Ga naar inhoud

De Oktober en November 2010 moeders

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ha meiden,

Gisteren weer terug gekomen van vakantie en zijn onze mannen 1 jaar geworden!

Gerreber, ook onze mannen zijn wat langzamer dan de meesten hier, maar dat is denk ik ook niet zo raar aangezien ze te vroeg geboren zijn en toch ook de aandacht met 2 moeten delen.

Het lukt mij in ieder geval niet om de hele tijd met beiden rond te lopen en stappen etc. Fijn zeg dat jullie je huis zo verkocht hebben, maar wel spannend verhuizen naar een hele andere omgeving etc. Hopelijk krijgen jullie het er naar je zin in een leuk nieuw huis. Maar wat vooral heerlijk is dan natuurlijk is dat je mannetje dan ook 's avonds gewoon lekker thuis is.

Veel meiden die gaan voor of denken over een brusje. Leuk hoor! Ik blijf er bij dat we voorlopig onze handen vol hebben aan deze twee kleine rouwdouwers. Tjonge wat hebben we genoten deze vakantie lekker samen met mijn zus, zwager en hun kleine twee weekjes niks anders dan zon, zwembad, zee, barbecue en lekker borrelen. De eerste week ging het allemaal prima. Alleen sinds een week slapen de kids echt weer bizar slecht en ben ondanks de vakantie dus eigenlijk weer nog uitgeput. Stijn krijst echt de boel bij elkaar en aangezien we met zijn allen in een huis zaten kreeg hij daar natuurlijk zijn zin dat hij eruit gehaald werd. Gisteren thuis gekomen en dachten we nu streng te gaan zijn, maar na een uur echt overstuur krijsen hebben we toch weer een flesje gegeven vannacht. Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik hier nu mee moet.... Misschien komt het doordat hij de boventanden krijgt, maar het kan ook zijn dat hij gewoon aandacht wil en een veel langere adem heeft dan wij. Maar ik moet ook zeggen zoals hij vannacht was dat kon echt niet. Volledig overstuur uiteindelijk en dus zeker zou hij ook niet meer zelf in slaap gevallen zijn. Hopelijk is het weer een fase of sprong want dit houden we niet lang vol. Hij was ook alweer om 5 uur wakker. Nu ligt meneer weer in bed omdat hij moe is. Ga hem niet te lang laten slapen maar langer ophouden is ook geen optie. Herkent iemand dit? We hebben geen goede slapers daar heb ik me allang bij neergelegd, maar de hele nacht eruit moeten en het niet kunnen troosten in bed is echt nieuw. Tips zijn welkom!!

Later meer, duik ook nog even een uurtje terug in bed!

Liefs, Henkie

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gefeliciteerd!

Dat rommelen rond een jaar is (helaas) normaal. Dan begint blijkbaar een andere manier van verwerken/dromen. Hier is het ook begonnen. Wij geven 's nachts in het donker warme melk en dan gaat Mikai terug z'n bed in. Het gaat vanzelf weer over weten we van Kian en echt laten schreeuwen heeft geen zin.

Heb al een tijdje niet meer gepost. Ben ondertussen gestopt met werken en zit nu bijna 3 weken thuis. Maar ik verveel me nog lang niet: we zijn nog aan het verbouwen en de tuin aan het opknappen, dus echt rustig is het niet. Hoop dat ik de komende tijd weer wat rustiger ga worden en weer wat lekkerder in m'n vel kom te zitten. Liep continue op m'n tenen de laatste tijd. Moet er eens goed over nadenken wat ik nu wil (thuis blijven, zelfde werk op een andere manier of me laten om/bijscholen).

Met Mikai gaat het prima. Die heeft een eigen mening, laat duidelijk weten wat hij niet wil, drinkt ondertussen eindelijk uit een rietjesbeker en hij is druk aan het oefenen om los te gaan lopen (zaterdag wilde hij zo graag naar Kian toe dat hij per ongeluk een paar stapjes los liep). Het gaat echt zo snel! Vanmiddag naar het CB voor de 11 maanden afspraak. Ben benieuwd hoe lang hij is (gewicht is zo rond de 10.2 kilo heb ik al gewogen).

Geplaatst

Hoi meiden

Had vorrige week al wat geschreven maar toen ging er wat mis pfffffffffff computers. Gijs werd wakker en ja toen was het weer drukdrukdruk hahahaha.

Ik wil jullie echt heel erg bedanken voor het stemmen. Helaas is er wat mis gelopen en ben ik onterecht uit de wedstrijd. Donderdag komen ze praten over wat er mis is gegaan maar ach ik ben er een beetje klaar mee en heb toch al gehaald wat ik graag wilde en dat is mijn oude gewicht weer terug.

Wat gaat de tijd snel. De kindjes zijn al weer bijna een jaar. Heb de taart al besteld en de uitnodigingen liggen ook al klaar hahaha. Nog 3 weken en dan gaan we op vakantie.

Gijs loopt volop in het rond zo grappig. Hij wil alleen sneller dan hij kan dus valt regelmatig om. Eten gaat gelukkig ook erg goed.

Het slaapprobleem is hier ook heel herkenbaar. Snachts veel gillen van de nachtmerries en slecht slapen.

Hopelijk gaat dat snel over. Ben ook erg benieuwd als we in Amerika zijn met het tijdsverschil.

Wat leuk om te lezen dat er een paar meiden voor een brusje willen gaan. Wij weten het nog niet zeker. Ivm mijn gezondheid moeten we er goed over nadenken.

En ik merk dat ik dit ook wel lekker is. Gijs is zo'n lief mannetje. Hij lacht de hele dag zo grappig.

Ik ga even bijlezen en de kleine uit bed halen.

Tot snel

Geplaatst

Henkie, heeeeel hartelijk gefeliciteerd met de 1e verjaardag van Stijn en Job!!! Zal wel een beetje emo zijn geweest, nee?

Hier ook een beetje gerommel met slapen. Iza wordt heel vaak wakker, vaak met een gilletje. Soms lijkt het alsof ze last heeft van haar tandjes, maar soms is het idd precies van nare dromen. Gelukkig slaapt ze vrij snel weer in, dus we moeten niet elke nacht eruit.

Maar bij Iza rommelt het eten dan weer ineens heel erg. Na 5 weken super-eten en drinken, is het nu weer een rommeltje. Dat wil zeggen, thuis amper groentepap willen, zelfs geen yoghurt of puddinkjes. Fruitpap sowieso noppes. Melk niet super, maar meestal toch nog wel een 400+

Door het telkens op te schrijven, is het ons nu duidelijk dat ze in een sprongetje-fase zit. In het slechtste geval duurt dit 3 weken :/ Gelukkig eet ze in de crèche wel goed, dus moet ze het in die 3 dagen maar een beetje inhalen. Ik ben nu niet meer ongerust, maar het is wel altijd een heel gedoe, vermoeiend en niet zo leuk. Soms houdt ze na drie of vier happen al haar mond dicht. Dan probeer ik wat stukjes te geven, kan ze daar wat mee knoeien ;) Maar om haar toch Iets te laten eten, bied ik het haar ca 1,5 uur later nog eens aan. Op die manier eet ze uiteindelijk toch nog iets, maar we zitten wel veel vaker aan tafel, dus minder speeltijd :( En het is niet enkel groenten aanbieden, maar ook yoghurt en fruit. Soms wil ze nl van het één niks, maar van het ander wel iets.

Ik heb al eens de raad gekregen: niet willen eten is pech, niks anders aanbieden, ook niet eerder aanbieden, wachten totdat het weer etenstijd is. Maar bij Iza werkt dat niet. Dan eet ze gewoon veeeel minder. Ook na een paar dagen verandert dat niet. Dus geven we nu maar waar ze zin in heeft, dan eet ze met een beetje geluk nog maar 600 à 700 gr op 1 dag (melk plus papjes).

Het positieve dat ik voor ogen houd is: benieuwd wat ze na deze fase weer kan! Misschien stappen? Ze stapt al flink aan ons handen en in de crèche stapt ze al alleen achter een loopkarretje! Spannend!

En daar roept er iemand! Ik ga moeten kijken. Tot later!

Geplaatst

hoera!!! stijn en job zijn 1 jaar!!! van harte henkie hebben jullie een leuke dag gehad? hebben de jongens leuke kadootjes gekregen?

nog heel even dan mogen wij ook feest vieren. sjonge wat gaat zo'n jaar snel. Hier gelukkig geen last van slaap problemen, Maureen sliep eerder aan het eind van de middag nog een uurtje en daar is ze nu van af. ze eet om half zes warm, gezellig met ons mee, en dan wil ze om 19:00 uur de fles die gaat voor de helft op (100cc) en dan naar bed, Alleen is ze s'morgens vroeger wakker en wil ze meestal niet nog ff weer slapen na de fles. (jammer voor mama)

zeg meiden wat ik me afvroeg, hoe gaat het met jullie met de huishouding? wanneer doen jullie dat? sávonds? ik vaak wel, maar ben dan ook vaak moe en geen zin. op mijn vrije dagen ga ik vaak s'middags ff liggen als maureen ook slaapt, en een dag is zo maar om. Hier loop ik dus wat achter...... ik ben wel benieuwd of het bij jullie ook zo gaat.

liefs wilma

Geplaatst

@ Wilma het huishoduen doe ik in etappes. Ik werk 3 dagen in de week en de andere 2 dagen doe ik dingen in het huishouden, meestal op een vaste dag. De ene dag doe ik de badkamer en wc poetsen en meestal strijken. De andere dag doe ik de huiskamer en evt slaapkamer stoffen en wat kleine dingetjes. Mijn man is ook 1 dag thuis en hij doet dan stofzuigen en dweilen. Wij zitten er over na te denken om een poestvrouw te nemen. Maar daar zitten ook nadelen aan. Nu kan ik het nog redelijk redden, omdat Daan nog 2x overdag slaapt. Soms haal ik het doordeweeks neit en moeten we nog wat in het weekend doen, maar dat probeer ik te voorkomen. Boodschappen doe ik 2x per week en meestal meot dat 1x in het weekend.

@ BB, vervelend van het slechtere slapen. Hier (nog!) geen last, AFKLOPPEN. Zal zeker nog wel komen als ik het oie ik groei book lees, en anders komt het wel door de tandjes. Gelukkig kan je je een beetje neerleggen bij het eetgedrag van Iza. Als je er een strijd van gaat maken verlies je altijd. Ik vind dat jullie het goed proberen op te lossen door haar om de zoveel tijd eten aan te bieden.

@Hobbesje hoe gaat het nu met jou nu je thuis rustiger aan kan doen? En hoe vordert de verbouwing? Hoe groot en zwaar was Mikai op het CB? Daan hoeft pas 4 november naar het CB voor de 11 maanden spuitjes. Denk dat ik hem komend weekend ook eens zelf ga wegen.

@S&S wat vreemd dat je uit de wedstrijd bent gehaald. Hoe is het gesprek gisteren verlopen? Lekker een vakantie naar Amereika voor de boeg, waar gaan jullie precies heen? Mijn man en ik hebben in 2007 een rondreis door west amerika met de auto gemaakt, een vakantie om nooit meer te vergeten. Alvast heel veel plezier en een goede reis.

@Henkiepenkie hoe gaat het nu met de nachten van je twee boys? Helaas heb ik geen tips voor je, heb een tijdje terug in hetzelfde schuitje gezeten. Op een gegeven moment hebben mijn man en ik tegen elkaar gezegd dat we niet meer gingen om een speen te geven. Overdag slaapt Daan wel met een speen maar na zijn laatste fles (19:00 uur) wordt hij zonder speen in bed gelegd. Na een paar dagen sliep hij door zonder wakker te worden voor zijn speen. We geven hem alleen een speen als hij te vroeg wakker wordt, zo rond 6:00-6:30 uur. Dan kunnen we het nog rekken tot 7:00-7:30 uur en dan halen we hem uit bed voor zijn pap.

Leuk en spannend he die 1e verjaardagen die eraan komen. Hebben of zijn jullie iets speciaals van plan en wat kopen jullie? Ik ben de uitnodigingen zelf aan het maken. Wij zijn van plan om de verjaardag te splitsen over 2 dagen, zodat het niet te druk is voor Daan en hij toch een beetje aan zijn ritme kan vasthouden.

Daan loopt al los! Hij is echt heel trots op zichzelf en wij natuurlijk ook als hij los loopt. Hij kan al flink wat stappen zelf zetten. Meestal loop ik dan wel achteraan, omdat de tegelvloer wel erg hard is om op te vallen. Hij trekt zich ook overal aan op om zo weer ergens anders te kunnen kijken en verder te kunnen lopen. Gisteren heeft hij de straat op en af gelopen, maar dan wel achter zijn loopwagentje, het vond het maar wat leuk om de straat eens te zien van deze hoogte in plaats vanuit de kinderwagen. Helaas laat het weer te wensen over om veel buiten te wandelen. Ik ben wel van plan een skipakje te kopen voor als er net zoveel sneeuw valt als vorig jaar.

Een vraagje, hoe gaan jullie dat straks doen als de klok een uur achteruit gaat?? Daan komt dan 's morgens een uur te vroeg, moet ik hem dan een uur rekken of dat uur over de dag heen proberen op te vangen?

Nou het is een heel verhaal geworden, tijd voor te stoppen.

Geplaatst

Hier doen we het huishouden als Gijs slaapt. Maar dan moet ik soms wel opschieten want hij wil steeds minder slapen. Maandag hebben we een gesprek met een huishoudster voor 6 uurtjes in de week. Ik heb haar via homeworks, en ben benieuwd of het wat is. Ik laat het jullie weten als ze is begonnen haha.

We gaan nu naar New York voor 4 dagen en dan gaan we aan boord van een cruise richting miami, colombia, panama, costa rica en mexico.

De rondreis door west hebben wij ook gedaan in 2008 en was echt een super vakantie. We zijn daarna nog doorgevlogen naar Hawaii.

Linda wat leuk he dat daan al zo goed kan lopen. Hier gaat het ook steeds beter. Moet soms zo lachen hij is ook zo ondeugend. Met de klok weet ik nog niet wat ik ga doen want in die tijd zitten we in Amerika en ben ook erg benieuw hoe het zal gaan met het tijdverschil. Zeker omdat het slapen nu ook al zo slecht gaat. Misschien gaat het nu juist wel beter haha.

Fijn weekend allemaal

Geplaatst

Ha meiden,

Dank voor de felicitaties! Inderdaad wel erg bijzinder hoor het eerste jaar alweer voorbij. Op zaterdag hebben we het niet echt gevierd aangezien we net van vakantie terugvlogen. Maar opa en oma hadden het huis wel versierd en natuurlijk waren er cadeautjes. Zondags gingen we naar de verjaardag van hun nichtje, die zei vorig jaar nog toen we belden op haar verjaardag en zeiden dat de tweeling geboren was dat het toch haar verjaardag is, en kregen onze jongens ook nog wat cadeautjes. Heb er nog wel over nagedacht om voor hen nog een echt feestje te organiseren, maar dit weekend heb ik dienst, volgend weekend mijn hub, daarna zijn we een weekendje weg, dus tja, dan houdt het toch alweer een beetje op. Ze weten er nu toch nog niks van dus volgend jaar dan maar.

Het slapen gaat inmiddels wel weer goed, afgelopen nacht van 19.00 uur tot 7.30 uur geslapen, Job heb ik toen zelfs wakker gemaakt. Dus dat is fijn.

Leuk dat jullie kids allemaal al los gaan lopen. Hier wordt wel veel geoefend met name met staan en Stijn wil ook wel steeds samen lopen, maar zal nog wel even duren voordat ze echt los kunnen lopen denk ik. Het worden nog steeds meer handenbindertjes nu ze overal bij kunnen met die grijpgrage handjes. Maar het wordt ook nog steeds leuker vind ik.

Wilma: tja,het huishouden dat schiet er hier nogal eens bij in. We moeten hard op zoek naar een werkster! Opa en oma doen nog wel eens wat als ze aan het oppassen zijn. Verder doen we 's avonds of in het weekend snel wat maar het ontbreekt ons echt aan de tijd om dit goed te kunnen doen. En 's avonds na het eten om 21.00 uur heb ik er ook niet echt meer zin in.

S&S: fijne vakantie!!

Linda, wat betreft de wintertijd, ik denk dat ik het maar gewoon ga aanzien wat er gebeurt en als ze heel vroeg zijn even proberen te rekken en anders gewoon een vroege fles en zie ik het in de loop van de dag wel. Ze zijn bij mij ook niet zo strikt hetzelfde wat tijden betreft.

BB: is Iza haar sprongetje weer door? Heeft ze iets nieuws ontdekt of geleerd?

Ga nu even relaxen op de bank.

Kuzz, Henkie

Geplaatst

tja...leuk dat onderwerp huishouden !!!

Hier is Mirthe 4 okt een jaar geworden en het is een volijke lieve meid..(echt niks te klagen!) maarrrr.... ze wil geen moment alleen spelen! ja...3 tellen en dan gaat ze of op onderzoek uit of ze staat aan mijn broekspijpen te trekken....hahaha..... Ik ben dus echt druk met haar....vind ik verder geen probleem hoor! maar wanneer ga je je was doen en de tuin en je huis...enz. pfff ik denk wel eens hoe doen andere dit??

Ze slaapt smiddags maar 1.5 uur dan eet ik eerst zelf een boterham ...laat de hond uit en zit nog effe....je ruimt de keuken effe op enz...voor ik het weet is ze weer wakker!

hahaah....en ze ligt er savonds om 7.15 uur meestal in...nou dan wil ik ook wel effe zitten...pfff....

Ik denk vaak....eigenlijk moet ik de keukenkasten van binnen eens doen...enz... maar...ik wordt al moe als ik er aan denk!

Groetjes!

Geplaatst

haha britt dat is hier dus precies hetzelfde, maar goed afgelopen week weer veel kunnen doen omdat we beiden vrij waren.

woensdag hebben wij een intake gesprek gehad in het UMCG voor een brusje, er is geen wachtlijst dus ik hoopte snel te kunnen starten, maar helaas ze hebben nu strenge richtlijnen v.w.b het gewicht, en ik ben dus te zwaar en moet eerst gaan afvallen. gelukkig hoef ik maar 5 kilo, klinkt niet veel, maar moet het nog wel ff gaan doen. je BMI mag max 30 zijn..

Maureen is weer naar het CB geweest en weegt nu 10 kilo en 550 gr met 76 cm. ze kreeg ook prikjes en is daar wat ziek van geweest, ze had nl tegelijkertijd ook last van haar 2e tandje en was verkouden, dus een lekkere combi. Maar goed, vandaag is ze weer gezellig aanwezig!!

trouwens mama's van kids die al 1 jaar zijn, zijn jullie nu ook gestopt met de opvolgmelk?

groetjes wilma

Geplaatst

Nou Wilma...das was ik al...maar sinds een paar weken vind ze smorgens een fles heerlijk.... ze eet er dan ook nog een boterham bij. Toen ze 5 maanden was ...weigerde ze van de ene op de andere dag de fles...

Dus toen gewoon met de pot mee gegeten en...van de fles tussen de middag bambix gemaakt. (dus had ze nog 1 x fles 180 per dag..in de vorm van bambix) Nu poos geleden uit nood...(effe geen brood in de buurt) smorgens maar een fles gegeven...nou smullen joh! hahaha.... maar wel nog een boterhammetje erbij. Dus doe ik het nu zo..wel is het zo..dat ze de ene dag meer trek in een fles heeft dan de andere. Ik wilde er mee stoppen..maar voor nood is het soms lekker(en handig voor mams) een fles te kunnen pakken. Volgens mij hebben ze het helemaal niet meer nodig...en mirthe helemaal niet want die eet altijd goed! en lust alles. Maar ik heb altijd het idee dat er meer voeding in zo'n fles zit dan in een glas gewone melk ! Máárrrr.... ik zit wel te denken.... bij mirthe zit er geen rem op! Ze kan eten dat kind! En op het bureau hebben ze eens gezegt (maanden geleden) er zitten ook heel veel callorien in een flesvoeding. Ze eet maar door...en vind echt alles lekker...als ik brood eet wil ze mee eten en zo gaat dat met alles...soms denk...jeetje meid je moet wel hartstikke vol zitten.

Dus misschien bouw ik die fles toch maar af...(wat denk jij) Mirthe is een bewegelijk meisje...en ze loopt sinds twee dagen los en krijgt 6 tanden tegelijk door~! dus...dat kost een bonk energie! Dan denk ik tja die moet je ook uit goede voeding halen! Ze is niet te zwaar maar oogt wel mollig.....ze is heel lang...en zit ongeveer 1 kilo onder het maximale gewicht half sept was het 83cm en 11.2 kilo... toen was ze 11 maand. Ze zit bij de grootste meisjes!

[ATTACH=CONFIG]2594[/ATTACH]

Geplaatst

Dag mama's, ik heb een aantal vraagjes over melk.

In België (het CB) wordt opvolgmelk aanbevolen tot de leeftijd van 1,5 jaar. Di is blijkbaar een nieuwe richtlijn nav recente studies. Is dat bij jullie ook zo? Wordt er bij jullie niet gezegd dat ze vanaf 1 jaar gewoon koemelk kunnen drinken?

Ook vindt het Belgich CB dat een kind tot de leeftijd van ca 2 jaar toch wel een halve liter melk per dag moet drinken (ook weer meer dan dat, want dan gaat dat ten koste van de eetlust....jaja, het lijkt wel alsof onze kinders op de cc nauwkeurig moeten drinken...nou ja ;))

Maar Iza drinkt soms 2x per dag slechts een halve fles, dus dat is 'maar' een 250ml... Wat wordt daar bij jullie over gezegd? Of wordt dat meer individueel bekeken?

Want ik zie dat Mirte van Britt ook al een tijdje niet aan die beruchte 500ml komt, en dat is toch een stevige gezonde meid, nee?

Dat consultatieburo kan me soms zooooo onzeker maken! En ja, Iza zit onderaan de curve (P10 qua lengte en gewicht, dwz ca 72cm en 8kg200), maar voor de rest doet ze het supergoed! Klein en fijn, daar is toch niks mis mee?

Tegenwoordig wl Iza echter ook niet meer echt eten (thuis toch, in de crèche eet ze nog steeds super!).

Ze begint te wenen van zodra het lepeltje eraan komt en wil dan ab-so-luut uit de eetstoel! We hebben er een paar keer aan toe gegeven, maar toen at ze dus bijna niks die dag, enkel een beetje melk en een sneetje brood. Stukjes groenten geven is het ook niet, wil ze ook niet.

Een paar dagen geleden heb ik eens een lepeltje in haar mond gestoken, terwijl ze weende... Volledig tegen mijn zin, volledig tegen alle adviezen in wat eten betreft, maar toch... Die eerste hap slikte ze al wenend in, vervolgens kalmeerde ze en at dan gewoon verder. Niet superenthousiast (maar dat is ze nooit echt geweest met eten), maar ook niet tegen haar zin.

Ze eet wel maar de helft van wat ze zou 'moeten' eten. Maar dat zijn we al gewoon, dat gaat bij haar met fases: fase goed eten en fase halve kracht ;)

Nu heb ik het al een paar dagen op die manier gegeven. Maar ik voel me er zo slecht bij, met name omdat ie-de-reen zegt dat je een kind nooooit mag forceren met eten. Maar geldt dat altijd? Voor elk kind? Ik vraag me nl af, of Iza het niet gewoon nodig heeft dat ze even streng moet worden toegesproken, waarbij die eerste lepel bevestigt: nee, nu gaan we even eten. Wat denken jullie? Jullie mogen echt eerlijk zijn hoor!

Pffff....wat dat eten betreft wou ik soms dat ze al kon praten, zodat ik tenminste weet wat ze wel en niet wil. En dat ze min of meer zelf kan eten, gewoon stukjes van onze pot mee-eten! Nu doet ze dat wel, maar dat is eigenlijk gewoon wat spelen en snoepen, met een beetje geluk neemt ze 2, 3 hapjes.

En het huishouden....dat is inderdaad niet simpel om dat te combineren!! We zijn dan ook van plan om een poetsvrouw te zoeken voor een halve dag per week!

Petje af voor de mama's die dat gecombineerd krijgen!!

Geplaatst

he bettyB wat een strijd met het eten van Iza, maar ik vind dat je het goed aanpakt hoor!! af en toe mag je best streng zijn, een kind hoe klein ook heeft duidelijkheid en grenzen nodig. en het hoefd niet altijd zoals hun het willen maar zoals mama het wil en denkt dat goed is voor haar. ik zou het ook doen, maar dat is mijn mening. Ik ben nog een beetje ouderwets misschien. Als je maar niet echt gaat dwingen, en daar zit natuurlijk wel verschil tussen. Maar goed ik heb makkelijk praten, maureen is net een vuilnisvat, alles gaat er in.

en laat je niet onzeker maken door het CB. volg je gevoel, vraag anders je moeder,/ vriendinnen,/ zussen om raad en hoe zij het deden (als ze kids hebben) in NL moet een kind van 1 jaar minimaal 300 ml zuivel per dag hebben.

inmiddels drinkt maureen karnemelk bij haar brood, en s'morgens ontbijt halfvolle melk met bambix en sávonds voor het slapen een fles opvolgmelk. tussen de middag wilde mevr geen gewone melk, dus karnemelk geprobeert, en jawel dat lust ze!!

maureen is de laatste dagen zo moe, slaapt van 19:00 -7:00 uur. en dan tussen de middag 2 uurtjes, dat zou toch genoeg moeten zijn? vanmiddag heeft ze ook nog weer geslapen van 4-6 uur. nou ja ze zal het wel nodig hebben.

groetjes wilma

Geplaatst

Hoi BettyBoopke, ik zou het eerste hapje in de mond stoppen als ze huilt en daarna kijken wat ze doet (precies zoals je nu doet dus). Wilt ze dan echt niet eten dan zou ik stoppen. Heel soms doe ik dat bij Daan ook. Het lijkt dan alsof hij eerst moet weten/proeven wat hij te eten krijgt, daarna eet hij lekker door.

Geplaatst

Verder gaat alles goed hier met Daan. Hij loopt al flink, wilt al vaak neit meer aan de hand lopen. Hij is heel trost op zichzelf als hij door de kamer of buiten stapt. Momenteel heeft hij een fase dat hij naar alles wijst en dan uh zegt, zodat wij moeten benoemen wat het is. Het houd je bezig haha.

Ow hij wordt net wakker, tijd voor te lunchen. Ik probeer straks nog verder te reageren.

Geplaatst

@ BB: Ik zou hetzelfde doen als je nu doet. Frederique heeft het soms 's avonds ook omdat ze moe is van het KDV en ze eet gewoon alles op. Weet ook niet wat het is. Maar als ze echt niet wil spuugt ze het gewoon uit, draait haar hoofd weg of houd haar mond gewoon dicht. Ze maakt het echt wel duidelijk als ze niet wil!

@Wilma: Frederique slaap van 19 tot 7 uur en slaapt overdag minimaal 3 uur maar soms wel 5 uur (1 x in de ochtend en 1 x in de middag). Mijn insteek is altijd, als ze aangeeft dat ze moe is laat ik haar slapen. Ze zal het wel nodig hebben. Weet trouwens niet anders dan dat ze op deze leeftijd 2 keer per dag slapen.

Geplaatst

Dankjewel voor jullie reacties :)

We hebben gisteren een andere manier gevonden om die eerste hap te laten proeven: haar speentje in de groentepap gedopt en haar het zo laten proeven. Dit werkte! Ze heeft daarna gewoon haar groenten gegeten :)) En wonder boven wonder heeft ze die dag zelfs wat fruitpap gegeten! Iets wat ze de laatste weken thuis weigerde. Hopelijk zet de trend zic even voort!

In elk geval, een eerste hap vinden we inderdaad dat ze moet proeven, zelfs met wat 'dwang'. Als ze daarna nog haar hoofdje wegdraait of het uitspuwt of kokhalst, dan stoppen we uiteraard!!! Maar we hebben het idee dat het zelfs geholpen heeft dat we haar een paar dagen die eerste hap hebben 'doen' eten! Iza is een dametje met een pittig karaktertje (van wie zou ze dat hebben...) en we moeten haar al geregeld met bepaalde zaken echt wat strenger aanpakken: nee zeggen, haar afleiden, haar strenger aanspreken,... Van de andere kant is dat pittige ook wel heeeel leuk en grappig :))

Maar jullie reacties hebben mij wel gesteund hoor!!!!! Ik kan me door mijn eigen verleden (mama heeft mij lichamelijk en geestelijk mishndelt) snel schuldig voelen. Vind het daardoor soms heel moeilijk om te bepalen waar bepaalde grenzen liggen. Ben geneigd om snel te denken dat mijn reactie te hevig is, dat ik te snel boos ben,... Dus af en toe eens aftoetsen bij jullie doet mij deugd! Dankjulliewel!

dag: ongeveer van 11u30 tot 13u/13u30 en van 16u30 tot 18u00

's Avonds gaat ze slapen ergens tss 20u en 21u, afhankelijk van hoe lang haar laatste middagslaap was. Ze slaapt dan tot ongeveer 8u 's ochtends.

Ook wij laten haar het zelf aangeven. Vorige week was ze ziek (RSvirus) en toen deed ze 3 dutjes overdag! Haar nachten waren toen wel heel slecht door het vele hoesten, piepen, kuchen en pijn. Ik denk dat er niet echt regels voor het slapen bestaan, nu toch nog niet. Als er maar min of meer een ritme is (die tijdens ziektes of tandjes ook wel weer wat verandert en rommeliger wordt).

Geplaatst

Hey meiden,

Even snel weer een keer een reactie van deze kant ( ben nog aan het werk)

BB, ik doehet net zo als jij hoor als Frederique erg moe is wil ze ook niet eten en begint ze ook te huilen dan ook even de eerste hap in de mond doen en maastal eet ze dan de helft wel op.

Ook Frederique moeten wij met regelmaat streng toe spreken en als madam weet dat ze iets doet wat ze niet mag kijkt ze je eerst aan en begint dan gemeen te lachen ( wel schattig om te zien hoor)en doet dan toch dat wat ze wil doen. Lijkt dus ook wat dat betreft erg op mij;)

Hier hebben ze mij gezegt dat ze 300ml melk moet drinken op een dag ook Frederique komt daar niet elke dag aan ook drinkt ze nu gewone halfvolle melk en 's avonds met brinta dat vind ze echt lekker.

Verder drikt ze ook niet zo heel veel ben altijd blij als ze nog z'n 75cc sap drinkt wel moet ze vitamine d elke dag erbij krijgen.

Wilma,

Wat betreft slapen hier wisselt het heel erg maar haar schema is al volgt.

Om 07.30 staat ze op

als ze moe is gaat ze om 10.00 tot 11.00 nog naar bed anders gaat ze om 12.45 tot 15.00 naar bed

en dan gaat ze om 19.00 weer naar bed alkan dit ook rustig om 18.30 zijn als ze erg moe is.

Wel heeft ze de laaste tijd moeilijk geslapen 's nachts ze was gewoon klaar wakker tussen 02.00 en 05.00 en dan wou ze alleen maar spelen enlegte ik haar weer in bed dan was het echt krijssen na 1.5 weekweini nachtrust te hebben gehad heb ik haar 1 nacht laten huilen en niet uit bed gehaald en dat heeft geholpen ze huilt nu soms nog wel even om 06.00 maar valt dan toch snelweer in slaap. ( vond het heel erg zielig dat ikhaar liet huilen)

Linda leuk hé dat die kleintjes nu allemaal beginnen met lopen? Ook hier loopt Frederique al los dit deed ze dan ook met 10,1 maand zo grappig z'n klein meisje met die korte beentjes ( ze draagt nu ook meer jurkje en rokjes vind dat zo leuk staan nu met die dikke billen van haar)

Dat aan wijzen is ook hier een spelletje de hele dag en ze probeert me nu ook iets na te zeggen zoals koe boe ( koetje boe) en bumba kan zo ook al goed zeggen ze vind dat ook erg leuk om naar te kijken.

Britt,

Jullie hebben dus ook een lekkere gezonde meid ook hier is Frederique niet de kleinste ze is nu 80cm en weegt 11.6 kilo met 11.5 maand moest mijn schema door geven wand hier vinden ze haar te zwaar maar ze eet echt niet te veel en dat hebben ze nu ook gezien en kreeg zelfs het advies dat ze meer melk en fruit moest hebben ( snap er dus helemaal niks meer van) Doe gewoon wat mij goed lijkt!

Moontje hoe voel jij je nu alweer over de helft wat gaat dat hard zeg! En weten jullie al wat het gaat worden?

Rest van de meiden hoe gaat het met jullie en jullie kleintjes bijna 1 of 1 zijn ze alweer moet ook zeggen dat dit jaar zo snel voorbij is gegaan jullie ook?

Hier gaat het goed zijn weer volop in de race en als het goed is is donderdag de punctie vind het toch wel weer heel spannend nu en als het goed is kreig ik zondag een mooie emmy weer in mijn buik en dat alles rond de verjaardag van mijn meissie vind het heel sepciaal dat dat zo weer uitkomt.

Frederique doet het erg goed ze loopt dus alleen en is vreselijk ondeugend ze weet precies wat wel mag en wat niet.

Verder is ze duseen flinke dame van 11.6 kilo en 80cm.

Ze slaapt zoals jullie hier boven hebben gelezen nu eindelijks weer goed eten doet ze ook goed dus wat willen we nog meer;)

Heb erg veel zin in haar verjaardag ben benieuwd hoe ze kijkt als ze al die slingers ziet en natuurlijk al die kado's die ze gaat krijgen hebben dan ook de hele dag feest hier in huis 's morgens de familie en 's middags alle vrienden met hun kleintjes dus dat wordt een drukke dag.

Ga nu maar is weer aan het werk moet nog wat af hebben voor morgenvroeg en heb nog wel 2 uurtjes werk.

Tot snel

Geplaatst

Ha meiden,

Er is weer een hoop geschreven over de kleine vlegels!

Chantal, spannend weer de komende weken, maar gelukkig wat afleiding met de verjaardag van Frederique. Ik duim voor je.

Zo meiden, jullie hebben allemaal flinke dames en heren. Die van mij zijn nog maar 8,5 en 9,5 kilo. En qua lengte 76 en 77 cm dacht ik.

Ze zijn de afgelopen week voor het eerst echt ziek geweest. Nu nog steeds wel een beetje maar het wordt langzaam iets beter. Stijn had al 6 dagen 39,5 en was echt een hoopje ellende. Wilde alleen op schoot zitten en tegen mij aan in bed slapen. Zo zielig. Ze kregen ook nog vlekjes en de koorts hield maar aan, dus gisteren toch maar even de kinderarts laten kijken. Gelukkig geen rare dingen gevonden dus het zal toch wel een of ander virus zijn wat ze hebben opgepikt. Baalde wel, want ik moest de hele week werken vanwege de herfstvakantie dus heb ze bijna niet gezien behalve 's avonds en 's nachts, maar gelukkig zijn opa en oma de hele week geweest om op te passen. Hoop dat ze nu snel opknappen want ze als ze ziek zijn, huilen ze om niks.... Voordeel was wel dat we ze vanochtend na de 1e fles gewoon terug hebben gelegd in bed want ze wreven alweer in de oogjes en konden wij ook weer eens uitslapen tot 9.15 uur!

Komende ma en di ben ik vrij dus kunnen ze even uitzieken, daarna moeten ze echt weer naar het kdv.

Eten gaat hier goed, behalve nu natuurlijk, maar dat is logisch. Ik geef inmiddels tussen de middag de gewone halfvolle melk omdat ze dat ook op het kdv krijgen en moesten ze even an wennen, maar nu gaat het goed. Verder krijgen ze nog 2x nutrilon 4 maar dat is meer omdat papa een voorraadje had gekocht.... Tja, het zal best goed voor ze zijn en om een pak achter de hand te hebben als ik vergeten ben verse melk te kopen ook, maar straks toch over maar helemaal over naar gewone melk denk ik. wel zo makkelijk. Jee, wilma wat goed dat maureen karnemelk drinkt, misschien moet ik dat ook eens proberen. Is wel gezond natuurlijk.

Later meer meiden, ze drammen weer een beetje dus ga maar met ze spelen.

Kuzz, henkie

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik schaam me dat jullie zo lang niets van mij gehoord hebben!

Ik zal straks wel even vertellen wat er bij ons allemaal speelt ;-)

Jeetje meiden, wat hebben jullie kinderen er de vaart in qua ontwikkeling en gewicht!

Sommige kinderen lopen al, wauw echt super hoor!

Het eten is soms best lastig, dat is denk ik overal zo. Wij maken er absoluut geen strijd van, als ze niet willen eten, dan niet. Willen ze niet drinken, dan ook niet.

Bijna alle kindjes zijn alweer bijna een jaar, juist nu denk ik dan extra terug aan vorig jaar.. Jeetje, dat was toch een bijzondere tijd! Nu nog!

Bij ons staat de wereld ook niet stil. We hebben 2 weken geleden een huis gekocht (nieuwbouw) en moeten nu dus als een idioot een keuken en badkamer etc uitzoeken. Tussendoor voor afspraken met aannemer etc steeds naar de andere kant van het land. Dus het is even hollen hier, maar wel met een mooi vooruitzicht!

De jongens waren gister een jaar!!! Jeetje, wat zijn ze zaterdag verwend en wat was het een mooi feestje voor ze. Ze waren helemaal beduusd van alle visite en cadeaus. Gelukkig hadden wij een blok qua tijd voor visite aangegeven en dat was voor de binken wel heel goed!

Kjell en Jesse zitten nog aan de voeding 3 van Friso. (4 flessen!) Iets anders willen ze nog niet, maar we blijven proberen, want dit kost natuurlijk heel veel centjes zo..

Kjell is pas vorige week begonnen met groente eten en hoe! Nu eten ze saampies als 1 volwassene en lekker mee uit de pot.

Het schema van de mannen

05.30/06.30 wakker +fles

07.00 broodje

09.00/09.30 fruit (nu ook stukjes)

11.30 fles

12.00 broodje

15.00 koekje/soepstengel (proberen limonade)

15.30 fles (als ze geen limo willen)

17.30 avondeten

18.30/19.00 op bed

20.00 avondfles met pap.

Onze mannen halen het gewicht van jullie kanjers niet. Jesse was de laatste keer 8.6 kilo en Kjell 9.1. Ach, ze doen het goed en ontwikkelen verder prima!

Jesse heeft een strenge aanpak nodig, en Kjell is de beste goedzak van de wereld ;-)

Zo leuk om die verschillen te zien.

Meiden ik ga weer aan het werk!

Zal snel een foto plaatsen van hun verjaardag.

Geplaatst

Gerreber, nog van harte gefeliciteerd met je twee kanjers!

Hier helaas nog steeds een beetje kwakkelen. Stijn is vandaag voor het eerst weer redelijk goed. Geen koorts meer en ook weer normaal slaapritme overdag, alhoewel het wel net hangen en wurgen is qua tijd want hij lijkt nog steeds sneller moe. Lijkt wel beter te gaan want gisteren sliep hij nog de halve dag. Vandaag had Job toch weer 38.7 koorts dus hoop maar dat dat morgen goed gaat op het kdv. Ze zijn ook nog erg snel geprikkeld en huilen echt om niks. Dat maakt het wel zwaar vind ik. Wil je de een troosten dan begint de ander ook direct. Pff, was er vanavond toen ze om 19.00 in bed lagen echt wel even klaar mee. Maar goed, ze kunnen er natuurlijk ook niks aan doen als ze zich niet zo lekker voelen. Hopelijk gaat het Stijn ook vannacht weer in zijn bedje slapen want de afgelopen week heeft hij voornamelijk bij ons gelegen. Merk ook dat de interesse om te lopen er nu even niet is. Wilde hij eerst continue, nu maar af en toe en soms zelfs echt totaal niet. Vind het wel vervelend dat ze het zo te pakken hebben. Eerder zijn ze eigenlijk nog niet echt ziek geweest en dan nu meteen ook echt goed ziek. Hopelijk hebben we het dan weer even gehad.

Nou meiden, sorrie voor de klaagzang maar een zieke tweeling is ook voor mamma geen feest.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Iza is vandaag 1 jaar!!!!!!! Hieperdepiep hoeraaaaaa!!!

Ik heb al een paar traantjes gelaten...hihihi emokip ;)

En sinds een week eet Iza ook weer goed! Ze vraagt zelfs om een fles melk tussendoor. Dus de ik-wil-niet-eten-fase is weer eventjes voorbij :)) Hopelijk duurt deze ik-vind-eten-mjammie-fase een tijdje!

En nee, ze heeft idd geen trauma overgehouden aan de strengere aanpak ;)

Ik ga nu alles klaarzetten voor dr feestje!

Tot later! xxx

Geplaatst

HIEP HIEP HOERA VOOR IZA!!!!!!!! ook alweer een jaar, hoe was het verjaardagsfeestje? leuke kadootjes gekregen?

wij krijgen morgen onze vrienden op bezoek om alvast maureen haar verjaardag te vieren, dinsdag als ze echt jarig is dan komt de familie.

trouwens heb nog een ander nieuwtje, wij mogen startenvoor een brusje!!! ik ben vande week met de pil begonnen, over 3 weekjes de deca erbij en in week 48 komt de puregon erbij en gaan we eitjes broeden!!! vind het mega spannend weer.

[ATTACH=CONFIG]2683[/ATTACH]

groetjes wilma

Geplaatst

Iza en Maureen: Gefeliciteerd!!! Hiep hiep hoera!

En voor WIlma: Heel veel succes met broeden.... Wat een goed nieuws dat jullie weer kunnen beginnen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden