Ga naar inhoud

De Oktober en November 2010 moeders

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje, wat een verhalen over krampjes zeg. Wat een lastig probleem blijft dat voor veel kleintjes. Ik hoop dat ze er snel overheen groeien en inderdaad die vrolijke, blije baby's gaan worden. Ik zal het afkloppen maar Judith heeft nauwelijks last van krampjes. Alleen heeft ze op dit moment volgens mij een restje van het buikgriepvirus te pakken waar mijn man en ik de afgelopen week ook last van hebben gehad. Dikke, dikke poepluiers iedere keer!! Ze blijft gelukkig goed drinken, want ik ben dan weer bezorgd dat ze teveel vocht zou verliezen.

Britt, ik viel zowat steil achterover toen ik las dat Mirthe al aan de fruithapjes mag. Gaat het groot worden van een kind zo snel, ha ha ha? Maar ik had eerder al het idee dat ze tegenwoordig toch wat eerder mogen starten met fruithapjes. Lijkt me wel een leuk gezicht als dan dat eerste hapje naar binnen gaat. Na al die flessen melk opeens een heel ander smaakje! We houden dan zeker de camera binnen handbereik.

Wilma, succes met het afronden van je studie. Ik zou ook wel weer aan de studie willen, maar zou op dit moment niet weten hoe ik dat zou moeten combineren met de zorg voor Judith en mijn werk. Als ik niet zwanger zou zijn geraakt dan zou ik ondertussen 6 maanden bezig zijn met de PABO, maar gelukkig kon ik beginnen aan de mooiste carriere die er is ... die van moeder zijn.

Henkie, ik las dat de flessen er nu minder goed ingaan dan eerst. Judith heeft ook al een aantal dagen dat ze de flessen opeens niet meer volledig leegdrinkt. Vaak gaat het om de laatste paar slokken, maar soms laat ze nu 1/4 staan. Voorheen had ze geen moeite met 150 cc.

Je vroeg ook wat baby's nu ongeveer zouden kunnen. Ik heb al wel het idee dat het echt heel verschillend is en dat je niet teveel moet kijken naar leeftijdsgenoten. Vorige week waren wij op kraamvisite bij Maureen van Wilma en wij zagen al verschillen in lengte, gewicht en wat ze kunnen. Judith lacht naar mij toe steeds meer maar is soms nog zuinig met lachjes naar anderen. Verder kan Judith steeds langer haar hoofd rechtop houden of optillen als ze op haar buik ligt.

Snoeske, succes met het vinden van een baan. Is er nog specifiek iets wat je zoekt? Als ik dan wat zie wat wat zou kunnen zijn dan laat ik het je zeker even weten.

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jee wat een herkenbare verhalen allemaal. Zo denk je dat je het ei van Columbus hebt gevonden en zo is er weer iets (anders) mis.

Vannacht was ik er om 3 uur uit voor de borstvoeding, en daarna wou ze niet meer slapen. Ze was alleen nog stil als ik met haar op de arm door de kamer liep. Dat hou je natuurlijk geen uren vol! Na een tijdje viel ze op mijn schouder in slaap, maar een enkele beweging en het huilen begon weer.

Ik weet niet zeker of het kramp is maar ik heb wel het idee dat het met de spijsvertering te maken heeft. Ze maakt namelijk sinds een paar dagen kreunende en steunende geluiden vlak voordat ze huilt, en perst dan zo hard dat haar hoofdje rood wordt. En dit een aantal keren gedurende de dag, een paar uur achter elkaar. Ook spuugt en boert ze vaker dan voorheen.

Heeft iemand hier ervaring mee en tips voor? Ik ga in ieder geval voor de zekerheid zelf maar bewust mild eten. Wie weet helpt dat.

Groet en succes/sterkte aan iedereen

Lisette

Geplaatst

hey Meiden,

Als eerste wil ik graag iedereen een fantastisch 2011 gewensen met heel veel mooie momenten!

Poeff wat is er veel geschreven zeg moet het allemaal nog wel even bij lezen maar heb onder tussen wel begrependat er meer kleindjes zijn met krampjes, ook hier heel veel krampjes en niks helpt op het moment ons meisje heeft er vooral veel last van in de avond en nacht maar vandaag zelfs de hele dag al aan het huilen en ze is bijna niet te troosten vind het echt zo vreselijk zielig, morgen moeten we naar het CB en krijgt ze haar eerste prikjes ben wel benieuwd hoe ze daar op gaat reageren.

Ook wil even vragen of ze misschien nog tips hebben om haar stil te krijgen zelfs hele nachten met haar op de arm lopen helpt helemaal niet ze slaapt hooguit 15 min achter elkaar en 1x op een dag ben ik blij dat ze de 4 uur haalt ( dus dat doorslapen is er op dit moment ook niet meer bij)

verder zag ik de henkie vroeg wat onze kleintjes allemaal al kunnen nou Frederique lacht nog steeds niet echt ( heel af en toe naar mij maar dat gaat volgens mij onbewust)

ze houd haar hoofdje al wel goed recht op als ze op haar buik ligt en ze volgt mij echt overal heen en als ik binnen kom dan kijkt ze ook meteen maar dat doet ze nog niet bij iedereen;-)

Tevens wil ze ook niet bij iedereen op schoot wat ik heel prettig vind zo kan ik haar lekker voor mij zelf houden ook al weet ik dat ik dat toch een keer los moet laten dat ook een ander haar is vast heeft en haar de fles doet maar liever doe ik dat nog steeds zelf ( is dat raar)

meiden moet weer stoppen ons meisje is al weer aan het krijsen maar kom snel weer is speiken en een paar foto's plaatsen.

maar hier in iedergeval 1 van onze kerst bengel[ATTACH=CONFIG]555[/ATTACH]

Geplaatst

hoi allemaal.

henkie en chantal, het is denk ik nog niet gek hoor als je kleintje nog zuinig is met de lachjes, het ene kindje is sneller met sommige dingen dan de ander. en als je je wel zorgen maakt, zou k bellen met het CB denk ik. al is het maar voor je eigen gerustheid.

we hebben judith en maureen idd samen in de box gehad, mooi gezicht, 2 mooie wondermeiden bij elkaar, en 2 heel verschillende meisjes.

ik ben vandaag weer naar school geweest, wel ff wennen, maar ook wel weer lekker om weer met iets heel anders bezig te zijn. maar ik kan het niemand aanraden, een studie en een kleine. het is wel druk.

en wat weer een mooie foto's van robine en frederique!!

Geplaatst

Happy new year!!

Het is misschien raar om te zeggen, maar fijn om te lezen dat iedereen wel eens onzeker is... ;-)

Henkie/Chrissy; Jesse dronk in het begin keurig en rustig zijn flessen leeg. Sinds een paar weken maakt hij er echt een potje van. Soms drinkt hij nog maar met moeitje 60! In het begin heb ik mij daar erg druk om gemaakt, maar daar ben ik maar mee gestopt. Zolang hij goed groeit en plasluiers heeft, is het prima. De worstelpartijen en een uur zitten, daar ben ik echt mee gestopt! Hij drinkt erg slordig en onrustig en het zal voor hem goed zijn om over een 2 maanden (?) fruithapje te mogen.

Sommige kindjes drinken eenmaal minder goed.

Kjell daarentegen drinkt super! Rustig en beheerst zijn 150-170 cc leeg. Heerlijk!

Ze slapen nog niet door.. dus nog steeds om 2.00 uur voeding 's nachts. Kjell wil wel de 23.00 uur fles overslaan, maar de nachtvoeding dus nog niet.. Ach, tegen de tijd dat ze doorslapen, kijken wel weer met verlangen terug naar de tijd dat ze zo klein waren!!

Onze binkies zijn echt super gegroeid, al meer dan 2x zo groot dan bij de geboorte... (troste mama!!!)

Chantal; Jesse kon 's nachts ook erg onrustig zijn en erg huilen. Wij zijn op advies van velen hem gaan inbakeren en ik moet zeggen; nu zo'n 4 nachten later, hij is echt rustiger! Voorheen moesten wij er nog 30x uit om zijn speen te geven en wilde hij bij ons in slaap vallen en nu kan ik hem zelfs zonder speen in bed leggen en gaat hij zoet slapen! Het lijkt de eerste keer heel zielig, maar hij heeft er echt baat bij.

Wilma; wat goed dat jij alweer met je school bezig bent! Best pittig naast je andere FT job!

Snoeske, succes met je speurtocht meid, zijn geen gemakkelijke tijden, maar de aanhouder wint!

Wat onze binken kunnen?? Jesse loopt voor op zijn grote broer, maar dat is ook wel weer leuk om te zien ;-)

Jesse is erg sterk al in zijn nekje en is het liefst de hele dag wakker. Hij is erg alert en geeft soms gericht een lachje naar mama. Daarnaast veel onbewuste lachjes nog. Op zijn buik in de box is geen succes. Hij is er sterk genoeg voor, maar vindt dat echt niets.

Kjell begint nu ook alerter te worden. Hij is echt zo'n goedzak die wel veel slaapt.. Hij kan ook steeds beter zijn hoofdje overeind houden, begint mama te volgen en lacht heeel soms bewust.

De mannen beginnen nu wel steeds meer te ouwehoeren.. en geluidjes te maken.. Echt super leuk!

Morgen krijgen ze hun 1e prikjes op het CB en dan meteen wegen en meten, ben benieuwd!

Meiden ik zal eens foto's gaan plaatsten ;-)

Foto-44DQZUC7.jpg

Met papa ouwehoeren in bed. Kjell slaapt lekker...

Foto-RST48WO4.jpg

What's up?!?!

Foto-SWEBFZ8F.jpg

Geplaatst

Gerreber, wat een leuke foto's en wat een koddige knulletjes :)

Ben benieuwd hoe ze gaan reageren op de eerste prikjes!

Wij moeten pas over een dag of 10, het CB ligt wat achter, tis hier nl een serieuze babyboom blijkbaar...

Iza lacht al een hele tijd, al na een maand is ze daarmee begonnen :)

Intussen komen daar de nodige geluidjes bij, schattig! Ook kan ze al flink tetteren, hele verhalen vertelt ze...hihihi

Ons volgen doet ze ook heel goed, ze reageert heel goed op mama en papa.

Wanneer we ze rechtop vasthouden, houdt ze haar hoofdje al stevig recht! Als ze op haar buikje ligt, op mijn buik, dan kan ze dat ook. Wel telkens maar een minuutje en dan rust ze weer even. Wanneer we ze in haar box of op de bank op haar buikje liggen, dan wil ze zelden haar hoofdje optillen. Ze vindt dat helemaal niet leuk en pruttelt dan tegen. Ze kon dus al snel lachen en volgen, maar hoofdje optillen is dan weer wat minder.

Zo zie je maar dat elk kind zijn eigen ritme heeft, mooi toch?

Intussen zijn we op 2 flesjes per dag...Iza vindt het dik oké, ik wat minder...weer een verstopte borst. Het is nog maar lichtjes verstopt en ik heb er NU nog niet echt pijn aan...maarrrrrr het kan dus verergeren (wat meestal het geval is)....

Ik heb wel gehoord dat er pilletjes bestaan, waarbij de melkproductie ineens volledig stopgezet wordt... Iemand ervaring mee? Of iemand die er via via al van gehoord heeft?

Ik ben nl echt doodmoe aan het worden van al bijna 10 weken pijn te hebben, jongens dat vreeeeet energie! Hoe graag ik ook bv geef, die pijn is er nu echt wel teveel aan het worden :(

[ATTACH=CONFIG]556[/ATTACH]

Dolle pret :)

Geplaatst

Wat leuk al die foto's!! Ik zal er ook even 1 plaatsen. De foto is vanochtend gemaakt. Helaas heeft ze ook vandaag weinig van dit soort gezellige momenten. Ze is veel aan het huilen en houdt me ook vandaag flink bezig. Waarschijnlijk heeft ze toch nog wat last van haar buikje.

dsc00651sg.jpg

Geplaatst

Hey Meiden,

Wat een prachtige kinderen allemaal. Mooie mannen Gerreber ;-).

En wat is Judith veranderd. We moeten nodig es afspreken Chrissy.

@Bettyboopke, ik heb na het overlijden van onze zoon, van de huisarts medicatie gekregen waarmee de borstvoeding direct werd stopgezet. En dat hielp wel, alleen duurde het wel een dag of 2 a 3 voordat de meeste druk van mijn borsten af was, en dus ook de meeste pijn weg was.

Gr. Snoeske

Geplaatst

Ha meiden.

Gerreber, wat grappig om te zien dat er bij jullie ook zo'n groot verschil is tussen de 2 jongens, zowel in grootte als in karakter. Stijn is ook veel groter en zwaarder dan Job en ook meer wakker. Jobje slaapt nog veel en is rustiger dan zijn broer. Behalve vandaag dan voor het eerst op het kdv. job was zo onder de indruk van alles dat hij nauwelijks geslapen heeft; ik haalde ze om 3 uur weer op en toen viel hij net tijdens zijn fles in slaap, maar thuisgekomen was hij weer klaar wakker. hij is nu net pas in slaap gevallen op schoot,en vind het sneu dat ik hem over een uurtje weer wakker moet maken voor de voeding. ze hebben het allebei super gedaan en mamma heeft even lekker geshopt, natuurlijk weer meer voor hen dan voor mezelf :-0

Er was veel aandacht voor ze van de andere kindjes en de leidsters erg lief.

beide jongens kunnen het hoofd goed ophouden en zijn erg sterk. lachen gebeurt ook steeds meer. op het kdv wist job ook al zjn charmes te gebruiken bij een van de leidsters. ze kijken geïnteresseerd rond, volgen doen ze el maar de aandacht verslapt wel snel. ik maak me geen zorgen verder, ze doen het super.

morgen controle bij de kinderarts, ben benieuwd hoeveel ze wegen.

morgen meer want stijntje heeft honger volgens mij....

ps. leuke foto;s allemaal weer!!!

liefs henkie

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]558[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]557[/ATTACH]Hey meiden,

Allereerst nog de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!!

Heb al even niets meer geschreven, dus is het weer tijd voor een berichtje.

Gerreber, wat fijn dat alles goed is gegaan met jullie mannetje Jesse. Lijkt me echt heel moeilijk om je kleine mannetje zo te zien.

Meiden, wat een mooie foto's hebben jullie geplaatst. Nu kan ik dus echt niet achter blijven, zal meteen een foto plaatsen, want ik wil mijn mannetje ook aan jullie showen.

Jesse doet het echt heel erg goed! Vandaag voor het eerst naar het CB geweest, hij weegt nu 4940 gram en is bijna 56 cm.

De flessen gaan ook goed, hij drinkt nu 140cc en die flessen heeft ie binnen 10 minuten leeg incl. twee pauzes.

Wel heeft Jesse wat last van krampjes, daarvoor krijgt hij Infacol, dat werkt gelukkig. Echt zo sneu als ie zoveel last hebt van de krampjes.

Ik ga snel even alle berichten terug lezen, want ik heb er nu pas een paar gezien.

Fijne avond!

Geplaatst

Hé,

Meiden wat leuk al die foto's en wat zijn ze allemaal verschillend hé.

Gerda, ook wij bakeren Frederique nu al z'n 3 weken in s'nacht en dat gaat echt super maar het probleem is dat ze niet in haar eentje in slaap wil vallen maar dat moet nu steeds beter gaan volgens het CB.

Henkie, wat fijn dat ze het op de KDV naar hun zin hebben gehad en wat lekker dat je even alleen de stad in kon ( geeft denk ik ook wel een raar gevoel om ze achter te moeten laten)

Ook hier kom ik steeds met iets voor ons meisje thuis en ze heeft de kas al zo vol maar kan die opruiming niet weerstaan :-))

Wij zijn vandaag ook bij het CB geweest en frederique groeit echt als kool ze weegt nu al 5300 gram en is 57.5 cm lang dus ze zit aan de bovenkant van de curve ( maar pappa en mamma zijn ook niet de kleintste dus zal zij dat ook niet zijn)

Wel moeten we naar het ziekenhuis om foto's van haar heupjes te laten maken ze is aan de linkerkant minder beweeglijk en het beentje is heel iets korte zullen wel weer zien wat hieruit komt.

verder heeft ze ook haar eerste prikjes gehad en ze heeft niet eens echt gehuild alleen even toen de spuit er in ging maar verder niet, eenmaal thuis begon ze wel tehuilen maar naar een kleine wandeling is ze in slaap gevallen en alleen even wakker geweest voor de fles en nu slaapt ze dan ook weer lekker .

Meiden ga zo lekker een uitgebreide douche nemen ( moet het er van nemen nu ons meisje zo lekker slaapt vanavond.)

Geplaatst

Hey meiden,

Nog een aanvulling op mijn vorige berichtje. Vandaag is het naveltje van Jesse aangestipt, omdat er nog een stukje wild vlees zit.

Hebben jullie hier ook ervaring mee? Ik dacht laatst een berichtje hierover te hebben gelezen, maar weet het niet meer zeker.

Geplaatst

he meiden,

wat weer een mooie foto's van de kindertjes, leuk om te zien hoe snel ze groot worden.

@dafke, maureen had ook wild vlees in haar naveltje en flink ook, dit is voor de kerstvakantie 2 keer aangestipt met zilvernitraat. het was zo goed als weg , maar vorige week begon het naveltje weer wat te etteren en afgelopen maandag is het weer aangestipt. er zat nog een klein beetje, wel heel diep waar ze moeilijk bij konden. als het goed is is het nu weg.

leuk om te lezen wat alle kids al kunnen. Maureen ligt niet graag op haar buik, maar wel tegen mijn schouder aan en dan mag ze ook graag ff rond kijken. ze volgt papa en mama ook al goed. en het is een lachebekje als ze niet al te moe is. ik zal ook ff wat mooie foto's plaatsten die ik vorige week gemaakt heb.

[ATTACH=CONFIG]560[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]559[/ATTACH]

Geplaatst

Hier ook haar eerste prikjes gehad: wat een bikkeltje! Even huilen en daarna een pruillip.. mama had het ff te kwaad hoor! Ze is goed gegroeid; van 3398 4 weken geleden naar nu 4140. Ze maakt een inhaalslag; want ze komt steeds dichter bij de gemiddelde curve. Mama is heel trots op haar!!!

Heb natuurlijk de krampjes besproken en het CB verwees me naar een osteopaat in de buurt. Heb gebeld gisteren en eindelijk kunnen wij nu daar terecht: heb volgende week donderdag de 13e de 1e afspraak met Caitlyn. Jammer dat er dan weer die verwijzing voor nodig is, maar goed: de afspraak is er!

In ieder geval sinds maandagavond toch weer Nutriton door haar melk om het te verdikken, zodat ze langzamer drinkt (een fles was echt binnen een mum van tijd weggewerkt en eerder wilde/kon ze het niet wegdrinken; het was ws. te dik) en het lijkt stukken beter te gaan! Van dinsdag op woensdag van 23:45 tot 5:00 uur heeft ze doorgeslapen! :clap2:

Wel heeft ze -ws. door de prikjes- vannacht 2 flinke poepluiers gehad: 1 om half 4 en 1 om 6 uur: dit laat ze goed merken door flink te huilen...

Meiden, duimen dat het nu de goede kant opgaat en dat er wat meer lachjes zullen komen, want ook hier geldt dat Caitlyn nog niet echt bewust heeft gelacht.

Kon ook niet achterblijven bij al die leuke foto's van iedereen, hier 2 pic's van onze kanjer...

[ATTACH=CONFIG]561[/ATTACH]

bij papa aan t rondkijken

[ATTACH=CONFIG]562[/ATTACH]

zo typerend slapen...:happy:

Geplaatst

Hé sannie, hartstikke leuke foto's!!! Die foto waarop Caitlyn ligt te slapen is zooo herkenbaar :) Tis alsof ik ons eigen prinsesje zie liggen! Wat een geruste zieltjes hè, zo vol overgave :) Zaaaaaaaaalig!!!

Leuk om al die foto's en verhaaltjes te zien voorbijkomen :) :)

En zoveel verschil tussen al die prutskes...hihihi...

Ik was gisteren naar een vriendin, met een zoontje dat 3 weken jonger is dan Iza...woooow....dat scheelt al direct een pak! Is Iza ook zo geweest...? Ja dus...haha :)

Intussen een flinke pijnlijk boop...nog niet ontstoken, maar de pijn lijkt er wel op :(

Mijn andere boop heeft mega stuwing, daar moet ik af en toe de spanning eraf masseren (beetje melk met de hand eruit halen), die spanning is ook niet mis!

pffff...dat afbouwen is ècht niet fijn!!!

Dadelijk om 12u mag Iza nog eens drinken, hopelijk lost de verstopping zich dan op....zucht....anders duurt het weer tot 23u vanavond ee dat ze aan die borst mag drinken...zucht....

DUIMEN!!!

Geplaatst

@Bettyboopke, heb jij yoghurt of vla in huis? Zo ja, vul een boterhamzakje of nog beter een diepvrieszakje hiermee. Goed dichtknopen, half uur in de vriezer, dan in een hydrofiele washand en deze tegen je borst aanleggen. Ik had erg last van stuwing en kon geen melk produceren (door een borstoperatie) en dit verlichtte enigzins. Koolbladeren wil ook helpen en strak in de bh. Duurt wel een dag of 2 voordat je verlichting zou moeten ondervinden..

En idd, heb al meerdere foto's voorbij zien komen (ook op Hyves) van die houding met de handjes in de lucht. Zoooo schattig!

Geplaatst

Sannie, merci voor de tips!

Helaas heb ik de hele resem van huis-tuin-en-keuken-middeltjes al gebruikt...en jammergenoeg niet echt veel effect ervan ondervonden :(

Tis trouwens geen zicht...de verstopte borst met gembercompressen en kersenpittenkussentje & de stuwende borst met koolbladeren, yoghurt en koude compressen, & saliethee drinken (zou melkproductie verminderen)... En probeer dan je kleine maar eens te verzorgen; badje te geven; te voeden... Precies een circusact ;)

Normaal duurt een borstverstopping 24uur, maximum 48uur (en dat klopt bij mij effectief!)...dus ik heb nog maximum 19uur te gaan...jeuj!

Stuwing zou moeten weg zijn, of toch drastisch minderen, rond de 3e / 4e dag...dus ben halfweg...nog effie doorbijten dus...

Geplaatst

Hoi hoi,

Stijn en Job zijn weer helemaal goedgekeurd door de kinderarts. Stijn weegt al 5800 gram en Job 5100 gram. Het verschil tussen beiden wordt wel groter maar dat is ze ook aan te zien. Stijn is duidelijk de grootste. Job vind het ook allemaal wel prima en drinkt alleen wanneer hij dat wil en hoeveel hij wil. Kindjes zijn nu weer even naar het kdv. Hoop dat Job nu wel wat slaap want afgelopen dinsdag was hij de hele dag wakker en viel pas om 21.3o uur uitgeput in slaap. Gelukkig was hij wel gewoon vrolijk. Ze slapen wel lekker door nu. Laatste fles om 21.30 uur en dan om 6 uur hoor ik Stijn een beetje rommelen maar nog niet echt huilen. Job moet ik steevast wakker maken en dat wil hij niet graag. Drinkt dan dus ook meestal maar half zijn fles. Bij hem moet ik er echt voor zorgen dat hij genoeg binnen krijgt want zelf vraagt hij er niet om. De voorkeurshouding van stijn wordt ook minder en de afplatting ook al wat. Zijn oren staan al weer bijna symmetrisch gelukkig.

Wat een mooie foto's allemaal weer en idd het vol overgave slapen in de rocky houding is ook bij ons bekend!

BB, sterkte met je boops...

Liefs, Henkie

Geplaatst

Hier gaat alles goed. Alleen de kleine is verkouden, verstopte neus en een vervelend hoestje. Neus spray en een neuszuigertje gehaald, en sinds vannacht gaat het een stuk beter. Gisteren naar het cb geweest om alleen te laten wegen, en meneertje is binnen een week 240 gr aangekomen. Eten doet hij goed en komt maar 1 keer per nacht.

Bv geeft ik niet meer helaas, want er kwam op een geven moment maar weinig uit, dus overgestapt op nutrilon, dit gaat erg goed.

Hhahahahaha, @sannie: zo slaapt Joshua ook, ontspannen met zijn handjes omhoog !! Leuk om te zien dat caitlyn ook zo slaapt. Gelukkig doet ze het goed, en wat lekker dat ze zo doorslaapt. Zeker een bikkeltje met de prikjes, kijk of Joshua ook zo bikkeltje is. Denk het wel want tijdens de hielprik gaf hij ook al geen kick of krimp. We zullen zien, lijkt me alleen niet fijn/ leuk om ze te laten prikken.

@bettyboopke : sterkte met je borsten.

Erg leuke fotos allemaal !!

Geplaatst

hoi dames

ik kom me hier ook maar ff aansluiten

hier gaat ook alles goed

onze kleine meid is een tevreden meisje en doet het goed eten drinken poepen plassen en ja ook huilen

ze begint net weer zal wel zeggen tijd voor mijn flesje haha

[ATTACH=CONFIG]568[/ATTACH]

Geplaatst

Hoi dames,

Frederique doet het erg goed. Gisteren had ze een wakkere dag, wat was wat minder. Om 21.30 uur is ze pas in slaap gevallen (alleen wat hazeslaapjes overdag) en toen werd ze pas weer om 4 uur wakker voor een voeding (zat 8 uur tussen). Vandaag slaapt ze gelukkig weer meer. Verder dinsdag voor het eerst naar CB arts. Ze was weer 260 gram aangekomen. Ze weegt nu 4580 en is al 56 cm. Op basis van onze lengtes en haar groei nu, voorspellen ze dat ze 184 cm wordt (afwijking van 9 cm naar boven of beneden. Een grote dame dus. Verder ben ik begonnen met 1 voeding te vervangen door flesvoeding en dat gaat prima. Maar als ze 's nachts een keer 6 uur doorslaapt staan mijn boobs wel op springen.......

@Sannie: onze frummel slaapt ook zo als Caitlyn

Op deze foto was Frederique 1 week oud, zo sliep ze het liefste, bij papa op de borst.

[ATTACH=CONFIG]569[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]570[/ATTACH]

Fijn weekend dames

Geplaatst

Hey mamma's

wij zijn deze week naar het ziekenhuis geweest voor foto's van frederique's heupjes en we moeten nog wel een keer weer terug komen om een echo te laten maken waarschijnlijk is het toch niet helemaal goed:( en waarschijnlijk heeft het er mee te maken dat Frederique met een kleine dwangstand van de voetje s is geboren en een voorkeurs houding heeft naar recht ( wat proberen te vermijnden door haar veel naar links te laten kijken en dat kan ze ook wel goed)

verder heb ik eigenlijk nog wel een vraag over de voeding ben nameijk erg benieuwd hoe jullie het doen

Frederique moet s'morgens altijd wakker maken voor de fles en dat vind ik eigenlijk zo jammer omdat ze overdag niet zo heel veel slaapt en dan echt om de 4 uur komt voor de fles de laatste fles krijgt ze om 22.45 en dan heeft ze zeker een uur nodig om in slaap te vallen bij ons op de arm want in bed gaat ze dan echt krijssen en gaat ze helemaal niet slapen.

wat ik dus wil weten maen jullie jullie kleinte ook wakker en hoe verdelen jullie de flessen over de dag frederique krijgt er 5 per dag van 150cc water.

meiden ga zo lekker een stukje wandelen manlief is vandaag in duiken en ik wil geniet van het mooie weer.

Geplaatst

Mirthe maak ik ook wakker..hoor 8.00 uur...ik probeer een beetje ritme aan te houden! Ze krijgt 5 x 180 en een paar lepeltjes fruithapje/joghurt om 8.00/11.30/15.00/18.30 en 23.00uur... die van 23.00 drinkt ze bijna slapend...ik schuif haar zo weer in bed en je hoord haar niet...(overdag wel hoor..!)

Ze slaapt nu sinds 1 week een stuk méér...ongeveer 3á4 x per dag 1-2 uur... nou daar worden ze een stuk vrolijker van!! (en ik ook)...

Dus het is ook kwestie van tijd! mirthe is morgen 14 weken....ze zeggen na 3 maand gaat het slapen beter...klopt ook bij ons... Mirthe was soms ook hele dagen wakker !! huilerig enz. daarom mocht ik eerder met fruithapje beginnen en dat is ook een groot succes! (mooie afleiding ook!) Ze is nu echt een ander kind geworden...tja...slaap doet een hoop!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden