Ga naar inhoud

De Oktober en November 2010 moeders

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh Chantal, ik moet er niet aan denken! Je moederhartje krijgt wel wat te verduren hè meid! Maar ze is nu in goede handen, daar moet je proberen op te vertrouwen hè. Komt goed! Maar ik kan me voorstellen dat zolang ze niet gezond en wel thuis is, je je toch wat ongerust voelt. Heel veel sterkte voor jou en je man en uiteraard veel beterschap voor Frederique!!!

Wauw Wilma, ineens kunnen ze dat! Goed van Maureen! Dan kun je nu ook lekker samen boodschappen doen en Maureen in het karratje zetten. De meesten vinden dat heeel leuk :)

En ineens ook rechttrekken! Gaat hard hè?!

Iza trekt zich recht, maar alleen om op haar knietjes te zitten. Helemaal recht doet ze (nog) niet. Ik heb dus voor alle veiligheid haar bedje ook verlaagd!

Kruipen doet ze nu na 7 weken vliegensvlug...! Je kunt haar echt geen minuut alleen laten!

Moontje, super dat je zwanger bent!!!!! Heeeeeeeeeeeeeeel hartelijk gefeliciteerd!!! Ben zelfs een beetje jaloers...hihihi...maar ik gun het jullie echt van harte hoor!!!

Zelf ben ik nog altijd een beetje in 2strijd. Als ik zwangere buiken zie en verhalen van zwangeren hoor, dan kriebelt het wel! Maar tegelijkertijd begint mijn verstand alles te beredeneren: al dat extra werk, ga ik dat fysiek aankunnen (ben niet altijd even sterk), ga ik mij niet schuldig voelen tov Iza omdat ik dan de aandacht moet verdelen,...

Mijn moeder wilde destijds niet echt kinderen. Ze heeft uiteindelijk toch mij en mijn zusje op de wereld gezet omdat papa dat graag wilde èn omdat het ook wel zo hoorde...Ze kon ons absoluut niet aan, fysiek en emotioneel ging ze regelmatig kopje onder, met lichamelijke en psychische mishandeling van mij als gevolg. DAT wil ik mijn kinderen natuurlijk nooit aandoen!!!! En toch zit die angst er altijd wel een beetje.

Bij Iza had ik het er ook moeilijk mee. Ik wilde zoooo graag een kindje, maar was zoooo bang! Uiteindelijk heeft mijn gevoel gewonnen en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad!

Maar voor een 2e kindje begint die tweestrijd dus weer opniew...zucht....

Goed nieuws nog: Iza vandaag gemeten en gewogen: ze is nu 68cm en weegt 7kg500 :)) Ze is nu qua lengte en gewicht tss p10 en p25!!! De vorige keren was ze qua lengte gezakt tot bijna p3, dus jullie kunnen je voorstellen dat ik mij nu een stuk opgeluchter voel :))

Intussen heeft ze 4 tandjes, en tandje 5&6 zijn op komst! Eten doet ze nog alijd niet zo graag, behalve als het boterhammen zijn of als ze van ons bord kan mee-eten. Dus geven we haar dat. Dan zit ze echt smakelijk en met een brede smile te kauwen :)

Nu nog wat zon!!! Laten we met zijn allen een zonnedansje doen!

Doeiiii

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Chantal hoe gaat het nu met jullie kleine meid? Hopelijk mochten jullie haar mee naar huis nemen.

BB fijn dat Iza qua gewicht en lengte goed op weg is, dat moet een hele geruststelling zijn. Lekker dat ze boterhammen en jullie eten interessant vindt. Daan eet juist de boterhammen als ontbijt niet, als lunch wel. Denk dat hij s mogens honger heeft en de boterhammen te langzaam gaat en te veel moeite kost.

Sinds een paar dagen zit Daan veel op handen en knieën heen en weer te bewegen, echt leuk om te zien. Wat kunnen de kindjes veel nieuwe dingen in korte tijd. Hij kletst en zingt ook erg veel, krijg ik altijd goede zin van, ookal is het 7.00 uur s smogens. Morgen wordt het lekker mooi weer, misschien gaan we het badje opzetten.

Hoe gaat het verder met alle kindjes en mama's?

Geplaatst

@linda, wat leuk dat Daan kletst en zingt kan mij voorstellen dat je daar goede zin van krijgt, Frederique brabbelt wel veel en heel af en toe zegt ze mamm en als ze warm eten krijgt leg ze haar hand op haar oortje en zegt ze mmmmmm. Kruipen doet ze nog steeds niet maar stappen langs de tafel vind ze geweldig ook trekt ze zich iets op maar nog net niet tot staan dat lukt nog niet.

Gelukkig mocht ze vrijdag mee naar huis maar helemaal goed gaat het nog niet ze drinkt nog steedts te weinig en al het eten gaat ook nog niet op en ze moet nog best veel spugen vooral savonds laat en in de nacht vandaag weer naar het ziekenhuis om te wegen en te kijken of haar oortjes nu goed zijn. Ben wel benieuwd hoe zwaar ze nu is ze is nu in 2 maand nog niks aan gekomen volgens mij( nu is dat niet zo heel erg ze had spek genoeg).

Vandaag lekker genieten van de zon hopelijk blijft aug een mooie maand en kunnen we nog een beetje genieten van het mooie weer,

Geplaatst

Moontje gefeliciteerd!!

Chantal: hoe is het nu met je meisje?? balen dat ze zo ziekig is en blijft...

Ik zag weer een boel mooie foto's! Leuk om te zien hoe jullie kids groeien!!!

Leuk om weer bij te lezen. Ben een paar weken op vakantie geweest en wilde hier pas weer posten als ik wat meer tijd had (nu dus).

In de vakantie is Mikai veranderd: de 2 boventandjes staan op doorkomen, hij kan kruipen en overal wil hij nu staan. Z'n eetschema is helemaal anders en hij krijgt nu eigenlijk nog maar 1 keer de fles (na de boterham) of 2 keer als hij 's nachts komt (en dat is sinds de vakantie weer wat meer regel dan uitzondering).

Kamperen ging prima, het was alleen koud en hij had last van z'n tanden. Mikai heeft dus flink wat nachten lekker tussen papa en mama geslapen.

Hier hebben we nu de fase dat Mikai gaat gillen als een van ons uit beeld verdwijnt (verlatingsangst dus). Bij jullie kids ook??

En natuurlijk ook wat fotootjes:

20110710_160632_P7100073.jpg

20110717_114101_P7170288.jpg

20110716_110628_DSC_0353.jpg

20110711_113118_DSC_0306.jpg

En een filmpje (zet het geluid maar niet te hard - hij is nogal blij dat hij staat ;)):

http://smg.photobucket.com/albums/v422/marloesk/?action=view&current=20110803_181256_P8030711.mp4

Geplaatst

Hobbesje: wat een gaaf filmpje!!!! Super leuk. Wat is is het al een grote man....het gaat hard.

Frederique tijgert nu en vind het erg leuk om zich op te trekken aan mijn handen. En zitten gaat ineens ook een stuk beter. Het gaat echt heel erg hard, zo leuk om te zien.

Geplaatst

hoi allemaal,

sjonge wat worden onze wonders snel groot he!!! leuke foto's en filmpje haha,

maureen heeft nu het kruipen ontdekt, ze was al een poosje aan het oefenen op handen en voeten , maar dat lukt niet zo. ze gaat nu ook staan in de box, en klapt in haar handjes, druk aan het kletsen, dadadada, papapapa, mamamama, en gillen!!!! oef das slecht voor je trommelvliezen haha. ik zal ook nog eens weer wat foto's maken.

hobbesje wat eet mikai nu dan op een dag?

maureen lust graag brood, eet er tussen de middag zo 2 op met halve fles er achteraan.

groetjes wilma

Geplaatst

Leuk he? Alleen dat gillen vind ik ook niet echt prettig aan m'n oren! Leuk dat Maureen al echt handjes klapt. Mikai kan het wel, maar geloof niet dat hij dat evenleuk vind als ik ;).

Mikai z'n schema is nu:

180 water + melkpoeder + pap

fruit (1,5 tot 2 stuks) + drinken

1/2 tot 3/4 boterham + 90 cc water + melkpoeder

's middags koekje en drinken

's avonds 200 gram potje groente + 200 ml yoghurt

evt. nog wat drinken en dan slapen

(en als hij 's nachts komt krijgt hij ook nog wel eens een fles melk, maar dat begint nu toch gelukkig wel een uitzondering te worden).

Geplaatst

Inderdaad leuke fotos. Wat kunnen alle kindjes al veel, ieder op zijn eigen manier. Daan begint nu langzaam over te gaan op kruipen ipv tijgeren. Ook wil hij bijna de hele dag langs de salontafel of aan mijn handen lopen. Als hij zijn zin dan niet krijgt of ik loop een andere kant op gaat hij schreeuwen. Leuk he zon eigen willetje... haha

Daan krijgt nog een fles voordat hij gaat slapen, rond 19.15-19.30 uur. Ik weet eigenlijk niet wanneer kindjes deze fles niet meer nodig hebben. Maar Daan drinkt 180cc nog helemaal op, dus denk dat hij hem nog nodig heeft. Tandjes nr 5 is door en 6 is onderweg. Gelukkig deze keer niet zo veel last van gehad behalve dan een paar dagen slechter slapen. Hij sabbelt dan ook nu weer veel op zijn vingers.

Komende week naar cb, ben benieuwd wat ze deze keer zeggen.

Ik denk dat we niet genoeg ons best gedaan hebben op de zonnedans van bb...

Chantal hoe gaat het met het drinken nu? Is jullie meisje alweer langzaam aangekomen en aangesterkt?

Geplaatst

Hoi allemaal,

Zeker leuke fotos hahaha !! Wat leuk wat alle kleintjes kunnen en beginnen te ondernemen en doen.

@chantal, gelukkig gaat het toch iets beter met je kleine meid ?? Gaat het inmiddels nog beter, aangesterkte en weer zichzelf ?

@Wilma, hahahaha heel herkenbaar dat gillen.

@lindaj, Joshua heeft ook een heeeeel eigen willetje, begint ook te huilen als hij iets niet mag hahahah !!

Joshua groeit hier als kool. Heb maatje 68/74 weg mogen doen, hij heeft nu 74/80.

Kruipen doet hij als een speer, zijn 5de tandje (li-boven hoektand) is nu ook doorgekomen. Sinds 2 dagen heeft hij een loopstoel (vliegende hollander, lime) en dit gaat erg goed, meneertje raced de woonkamer door en prachtig dat hij het vindt. Lopen doet hij alleen als we zijn handjes vast hebben, echte stappen die hij neemt, zo leuk om te zien.

En verhalen dat hij verteld in brabbel taal, zo lief hahahahhahahaha !!

Alleen had hij van de week last van gerommel in zijn luchtwegen/ longen!! Wij naar de HA, die constateerde licht bronchitis !! Pufjes en voorkamer meegekregen. En sinds we puffen voor het slapen gaan gaat het stukken beter.

Ik moet pas 17/8 weer naar het CB, maar ben benieuwd naar het gewicht en cm !! Zal weer trots er vandaan komen maar blijft toch nieuwsgierig ernaar, raar he !!!

Geplaatst

Hey meiden,

Inderdaad leuk om te lezen hoe onze wondertjes zo vooruit gaan!

Leuke foto's trouwens!

Hier gaat het langzaam beter met ons meissie ze gaat iets beter eten al zijn wij nu dus ook op een schema van 3 eetmomenten en 2 tussendoortjes zoals fruit en soepstengel. Ze eet nog steeds niet alles op maar dat vind ik niet zo erg meer ze dinkt nu ook z'n 400 cc nog steeds te weinig maar wat ze niet wil doet ze ook niet.

Wij zijn vorige week geweest naar het cb en inderdaad ze is niks aangekomen en ze is nu van plus 2.5 naar plus 1.5 gegaan in het gewicht ook is ze niet heel veel in de lengte gegroeid ook hier is ze nu plus 1. Ze is nu 74.5 cm en weegt 10.2 kilo dus nog stteeds een spekkie.

Oja ze heeft haar eerste pasjes los gezet! Het ging onbewust maar toch!

Nu een paar dagen op vakantie misschien dat ze hier meer gaat lopen. Hopelijk word het mooier weer!

Geplaatst

Hey dames,

wat worden ze groot hé onze wondertjes. Frederique is druk aan het tijgeren en wil graag staan, maar daar moet ik haar dan wel bij helpen. Ze is echt op ontdekkingsreis, stekkers, lampen niets is veilig.

Ze eet erg goed, maar drinken is wel lastig. Vaak is het een strijd om haar flessen te laten drinken. Regelmatig halen we met moeite 300 cc en dat is te weinig. Maar ja ze wil dan echt niet meer. Soms maken we haar dan nog even wakker om 10 uur zodat ze dan nog wat extra binnen krijgt.

De laatste keer was ze 8,8 kg en 68.5 cm volgens het CB. Thuis hebben we haar nog eens gemeten en toen bleek ze 70 cm.

Eind sept moeten we weer, maar eerst nog eens drie weken lekker op vakantie in italie! Ik heb er erg veel zin in, lekker zwemmen met haar en ik ben zo benieuwd of dan gaat kruipen. Ze zit al wel in de kruipstand maar ze snapt nog niet wat ze dan moet doen met haar handen.

Chantal: fijn dat het beter gaat met je meisje!

Geplaatst

Heej Moontje, hier hetzelfde gesukkel met de fles :(

Iza heeft een drietal weken keurig haar flessen leeggedronken, maar sinds een paar dagen is het echt een rommeltje.

Haar eerste fles slechts 150, haar avondfles meestal ook maar een 150. Soms zelfs totale weigering van de avondfles!

Aangezien ze sinds een paar dagen ook in fruitpapstaking is, proberen we haar op dat tijdstip nog wat melk te geven, wat niet altijd lukt! Ook proberen we haar na de GP OF rond 18u een yoghurtje van opvolgmelk te geven, dat mocht ook meegerekend worden. Zo komen we met moeite tot een 400-450, ALS ze tussendoor nog iets wil drinken of haar yoghurt eten, anders is het ook maar max 300!

We geven nu dan ook wat vitamine D bij. Dat is wat ze bijna uitsluitend uit hun melk halen. De rest halen ze ook wel uit hun bijvoeding.

Wat sinds een paar dagen ook een rommeltje is... Iza eet met moeite een 650 - 700 per dag (alles tesamen!).

Waarschijnlijk tandjes en/of een sprongetje?!

Hoe voel je je Moontje? Niet teveel last van zwangerschapskwaaltjes of vermoeidheid? Lukt dat zo in combinatie met een actieve baby ;)

Iza is zich nu volop aan het rechttrekken! Ze stapt dan wat in het rond aan de spijltjes van het park, het bed of het poortje en is dan supertrots aan het lachen :))

Ook aan de handen doet ze enkele pasjes.

Pfiew, wat gaat dat toch snel hè! Over nog geen half jaartje lopen die in het rond, eten van tafel mee, spreken hun eerste woordjes....

Ik moet zeggen dat ik er wel naar uit kijk dat ze gewoon van tafel kunnen mee-eten. Waarschijnlijk omdat eten hier vaak zo'n gedoe is!

Geplaatst

Afgelopen dinsdag bij CB geweest. Daan is goed door de keuring gekomen. Hij was 74 cm en 10,5 kg. Zijn gewicht was aan het afbuigen, dus dat was prima. Verder deed hij de blokjes goed van zijn ene naar zijn andere handje doorgeven. Ook deed hij goed zitten en staan. Nu hoeven we pas begin november terug voor de spuitjes.

Geplaatst

Vervelend dat sommige kindjes de flessen niet (meer) leegdrinken. Daan drinkt gelukkig nog goed. Tussendoor krijgt hij ook nog water of thee, wat de enke keer meer gedronken wordt dan de andere keer. Als hij weinig drinkt doe ik extra water in de fles en dan wel gewoon minder schepjes poeder, krijgt hij toch wat extra vocht binnen.

Ze zeggen dat kindjes eten wat ze nodig hebben, maar kan me voorstellen dat je je toch wat ongerust maakt als ze eerst wel goed deden eten/drinken. Heeft Iza geen voorkeur wat ze wel graag eet, bv boterhammen of gewone pap?

Moontje hoe voel jij je, hopelijk niet veel last van kwaaltjes? Binnenkort waarschijnlijk de 12 weken echo, spannend weer he. Veel succes en kijkplezier alvast.

Chantal, fijn om te horen dat het langzaam beter gaat met jullie meisje.

Cigdem hoe was het bij jou op het CB, je moest gisteren of niet?

Geplaatst

Hoihoi.

Wij zijn afgelopen maandag naar het consultatiebureau geweest. Mikai is nu 71 cm en 9880 gram. Mijn huisarts is cb-arts en die is helemaal tevreden. Je krijgt er niet meer in dan erin gaat. En idd vitamine D bijgeven (deden we al). Als Mikai een keer iets extra wil hebben dan is het per definitie melk, al zijn het maar een paar slokjes.

Daan is ook goed gegroeid, fijn!

Ook wij kijken uit naar het mee-eten aan tafel. Het is zoveel makkelijker. Het schema van Mikai past nu al aardig goed in het ontbijten-lunchen-avondeten van ons, nu alleen nog echt hetzelfde eten...

Geplaatst

Aloha allemaal!

Wauw, de kanjers zijn toch allemaal weer goed gegroeid!

Wat fijn dat een aantal slechte eters, weer een beetje de smaak te pakken hebben.

Ik ben een tijdje uit het net geweest vanwege de vakantie. We zijn 3 weken vrij geweest (kdv was ook dicht) en daarvan de middelste week lekker naar een camping geweest in Luxemburg. Deze keer nog in een stacaravan, wie weet volgend jaar een tent.

Heerlijk even met de mannen eruit, wat een genot om even alles met z'n viertjes te doen. Mijn man is altijd 4 dagen per week van huis, waardoor het soms wel zwaar is en moeilijk te combineren met mijn eigen baan (28 uur).

Maar jeetje, wat hebben die binken zich ontwikkelt!! Kjell kreeg 2 tandjes, start gemaakt met tijgeren en de waterpokken.. Jesse bedacht zich dat hij nu eens heel goed ging eten en ging ineens zelf zitten!

Wauw, waar een vakantie al niet goed voor is! HEt kruipen is hier ben ik bang voorlopig nog niet aan de orde. Jesse zit al wel op handen en knieën te schommelen, maar glijdt achteruit. Zo leuk om te zien!

Brood eten ze allebei prima en Jesse de groente ook. Toch krijgen we er bij Kjell nog steeds maar 1 tot 4 happen in. Dus dan maar fruit/brood/yoghurt.

Kjell was 4 weken terug 8.5 kilo en Jesse 7.5. Ze doen het verder prima, CB en kinderarts zeer tevreden.

Wij genieten echt volop van de mannen, want hoe heerlijk dat het huis gevuld is met baby geluiden (gillen! aaahhh.. zere oortjes!)

Hier wordt al gesproken over een evt. 3e kindje. We staan inmiddels weer op de wachtlijst voor TESE. Het zal zeker pas 2012 worden en als het mee zit in maart.

we gaan het zien, we mogen al in onze handjes knijpen met deze 2 kanjers!

Moontje; hoe voel jij je? spannend weer dat de 12 weken echo eraan komt? Echt super goed nieuws dat er gewoon al een brusje op komst is!

Ik ga snel even verder bijlezen.

Nog even en dan stappen de binken door het huis heen...

Geplaatst

Hoi dames,

Gelukkig en blij om te lezen dat alle kindjes het goed doen, ondanks sommige slechte drinkers !!! Bij Joshua gaat alles erin hahahaha meneertje vind ook alles lekker !! Gisteren bij het CB geweest en zoals altijd erg tevreden, elke keer zeggen ze jullie doen het erg goed (is toch wel fijn om dat zo nu en dan te horen) vooral geen ervaring bij opvoeden. Al voelt het erg goed hoe we het doen en waar we mee bezig zijn.

Maar Joshua is nu 75 cm en weegt 9900. Meneertje loopt, nou laat ik zeggen raced de woonkamer door in zijn loopstoel en kruipen precies het zelfde. Niks is meer veilig. Ook maakt hij sinds 2 dgn andere verschillende klanken en geluiden met zijn tong/ mond. Erg leuk om het te horen hahahah !!!

Geplaatst

Hey,

Ben een tijdje weinig online geweest, druk met werken en allerlei leuke dingen in het weekend.

@ Gerreber: wat gaaf dat het al begint te kriebelen voor een derde! 2012 is ook vroeg genoeg toch? Dan zijn je mannen alweer wat groter is ook wel handig!

Met mij gaat het redelijk: ben niet meer misselijk maar geef nog wel over bij poepluiers en olvarit potjes.... Niet echt fijn dus. En verder is mijn bloeddruk te hoog dus moet bij de gyn blijven en ben aan de pillen gezet. Dat helpt wel, nu elke twee weken op controle. Voordeel is wel dat we elke keer een echo krijgen :-) Door de pillen is mijn hoofdpijn een stuk minder.

Frederique is nu een beetje ziekig, verkouden en volgens mij komen er ook weer tandjes. Dus koorts en diaree. Fijne combi.

Drinken blijft een crime, geef haar nu 's ochtends pap en dat gaat beter. Als ik een fles geef, wil ze vaak maar 30 cc. Dus dan maak ik er pap van. Blijf het wel proberen. Soms geef ik de fles in 2 keer (ik warm hem nog even wat op, mag niet staat op de verpakking maar volgens mij kan het geen kwaad).

Eten daarentegen gaat super, ze eet alles en we laten haar ook veel proberen: zwarte olijven, brood met korstjes, pasta...ze vind alles lekker. Dus dat is makkelijk.Nog anderhalve week en dan gaan we lekker 2 en halve week naar Italie. Ik heb er zo'n zin. Lekker zwemmen met de kleine en kijken of ze echt gaat staan. Ze zit al wel goed en trekt zich op tot haar knieen. Ben benieuwd.

Geplaatst

Hoi meiden,

Sorry dat het zo heel lang stil is geweest van mijn kant. Judith heeft nog steeds een spreidbroek aan en loopt achter in haar ontwikkeling. Als ik al jullie verhalen zo lees dan ben ik jaloers en ook wat verdrietig dat ze achterstand aan het oplopen is. Dat haalt ze wel weer in zei de orthopeed, maar nu vind ik het af en toe best moeilijk om jullie verhalen te lezen en te beseffen wat Judith nu niet kan.

Maar straks nog even wat meer erover. Allereerst wil in Moontje feliciteren met de zwangerschap. Wat leuk om ook de zwangerschapsverhalen weer te lezen, alhoewel het natuurlijk minder is dat je een te hoge bloeddruk hebt.

Ik lees allemaal heel verschillende verhalen over alle kindjes, maar wat worden ze allemaal al groot zeg. De één begint met staan en lopen, de ander eet al olijven (lekker!!!!). Judith is een prima eter en slaper. De laatste papfles hebben we eraf gedaan. Dat werd zo'n strijd. Nu eet ze yoghurt met diksap of fruit voor het slapen gaan. Dat gaat wel goed en ze slaapt dan vaak het klokje rond. Brood gaat ook goed. Soms eet ze al 1,5 a 2 boterhammen 's middags. Ongelofelijk als je dat in dat kleine lijfje ziet verdwijnen.

De spreidbroek is dus nog niet af. In juli bij de controle was het nog niet goed. 13 oktober moet ze weer heen en dan hopen we dat we wel mogen gaan afbouwen. Ze heeft een spreidbroek een maat groter gekregen in juli en past er niet mee in de autostoel en het fietszitje. Op pad gaan betekent dus spreidbroek af en om doen. Ze kan nu wel tijgeren met de spreidbroek en staat af en toe op handen en knieen. Zou kruipen dan misschien er ook in zitten? Zelfstandig zitten gaat redelijk. Ik blijf er nog wel bij want als ze uit balans raakt kan ze dat (waarschijnlijk vanwege de spreidbroek) niet opvangen en rolt ze om. Verder is ze wel super vrolijk en genieten we nog met volle teugen van haar.

En ondertussen zijn we begonnen met een cryo poging. We hopen volgende week naar Düsseldorf te mogen om een cryo terug te laten plaatsen. Momenteel ben ik bezig met Progynova slikken en morgen heb ik een echo voor het opmeten van mijn BMS. Ik ben benieuwd of er nog een brusje gaat komen.

Dat was even een korte update.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

Ha meiden,

Weer even helemaal bij gelezen en hoor dat het allemaal super gaat met de kiddo's. Chrissy, ik begrijp dat je verdrietig bent dat Judith wat achterloopt nu, maar dat trekt ze straks echt wel recht als die spreidbroek ah mag. Geen zorgen!

Ik hoor ook al weer een hoop verhalen over een evt brusje. Bij ons voorlopig nog zeker niet en misschien ook wel helemaal nooit. Wij hebben soms moeite om alles rond te breien naast onze drukke banen en wil de tijd die ik vrij heb optimaal kunnen genieten van de mannen. Ik ben inmiddels ook 36 en dus ook niet meer de jongste. Maar ik kan niet voorspellen hoe ik er over een jaar over denk...

De mannen hier doen het prima. Alhoewel ze als ik jullie verhalen zo lees ook nog wel iets minder snel zijn dan sommige andere kids. Ze tijgeren/kruipen op hoge snelheid de kamer rond. Soms laten we wedstrijdjes doen, dan bouwen we een toren en dan racen zij er naar toe om hem om te gooien. Prachtig gezicht! Stijn wil erg graag staan en lopen, maar wordt dan zo enthousiast dat hij meer springt dan loopt en heel goed gaat het dus nog niet. Water vinden ze prachtig en hebben de afgelopen week ik Frankrijk dus ook heel veel met ze gezwommen en lekker gespetterd.

Wat betreft het drinken, dat gaat hier nu ook erg moeizaam. Krijg er vaak ook geen 500 cc in. Melkflessen blijven half staan, maar iets anders willen ze ook niet echt op een paar slokken diksap na. Gisteren was Job ziek, had gespuugt in bed en heeft de hele dag maar 150 cc gedronken. Gelukkig gaat het nu weer wat beter maar drinken blijft erg krap. Vandaag heb ik vrij dus maar even de luiers in de gaten houden. Op het kdv is daar toch minder aandacht voor.

Ze slapen gelukkig de laatste nachten weer erg goed. Op vakantie was dat wel anders, maar dat kwam denk ik met name doordat we met 5 kids waren en dus teveel prikkels en dan slapen in hun tentje wat ze niet gewend zijn. Over 3,5 weken gaan we nog 2 weekjes naar Spanje met mijn zus en hopelijk gaan wij dan ook echt relaxen. Niks doen, relaxen bij het zwembad en de kids op tijd hun slaapje en dan 's avonds als ze op bed liggen lekker eten en borrelen. Heb ik echt even behoefte aan!

Ze zijn alweer bijna 11 maanden! Het gaat echt zo hard. Ik denk dat ze niet echt veel zijn aangekomen de laatste tijd. Begin sept dacht ik weer naar het cb. Ws Stijn 9 kilo en Job nog geen 8 denk ik.

Voor de meiden die bezig zijn voor een brusje: heel veel succes en hopelijk is het meteen raak!!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Ik ben blij dat alle kindjes en mama's het goed doen !! Ook Judith en zoals henkiepenkie zegt " komt wel goed als ze van het spreidbroekje af is" !! Ze doet nu haar best en probeert het wel maar wordt belemmerd door het broekje !!

Hier een paar fotos van mijn Kanjer : Alle fotos is hij 7,5 mnd

[ATTACH=CONFIG]2150[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]2151[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]2153[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]2152[/ATTACH]

Geplaatst

Heej Chrissy, ik snap het maar al te goed meid! As ik Iza zo in alle vrijheid zie rondcrossen, dan snap ik dat je het erg vindt dat Judith dat niet kan!! Oké, het is maar tijdelijk en ze haalt dat later zeker weer in, dat weet je zelf ook wel hè. Maar toch had je graag gewild dat je kindje 'gewoon' mee was, niet te snel, niet te traag, maar gewoon mee met de gemiddelde kindjes. En dus breekt je moederhartje een beetje! Erover praten is niet altijd zo gemakkelijk, mensen weten vaak ook niet hoe ze erop moeten reageren. Plus, je hebt nu toch een kindje, alles is dan toch happy happy joy joy en genieten in het kwadraat? Dat daar soms ook momenten van verdriet en bezorgdheid bijkomen, daar wordt niet altijd bij stil gestaan.

Maar, je mag en kan hier altijd je hart luchten hè!!!

Het is moeilijk om opbeurende woorden voor je neer te schrijven, want al snel lijkt het alsof die woorden jullie situatie niet voldoende naar waarde inschatten. Het enige dat ik dus durf te schrijven, is dat Judith wellicht niet beter weet op dit moment, kindjes tot ca 3 jaar passen zich namelijk zooo snel aan en onthouden weinig bewust. En wellicht vind ze het helemaal niet (zo) erg? Ze heeft misschien wel momenten van frustratie, omdat het broekje haar hindert en ze daarom iets niet kan doen. Maar een kindje zonder broekje heeft dat soms ook, iets willen, maar dat lukt dan niet omdat bijv de spiertjes nog niet sterk genoeg zijn of iets anders. Resultaat is ook frustratie. Ja, dat kindje zonder broekje maakt een fase mee dat zogenaamd 'natuurlijk' is. Maar voor Judith is dat broekje niet zo onnatuurlijk hoor. Vaak hebben wij mama's de neiging om ons gevoel op onze spruiten te projecteren. Wij vinden het zielig of jammer of of... en denken dat onze spruit dat ook vind.

Maar als ik de rest van je berichtje lees, lees ik toch dat Judith het heel goed doet!!! Een vrolijke meid, goed speelt en beweegt (op handen en voeten met zo'n broekje aan!). En dan flink yoghurt met fruit eten!!! Ik ga dat ook eens bij Iza proberen, want bij haar zijn de flessen nooit een succes! Mag ik vragen hoeveel flessen melk je Judith dan nog geeft? Hoe haar eetschema eruit ziet en wat ze eet? Want ik begin me af te vragen of we voor Iza haar schema beter niet ook wat aanpassen (wanneer ze wat eet en wat ze juist eet).

Iza heeft een maand redelijk gegeten. In de crèche nog steeds super (minstens 250 GP en FP). Maar thuis is het weer noppes. 's Ochtends en 's avonds een halve fles melk (telkens 120 à 150). Groentepap met moeite 150gr. Fruitpap wil ze thuis niet, dus geven we haar op dat tijdstip melk (waarvan ze meestal max 120 drinkt). Gisteren kwam ze op een totaal van 560 uit (400 melk en 160 GP). De vorige keer ging het na een 5, 6tal weken ook weer vanzelf beter, dus ik probeer me er nu niet meer te druk in te maken en hoop dat het nu ook weer na een tijdje beter gaat. Maar ik kan jullie wel verzekeren dat het een hoop gedoe is! Iza eet al helemaal geen potjesvoeding, ze eet enkel vers. Maar veel van wat ik maak, kan ik dus zelf opeten :/ Wat is het toch gemakkelijk als je kindje goed eet!!!!

Verder doet ze het goed en is ze een vrolijke meid!!! Alleen dat gewriemel op de verzorgtafel.....ze ligt noooooooit stil en wil niet op haar rug liggen....pfffff, het zweet breekt me er soms bij uit!

En daar hoor ik ze! Net wakker! Ik zal de volgende keer op de rest nog proberen reageren!

Geniet van het - eindelijk nog eens - zonnige dagje!

Geplaatst

Meiden, bedankt voor jullie opbeurende woorden. Het belangrijkste is dat Judith vrolijk is en dat haar heupen straks helemaal in orde zijn. En dan komt het staan, lopen en goed kruipen vanzelf wel. 13 oktober horen we meer.

Bettyboopke, wat vervelend dat Iza thuis niet zo goed wil eten als op het kinderdagverblijf. Judith eet op het KDV wel 2 boterhammen, terwijl thuis 1 of 1,5 net lukt. Ze verbruiken dan volgens mij echt veel meer energie. En dat gefriemel op het aankleedkussen ... zo herkenbaar. Judith wil ook niet op haar rug blijven liggen. Het liefst draait ze meteen op de buik om dan alle kanten op te willen tijgeren. Af en toe krijg ik het er ook spaans benauwd van. De tip is afleiden. Ik geef haar iets in handen en dan lukt het soms om net de luier te verschonen.

Je vroeg ook hoe het schema van Judith nu is. Judith begint met een fles van 180 cc, dan rond 9:30 eet ze fruit, dan rond 12:00 weer een fles van 180 cc. Ze eet daarna brood en 's middags rond 15:00 krijgt ze drinken en een koekje. Ze eet rond 17:15 warm eten en krijgt om 18:30 yoghurt met fruit of diksap. Dat vindt ze heerlijk en we zijn blij dat de strijd met haar laatste papfles hiermee weg is. Geen papfles meer maar gewoon lekker yoghurt. En tussendoor bieden we haar steeds wat drinken aan. Ik hoop dat er nog tips bij zitten waarmee je verder kunt met Iza.

Cigdem, wat een leuke foto's van Joshua. Wat een mooi ventje!

Henkie, hoe is het met Job? Is hij alweer opgeknapt? En bij jou dus ook problemen met flessen die niet leeg worden gedronken. Wel fijn om te lezen dat ze nu thuis wel weer goed doorslapen. Niks aan als je er ineens iedere keer weer uit moet 's nachts.

Nou, verder gaan wij dinsdag richting Düsseldorf voor een cryo TP. Ik ben heel benieuwd, want er wordt eerst 1 rietje met 1 embryo ontdooit. Als die niet goed ontdooit dan gaat rietje 2 meteen ontdooit worden, maar daar zitten 2 embryo's in. We willen eigenlijk maar 1 terug laten plaatsen, maar het kan zo zijn dat er straks 2 goede embryo's zijn. Dilemma dus. Nou kwam ik afgelopen week een voormalig IVF arts van me tegen die ons heel veel begeleid heeft. Ik kon hem onze prachtige dochter laten zien (en kreeg toen ook foto's van zijn dochter te zien die 2 maanden ouder is, ha ha ha), maar hij adviseerde na het horen over de huidige poging, om zeker te gaan voor een TP van 2 emmy's. Moeilijk hoor. Ik hou jullie op de hoogte!

Geplaatst

Ha meiden,

Chrissy, heel veel succes met de TP a.s. dinsdag!

Hier is het nog steeds een beetje afzien.... De kids waren dit weekend echt niet te genieten. Konden zich geen moment zelf vermaken en Job presteerde het zelfs om ook wanneer hij aandacht kreeg te gaan krijsen. Eten wil hij ook niet, dat gaat bij Stijn wel goed, maar drinken doen ze allebei marginaal. Geef nu weer 4 flesjes op een dag en daarmee krijg ik er 4 a 500 cc in. Iets anders dan melk willen ze niet. Sap was altijd al niet erg favoriet, maar nu willen ze helemaal niet. Las op internet iets over de 11 maanden sprong en dat dat de ergste is. Nou, ik hoop dat ie snel weer over is, want als je nu alleen bent met ze is er echt niks aan. Mijn vriend ziet dan ook erg op tegen morgen want dat is zijn pappa-dag :-)

Herkennen jullie hier iets in? Het is natuurlijk ook wel anders met een tweeling want die kun je nu eenmaal niet continue allebei aandacht geven, al zou ik het willen.

Nou, weer even genoeg gezeurd.

Cigdem, wat heb je daar toch een snelle en erg leuke knul, om op te eten!

Chantal, hoe ver zijn jullie wat betreft de poging voor een brusje?

Ben trouwens erg benieuwd naar de lengtes en het gewicht van onze boys. 8 september weer controle en prikken met 11 maanden. Ook hoeft Stijn zijn helmpje nog maar een paar weekjes op, we nemen hem niet mee op vakantie in Spanje. Veel te warm en die laatste 2 weken geloof ik wel. Zijn bolletje is alweer mooi rond.

Moontje, hoop dat je je snel weer helemaal fit voelt. Alweer 12 weken op weg, dat gaat hard!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Hey meiden,

Ook ik heb weer een beetje bij gelezen en vind het fijn om te lezen dat niet alleen ons meissie zo slecht eet en drinkt hoort het dan toch bij deze periode?

Chrissy, succes morgen bij jullie tp hopelijk groeit deze ook weer uit tot z'n mooi wondertje ben benieuwd en ga hard voor je duimen.

Ook ik snap dat je wat verdrietig bent dat Judith nog in haar spreidbroekje zit vond het zelf ook niet zo leuk en ook hier gaat het kruipen nog niet hoor Frederique kan sins 1.5 week tijgeren nog niet zo hard maar ze gaat vooruit.

Cidem, wat een leuke foto's mooi mannetje hoor!

Henkie ik snap dat het met 2 van die mannetjes echt super druk is en als ze dan ook nog is niet te genieten zijn helemaal ik heb zelfs de handen vol aan onze meid poefff wat een drifkopje zeg! ( heeft ze niet van mij hoor gelukkig)

Je vroeg hoe het met onze poging staat wij zijn dus op gesprek geweest en gaan 26 sept beginnen met het lange schema dus eerst aan de deca op 26 sept daarna op 17 okt een echo bij mij en de donor bij mij om te kijken of ik ontvangst klaar ben en bij de donor of ze kan beginnen met stimeuleren dan 24 okt weer een eerste FM en dan hopelijk rond 27 okt de punctie en dan rond 30 okt de tp.

Ookik ben benieuwd hoe het nu gaat met het gewicht en lengte ze is nog steeds hollandwelvaart om te zien ook al eet ze erg slecht.

Moontje 12 weken al weer ! hopelijk voel jij snel wat beter zodatje weer echt kuntt genieten hoop dat wij je snel volgen!

Nou hier gaat het eten dus ook echt bar slecht we beginnen met een boterham maar die wil ze naar 2á3 stukjes meestal niet meer daarbij doe ik een fles van 180cc deze gaat meestal niet op nu ook heeft ze 90 cc laten staan

om 09.30 krijgt ze fruit ook hier eet ze maar een paar hapjes van nog geen 50 gram meestal wel drinkt ze hier een paar slokjes water bij om 12.30 krijgt ze warm eten soms ook weer 2á3 hapjes soms iets meer maar zeker geen 150 gr het toetje vind ze meestal wel lekkerz'n klein bakje danoontje meer wilze niet, dan krijgt ze rond 15.00 weer de rest van haar fruithapje maar ook dan gaat deze meestal niet op met een beker diksap of zo soms dringt ze de beker leeg soms ook maar een paar slokje en dan om 18.30 1 boterham met een melkfles van 240 water maar met 6 scheppen voeding zo krijgt ze wel meer vocht binnen( dezegaat ook niet altijd leeg) dus zoals jullie lezen drinkt/eet ze ook niet geweldig weeg haar dan ook thuis maar ze komt dus eigenlijk niet zo heel veel aan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden