Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier is de ongi echt doorgebroken, gisteren al wat krampen, vandaag loop ik leeg.

Achja heb erom gevraagd hé hahaha.........wordt nu wel erg spannend hoor, nog 1 keer ongi en we kunnen starten voor de cryo.

Heb er veel zin in, maar ook wel super spannend omdat het maar 1 cryo is, maar aan de andere kant mag ik niet zeuren want we hebben er tenminste 1! :-)

Verder nog druk met werk. Overdag genieten met Jane en in de avonduren werken. Meestal lukt het om met Jane tussen 10.45 en 12.15 uur even te slapen, want smorgens wil ze na de voeding niet meer slapen.

Hebben we wel een lekkere lange dag. We kijken samen koffietijd hahaha.....

Liefs Roossie

• 2 weken later...
  • Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal!

Erg lang geleden dat ik hier geweest ben, maar was toch nieuwsgierig hoe het allemaal gaat met jullie en de kleintjes!!!

Leuk om te lezen dat het allemaal goed gaat!

Ook hier gaat het super! Danique groeit als kool en ze is een erg makkelijk en tevreden meisje! Nu alweer 7,5 maand oud, 70 cm lang en 8,5 kg. Ze is al flink aan het rollen en tijgeren, maar dan alleen achteruit...hihi Ook zitten gaat al heel goed zelf en valt ook niet meer om, al moet je er nog wel bij blijven. Fruit, brood en warme hap gaat er allemaal in als koek, en ook het slapen gaat prima. Onze dame is een echte uitslaper (net als mama!) Ze gaat rond 19.30/20.00 uur naar bed en slaapt dan tot 9.00 uur! Heerlijk toch! Alleen als ik moet werken moet ze vroeg mee op rond 6.30 uur maar ook dat vind ze allemaal prima.... We mogen dus zeker niet klagen een we genieten volop hier! Van zulke wil ik er wel 10 hebben!!! Hihi

Stiekem denken we er ook al wel een beetje over na. We hebben nog 2 cryo's die we zeker willen 'proberen' maar wanneer begin je er dan weer aan? Ben eerlijk gezegd erg bang dat het zo'n teleurstelling wordt... Toen we met de MM begonnen stonden we er erg blanco in, en hadden we zoveel geluk dat het ineens lukte! Ik denk dan dat dat ons natuurlijk geen tweede keer kan gebeuren, en dat ons geluk nu daardoor helemaal overschaduwd wordt.... Het lijkt soms wel of ik het nu we Danique hebben, moeilijker vind dat anderen zwanger worden dan daarvoor. Wij kunnen niet zomaar nog zo'n schatje krijgen, we moeten daarvoor weer naar dat rotziekenhuis.... Je weet nu je een kleine hebt wat je mist zeg maar... Vind het moeilijk om uit te leggen maar hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel.

En als de cryo's dan niet lukken, gaan we dan weer een hele nieuwe behandeling in? Dus weer een operatie, ICSI en PGD? We weten het allemaal nog niet. Ik vind het knap dat een aantal van jullie weer vol goede moed door gaan voor een brusje.

Maar....eerst wil ik zowiezo 15 kg afvallen! Ben nu pas begonnen met lijnen en het gaat me tot nu toe goed af! Ben jaren geleden als eens meer veel afgevallen en ga het nu op dezelfde manier weer proberen. Volgend jaar gaan we namelijk ook trouwen!! Weet niet of ik het al verteld had, maar ik ben gevraagd toen Danique 2 dagen oud was en we net thuis waren uit het ziekenhuis. G had haar een truitje aangetrokken met de tekst: Mama, wil jij met papa trouwen?

Zo lief! Omdat we even rust wilden hebben we toen besloten in 2013 te trouwen dus we hebben nog even de tijd om alles te regelen!

Hier nog een foto van onze grote trots!

Liefs Miekske

[ATTACH=CONFIG]3854[/ATTACH]

Geplaatst

Hoi Miekske,

Wat leuk om weer wat van je te lezen!

En wat super dat het zo goed gaat met Danique!

Jane rolt nog nu bijna alleen nog van rug naar buik, van buik naar rug ineens niet meer zoveel hahaha.....tijgeren doet ze nog niet. Ze zegt wel steeds dadadada......Wat heerlijk zeg dat ze zo uitslaapt!

Jane slaapt meestal van 19.00/19.30 uur tot 07.00 uur.

We hebben het nu ook eindelijk voor elkaar dat ze overdag ook even naar bed gaat. Zo rond 11.00/12.00 uur valt ze in slaap na haar voeding.

Soms ga ik er naast liggen zodat ik ook even wat kan slapen, omdat ik savonds werk.

Vervelend hé dat je niet gewoon kunt bedenken we willen nog een kindje, maar dat er dan ook zo'n hele behandeling aan vast zit. Ik herken je gevoel, sinds ik Jane heb vind ik het moeilijk om naar zwangere vrouwen te kijken die een tweede kindje verwachten. Zoals mijn nichtje, gelukkig zie ik haar niet veel, kan haar ook niet zo goed uitstaan maar dat is een ander ding. Ik snap je gevoel helemaal hoor. Ik zou wel een nieuwe behandeling willen doen, maar manlief niet. Ben nog niet in discussie gegaan met hem, eerst maar de cryo proberen dan gaan we als het nodig is er nog wel over praten. Zou zo mooi zijn als deze cryo goed zal gaan. Is toch een soort 2eiige tweeling dan.

Wij zetten er meer haast achter vanwege mijn leeftijd ben nu 41 jaar en omdat vanaf volgend jaar maar 1 poging vergoed wordt.

Wat goed dat je aan het afvallen bent. Ik wil ook wel afvallen, maar durf dat nog niet zo goed omdat ik nog borstvoeding geef.

Oh en gefeliciteerd met jullie voornemen om te gaan trouwen!!! Wat een leuk nieuws en wat een leuke manier om je ten huwelijk te vragen! Ga heerlijk genieten van de voorbereidingen!

En wat een schatje die Danique, erg leuke foto's!

Ik ben nu naast Jane verzorgen ook verpleegster. Mijn man heeft een infectie of virus aan zijn evenwichtsorgaan. Afgelopen zondag was hij ineens duizelig, misselijk en moest overgeven. Erg eng, maar gelukkig gaat het nu steeds beter al zal het nog wel een tijdje duren eer hij de oude is.

Met Jane naar cb geweest, ze is alweer 8 maanden. Ze is nu 72cm lang en weegt 7930 gram. Ze kan een paar dingen die je pas met 9 maanden hoeft te kunnen, iets van de ene hand overpakken naar de andere hand en Dadada zeggen.

Zitten kan ze ook maar op gegeven moment valt ze toch om als ze om haar heen grijpt. Meest fanatiek is ze in draaien van rug naar buik, van buik naar rug lijkt ze een beetje vergeten te zijn hahaha.......

Eten gaat ook steeds beter, alleen groente niet zo, eigenlijk lust ze haast alleen bruine bonen met appel.

Van cb moet ik de voedingen nu meer bijelkaar doen en borstvoeding meer als drinken beschouwen en misschien gaat er een voeding af, maar tot nu toe heeft ze het gewoon nog nodig al drinkt ze soms wat minder dan de 150 ml die ze normaal iedere keer dronk. Dat merken we met de papadagen.

En Jane haar eerste tandje komt door!

Ze komt daardoor wat moeilijker in slaap en soms lukt het eten niet.

Liefs Roossie

Geplaatst

Miekske wat fijn dat Danique het zo goed doet!! Heerlijk meisje zo te zien op de foto's. Lekker hoor dat lang slapen, uitgerust zijn is zo belangrijk. Aan het denken of je doorwil voor een 2e. Moeilijk he? Zeker omdat je weet hoe heerlijk het is om een kindje te hebben, maar weer opzien tegen de ziekenhuisbezoekjes en alles wat er nog meer bij komt kijken.

Roossie het gesprek nog niet aangegaan met je man. Beterschap voor hem!! Jane dus een moeilijke groente eter nu.

Hier is de kogel wel door de kerk. Gister een gesprek met de gyn gehad en bij volgende menstuatie bellen voor echo. Dat is al volgende week bellen, dan verwacht ik mijn bloedbad weer.... Wel gaan we alleen nog voor onze cryootjes en geen nieuwe behandeling meer. Dat was voor ons al heel duidelijk voor Ruben er was. Nooit geen nieuwe behandeling meer. Niet meer hoeven spuiten, ok nog 1 spuit otrivelle om de tp te kunnen "plannen". We hebben ook heel duidelijk besloten er maar 1 terug te laten plaatsen. Met mijn bloeddruk problematiek wordt ik toch al goed in de gaten gehouden. Heel spannend ook weer en ook best snel. Ruben is vandaag precies 8 maanden. Om deze tijd 8 mnd geleden zat hij nog in mijn buik en waren we onderweg naar het ziekenhuis voor de geplande kz.

Afgelopen maandag ook naar cb geweest. Hij is 67 cm groot en 7500 gr. Hij groeit prima in zijn stijgende lijntje omhoog. Ruben loopt met zijn ontwikkeling ook al erg voorop. Ruben kruipt al en vlot ook, hij gaat al zelfstandig staan. De eerste pasjes langs de boxrand daar wordt al flink op geoefend. Hij pakt ook blokjes over van ene naar andere hand en kan er dan een 2e blokje bij pakken. Ruben dadadaat ook heel wat af soms, zo schattig.

Het eten hier gaat prima. Hij eet 's morgens beetje pap met een lepel, tussendoor wat rose vice met een lange vinger (voor de helft). Tussen de middag wat stukjes brood met beleg en hij is deze week met zijn 8 maanden potje met stukjes begonnen, die eet hij nog maar voor de helft op. Als afsluiter een klein danoontje en voor het slapen gaan een papfles. Hij slaapt over het algemeen goed, laatste tijd wat vaker wakker s'nachts en alle andere bijkomende "klachten" bij de mentale sprong van 8 en halve maand volgens het Oei ik groei boek.

Ruben heeft nu last van zijn luchtwegen en is dus aan de puffers, het gaat langzaam aan beter. Maar hij is er steeds vrolijk onder gebleven en had er zelf weinig last van. Mama had veel last van een overbezorgde oma die het steeds maar over bronchitis en astma had. Erg vermoeiend, maar op haar manier ook wel lief die bezorgtheid. Ze maakt er al zo snel iets ernstigs van meestal dat ik me in moet houden om te zeggen dat ze hem niet ziek moet praten hihi.

Oh bijna vergeten, Ruben zijn 2e tandje komt ook door. Gelukkig heeft hij er geen last van. Af en toe wat jeuk en soms doen ik 's avonds van dat spul op wat iets verdoofd.

Zal zo eens wat fotootjes plaatsen van onze bink!!

Geplaatst

Ik heb een topic geopend voor foto's van April maar hier toch ook nog een paar.

[ATTACH=CONFIG]3864[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3865[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3866[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3867[/ATTACH]

op foto 1 is hij lekker zittend aan het spelen. Foto 2 vraagt hij zich af waarom onze "kunst" nog niet aan de muur hangt na de verhuizing. Foto 3 en 4 zie je zijn sta kunsten.

Geplaatst
@sandra wat een mooi huis hebben jullie!! en wat leuk dat jullie ook voor een 2de gaan!

wij willen in juni/juli verder! in het begin zag ik er tegenop maar nu begin ik aan het idee te wennen

en krijg ik er echt zin in hihi!

met senna gaat het super! ze is nu 66cm en 6610 gram. Het cb zei dat ze een ligt gebouwd meisje is.

maar wel mooi in verhouding. ze volgt mooi der eigen lijntje

hier druk bezig met afvallen alweer 6 kilo kwijt wil nog 10 kilo kwijt. denk niet dat gaat lukken voor juli

maar ga wel proberen om er nog wat af te krijgen.

115707-7623541.jpg115707-7623557.jpg115707-7607036.jpg

hey hey,

wij gaan ook nog voor de tweede onze zoon is nu bijna 8 maanden heb sinds vandaag geen spiraaltje meer en in mei hebben we gesprek in ziekenhuis.

dus misschien zien we elkaar straks weer op de forums laten we hopen van de zwangere.

onze zoon is nu 74 cm volgens mij wordt het een lang manneke

groetjes

Geplaatst

Hallo dames, allemaal druk??? Wij wel, hele perikelen met het bestellen van onze keukenkasten, die is nog steeds niet compleet...

Hier is alles in stroomversnelling geraakt, 4 April hadden we een gesprek bij de gyn en we konden gelijk beginnen. Gister eerste echo gehad en mijn bms was al ruim 8 mm en de follikel al 18 mm. Dus nu moet ik straks de ovitrelle spuiten en dan is maandag al de tp. Gister belde ze vanuit Gent dat ze zondag gaan ontdooien en dat ik maandag vanaf half negen gebeld ga worden of er een tp is om tien voor half twaalf.

Heel spannend dus nu weer en alle bekende angsten van slecht ontdooien passeren de revu momenteel. Ik ben dus nu waarschijnlijk de eerste van ons uitgerekende topic die een tp hebben na aug vorig jaar???

Joice spannend voor jullie dus ook weer.

Hier is ons manneke met 8 maanden 7,5 kg en 67 cm kort;). Hij is bijna altijd vrolijk en hij staat zelf sinds 24 maart. Hij loopt sinds dit weekend zelf langs de rand van de tafel, bank en box. Hij is overal zo snel mee...... hij wordt zo snel groot. Hopelijk hebben we nog een keer het geluk dat we dat mee mogen maken. Als de ontdooing goed verloopt, wat in het verleden wel zo was, dan hebben we nog 2x kans.

Geplaatst

Ha Girls,

Even een update van onze kerel. Hij is nu 7,5 maand, weegt 9,5 kilo en is 73 cm lang.

Inmiddels zitten er 2 tandjes onder en hij kan al een beetje zitten en staan.

Zwemmen is zijn favoriete bezigheid en overdag slaapt hij nauwelijks (zucht)

We zitten op 4 a 5 voedingen 180ml een vruchtenhap en groenten hap (meneertje wil alleen uit potjes anders eet hij gewoon niet).

De broodkorst vliegt nog steeds door de tent en zelfs een koekje fietst er niet in.

Het kruipen begint te komen maar het rollen heeft ie helemaal uitgevonden.

Deze week gaan we naar LOndon met het vliegtuig dus hoop dat hij zich een beetje rustig kan houden in het vliegtuig. Maar gelukkig is het maar een uurtje en een brabbelaartje is ook wel gezellig.

Blij dat jullie allemaal goed gaan en wens de meiden wie weer in de mallemolen stappen heel veel succes toe!!

Liefs

Geplaatst

hey witje misschien zie ik je straks wel op het wachtbankje dan ik hoop dat het snel raak is bij je.

moto leuk van je te horen fijne vakantie ben benieuwd hoe gegaan is in vliegtuig

groetjes joice

Geplaatst

@Sandra, spannend je cryo tp zit er al aan te komen. Gaat dan ineens snel hé. Ik hoop dat we straks weer een topic vol zwangeren krijgen :-)

@Moto, hier nog een kleintje die alleen uit potjes wil eten. Lekker smeuïg, alleen gepureerde banaan wil ze wel vers. Groente gaat hier nog niet zo goed, wel steeds ietsje beter. Wat wel aardig goed gaat is de bruine bonen met appel. Boterham eet ze gelukkig wel. Vaak moet ik haar wel geforceerd het eerste hapje van de maaltijd geven, want ze draait gelijk haar hoofd om ookal weet ik dat ze het lekker gaat vinden. Dus eerst proberen haar te laten proeven en dan gaat de mond wel open. En als het nog niet werkt een filmpje erbij van boris beer of de wielen van de bus e.d. Leve de iphone en ipad hahaha......

Hoe is het gegaan in het vliegtuig?

Ik ben erg druk met allerlei werkopdrachten in de avonduren en overdag met Jane een leuke dag maken.

Heb zelfs een eerste fotoalbum opdracht gekregen, had dat op mijn website gezet, gewoon een album maken en die bestellen bij Hema e.d.

Ook weer een reunie gehad met de meiden van zwangerschapsyoga, was weer erg gezellig, we zien elkaar weer in juni. Er was zelfs al eentje aan het kruipen, hij is 1 week jonger dan Jane. Datzelfde jongetje was al aan het sjansen bij Jane hihihi......

Jane kan nu trouwens goed zitten, ze zit zelfs met haar rug rechtop. Erg leuk nu kan ze op een andere manier spelen en torentjes die we voor haar opbouwen van bakjes en blokjes omgooien.

Box en bed moesten ineens verlaagd worden, gaat allemaal ineens erg snel. Ze zegt ook tata en dada en doet haar handje open en dicht en ze kijkt er dan naar. Er is ook 1 tandje doorgekomen.

Verder is mijn man ziek geweest, hij werd ineens enorm duizelig en heeft 4 dagen op bed gelegen. We waren erg geschrokken het leek wel een beroerte. Ik was dus druk als verpleegster en voor Jane zorgen. Nu werkt hij halve dagen, hij is nog niet helemaal hersteld. Het balans tussen de evenwichtsorganen moet nog terugkomen. Hij is nu wel een weekendje weg met de senioren voetbalclub. Vorig jaar was ik ook mee met mijn dikke buik.

We zijn ook al wezen kijken naar een openbare basisschool voor Jane, bizar dat we dat al moeten doen en ook wel bijzonder. Jane ging mee en dat ging goed, we krijgen ook altijd te horen dat ze erg rustig is. Achja rustige mama en papa zullen we maar zeggen hahaha....

Verder wacht ik op mijn ongi, moet een dezer dagen toch komen, maar misschien ben ik niet gelijk regelmatig we wachten rustig af. Als ik ongi wordt kan ik ook voor een cryo tp gaan.

Ga ook regelmatig naar acupunctuur.

Toen mijn man ziek op bed lag, kreeg ik ook te horen dat de relatie van mijn beide broetjes over is. Mijn schoonzusje wil van mijn jongste broertje scheiden na 7 jaar huwelijk. Waarschijnlijk is zij te jong getrouwd, maarja er zijn wel 2 jonge kindjes. En mijn andere broertje woont in Engeland, zijn vriendin wilde ook niet meer, nu woont hij daar op een kamertje omdat hij daar een bepaalde opleiding wil doen. Zijn kinderen wonen wel in Ned. ik zelf zou toch voor mijn kinderen kiezen, maarja wie ben ik zei de gek!

Veel dingen aan mijn hoofd dus de laatste tijd. Zelf ook beetje ziek geweest, kwam vorige week woensdag misselijk terug van kantoor. Champigonsoep was niet goed gevallen. Manlief had geen zin om te koken en had o.a. berenklauw gehaald, poeh wat een lucht maar wel het zetje voor mijn om over mijn nek te gaan. Voelde me gelijk 90% beter. Merkte wel dat mijn sluitspieren nog niet goed werken. Daarna flink verkouden geworden en last van mijn keel, nu is dat bijna over.

Ik hoop dat we nu wat rustigere tijden krijgen, 14 mei gaan we een weekje weg met z'n drietjes, daar kijk ik wel naar uit.

Ohja waar ik ook naar uit kijk is fietsen met Jane. Ik had al een stuur besteld bij de fietsenwinkel, hebben ze een hele andere stuur dan ik had aangeven op de fiets gezet. Ben er niet mee akkoord gegaan, heb zelf maar het moederstuur besteld en ga die morgen bij de afleveren. Fietstoeltje gekocht via marktplaats, nu nog wachten totdat ze zelf kan gaan zitten, dan gaan we een tochtje maken.

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie ook weer druk met van alles en vooral met Jane. Gelukkig gaat het met je man al weer wat beter en ook jij weer voor de cryo als je ongi wordt.

Nou hier een spannende dag. Gaan ze bellen of niet. Hoop het niet, want als ze bellen dan is er geen tp omdat ze nu al zien dat de ontdooing niet goed gaat.

Ik heb liever het telefoontje morgenochtend dat het doorgaat om half 12......

Geplaatst

hoi dames

ik meld me ook eens een keertje hier, lees vaak wel vluchtig mee via de ipad maar vind reageren via de pc toch fijner, zeker met een lang bericht.....

wat fijn om te lezen dat er hier verschillden meiden zijn die doorgaan voor nog een kindje, geweldig,!!! San, ik hoop dat jij nog steeds niets gehoord hebt uit Gent en morgen de tp hebt, spannend zeg!

Jullie wondertjes gaan ook allemaal als een speer, mooi om die ontwikkelingen te zien hoor, niet te geloven, ze zijn nu tussen de 8 en 9 maanden en kunnen al zoveel.

Hier gaat het ook lekker met Imke, inmiddels slaapt ze weer goed, de laatste tijd werd ze ´s nachts vaak huilend wakker en was alleen te troosten bij mama, erg vermoeiend maar het ziet er naar uit dat dat nu weer voorbij is, alweer 2 nachten goed geslapen.

Imiddels heeft ze boven 3 tandjes en onder 4, ze dinkt na het opstaan en voor het slapen gaan (rond 21,00) een fles van 180 + 6 schepjes en overdag een stuk fruit/potje , met ons eet ze warm (een potje) ze is trouwens gek op die italiaanse variaties en in de middag 2 sneetjes brood, tussendoor een soepstengeltje of een biscuitje en ze drinkt rooibosthee (afgekoeld en slap).

Vandaag voor het eerst een peertje in stukjes gegeven, dat ging ook erg goed en gisteren in de supermarkt voor het eerst ¨"worstje" , alsof ze dat iedere dag eet haha, zelf uit haar knuistje en trots zittend in de winkelwagen, prachtig.

Inmiddels staat ook bij ons alles in de laagste stand, ze staat en trekt zich overal aan op, op de bank en in de box zet zo ook wat stapjes, erg leuk om te zien! Het kruipen zoekt ze niet echt.

Moto ik ben erg benieuwd hoe de reis naar Londen is verlopen, gisteren vertrok mijn zwager met vriendin en zoontje van 1 naar Japan, pff hele trip.

Roossie beterschap met je man en sterkte met al die relatieperikelen in je nabijheid, wat ontzettend sneu toch altijd!

hier wat vrij recente foto´s

de eerste is van 16-4-2012, de 2de van 4-4-2012 en de 3de van 25-3-2012

liefs

Babeth

[ATTACH=CONFIG]3943[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3944[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3945[/ATTACH]

Geplaatst

Hier helaal helemaal uit het veld geslagen. De emmys waren goed ontdooid, maar helaas deelden ze niet door. Dus geen tp vandaag. Zo'n domper en het doet meer pijn dan een negatieve zw test, die emmys hebben tenminste nog een kans gehad, deze helaas niet.

We hebben nu nog 1 rietje met 2 emmys dus volgende cyclus is het erop of eronder. Dan weten we of we het boek definitief dichtslaan voor een 2e of dat we nog 8 maanden op ons 2e wondertje mogen broeden in mijn buik.

Geplaatst

@Sandra, ohnee wat naar om dat te horen!!! Ik hoop heel erg dat de volgende tp doorgaat!!! Ik zal heel hard voor je duimen!!!

@Babeth, wat een leuke foto's van jullie mooie meisje! En wat goed zeg dat ze al staat met vasthouden en wat veel tandjes heeft ze al. Bij Jane is het tweede tandje doorgekomen, grappig hé die verschillen.

Hier heeft Jane het doorrollen ontdekt, deed ze ineens op de bank vanavond, ze had er veel lol in.

Ongi is nog niet doorgebroken, nog even geduld hebben en dan kan ik eindelijk het ziekenhuis bellen. Ik ben wel weer naar acupunctuur geweest.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hier de day after. Nog steeds boos maar ook strijdbaar. Op naar de volgende en tevens laatste cryo's...... bibber.

Ja echt verschillen he? R is al heel ver in zijn motoriek, staat en loopt langs de bank en box en tafel, gister deed hij 2x door de knietjes zakken weer terug op de grond. Maar daar integen brabbeld hij nog niet zo veel, wel heel veel lachen. R heeft ook nog maar 2 tandjes en gaat nog niet zitten vanuit kruipen.

Heerlijk al die verschillen, zo leuk om dat te horen of zien.

R is waarschijnlijk een happy weezer. Vandaar dat hij zo piept, hoest en rocheld. Hij heeft er verder geen last van. Slaapt, eet, drinkt, plast, poept en is heel vrolijk. Omstanders hebben er meer last van dan het manneke zelf. Het is peuterastma en daar groeit hij gelukkig wel overheen. Als het echt zo blijkt te zijn, over 14 dagen weer terug naar ha dan zitten we waarschijnlijk met het dillema dat de poes de deur uit moet, het beestje is al 11 jaar oud..... Verder stond er ook bij dat hij beter niet naar een creche kan gaan i.v.m. de bacteriën die daar rondzweven, maar ja kan ook niet thuis blijven en hem in een glazen stolp opvoeden. Dan kan hij straks helemaal niks meer hebben. Maar zo ver is het nog niet dus we wachten het weer rustig af.....

Geplaatst

wat jammer voor je witje

wat een mooie foto babeth,ja leuk he om te zien hoe een kind zich ontwikkeld,onze kleine draait al goed en kan bijna alleen zitten,heeft 2 tandjes onder,is een flinke jongen voor 8 maanden hij is zo een 74 cm schat ik.een min puntje wat we goed in de gaten houden is hij slaapt tegenwoordig soms op buikje en dan met gezicht naar beneden toe ,het kon geen kwaad en alleen moeten we wel in de gaten houden.

wij willen ook nog gaan voor een brusje wel spannend weer zeg

groetjes joice

Geplaatst

Morning,

Wat spannund allemaal meiden wie weer in de procedure zitten. Raar om weer door de gangen te lopen van het ziekenhuis lijkt me zo, maar jullie weten waar jullie het voor doen he!!

Het vliegen is goed gegaan, meteen een fles bij het opstijgen en verder heeft hij de hele vlucht met de kotszak zitten ritselen. Niks geen speelgoed gewoon lekker simpel dus...

Wel merk ik bij terug komst dat er wat van een 8 maanden sprongetje op te merken valt. Beetje meer verdrietjes zo nu en dan. Hebben jullie daar ook al ervaring mee?

Fijn weekend allemaal

Geplaatst

Hoi dames,

Roossie, wat zal jij blij zijn met deze menstruatie...heel veel succes!!

san, ook hier mijn sterkte wensen voor jou, onwijs klote!! Houd moed hè lieverd.

moto wat fijn dat het vliegen zo goed ging, wat een plezier met een kotszakje, Imke kan zich goed vermaken met een lege verpakking van die snoetenpoetsers...

wat dat sprongetje betreft, erg herkenbaar, met Imke aat het weer maar ze heeft echt nachtenlang last gehad van flink huilen en alleen stil als ze bij. Ik lag, heeft een week of 2,5 geduurd, sinds een paar nachten slaapt ze weer normaal in haar eigen bedje.

Geplaatst

@Moto, wat fijn dat het vliegen goed ging met de kleine. Hier gaat het slapen ook wat moeizamer, ze valt moeilijk in slaap en is nu ook erg verkouden.

@Babeth, heel herkenbaar spelen met snoetenpoetszakje.

@Sandra, hou de moed erin hoor, oh ik hoop zo dat de volgende ronde gaat slagen mijn duimen draaien overuren!!!

Jane is 9 maanden! De tijd gaat zo hard! Ze wil nu haar boterham ook zelf eten.

Gisteren zijn we naar de dierentuin geweest en vandaag flinke wandeling gemaakt langs de kindervrijmarktjes. Heb wat leuke

dingetjes gekocht voor Jane. En natuurlijk weer tompoucen gegeten, deze keer oranje!

En de ongi is over, ben gestart met de chinese kruiden voor

baarmoederslijmvlies opbouw. Mijn acupuncturiste zei dat ik het in principe niet

hoef te slikken, maar ik wil alles zo veel mogelijk hetzelfde doen als de vorige

keer, dus ik slik het gewoon baad het niet schaad het niet.

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie dus jullie gaan er nu ook weer voor!!

Hier is de ongi vandaag weer doorgebroken.... Heb net een afspraak gemaakt voor de laatste keer een 1e echo maken. Pffff zo dubbel, alles wat we nu doen is echt voor het laatst. Hopelijk lukt het met onze 2 laatste emmy's.

Geplaatst

@Sandra ja wij zijn ook weer gestart ben nu 2 keer ongi geweest. Misschien voor ons ook de laatste keer als ik mijn man niet zover kan krijgen nog een icsi te doen.

Hopelijk zijn we over een paar weken zwanger! :-)

• 2 weken later...
Geplaatst

Net terug van 2e echo. Follikel is nu 13mm en bms is 8mm. Ik word vandaag besproken of ik niet eerst moet stoppen met bv. Zou wel erg jammer zijn maarja wil mijn cryo wel optimaal benutten. Ik word hier vanmiddag over teruggebeld. In ieder geval hebben we voor zondag om 08.00 uur een echo afspraak, errug vroeg op de zondag maarja wel een lange moederdag hahaha...kan ik lang verwend worden :-) En misschien moet ik maandags dan ook terugkomen als het nog niet voldoende gegroeid is. Als het zondag goed is dan heb ik vrijdag tp en als het maandag goed is zaterdag tp. Wordt in ieder geval over de vakantie heen getild.

Eerst maar telefoontje afwachten.......

Geplaatst

Oh Roossie spannend!!!! Waarom stoppen met bv?? Of heeft dat met innestelen te maken?? Hoeveel bv geef je nog, hoevaak bedoel ik.

Dan lopen we gelijk op, samen op de wachtbank. Ik heb gister mijn spuit Ovitrelle gezet en woensdag de 16 is de tp. Pff nu maar duimen dat er in ieder geval 1 mooi doordeeld en ons een brusje opleverd. Anders is het hier klaar. Geeft rust en onrust tegelijk.

R doet het hier supergoed. Afgelopen maandag naar cb geweest. Hij is 8100 gr en bijna 69 cm groot. Hij is altijd vrolijk, eet en drinkt goed, slaapt prima en zijn vandaag weer begonnen met het stoppen van het gebruik van een speen. Vind dat een vreselijk gezicht een kind met een speen in zijn mond als het wakker is. Maar R heeft er verder ook bijna nooit om gevraagt en had het in het begin alleen nodig om zijn zuigbehoefte te vervullen na zijn flesje en in bed om te slapen. Nu gaan we daar dus ook weer mee stoppen. Daar waren we al mee gestopt, maar toen werd ie ziek en had er behoefte aan om zo getroost te worden. Maar nu gaat het weer goed dus hup eruit hihi.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden