Ga naar inhoud

De Oktober en November 2010 moeders

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden, ik meld me af voor dit topic. De tijd ontbreekt me en zie geen toegevoegde waarde voor mezelf.. veel plezier met jullie beebs.

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sannie, jammer dat je het forum hier verlaat, maar ik begrijp de reden wel. Het vergaat mij net zo .... de tijd gaat op aan .... ja wist ik het maar. Ik zie echter wel de toegevoegde waarde, want meiden wat leer ik veel van jullie verhalen. Maar als de andere meiden het niet erg vinden dat ik niet zo vaak in de gelegenheid ben om te schrijven, dan schrijf ik hier nog wel door.

Wat leuk om te lezen dat er al kinderen zijn die met 3 maanden aan de fruithapjes mogen. Ik ga er volgende week ook over beginnen, want Judith heeft vooral 's middags veel trek. En wie weet kan een fruithapje net een wat betere bodem geven zodat ze niet om de 1,5 a 2 uur weer voor een fles komt.

Ik lees ook over het babyzwemmen. Wij zitten nog in dubio of we dat gaan doen. Ik hou helemaal niet van zwemmen en voor mijn man wordt het lastig om het zwembad in te komen. Mijn schoonfamilie is wel een zwemfamilie dus daarvoor zou ik het wel weer leuk vinden. Dan kan Judith met haar neven met zwembad in als ze iets ouder is.

Hoe gaat het verder met alle baby's na de tweede serie prikjes? Ik hoorde dat kinderen vaak meer last hebben van de 2e set prikken dan van de eerste. Volgende week mag Judith ook weer naar het CB. Ik ben erg benieuwd hoe zwaar en hoe lang ze is. Ze groeit zo hard dat we er al bijna zeker van zijn dat de kinderwagenbak niet mee hoeft tijdens de zomervakantie. En we gaan al op vakantie in juni. Verder worden volgende week woensdag Judith's heupen gecontroleerd bij de kinderarts.

Volgende week zondag laten we Judith dopen. Helaas is ze al zo lang en zwaar dat mijn doopjurk niet meer past. Ze had hem pas aan en toen ik haar optilde sprongen alle drukknoopjes open. Mijn tante is nu een hele nieuwe doopjurk aan het maken en die wordt prachtig. Ik zal 13 febr. wat foto's maken en die hier laten zien.

Ik ga snel de pc weer uitzetten en kijken of ik nog even iets kan doen hier in huis. Judith houdt er vandaag een heel ander slaapritme op na, maar voor het eerst sinds een paar dagen slaapt ze nu alweer langer dan een uur. Even gebruikmaken van die luxe dus.

Geplaatst

Hey Sannie, jammer! Maarrr... ik snap het wel hoor! Het kost wel wat tijd om bij te lezen, zeker als je wilt reageren op de anderen. Hoewel ik er alle begrip voor heb als mensen dat niet doen omdat ze er de tijd en/of energie niet voor hebben!

Ik hoop alleen niet dat we je te weinig gehoord hebben en dat dat de reden is?!

Moest je op een gegeven moment toch weer tijd en/of zin hebben, laat dan nog eens iets van je horen!! Vond het wel leuk om berichtjes van jou te lezen, aangezien Iza en Caitlyn maar een kleine 2 weken schelen in leeftijd.

Lieve meid, geniet van je grote schat en heeeeeel veel succes en plezier voor je gezinnetje :)

Hey Chrissie, hier ook volgende week 2e serie prikjes... We staan een beetje achter, wegens babyboom (CB kan amper bijbenen...).

Ik hoop dat het niet klopt, dat van meer last hebben van de 2e serie prikjes... Iza heeft er de vorige keer toch een paar dagen last van gehad, diaree en koorts...slecht slapen en eten als gevolg...mama ongerust...papa die dan sust: t valt wel mee, is nog maar net 38graden koorts, waren toch maar 2 diareeluiers, en t is goed als ze op de spuitjes regaeert, dan maakt haar lichaampje antistoffen aan en dàt is toch juist de bedoeling! Mmmm...zaaaalige vent heb ik toch!

Chrissie, wanneer moeten jullie gaan? Wij donderdag.

Maandag gaan we nog eens naar de osteo. Mijn arts had aangeraden nog eens naar haar schedeltje te kijken, aangezien Iza met de zuignap is gekomen. Haar hoofdje ziet heel normaal uit hoor, maar soms gebeurt het wel eens dat de schedeltjes van zuignapkindjes niet zo flexibel zijn als zou moeten (schedeltje is normaal nog heel lang beweeglijk, fontanel staat dan ook nog steeds open, dit blijft duren totdat het hoofdje niet meer groeit).

Ben eens benieuwd!

Zijn er hier mama's waarbij een osteopaat of manueel therapeut het hoofdje van de beebjes behandeld heeft?

Oh ja, mijn vroedvrouw wist me te zeggen dat beebjes met flessenvoeding net zo goed regeldagen hebben als BVbeebjes. Het zijn gewoon groeispurtjes, met evt extra honger; huilerig en hangerig gedrag; onregelmatig eten en/of slapen erbij.

Bij Iza heb ik er op 14 dgn en op 6 weken niets van gemerkt! Ook al kreeg ze toen nog BV. Nu met 3 maanden heb ik er pas iets van gemerkt, nl dat ze hangerig en huilerig was èn dat de dutjes niet goed gingen (heel onregelmatig, meerder korte hazenslaapjes ipv 2x langer slapen).

Maar ik heb de indruk dat ze er nu door is.

Ze heeft nu zelfs al 2 ochtenden tot 8u geslapen! Hebben we haar zelfs wakker moetn maken om te eten! Als ze dit nog een tijdje zou blijven doen, moeten we misschien het flesje van de avond ervoor (van 23u) vervroegen?

Volgende week eens vragen op het CB.

Geplaatst

Sannie herkenbaar!

ook ik heb al een paar keer gedacht hetzelfde berichtje achter te laten.. het ontbreekt me ook aan de zin en tijd.. Echter ik lees wel alle verhalen maar heb bijna nooit tijd om te reageren..Soms doe ik alleen over het bijlezen al een halfe dag tussen de krampjes door..maar ik heb wel veel aan somige berichten over voeding etc. Ik ben nog steeds van goede hoop dat het ooit beter gaat en ik wel de tijd en fut heb om op iedereen te reageren:) soms wil ik wel een berichtje achter laten maar vind het onbeschoft zelf een berichtje te type en nieteens in te gaan op een ander.. dus meiden ik lees mee en heb veel aan jullie berichten'.. ;) hier gaat het met ups en downs.. veel krampen en huilen.. maar eindelijk doorslapen:D heerlijk!!

esther

Onze Caithlyn

1224251559_5_pMYQ_1.jpeg

Geplaatst

Hey Eslief,

IK vind het alleszins niet onbeschoft hoor als je een berichtje achterlaat, maar zelf nauwelijks reageert op anderen wegens te weinig tijd en/of fut!

Volgens mij is dat vaak heel eigen aan het (pas) moeder-zijn en ik denk dat we wat dat betreft wel begrip voor elkaar hebben of toch moeten hebben ;) En het is nu eenmaal zo, dat het voor de één net ietsje makkelijk verloopt dan voor de ander. We kunnen elkaars rekening toch niet maken? Dus hupsakee, gewoon posten :)

BTW wat een schatje van een patatje :) Zo'n lief meisje (T-shirt is dus echt wel van toepassing).

Geplaatst

Hey meiden,

Heel even kort, want het is een beetje druk met 5 dagen werken deze week en nog vergadering 's avonds ook. Zal blij zijn als het weekend is.

Prachtige foto's weer allemaal!

BB, Stijn is ook 3x bij de osteo geweest en nu ga ik met hem naar de kinderfysio.

Babyzwemmen lijkt me ook heerlijk maar met twee guppies niet zo handig. Volgens mij is het er niet in het weekend.

Chrissy ik ben benieuwd naar de doopjurk van Judith.

Volgende week dinsdag ga ik ook weer met ze naar het CB, ben ook erg benieuwd hoe zwaar ze zijn en hoe lang. En natuurlijk 3e prikjes alweer... Zie hier zelfs al een gewicht van 7 kilo, Denk dat Stijn ook al die kant op gaat. Jobje is wat lichter.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Sannie jammer maar ook ik begrijp het wel hoor ik heb ook niet zo heel veel tijd en pufff om altijd maar te reageren maar voel memet veel meiden echt verbonden omdat wij al echt vanaf het begin met elkaar schrijven en ik ben blij te lezen hoe het met de andere mamma's en een kroost gaat zodat we dingen van elkaar kunnen leren.

Chrissy, Nou dat had Frederique dus ook ze liet ook maar 2 uur tussen de flessen en ikmoet zeggen dat ik een hele leuke arts heb op het CB bij ons en dat ze daar ook niet helemaal met elkaar eens zijn wat betreft het beginnen van het fruithapje maar als jij denkt dat ze er aan toe is zou ik gewoon is proberen vind ze het niks dan wacht je nog even en vind ze het lekker dan ga je gewoon door. Frederique vind fruit wel lekker maar gisteren met de worteltjes begon ze echt te krijssen ( haha ookk niet mamma's favoriet)

Je vraagt ook hoe de beebs op de2e prikjes reageren nou hier is het drama ze heeft nu al twee dagen koorts en is erg huilerig hoop dan ook dat het vandaag wat beter gaat.

BB, ook wij moesten Frederique elke ochtend om 8.00 wakker maken en zijn toen gewoon begonnen met de tijd om de paar dagen met een kwartier á half uur te vervroegen en op het laats kwam ze zelf om 19.30 voor de laatste fles en moeten we haar nog vaak wakker maken om 8.00 soms komt ze een half uur eerder maar dat is eigenlijk wel erg makkelijk.

Eslief,ik ben het met BB eens hoor je hoeft niet altijd op iedereen te reageren ook ik heb daar niet altijd de puf en energie voor.

wat een schatje hebben jullie toch echt een plaatje.

Henkie, poefff jij bent ook een druk mensje zeg en dat met Job en Stijn ik vind het soms ook bijna niet te doenen lig dan soms als het lukt ook al voor 21.00 in mijn bedje ( werk ook z'n 50 á 60 uur per week)

En jullie alweer toe aan de 3e prikjes? houden ze dan geen rekening met dat ze te vroeg zijn geboren?

Hier gaat alles op veel huilen en koorts na wel goed alleen moesten we gisteren een echo laten maken van Frederique's heupjes en helaas was er een kleine afwijking te zien en moesten we ook nog een foto laten maken en ik heb het vermoeden dat ze dus ook zoveel huilt omdat ze wat pijn heeft aan haar beentje ( na de echo en fot was ze bijna niet meer te troosten en wou ze niet meer zitten of liggen maar alleen maar tegen mij aan hangen)

verder ga ik ook babyzwemmen hebben hier in de straat 3 kindje die begin november zijn geboren en wegaan ook allemaal tegelijk naar de CB en hebben nu dus afgesproken dat we ook met zijn drieen naar het babyzwemmen gaan dat wordt vast een dolle pret zal zo even een paar foto's plaatsen van de eerste hapjes ( zo leuk om te zien hoe ze dat naar binnen werken)

meiden ik ga de foto's even in de computer laden en daarna zal ik ze plaatsen iedereen een fijne dag vandaag!

Geplaatst

Leuke foto's!

Babyzwemmen lijkt mij ook wel leuk, maar denk niet dat ik daar voorlopig mee ga beginnen. Gaat hier nu even niet zo lekker. De een na de ander is ziek hier in huis.

Heb nu een ziek klein mannetje... Mikai heeft het rs virus en is best wel benauwd en daar heeft hij pufjes voor gekregen. Hoop dat het zo over gaat. Heb vandaag al wel mijn 2e set kleding aan (hij spuugde echt de hele fles er weer uit na een hoestbui), maar het spugen begint nu al minder te worden gelukkig.

Moet maandag naar de kinderarts: nu Mikai (hoogstwaarschijnlijk) rs heeft vroeg ik me af of dat nou wel verstandig is... zou ik moeten bellen en overleggen?

Geplaatst

Hey meiden even snel, we hebben net een telefoontje gekregen van het ziekenhuis en Fredeique moet woensdag naar de orthopeet helaas is haar linker heupje niet goed weet nog niet precies wat ze gaan doen maar het zal waarschijnlijk een sprijtbroekje worden laat jullie het gevolg wel weten.

Geplaatst

Chantal, balen zeg dat Frederique ws heupdysplasie heeft zeg! Hoop dat het meevalt en dat ze misschien genoeg heeft aan breedluieren ofzo. Gelukkig heeft ze er zelf helemaal geen last van van zo'n spreidbroekje, het ziet er alleen wel zielig uit...

Voor de prikjes wordt niet gecorrigeerd voor de uitgerekende datum, ze zijn nu 4 maanden dus weer tijd voor prikkies.

Briljante foto's van Fredje trouwens met haal mind helemaal vol worteltjes!

Hobbesje, ik zou zeker wel even langs de kinderarts gaan. Het RS virus is voor ons onschuldig maar voor baby's kan het zelfs best gevaarlijk zijn, dus ik zou de kinderarts daar zeker even naar laten kijken!

Gelukkig is het weekend nu. Ben redelijk afgedraaid na deze week. Morgen hopelijk lekker uitslapen...

Kuzz, Henkie

Geplaatst

Dat is balen/schrikken Chantal! Heb hier 2 nichtjes van onze jongens en die hebben allebei een spreidbroekje gehad. Het is vooral doorbijten voor de ouders, de kleintjes wennen er heel snel aan. Hoop dat ze iig niet al te lang een spreidbroekje aan hoeft.

Henkie: ik bedoel meer of ik daar niet met Mikai andere kindjes ga lopen besmetten (al dan niet via de kinderarts). Mikai kan wel een stootje hebben, maar als er nog kleinere kindjes zijn.... dat wil ik ze niet aandoen!

Geplaatst

Hobbes, ik zou gewoon even bellen maardenk dat ze hem wel gewoon willen zien hoor.

Henkie het is zeker dat ze heupdysplasie heeft kon het zelf ook zien op de echo er was wel een verschil met rechts.

Verder is het natuurlijk niet leuk maar alles voor haar toekomst en ik ken verschillende mensen met een kindje die een spreidbroekje hebben gehad en kon ook weinig merken aan die kleine hummeltjes.

Al vraag ik mij wel van die praktische dingen af hoe gaat dat bv met de auto stoeltje enz enz..........

poeff ben ook helemaal munt ons meissie isal de hele dag aan het huilen en slaapt hoog uit 15 min en dan begind het gegil weer van voor af aan, nu slaapt ze en hopelijk blijft het ook zo tot morgen vroeg.

Ga nu ook mijn bedje in slaap lekker allemaal

Geplaatst

Hee ladies,

Ik merk dat ik bijna geen tijd meer over heb om alle berichten te lezen en om te reageren. Excuses.

Het gaat hier heel goed, Jildau slaapt goed en ik geef nog steeds voldoende borstvoeding. Over 3 weken weer aan het werk!! Waah!

Nog een tip: ik heb de PIEP van Puckababy gekocht 3 weken geleden en sinds dien slaapt ze heel erg goed, soms 4 tot 5 uur achter elkaar. De IEP is een slaapzakje zonder armsgaten, ook wel een bakerzak genoemd. Alleen zitten ze er niet zo strak in. Voordeel voor Jildau is dat ze geen last meer heeft van het gezwaai van haar eigen armpjes en dat de speen (met behulp van een knuffeltje er tegenaan) veel beter blijft zitten. Snel inslapen en lang doorslapen tot gevolg. Kijk maar eens op de website van Puckababy daar staat een klein filmpje op over hoe het werkt.

Groet allemaal!!!

Lisette & Jildau

[ATTACH=CONFIG]735[/ATTACH]

Geplaatst

Lisette, wat fijn dat de PIEP jullie zo goed bevalt. Dat gewapper met de armpjes is af en toe zo zielig om te zien. Dus mooi dat Jildau nu meer rust heeft.

Chantal wat vervelend om te horen dat Frederique heupdysplasie heeft. Is er al bekend hoe het nu verder gaat? Morgen moet Judith naar de kinderarts voor controle van de heupen. We laten meteen naar de navel kijken omdat ze daar een navelbreukje heeft/had, maar ik denk dat het al vanzelf aan het wegtrekken is. En ze heeft een aardbeienvlekje op het hoofd en daar wil ik ook meer info over. Dus de kinderarts zal morgen weten dat hij Judith als patiënt heeft.

Hobbesje, hoe is het nu met Mikai? Was het nou het RS virus of toch iets anders? Dat RS virus is natuurlijk heel vervelend. Die kleintjes kunnen daar zoveel problemen door krijgen.

Henkie, hoe was het op het CB? Waren de jongens weer lekker gegroeid?

Bettyboopke, hoe was het bij de osteo? Heeft die nog wat bijzonders kunnen ontdekken bij IZA? En moest je nou afgelopen donderdag naar het CB of komende donderdag? En was er een babyboom bij jullie? Ik weet wel dat rond de geboorte van Judith de verloskundigen het heel druk hadden.

Ik ben vanmiddag met Judith weer op het CB geweest. Ze is 6750 gr zwaar en ruim 61 cm lang. Wat voeding betreft heb ik te horen gekregen dat we haar niet heel veel meer voeding erbij mogen geven. Ze krijgt 5 x per dag een fles van 210 aangeboden en drinkt die nu zo'n 3 x volledig leeg en redt het de andere keren tot 180 ml. En vaak lust ze rond 17:00 wel een flesje van 120 ml als tussendoortje. Als ze meer trek krijgt moeten we voeding gaan geven voor hongerige baby's. En helaas zijn de fruithapjes nog uit den boze. Maar wie weet lap ik dat wel aan mijn laars. Pas met 6 maanden mag ze een fruithapje gaan krijgen. En dat terwijl ik hier ook al heel wisselende verhalen hoor. Over een maand zou ze wel rijstebloem (?) in de fles erbij mogen hebben. Geen idee wat dat extra doet.

Verder hebben we vandaag de doopjurk per post binnen gekregen. Echt prachtig is hij geworden. Mijn tante had er een mutsje bij willen maken, maar ik zei dat dat niet handig is als er water over het koppie heen moet. Nu heeft ze een soort haarbandje erbij gemaakt ... heel snoezig. Na zondag dan plaats ik hier zeker een foto van de jurk.

Dan had ik verder nog 1 vraag ... zijn jullie 's avonds ook zo kapot? Judith slaapt al weken 's nachts door, maar op de één of andere manier laadt mijn batterij 's nachts niet volledig op. 's Avonds rond 20:30 val ik bijna in slaap op de bank en vaak lig ik een half uur later ook al in bed. Ik slik verder nog een extra vitaminepreparaat. Hebben jullie nog tips of ligt het aan de hormonen en moeten we maar afwachten totdat het weer beter gaat?

Geplaatst

Ha meiden,

Weer effe snel hoor...

Chrissy, Judith drinkt lekker door zeg. En ook lekker gegroeid, fijn hoor! Ik zou ook als ze inderdaad aangeeft zoveel honger te hebben beginnen met bijvoeding in de vorm van een fruithapje of worteltjes of zo. De rijstebloem voeg je toe aan de fles en maakt een soort pap, is dus wat dikker en geeft een voller gevoel.

Een navelbreukje bij babytjes is heel normaal en trekt vrijwel altijd spontaan weg. Job had dat ook en is nu bijna helemaal weg. Het zelfde geldt voor dat aardbeienvlekje of wel hemangioompje.

Wat betreft de vermoeidheid, tja, een beetje variabel. Sinds ik werk wel meer moet ik zeggen, ook omdat de kids minder slapen. Eerde kon ik op mijn vrije dag na de eerste voeding weer lekker terug in bed, maar dat is er nu helaas niet meer bij. Afgelopen week 5 dagen gewerkt en kinderen die toch ook wel een paar keer wakker waren. Nl al direct verkouden: lang leve het kinderdagverblijf...

Maar gelukkig heb ik er op de een of andere manier minder last van sinds de kids er zijn. Een jaar geleden was ik veel meer vermoeid geweest dan nu. Dus denk toch dat het klopt dat je minder slaap nodig hebt door de hormonen.

Super die doopjurk, ben benieuwd

Moet trouwens pas donderdag naar het CB. Vandaag was de fysio....

Lisette, ook J& S slapen in een puckababy, super ding!

Chantal, klote zeg dat Fredje heupdysplasie heeft en er ook nog zoveel last van lijkt te hebben. Dan maar liever snel een spreidbroekje. Weet eerlijk gezegd ook niet hoe dat werkt dan met het autostoeltje....

Hobbesje, ben je nog bij de kinderarts geweest of toch maar afgezegd? Hoop dat Mikai weer een beetje op geknapt is.

BB, hoe is je ervaring bij de osteo? Ik ga donderdag voor het laatst, heb niet echt het idee dat het nog iets toevoegt en ze gaan inmiddels naar de kinderfysio en zij geeft echt oefeningen ed mee. Heb daar een goed gevoel over!

Gerreber, hoe gaat het met jouw mannen??

Hoe is het met de andere meiden??

Liefs, Henkie

Geplaatst

Hallo Meiden,

Ik lees regelmatig mee, maar van reageren komt helaas niet zoveel.

Hier gaat alles goed. Ik ben 3 feb. met Robine bij de kinderarts geweest ivm een hartruis. Er is toen meteen die middag een echo gemaakt en ze blijkt een vernauwing te hebben in de longslagader dus we zijn doorverwezen naar het UMC in Groningen. Best wel balen. Gelukkig hebben we niet het idee dat ze er last van heeft. Ze groeit goed (was 5950 gram, 57 cm) en is een blij en vrolijk kind. Wel vind ik dat ze nog heel veel slaapt, bijna van voeding tot voeding. Ze is meestal 1 a 1,5 uur wakker met de voeding.

Ze krijgt nu 5 keer 150 cc + 5 scheppen en JBM. En meestal krijgt ze dat wel op. Ook wel es niet en soms wil ze meer. Grappig om te zien hoe dat verschilt.

Als ik die hoeveelheden lees die Judith drinkt... best veel. Zo zie je maar weer dat het enorm kan verschillen per kind.

Qua fruithapje; ik ga daar ook gewoon mee beginnen met 4 maanden, dat "mocht"destijds bij Marije ook met die leeftijd. Volgens mij is het ene kind daar ook eerder aan toe dan de ander. Gewoon je gevoel volgen. Vroeger ging het ook niet zoals nu en wij zijn met z'n allen ook groot geworden;-)

@Lisette, fijn dat Jildau zoveel baad heeft bij de PIEP!

@Chantal, lijkt me indd helemaal niet leuk om je kind in een spreidbroekje te zien. Lijkt me ook lastig met kinderwagen, autostoeltje enz, ben benieuwd hoe dat gaat,. Morgen moet ik met Robine voor een echo van de heupen. Ik ben benieuwd hoe het er uitziet. Ik heb zelf niet het idee dat het niet goed is ofzo.

@Hobbesje, is Mikai al wat opgeknapt. Robine is ook al 3 weken verkouden. Ze kon het slijm ook een aantal keren niet goed weghoesten en dan heeft ze het zo benauwd...en ik ook, bah niets aan als die kleintjes wat hebben.

Ik ga eerst even verder bijlezen.

Gr Snoeske

Geplaatst

Snoeske: dat is wel even schrikken lijkt me. Kan je al snel terecht in Groningen?

En veel slapen: vind het nog wel meevallen. Was hier ook een baby gewend die niet veel sliep. Maar Mikai kan ook lekker en goed slapen. Die is ook nog niet heel veel wakker overdag.

Mikai is al wel weer veel beter in orde. Drinkt weer, kletst ons de oren van het hoofd. Hij heeft inderdaad RS. Volgens de kinderarts ontkom je er op dit moment bijna niet aan... Hij heeft er ook nog wel een beetje last van, vooral als hij helemaal plat gelegd wordt.

Maandag ga ik met hem naar de kinderfysiotherapeut. De kinderarts wil ook van haar een beoordeling, omdat Mikai zich toch wel erg overstrekt en een lichte voorkeur heeft om naar rechts te kijken.

Henkiepenkie: hoe gaat het met jouw jongens bij de fysio? Merk je al verschil?

Heb nog niet veel tijd gehad om te lezen/posten: Kian is weer/nog steeds ziek en het werk kost ook de nodige tijd. Kian begon zondag te spugen en heeft hoofdpijn en vandaag buikpijn en is heel erg moe. Kortom: hij heeft de griep. Hoop dat dit voorlopig het laatste is wat we hier binnen hebben gehaald... Deze papa en mama willen wel weer eens een paar uurtjes aan een stuk slapen (na een paar nachten met blokken van 1,5 tot 2 uur slaap).

Ga nu snel brood smeren: Mikai ligt erin en dan kunnen wij hopenlijk ook even bijslapen!

Geplaatst

hoi allemaal,

wat is er weer gezellig veel geschreven!!

@lisette, fijn dat je meissie zo lekker slaapt in de PIEP,

@chrissy: klinkt leuk hoor die doopjurk, ben erg benieuwd, en zo he wat groeid judith lekker!! en wat kan ze lekker eten!! en wat die fruithapjes betreft, gewoon doen wat jij denkt dat goed is.

@snoeske: jakkie , niet leuk dat je nu met robine naar het UMCG moet, hopen dat het niet al te ernstig is.

@chantal: balen zeg van frederique haar heupjes, heb wel eens gehoord dat die kleintjes zelf weinig hinder van zo'n spreidbroekje ondervinden, maar het lijkt zo sneu he. hopenlijk heeft het het gewenste resultaat.

@hobbesje: beterschap met je jongens.

Ook ik ben inmiddels weer aan het werk, ben ook echt moe na een dag werken. pff maar vind het ook wel lekker. Maureen heeft het gelukkig wel naar haar zin bij de gastouder.

Maureen maakt er nog steeds een rommeltje van de voedingen, ze krijgt 5 keer 180+6=200 cc. ze drinkt het bijna allemaal op. ze komt de ene keer na 3 uur, dan weer na 2 uur, enz. het mooie ritme van om de 4 uur is er helemaal uit. het voordeel is wel dat ze op tijd op bed ligt, rond 21:00 uur meestal, en dus kan ik ook vroeg naar bed. ze slaapt dan aan een stuk door tot 8 uur.

Morgen mogen we weer naar het CB. ben heel benieuwd, volgens mij is ze flink gegroeid. en weer die prikken. hopen dat ze er net zo goed op reageerd als de vorige keer.

groetjes wilma

Geplaatst

hey meiden we zijn net terug uit het zh en frederique heeft een matige tot ernstige vorm van heupdysplasie morgen krijgt ze een spreidbroekje voor 23 uur per dag en dan over 6 weken weer terug voor een foto en controle.

Zal later even op de rest reageren ga nu eerst mijn meissie de fles doen.

liefs

Geplaatst

hoi allemaal

Chantal, balen zeg dat ze toch een spreidbroekje moet, mag ik vragen wat haar symptomen waren? Wij zijn nl vanmorgen naar het buro geweest, en maureen is wat a symetrisch en een heupje is niet soepel, daarom moeten wij volgende week voor een heup echo.

ook krijgt maureen fysiotherapie omdat ze toch een duidelijke voorkeurshouding heeft.

ze was wel mooi gegroeid! ze weegr nu 5675 gr en is 60 cm. ze doet het goed!! wat betreft de korte tijden tussen de fles, dit is vrij normaal omdat ze lange nachten doorslaapt, haalt ze overdag de schade in.

Bij ons deed de arts niet zo moeilijk over fruithapjes, mag beginnen tussen de 4 en 6 maanden, maar omdat maureen vrij lang darmkrampjes had, en kans heeft op allergieen is het verstandig om zo lang mogelijk te wachten, soms kijken kindjes het eten al uit je mond, en dan mogen we best wat proberen te laten proeven aan fruithapjes.

groetjes wilma

Geplaatst

hoi meiden wat een hoop geschreven hier, gezellig hoor.

Ik merk dat ik ook weinig tijd heb om te reageren maar ik probeer wel af en toe mee te lezen, sorry dat ik dan weinig reageer op iedereen.

Vandaag zijn we weer naar het CB geweest en Gijs heeft zijn prikjes weer gehad, zo zielig. Ik hoop dat hij er goed op reageert.

Hij weegt nu 7150 en is 62,5 lang.

Hij slaapt al lekker door. Wij moeten ook wachten met fruithapjes tot 6 mnd ook vanwege allergieen. Hij krijgt nu 4 flessen van 210 en die gaan meestal allemaal op. We zijn wel weer terug gegaan naar Standaard en dat gaat heel goed. De manueel therapie doet ook wonderen ik heb echt een ander kind gekregen.

Hij lacht heel veel en begint nu ook zijn geluidjes te horen waardoor hij nog hardere geluidjes gaat maken zo schattig.

Chantal sterkte met je kleine meid

Sorry als ik niet reageer op iedereen zal proberen meer te reageren

Geplaatst

Hoi meiden. We zijn net terug uit het ziekenhuis en helaas hebben wij te horen gekregen dat de linker heup van Judith er niet helemaal goed uitzag op de echo. Er zijn foto's gemaakt en vrijdag kunnen we bellen voor de uitslag. Ik had zo gehoopt het ziekenhuis nu eindelijk eens de rug toe te kunnen keren. Ik hou jullie op de hoogte. Wat wel leuk was, was dat we Snoeske en Robine tegen kwamen in het ziekenhuis. Voor de meiden die het niet weten ... Snoeske en ik hebben op dezelfde dag onze dochter gekregen en we hebben samen op 1 kamer gelegen in het ziekenhuis.

Chantal, spannend hoor dat morgen de spreidbroek wordt aangemeten. Krijg je ook advies mee over hoe je je kind dan in de maxi cosi mee kunt nemen enzo?

Wilma, bij jou wordt het dus ook even spannend hoe het met de heupen van Maureen is. Ik duim voor jullie dat het allemaal loos alarm is. En natuurlijk hoop ik dat de fysio snel zal helpen tegen de voorkeurshouding.

S&S, begrijpelijk hoor dat je nauwelijks tijd hebt om te reageren. Zo vergaat het mij ook. Maar wel leuk om af en toe even een update te lezen. Gijs is al een hele flinke jongen als ik zijn gewicht zo lees. En fijn dat hij zo opgeknapt is na de behandelingen.

Wat een verschillende verhalen weer over de fruithapjes. Ook ik kreeg te horen dat er vanwege allergieen pas laat met fruithapjes gestart mag worden. Maar eigenlijk hebben wij in de familie weinig allergische mensen. Dus het zal wel meevallen.

Geplaatst

Poefff heel verhaal getypt en nu is alles weg :(

dus even kort nu,

Chrissy balen zeg hoop dat het allemaal meevalt vrijdag en dat Judith geen spreidbroekje hoeft, zal je laten weten hoe het met Frederique vergaat.

Wel grappig trouwens om te lezen dat Judith ook een aardbeienvlekje heeft op haar hoofd dat heeft ons meissie namelijk ook, heeft de kinderats daar nog iets over gezegt?

Wilma, veel succes vandaag en ook voor jou hoop ik dat er niks aan de hand is met de heupjes van Maureen, je vroeg hoe wij er achter waren gekomen dat het niet goed zat bij Frederique nou ze is geboren met een dwangstand van haar voetjes ( gelukkig is dit nu helemaal goed) en ze was minder bewegelijk in haar heupje vergeleken met de rechte kant.

Ik zelf kon al op de echo zien dat er een verschil zat in de stijlheid van de heupkom dus wist op dat moment genoeg.

Fijn dat de Fysio zo goed helpt ik wil als alles goed aat met dat broekje ook beginnen voor Frederique zij heeft namelijk ook een lichte voorkeurshouding naar rechts.

S&S, wat is Gijs al een lekkere knul zeg! Had hij nog veel last van zijn prikjes?

Hobbes, zijn jou mannen alweer aan de betere hand en wat zei de kinderats?

Henkie en Gerda, alles goed met jullie mannen?

Lisette, wat fijn dat Jillau zo goed slaapt in haar puck a baby hier moeten we nu stoppen met inbekeren maar ben bang dat ons meissie dan nog veel minder gaat slapen zullen het wel zien.

Eslief,hoe gaat het nu met jou meissie en mat jou?

Sorry als ik iemand vergeten ben, maar mijn meissie huild kom later vandaag nog wel even terug.

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden