Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vanmiddag bij de huisarts geweest. Jane moest veel huilen was net op een moment dat ze erg moe werd zul je altijd zien en ik was de speen vergeten dom dom dom.

Maar Jane heeft toch eczeem, had ik toch gelijk. Ik heb zalf meegekregen met een heel klein beetje hormonen erin. Ze zei dat er veel onderzoek naar gedaan is dat het geen kwaad kan bij baby’s. Ze heeft ook voor in bad iets op sojabasis voorgeschreven, moeten even kijken of het bevalt het is wel erg vettig, maar dat is niet erg. Weleda was ook goed zei ze en geen zeep gebruiken maar dat doen we ook niet.

Mijn voeten heeft ze ook bekeken, ze zij door het vocht dat je in je voeten had en het gewicht ben je waarschijnlijk anders op je voet gaan staan. Mijn rechtervoet is platter geworden waardoor er ook een zenuw beklemt is komen te zitten. Ze heeft me doorverwezen naar een podotherapeut. Waarschijnlijk krijg ik dan een voetzooltje aangemeten waarmee het verlicht wordt en de zenuw weer de ruimte krijgt.

Heb gelijk een afspraak gemaakt, ik kan pas 5 januari terecht, maarja dan heeft manlief nog vakantie dat is wel makkelijk.

• 2 weken later...
  • Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat jammer dat het hier stil gevallen is. Ik ga een poging wagen om het hier weer tot leven te roepen.

Hier druk geweest, afgelopen weekend kerst gevierd met mijn broers en alle kids en aanhang. Mijn broer uit Engeland kwam donderdagavond met zijn vriendin, de rest kwam zaterdag.

Het was erg gezellig en zoals altijd een huishouden van jansteen hahaha, echt grappig hoe het dan gaat. Iedereen helpt mee en alles is dan ook zo weer opgeruimd. We hebben ook een wandeling gemaakt, zodat Jane eindelijk zich over ging geven aan de slaap en de andere kids wat energie kwijt raakten. Mijn broertje met vrouw en twee kids bleven ook een nachtje slapen.

Vanochtend vroeg zijn mijn broer en vriendin weer naar Engeland vertrokken. Jane was een echt prinsesje in haar mooie jurk.

Dit weekend gaan we het met mijn schoonfamilie vieren op kerstavond en 2e kerstdag met vrienden een samenzijn met vrienden die 3 weken over zijn uit Australie en we zijn dan precies 2,5 jaar getrouwd, 1e kerstdag zijn we alleen thuis.

Jane heeft tegenwoordig iets nieuws, blijven vechten tegen de slaap. Ze is net als haar moeder vroeger, ze wil overal bij zijn en alles zien.

Morgen maar eens kerstkaarten schrijven, vandaag maar een zooi gekocht.

Dit jaar ook eens voor mijn manager en directe collega een fles wijn gekocht, alleen het printen van de kerstkaart ging niet helemaal zoals ik wil, had ruzie met de printer.

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie jullie ook fijne kerstdagen.

Het gaat allemaal zo snel he? Al weer het eerste kerstfeest. fijn dat jullie al gezamelijk kerst hebben gevierd en dat het zo gezellig was. Wij zijn er nu aan begonnen, zijn nu bij mijn ouders en 2e kerstdag verkassen we naar mijn schoonzus. We zijn nu dus zeg maar 5 daagjes op vakantie. Hele volksverhuizing, het enige wat we vergeten waren was zijn pyamaatje, dus die hebben we net even gekocht en hij ligt er al heerlijk in te slapen.

Geplaatst

@Sandra, ja wat moet je veel meenemen hé voor zo'n kleintje. Wij zijn een keer de babyfoon vergeten, gelukkig ontdekten we dat onderweg en zijn we toch maar weer even naar huis gegaan hahaha....

Veel plezier die 5 dagen!

Morgen drukke dag, boodschappen doen en naar mijn schoonfamilie kerst vieren. Zondag zijn we met z'n drietjes thuis en maandag komen vrienden en dinsdagochtend naar de tandarts hahaha.......

We gaan morgen eerst iets leuks doen, we gaan Jane's eerste fruithapje uitproberen, erg spannend. Ze is zo aan het happen naar van alles, zelfs in mijn tepels. Ze kijkt ook heel erg naar wat we eten en ze is smiddags wat meer huilerig. De film en fotocamera's staan klaar!

Liefs Roossie

Geplaatst

Oh leuk Roossie, is echt heel grappig dat eerste hapje!! Jeetje wat zijn wij dan al weer ver hier.

Ruben is nu net pas 6 kg, lengte ben ik nu even kwijt en is deze week definitief uit zijn maatje 56 gegroeit. 62 is nog wel een beetje groot, maar te klein staat altijd zo armoedig ;) vind ik.

Hij drinkt 's morgens een papfles van 240cc, dan later een half fruithapje, 2 flessen van 200cc (meestal niet helemaal leeg), rond 17/18 uur een vol potje groente en dan 's avonds weer een papfles van 240.

Ik wil binnenkort de pap 's morgens gaan geven, hebben we al eerder gedaan, maar omdat hij dan naar de opvang moest zit je te gehaast en dat werkt echt niet!!

Ik merk nu in december wel dat ik nog vrij labiel ben van de hormonen die nog niet op orde zijn, dat komt wel weer dat weet ik, maar soms vind ik het wel vervelend.

Het belangrijkste wat we gelijk altijd inpakken is de babyfoon, zijn slaapknuffeltje en vaste speeltjes. Verder is het allemaal wel ergens te koop zoals de pyama die we gister ff gekocht hebben omdat we die vergeten waren in te pakken.

We zijn alvast aan het oefenen voor de herfstvakantie volgend jaar. Dan gaan we met 3 gezinnen naar center parks een midweek. Heb er nu al zin in. Eigenlijk valt het wel mee wat er meegenomen moet worden, maar de kinderwagenbak neemt zo veel ruimte in. Ok we hebben nu een boodschappenkratje (kleintje) vol met voedingsspullen, een tas met speeltjes en een boodschappenkrat met kleding, slabbers en doeken mee. Wij zijn gelukkig van de instellling dat we het wel kopen als we wat vergeten zijn en dat werkt wel. Er gaat altijd te veel mee. We zijn nu al verschillende keren een weekend naar mijn ouders gegaan en zo gaande weg leer je wel wat je thuis kan laten. En ze heeft een wasmachine dus alles wat vuil is gaat ook weer schoon mee terug als ze een wasje moet draaien. Erg handig.

Geplaatst

Roossie hoe ging het met het eerste hapje??? Hebben jullie plezier gehad of is het uitgelopen op een teleurstelling?? Trok ze van die lekkere gekke bekken en hebben jullie het op foto vast kunnen leggen???

De kerstdagen zijn weer voorbij. Ze waren erg gezellig en voor het eerst sinds jaren geen donkere wolk van kinderloosheid over ons heen, dat was toch onze diepste wens.

Ruben heeft zich ook heel goed gehouden. Denk wel dat hij van 4 dagen familie beetje moet bijkomen, dus hij zal wel veel slapen vandaag.

Stiekum komt dat goed uit, onze kat is vanacht overleden en wil sectie laten doen dus ben al begonnen met wat ik allemaal moet regelen. Hij was pas 5 jaar oud en toen wij naar bed gingen was er niks aan de hand, hij is in zijn slaap op zijn troon boveste plank van krabpaal) ingeslapen. Hij leek te slapen, alleen zijn kopje hing naar beneden verder was er niks aan te zien. Hij was verzekerd, geregistreerd bij de huisdieren data bank, het is een raskat dus ook de fokker moet op de hoogte gesteld moeten worden. Ik zie zo op tegen dat telefoontje. Straks eerst dierenarts bellen en daarna dus de fokker, pffff.

Gelukkig is het niet gebeurt tijdens onze 4 daagse afwezigheid. Onze oppas had gek geworden, is ook helemaal gek van hem. Gisteravond heeft hij op de bank nog lekker tussen ons in gelegen en gekroeld. Hij zal zo gemist worden.....

Geplaatst

@Sandra, wat naar van je kat! Is er wat duidelijkheid nu omtrent zijn dood? Het is dan een gemis hé als zo'n beestje niet meer in huis rondloopt.

Vandaag is Jane alweer precies 5 maanden! Met 1e kerstdag heeft ze haar eerste fruithapje gehad, ik had een peer voor haar gepureerd. Ze vond het maar raar, maar ze hield het wel binnen. Manlief stond te filmen en foto's te maken. Op gegeven moment sloeg Jane tegen de lepel en splash zat de peer op haar voorhoofd. Mijn man en ik lagen in een deuk en het staat ook nog op film en ik heb er nog een foto van gemaakt hahaha.... Sinds gisteren werkt ze het met haar tong naar buiten, heb ook banaan geprobeerd geen succes. Maar we houden stug vol, morgen weer een nieuwe ronde. Sinds gisteren kan ze echt helemaal alleen omrollen van buik naar rug, zowel naar links als naar rechts. Ze had er ook lol in.

We hebben leuke kerstdagen gehad. Kerstavond met mijn schoonfam. bij mijn schoonzus wezen gourmetten. Alleen Jane vond het niet leuk, die was zo overstuur, ze heeft enorm gehuild. Ze sloeg zelfs een paar voedingen over wat nog niet gebeurd was. Toen we thuis waren was het allemaal weer goed, heeft ze lang aan de borst gezeten en heeft ze goed geslapen. Ze houdt niet zo van vreemde ruimtes. In het vervolg ga ik het ook anders doen, niet gelijk als we binnen komen haar aan iemand geven om de jas uit te doen. Mijn zwager nam haar gelijk van me over en zette haar op de bank met een kerstmutsje op. Jane was stil en ik zag haar het allemaal incasseren. Heb haar bij me op schoot gezet en toen was het voed tijd en heb brullen begon. Wat ik vervelend vond is dat iedereen zijn idee uitte waarom Jane huilde en iedereen wilde haar wel vasthouden om haar te troosten. Ik zei een paar keer dat het komt door de vreemde ruimte, maar dag ging er bij de rest van de familie niet in. Ze zeiden gewoon op bed leggen en laten huilen, nou echt niet als ze zo overstuur is gaat dat niet lukken. Nichtje zei, misschien heeft ze niet zo'n honger, nou dat is het zeker niet.......zucht... Toen zei een zwager ook nog dat hij het niet leuk vindt om oom genoemd te worden. Ik zei nou dat zijn we juist Jane aan het leren. Hij haat het en baalt dat zijn broer dat ook gedaan heeft. Maarja is ook de manier hoe je opgevoed wordt, maar ik vind het ook leuk, achja. Ik leg het allemaal maar naast me neer. Eerste kerstdag waren met z'n drietjes, Jane was helemaal vrolijk. Tweede kerstdag kwamen vrienden op bezoek, o.a. vrienden uit Australie. Jane heeft roze uggs gekregen hahaha zo lief. Jane had het ook wel naar haar zin ondanks de drukte, alleen wilde ze niet naar bed, maar de slaap wint altijd.

Dinsdag is ze voor het eerst mee geweest naar de tandarts, zij ging niet op de stoel hoor alleen mama en papa hahaha......

Oud en nieuw gaan we vieren met een vriend van ons, misschien komt mijn broertje met zijn gezin maar dat is nog niet zeker. Eerst zouden er meer vrienden komen, maar daar bleef eentje van over. Manlief gaat daarom maar geen oliebollen bakken, hij wilde het ook buiten gaan doen, het weer is er ook niet naar.

Ik wens iedereen een hele mooie en fijne jaarwisseling toe, een mooi jaar met vooral veel liefde en gezondheid!!!

Dikke knuffel voor iedereen!!!

Liefs Roossie

Geplaatst

Iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Vonden jullie het ook zo apart dat nu het geboorte jaar van je kleintje echt voorbij is? Ik heb er wel veel bij stil gestaan.

Morgen naar de podotherapeut ben benieuwd, maar eerst naar mijn hoog zwangere beste vriendin! :-)

Liefs Roossie

Geplaatst

Idd happy new year!!

Deze jaarwisseling was idd anders dan anders. Maar ja er is ook zoveel gebeurt en aan de hand momenteel dat ik niet precies weet waar al die gevoelens vandaan komen.

Ruben is vandaag precies 5 maanden en jeetje wat gaat het hard. Ik zat gister de foto's van de keizersnede weer te bekijken en besefte dat door alles dat mooie moment eigenlijk aan me voorbij is gegaan. Maar het genieten is wel zo'n beetje ingehaald denk ik zo.

Ik ben eens benieuwd naar jullie voedingsschema's hier die van Ruben:

6/7 uur fles van 210 cc water met 7 schepjes melk en 5 rijstebloempap en weer heerlijk terug slapen in bed.

rond uur of 9 half potje fruit met halve liga, lekker knuffelen en spelen en slaapje in de box.

rond half 12 fles van 180 water met 6 schepjes melk, laat hiervan vaak bijna de helft staan. slaapje in bed.

rond half 3 fles van 180 water met 6 schepjes melk en weer lekker spelen en dutje in de box.

17 uur heel potje groente is hierna meestal wakker tot zijn laatste fles

rond 20 uur eerst schone luier en pyama aan dan zijn laatste papfles van 210 water 7 schepjes melk en 5 rijstebloempap.

Dan leggen we hem in zijn bed geven zijn speen en knuffeltje en lezen nog wat voor, zetten zijn muziek en lichtmobiel nog even aan.

Meestal slaapt hij dan lekker in en door de hele nacht. Soms moeten we nog een keertje naar boven om zijn speentje te geven. Als wij naar bed gaan moet ik natuurlijk altijd even spieken en dan heeft hij zijn speentje uitgespuugd en leggen we die weg. Hij slaapt dus nooit hele nacht met zijn speen in.

Geplaatst

Roossie hopelijk kan de podo je helpen met de pijn in je voet. Mijn man en ik hebben beiden steunzolen en geen pijn meer!!

Veel plezier bij je zwangere vriendin. Nu ik zelf een kleine heb sta ik er toch heel anders tegenover.

Geplaatst

Hoi Hoi,

Allereerst ook voor iedereen de beste wensen. Inderdaad al weer een tijdje geleden dat ik hier heb geschreven. Niet veel tijd gehad maar ook weinig zin. Veel gebeurd de afgelopen tijd. Ik vecht nog steeds met heel veel gevoelens. Op aanraden van jou Sandra heb ik die Vitamine B gehaald en daar gaat het wel wat beter mee maar het zit bij mij heel diep. Heb een aantal keren met onze huisarts gesproken en er is zoveel gebeurd in mijn leven tot nu toe waar ik helemaal geen aandacht aan heb gegeven om het te verwerken en nu met Hayley erbij krijg je weer andere emoties en dat heeft me gewoon opgebroken. Zeker omdat ze in het begin zo erg gehuild heeft ik voel me gewoon nog steeds zo schuldig dat er niet eerder iets aan haar nek is gedaan. Ik kan er niks aan doen hoor ik ook van meerdere mensen maar toch het blijft zo'n rotgevoel wat aan je knaagt. Eind september werd ik 's morgens wakker met een gigantische buikpijn en ik zo bang was dat mijn endometriose weer begon op te spelen aangezien er nog een cyste in mijn eierstok zat bleek later op de dag de ware reden te vertonen. Ik had een miskraam gehad. Ik wilde Hayley in de box leggen en ik voelde ineens iets heel raars van onderen. Ik vloeide 's morgens al wel wat (wat ik al heel raar vond ik was immers net ongesteld geweest) maar dacht er verder niet bij na tot dat moment. Ik legde Hayley gauw in de box en liep naar het toilet om te kijken wat er nou aan de hand was en ploep er viel iets in de wc pot. Ik schrok me wild ik zag zelf ook wel direct dat het een vruchtzakje was maar ja wilde het toch heel zeker weten. De huisarts gebeld en die vroeg me of ik het mee kon nemen uh ja maar hoe moet ik dit eruit gaan zitten vissen. Ja was het antwoord. Gadverdamme dacht ik nog maar goed zo gezegd zo gedaan. Hayley weer aangekleed en wij op weg. En inderdaad het was een vruchtzakje maar er zat niks in. Nou echt op dat moment ik weet niet wat er gebeurde maar het licht ging echt letterlijk en figuurlijk UIT! Na 10 minuten kwam ik bij met een krijssende Hayley in de kinderwagen schrok me wezenloos. Bleek was van m'n stok gegaan. Tja na de bevalling had ik een ijzergehalte van 3,7 en die begon net een beetje op peil te raken maar ja toen dit dus weer gedaalds als een idioot. Weer aan de ijzertabletten en elke week komen prikken. Gelukkig is alles nu weer redelijk in het gareel maar mensen wat moet je als vrouw toch een hoop doorstaan pfff. Nu gaat het met Hayley echt te gek gewoon. Ze is nu bezig met haar tandjes. Hebben die van jullie daar ook last van? Wel zielig hoor ze kan dan zo zielig huilen dus gisteren maar van half 7 tot 11 uur bij haar gezeten tot ze in slaap viel en ik trouwens ook hahaha. Verder ziet het schema van Hayley er als volgt uit:

* Tussen 6:00/6:30 uur haar papfles 180ml / 6 scheppen Friso / 3 scheppen bambix Vanille (hier laat ze altijd wel wat van staan) en dan naar bed

* Tussen 10:00/10:30 uur haar normale fles 180 ml / 6 scheppen Friso(deze gaat helemaal op) en dan blijft ze op tot 12:00 uur

* Om 12:00 uur een heel potje fruit met een liga er doorheen dat vind ze heerlijk en dat gaat ook helemaal op

* Om 12:45 gaat ze weer lekker haar bedje in en slaapt ze tot 14:30 uur

* Om 14:45 uur de gewone fles 180 ml / 6 scheppen Friso (deze gaat ook helemaal leeg)

* Om 17:30 uur krijgt ze groente ik ben nu bezig met de 6 maanden hap en die gaat erin als koek bij haar daar krijgt ze een half potje van en dat gaat prima!

* Om 18:15 uur gaat Hayley elke avond in bad lekker met lavendel of als ze verkouden is met eucalyptus dat vind ze altijd heerlijk ligt ze gewoon te genieten.

* Tot ongeveer 18:30 uur ligt ze in bad dan haal ik haar eruit en gaan we afdrogen en wat spelen op de commode. Dan krijgt ze een lekkere massage met lavendelolie en als ik haar ga aankleden dan gaat mijn man de fles maken.

* 19:00 uur dan gaat Hayley lekker haar bedje in en dan laat ik een klein lampje voor haar aan en zetten we haar Winnie the Pooh mobiel op de kast aan die speelt een kwartier maar dat red ze nooit om helemaal af te kijken dan slaapt ze al tot de volgende ochtend. HEERLIJK toch????

Oh ja ik geef Hayley over de hele dag af en toe wat slokjes diksap met water. Hebben jullie daar ook commentaar overgekregen op het CB? Ik mag haar alleen maar water of lauwe thee aanbieden. Nou ja zeg ik was hels. Dadelijk als ze wat ouders is wil ik daar rustig mee gaan beginnen maar nu nog niet.

Nou dit was het wel weer eventjes.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Oh Balu wat verschrikkelijk van de miskraam en op die manier. Je wist niet eens dat je zw was dus? Getverdemme. Heel veel sterkte hiermee. Logisch dat je van het padje af was zeg!!

Wat fijn dat Hayley weer een vrolijk meisje is en al kunnen 100 mensen zeggen dat je er niks aan kon doen dat het in het begin zo zwaar voor haar en jullie was door haar nekje het schuldgevoel wat jij hebt daarover is er niet minder om. Probeer het niet de overhand te laten krijgen en kijk en geniet van jullie mooie meisje. De tijd kan niet terug gedraaid worden, maar wel achter jullie en vooruit kijken is in dit geval beter dan terug kijken. Vergeten doe je het nooit en als je nu haar lachende gezichtje ziet bedankt ze je vast voor je vasthoudendheid dat je verder naar een oorzaak van haar huilen bent gaan zoeken.

Als ik je dagschema zo lees steken jullie al jullie aandacht en liefde in jullie meisje!!!!!!

Dikke knuffel voor jou en hopelijk gaat het in jou hoofd en lijf ook weer rustig worden en kan je nog meer genieten van het opgroeien van jullie kanjertje!!

Ben je een thuismama of werk je er ook nog naast??? Zou wel zwaar zijn als je ook nog werkt, maar aan de andere kant is soms afleiding ook wel lekker. Maar dat kan ook in de vorm van koffie drinken met vriendinnen of zo.

:hugg:

Geplaatst

@Nathalie, jemig je was zwanger zonder dat je het wist. Dat had je zeker ook nooit gedacht dat je dat ooit zou mogen meemaken. Maar wel naar zeg dat je dan een miskraam hebt gehad. En ook naar dat je van je stokje ging, hopelijk is je ijzer snel waar op peil. En ja ik sluit me bij Sandra aan, je kon er niets aan doen dat je het niet wist wat er met Hayley aan de hand was, maar ik kan me voorstellen dat het nog moeilijk te verwerken is, je voelt je zo snel schuldig hé bij zo'n kleintje. Maar je hebt enorm gestreden voor je kleine meisje om de oorzaak te achterhalen dat viel niet mee, daar heb je toch behoorlijk voor moeten vechten.

Wat fijn dat het goed gaat met Haley en nu al tandjes, Jane is nog niet zo ver.

Wat een mooie schema, zoals Sandra ook al zei daar zit een hoop liefde in.

@Sandra, ja apart hé ik voel me nu ook zo heel anders tegenover een zwangere, net of ik een hele grote stap verder ben, dat is ook zo, maar het gevoel is zo anders.

Jij hebt ook een mooi voedschema ik heb een heel ander schema.

Tussen 06.00/07.30 uur wordt ze wakker en krijgt ze borstvoeding op bed.

Daarna leg ik haar tussen ons in en slaapt ze door tot 8.45 uur. In die tussen tijd is mijn man naar zijn werk. Ik troetel dan nog even met haar en dan kleed ik haar aan en ga ik haar om 10.00 uur voeden. Of ze gaat in slaaptenue mee naar beneden ga ik even ontbijten en doe haar daarna in bad. Ze gaat niet iedere dag in bad vanwege haar eczeem.

Daarna beetje spelen, vaak slaapt ze nog heel eventjes en samen wat huishoudelijke taken doen e.d. om 13.00 uur weer borstvoeding, daarna meestal een stuk wandelen en boodschapjes doen dan valt ze lekker in slaap in de wandelwagen. Thuis laat ik haar dan nog even doorslapen in de wagen. Daarna weer beetje spelen, dat ziet er iedere dag weer anders uit. Om 16.00 uur weer borstvoeding.

Rond 17.30 uur fruithapje.

Om 19.00 uur pyama aan en daarna borstvoeding. Vaak wordt ze dan heel moe na die borstvoeding en wacht ik tot ze in slaap valt in mijn armen of dat ik zie dat haar oogjes echt moe zijn. Meestal rond 20.00/21.00 uur ligt ze op bed en slaapt ze door tot 06.00/07.30 uur.

Dus eigenlijk om de 3 uur borstvoeding en eind van de middag een fruithapje. Nog een simpel schema.

Ik heb naar de podotherapeut geweest. Ik ben met beiden voeten iets naar binnen doorgezakt, rechts meer dan links. Hierdoor komt de rand aan de buitenkant van mijn voet wat omhoog waardoor waarschijnlijk een zenuw klem is komen te zitten. Hij gaat schoenzooltjes voor me maken, waarmee die zenuw meer de vrijheid krijgt en ik geen pijn meer moet hebben. Het is wel even wennen die zooltjes, moet eerst een uurtje proberen dan het zo opbouwen. Thuis loop ik het liefst op sokken of blote voeten, maar ik zal dan nu toch pantoffels moeten gaan dragen. Hij zei als je niet veel loopt in huis dan hoeft dat niet, maarja ik werk thuis en druk in de weer met Jane dus dat zal wel moeten. Achja geeft allemaal niet. Over 2 weken kan ik ze ophalen.

Ik heb ook weer nieuwe lenzen en de tandarts heeft een oude vulling bij mijn voortand vervangen. Zegt de tandarts denk maar aan je dochter toen ze me de verdoving gaf, vond ik wel grappig hahaha.........ik was net na de kerst samen met mijn man en Jane voor controle geweest, ze vond het erg leuk dat Jane mee was. Het was ook fijn dat ik al snel terecht kon voor de behandeling, anders had ik oppas moeten zoeken. Ik zag het niet zo zitten omdat ze snel gaat huilen bij in een vreemde omgeving en andere mensen. De assistente was zo attent om mij te bellen als er iemand uit viel en voila!!! Heb ze hartelijk bedankt.

Voor Jane hebben we de kinderwagen omgebouwd tot buggy. Ze schopte tegen de rand van de kinderwagen en kon er alleen met gekromde beentjes erin. De buggy staat op lig stand, ze ligt er heerlijk in met haar nieuwe Hema voetenzak die erg fleurig staat. We hadden alleen nog geen regenhoes, gelukkig een webwinkel gevonden die ze apart verkopen, dinsdag krijg ik het in huis.

Verder doet Jane nu haar teentjes in de mond, ze krijgt er steeds meer lol in zo grappig. Het fruithapje gaat ook steeds ietsje beter.

Sinds gisteren heb ik erg gevoelige tepels, ze zijn ook rood. Ik had er eerst bepanthen op gesmeerd dat scheelde al en ook een drupje moedermelk. Vandaag maar bij de apotheek purelan gekocht, dat hoef ik er niet af te wassen als ik borstvoeding geef. Het gaat al een stuk beter, gisteren moest ik eerst door een pijn scheut heen als Jane ging aanleggen, maar vandaag had ik die scherpe pijn gelukkig niet.

De kerstvakantie zit er helaas weer op, maandag moet manlief weer werken. Ik heb tussendoor nog wel wat gewerkt, maar verder is het wel gezellig zo met z'n drietjes thuis.

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie wat heb jij ook een heerlijk schema. Zo zie je maar dat iedereen een eigen ritme heeft waar het prima mee gaat. Ruben gaat hier ook maar 1 of 2 keer per week in bad. Hij gaat dan ook 1 of 2 keer mee onder de douche en de overige ochtenden gebuiken we de washandjes met lotion van Zwitsal. Lekker makkelijk hihi. We maken er een heel spelletje van.

Vervelend zeg die borstproblemen, kunnen erg pijnlijk zijn, gelukkig gaat het weer beter nu.

Hopelijk wen je snel aan je steunzooltjes, dat duurt een paar weken en kan in het begin wat pijnlijk zijn, omdat je voeten dan in een goede stand gedwongen worden waardoor ook je spieren weer anders aangespannen worden. Succes ermee, maar dat zal vast wel lukken.

We hebben vandaag een douche cabine besteld en verzekeringen geregeld voor nieuwe woning, de adreswijzigingen voor bedrijven ligt klaar voor op de post en de meters zijn op onze naam geschreven per opleveringsdatum. Jeetje nog ruim anderhalve week en dan kunnen we eindelijk beginnen. We hebben er zin in!!!!!!

Balu nog even reageren op je diksap. Dat CB heeft wel vaker wat te "zeuren" die naam hebben ze ook. Ze hebben uiteindelijk een adviserende taak en je moet vooral op je eigen gevoel af gaan. Ruben hebben we ook geprobeerd wat diksp te geven, hij vond het echt niet lekker. Water hoeft hij ook niet. Zijn ontlasting is vrij hard en de nutriton die we toevoegen helpt daar ook niet bij. De papflessen hebben we al veel dunner gemaakt dus meer voor de smaak dan voor de dikte zeg maar. Iemand nog tips hiervoor???? Vanmorgen heb ik een theelepeltje olijf olie met de fles gegeven, maar of dat nou eerlijk gezegt de oplossing is. Voor een keer geen probleem, maar het is natuurlijk niet iets wat dagelijks gedaan moet worden.

We hadden 4 weken geleden maatje 62 gekocht en nu is hij daar al weer uit!!! De mouwtjes zijn dan nog goed maar het buikje is veel te kort. (vind ik ook vaak bij volwassen kleding trouwens) dus vandaag een aantal shirtjes maat 68 op de kop getikt in de aanbieding. De broeken maatje 62 is nog te lang en bij het buikje zelfs nog ruim. Wat groeit hij toch hard. Wij hebben vandaag ook geprobeerd Ruben in de wandelwagen te zetten, hij is er echter nog veel te klein voor dus wij moeten nog even geduld hebben. Hij probeerd ook steeds te gaan zitten, maar heeft nog ruimte genoeg in de kinderwagenbak. Wel ben ik me al aan het oriënteren op autostoelen, nu zijn de 2011 modellen met flinke korting te koop en ik wil graag een maxi cosi of Römer stoel hebben.

Geplaatst

@Sandra, wat fijn dat jullie bijna kunnen gaan verhuizen! Dat wordt nog meer genieten!

Ja grappig hé iedereen een heel ander voedingsschema, zo zie je maar ieder kindje is weer heel anders.

Ja ze groeien hard hé die kleintjes. Ik heb ook de kleertjes maat 62 grotendeels in de tas te klein gegooid. Soms is ze wel lastig aankleden, ze is voornamelijk lang, maar verder een hele slanke dame. Sommige broekjes zijn qua lengte goed, maar bij de buik veel te ruim vooral die van de Hema. Zo heeft ze ook een heel leuk rokje gekregen van de Hema, de juiste maat maar zit veel te ruim. Ik denk dat Jane nu tegen de 70 cm is. Wij hebben een maxi cosi autostoel over kunnen nemen van vrienden van ons, maar die is pas voor later vanaf 3,5 jaar, dus we moeten nog een tussenmodel hebben van 9 maanden tot 3,5 jaar.

Ik heb ook naar een babystoeltje gekeken een bumbo of snug, mijn nichtje had er eentje voor haar dochtertje. Het is net een plaspotje hahaha....maar schijnt wel handig te zijn, alleen best duur. 40/60 euro. Ik weet niet of we die kopen, ze zit nu ook goed in haar wipstoeltje.

Ik denk dat we eind deze maand de kinderstoel in elkaar gaan zetten, nu zit ze verderop op de bank met de wipstoel, maar dat duurt niet lang, dan zit ze bij mij of bij mijn man op schoot en slaat ze met haar handjes op tafel, uitkijken dus dat ze niet in ons bord slaat hahaha........

Geplaatst

Sinds vandaag het schema iets aangepast. Jane wilde na de eerste voeding niet meer verder slapen, wat anders wel altijd zo was. Dus maar opgestaan, ontbeten en haar in bad gedaan en met haar in de wipstoel op de badkamer zelf gedoucht. Rond 11.00 uur fruithapje, eind van de middag is ze te moe. Maarja vandaag dat gedaan, was madam huilerig, het ging niet van harte.

Vanmiddag voor elkaar gekregen dat ze in haar eigen bedje sliep, wakker erin gelegd en na wat gemurmel gehuil sliep ze 40 min. Toen nog in de kinderwagen geslapen en vanavond zodra ze wat slaperig was in bed gelegd en het was stil. We leren weer veel hier hahaha.....volgens mij zit ze ook in een sprongetje ofzo, ze is ook al bijna 6 maanden! Van het weekend eens een groentehapje proberen, ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden.

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie dat sprongetje kan kloppen. Dat is rond de 6 maanden en vanaf 22 weken kunnen ze er lekker gedrag door gaan vertonen. Ik heb het Oei ik groei boek en jeetje wat een overeenkomsten daarmee.

Ruben is eind deze week 23 weken en doet er al aardig aan mee. Vanacht hield hij weer feest, steeds krijsen en in het begin nog wel tevreden met een speentje te krijgen. Maar ben toch naar beneden gegaan vanacht met hem, het hield niet op. Geen licht aan gedaan, niet gesproken tegen hem alleen vastgehouden tegen mijn borst. Hij heeft zo een half uur gevochten tegen de slaap maar die heeft het uiteindelijk gewonnen en ik heb hem terug in bed gelegd waar hij ruim een uur geslapen heeft voor mijn man aan de beurt was voor de speen. Om half 7 heeft hij nu een fles gehad en zat weer steeds te gapen dus om 7 uur weer terug in bed. Hij was weer aan het krijsen, maar nu geef ik hem daar maar lekker de tijd voor. Ik wil even op mijn gemak koffie drinken en bammetje eten. Warempel hij is stil!!! In slaap gevallen joepie!!!!

Hij wil ook niet meer in de box liggen --> krijsen

Hij wil alleen maar beziggehouden worden zo niet --> krijsen

Als hem iets niet lukt is hij gefrustreerd en jawel --> krijsen

Als ik uit zicht raak --> krijsen

Het is maar een periode die een week of 4 aan kan houden grrrr.... ach zo zijn we allemaal groot geworden. Ik mag het niet zeggen maar ben blij dat hij om half 1 naar de opvang gaat en ik om 15 uur pas hoef te beginnen. Even klein momentje rust.

Hij heeft ook zijn tedere momentjes hoor!!!! Hij kan me nu zo lief vasthouden en door mijn haar in mijn nek kriebelen hihi.

Wij zijn altijd voorzichtig geweest met het zeggen dat het een makkelijk mannetje is. We zeiden er altijd achteraan dat het best nog wel eens kon veranderen en dat we genoten van de rust die er was. En zie nu gelukkig maar, want meneertje heeft een heerlijk temperamentje en hoog decibel geluid.

Toch heeft dit alles ook wel weer wat, dat hangerige, dan voel ik me zo nodig zeg maar. En dat doet met goed. Straks gaat hij echt de dingen om zich heen verkennen zonder ons, kruipen en tijgeren enz. Dan wordt je steeds een klein beetje minder nodig. Dus stiekum geniet ik wel van zijn hangerige gedrag, maar de rest....... dat mag snel weer voorbij gaan!!!!

Geplaatst

Roossie ik dacht even dat je voor een autostoeltje 40/60 euro duur vond. Moest het even overnieuw lezen hihi. Biij de Hema hebben ze ook autostoeltjes en mijn vriendin is er heel tevreden over en ook niet zo gek duur geloof ik. En 2e hands zou ik ze niet snel kopen, alles mag 2e hands van mij behalve mijn kinderwagen of autostoel.

De autostoelen die ik op het oog heb zijn nu afgeprijst van boven de 300 naar tegen de 200, dus best duur!! Maar voor veiligheid wil ik best wat meer betalen, mijn man ook hoor hihi.

We hebben van het weekend een electrisch wipstoeltje van vrienden opgehaald om te lenen. Dat ding schommeld electrisch en heeft ook muziekje. Ruben vind het geweldig. Hopelijk vind hij het over een paar weekjes ook nog geweldig. Zou handig zijn als we die tijdens het klussen in het nieuwe huis kunnen gebruiken om hem beetje te vermaken als we bezig zijn.

We lenen dan ook een 2e box van iemand zodat hij niet steeds alleen maar naar oma moet, want ik wil hem gewoon lekker dicht bij me hebben. Zeker nu hij in zijn "fase" beland is van de volgende sprong.

Geplaatst

@Sandra, grappig dat Ruben zo'n pittig mannetje geworden is hahaha......

Ik heb het oei ik groei boek niet, krijg soms wel een mailtje met de sprongetjes.

Hopelijk heeft Ruben veel entertainment aan die electrische wipstoel, manlief had er ook naar gekeken bij de speelgoedwinkel.

Ik vind het ook heerlijk als ik echt nodig ben, het zorgen voor voelt erg goed kan ik echt mijn ei in kwijt. Dat je het fijn vind even zonder Ruben is ook wel voor te stellen hoor, kun je snel even wat dingen doen thuis die anders veel langer tijd kosten omdat je Ruben ook aandacht vraagt.

Jane kriebelt ook door mijn haar en vindt het ook leuk om eraan te trekken, heb nu regelmatig een paardestaart in hahaha.........als ik een ketting om heb vindt ze dat ook interessant en ze kan ook heel geinteresseerd mijn gezicht vastpakken en die bestuderen.

Onze kinderwagen is wel 2e hands, ziet er nog erg goed uit heeft 1 kindje in gelegen. Alles wat gewassen kon heb ik ervan gewassen en ziet er stevig uit. Ik heb de maxi cosi stoel die we overnemen niet gezien, maar die zal er wel goed uit zien, heeft ook 1 kindje in gezeten. Onze huidige maxi cosi is ook 2e hands, mankeert ook niets. Hopelijk kunnen we de autostoel voor 9 maanden tot 3,5 jaar ook van iemand overnemen.

Gisteren is de papadag goed gegaan, manlief moest 4 uren werken. Toen ik thuis kwam ben ik gaan koken en heeft hij zijn werk af kunnen ronden. Ben blij dat het goed gegaan is, hopelijk volgende week weer!

Ik ga hier maar weer eens een poepluier verschonen, de 3e vandaag!

Liefs Roossie

Geplaatst

jeej veel te lang hier niet gereageerd! hihi sorry meiden!

hier gaat het prima! senna is alweer 5 maanden! wat gaat de tijd toch hard!

ze is een heerlijk ondernemend meisje

met der handjes en mondje wil ze de hele wereld ontdekken!

sinds gister kan ze ook omdraaien van rug naar buik!

zwemmen vind ze heerlijk net als papa en mama

slapen en eten doet ze ook heel goed!

ze krijgt nu 4 flessen 1 van 180+6

2 van 210 + 7

1 van 150+5

en ze slaapt van 19.00 tot 8.00

[ATTACH=CONFIG]3347[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3348[/ATTACH]

Geplaatst

@sky, wat leuk weer wat van je te lezen en wat doet Senna het goed zeg en wat een leuke foto's!

Jane is nog niet zo gek op rollen, ze kan het wel maar heeft er nog geen lol in. Ze kan nog niet van rug naar buik rollen.

Zo grappig te lezen hoe ieder kindje in zijn eigen tempo en ook weer anders ontwikkeld.

@Sandra, we hebben uiteindelijk een autostoel bij de Prenatal gekocht van Maxi Cosi, die waren 175 euro en we hadden nog tegoedbonnen, uiteindelijk 163 euro betaald. Nu kunnen we weer vooruit.

Hier gaat alles goed. Vandaag mijn kledingkast eens uitgemest, 5 vuilniszakken met kleding heb ik weggedaan, wat heerlijk zo'n opgeruimde kast. Ik heb veel kleding bewaard die ik hoopte nog eens aan te kunnen als ik weer slanker was, maarja dat liep wat uit de hand. Heb nog wel meer kleding nog hangen die ik nu niet aan kan, maar ik hoop nog op een platter buikje een keer.

Met Jane gaat alles goed, ze heeft nu ook worteltjes gegeten. Het happen gaat steeds beter en ze slikt ook steeds meer door, maar ze kijkt er nog steeds erg vies bij hahaha.......

En mijn tepels vinden het volgens mij niet zo leuk al die hapjes, sinds ze die krijgt worden mijn tepels droog en pijnlijk. Ik smeer er dan purelan op dat helpt wel.

Zijn jullie kleintjes ook zo eenkennig? Heb gelezen dat het nu wel hun eenkennige fase is. Achja groeit ze ook wel weer overheen. Ze begint wel steeds meer geluidjes te maken, zo leuk! :-)

Liefs Roossie

Geplaatst

@roossie! eenkennigheid erg herkenbaar! al heeft senna het alleen bij bepaalde mensen vooral mannen!

hier lust senna alleen geen gepureerde erwtjes voor de rest vind ze alles wat ze tot nu toe gegeten heeft wel lekker

wilde jullie snel aan een 2de? wij hebben ons gister op de wachtlijst laten zetten want in 2013 word nog maar 1 poging vergoed en bij senna koste het ook 2 pogingen voor het lukte dus liever maar iets eerder dan helemaal niet aangezien wij dat echt niet kunnen betalen. we mogen in juni 2012 onze enige cryo terug laten plaatsen dus word weer spannend!

xx sky

Geplaatst

@sky, ja wij willen graag snel een tweede. Wij hebben ook een cryo en die wil ik zodra ik tweemaal ongi geweest ben terug laten plaatsen. Daarover zijn we al in het ziekenhuis geweest.

Maar ik wist niet dat het er al echt doorheen is dat er maar 1 poging vergoed wordt in 2013. Kon je al inschrijven voor een hele nieuwe poging, voordat je eerst die cryo heb teruggeplaatst?

Misschien moeten wij dan ook maar op een wachtlijst, maarja dan moet ik manlief wel zover krijgen dat hij een nieuwe poging wil, zal het voorzichtig met hem over hebben.

Wordt inderdaad weer een spannend jaar!!! :-)

Vandaag drukke dag. Eerst even oudcollega op kraamvisite, was gezellig. Ze vond het zo leuk om mij met Jane te zien gezien het hele achtergrond verhaal. Daarna belde mijn broertje over zijn relatieproblemen, toen toch maar naar de stad om die membranen voor mijn kolfapparaat te gaan halen. Vorige week was er eentje stuk gegaan, toen gelijk besteld bij L10.nl zij beloven 24 uurs service had ik ze vandaag nog niet ontvangen. Net email gehad dat ze morgen komen, te laat want heb ze morgen nodig. Dus maar naar de stad, alleen prenatal en zorgwinkels hebben het. Kom ik bij het station, lift kapot grrrrr.... met vriendin gebeld, was bijna naar huis gegaan maar ok toch afgesproken. Ze waren de lift aan het repareren maar dat ging lang duren. Toch maar met de kinderwagen de lange trap op, tree voor tree hop hop helemaal boven gekomen pffff.....toen inchecken, doet die stomme ovchipkaart het niet grrrrr...ik dacht nou dan maar zwart rijden is goed gegaan. Mijn spulletjes gehaald bij de Prenatal en met mijn vriendin bij de Hema erwtensoep gegeten en kopje thee gedronken was wel gezellig. Jane haar luier verschoond en toen snel naar huis, heb haar maar thuis gevoed en het schema opgeschoven. Onderweg naar huis sliep ze toch, wat dat betreft is Jane best makkelijk. Om 21.00 uur lag ze toch lekker op bed te slapen. Ga ik ook een keer naar de stad met Jane, wat een avontuur.......

Vrijdag gaat Jane op de foto. Mijn yogadocente organiseert een knuffeldag. Kindjes kunnen dan met hun favoriete knuffel op de foto. Jane heeft alleen geen favoriete knuffel, maar we nemen wel wat mee. De fotografe ken ik, die is bij ons geweest voor offerte trouwfoto's maar wij vonden haar te duur hahaha.........achja no hard feelings. Kan ik gelijk nog even met de docente hebben over wat ze nu met de website wil :-)

Een heel verhaal hahaha......

Liefs Roossie

Geplaatst

@roossie wat een avontuur in de stad! hihi ja met een kind ga je niet ff snel! en opeens weet je overal de liften te vinden terwijl je eerst niet eens wist dat er liften waren in die winkel haha. wat leuk zo'n fotoshoot! is senna ook een paar keer geweest. erg mooie canvas hier hangen van dat senna 10 weken oud was.

en voor jullie ook spannende tijden! wij wilde eerst nog een jaar wachten maar ik wil het risico niet nemen dat ik straks met lege handen staan. we laten eerst de cryo terug plaatsen en als dat niet lukt gaan we verder met een verse poging.

xx sky

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden