Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Babeth hier gaat het nog goed. Heb besloten zondag te gaan testen. Ik wil geen stress om een vaag streepje of negatief testen en dan later toch positief. En zaterdag ben ik shoppen met vriendinnen. Ik ben best wel relaxt, sta er zelf ook versteld van.

@Sandra dikke knuffel

Geplaatst

Hallo meiden,

Kom ik na eeeeuwen weer eens binnenvallen, zie ik direct een bekende naam! Witje, wat zie ik nu? Kop op he! Wat een toeval, een deel van je verhaal is herkenbaar. Ook wij zouden het graag nog een keer meemaken. Eind augustus bevallen van een heerlijke dochter, echt een lot uit de loterij. hoewel de eerste maanden keihard werken waren, genieten we elke dag van haar.

Dus nu zijn we op het punt gekomen waarvan ik dacht dat ik het écht nooit mee zou maken: vanavond heb ik weer de eerste decapeptyl gezet.

En Meiske ken ik ook nog, wat leuk jullie weer tegen te komen!

Groetjes,

Nanoes

Geplaatst

Hoi Nanoes

leuk om je weer te zien!!!en weer aan de prikkers gelsagen!!? wat geweldig, heel veel succes in ieder geval, hoe gaat het met jullie meisje?

Geplaatst

@Meiske: LOL, 'weer aan de prikkers'! Die kende ik nog niet.

Ons dochtertje N doet het prima, sinds drie weken heeft ze het kruipen goed onder de knie en sinds dit weekend gaat ze zelf staan. Blijkbaar heeft ze de smaak te pakken. Ik denk dat ze volgende week op kamers gaat ;)

Ik heb nog weinig terug gelezen: hoe is het met jouw wondertje? Wat een schattige foto bij je sig.

Zijn jullie ook zo 'in love' op jullie kleintjes? Wordt bij ons steeds erger :-))))

Ik ga gauw naar bed nu, maar tot snel allemaal!

Geplaatst

@Sandra en Babeth, dankjewel!!!

Het voelt inderdaad erg rijk en ook nog onwerkelijk. Ben nu zo blij ook voor Jane dat ze een brusje krijgt, tenminste als alles goed.

Morgen het ziekenhuis bellen, wordt weer spannend allemaal.

Ik heb wel last met plassen, ik denk dat mijn urine nu scherper is door de hormonen en dat gaat langs mijn littekens van de bevalling.

Vanochten de familie gebeld en vanmiddag bij mijn schoonvader aarbeientaart gegeten, mijn schoonzus en zwager waren er ook.

Ik heb ook een foto van Jane gemaakt met de test, zo schattig hahaha al was het wel even een gedoe.

Liefs Roossie

Geplaatst

Joehoooeoeeoe Roosie proficiat meid wat een fijn nieuws.

Vandaag is mijn kereltje alweer 9 maanden. Hij gaat als een tierelier en weegt al over de 10 kilo. Zijn lengte is 75 cm dus we zitten nu in maatje 80. Gaaf al die leuke zomerkleertjes en ja hoor...hij slaapt eindelijk tussen de middag!! Dat komt omdat hij druk bezig is met kruipen en spelen zodat hij wel naar bed wil in de middag. Fijn hoor even tijd voor jezelf, eindelijk!! Het eten gaat goed en we zijn de boterhammetjes aan het uitbreiden. Smeerkaas is favoriet maar voor de rest lust hij niet veel en de leverpastij komt er gewoon weer uit. Wat eten jullie kindjes op brood?

Ik ben blij om moeder te zijn met mijn 45 jaar. Nooit gedacht en toch gekregen, deze lieverd. Ook is zijn nichtje in London inmiddels geboren dus opa en oma hebben ineens 2 kleinkindjes. We vieren het deze zomer in een villa in zeeland. Ik kijk er erg naar uit vooral omdat hij graag en veel zwemt ons waterratje...leve het babyzwemmen. Morgen de laatste les en daarna gaan we samen op babysensory. Gezellig!!

Geplaatst

Hoi Moto,

Jeetje wat gaat die van jou hard hahaha. Wij zijn vorige week met Hayley op het CB geweest en ze weeg nu 7,3 kg en is 70 cm lang. Ze doet het heel erg goed. Ze heeft totaal geen aanstalte gemaakt om te gaan kruipen of interesse er in getoont. Wel met staan en langs de tafel lopen. We hebben nu ook met de arts van het CB afgesproken om het kruipen maar te laten voor wat het is. Ze kan zich goed verplaatsen in de box door te lopen en als ze iets wilt pakken dan kan ze het ook. Ook als ze op haar buikje ligt kan zich goed verplaatsen dus ik heb het naast me neergelegd. Voor wat betreft het eten. Hayley eet gewoon volledig met ons mee. Maar als wij iets eten waar ik toch om twijfel dan krijgt ze een potje. Alleen vlees ben ik wat huiverig mee maar ook dat overlegt en ga nu beginnen met gekookte kalkoen of kip. De boterhammen gaan er in als koek. Ze vind echt alles lekker; van pindakaas tot leverpastei van hagelslag tot gestampte muisjes. Je kunt het zo gek niet verzinnen of ze lust het hahaha. Ik geniet er ook steeds meer van ook hebben ze een aantal weken geleden fibromyalgie bij mij geconstateerd. Ik kan niet heel erg veel op dit moment veel pijn maar ga wel door omwille van haar. Ik heb nu tramadol (morfine) gekregen en daar kan ik 's morgens goed op teren. Spieren doen wel pijn maar de pijn is houdbaar. Daarom ben ik ook wel heel blij dat Hayley voor haar leeftijd erg zelfstandig is. Heerlijk meisje. Mijn man en ik hebben ook besloten om het bij haar te houden. Ik kan het proces van IVF niet nog een keer aan en we hebben geen cryo's over. Dus voor ons houd het hier op en eerlijk gezegd vind ik het ook niet erg. Ik ben erg blij dat zij er is ondanks dat de artsen me gezegd hebben nooit geen kinderen te kunnen krijgen. Heb er heel veel voor moeten doen. Maar heb er ook veel voor teruggekregen ondanks dat alles niet makkelijk ging. Maar goed ik ga mijn kleine schatje nu lekker uit bed halen hoor haar net brabbelen over de babyfoon. Gelukkig slaapt ze 's morgens en 's middags nog. Fijne dag nog allemaal

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

gefeliciteerd roosie

onze zoon was met 9 maanden 77 cm en woon 10.7 kg ook geen kleintje dus..

hij heeft 2 tandjes en sinds kort zit hij op zijn knietjes en handen.

wij hopen binnenkort een broertje of zusje te krijgen voor hem.

groetjes fiona:toppie:

Geplaatst

Bedankt voor de felicitaties!

Heb vandaag het ziekenhuis gebeld, was zo relaxt dat ik het bijna vergeten was hahaha.....

Ik ben 4 febr. uitgerekend, 3 juli krijg ik een echo, dan ben ik 9 weken.

Ze vroeg ook of ik met een onderzoek mee wilde doen bij een kinderziekenhuis, zij willen prille zwangerschappen volgen dmv echo's, ze willen je dan voor de 8e week zien.

Heb me maar opgegeven, kan altijd nog nee zeggen, al is een eerdere echo natuurlijk super leuk!

Jane is nu ruim 10 maanden, gaat snel hé nog even en onze kleintjes zijn 1 jaar!

Ze heeft boven en onder tandjes. Ze kan in kruiphouding gaan staan, nu nog vooruit komen.

Als ze op schoot zit, dan wil ze ook vaak gaan staan, ze heeft al sterke benen, maar nu de balans nog.

Ze lust tot nu toe alleen philadelphia op brood, jam en appelstroop lust ze niet, binnenkort nog andere dingen proberen.

Ze eet ook nog steeds olvarit, ze eet wel een paar macaroni stukjes, sliertjes spaghetti en snijboontjes lukte ook wel, maar verder vindt ze het nog maar niets.

Ze drinkt ook graag roosvicee uit een drinkbeker met een tuit met gaatjes en soepstengel, babykoekjes en alpro yoghurt, de gewone vindt ze niet lekker.

Ze klapt ook in haar handjes, swingt op muziek en kan 5 rubberen blokjes op elkaar zetten.

Tegenwoordig slaapt ze smiddags ook na de middag voeding, tenminste sinds een paar dagen hopelijk zet ze dit door. Echt wow ineens een beetje tijd voor jezelf!

Een vrolijk en lief meisje ben echt trots op haar en ook zo blij voor haar dat ze een brusje krijgt!

Het voelt nog erg onwerkelijk, al zat ik van de week wel bij K3 te huilen hahaha dacht volgens mij zit ik vol hormonen.

Liefs Roossie

• 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden