Jump to content

Recommended Posts

Posted

In 2007 heb ik een tp gehad van een cryo en daarna in 2008 ook nog een keer.

Deze werden vergoed omdat deze bij de gehele behandeling werden gerekend.

Nu heb ik bij mijn vorige behandeling, waarvan ik nog maar net weet dat

deze niet gelukt is, nog een cryo in de vriezer.

Nu werd mij verteld dat de vergoeding veranderd is en dat je nu zelf

het ontdooien en het tp moet betalen?

Wie kan mij hier wat meer van vertellen?

En weet iemand hoeveel dit ongeveer gaat kosten??

Groetjes Hermien

Posted

Hey Hermien,

alle TP's van je cryo's behoren gewoon onder de poging. Stel je hebt 6 cryo's uit je 1e poging, dan valt dat gewoon onder je 1e poging en worden gewoon vergoed. Dus zowel het ontdooien als de TP. Alleen de invries kosten zijn voor eigen rekening.

Maar ik zie in je handtekening dat je een cryo hebt uit je 4e poging, dus dit zou dan betekenen dat het ontdooien en TP wel voor eigen rekening komt. Vraag het anders na in het ziekenhuis.

Groetjes Guusje

Posted

Hoi Hermien,

Balen dat je poging weer mislukt is. Aan je handtekening te zien, ben je met je 3e poging bezig.

Omdat je van je 1e poging zwanger bent geraakt en bevallen bent.

De cryo die je dus nu nog hebt, hoort gewoon bij deze 3e behandeling en wordt dus gewoon vergoed.

Het is nl. zo dat per 2011 nog steeds 3 pogingen vergoed worden.

Het klopt dat er gespeculeerd wordt over het vergoeden van 1 poging, maar dat is voorlopig nog even van de baan ( gelukkig maar).

Succes!

Posted

Ik heb geen idee. Wij hebben van onze 4e icsi ook een cryo to gehad en daarvan nooit een aparte factuur gekregen. Nu hebben we nog 6 cryo's, ben benieuwd hoe dat gaat.

Posted

Stom van me, Ik zat niet op te letten.

Met je 1e poging heb je een kleine gekregen, dus dat betekend dat je daarna weer opnieuw gaat tellen. Net wat Sowiebo zegt zit je als het goed is in je 3e poging. Klopt dit? Dan valt het gewoon onder de verzekering.

Posted

Hoi Hermien

wij hebben in september een tp gehad van een cryo (afkomstig uit de eerste behandeling na de bevalling van de jongens)

Wij hebben gewoon een bedrag van € 507,52 vergoed gekregen.

Nu weet ik niet wat exact de kosten in NL zijn maar ik verwacht zo rond die € 500,00, wij hebben nl. volgens het nederlandse tarief de vergoeding gekregen, de kosten in Brussel zijn € 1100,-.

veel succes met je laatste cryo!!

groetjes

Babeth

Posted

Mijn verzekering vergoede ook altijd onze cryo tp's.

Als het voor eigen rekening zou zijn dan kou het 250 euro kosten in het UZ Gent.

• 2 weeks later...
Posted

Wij hebben destijds ook een tweetal facturen gekregen, maar ik zou zeggen, gewoon opsturen naar de verzekering want soms weten ze daar ook niet wat ze er mee moeten doen. Ik heb zelfs tot 5 maanden na de bevalling erachteraan moeten zitten om dit vergoed te krijgen...

Enn Hermien, bij jou valt ie zo te zien ook gewoon onder de 3de poging....

Posted

Soms zijn onverzekerde kosten ook gedeeltelijk terug te halen bij de belastingsdient.

Posted
Soms zijn onverzekerde kosten ook gedeeltelijk terug te halen bij de belastingsdient.

klopt Guusje, het enige is dat je rekening moet houden met een drempelbedrag, en je moet best wel wat kosten hebben om over dat drempelbedrag te komen.

Maar alles wat wij niet vergoed kregen (en krijgen) voeren we op, voor 2009 voor het eerst en alles was geaccepteerd

• 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use