Ga naar inhoud

De Oktober en November 2010 moeders

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

he BB

meid wat een gedoe met die kleine meid van je.

Helaas weet ik het ook niet, misschien zijn het toch de tandjes, Dentinox helpt erg goed, Maureen heeft met vlagen klachten, maar er komt nog niks door. Dan kan ze ook niet slapen en dat dentinox verdooft een beetje en slaapt ze meteen.

Momenteel drinkt maureen de laatste fles ook lang niet leeg en komt op net op 500 ml.

ik zou als ik jou was ook gewoon de KA bellen voor advies, al is het alleen maar op je gerust te laten stellen. Gelukkig is je meisje wel vrolijk en blij, das vaak een goed teken!!

sterkte!!

liefs wilma

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee BB,

Wat een stress en ongerustheid !! Kan me helemaal inleven zou dat ook zijn.

Joshua eet alsof hij niks krijgt, flesje leeg huilen, GH of FH op ook huilen, meneer wilt alleen maar meer dus kan er niet over mee praten, maar zoals wilma al zei " zou voor de zekerheid en gesruststelling even de KA bellen.

Veel sterkte !! En hou moed en hoop.

Geplaatst

BB, wat vervelend allemaal zeg. Kan je helaas ook geen tips geven. Daan is vanaf het begin af aan al een hele goede drinker en eter. Daan laat bijna noit iets staan.

Ik zou ook de KA of HA bellen. Moederinstinct zegt veel. Gelukkig heeft Iza er zelf niet zo'n last van, zo te lezen. Wil ze ook geen water of thee tussen door drinken?

Hopelij weet je ondertussen al meer, succes!

Geplaatst

Afgelopen vrijdag bij CB geweest. Daan woog 9kg en was 69cm lang, beide boven gemiddeld (is ook te zien haha). De arts vond dat Daan al voor op schema lag qua omdraaien en zitten. Daan is zelfs al aan het proberen om te kruipen, hij kan zich goed ergeren als een speltje net iets te ver weg ligt en hij er met omdraaien niet bij kan.

We zijn begonnen met 's morgens een borde pap te geven en de middagfles was te minderen. Ook gaan we beginnen met iedere keer een beetje brood te geven, zodat er snel nog een fles wegvalt. Daan drinkt/eet nu: 1 bordje pap, 2x 150cc, fruit 150gr, groente+aardappel 150gr en 210cc met rijstebloem als laatste fles.

Wat eten en drinken jullie kleintje nu al allemaal? En hoe groot is iedereen nu?

Geplaatst

Joshua is 5,5 maand nu, de meeste kleintjes lopen een 1 / 1,5 maand voor. Maar hij krijgt 4 flesjes van 220 (laatste met 3 schepjes rijstebloem), FH 150 gr en 1 liga koek erdoor en een GH met aardappel of 2 liga koeken. En tussen door sap en fruitsmoothie.

We zijn 1,5 week geleden bij het CB geweest en toen woog hij 8635 en was hij 67,5 cm.

En vandaag hebben we zijn eerste tandje ondekt (li onder) we zijn helemaal blij, hahahahaha !!!!!

@BB : en gaat het al wat beter/ vooruit gang ??

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]1520[/ATTACH]deze foto is van eergisteren

[ATTACH=CONFIG]1519[/ATTACH] een week geleden

[ATTACH=CONFIG]1518[/ATTACH] 2 weken geleden

[ATTACH=CONFIG]1516[/ATTACH] hier was hij 4 mnd

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Wat een gave foto's allemaal!

@ Cidgem: wat een mooie ogen heeft Joshua!

@ BB: hoe gaat het nu met Isa?

Gisteren met Frederique naar CB geweest. Ze is nu 67 cm en 8,4 kg. Begint de arts in een keer een verhaal dat ik wel moet opletten dat haar BMI (ongelooflijk dat ze daar nu al over beginnen) volgende keer wel moet gaan dalen. Wat ik haar allemaal te eten gaf.... VOlgens mij niets geks:

4 x fles van 180ml en bij de laatste twee schepjes rijstebloem. FH 200gr en groenten 3 tot 4 eetlepels en sinds kort ook aardappels. Ze vond FH en GH pas heel laat interessant,nu vind ze het geweldig. Begint de arts te vertellen dat pap helemaal niet meer voorgeschreven wordt, dat ik beter voor de laatste fles Nutrilon Forte kan pakken (voor hongerige baby's)

Verder loopt ze voor in haar ontwikkeling, dus daar niets aan de hand. Was wel een beetje van mijn stuk dat ze te dik was bevonden door de arts. Ben daarna eens even bij een vriendin binnengelopen om daar even te checken en die had ook al zoiets gehad. Haar dochter was veel steviger en die kruipt nu en is op een prima gewicht. Heb dus maar besloten om me niets aan te trekken van de opmerkingen van de arts!

Hierbij nog wat foto's van onze dame!

[ATTACH=CONFIG]1526[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1527[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1528[/ATTACH]

Groetjes Moontje

Geplaatst

Wat leuk dat er hier zoveel gepost wordt! Ik kom wel regelmatig lezen, maar iets posten komt er vaak niet van. Maar vanavond heb ik tijd genoeg: moet toch wachten tot de wasmachine klaar is ;). We gaan morgen een weekendje kamperen hier in de buurt. Ben erg benieuwd hoe het gaat met 2 mannetjes een vouwwagen opzetten....

Moontje: over de bmi hebben ze bij mij niets van gezegd (9,3 kg en 68 cm). Mijn oudste was ook zo'n stevig mannetje en daar is niets meer van over! Ik zou er niet te zwaar aan tillen. Zodra ze een keer ziek worden leveren ze flink in en zodra ze gaan kruipen en lopen verdwijnt ook al veel babyvet.

Wij zijn nu over op de drie flessen en twee slaapjes: heerlijk!

Schema bij benadering:

6.00-7.00 uur fles 180 + 6

9.30 uur fruit

slapen

11.00-1200 fles 210 + 7

15.00 uur brood

slapen

17.00-18.00 uur groente + yoghurt

19.00 fles 210 + 7 + meergranenpap (1 klein schepje)

En Mikai kan al mee voorop de fiets! Nu alleen morgen nog op pad voor een ander stuur. Met dit stuur durf ik niet zo goed af te stappen met een kindje voor en eentje achter.

fietsen.jpg

Als ik geen tijd meer heb om hier te komen: ik wens jullie allemaal een fijn pinksterweekend!

Geplaatst

Hobbesje jij ook een heel fijn kampeerweekend gewenst. Hopelijk wordt het een beetje mooi weer. Vandaag ziet het er nog erg donker uit. Wat leuk dat Mikai al op de fiets meekan. Ik heb nog steeds geen fietsstoeltje gekocht. Daan kan wel al goed alleen zitten. Misschien dit weekend toch maar eens kijken. Ik wil dan ook graag een stoeltje voor voorop, kan Daan goed om zich heen kijken.

Moontje en Cigdem wat een mooie foto's.

Cigdem niet van aantrekken wat de arts zegt, maar is makkelijker gezegd dan gedaan soms. Daan is 69 cm en 9 kg en dus ook aan de flinke kant. Eerst vond ik het zelf ook wat aan de zware kant, maar nu denk ik, hij is gezond en vind gewoon al het eten lekker (hij krijgt tussendoor niets te snoepen of zo). Vrienden met kinderen zeggen dat hij vanzelf wel gewicht verliest of minder bijkomt als hij gaat kruipen en lopen. Dus gewoon blijven doen/geven wat je doet.

BB hoe gaat het nu bij jou? We hebben al een tijdje niets meer gehoord, hopelijk is alles goed.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Intussen zitten we in Italie, vandaar dat ik niet direct kon reageren. Voordat we vertrokken, zijn we nog bij de KA langsgeweest. Hij heeft haar onderzocht en Iza is ok voor zover hij dat zo kan beoordelen. Wel moeten we toch het eten blijven opvolgen, het is niet de bedoeling dat ze over 2 maanden nog verder op de curve gezakt is. Als minimum hoeveelheid per dag heeft hij opgegeven: 100 à 120 gr per lichaamsgewicht (daaronder zou ze gaan zakken op de curve!), het beste is zo'n 150 gr per lichaamsgewicht. Het gaat dan over melk èn FH èn GH tesamen.

Voor Iza (die 7 kg weegt) betekent dit dus min 700 à 840 per dag, beter nog 1050 gr per dag. Toen Iza goed at, had ze zo'n 900 - 980 gr per dag, hetgeen dus goed is.

De laatste tijd eet en drinkt ze maar een 730 à 780 gr per dag. Een hoeveelheid waar we ons geen zorgen over mogen maken volgens de KA, maar toch...

We hopen ècht van ganser harte dat het een fase is en dat ze binnenkort weer goed zal eten!

Vandaag gingen de GH en de FH weer wat beter (200gr en 150gr), maar de laatste fles melk heeft ze niet eens voor de helft leeggedronken... Misschien was ze te moe... We weten het eigenlijk gewoon niet.

Wèl eet ze alsmaar liever stukjes brood (tot een halve snee toe), en gisteren heeft ze zowaar 2 aardbeitjes gegeten! Ze kauwt heel goed! Morgen eens proberen met een (zacht gestoomd) worteltje.

Vanmiddag weer iets anders om mij bezorgd om te maken...het houdt niet op!

Iza heeft op haar hoofd enkele zwarte puntjes. Het lijken inimini moedervlekjes, maar dan zwart. Ze hebben geen dikte, het lijkt eerder of het zwarte spettertjes zijn die op haar hoofdhuidje vastplakken / in haar hoofdhuidje gegroeid zijn. Het rare is dat we dit nooit eerder hebben gezien! Nochtans gisteren hebben we haar haartjes nog gewassen, dan hadden we dat toch moeten zien??? Hoe komt dat daar ineens en vooral: wat is het??? Iemand een idee? Toch geen hoofdluis??? Daar heeft ze toch niet genoeg haartjes voor?!

Bedankt voor jullie bezorgdheid en opbeurende woorden!!! Ik ga jullie zeker op de hoogte houden van Iza's vorderingen! Veel fietsplezier !!!

Geplaatst

Ja...BB ...met pasen had mirthe dat ook! op haar wang!! ineens een dokerbruin stipje...lijkt wel een spettertje...en een paar uur later was ie ineens weer weg...en later zat hij er weer?! ik denk de zon!! hij is toen weg gegaan en nooit meer terug geweest!

één kleine sproet! hahahaha...dus valt mee denk ik...maar hou je meisje wel uit de zon!! mirthe komt ook niet in de zon...maar helemaal kun je het niet voorkomen!!

Fijne vakantie...enne....probeer een beetje te relaxen...

Geplaatst

BB fijn dat jullie voor de vakantie nog naar de KA zijn geweest en dat hij je een beetje kon geruststellen. Hopelijk gaat het eten steeds beter. Misschien vndt ze flesvoeding gewoon niet zo lekker (meer). Blijven volhouden met andere dingen, zoals het brood. Gek van die "spetters"/ sproeten van Iza en Mirthe. Daan houden wij ook zo veel mogelijk uit de zon, en anders goed insmeren. Fijne vakantie en geniet!!

Hobbesje, hoe bevalt het kamperen. Hoeveel groente, fruit en brood eet Mikai nu? WIj zijn nl begonnen met brood, maar weet niet hoeveel hij mag en hoeveel flesvoeding ik daarvoor moet laten wegvallen.

Zo meteen lekker wandelen, het weer is heerlijk.

Fijn weekend nog iedereen.

Geplaatst

hahaha...die stipjes waren blijkbaar van vuil... :) wèl hardnekkig vuil, want het ging met wassen niet 1-2-3 eraf. Maar poeh, toch wel opgelucht.

Moesten ze mij vroeger gezegd hebben dat ik zo'n stresskip en overbezorgde moeder zou worden later...ik denk niet dat ik dat zou hebben geloofd!

Wat zo'n kindje allemaal kan teweegbrengen hè! Zoveel nieuwe emoties, zoveel extra liefde, zoveel verwondering, zo nietig en ook weer relatief, eigenlijk ongelooflijk mooi hè!

Het eten gaat nog steeds niet zo goed, ze is idd haar fles melk wat beu èn ze houdt blijkbaar van de nodige afwisseling. We blijven haar wel de fles melk aanbieden, want in feite heeft ze het wèl nodig. De hoeveelheid die ze 's ochtends niet drinkt, bieden we 's middags opnieuw aan. Vaak drinkt ze het dan wel.

Of ik maak ipv fruitpap een soort melkpap met wat geplet fruit in, dan heeft ze ineens wat extra melk mee binnen.

Groentenpap en fruitpap zijn ook minder in trek, meestal eet ze zo'n 100 gr. Maar als we na de GP nog FP aanbieden, als zijnde een toetje, dan eet ze daar ook nog ca 100 gr van.

Maar we willen natuurlijk wel dat ze haar voedingsstoffen van de GP binnenkrijgt, dus geven we haar op het tijdstip van de FP, eerst weer GP. Dus het komt erop neer dat ze nu 2x per dag GP èn FP eet.

Daarnaast krijgt ze stukjes brood, per dag zal dat een klein sneetje in totaal zijn, niet slecht voor ons klein meisje.

In totaal per dag eet ze nu dus zo'n 400cc Melk en 400gr GP en FP. Niet super, maar ook niet zorgwekkend.

Wel wat meer gedoe, maar we hebben het graag voor over als ze zo wel iets meer eet. En ja, wat wil je, zelf hebben we ook wel graag wat variatie in ons eten, toch?

Qua gewicht maak ik me nu al iets minder ongerust, ze ziet er zeker niet mager uit!

Ik hoop alleen dat ze binnenkort een groeispurtje maakt, want qua lengte is ze ook aan de kleine kant. Op zich niet zo erg, maar ze was daar ook aan het zakken op de curve (van P25 naar P10). Ze was op 1 maand slechts 1 cm gegroeid. Nu, dat kan met golfbewegingen gaan, dus ik hoop dat ze binnenkort weer wat groeit.

Hoe is het met jullie fietstochtjes?

Iza begint nu ook steeds steviger te zitten, als we weer thuis zijn van vakantie, gaan we zeker ook een tochtje proberen te doen met de fiets!

Ben benieuwd naar jullie fietsavonturen!!

xxx

Geplaatst

Hey meiden,

Ook weer is een berichtje van mijn;)

BB, wat een raar idee he dat je in een keer z'n stress kip kan zijn als er iets is met je meissie, hier nog z'n moeder had het dan ook helemaal niet verwacht dat ik zo zou zijn.

Wat betreft het groeien ons meissie is ook maar 1 cm gegroeid deze maand dus dat komt meer voor zo te lezen ( ze is dan ook wel lang 72 cm)

Hier gaat het op het momend weer niet zo lekker Frederique heeft buikgriep en eet nu zo slecht dat ik elke 2 uur voedsel aan moet bieden om uitdroging te voor komen ze eet nu nog maar net 200 ml per dag en met een beetje geluk een beetje diksap z'n 50cc dus dat is natuurlijk veelste weinig haar GP en FP eet ze niet ze wigert gewoon haar mond open te doen.

Mocht dit morgen niet beter gaan dan hebben we het advies om toch weer naar de HA te gaan al heeft ze genoeg reserve ze ligt namelijk +2.5 op de curve met haar gewicht (Woensdag) van 10260 gram al was ze vandaag alweer een stuk lichter met 9710 gram.

Ga nu weer stoppen hoor mijn meissie weer huilen.

Geplaatst

hoi allemaal

he chantal, wat balen dat je meisje zo ziek is!! heb je ORS in huis?? das een poeder die je oplost in water, om uitdroging te voorkomen, Hopen dat ze snel weer opknapt.

en BB , wat een gedoe he, en wat moet je soms creatief zijn om Iza aan de melk te krijgen. sterkte ermee.

hier gaat het weer erg hard met de ontwikkeling, sinds vorige week heeft maureen de smaak te pakken met het drinken uit de tuitbeker, zowel de zachte tuit als de harde gaan nu even goed!! voorheen gaf ik haar alleen de zachte tuit, om te oefenen maar ze kauwde er alleen nog maar op. nu drinkt ze s'middags zo een beker thee of roosvicee leeg.

en sinds vandaag kan maureen zitten!!! een paar minuutjes maar, maar het lukt!! mevr is alleen heel bewegelijk, en daardoor kukelt ze nog wel om, ze is erg druk in haar bewegingen. rustig op schoot zitten is er dan ook niet bij. aldoor klimmen en klauteren.

[ATTACH=CONFIG]1578[/ATTACH]

iedereen morgen een fijne vaderdag gewenst!!! Maureen geeft haar papa een t shirt met superpapa er op. het logo van super man, maar dan staat er super papa onder.

groetjes wilma

Geplaatst

He Chantal, wat naar dat Frederique zo ziek is!!! Ik zie dat je berichtje intussen wel een week oud is, dus ik hoop dat ze er nu weer bovenop is!!! En dat het uiteindelijk wat is meegevallen met het drinken, niet willen eten en afvallen!

Flinke Maureen dat ze nu kan zitten! Wilma, je zult wel trots zijn hè! Vanaf nu gaat het allemaal heel snel!

Iza heeft 4 dagen geleden haar 1e tandje door gekregen, het tweede tandje kan elk moment doorkomen. We zijn sinds gisteren thuis, maar goed ook, want ze heeft van dat tweede tandje behoorlijk wat last! Regelmatig wenen, niet kunnen slapen, moeilijk eten,...

En....Iza kruipt! Op vakantie heeft ze vaak geoefend in haar bedje, zo van hupsakee, knietjes onder zich in, maar verder dan dat lukte het nog niet zo. Sinds gisteren heeft ze de truc door :) Eerst armpjes zetten en dan de beentjes één voor één bijtrekken. Het gaat nog traag en voorzichtig, maar ze raakt toch al een metertje vooruit in ene keer.

Van in kruiphouding kan ze ook gaan zitten, knap hoor :)

Ons meisje is echt heel hard veranderd in die 3 weken vakantie! Ook herkent ze heel bewust mensen, kinderen, honden, poezen, eenden, vogeltjes - in het echt èn in boekjes! Wanneer ze in de verte nog maar een dier of iemand ziet, dan laat ze door typische kreetjes direct merken dat ze die opgemerkt heeft! Als ik mauw, dan kijkt ze direct rond om de poes te zoeken :)

Ook wil ze nu niet meer in het wippertje zitten om te eten, maar in de grote eetstoel! Dan kan ze ineens veel rondkijken...zodat de papjes overal plakken...veel wasjes dus!

Misschien is dat wel de reden waarom ze niet veel at/eet. Ze heeft mentaal en fysiek enorm veel geleerd! Die hersentjes hebben overuren gemaakt denk ik ;)

Dinsdagavond nog eens langs bij het CB om te wegen en meten, hopelijk is het nu ietsje beter! Een groot verschil zal het niet zijn, daar heeft ze te weinig voor gegeten en de meeste kleertjes passen nog steeds. Dus duimen maar!

Hoe is het verder met de kleintjes (en de grote) hier?

Geplaatst

Hey meiden,

Wilma wat knap van maureen zeg lekker zitten nog even en ze kan mee op de fiets.

BB, wauww wat kan jullie meissie in een keer veel zeg kan mij voorstellen dat ze daar veel last van heeft gehad.

Hier gaat het iets beter frederique isin het geheel 1 kilo afgevallen en ze eet nu nog steeds niet goed gelukkig begon ze op tijd kleine beetjes te drinken zodat we niet naar het Zh hoefde welheeft ze nu nog steeds veel last van spuitluiers somswel 5x perdag nieuwe kleren aan ( veel was dus ook hier)

Frederique kan alzitten vanaf haar 6e maand nadat het spreidbroekje uit is gegaan zekan alleen niet rollen en kruipen maar ze kan al wel staan met een beetje hulp ze probeert zelfs al haar voetjes te verzetten zo lief om te zien,maar vind het wel heel snel gaan allemaal.

Ook heeft ze al 2 tandjes en kun je de volde twee ook al weer ziendus dat mondje gaat vast snel gevuld worden met tanden.

Verder hebben we gisten weer een afspraak gemaakt in het UMCU voor een bruisje en we moeten er 19juli heen ( ik en donor) hopelijk kunnen we snel beginnen;)

iedereen een fijn weekend!

Geplaatst

hoi allemaal!!

BB sjonge jullie kleine meid gaat hard zeg!!! kan heel goed zijn dat ze daarom niet goed dronk.

maureen drinkt nu ook geen 500 cc meer maar eet verder wel goed, dat was normaal zeiden ze op het consultatie buro, moet nu vitamine d druppeltjes geven.

chantal, he wat naar dat frederique zo is afgevallen, hopenlijk gaat het nu weer beter en zet dat goed door!!

afgelopen dinsdag ben ik met maureen naar het buro geweest, ze weegt nu 8600 gr en is 70,5 cm. ze is dus flink gegroeid in gewicht, Ze zat daar mooi op de tafel los, en daar stonden ze van te kijken. toen ze ff op de buik moest liggen gingen hup de knietjes er onder. Zo wat is ze sterk zei ze. jaja zei ik, nu mag ze vast wel op de fiets, Ja hoor was het antwoord, ze is er sterk genoeg voor, korte stukjes en je ziet wel als ze scheef gaat zitten of gaat hangen dan is het te lang. Joehoe!!!!!! dus jullie weten wel wat wij de komende dagen gaan doen!!! fietsen!!!

Ze zei wel dat het best al wel vroeg is wat leeftijd betreft, normaal schijnt 9 a 10 maanden te zijn. ach ja wat is normaal he........

en maureen probeert ook te kruipen, wiebelt nog wat op handen en knieen heen en weer, achteruit gaat ook al wel, maar ze kan de vooruit nog niet vinden....

volgende week gaan wij op vakantie!!!! lekker kamperen, heb er veeeel zin in!!!

groetjes wilma

Geplaatst

BB Zo jullie prinsesje doet het ook erg goed, zult wel erg trots zijn !!

Chantal, wat vervelend en frustreerdend dat frederique zo is afgevallen. Hopen dat het gauw de andere kant op gaat en geen genoeg kan krijgen van eten en drinken.

Wilma, zult wel trots zijn dat ze het zo goed doet, lekker hoor !! En gelukkig maar

Joshua is op dit moment bezig met zijn 3de tandje. merk niet veel verschil met de andere door gekomen tandjes. Hij jengelt meer, slapen doet hij erg slecht overdag, soms hangerig en kwijlt stukken meer nu. Maar verder doet hij normaal zoals altijd.

Onze kleine wilt het liefts alleen maar staan. Zitten kan hij nog niet zelfstandig, nog iets hulp nodig. Wel begint hij nu te kruipen, deed dit al een ruime tijd in bed, maar nu echt op zijn vloerkleed.

Ik moet pas volgende week naar het CB en ben erg nieuwsgierig, hoe lang hij nu is en wat hij weegt.

Na vandaag 2 weken vrij, heerlijk en het mooie weer komt eraan !! We hebben een dakterras van ongeveer 23 vierkante mtr., badje erin badderen met joshua en lekker in de hangmat hangen. Gewoon lekker genieten van het warme/ tropische weer !!

Ben blij dat alle hummeltjes het goed doen.

Groetjes en voor iedereen hele fijne en lekkere dagen met de zon !!!!

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]1631[/ATTACH]

Wat een geweldige foto's van de mooie wondertjes. Hier ook maar 1 van ons kleine wondermannetje.

Hier weer eens een berichtje vanaf deze kant. Het is lang geleden nog voordat we in mei naar Turkije gingen.

De vliegreis ging zo goed. Gijs sliep nog voordat we opstegen en werd even wakker in het hotel maar sliep daarna gewoon weer verder. Wat een geweldig mannetje.

Helaas ben ik in Turkije met spoed geopereerd aan mijn Galblaas en moesten we noodgedwongen blijven. Gelukkig was mijn moeder mee zodat zij voor Gijs kon zorgen.

Gelukkig gaat het nu weer beter. Na onze vakantie hebben we caithlyn van es en caitlyn van sannie weer gezien, het was erg gezellig. Gaan we snel weer een x overdoen.

Gijs doet het heel goed. Hij wil nu steeds lopen aan de hand zo grappig want hij is natuurlijk nog helemaal niet stabiel genoeg hahaha.

Het eten gaat ook goed alleen is het best lastig om te weten wat nu de richtlijnen zijn, krijgt hij wel genoeg en drinkt hij wel genoeg. Hij wil nl alleen maar melk

geen diksap of water. Hebben jullie kindjes dat ook? Zeker nu het zo warm is.

Ik ga mijn mannetje maar even uit bed halen, meiden nog een fijne dag en ik zal snel even bijlezen en reageren

Geplaatst

@SS, wat een heerlijk kereltje !! Jeetje ga je op vakantie en heb je dat, hoop dat je goed hersteld bent. En fijn dat je mams er was. Is een grote last minder om in te zitten !! Wat het eten betreft Joshua eet alles en wilt ook aales eten en drinken. Water drinkt hij niet, nooit gedaan !! Roosvice en sap is hij gek op dus geen problemen mee. Als hij maar vocht binnen krijgt, misschien wat meer water in het flesje doen (15ml) zodat hij met het warme weer toch extra vocht binnen krijgt.

Vandaag met joshua naar het CB geweest. Hij weegt nu 9135 en is 70 cm lang. De kinderarts vind dat hij een grote sprong voor loopt, vooral nu hij al 2 tandjes heeft. Ik voelde me natuurlijk moeder ape trots, hahahahahaha !!!

Geplaatst

@SS, wat fijn dat de vliegreis goed verlopen is en dat jullie kleine man er weinig van heeft gemerkt. Wel vervelend dat je juist op vakantie last kreeg van je galblaas en je geopeerd moest worden. Hoeplijk is alles goed gegaan. Wel een geluk dat je moeder mee was, is toch een geruststelling. Heb je er nog last van?

@Cigdem, lekker aan het genieten van je vakantie? Wij hebben pas eind augustus vrij, dus moeten nog even geduld hebben. Gaan jullie ook nog weg? Gelukkig heeft je mannetje weinig last van de tandjes. Alvast succes bij het CB volgende week.

@Wilma, denk dat jullie nu (bijna) op vakantie gaan, veel plezier. moeten jullie wel een fietstochtje maken he nu het mag en kan. Wij hebben nog steeds geen fietsstoeltje gekocht. Daan vind eht nog super leuk en interessant in de kinderwagen. Wel wil hij dan vooruit zitten, om zo meer te kunnen zien, hij is echt heeeeel nieuwsgierig haha.

@Chantal hopelijk gaat het steeds iets beter met eten en drinken.

@BB hoe was het op het CB? Wel goed van Iza dat ze opeens zo veel kan. De tijd gaat snel. Onze kleintjes zijn geen baby's meer. Eet ze wel nu al iets beter nu haar tandje door is en haar sprongetje voorbij is?

Daan kan sinds een week tijgeren/kruipen, meer tijgeren dan kruipen, maar hij komt vooruit. Echt leuk om te zien haha. Het kost hem echt veel energie, hij moet tussendoor soms stoppen en je hoort hem echt hijgen. Zitten kan hij al een maand zonder steun. Nu wil hij vaak staan, aan de tafel kan hij dat, maar stappen of zelf staan niet. Gisteren een autostoel gekocht, zodat hij meer kan zien als we met de auto weg gaan. Morgen testen we hem uit als we naar onze vrienden in R'dam gaan. Ook hebben we een loopstoeltje gekocht. Vanmorgen heeft Daan voor het eerst erin gezeten, hij liep een stukje achteruit en vond het leuker om rond te kijken van deze hoogte.

Daan heeft ondertussen ook al 4 tandjes, als hij lacht zie je ze allemaal. Momenteel slaapt Daan wel weer wat slecher overdag, misschien een sprongetje wat eraan zit te komen. 'S nachts gaat het gelukkig nog goed (afkloppen!!). Soms wordt hij 1 of 2 x wakker, maar valt dan heel snel zelf weer in slaap. Hoevaak en hoeveel slapen jullie kindjes overdag?

Fijn weekend allemaal.

Geplaatst

Cigdem dacht dat je komende week naar CB moest, maar zie dat je net voor mij hebt gereageerd. Fijn dat Joshua het zo goed doet he.

Geplaatst

Ha dames! Heb al even niet meer gepost, ben lekker druk geweest met vanalles en nogwat. Nu even de rust om wel bij te lezen.

S&S: vervelend dat je ziek bent geworden op vakantie.... Dan is het extra fijn dat je moeder mee is om op je ventje te passen! Mooi mannetje!!!

Bettyboopke: wat leuk en fijn dat je meisje het kruipen doorheeft! Ineens worden ze een stuk groter en wijzer he?!

Chantal: spannend dat jullie weer gaan voor een brusje! Hoop ook dat je niet al te lang hoeft te wachten.

Cigdem: jou mannetje is wel een heel vlot kereltje zeg. Die komt vast met een maand of 8 al voorbijlopen :laugh:.

Linda: hier is het ook al een paar weken gerommel met slapen. Vanacht voor het eerst weer een echt lange nacht en sinds gisteren en vandaag ook overdag weer een normaler ritme. Vind het toch wel grappig dat de kindjes idd allemaal rond dezelfde tijden onrustig zijn (dan heeft oei ik groei toch gelijk).

Vind het erg leuk om te zien dat de kindjes mobieler beginnen te worden en allemaal de eerste tandjes krijgen. Hier zijn de 2 ondertandjes nu goed te zien (stop er maar geen vinger meer in om te voelen: dan gaan die kaakjes flink op elkaar...).

Hier is de achteruit bij het kruipen al gevonden, nu de vooruit nog. En sinds gisteren weet Mikai de dingen die per ongeluk wel eens gebeurden nu heel bewust te doen. Hij kan ineens heel goed vanuit buikliggen te gaan zitten, vanuit zitten weer te gaan liggen en vanuit zitten te gaan staan (leuk!!!!):

20110630_072805_P6303164.jpg

Nu nog leren om weer te gaan zitten als hij staat, dat maakt het voor mij weer wat makkelijker :happy7:.

Morgen eindelijk m'n fiets wegbrengen naar een fietsenmaker die er voor mij een moederstuur op kan zetten, dan kan de fiets mee op vakantie en kunnen we daar lekker fietsen.

Geplaatst

S&S, oeps..een vakantie stel je je wel helemaal anders voor he! Zeker als je voor de eerste keer met je kleine spruit op reis bent. Hoe is het nu met je? Heb je nog pijn? Gijsje is wel een heeel schattig knulletje hoor :)) Echt een poepie!

Wauw Cigdem, jullie ventje is wel een hele rappe! Maar wel een geruststelling dat hij zo goed groeit, bijkomt en evolueert! Ik weet wat het is als het op één of ander gebied ff wa hapert...een moederhart is zooo snel bezorgd. Dus geniet er maar met volle teugen van!

Wilma, al vertrokken? Of pogingen aan het doen om in te pakken? Ik ben dat uiteindelijk 's avonds gaan doen, want overdag met ons ukkiepukkie in huis,...dat lukte niet echt. Naar waar gingen jullie ookweer? Alleszins, geniet ervan!

Chantal, hoe is het er nu mee? Komt ze langzaam terug op gewicht? En met het eten en drinken, vlot het nu wat beter? Ik duim mee voor jou dat ze snel weer haar oude draai en ritme gevonden heeft! Komt goed!

LindaJ, wat de buggy betreft, bij ons net zo. Iza wil alleen nog maar voorruit, kan ze alles zien! Zoooo nieuwsgierig dat ze op de leeftijd zijn, schattig hè! We hebben intussen wel al fietsstoelen (waren geboortekado's van het werk), maar nog niet uitgeprobeerd. Misschien dat we het morgen eens gaan testen :) Straks gaan we wel een schommel in elkaar steken, we hebben er ook zo'n babyzitje bij. Ik denk dat Iza dat wel heel leuk gaat vinden, want op vakantie hebben we samen geschommeld (zij op mijn schoot) en dat vond ze super!

Goed dat Daan zich al zo rechttrekt en wilt stappen! Iza toont daar nog niet veel interesse in, ze heeft het veel te druk met rondkruipen. Ik vind het wel heel knp van Daan dat ie al met dat loopstoeltje aan de slag gaat. En ja natuurlijk, een ander perspectief is altijd heel boeiend :)

Hobbesje, jouw Mikai ook al zo flink rechtstaand! En dat hij zichzelf vanuit zit zo omhoog krijgt, wauwie! Inderdaad, hoe mobieler de kindjes worden, hoe wijzer en ouder ze lijken hè. Er is echt weer een nieuwe wereld voor ze opengegaan! Oei ik groei beschrijft een sprong rond 8,5 maand die echt heel toepasselijk is op vele kleintjes hier (alleen hebben ze het wel allemaal een beetje vroeger gekregen..hihihi, maakt ook niet uit).

Mijn man is dinsdag bij CB Iza gaan wegen en meten: qua gewicht is ze niet meer verder gezakt, volgt nu haar nieuwe curve (tss p25 en p10). Dus dat is ok. Maarrrr...qua lengte is ze weer verder gezakt (nu tss p10 en p3)... Ter referentie: ze was op 6 maand qua lengte èn gewicht tss p50 en p25.

Ikke weer doodongerust! KA had gezegd dat zakken op lengte meer reden tot ongerustheid geeft dan zakken op gewicht... Ik heb hem dan nog maar eens gebeld. Hij vond het nog niet zo heel erg: is idd geen fantastische evolutie, maar zeker geen reden tot ongerustheid. Zeker als je ziet hoe hard ze zich heeft ontwikkeld de laatste maand! Het gebeurt wel vaker dat ze dan ook minder groeien. Over een maand gewoon nog eens wegen en meten, maar dat doen we dan direct bij onze KA, ipv bij het CB. Moest Iza dan n flink stuk verder gezakt zijn, of moest mama dan nog steeds zo ongerust zijn, dan kan hij ineens Iza nakijken en evt bloedtrekken om bep ziektes uit te sluiten (daar bedoelt hij die ziektes mee, waarbij kindjes te weinig groeihormonen aanmaken, wat op te lossen is door die bij te geven). Maar voorlopig had hij echt wel een goed oog op.

Helaas vind ik het wel heeeel moeilijk om het ongerustheidsknopje uit te zetten (waar zit dat eigenlijk?!!)

Waar ik het afgelopen dagen ook wat moeilijk mee had, is dat Iza in de crèche heel goed eet (300gr GP en 300gr FP), terwijl ik haar thuis met moeite 150gr kan geven. Nochtans is er geen verschil van ingredienten. Mijn ventje probeert me gerust te stellen, bij hem is het net zo, dus het ligt ècht niet aan mij. Maar toch, het voelt een beetje als een mislukkig aan :(

De crècheleidster wist me te zeggen dat dat wel vaak voorkomt, dat ze bij hen beter eten dan thuis. Heeft iets te maken met sociale druk en een instinct dat zegt, snel alles opeten, anders is er misschien een ander kindje met mijn eten ervandoor. Daar zit iets in. Maar toch :(

Ik probeer nu mij er niet te hard op te focussen. Ze eet tenminste al 3 dagen in de week heel goed (Iza gaat maar 3 dagen naar de crèche). Ik onderneem vanalles met Iza: wandelen, naar kinderboerderij, zwemmen,...zodat we veel leuke dingen doen samen en mama niet te veel denkt aan dat eten ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden