Ga naar inhoud

De Oktober en November 2010 moeders

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]2156[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2157[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2158[/ATTACH]

Hier boven nog een paar foto's an ons meissie!

Op de eerste foto is ze boos dat ze niks uit dat rietje krijgt en de laatste zit ze in een draagrugzak en liepen we over het strand dat vond ze echt helemaal geweldig.

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wauwwww moontje ik zie dat je weer zwanger bent. Geweldig voor jullie. Ik kom eignelijk nog maar heel weinig hier ben ook zo druk met de kleine man.

Ik lees af en toe nog wel even mee maar reageren is soms zo moeilijk. Gijs is eenechte handenbinder hahaha hij kruipt het hele huis door en begint met lopen overal trekt ie zich op en klimt overal op zo grappig.

Wat een gewelidige foto's meiden van jullie kanjers echt super om te zien hoe goed ze het doen. Ik ga even bijlezen en hopelijk krijg ik de tijd nog om te reageren.

Dank je wel voor de lieve reakties van mijn operatie. Het gaat goed met me, heb soms nog last van mijn buik maar dat zal wel blijven denk ik.

Tot snel

Geplaatst

Chantal, wat spannend dat je de komende weken weer in de running gaat voor een brusje. Lijkt me lastig dat jouw cyclus en die van de eiceldonor gelijk moeten lopen. Maar goed, lang leve de wetenschap en alle medicijnen.

S&S geeft niks als je een tijd niks laat horen. Ik denk dat iedereen hier weet hoe erg je bezig gehouden wordt door zo'n kleintje. En inderdaad dat door de kamer kruipen is vermoeiend. Waarom blijven die verboden plaatsen zo interessant he?

Verder nog even een update van vandaag. We zijn vandaag in Düsseldorf geweest en hebben een terugplaatsing gehad van 1 cryo, Het rietje met de 2 cryo's ligt nog mooi in de vriezer, dus het eerste rietje is gewoon goed ontdooid. Over 2 weken mag ik testen. Ik hou jullie op de hoogte. 1 ding kan ik wel vertellen, dit is absoluut veel relaxter nu je al een wondertje in huis hebt. De cryo heeft al een werknaam gekregen van ons "Bonus", want als we nog een brusje zouden mogen krijgen dan is dat echt veel meer dan we ooit hebben durven dromen.

Geplaatst

@ Cidgem en Chantal: wat een gave foto's en wat worden die kleintjes al groot! Chantal, wij hebben ook zo'n rugdrager en Frederique vind het ook geweldig.

@ Chantal: wat spannend weer de wachtweken in, ik ga voor je duimen!

Verder gaat het wel ok: nog steeds overgeven bij poepluiers en olvaritpotjes....maar niet meer misselijk en minder moe. Dat scheelt een stuk. Verder is mijn bloeddruk te hoog dus ben aan de pillen en nu is mijn bloeddruk wel mooi. Nadeel van de pillen is dat ik wel bij de gyn moet blijven en dat ik nog wel duizelig ben.

WIj vertrekken vrijdag lekker op vakantie met zijn drieën. Lekker 2 en halve week zon en mooie omgeving (toscane), zwemmen met mijn meisje. Heb er helemaal zin in!

Geplaatst

@ Moontje fijn dat je al minder misselijk bent. Mijn man zegt dat hij het goed kan voorstellen dat je moet overgeven bij potjes, hij moet dat ook al bijna en hij is niet zwanger haha. Heb je de 12 weken echo al gehad? Alles goed met de kleine? Veel plezier in het zonnige Toscane.

@ Chrissy, wat goed dat die ene cryo goed ontdooid is en teruggeplaatst is kunnen worden. Dit moet wel een plakkers zijn! Ik duim natuurlijk ook voor je mee. Je hebt mij in ieder geval weer een beetje hoop gegeven. Wij hebben nl maar 1 cryo, en ik dacht altijd dat die het dan niet zo overleven, maar het kan dus wel. Veel sterkte in deze 2 weken. Doe je een thuistest of moet je naar het ziekenhuis?

@ Chantal spannend dat je weer gaat beginnen met een poging. Een super donor hebben jullie zeg!! Tegelijk heel vervelend dat eten/drinken zo vermoeiend is.

@ Henkiepenkie hoe is de papadag gegaan na de vermoeiende dag? Daan heeft ook wel eens van zo'n dagen er tussen, kan me voorstelleb dat het nog lastiger is met 2 kindjes die tegelijk zo'n lastige dag hebben. Fijn dat Iza het goed doet en vrolijk is, hopelijk gaat het eten steeds beter.

@ BB dat neit willen stilliggen en jengelen op de verzorgingstafel komt me heel bekend voor. Daan moet ik meteen iets in de handen geven en afleiden anders blijft hij niet stilliggen of gaat huilen.

Geplaatst

Hier gaat het momenteel wat minder goed. Daan is al 3 dagen ziek, koorts, slecht eten, hangerig, jengelig en natuurlijk niet/nauwelijks slapen. Gisteren bij de huisarts geweest. Hij heeft een lichte luchtweginfectie, die vanzelf moet overgaan. Vandaag ging het gelukkig al iets beter, hij heeft wat gegeten/gedronken en 1,5 uur geslapen vanmiddag. Ook komt er veel water/snot uit zijn neusje en krijgt hij dus ook nog eens slecht adem. Hopelijk slaapt hij vannacht goed, zodat hij een beetje op krachten kan komen en kan uitzieken. Morgen gaan we namelijk op vakantie naar Meerdal Center Parcs met onze beste vrienden die een kleine van 1 jaar hebben. Ff afwachten en kijken hoe het morgen gaat.

Geplaatst

Linda, veel beterschap voor daan !! Wat sneu dat hij een lichte luchtweginfectie heeft, maar gelukkig gaat het iets beter !!! Hoop dat center parks goed is bevallen en genoten hebben, en vooral daan !!

Met joshua gaat het goed. Al moet ik zeggen hij slaapt maar een half uur smorgens en smiddags, na 15:00 doet meneer geen dutje meer. Ook geen intresse in zijn flesje, wel vast voedsel vooral wat wij eten want als ik hem een groente prakje geef wilt hij die niet maar wel van mijn bord hahahahahaha !! Ook komt zijn 7de tandje door (hoektand beneden) !!! Verder is meneer erg levendig (staan, optrekken, kruipen, jumpen, tijdens het aankleden/ verschonen maakt ie de krokodillendraai soms echt een ramp.

Ook begint hij de hond ( een boerboel, groot en zwaar ras) erg leuk en uitdagend te vinden, wilt em steeds aanraken en zoekt em ook op, zoooo lief !!

Gisteren heerlijk naar het strand geweest en zoals gewoonlijk vond joshua het weer prachtig vooral in het bootje op het water. Vandaag wordt het warmer als gisteren dus vandaag weer een lekkere erop uit dagje !! Voor iedereen geniet lekker van het zonnetje met onze wondertjes want zal wel een van de laatste zonnige dagen zijn.

groetjes

Geplaatst

Ha meiden,

Linda, hopelijk gaat het snel beter met Daan en genieten jullie lekker op vakantie.

Cigdem, jullie ook naar het strand geweest dus. Heerlijk he! Die van mij hebben een hoop zand gegeten :-)

Momenteel zijn ze in tegenstelling tot eerdere berichten onverzadigbaar. De afgelopen week steeds 's nachts wakker rond 4.00 uur en vannacht zelfs 2.00 uur terwijl ze ook nog een fles om 9.00 uur gedronken hadden. Hup gewoon 210 +7 werd weggetikt. Dat dronken ze eerder nooit en ja hoor om half 7 gewoon weer een fles van 180+6 erbij. Bizar! Denk dat ze echt even een groeispurt aan het maken zijn. Wel vervelend dat ze nu steeds 's nachts komen.... Herkent iemand dit?

Inmiddels zijn ze overdag wel weer erg gezellig en kruipen de hele kamer rond op zoek naar kattenkwaad. Geen rust meer voor mamma dus, alhoewel ik me ook niet meer kan herinneren wanneer ik die wel heb gehad :-). Maar erg gezellig twee van die ondernemende boys!

Vandaag gaan we als het goed is ballonvaren. Weet nog niet of het doorgaat gezien de weersomslag, maar we zullen zien. Zo naar mijn ouders dan hebben wij het weer even gemakkelijk, haha.

Dan nog twee weekjes werken en dan lekker 2 weekjes vakantie. Heb ik echt enorm veel zin in en behoefte aan. De jongens alweer bijna 1 jaar zeg.

Fijn weekend!

Liefs, Henkie

Geplaatst

hoi allemaal,

Linda hoe is het nu met Daan??

Henkie : dat eten als een slootgraver dat herken ik wel van maureen, als ze flink ging eten, soms ineens s'nacht een fles, dan kon ik er vanuit gaan dat de kleding binnenkort te klein werd, of er weer een nieuwe ontwikkeling komt.

wat lees ik weer leuke verhalen!! vind het erg leuk om de verhalen van leeftijdgenootjes te lezen.

Maureen doet het erg goed, een superkind zeiden ze op het buro, maar dat wist ik toch allang haha. ze gaat nu echt stappen langs de tafel en van tafel naar de bank en terug. kruipt overal heen, trekt de kasten leeg. achter de hond aan.

en nu gaat ze eindelijk haar 1e tandje krijgen. nu al 2 avonden maleur, vreselijk huilen, helemaal overstuur, dat ken ik helemaal niet. eergisteren had ze wat verhoging, nou ja voor de nacht krijgt ze van mij gewoon een pcm zetpil. gisternacht heeft ze uiteindelijk goed geslapen. vannacht niet ze sliep pas om 23:00 uur tot 4:00 toen een fles, en dentinox en toen na ff huilen tot 9 uur geslapen. Vind het we sneu hoor, hoop maar dat ze sel door zijn. Arm kind.

met mijn rug gaat het het langzaam aan beter, mijn fysio zegt dat mijn lijf wel een eventuele 2e zwangerschap aan zou kunnen. Nu zit ik zelf alleen nog te twijfelen. wanneer wil ik een poging, kan ik nu al een eventuele 2e kind aan? (als het al lukt) en wil ik wel weer die hele molen in? zie er vreselijk tegenop. nou ja genoeg om over na te denken.

hoe staan jullie hier in?

groetjes wilma

Geplaatst

Ha Wilma,

Zielig hoor dat Maureen zoveel last heeft van haar tandjes. Hier valt het geloof ik wel mee hoeveel last ze er van hebben, alhoewel ze al weken ergens van van slag zijn dus weet het ook niet echt. We zijn sinds gisteren weer begonnen met streng zijn, haha. Job had inmiddels ervoor gezorgd dat hij 's avonds een 's nachts zijn flessen drinkt en overdag niks. Omdat hij dan huilt, wordt Stijn ook wakker en die gaat dan dus ook niet meer slapen zonder fles. Dus gisteren Job zijn bedje verplaatst naar de logeerkamer. Flesje om 20.00 uur gegeven en ik zeg tegen Job dat dat zijn laatste fles is. Als hij overdag zonder kan dan ook 's nachts. Ik maakte me al op voor een desastreuze nacht, maar werd verrast. Uiteraard werd hij wel wakker om half 4 maar ben er twee keer uit geweest om hem een kusje en een aai over zijn bol te geven en hij is weer verder gaan slapen. Vanochtend om half 7 wakker gemaakt, haha. Stijn was ook kortdurend even wakker, lag te kletsen maar ook verder geen probleem. Dus laat ze lekker nog een paar daagjes apart liggen tot het slapen weer normaal is. Hopelijk kunnen papa en mama op vakantie over 10 daagjes dan ook gewoon weer lekker slapen:-)

Morgen naar het CB. Ben benieuwd hoe groot en zwaar ze nu zijn. Helaas ook wel weer prikken dus dat kan weer roet in het eten gooien wat betreft slapen alhoewel ze tot nu toe vrij weinig last hadden van de prikken. Geef in ieder geval morgen na de prik een paracetamol dat scheelt een hoop.

Linda, is Daan weer opgeknapt. Genoten op vakantie?

Chrissy, hoe gaat het in de wachtweken?

Oja, ballonvaren was helemaal super, echt cool om te doen. Ook wel fijn om gewoon weer wat dingetjes met z'n tweeën te doen zonder kids. Dat is er tot op heden te weinig van gekomen.

Wilma, wat betreft je vraag over een nieuwe zwangerschap. Daar zijn wij nog helemaal niet mee bezig. Het is voor ons nog steeds zo druk met de 2 jongens. Daarnaast hebben we allebei een drukke baan, vroeg op, laat thuis, diensten etc. Dus voorlopig effe niet. Misschien wel helemaal niet. Ik dacht eerst altijd twee is mooi en dat is na de tweeling eigenlijk nog niet echt veranderd. Alleen als ik zeker wist dat het een meisje zou worden, dan lijkt me dat nog wel leuk. 4 mannen in huis, dan delf ik het onderspit, haha (grapje). Kan het me voorstellen dat je weinig zin hebt in het hele ICSI circus opnieuw, maar ja, als de wens groot genoeg is... Lijkt me zo dat je er wel lichamelijk ook klaar voor moet zijn zeker omdat de zwangerschap toch ook wel wat zwaarder zal zijn nu je al een handenbindertje hebt rondlopen.

Ga nog even genieten van een uurtje rust, tenminste als ik niet gebeld wordt want ik heb dienst.

Groet, Henkie

Geplaatst

Hallo allemaal

Ik ben afgelopen november bevallen van onze gezonde zoon Gijs. Ik was 30 kilo aangekomen waarvan er maar 8 afgingen tijdens de bevalling.

Ik ben toen in januari begonnen met de WeightWatchers omdat ik toch echt die extra kilo's kwijt wilde.

Nu ben ik 22 kilo lichter en mega blij. Ik ben door de WeightWatchers ingeloot voor de healthylifeawards voor 2011.

Ik heb daarvoor heel erg veel stemmen nodig en wil vragen of jullie mij willen helpen.

Ga naar de site www.healthylifeawards.nl/competitie/tussenstand en stem op Yf

Vul je emailadres in en bevestig deze via je eigen emailbox.

Ik hoop dat ik genoeg stemmen binnenhaal om een finale plek te bemachtigen. Je kan tot zondag stemmen en hopelijk zit ik er dan volgende week nog in.

Dan wil ik vragen of je dan vanaf maandag nog een keer wil stemmen en dan maar duimen of ik 1 van de 3 finalisten ben.

Heel erg bedankt alvast voor jullie stemmen

Groetjes van Yf (sjors en sjimmie)

Geplaatst

Hi S&S,

Wat een leuk filmpje op de site! Heb natuurlijk op je je gestemd. 22 kilo knap hoor, als ik het goed begrijp ben je nu weer helemaal op je oude gewicht. Heerlijk!

Ik zou ook wel graag weer eens gaan sporten maar kan de tijd er vooralsnog niet voor vinden. Gelukkig heb ik genoeg fitness met het sjouwen van de maxicosies, haha.

Afgelopen donderdag met de kids naar het cb geweest. Stijn is nu 74 cm en 9220 gram en Job 74,5 cm en 8250 gram. Ze zaten daar met z'n tweeën de boel op stelten te zetten. Kletsen, schateren met elkaar, was zo leuk om te zien. Het slapen gaat ook weer een stuk beter nu we ze apart gelegd hebben. Geen nacht of late avond flessen meer en dus weer wat meer tijd voor ons zelf 's avonds. Gisteren weer even uit eten geweest bij de Italiaan. De babyfoon haalt het tot in het restaurant dus dat is ideaal.

Verder aan het aftellen tot de vakantie. Ben er echt aan toe. Helaas moet mijn hub nog een keer terugvliegen voor een sollicitatie. Er zijn momenteel echter zo weinig vacatures in zijn vakgebied dat we wel moeten. Hopelijk wordt het iets, dan voelt het niet als voor niks!

Vandaag weer regenachtig weer helaas. Kindertjes beginnen een beetje te jengelen dus leg ze even terug in bed en ga ik zelf ook nog een uurtje terug. Mijn vriend heeft het bed nog warm gehouden :-). Doe toch iets verkeerd denk ik, waarom lig ik niet meer daar, haha.

Fijne zondag.

Liefs, henkie

Geplaatst

Hoi Henkie

Bedankt voor je stem. Ik snap wel dat je geen tijd heb met 2 van die kanjers haha. Ik heb al amper tijd voor 1. Mijn man werkt aan huis dus soms kan hij even de kleine meenemen en dan kan ik naar de sportschool. Ik ben idd wel erg blij hoor dat ik weer op gewicht ben. EN ja nu wil ik natuurlijk de wedstrijd winnen hahaha.

Waar gaan jullie naartoe met vakantie? Wij gaan eind oktober naar Amerika. Even de vakantie overdoen die afgelopen mei in het water was gevallen.

Liefs

Geplaatst

S&S wat knap dat je zoveel gewicht bent kwijtgeraakt. Ik zie dat ik morgen pas kan stemmen. Als ik het niet vergeet krijg je mijn stem ook. En ik zag dat je op Facebook zit. Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd. En wat lekker dat jullie naar Amerika gaan. Wij hebben een uitnodiging voor een bruiloft in Oregon volgend jaar, maar hebben besloten niet te gaan. Ik ben wel heel benieuwd hoe het jullie daar bevalt met Gijs erbij.

Henkiepenkie, wat leuk dat de babyfoon het redt tot aan het restaurant. Mijn man en ik willen binnenkort ook weer een keer uit eten. Vrijdag zijn we 6 jaar getrouwd. Helaas is het weekend dan zo vol dat we het maar even uitstellen. En hoe is het nu met je jongens? Je bent echt aan het puzzelen geweest hoe ze allebei het beste functioneren wat slapen en eten betreft.

Linda, hoe is het met Daan? Is hij ondertussen opgeknapt?

Cigdem, Joshua heeft dus ook af en toe van die hele korte slaapjes. Judith heeft dat ook. En toch blijft ze er vrolijk bij. Bij het CB gaven ze aan dat een kind zelf wel aangeeft hoeveel slaap het nodig heeft.

Wij zijn dus deze week op het CB geweest. Judith is 77cm en 10,3 kilo. Motorisch gezien loopt ze achter, maar de CB-arts zei dat ze dat echt wel inhaalt als de spreidbroek af mag. Afwachten dus maar. Ze mag nu ook een boterham eten 's ochtends bij het ontbijt, maar ik weet nog even niet waar ik de tijd vandaan moet halen. Ze doet een half uur over 1 boterham. En als ze 's ochtends brood eet, eet ze er 's middags ineens weer 1 minder. We bekijken per dag wat mogelijk is. Zijn er nog mensen die tips hebben over eventueel pap geven 's ochtends?

Gisteren zijn we met ons 3-en naar de fotograaf geweest. Judith deed het super. Lekker lachen en goed meewerken. Echt heel leuk om te zien. Nu het resultaat afwachten, maar het zal vast heel mooi zijn.

En dan onze cryo-poging. Ik heb gisteren een supergevoelige test gebruikt en de test was negatief. Ik ga er dan ook van uit dat ik niet zwanger ben. Binnenkort maar weer aan de pil en dan komen we rond eind oktober uit voor weer een cryo TP. Ik ben heel even teleurgesteld geweest na de test, maar ben nu vooral weer erg blij met onze kleine meid.

Fijne zondag!

Geplaatst

hoi allemaal,

S&S ik heb ook gestemd hoor!! en je blogs ff bekeken, knap gedaan hoor!!

chrissy, balen zeg van die negatieve test. wel fijn dat je nog een paar cryo's hebt!!

en leuk zeg met zijn allen naar de fotograaf, zal vast erg leuk geworden zijn!!

hier gaat het momenteel redelijk, alleen sávonds wil mevr maureen niet slapen, overdag geen problemen, maarsávonds is het brullen geblazen. erg vermoeiend hoor, maar goed het zal een fase zijn, we houden vol.

groetjes wilma

Geplaatst

Hallo allemaal. vandaag terug van 10 dagen center parcs (Meerdal). Het was heel leuk en gezellig, de tijd is natuurlijk omgevlogen. Gelukkig was Daan alleen nog de 1e dag wat ziekjes, daarna had hij nergens meer last van. Daan heeft het ook erg naar zijn zin gehad. Het lopen is echt zijn lievelings bezigheid. Slecht voor de rug van papa, mama en de oma's. Hij loopt nu soms al aan 1 hand, hij wil het wel maar kan het nog niet. Als we hem neerzetten huilt (schreeuwt) hij eerst en gaat dan maar tijgeren. Slapen heeft hij ook wel goed gedaan, we moesten er wel iedere nacht 1x uit, maar dan sliep hij ook tot half 8! Hopelijk blijft hij dat thuis nu ook doen duim duim. Deze week gaan we de box afbreken en gaat papa een speelgoedkist maken. De box functioneert nu namelijk ook alleen voor Daans speelgoed, zelf vind hij er niets aan om in de box te zitten.

Daan maakt ook erg veel geluid sinds een week, vooral veel zingen, echt leuk om te horen.

@ S&S super gedaan hoor! Ik zal dadelijk ook op je stemmen, Succes.

@ Chrissy, balen ja voor jullie. Voel het gevoel meteen weer hoe het was. Wanneer mocht je officieel testen?

@ Henkiepenkie wat goed dat de boys het zo goed doen. En fijn dat jullie met z'n tweeën lekker zijn gaan uit eten. Mijn man en ik willen deze laatste vakantieweek weer eens naar de bioscoop. kan me al niet meer herinneren wanneer we dat gedaan hebben. Bijna vakantie, nog even volhouden.

@ Cigdem, Daan heeft op vakantie meestal ok 1x kort geslapen (30-45 minuten) en 1x wat langer overdag. Meestal heb ik er meer moeite mee dan Daan. Ik denk altijd dat ze de slaapjes hard nodig hebben, maar zoals Chrissy al schreef pakken de kindjes de slaap die ze nodig hebben. We kunnen ze toch niet dwingen om vaker of langer te slapen (helaas haha).

@ Wilma, vervelend dat maureen zo'n last heeft van haar tandjes. Daan heeft er ondertussen al 8 stuks. Deze gingen ook gepaard met slechter slapen, dus wie weet is het slechte slapen maar een fase.

Geplaatst

Hier gaat alles goed. Alleen joshua zijn 7de tandje begint nu door te komen want meneer eet niet alles op, heeft last van spuitluiers (pasta poep), is af en toe wat hangerig/ jengelen. Maar voor de rest doet hij alles nog hahahahaha !! Het staan en lopen gaat steeds beter, leuk om te zien hoe stabieler en evenwichtiger ze worden.

Nog even en dan is ons monstertje al weer 1 jr wat gaat het hard zeg.

@chrissi33, Jah joshua slaapt overdag maar 1/2 slaapjes van ongeveer 30/45 min !! Soms nog korter. Ondanks dat blijft hij energie vol, vrolijk en ondeugend hahahaha !! Alleen een half uur voor zijn slaaptijd begint hij het allemaal zat te worden en begint hij te jengelen. Maar badje, flesje en dan naar dromenland tot de volgende ochtend. Leuk een foto sessie met zijn allen, ben ik ook van plan maar pas als hij 1 is (1ste verjaardagsopname) denk dat jullie fotos prachtig zijn geworden.

Smorgens krijgt joshua een bordje pap (appel of peer)aanlengen met water van bambix. Een gladpapje zonder grofe granen. Dit vind hij ontzettend lekker, en makkelijk te eten smorgens.

Terleurstellend jah TP van de cryo maar zoals je al schreef je hebt een prachtige kleine meid !! Maar toch dat neemt het gevoel nog niet weg, hier dikke duimen voor de volgende poging.

@Lindaj, fijn en heerlijk dat jullie zo hebben genoten en alles met daan ook weer goed gaat. Leuk een speelgoedkist maken. Jah de box is hier ook niet meer intressant, maar ik vind het soms wel lekker om hem erin te zetten als ik snel iets boven/ beneden moet doen.

Geplaatst

Ha meiden,

Nog even snel een berichtje. Ga zo inpakken en opruimen want vanavond vertrekken we naar mijn zus in het zuiden en dan morgen en vacance!

Chrissy, balen van je mislukte poging, maar je hebt nog een paar cryo's en daar gaat vast nog een toppertje bij zitten.

Linda, fijn dat Daan het zo naar zijn zin heeft gehad op vakantie en dat hij verder niet ziek meer is geweest.

S&S, ben je nog door naar de volgende ronde?

Wilma, irritant die tandjes, hopelijk komen ze snel door en is de last weer over...Vooralsnog hebben ze er bij mij nog niet veel last van gehad maar ze hebben er ook allebei nog maar twee.... Dat is wel wat anders dan bij die snelle man Joshua. geven jullie hem Pokon te eten? haha.

Als we terugvliegen over twee weekjes zijn de boys jarig! 1 jaar alweer. Heb net de foto's van de fotoshoot van de kids die ik van van hub gekregen had voor mijn verjaardag eindelijk opgehaald. We hebben van allebei een apart en een van hun samen op aluminium voor aan de muur. Ze zijn prachtig geworden, dat zullen die van jou dus ook zeker zijn Chrissy!

Chantal, heel veel succes met de poging voor een brusje. Hoop hier een mooi bericht te kunnen lezen als ik weer terug ben. Misschien nog net te vrog maar toch.

Kuzz, Henkie

Geplaatst

Henkiepenkie een hele goede reis en een fijne vakantie gewenst. Wij willen ook een fotoshoot laten maken als Daan (bijna) 1 is. Voor ons duurt dat nog even, maar wat gaat de tijd snel, de jongens van jou zijn al bijna dreumesjes!

Daan voor de vakantie ziek geweest, op vakantie niets en nu heeft hij de waterpokken. Gelukkig lijkt hij er tot op heden niet veel last van te hebben. De rode bultjes zitten op zijn armen en in zijn gezicht. We hebben al spul in huis tegen de jeuk en zijn daar vandaag maar uit voorzorg mee begonnen. Zielig, hij heeft alles achter elkaar.

Gisteren heeft Daan zijn 1e pasjes los gelopen. In de tuin, op het gras. Het was meer geluk hebben met evenwicht houden dan echt lopen, maar toch. Vandaag elefanten schoenen gaan kopen voor hem, kan hij beter oefenen haha.

Geplaatst

@ S&S: was net te laat met stemmen maar super dat het je gelukt is! Echt heel gaaf.

@ Henkie: veel plezier op vakantie

@ Chrissy: balen dat het niet gelukt is.

@ Linda: Hoop dat Daan snel beter is

Wij zijn nog lekker in Italie. Wel even wennen, vakantie met een kleine. Frederique wil soms echt niet slapen en is elke dag om 7.30 uur wakker (Dat is best ok) Maar als ze pas om 21 uur gaat slapen is ze ook om 7.30 uur wakker. We merken heel erg goed dat we rekening moeten houden met haar ritme en om de dag gaan we iets doen. Verder komen er 4 tanden door, boven....ze heeft er weinig last van. (gelukkig) Maar de grootste mijlpaal is toch wel dat ze deze vakantie heel goed heeft leren staan. Soms wel met flink vallen gepaard (zelfs een tand door haar lip) maar ze doet het echt super goed.

Wat ze ook erg leuk vind is het zwemmen. Als mijn man in het water is en ik zit op de kant met haar dan duikt ze zelf het water in naar mijn man toe. Het is een echte waterrat. Super schattig.

Ik ga nog even genieten van het lekkere weer, 33 graden en zon. Heerlijk!

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo allemaal!

Het was even radiostilte, we hadden in Italië geen wifi, ook wel lekker rustig ;)

We zijn een 3tal weekjes met de camper naar het Gardameer geweest, zaaalig weertje! Iza heeft zich dan ook goed geammuseerd in het zwembad! Ook op ons kampeerplaatsje vond ze het toppie, lekker in het gras rondkruipen, op onderzoek gaan tot bij onze buren, achter de eenden aan hihihi. Het was heel fijn!

Omda het nu onze tweede vakantie met Iza was, was alles ook wat gemakkelijker. De eerste keer hadden wij het soms ook lastig met de aanpassingen aan haar ritme en bezigheden, maar nu ging het allemaal als vanzelf.

Ik heb geprobeerd wat bij te lezen.

Linda, wat naar dat Daan zo snel weer ziek is! Hopelijk heeft hij niet te veel last van die akelige pokken!!! Tja, de herfst begint stilletjesaan, ik vrees dat er nu weer de nodige infecties gaan komen....zeker met hetgeen ze oprapen op het kdv :/ Maar ze komen er wel weer bovenop hè. Alleen ons moederhartje zal het weer te verduren krijgen...

Henkiepenkie, nog een paar daagjes en dan zijn jouw kanjers 1 jaar! Wat vliegt de tijd hè! Iza wordt eind oktober ook 1 jaar, ik vind dat toch best wel wat emotioneel! Ik merk dat ik nu al vaker terug denk aan de zwangerschap, maar vooral aan de bevalling! De mooie momenten van Iza op de wereld te 'duwen', haar de eerste keer tegen mij aan te voelen, haar de borst geven,...maar ook aan de akelige uren/dagen die erop volgde. Gelukkig overheersen nu wel alle positieve happy momenten!!! Ja, ik ben precies nog altijd wel een behoorlijke emo-kip ;)

Chrissy, wat jammer!!! Sterk dat je er nog redelijk nuchter onder bent/blijft! Wellicht kan Judith alles wat meer relativeren? We blijven alleszins duimen!!

S&S, ik heb helaas niet kunnen stemmen... Maar vind je prestatie toch echt wel ongelooflijk!!! Proficiat meid!!!

Moontje, geniet nog maar volop van je vakantie!! Lekker hè, als je kleine zo gek is van water! Waarschijnlijk bezorgt ze jullie de mafste taferelen ;)

Wilma, gaat het nu alweer wat beter met Maureen haar tandjes? Bij Iza komen er nu 2 boventandjes tegelijkertijd door... van boven zijn ze al pijnlijker dan van beneden (zijn groter), en nu 2 ineens...'s nachts geregeld pijnlijke gilletjes!!! Op vakantie heeft ze een dag of 5 echte huilbuien van de pijn gehad, zooo zielig! Dan toch maar een pijnstiller gegeven hoor!

Wat een nieuwe zwangerschap betreft, ik heb dat ook een tijdje gehad. Wil ik het wel echt, kan ik het fysiek wel weer al aan, niet beter nog wat wachten totdat Iza ietsje groter is, wil ik die mallemolen wel weer in,... Maar uiteindelijk wijst het zich wel weer uit hoor! Ineens weet je wanneer de tijd rijp is! Dus, laat het gewoon op zijn beloop, je zult het wel voelen als het zover is!

Wij gaan nog voor een brusje! Binnen 2 weken een consultatie om een cryocyclus te bespreken. Hopelijk zijn er geen extra onderzoeken meer nodig (ivm mijn nare na-bevalling). We hebben nog 6 eskimo's, dus ik ga er eigenlijk van uit dat het daarmee moet gaan lukken! Hoop doet leven, toch?! Waarschijnlijk starten we dan ergens in december of begin volgend jaar! Spannend hoor!

Nog een vraagje, zijn er al kindjes die vaste(re) voeding eten? Iza eet voornamelijk nog haar groente- en fruitprak. Wel eet ze 's ochtends een 1/2 snee brood na haar fles melk. 's avonds eet ze ook nog wat mee van ons bord (stukjes groenten, aardappelen) en dat gaat goed. Maar omdat ze over stukjes veel langer doet, krijgt ze nooit haar hoeveelheid binnen. Dus daarom wacht ik nog even met volledige oveschakeling. Ik hoop dat we daar goed aan doen?!

En dan nog een vraagje ivm de melk. Wanneer schakelen jullie over op gewone koemelk? Vanaf 1 jaar? Of later?

Groetjes!

Geplaatst

Hey meiden,

Ook maar weer is een berichtje van mij;)

BB, wat fijn dat jullie z'n lekkere vakantie hebben gehad en dat Iza het zo goed doet.

wat betreft je vraag over vaste voeding wij zijn eigenlijk al vrij snel naar vaste voeding gegaan Frederique was net 8 maanden en toe at ze al brood voor het naar bed gaan met een fles melk ( opvolgmelk)

wat betreft haar schema

08.00 1 boterham en een kleine fles melk 150cc water maar met 4 scheppen voeding ( anders krijgt ze te weinig vocht binnen)

10.00 1 beker friso sap ( dit is het enige wat ze wil drinken buiten haar melk om)+ een lange vinger of rijsterwafel

12.30 krijgt ze met de vork geprakt warm eten +- 200gram vlees en vis aan stukjes+ beker water ( meestal maar een plaar slokjes)

15.30 +- 200 gr fruit ookdit is met de vork geprakt en ik wil nu langzaam over gaan op echte stukjes ( banaan lukt wel)

18.00 2 boterhammen waarvan 1 met korst en 1x beleg hierna krijgt ze gelijk haar fles 240cc water en 6 scheppen voeding

Wel zielig hoor die tandjes hier heeft ons meissie er weinig last van gehad maar nu de hoektanden komen zijn haar billetjes helemaal kapot en wat ik ook doe elk uur schone luier,zinkzalf enz enz niks helpt echt hoop dan ook dat de tanden er snel zijn.

Jullie gaan dus ook snel beginnen voor een bruisje spannend hoor hoop dat alles verder spoedig mag verlopen.

Wij zijn vandaag weer begonnen met de deca dus voor ons begint alles weer op nieuw en net wat je zegt de juiste beslissing komt vanzelf ( ik had gezegt direct na de bevalling nooit meer de MMM in maar zo zie je maar weer ook wij gaan er weer voor!

Oja je vraagt nog wanneer ik over ga op gewone melk ik denk dat ik over 2 weken overstap heb namelijk tot dan nog poeder in huis. ( al moet ik zeggen dat ze soms wel een paar slokje krijgt hoor en daar heeft ze geen last van)

Ga nu lekker mijn bad in en dan vroeg naar bed morgen gaat hier de wekker weer om 05.30 en het hele weekend hebben we feest gehad dus ik kan wel liggen;)

Geplaatst

Hallo meiden,

Alweer een tijd geleden dat jullie wat van mijn kant hebben gehoord.

Hier gaat alles z'n gangetje. De jongens zijn geen hardlopers, maar doen het toch allemaal keurig. Jesse kruipt rond en gaat staan. Verder wil hij het liefst de hele dag stappen. Kjell tijgert en probeert nu ook te gaan staan. Eindelijk kreeg Jesse deze week zijn eerste tandje. Als ik jullie verhalen lees dan heb ik het gevoel dat ze erg achter lopen, maar waarschijnlijk zijn jullie kids gewoon erg snel ;-)

Ook wij willen binnenkort van de poedervoeding af. Het is toch een flinke kostenpost en aangezien ze nog niet echt iets anders drinken...

De jongens beginnen steeds meer aandacht en besef van elkaar te krijgen en dat is echt super leuk om te zien! Ze banjeren en boeven wat af, nooit van durven dromen.

Ook wij spelen met de gedachte voor een brusje. We staan al op de wachtlijst en hebben dus nog even tijd om goed te bedenken wat we willen. We hebben vorige maand onze woning te koop gezet, om naar de andere kant van het land te gaan verhuizen, zodat manlief elke avond thuis kan zijn. Een grote stap en die kwam heel snel dichterbij omdat wij binnen 2 weken ons huis verkocht hebben!

Nu nog 5 maanden om wat anders te vinden... Dat eerst en dan maar eens kijken of we nog voor een brusje gaan, we hebben tenslotte al 2 mooie gezellige binken.

Alweer bijna een jaar, ik las het al dat meer meiden ineens weer heel sterk de laatste weken zwangerschap en bevalling voor ogen hebben. Het lijkt ook nog zo kort geleden!

Super om te lezen dat iedereen lekker op vakantie gaat en geniet!

Jammer genoeg zijn er een paar kindjes ziek en eten moeilijk. Ik ga duimen voor jullie dat het snel beter gaat en jullie weer helemaal op en top kunnen gaan genieten.

Ik ga snel even goed bijlezen, zodat ik goed op een ieder zijn verhaal kan reageren.

Tot snel!

Geplaatst

Hey meiden,

Sorry, ik ben echt al heeeeel lang niet meer actief geweest op het forum. Ga zo alles even lezen.

Gerreber, wat fijn dat je huis zo snel is verkocht! Hoop dat je nu snel iets anders vindt aan de andere kant van het land.

Hier gaat alles super! Jesse groeit als kool! Hij is morgen precies 10 maanden.

Er zijn inmiddels al 4 tandjes door en de 5e is op komst.

Verder gaat hij nu overal aan staan en loopt langs de tafel, achter zijn loopkar en aan de hand.

Het gaat echt zo snel.

Ik denk ook regelmatig terug aan vorig jaar. Met een dikke buik wachten tot we eindelijk ons kleine mannetje vast zouden mogen houden. Afgelopen week werd ik er opeens emotioneel van, de tijd gaat echt snel.

Wij denken ook al na over een brusje. Ik ga straks het ziekenhuis bellen om een afspraak te maken om voorlichting te krijgen over een cryo TP.

Spannend!

Ik ga alles even lezen, dan reageer ik later op jullie berichtjes!

Geplaatst

Hoi allemaal,

@ Gerreber: wat fijn dat jullie huis zo snel verkocht is. En dat de mannen nog niet alle dingen doen die de andere kleintjes doen....maakt niets uit. Ieder zijn eigen tempo!

@ Chantal: spannende tijd, weer voor een brusje in de race. Ik ga duimen voor jullie

@ BB: Frederique eet al een hele tijd brood enz. Ons schema is:

's ochtends: 180 ml melk of pap gemaakt van 180 ml

10 uur: fruithapje of stukjes fruit en wat water met roosvice of diksap

12 uur: boterham (vaak twee) met smeerkaas, appelstroop, jam of smeerworst en fles 120 ml

's middags: tussendoortje: rijstwafel, soepstengel, koekje en drinken

Avondeten: groentenpotje of mee-eten met ons en toetje (vla, yoghurt of danoontje) Soms nog wat stukjes fruit

19 uur fles: 120 ml

Ben nog niet begonnen met boterham 's ochtends omdat dit sneller gaat en ze niet teveel brood mogen voor een jaar schijnbaar (zit zout in)

Wij hebben nog 1 pak nutrilon en gaan dan denk ik over op gewone melk.

O, ja zag vandaag dat er nog twee tandjes door zijn bij Frederique. Ze heeft nu 4 tanden onder en drie boven en er komt er nog een door boven. Afkloppen: ze heeft er bijna geen last van! Wat fijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden