Ga naar inhoud

De Oktober en November 2010 moeders

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi allemaal

bedankt voor de felicitaties,

we hebben een gezellige maar drukke verjaardaggehad, vooral het slapen de nacht erna was drama, het is nu nog niet echt geweldig maar goed ze is nu ook flink verkouden (alweer)

ik zal een paar foto's plaatsen:

[ATTACH=CONFIG]2742[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2743[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2744[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2745[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2746[/ATTACH]

groetjes wilma

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]2747[/ATTACH]

en dit zijn alle kadootjes, wat is ze verwend he!!! zo leuk allemaal, ze was ook wel toe aan nieuw speelgoed met wat meer uitdaging!!!

Geplaatst

Maureentje, van harte gefeliciteerd meisje met je eerste verjaardag!!!

En natuurlijk proficiat aan je papa en mama :))

Maureen had precies wel een fijn dagje ;) Wat een leuke foto's!!!

Iza heeft zich ook goed geammuseerd! Ze zelfs 2 loopwagentjes gekregen! Nu crosst ze dus het hele huis rond hahaha

Dan heeft ze ook nog een schommelpaard (eh, giraf) gekregen, daar haalt ze zelfs stunt op uit: erop staan ipv zitten! En dan soms zelfs op één been!!

Echt kadootjes naar haar aardje: vol aktie...en gevaar... :)

Zelf heb ik een paar keer een traantje weggepinkt! Nooit gedacht dat ik zoooooo'n emo-mama zou worden!

[ATTACH=CONFIG]2748[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]2749[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]2750[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]2751[/ATTACH]

Bedankt voor jullie lieve felicitaties :))

Nog wat eet-vraagjes...

Iza is sinds een 10tal dagen weer in haar goede eetperiode: jeuj! Dus nu zijn we overgeschakeld op geplet eten voor 's middags (rond 11u en rond 13u) en brokjes groenten 's avonds (van ons bord mee). Maar het gaat zo traaaag, ze doet er wel lang over! Ze eet dan ook niet zoveel per keer, daarom geven we het middageten in 2x,

Hoe lang doen jullie peuters (in spé) over een maaltijd? en hoeveel eten ze dan ongeveer?

Gaat het eten van geplet en/of brokjes sneller vooruit naarmate ze het vaker en vaker doen? Of blijft dat redelijk traag zolang hun kezen nog niet (volledig) door zijn?

Geplaatst

Hey meiden,

hier ook weer is een berichtje van mij er is hier zo veel gebeurd de laatste weken.

ten eerste iedereen gefeliciteerd met de verjaardag van jullie kleintjes wat is het toch een bijzonder moment dat we dat mee mogen maken ....

Ook hier is onze kleine meid alweer 1 en dat hebben we zondag dan ook gevierd met al onze vrienden kids en familie z'n 40 man over de hele dag en jullie snappen natuurlijk dat ze dan ook verschrikkelijk veel heeft gekregen. ( veelste veel voor z'n klein meissie)

foto's volgen nog!!!!!!!

maar waarom ik hier niet zo veel ben geweest is omdat ik niet zoveel wou lezen wij zijn namelijk op eind september weer begonnen voor een bruisje en niet alles verliep zoals we het hadden gehoopt, onze donor had helaas maar 2 follikels waar wel weer 2 eiccelen in zaten die ook goed zijn bevrucht en waarvan er 1 8 cellig is terug geplaatst en een 10 cellige in de vriezer is gegaan.

En wat denken jullie wij hebben gisten en vandaag al getest wd 9 en 10 en we hebben net z'n dikke steep als de test treep dus we zijn weer zwanger en dat in 1x wie had dat gedacht hihihhi ik niet in iedergeval..

@BB Frederique eet heel erg snel zij heeft haar warm eten gewoon klein gesneden in een mum van tijd op +_ 10 min en daarna gelijk haar toetje dat gaat nog vlugger. Dus ik denk dat zij geen ged voorbeeld is voor jullie;)

Geplaatst

BB,

Wat betreft het eten. Stijn heeft nu 4 tanden en Job nog maar twee. Ze kunnen hiermee verbazingwekkend goed eten. Stukjes fruit, brood gaat er allemaal zonder problemen in.

Avondeten gaat ook goed maar het moet wel een beetje smeuïg zijn. Droge, hardere stukjes gaat ook wat moeizamer en worden nog wel eens uitgespuwd.

Ze willen het graag zelf doen nu. Brood mogen ze zelf eten maar avondeten doe ik en dan krijgen ze allebei een lepeltje om te oefenen, maar verder wordt het mij echt nog een te grote zooi hoor!

Liefs, henkie

Geplaatst

joehoe chantal!!! gefeliciteerd hoor, mooi man in 1 x gelukt.

wij zijn de hele maand december onder de pannen met een poging voor een brusje. 19 nov, begin ik met de deca.

ben heel benieuwd hoe wij dit jaar gaan afsluiten

groetjes wilma

Geplaatst

Ha meiden,

Inmiddels alweer een hoop guppies jarig geweest en een aantal in de race voor een brusje of zelfs al zwanger, geweldig hoor!

Wilma, veel succes de komende tijd. Hier nog steeds een drukke boel, druk op het werk, lange dagen en dan daarnaast de zorg voor mijn lieve mannetjes en regelmatig slaapgebrek. Soms zou ik wel gewoon een keer een winterslaap willen houden :-). Ach, het wordt langzaam aan steeds gemakkelijker en hopelijk gaan ze ook binnen afzienbare tijd loslopen zodat het vele gesjouw ook wat minder wordt. Het is wel echt genieten nu ze steeds meer samen gieren van het lachen en kattenkwaad uit gaan halen, echt geweldig. Ik zou het voor geen goud willen missen en dat maakt alles dan ook weer goed. Gelukkig zijn ze inmiddels ook weer zo goed als beter dus spelen weer goed zelf. Stijn is wel een klein beetje eenkennig aan het worden, tenminste even als ik hem wegbreng naar het kdv. Dan moet hij even huilen, maar daarna is het ook weer prima. Job gaat meteen spelen zonder om te kijken, ook wel grappig.

Zo even wat eten en nog even voor de tv en dan op tijd naar bed :-)

Grtz, Henkie

Geplaatst

Super zeg, Chantal! Wat een nieuws zeg.

Wat zijn er al veel dames zwanger of bezig voor een brusje. Wij hebben besloten nog even te wachten en te genieten van onze kleine/grote Daan.

Nog 2 weken en dan wordt Daan ook 1. Wat is dit jaar toch omgevlogen zeg. Zullen jullie ookwel hebben gehad denk ik. Het gaat heel goed met hem, rent echt al en eet (nog steeds haha) goed. Alleen wordt Daan sinds de wintertijd steenvast om 6 uur wakker, das minder. We geven hem dan een speen en miemelt hij nog een tijdje, heel soms valt hij nog ff in slaap. Hij doet overdag soms 1 maar meestal nog 2 dutjes. Buiten zijn vind hij echt geweldig, lekker buiten lopen en veel te zien. Bij ieder dingetje en iedere put stopt hij en kijkt hij of wilt het zelfs oprapen. Daan doet ook heel de dag naar dingen wijzen en uh zeggen. Hij wilt alles weten haha

Geplaatst

Hoi hoi,

Eindelijk weer een bericht van mij. Allereerst Chantal ... gefeliciteerd. Wat super joh! Zo snel weer zwanger. En Wilma, jij mag binnenkort ook weer aan de bak. We gaan weer duimen.

En wat leuk om al die verhalen weer te horen. En al die verhalen over de verjaardagen enzo. Judith is gisteren 1 geworden en dat hebben we uitgebreid gevierd. Judith is enorm verwend en is nu nog aan het bijkomen van alle indrukken.

Verder is hier van alles gebeurd. Helaas wel wat minder leuk nieuws. Ik heb begin oktober vage klachten gekregen en ben de medische molen ingegaan. De neuroloog denkt dat ik multiple sclerose heb. Geen goed bericht dus. De klachten zijn nu wel grotendeels weg, maar het is onzeker wat de toekomst gaat brengen. Januari moet ik weer voor een mri scan en dan hopen we meer te horen over een definitieve diagnose en hopelijk meer info in welke vorm ik het heb. Door dit hele gebeuren ligt de mmm voor een brusje even helemaal stil en we zullen moeten nadenken of het handig is om nog voor een brusje te gaan.

En met de heupen van Judith gaat het ook nog niet goed. De afgelopen 6 weken is er geen enkele verbetering geweest en Judith is dus nog steeds niet van de spreidbroek af. En juist nu hoopte ik dat Judith zo snel mogelijk kon gaan lopen zodat ik daardoor wat meer ontlast wordt. We hebben er zelf op aangedrongen om doorverwezen te worden naar het UMCG. Geen idee of die meer kunnen doen, maar we willen graag dat er eens een andere arts naar kijkt. Ze heeft nu wel een andere spreidbroek gekregen die wat beter blijft zitten. Judith kan namelijk wel gaan staan met de spreidbroek.

Nou, dat was even kort een update. Hopelijk beter nieuws in de komende weken.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

Jeetje Chrissy, wat een akelig nieuws. MS, dat zou wel echt heel vervelend zijn als het daadwerkelijk zo is. Hopelijk is de volgende mri niet progressief.

En dan ook nog eens de blijvende problemen met judith's heupjes, jullie krijgen het wel voor de kiezen. Uiteraard zal het met haar heupjes uiteindelijk wel goed komen maar iknkan het me voorstellen dat jullie op snellere verbetering hadden gehoopt. Een second opinion kam nooit kwaad: goed gedaan!

Sterkte meis.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Hoi chrissy,Gefeliciteerd met de verjaardag van Judith! Balen dat de heupjes nog steeds niet de verbetering laten zien die je gehoopt had. En wat een nieuws, ms klinkt niet goed. Dat is schrikken, ik hoop dat je in januari goed nieuws krijgt. Kun je het een beetje handelen?Sterkte en knuffel moontje

Geplaatst

Hè Chissy, wat een akelig nieuws zeg! MS...pfff....ik weet niet goed wat te zeggen... Laten we er voorlopig vanuit gaan dat de neuroloog zich vergist heeft! En dat je na je mri scan gaat meevallen!!! Ik duim alleszins keihard voor je!!!

Dan nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Judith!!! Fijn hè, die eerste verjaardag! Tranen van geluk, emoties van ontroering, blijdschap en nog steeds die verwondering :)) Ik hoop dat jer van genoten hebt!!

Gossie, wat rottig dat je mmm voor een brusje nu moet stilleggen! Ik hoop ècht dat het in januari allemaal wat beter uitziet en jullie gewoon voor een brusje kunnen gaan! Sterkte hè meis!

Geplaatst

Daan is gister 1 jaar geworden! Wat vliegt de tijd toch om zeg.

Het weekend hebben we 2 kleine feestjes gehad binnen het ritme van Daan. Het was druk en heel gezellig. Daan is erg verwend geworden, met name door de opa's en oma's en zijn peetoom. Gister hebben we een gezellig dagje met ons drietjes gehad. We zijn lekker naar de kinderboerderij en speeltuin geweest. Daan is namelijk een echt buitenmens, buiten stappen vind hij heerlijk, er is dan natuurlijk veel te zien. De afgelopen dagen heb ik veel terug moeten denken aan vorig jaar, denk dat iedereen dat wel gehad heeft. Vorig jaar begon het ook al te sneeuwen rond deze tijd en nu schijnt de zon nog lekker.

Met Daan gaat het heel goed. Hij heeft al flink wat bulten opgelopen door het lopen en rennen, maar dat hoort erbij. Eten doet hij zoveel mogelijk met de pot mee, met name pasta gerechten vind hij erg lekker. Hij begint het nu steeds meer zelf te willen doen, lekker knoeien haha. Het laatste flesje hebben we sinds enkele weken achterwege gelaten. Hij vraagt er niet om en komt 's morgens ook niet eerder of later. Wat geven jullie de kindjes te drinken voordat ze naar bed gaan? Slapen is nooit Daans hobby geweest, gelukkig gaat het momenteel goed. Overdag slaapt hij gemiddeld nog 2,5 -4 uur, over 2 dutjes verdeeld en 's nacht slaapt bij 10-11 uur. Rond 6 uur half 7 is Daan altijd wel wakker, uitspalen zijn mijn man en ik verleerd :)

Geplaatst

Linda, gefeliciteerd met je mannetje!

Uitslapen is er hier meestal ook niet meer bij hoor. Een enkele keer als ze nog hel moe zijn leg ik ze terug na de 1e fles en slapen ze nog weleens uit. Vaak lukt dat wel op zaterdag want dan zijn ze extra moe van de crèche. Dus dat komt dan wel goed uit :-).

Liefs, Henkie

Geplaatst

@Linda: Gefeliciteerd met Daan! Volgens mij een lekker actief mannetje. Zijn slaap ritme ziet er goed uit. Frederique krijgt voor ze naar bed gaat een flesje van 150 ml en dat gaat ook niet helemaal op. Verder krijgt ze niets. Ik doe trouwens hetzelfde als Henkie, ik leg Frederique vaak nog even terug na de fles en dan wil ze nog wel eens een uurtje of anderhalf doorslapen. Overigens wordt ze tussen 6.45 uur en 7.30 uur wakker dus wij mogen iets langer slapen.

• 2 weken later...
Geplaatst

Wat is het hier maar rustig. Heeft iedereen het druk met de (naderende)feestdagen?

Ik ben benieuwd hoe het met iedereen en met name de kindjes gaat.

Daan is vorige week een dikke week flink ziek geweest. Koorts, verkouden, nauwelijks eten en natuurlijk (nog) slechter slapen, gelukkig dronk hij wel goed. Nu is hij alleen nog een beetje aan het snotteren. Verder gaat alles zijn gangetje, veel verjaardagen van vriendjes, mijzelf en de feestdagen voor de boeg.

We zijn alleen nog aan het wachten op goede sneeuw. Vorig jaar begon het nl al te sneeuwen en nu lijkt het me leuk om met Daan in de sneeuw te spelen en met de slee naar buiten te gaan. Wie weet...

Geplaatst

hoi allemaal

nou hier gaat het goed hoor, maureen doet het prima, eet lekker met de pot mee, ze eet alles wat wij ook eten, ook de knorr en honig mixen zeg maar. alleen voeg ik geen extra zout toe. Nu is Maureen tot op heden een alles eter, ze lust alles, alleen de olvarit potjes heeft ze nu echt genoeg van.

ze eet s'morgens een bordje pap (bambix)

tussen door een beker drinken en fruit

lunch een boterham of 2 met een beker melk (half volle)

tussendoor drinken met een koekje

en avond eten gewoon zelfde wat wij ook eten met yoghurt of vla na.

en dan om half 7 naar bed tot de volgende dag 8 uur of 6:15 als wij beiden werken moeten.

en jawel Maureen loopt!!! ze deed al een poosje wat losse stapjes, maar sinds 4 dec toen waren we sinterklaas aan het vieren bij mijn ouders , liep ze de hele middag los, overal heen, ze heeft het nu echt door, zo leuk!!!! nog ff wachten en dan kunnen we de eerste echte schoentjes kopen, komt mooi uit want straks is het overal opruiming haha.

en hoe vonden jullie kindjes sinterklaas? Maureen vond het erg leuk en was ook totaal niet bang. ze is lekker verwend, haha nu eerst weer heel lang geen kadootjes meer.

groetjes wilma

Geplaatst

Hi,

Ook hier gaat het allemaal goed onze kleine meid is alleen wel ziek maar doet het verder super ze loopt al ruim 2 maand en klimt nu echt overal bovenop ze heeft namelijk een tafel en 2 stoeltjes gekregen van sinterklaas en jullie raden het al in een mum van tijd stond ze boven op de stoel en maar lachen van kijk mij is..... vind het echt super eng.Ze vond het allemaal erg spannend en begon steeds te dansen als er ook maar ergen een sinterklaas liedje te horen was zo schattig om te zien. sinterklaas en zwarte piet vond ze ook niet heel eng alleen wou ze niet op schootmaar er naast zitten en staan was geen probleem.

Wilma krijgt Maureen geen fles meer voor dat ze naar bed gaat? Frederique heeft die papfles echt nog nodig anders komt ze midden in de nacht wel en dan krijg ik haar niet stil ik ben al wel aan het minderen maar ook dat gaat niet altijd erg goed.

Ik heb ook goed nieuws ik ben ZWANGER nu al 8 weken en het gaat nu wel goed heb namelijk 2x een bloeding gehad maar het hartje klopte bij 6 weken en maandag mogen we weer voor een echo hoop zo dat alles goed is...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden