Ga naar inhoud

De Oktober en November 2010 moeders

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

1249029502_6_0t7W.jpeg

Hoi meiden,

Even een foto van mijn binken...

drie keer raden wie de deugniet is!! (Kjell is bijna een kilo zwaarder, maar ze drinken beide een liter op een dag!)

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gerreber, wat een mooie mannen heb je daar! Ze lijken toch wel veel opelkaar vind ik. Grapppig dat ook bij jullie er zo'n groot verschil is in gewicht tussen de 2. Stijn is denk ik inmiddels meer dan een kilo zwaarder dan zijn broer...

Zal binnenkort ook nog eens een foto plaatsen van onze boys.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Hey meiden,

Er is weer veel om te lezen! En wat een leuke foto's zijn er weer geplaatst!!

Ik heb ook al een hele tijd niets meer geschreven. Druk druk druk zullen we maar zeggen. Ben inmiddels ook weer aan het werk.

Jesse doet het super! Hij is nu 64 cm en weegt 7,4 kg.

Het is een super vrolijk kereltje, de hele dag lachen en brabbelen.

Sinds een paar weken slaapt hij de nachten ook door tot een uurtje of 6/7. En soms kunnen we hem in het weekend nog terugleggen tot half 9/9 uur.

Wij mochten ook met fruithapjes starten, maar daarna kreeg Jesse ontzettende krampjes, dus met de fruithapjes zijn we maar even gestopt.

Helpt het inderdaad om eerst met groente te beginnen?

Ik ga straks alles terug lezen en zal dan ook even op iedereen proberen te reageren.

Geplaatst

Hey girls,

Ook maar weer is een berichtje van mij;) net al iedereen ben ook ik erg druk en nog weinig hier te vinden.

Wat leuk om al die foto's te zien zeg en wat worden onze kanjers al weer groot hé!

Lees veel over voedingen nou hier is de laatse week veel veranderd wat betreft voedingen zal hier onder is ons schema zetten

8.00/8.30 fles 180 cc met 6 scheppen friso standaard

12.00/12.30 175 gr groente

15.00/16.00 fruit +- 125/150 gr

16.30/17.00 fles 180 cc met friso standaard

19.30/20.00 fles 210cc met 7 scheppen waarvan 2 extra rest standaard

Fredreique slaapt al weken vanaf 20.30 door en soms ligt ze eerder in bed en ik moet zeggen dat dat heerlijk is wij hebben onze avonden weer voor ons zelf!

Frederique wordt eigenlijk niet wakker s'nachts al dat welzo is gaat ze praten en brabbelen en dan valt ze vanzelf weer in slaap heel soms moeten we er uit om haar een speen te geven maar dat komt echt maar 1x in de 2 weken voor ofzo.

Woensdag moeten wij naar het cb ben dan ook erg benieuwd hoe zwaar ze nu is ik denk dat ze de 8 kilo al wel haalt het is een stevige tante maar ik denk dat dat komt omdat ze beperkt wordt in haar bewegen want als ze haar spreidbroekje uit heeft beweegt ze veel meer als dan ze dat ding aan heeft. Moet trouwens oon zeggen dat ze de campspreider niet zo fijn vind ze heeft liever de pavlic bandage dus we wisselen ze af en toe gewoon even af wil toch echt dat ze dat ding 23 uur per dag draagt zodat hij over 5 weken helemaal uit kan overdag.

Meiden ik ga slapen ben echt dood op ben aan het lijnen en merk dat ik gewoon energie te weinig heb maar alles voor het goede doel zullen we maar zeggen wil in augustus helemaal klaar zijn om weer opnieuw te beginnen met de mmm dus nu nog even de tanden op elkaar en nog z'n 10 kilo afvallen dan heb ik mijn doel bereikt dan ben ik er 25 kwijt en hoop dan ook minder last te hebben van mijn B.I.

oja hier nog een foto van vandaag[ATTACH=CONFIG]1105[/ATTACH]

Geplaatst

By the way, weet iemand of 500 cc melk inderdaad voldoende is bij 6 maanden. JOb drinkt echt de laatste dagen weer dramatisch slecht vandaar. Ook fruit of groente wil hij helemaal niet. Dus dat laat ik nog maar even. Hoop dat hij die verkoudheden nu eindelijk eens een beetje gaan verdwijnen en dat hij dan weer wat beter gaat eten, want het is echt maar een licht poppetje.

Verder heeft Stijn op eens weer het slapen ontdekt. Eerder sliep hij hooguit nog 3 kwartier in bed, nu kan ik hem 's ochtends weer direct na de voeding weer terugleggen en vanochtend sliepen de boys nog toen wij om 10.30 uur opstonden. Verder ook nog 2x op de dag geslapen en vanavond weer om 20.00 uur in bed. Herkent iemand dit??? Misschien dat het met de verkoudheid te maken heeft, maar vind het wel prettig dat ze weer wat meer slapen want dat geeft mij wat meer vrije tijd! Vandaag heerlijk naar het strand geweest, wat een weertje zeg. Genieten! Morgen is het helaas weer over.

Chantal, jullie willen in augustus dus weer gaan voor een 2e. Spannend hoor. Ook super dat je vriendin nog een keer voor jullie wil doneren!

Kus, Henkie

Geplaatst

Hallo Dames,

Ook van mij sinds lange tijd weer een bericht. Ik lees wel geregeld mee, maar kom tijd te kort om zelf een berichtje te plaatsen. schaam schaam...

Daan is ondertussen al 4 maanden oud, weegt 7 kg en is 65 cm groot. Daan doet het super qua drinken, zit nog steeds op 6x 180 ccm en krijgt een half potje groente en soms nog een half potje fruit. Overdag is Daan super lief, lacht en brebbelt heel veel. Sinds kort heeft hij zijn eigen stem ontdenkt en zingt hij lekker. Ook slaapt hij overdag best goed.

Helaas is het ´s nachts een stuk minder. We moeten er iedere nacht een aantal keer uit voor zijn speen en soms staan we echt 15 minuten aan zijn bed omdat we hem niet stil krijgen. Hij slaapt op zijn buik en gaat zonder speen naar bed (die wilt hij dan niet), maar midden in de nacht heeft hij hem blijkbaar toch nodig. We hebben al vanalles geprobeerd om hem langer (aan één stuk) te laten slapen; Osteopaat, bedje verplaatst, tikkende klok op zijn kamer gezet, 2 scheppen rijstbloem in de laatste fles, maar niets helpt. WIE HEEFT ER NOG TIPS??? Heeft iemend zijn kindje laten huilen? Mijn man en ik zijn echt vaker moe en zouden wel eens willen bijslapen.

Wat een leuke stoere foto's allemaal.

Lekker dat sommige van jullie al op vakantie zijn geweest met de kids. Hoe is dat bevallen, het vliegen en het warmere weer?

Groetjes Linda

Geplaatst

Gelukkig, iedereen heeft het druk met de kleine en ik hoor iedereen ook zeggen dat ze een tijd niet gereageerd hebben. Nou, hier nog zo'n drukke moeder. Maar er was al eens gevraagd hoe het met Judith gaat met het spreidbroekje. Chantal ik las dat Frederique nu een campspreider heeft. Ik ben even gaan googlen wat nou wat is en Judith heeft van het begin af aan een campspreider. Weet jij toevallig waarom ze nu pas een campspreider heeft? Anders kan ik bij de volgende controle ook wel eens vragen aan de orthopeed wat het verschil is. Judith heeft er echt helemaal geen last van, maar als het spreidbroekje even af is dan spartelt ze wel lekker met haar benen. Donderdag moeten we weer naar de orthopeed. Ik ben heel benieuwd hoe het ermee staat.

Leuk om die verhalen te lezen van al jullie kindertjes die hun stem aan het ontdekken zijn. Judith maakt sinds ruim een week flink wat kabaal. Maar het is zo schattig om 's ochtends wakker te worden door het gebrabbel. Ik moet me dan inhouden om niet stiekem even een tijd om de hoek te gaan staan kijken.

En verder gaat het hier prima. Judith slaapt al sinds ze 9 weken oud is van 19:00 tot 7:00. Heel af en toe schreeuwt ze wat in haar slaap maar dat is vaak 2 tellen en dan slaapt ze lekker verder. Een fopspeen hoeft ze al sinds haar geboorte niet, dus we hoeven er ook niet uit om een fopspeen terug te geven. Sinds enkele weken duimt ze, dus als ze een keer onrustig is dan pakt ze haar duim. Het eten gaat ook goed. Fruit vindt ze nog niet heel lekker. Ze eet rond 10:30 zo'n 50 gr. fruit. Groente vindt ze lekker en ze eet nu rond 17:15 zo'n 75 gr. groente. Daarnaast drinkt ze 3 flessen van 210 cc waarvan 2 met 2 scheppen rijstebloem en 2x een fles van 180cc.

12 April moet ze weer naar het CB. Ik ben blij dat ze deze keer geen prikjes hoeft. En natuurlijk ben ik weer benieuwd hoeveel ze gegroeid is. Het is 12 april papadag, dus mijn man gaat met haar naar het CB. Volgende keer kunnen we hopelijk weer een datum vinden dat ik zelf mee kan.

Chantal, wat goed dat je zo aan het afvallen bent. Ik ben al een heel eind richting mijn normale gewicht, maar moet er nog een paar kilo af hebben. Ook wij hopen zo rond augustus weer de molen in te kunnen. Ik heb momenteel wel steeds vaker last van mijn litteken, dus daar wil ik wel eerst vanaf zijn. Maar wij denken er nu over rond september te beginnen met een cryo TP. Wij hebben besloten geen nieuwe pogingen meer te gaan doen, maar alleen nog de 5 cryo's te gebruiken die er nog zijn. Als ik er nu aan denk dan is augustus al aardig snel. Nog een maand of 4 maar. Misschien dat we ook nog wel een paar maandjes nodig hebben om klaar te zijn voor een nieuwe rit in de "achtbaan".

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

haha wat weer een leuke foto's!!!

iedereen genoten van het mooie weer? wij hebben gister lekker gewandeld, maureen voor het eerst in de wandelwagen, vond ze erg leuk, ze kan zo veel meer zien.

is er iemand van jullie die een baby-mee heeft? een systeem waarmee je de maxi cosi mee kan nemen op de fiets. vind het zo jammer dat ik met dit mooie weer steeds met e auto moet. misschien dat dit een oplossng is.

groetjes wilma

Geplaatst

Sorry voor het inbreken, lees regelmatig even mee, heb zelf ook een dochter van oktober, en wil graag even reageren op LindaJ

Wij hadden dit probleem ook. Onze dochter sliep al maanden door, maar opeens was het drama, we konden er soms wel zes keer op een nacht uit om het speentje er weer in te doen. Dit duurde al een week of zes, en toen was ik het zat. Heb de fop niet meer gegeven, overdag begonnen, en vanaf dag 1 sliep ze weer door... nu alweer een week of drie. Misschien een ideetje? Heb overlegd met de arts waar ik mee werk, en die zei dat ze vanaf 4 mnd geen zuigbehoefte meer hadden waar ze een foppie voor nodig hebben. Vanaf die leeftijd is het pure gewenning.

Wat een prachtkinders allemaal trouwens :D

Geplaatst
Gelukkig, iedereen heeft het druk met de kleine en ik hoor iedereen ook zeggen dat ze een tijd niet gereageerd hebben. Nou, hier nog zo'n drukke moeder. Maar er was al eens gevraagd hoe het met Judith gaat met het spreidbroekje. Chantal ik las dat Frederique nu een campspreider heeft. Ik ben even gaan googlen wat nou wat is en Judith heeft van het begin af aan een campspreider. Weet jij toevallig waarom ze nu pas een campspreider heeft? Anders kan ik bij de volgende controle ook wel eens vragen aan de orthopeed wat het verschil is. Judith heeft er echt helemaal geen last van, maar als het spreidbroekje even af is dan spartelt ze wel lekker met haar benen. Donderdag moeten we weer naar de orthopeed. Ik ben heel benieuwd hoe het ermee staat.

Hallo Chrissy,

Frederique moest eigenlijk ook gelijk een campspreider maar dat lukte toen nog niet ze was te stijf in haar linker beentje dus vandaar dat ze de pavlicbandage eerst heeft gekregen.

Ik heb van de orthopeed te horen gekregen dat de pavlic het heupje beter centreert in het midden en dat de campsreider de heup beter op haar plaats houd wij mochten ook een nieuwe pavlicbandage nemen maar deze is erg onhandig met kleertjes ze kon alleen maar jurkjes aan en nu kan zo ook een keer een broekje met een shirt aan ( hadnamelijk heel veel gekregen en vond het jammer dat ze dat niet aan kon en dat alles dan nieuw in de doos naar zolder zou verdwijnen).Ze vind het nog steeds niet leuk ik heb het idee dat ze de bandage fijner vond maar nog 4.5 week 23 uur perdag en dan hoop ik dat ze hem alleen nog maar 's nacht om hoeft.

Wat leuk dat jullie ook nog voor een bruisje willen proberenen wat fijn dat jullie nog cryo's hebben wij moeten helaas weer helemaal opnieuw beginnen en gelukkig is het onze donor heel erg meegevallen dus doet ze het graag nog een keer voor ons ( ze was vandaag jarig en heb dan ook wel weer een extra kado voor haar gehaald)

trouwens wel erg grappig haar zoontjes zeggen nu elke keer dat ze een zusje hebben terwijl niemand weet dat zij ons heeft geholpen zouden de kids het aanvoelen of zo????????

Meiden ik ga later op de rest reageren ben erg moe en ga zo lekker slapen.

Iedereen een fijne week hopelijk komt de zon snel terug.

Geplaatst

Wat een geweldige foto's Henkie :)

LindaJ, heeft Daan een knuffel of een knuffeldoekje? Want dat kan soms een goede speenvervanger zijn.

Heb je 's nachts al eens geprobeerd Daan te troosten / te kalmeren door hem even te sussen: sssshhhh....ssshhhhh..zeggen, met je hoofd dcht bij zijn hoofdje (natuurlijk niet recht in zijn oor ssshhh'en) en zachtjes ritmisch op zijn rugje of kontje tikken?

Een vriendin van mij die liet haar zoontje 4 minuten wenen (want soms lukt het hen om zichzelf te kalmeren! ook dat leren ze), als hij na 4 min nog weende, dan ging ze hem kort even troosten (aai over het hoofdje, kuffeltje geven, shhhh, ssshhhh) en dan weer weg. Als hij weer opnieuw begon te wenen, opnieuw 4 min wachten eer dat ze hem ging troosten. Zo heeft ze dat en paa nachten volgehouden en nu slaapt hij rustig door. Wordt wel nog een 2tal keer wakker, roept even, of brabbelt wat, en valt dan weer van zichzelf in slaap.

Misschien kun je dat eens proberen?

Succes ermee!

Er vroeg mij laatst iemand naar de spenen met 2 gaten. Ik gebruik spenen van het merk AVENT. Die hebben spenen met 1 gaatje (jongste baby's), met 2 gaatjes (2 tot 4 maand en ouder als ze heel gulzig zijn) en met 3 gaatjes (4 mnd en ouder). Wij zijn er heel tevreden over, werken voor ons beter dan die 3standen spenen.

Groetjes!

Geplaatst

Hai,

Heerlijk die foto's hier effe een domper vandaag, mirthe heeft heupdysplasie links en dus moet ze in een spreidbroek! Ze is nu 6 maanden en het gaat om 4 maanden.

Ze hebben het op het bureau ontdekt (errug laat) maar een vader van mijn vriendin is orthopeet...die heeft er effe naar gekeken ...tja...90procent zeker...maar woensdag foto's maken dan weten we het echt zeker.

Het komt weer helemaal goed...maar we moeten wel de zomer door met die spreidbroek ?!?

Voor mij vervelender dan voor haar...ja..ja...het zal allemaal wel..maar wel effe een flinke domper. Ik moet er gewoon effe aan wennen denk ik..

Wie op het forum hebben het ook?...ik weet niet meer wie? misschien hebben ze tips...ivm kleertjes..en autostoel enz.

zucht....ik ben de hele dag van slag. ...t'komt goed...het had erger gekunt...ik weet het.

maar nu ben ik effe treurig!

tot snel...

Geplaatst

Britt, balen zeg dat mirthe ook heupdysplasie heeft. Dat is al de derde hier geloof ik. Ik kan het me voorstellen dat je ervan baalt maar wd. Heeft ze er zelf weinig last van. Ook ik baal van het helmpje wat Stijn binnenkort op moet maar het is voor een goed doel en maar tijdelijk gelukkig... Sterkte in ieder geval!

Gisteren naar het CB geweest. Allebei goed gegroeid en nu 66 cm lang. Stijn weegt 7485 en Job maar 6610 gram. Verder was ze over beiden erg tevreden en het ze vond het ook niet erg dat Job nog niet echt fruit en groenten wil. Ze zei gewoon blijven proberen met proeven en verder de fles. Hij mag dan ook nog steeds 5x 200 als hij zou willen.

Eindelijk hebben we een nieuwe auto (station) gekocht en nu kunnen we dus ook lekker op pad met de kinderwagen ergens verder weg. Heerlijk! Dit weekend wordt het lekker weer dus gaan we ws ook wel op pad. Hebben ook de kinderwagen omgebouwd tot buggy's ipv met de babynestjes. Zo kijken ze ook lekker rond....als ze niet slapen, want dat is in de wagen nog wel steeds favoriet.

Fijn weekend!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Britt, ook hier een spreidbroekjevoor onze kleine meid, het is inderdaad niet leuk om het nieuws te krijgen dat Mirthe heupdysplasie heeft, moest ook even slikken hoor en vind het nog steeds niet erg leuk ook al heeft Frederique er niet zo heel veel last van alleen het omdoen vind ze nog steeds vervelend.

Wat betreft tips die heb ik wel maar het ligt eraan welkespreidbroek ze krijgt.

Frederique heeft eerst een avlic bandage gehad die zorgt dat het heupje zich goed centreerd, deze heeft een tuigje over het bovenlijfje en is wat meer bewegelijke wel kun je dan wat moeilijke broekjes aan doen en jurkje met een legging gaat prima wel een paar maatjes groter omdat de beentjes dan opgetrokken zit. Met deze bandage kan ze erg goed in de autostoel omdat haar voetjes niet zo ver naar buiten zijn gedraaid. deze bandage heeeft er voor gezorgt dat haar dysplasie met 12% is verbeterd in 6 weken tijd, nu heeft ze de campspreider en deze is voor mijn gevoel iets makkelijke voor haar alis deze wel moeilijke in de autostoel hebben dan ook een dikke handdoek er ingelegd zodat ze iets hoger zit al doen we bij lange ritten de pavlikbandage even om over de kleertjes heen.

Verder alsMirthe slaapt in een slaapzak dan moet deze aangepast worden anders pas ze er niet in met haar beentjes wij hebben er aan beide kanten een stuk tussen gezet ( handige moeder) en dat gaat prima.

oja de kinderstoel is wel een probleem wij hebben de triptrap en daarkon ze met de bandage wel in maar nu met de campspreider niet meer en zetten wij haar dus meer in de wipper om eten te geven.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel, veel succes deze week.

Henkie wauww wat een verschil zeg in gewicht die twee boy's van jou! Poeff als ik lees wat die boy´s van jou wegen en hoe lang ze zijn dan is mijn meissie echt wel groot met haar 8330 gram en 67,5 cm. (haha lijkt op haar mamma)

Fijn dat jullie een nieuwe auto hebben altijd maar op de zelfde plek wandelen is ook op het laatst niks meer aan;)

Ook hier is slapen in de wagen een favoriet maar sins ze als buggy zit is dat wel minder geworden en kijkt ze meer omhaar heen.

Meiden ga weer aan het werk het gaat vandaag er druk worden bij ons en gelukkig hebben we nu een meisje die Frederique verzorgt en alle boodschappen doet op zaterdag erg handig.

Meiden fijn weekend en geniet van het mooie weer

Geplaatst

Britt, vervelend dat je meisje een spreidbroekje aan moet. Bij mijn schoonzusje hadden beide meiden een spreidbroekje en zij werden daar heel snel handig in. Idd wat aanpassingen met zitten en slapen, maar dat komt snel genoeg. Sterkte/succes!

Hier heeft Mikai de waterpokken... Nu maar hopen dat onze oudste het niet krijgt (die heeft het nog niet gehad en heeft uitgerekend nu dat z'n amandelen gaan worden geknipt op de 18e).

Henkiepenkie: fijn om te lezen dat Jop ook nog niet echt fruit wil. Hier gaat dat ook nog niet echt goed: Mikai werkt nog bijna alles naar buiten en het kleine beetje dat naar binnen gaat komt er de helf van de tijd later op de dag weer uit.

*wordt weer geroepen door m'n kleine mannetje*

Geplaatst

Bedankt voor jullie tips. Daan slaapt nu sinds afgelopen maandag zo goed als door. JIPPIE!!!!!!!!!!! We kunnen er bijna de klok op gelijk zetten dat hij wel rond 4:00 en 5:30 uur wakker wordt, maar heel snel weer zelf in slaap valt. We geven hem zo weinig mogelijk de speen, overdag en 's avonds. Als hij dan echt gaat huilen (meestal tegen het begin van de ochtend, als het nog te vroeg is voor de fles) geven we hem wel een speen. Hopelijk blijft dit zo doorgaan, kunnen papa en mama een beetje slaap inhalen. Nu worden we nog wakker op de tijden dat Daan wakker is/wordt, gewoon uit gewenning denk ik.

Daan krijgt iedere dag een half potje groente. Een half potje fruit krijgt hij 's morgens om 10:00 uur als hij niet slaapt. Daan vindt de groente en het fruit erg lekker, eet hij meestal helemaal op. Het fruit vond hij vanaf het begin al meteen erg lekker, aan sommige groente moest Daan ook wennen. Leuk om de verschillende reacties van de kindjes te lezen.

Vervelend dat 3 kindjes hier al een spreidbroekje hebben of nog krijgen. Gelukkig hebben de kleintjes er weinig last van, lijkt me wel echt zielig om te zien in het begin.

Jakkes de waterpokken. Ikzelf had vroeger de waterpokken toen mijn broertje nog heel klein was. Wat ik nog weet is dat ik hem weinig mocht aanraken ivm besmetting en dat het super jeukte. Heeft Mikai er veel last van?

Geplaatst

Fijn dat Daan doorslaapt!

Wij blijven een beetje aan het rommelen (maar met al die snotneuzen en nu de waterpokken is het ook niet heel gek dat hij dorst heeft 's nachts).

Mikai heeft er niet heel veel last gehad vandaag. Vanmiddag in bad gehad en daarna merkte je wel dat hij het erg lekker vond. Nu is hij wel wat mopperig. We zien wel wat de nacht ons gaat brengen..

20110410_101624_P4102561.jpg

Geplaatst

Misschien iets te vroeg zwart op wit geschreven dat Daan zo goed als doorslaapt. Vannacht helaas weer 2x uit bed gemoeten omdat Daan niet meer vanzelf in slaap viel. Ach ja, sommige hebben het moeilijker/zwaarder als bij ons. Eens kijken hoe het de koemnde nacht zal gaan. Duim duim...

Vervelend dat het nog niet beter gaat bij jullie thuis Hobbesje. Hoe gaat het emt de jeuk van de waterpokken? Hij mag neit te veel krabben, krijg je allemaal littekentjes van.

Succes en beterschap.

Geplaatst

Ha meiden,

Hobbesje, wat een arm mannetje heb je met z'n waterpokken... Gelukkig is hij wel vrolijk, in ieder geval op de foto! Hopelijk is hij er snel weer vanaf. Bij ons in het vliegtuig bleek uiteindelijk ook een meisje met waterpokken te zijn dus het kan bij ons ook nog komen, vrees ik.

Linda J, ook hier moeten wij er bijna dagelijks nog wel een of twee keer per kind uit voor een speentje hoor! Kan dit gelukkig inmiddels bijna slaapwandelend, haha!

Ook hier weer een snipverkouden Job die soms bijna erin blijft, en dus ook weer slechter drinkend helaas. Gelukkig nog niet zo slecht als eerder maar fruit en groenten kan ik voorlopig bij hem wel vergeten denk ik. Kijk uit naar de zomer, hopelijk dan eindelijk eens geen verkouden kids.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Oeh Henkie. In het vliegtuig is de kans op besmetting behoorlijk. Maar als ze er net zo weinig last van hebben als Mikai dan is het geen ramp! Hij is te klein om echt bewust te krabben, dat is wel weer een voordeel!

Geplaatst

Ha Hobbesje,

Het meisje in het vliegtuig had nog geen blaasjes toen, maar de dag erna wel, dus dan zeggen dat het al besmettelijk is. Ach, zie het wel. Job kan overigens al wel bewust krabben, zie ik aan het beetje eczeem wat hij heeft aan zijn beentjes...

Vannacht was het echt weer drama... Vanaf 1 uur elk uur eruit totdat Job om half 4 bijna in zijn hoest bleef en zo overstuur was dat ik maar een flesje heb gemaakt om hem weer te laten slapen, dat is echt lang geleden hoor een nachtvoeding. Gelukkig zijn ze nu wel gewoon vrolijk, dus hoop dat het eenmalig zo erg was. Vandaag ben ik vrij dus kan ik het wel hebben maar als ik moet werken is zo'n nacht echt killing! Was het maar vast mei, de r uit de maand en dus hopelijk geen verkouden kinders meer.

Grtz, henkie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden