ook zo blij als een kind met de slaapzak hahaha.. Dus misschien ga ik vandaag wel weer aan de wandel, het is super weer wel koud.

Gisteren nog kraamvisite gehad, vrienden van mijn man, was gezellig.

Woensdag moet ik echt gaan werken, heb gebeld naar mijn manager en die klonk blij dat ik weer wilde komen. Het gesprek ging zo snel dat ik vergeten was of hij een kamer heeft voor me kunnen regelen om te kolven. Nu weer gebeld en gesmst, maar nu krijg ik hem weer niet te pakken, achja komt wel goed. Maar wat zie ik op tegen deze werkdag, kan soms wel gaan huilen bij het idee. Manlief is zo lief dat hij me gaat brengen, gaat hij daarna met Jane door naar zijn vader. Ik had tijdens mijn zwangerschap niet gedacht dat dit gevoel zo sterk is. Maar is ook niet gek, je draagt je kindje 9 maanden bij je, dan is ze ineens uit je buik, dan gaat ze op een andere kamer slapen, en dan zie je haar ineens een gedeelte van de dag niet. Zo voelt er steeds meer een grotere afstand. Heb het met yoga genoten over gehad, zij hadden hetzelfde en mijn schoonzusje ook. Je voelt je gewoon kaal zonder je kind.

donderdag weer naar het cb, dan krijgt Jane weer haar prikje.

Het is erg leuk te zien hoe Jane zich ontwikkeld, ze kan nu al engels ze zegt mummm hahaha.. en ze grijpt al steeds meer om haar heen naar speeltjes en ze lacht steeds meer. Het woordje ohwww vindt ze ook prachtig. Donderdag is ze alweer 3 maanden!

Liefs Roossie

Geplaatst

Idd Roossie succes vandaag.

Ons manneke is gister voor het eerst naar het kdv geweest. Jeetje wat was het moeilijk om hem daar achter te laten. Eenmaal weg was het niet zo erg, leek het net of hij gewoon lag te slapen. Maar toen ik de deur uit ging om hem te halen, voelde het erg leeg om hem niet bij me te hebben bij het dichttrekken van de voordeur. Mijn vriendin was er gelukkig om de stilte te verdrijven.

Morgen mag hij weer een ochtendje, gelukkig is papa dan ook vrij.

Geplaatst

@Ursela, dankjewel! Hoe is het met je, druk zeker met de kindjes.

@Sandra, ik kan het me voorstellen dat het moeilijk voor je was Ruben weg te brengen.

Vanochtend ben ik naar babymassage geweest, was erg leuk. Heel fijn om zo met je kind bezig te zijn, nu moet ik thuis een keer met haar gaan oefenen voor de volgende les. Daarna bij de AH wat boodschapjes gedaan, wasje gedraaid, beetje administratie, Jane in bad en toen sliep Jane en ik heb mijn administratie afgemaakt en mijn klanten op de hoogte gesteld dat ik weer werk. Ik ben 1 klant kwijtgeraakt, dat vermoeden had ik al, de positie-baby en kinderkleding winkel. Ik ben er niet rauwig om, was altijd veel werk en het betaalde weinig. Zo heb ik meer tijd voor beter betaalde klussen en meer tijd voor Jane. Ik heb wel weer een paar opdrachten in aantocht.

Morgen buiten de deur werken, ik hoop dat de dag snel om is, ik ga gewoon op tijd naar huis! :-)

Liefs Roossie

Geplaatst

Sandra, pff, jeetje wat moeilijk om ruben achter te laten. Ik vond het al moeilijk met merel en zij was 14 maanden. Ach, het is waarschijnlijk veen doorbijten. Maar toch jammer dat je niet twee sandra's kan zijn, eentje die gaat werken en eentje die bij ruben blijft.

Roossie, zo te lezen ben jij enorm aan het genieten van je meisje. Goed zo!

Hier gaat alles prima. Druk inderdaad. Moet nu eigenlijk mezelf aankleden om merel zo naar de barnehagen (kdv) de brengen maar storm slaapt nog en heb nog even geen zin. Dan maar iets later. Ik ben enorm aan het genieten van storm. Hij lacht veel en doet het liefst niets anders dan je aankijken en tegen je 'praten', erg leuk, merel had dit veel minder. Verder blijft het een hongerig mannetje, overdag om de twee uur en snachts rond 22, 3 en 6. Soms ook nog rond 2400. Hoort bij borstvoeding. Ondanks de doorbroken nachten ben ik erg blij dat het zo goed gaat met de bv.

Ik krijg houten puzzelstikjes op mijn toetsenbord gegeooid, iemand wil aandacht..

Geplaatst

Nou Ruben heeft zijn eerste ziekte te pakken. De flessen kwamen er met kracht weer uit en we zijn dinsdagavond naar de HAP geweest. Hij is daar onderzocht en geen bijzonderheden. We moesten het in de gaten houden maar het heerst momenteel hier dus waarschijnlijk heeft ie zijn eerste bacterie bij de kdv opgelopen.

Gister naar kdv geweest 's morgens. Hij had netjes zijn fles van 200cc leeg en binnengehouden. We zijn hem gaan halen om half 1 en bij thuiskomst een hele dunne poepbroek, ok nou daar gaan we dan.

Regelmatig spuitluiers gehad en flesvoeding uitgespuugt. Hij kreeg al minder voeding omdat we zo veel weg moesten gooien steeds of hij het gewoon liet staan.

Vanmorgen moest ik voor mezelf naar de ha en hij vroeg eerst naar het spugen van de kleine. Nou hij spuugt nog steeds. Hij heeft hem aan de ORS gezet om uitdroging te voorkomen, maar ja ben daar nu mee bezig en hij moet het niet hebben. Hij heeft van de 50 die hij moet drinken net geen 20 cc op. En dat was meer per ongeluk dan dat hij het echt wilde. Hij vind het niet zo lekker geloof ik. Tja het is ook een heel ander smaakje. Aanhouder wind dus hopelijk als hij straks honger krijgt drinkt hij wel wat meer. Ik moet nu de flesvoeding vervangen voor de ORS vandaag, als hij blijft spugen dan wil hij de kleine man morgen weer zien.

Ik ga 11 november 24 uur met een bloeddruk meter omlopen om een langer beeld van bloeddruk te krijgen. Bij controle metingen is hij nog steeds te hoog dus hij wil een 24 uurs beeld hebben. Ben benieuwd wat daar uit komt.

Ben "blij" dat dit niet gebeurt terwijl ik moet beginnen met werken, maar dat ik nu nog een paar weken vakantie heb.

Geplaatst

@Ursela, wat heerlijk dat je zo van Storm geniet! Het wordt een flinke kerel zo te lezen. En ja ik geniet zo van ons meisje, ik vind haar echt zo'n verrijking van ons leven.

@Sandra, ohw wat naar zeg dat Ruben ziek is en dat gelijk na de eerste dag kdv! Hopelijk gaat het goed met de ORS! Oh en jou bloeddruk nog niet goed, benieuwd wat uit je 24 uurs meting komt. En ja als je al werkte dan had je toch vrij genomen, ik zou niet met zo'n meter naar je werk gaan.

Hier dus de eerste papadag achter de rug. Ik heb zo'n lieve man, hij heeft mijn lunchpakketje gemaakt, Jane verschoond en aangekleed vind hij ook erg leuk hoor en mij naar m'n werk gebracht. Op de parkeerplaats Jane nog even geknuffeld en toen moest ik echt gaan voordat ik in huilen zou uitbarsten. Ik liep diep ademend naar de deur om niet met tranen met tuiten te lopen. Eenmaal op ons kantoor ging het wel weer en de manager kwam ik ook gelijk tegen. Hij had een kolfkamer voor me geregeld, een doucheruimte op de bg. Die ruimte was wel ok, zit zelfs een bankje in en een wastafel en de deur kan op slot, prima dus.

Maar wat is het dan gek zeg om dan weer terug te komen en de anderen te zien. Ik moest eerst even landen, maar werd gelijk aan het werk gezet hahaha........ik had mijn jas nog niet uit of ik moest iemand iets uitleggen, maar kon hem niet super veel helpen want veel was toch wat weggezakt. Wist zelfs mijn wachtwoord niet meer, maar die was gelukkig snel gereset. Helaas was 1 collega er niet waarmee ik veel samenwerkte en me ook veel uitlegde waar wat te vinden is. Zo heb ik toch wat zitten stressen helaas en een collega kreeg ook nog een conflict met de manager al met al werd het aan het einde van de dag niet gezellig op. Aan het einde van de dag kwam mijn man en Jane me ophalen, maar het duurde langer dan ik dacht dat ik klaar was. Ik stond ook op spannen dacht ik kan nog wel thuis gaan kolven als ik op tijd klaar ben, maar dat duurde dus langer pffff, begon ondanks de zoogcompressen te lekken gelukkig had ik iets zwarts aan. om 18.00 uur was ik wel klaar en ben ik naar de manager gestapt en hem uitgelegd wat er nu wel of niet gelukt was. Aan het einde zei hij ok is goed en tot volgende week. Wat was ik toen moe zeg poeh en wat was ik blij mijn meisje weer te zien en mijn man. Wat heerlijk dat hij me kwam ophalen. Thuis snel gekolfd en daarna ook Jane gevoed. Lekker omgekleed in mijn huiskloffie en zo lekker bijgekomen. Manlief had zelfs lekkere hutspot gemaakt.

Mijn man heeft een heerlijke dag gehad met Jane, nadat hij mij had weggebracht is hij even naar zijn vader gegaan en daarna boodschappen wezen doen en heeft zelfs staan strijken. Het drinken uit het flesje was ook goed gegaan, ik had ook een goede voorraad aangelegd.

Vandaag naar het consultatiebureau, krijgt ze weer een prikkie en wordt ze gecontroleerd door de kinderarts. Manlief gaat waarschijnlijk ook weer mee, erg leuk hij wil overal mee naar toe net zoals toen we in behandeling waren.

Ik ga Jane even in bad doen en mezelf ook even wassen.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hier zijn de prikjes weer gezet. Arme meis heeft even flink gehuild, maar daarna lekker geslapen in de kinderwagen. Heb boodschapjes gedaan en thuis opgeruimd. 4 grote dozen met pampers in de commode weggewerkt. Ohja Jane is nu 62,7 cm en weegt 5710 gram. Alles was ok de heupjes ook. Deze kinderarts zag niets aan haar heupjes. Deze keer was het ook een erg aardige kinderarts echt heel anders dan die invalster van de vorige keer.

Geplaatst

Roossie wat rot dat je eerste werkdag niet zo fijn was zeker op het einde. Gelukkig had je Jane en je man om je weer bij op te laden. Fijn om dan weer lekker thuis te zijn.

Zielig he die prikjes. Maar ja het moet. Gelukkig is ze er weer vanaf voor even. Ze doet het goed dus, geweldig!!

Hier ging het met de ORS wel goed we hebben zelfs klein flesje voeding gegeven en dat is er ook in gebleven.

Geplaatst

hi meiden,

ben ik weer eens!

@ witje gelukkig gaat het weer wat beter met ruben! zo zielig als je kleintje zo ziek is

@roossie jeej wat is jullie meisje een grote dame! al denk ik dat senna ook al aardig in de buurt komt

wel heffie zo'n eerste dag werken. valt niet mee

@ursula wel veel voedings momenten heeft storm lijkt me wel zwaar als ze zoveel komen snachts dan zijn wij maar verwent met senna

@ hier.. met senna gaat het uitstekend. groeit prima en is heerlijk vrolijk. ze kan der hooft heel mooi rechtop houden en kan sinds een paar dagen van der buik op der rug draaien. onze sterke dame. we zijn vorige week met haar voor het eerst op vakantie geweest. was echt een super vakantie heerlijk genoten. veel gefietst en gezwommen.

ik ga nu ook elke week babyzwemmen met senna ze vind dat zo geweldig. ze is ook heel sterk in het water houd het makkelijk een half uur vol en zit alleen maar te lachen bij alle liedje zo heerlijk om te zien!

1430258741_6_Z8Yu.jpeg

Geplaatst

Sky wat een mooie foto!!! Dan Senna al van buik naar rug??? Jeetje wat snel, leuk om te zien he?

Ruben wil al de hele week gaan "zitten" Hij ligt dan in zijn wippertje of op de arm en komt dan met zijn schoudertjes al van de "vloer" Hij houdt zijn hoofdje ook al heel goed recht, dat doet ie al een tijdje. Zo gaaf als je ze ziet ontwikkelen he?

Ruben is gelukkig weer beter, zijn vrolijke zelf. Hier is het babyzwemmen pas vanaf 6 maanden en zit er ook aan te denken om dat maar te gaan doen. Ik ben zelf een enorme waterrat (geweest) en wil dat hij al snel vertrouwd raakt met water in zo'n waterrijk landje als dat van ons.

Gisteravond heeft hij voor het eerst een pap fles gehad. Hij vond het heerlijk. Als dit een week goed gaat wil ik ook aan de fruithap gaan beginnen.

Geplaatst

Hoi dames,

Ursela pittig hoor die tijden waarop Storm komt voor een voeding maar het lijkt me heerlijk om zo lang bv te kunnen geven!!

Sandra fijn dat Ruben weer opgeknapt is en al aan de pap, hoe leuk is dat!!

Wat ik je steeds vergeet te zeggen, mensen bij ons in de straat hadden hetzelfde kaartje, maar dan een meisjesuitvoering, ook mooi!

Hier gaat alles goed, Imke rolt nog niet terug maar ze ligt ook maar weinig op haar buik, juistop haar rug in de box, kijkt veel naar haar mobiel, ook vanuit haar stoeltje of ligt op haar rug op het speelkleed ( in de box) , dan pakt ze al echt dingetjes, zo bijzonder!!

Morgen 2de werkweek, 3 dagen pfffff haha

Geplaatst

Babeth grappig van het kaartje, hij is ook snoepig he? hihi

Mooie fotootjes weer, 3 dagen werken deze week. Het gaat allemaal zo hard he. Soms wil ik de tijd wel eens even stil zetten. Mijn verlof is officieel nu afgelopen gister en heb nu nog gelukkig 4 weken vakantie, maar vanaf 3 dec ben ik ook aan de beurt. Eerst nog 3x 6 uur per week maar vanaf januari weer mijn eigen 28 uur per week. Ruben gaat deze week voor het eerst 2 hele dagen naar kdv. Morgen heb ik cursus en vrijdag bijscholing. En juist nu hij elke dag wel nieuwe dingen lijkt te ontdekken moeten we weer aan het werk/cursus. Maar ja dat is niet anders.

Grappig he als ze dingen vast gaan pakken, Ruben doet het wel met zijn tutteldoekje als je die op zijn buik legt, maar dingen boven zijn hoofd pakken is hij nog niet aan begonnen. Hij kijkt er liever nog naar. Wij leggen Ruben ook "niet vaak genoeg" op zijn buik om de ontwikkeling van zijn rugspieren tegelijk op te laten gaan aan de buikspieren, maar ach dat komt allemaal wel. Hij probeert steeds te gaan zitten en komt dan met zijn schouders uit het wipstoeltje of als hij bij ons ligt in de armen. Zo sterk dat ze al zijn.

Vandaag mijn cursusmateriaal maar eens doornemen voor morgen en aan de reader beginnen voor de bijscholing van vrijdag. Daar krijgen we eerst een toets en daarna uitleg over nieuwe materialen en werkwijzes ed. Maar dat is alleen opfrissen dus dat moet wel meevallen denk ik.

Geplaatst

@Sandra, wat goed zeg dat het nu beter gaat met Ruben! Wow al een papfles en heeft hij ook nu fruithapje gehad? Ik dacht dat fruithapje pas vanaf 4 maanden mocht. Heb het met mijn man al over gehad met 4 of met 6 maanden fruithapje en besloten dat we het met 6 maanden gaan doen. Ik ben benieuwd naar je ervaring met het fruithapje. Hoe ging het vandaag met Ruben op de kdv en met jou tijdens de cursus?

@Sky, wat een mooie foto en wat goed zeg van Senna dat ze zo al op haar buik kan liggen en ook al rollen, een snelle dame! Wat leuk dat jullie al met haar op vakantie geweest is en dat jullie zo genoten hebben. Fijn dat Senna het babyzwemmen geweldig vindt, hopelijk gaat Jane dat ook leuk vinden. Mijn man gaat binnenkort naar een ander zwembad waar ze warmer water schijnen te hebben.

@Babeth ook alweer aan het werk, 3 dagen zit ik te zeuren om 1 dag hahaha......Hoe vindt je het om weer te werken? Mooie foto's zeg!

Hier gaat alles goed, vanochtend weer naar babymassage geweest, was weer leuk. Jane vond het nu leuker dan de vorige keer, mama was nu ook meer ervaren. Jane ligt dan met haar rug op mijn opgetrokken benen, kunnen we elkaar ook mooi aankijken. We hebben ook even getummytubt. De docente legde uit hoe Jane toch nog kan tummytubben. Haar kinderen hebben zelfs tot hun eerste jaar erin gezeten. Jane vond het wel leuk, gaan we vaker doen.

Dit weekend druk gehad, zaterdag eerst wezen winkelen in Purmerend, heb zelfs een winterjas gekocht voor €39 euries bij de V&D, heb nog nooit zo snel een jas gekocht geloof ik ben daar steeds beter in hahaha......Daarna bij vrienden op bezoek geweest, toen bij nichtje en door naar verjaardagsfeestje. Nichtje woont dichtbij waar het feest was, die heeft op jane gepast. Midden in de nacht mochten we Jane weer op komen halen en heb ik zelfs naar huis gereden en het ging deze keer goed! Ik heb ontdekt dat geestelijke voorbereiding heel veel scheelt. Mijn man was erg blij dat het zo goed ging, snachts is het ook aardig rustig op de weg. Ik ben blij dat we naar huis gingen want Jane is toch onrustig in een vreemde omgeving, de voedingen gingen niet helemaal goed, steeds beetje huilen, maar ze heeft goed geslapen.

Jane kan nu ook dingetjes vastpakken, soms doe ik een rammelaar in haar handje en dan zwaait ze ermee rond. Net ook even samen zitten kletsen, erg grappig. Nu ligt ze met een dekentje op de bank.

Ohja wat grappig is, mijn docentje van babymassage en yoga zei dat ik echt super geniet van het moederschap, ze zegt echt MOEDER!!!

Ze leest ook altijd mee met de mailtjes die we elkaar sturen in het yoga groepje.

Morgen weer buiten de deur werken en dus ook papadag. Ik hoop dat het nu beter gaat dan vorige week. Ik ga mijn wekker op de mobiel maar instellen wanneer ik moet kolven, dan gaat dat tenminste beter.

Liefs Roossie

Geplaatst

@Sandra hoe is je cursus gegaan?

Gisteren weer een dag buiten de deur gewerkt, het ging beter dan vorige week. Ik had ook mijn wekker gezet op mijn mobiel en heb netjes 3 keer gekolfd. Ik had nu ook een verlengsnoer bij me zodat ik erbij kon zitten. Het kolven ging super goed, ik had bijna 4 voedingen bij elkaar gekolfd. Maar het was een zeer vermoeiende dag, ook veel zoeken naar dingen raad vragen aan collega's etc......volgende week is mijn collega er weer waarmee ik direct samenwerk dan maakt het allemaal wat makkelijker.

In de pauze heb ik met een collega gesproken, die 1 maand eerder een dochter gekregen heeft dan wij. Hij snapte dat ik moeite had met het weer beginnen met werken, hij zei ook dan kom je ook in zo'n mannenbedrijf terecht. Hij vertelde dat zijn vriendin geestelijk nog niet helemaal klaar is om te gaan werken. Hun dochter is bijna gestikt liep blauw aan, lijkt me vreselijk om mee te maken. Heeft ook in couveuse gelegen, was de eerste maanden een huilbaby en zijn vriendin moest na de bevalling gelijk geopereerd worden omdat er een stukje van de placenta was blijven zitten. En dan hadden ze ook nog een kraamverzorgster die niet naar de zin was en hebben ze buiten de deur gezet. Poeh, dan ben ik zo blij dat dat in ieder geval goed gegaan is bij ons.

Mijn man heeft een leuke papadag gehad, hij zei wel dat het nog erg wennen is, maarja het was ook pas zijn 2e papadag en voor mij was het in het begin ook wennen.

Hij had haar lekker in bad gedaan en zijn hand heeft in de poep gezeten hahaha.........een echte papadag ;-)

Jane begint nu steeds meer een beetje te spelen, we doen weleens een rammelaar met beestje in haar handje en dan zwaait ze ermee. Of een beestje met knispergeluidjes. Ze heeft ook een tafelspeeltje, met dingetjes die je rond kunt draaien. Op de doos stond vanaf 6 maanden, maar ze heeft er nu al lol mee, ze kan met haar handje de dingetjes al ronddraaien, erg grappig.

Een vriendin heeft gevraagd om naar de Jonge gezinnenbeurs te gaan, lijkt me erg leuk maar ik vind het lastig. Of ik moet Jane meenemen naar de beurs of daar gaan kolven. Ze hebben wel een aparte ruimte voor borstvoeding en kolven. Het kolfapparaat is zwaar, zie het niet zitten om daarmee rond te lopen, enige goede optie is Jane meenemen. Achja ik denk er nog overna en anders volgend jaar.

Liefs Roossie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden